Rabu, 24 Ogos 2016

Nawawi Mengaku Najib MO1..?


Bila dah terlalu kekenyangan...serba serbi silap...! Akhirnya minta maaf..! Soalnya rosak yang dah berlaku boleh ke dibersihkan dengan hanya perkataan maaf..!

Apakah betul cara seorang Ahli Parlimen BN memohon maaf kepada Yang Di Pertuan Agong dengan menulis surat? apakah betul dengan kata kata dan ayat yang di ungkap?

Seharusnya ia bermula dengan permohonan mengadap dan sekiranya diperkenankan maka urusan tersebut selesai..! Namun sekiranya tidak diterima mengadap barulah boleh tampil dengan mengemukakan surat khusus..! Bukannya secara surat terbuka..! 

Tapi apakah perkataan saya, memohon maaf sesuai dengan adab dan budaya negara yang mengangkat Raja berpelembagaan? Mana perginya adab berdatang sembah, memohon ampun, patik, menjunjung setia dan lain lain lagi? 

Ini ke cara dan perilaku seorang pemimpin yang kononnya faham dan tahu mentafsir Perlembagaan?

Seperkara lagi...kalau bukan Agong maknanya Nawi mengatakan Najib sebagai MO1?

Mungkin Nawi juga baru sedar dan segera mengambil semangat Rahman Dahlan yang tidak mahu dikategorikan sebagai bodoh apabila masih lagi tak tahu siapa yang dimaksudkan dengan MO1 oleh DoJ..!

Jelas dan pasti ialah kebodohan baru tidak akan mampu menutup kebodohan yang telah pun berlaku..! Faham?

Najib juga boleh belajar dari Tuan Ibrahim bagaimana mahu merungkaikan siapa MO1..!

Layan...

Tuan Ibrahim saran PM buat teka teki MO1

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disaran supaya 'bermain teka-teki' mengenai identiti sebenar Malaysia Official 1 (MO1) bagi mengelak kekeliruan seperti terjadi ke atas Anggota Parlimen Langkawi Datuk Nawawi Ahmad.
Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Najib boleh memberi beberapa bayangan serta sifat MO1 bagi memudahkan orang ramai meneka identiti sebenar di sebalik istilah berkenaan.
“Untuk mengelakkan kekeliruan berpanjangan di kalangan Umno-BN dan tercetusnya mangsa kedua yang dikaitkan dengan MO1, Datuk Seri Najib selaku Pengerusi Umno dan BN perlu memberitahu siapa MO1 sebenar.
“Jika tidak dapat dinamakan, bolehlah membuat teka-teki dengan memberi bayangan: Rambut putihnya, bentuk rupanya, siapa isterinya dan juga hubungannya dengan Riza Aziz dan kedudukannya di 1MDB,” sindir Tuan Ibrahim dalam kenyataan dikeluarkan beliau hari ini.
Disebabkan tiada pengesahan identiti orang dikenali sebagai MO1 dalam saman sivil Jabatan Kehakiman AS beberapa tekaan dibuat.
Nawawi baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila mencadangan MO1 itu adalah Yang di-Pertuan Agong.
Beliau bagaimanapun memohon maaf hari ini.
Saman DOJ itu dibuat bagi membolehkan pihak berkuasa AS menyita aset bernilai kira-kira AS$1.5 bilion yang didakwa diperoleh melalui dana 1MDB.
Antara aset yang dimaksudkan ialah rumah mewah, lukisan, jet peribadi dan kutipan filem Hollywood The Wolf of Wall Street.
Bersihkan nama Agong
Selain jutawan kontroversi Jho Low turut dinamakan dalam dokumen itu ialah anak tiri Najib, Riza Aziz, yang turut menerbitkan filem berkenaan.
Dalam laporan DOJ itu turut menyebut nama MO1 lebih daripada 30 kali.
Kata Tuan Ibrahim tindakan Najib diperlukan bagi mengelak insiden mengaitkan MO1 dengan Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah tidak berulang.
Katanya, sekiranya identiti MO1 tersebut didedahkan, pasti tidak ada anggota parlimen Umno atau BN boleh mengaitkan Agong.
Tuan Ibrahim turut memberi cadangan supaya Najib meminta maaf bagi pihak Nawawi kerana mengaitkan Agong dalam hal berkenaan.
“Saya pasti kalau Nawawi diberi maklumat yang betul, beliau tidak akan tersilap meneka siapa sebenarnya MO1, dan BN tidak akan dimalukan lagi dengan tekaan yang jelas jauh tersasar,” katanya.
Tuan Ibrahim juga berkata, ketelanjuran Nawawi itu adalah bukti mengapa Majlis Raja-Raja disaran menyiasat 1MDB dan mengambil tindakan sewajarnya.
Beliau turut mengulangi gesaan agar Suruhanjaya Siasatan Diraja yang terdiri daripada ulama yang pakar dalam ekonomi dan kewangan Islam supaya ditubuhkan segera.
Ia bertujuan untuk menyiasat skandal 1MDB sebagai usaha menyelesaikan isu 1MDB dan juga membersihkan nama Agong.
Sebenarnya tindakan Nawawi itu mudah dibaca sebagai usaha menutup kertas siasatan dan laporan polis yang sudah dibuat agar pihak berkuasa menyiasat dan menemukan siapakah MO1 yang dimaksudkan..! 
Ianya dibaca sebagai satu tindakan mahu melindungi..! mahu menutup..!
Hakikatnya rakyat dah lama tahu siapa MO1..!
Kertas takkan mampu membungkus api..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

50 ulasan:

  1. Nawawi ahli kelab mangkuk hayun. He he he.

    BalasPadam
  2. Pada saya tak kisah dia minta maaf cara menulis surat atau mengadap YDP Agong. Munkin tak payah buang masa YDP Agong menerima dia mengadap. Dia bukan mustahak benar. Dato ada bersepah, MP pun ada bersepah termasuk yang dah jadi "bekas".

    Yang penting ia lah dia di dakwa di Mahkamah sebab menghasut di bawah Akta Hasutan. Dan di dapati bersalah - bukti nya dah nyata di FB nya dsb nya - dan di penjarakan.

    Berapa lama penjara tak kisah. Asalkan dia di penjara. Hilang taraf MP dia. Manusia begitu tak boleh jadi MP. Rakyat semua mesti di beri tahu dari tindakan mempenjarakan dia.

    BalasPadam
  3. Dato Ir. Nawawi pun bengap. Tak padan dengan title jawatan. Boleh dikaitkan MO1 dengan YDP Agong. MO1 ialah Rosie yg menerima hadiah mahal dan berharga dari ketua negara yg suka kat dia. Orang lain dapat cenderahati saja seperti kraftangan bukan beg tangan Hermes.

    BalasPadam
    Balasan
    1. YDP Agong beri Rosmah bag tangan Hermes? Ada link yang reliable bagi nya? Ada bukti? Aku minat nak tahu betul tidak nya.

      Padam
  4. "adab dan budaya negara yang mengangkat Raja berpelembagaan ..."

    Satu sebab saya mahukan Najib di keluarkan dari jawatan PM secepat mungkin. Sebab Najib tidak mempertahankan, memupuk dan mengembangkan budaya negara ini.

    Mana dia buat demikian bila dia buang ISA, alat yang membendong kegiatan subversif mereka yang tidak hormatkan dan patuhi sepenuh nya Perlembagaan negara seperti DAP. Yang telah mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

    Dan Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan negara berkenaan Ketuanan Melayu yang di lambangkan dek kedudukan, fungsi dan tanggung jawab YDP Agong dan Raja Raja Melayu, dsb nya. Termasuk Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak di Perkara 153.

    Bukti paling ketara Najib tak memupuk dan mengembangkan budaya negara ia lah bila dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia, anak tiri dia, kroni dia dll.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah bohong berpura2 dengan aku CAI dap, dap masuk Wang derma dalam akuan pribadi,cerita dengan aku kenapa terisa kok boleh masuk Wang derma dalam akuan pribadi.
      Zaman tunku lagi derma dimasukan dalam akuan pribadi tradisi itu sehingga zaman tun m itu, tun m penah mengakui dia masuk Wang dalam akuan pribadi semasa dia jadi presiden, ISA gunakan oleh tun m Cara tak betul untuk menghapuskan musuh politik dia, tunku Dan tun razak gunakan isa untuk hadapi komunis, tun m gunakan isa untuk musuh politik dia,. Tun m Yg mana paling banyak salah guna ISA, bila masa kerajaaan nak hapuskan aktar hasutan 'najib hanya cakap dia sedang dalam kajian dan baiki aktar itu.akta itu telah berbaiki dengan memasukan mana2 kesalahan menghasut media sosial tentang agama Dan kaum,Dan menangkap orang Cuba merdekakan sebuah negeri.
      Tahukah anda sebab ketua editor kapir media SR itu lari akan diri ke british sebab beliau cuba menhasut Rakyat serawak untuk merdeka dari Malaysia. Tahukah anda SR media telah menghasut Dan menburukan minyak sawit Malaysia di euro, adakah orang kapir laknat dari SR media kau banggakan itu kerjasaman dengan tun m itu, tak berfikir tentang negara yg Cuba tun m rosakan, tun m hanya mahu Anak berjaya, tapi tak berfikir dengan siapa dia berkerjasama dap Dan SR media itu

      Adil ke ISA tahan orang itu bertahun2 sehingga orang itu tak mendapat pembelaanan mahkamah, malah ISA gunakan hanya untuk tangkap copy ic je, padalah ada undang2 menangkap kesalahan copy ic Malaysia ini

      Padam
  5. PutraAmerika ni tak habis dia punya sandiwara drama
    Berbulan-bulan asyik diulang kitar semula cerita lama
    Kemain dia kempen nak naikkan si Matdey ‘apa nama’
    Elokle tu si cai dengan tuan tak ada pegangan agama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya ke??? Mesti ahli kelab mangkuk hayun.

      Padam
  6. Anjing Jibo ni asyik menjadi menace di blog ini. Ini dia CV nya -

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai 5.56 ptg asyiik copy and paste benda sama lapok
      Tindakan cai ni tidak ubahlah seperti maknyah bapok
      Setakat cai tolol ni Kejora ratah rapuh bagai keropok
      Pasti dia sakit hatii terasa bagaikan kepala dihempok

      Padam
    2. Caii 5.56 ptg tak ada ilmu di dada masuk gelanggang
      Kejora kejut sikit je dia cabut lari tonggang langgang
      Kinii lemah lesu macam anjing kurap patah pinggang
      Mungkin dia tension pelir tak mahu lagi keras tegang

      Padam
    3. Gaya laku si cai 5.56 ptg ini taraf lorii punya kelindan
      Tapi bila lihat semula gelagat dia rasanya dia pondan
      Dah tak muncul lagi mungkin cai nii sibuk berdandan
      Udah dekat nak malam ni cai bapok ni pasang badan

      Padam
    4. Cai 5.56 tak padan dengan bingai kemain lagii takbor
      Lain dia tiidak tahu hanya kata cacian jer dia hambor
      Kena tibai dengan Kejora cai bapok nii taik beterabor
      Terus menghilang agaknya malam ni pergi jual jubor

      Padam
    5. Cai 5.56 ptg mola tu ingat dia tu udah taraf pendekaq
      Gatai nak tunjuk handai wal hal bingai bodo mangkaq
      La ni dia laghi menyoghok tak tau mana utan belukaq
      Nak jadi hero akhiaqnya cai ni jadi pak lawak kelakaq

      Padam
    6. Cai barua 5.56 ptg mati akai melilau la dia ke ulu iliaq
      Kena Kejora tibai beghak taik cighit belemoih bepaliaq
      Yang diia bulih buat pun dok lap ayaq mata mengaliaq
      Melengung bodo la diia gheja dok ughut batang peliaq

      Padam
    7. Teghuiih tuang melingkop caii 5.56 haram jadah pelaq
      Peghasan ingat dia naga tak sedaq yang dia anak ulaq
      Lagu ni sajaa cagha kita nak ajaq oghang jahat loklaq
      Bulih kat aku kalu caini kote dia aku nak keghat kelaq

      Padam
    8. Cai 5.56 ptg barua pelaq nii tulih komen main ghedah
      Kena ajaq bagi dia sedaq sikit ni cai babi haram jadah
      Baghu dia tau cai anjing ni langit ni tinggi ka ghendah
      Huerghhh… ptuiiihhh muka cai dajai nii aku nak ludah

      Padam
    9. Cai 5.56 tau bawak kereta tapi tak reti masuk parking
      Nak tunjuk besar kepala kote baru saiz jari kelingking
      Bertambah kecut ler kote biila Kejora sergah tengking
      Padan muka caii protun lain pun tak ingin nak backing

      Padam
    10. Cai 5.56ptg dapat padah akibat buat komen mengarut
      Memang bahalol ni cara ajar hanya dengan maki carut
      Biar sampai dia kecut kotey selam masuk dalam perut
      Luka parah ini cai kali ini sampai bila tak hilang parut

      Padam
  7. Semua ini berpunca dari Doj. Dia tidak sedar akronim di sini dan di sana adalah berbeza. Contoh mudahnya ialah perkataan Doj itu sendiri. Kalau disana Doj adalah Department of Jing tapi kat sini Doj adalah Dol dan Jing. Tak sama. Kik kik kik

    BalasPadam
  8. PuteraAmerika ni ada kepandaian tapi kurang berilmu
    Asyiik buat fitnah tohmahan sama sampai orang jemu
    Boleh jadi memang banyak dedak si Madey kasii jamu
    Eloklah mereka dua ekor ni jadi neraka punya tetamu

    BalasPadam
  9. Matdey nii memang manusia jenis tak tahu sedar diri
    Belum puas juga syaithan ini 22 tahun peluang diberi
    Dilempar tuduhan fitnah berat dekat perdana menteri
    Duit 1MDB tidak hilang pun dituduhnya Najib mencuri
    Semua hanya berdasar buktii palsu andaian dan teori
    Ke hulu ke hilir dia jaja fitnah dan tohmahan tiap hari
    Anak kalah pemilihan pun kat najib dia menuding jari
    Tak dapat buruk kan Najib alih dekat diia punya isteri
    Namun Najib dan keluarga tidak salah tidak akan lari
    Apa mau diriisau ada polis mahkamah hakim dan juri
    Matdey terus dengan tamak haloba juga pentiing diiri
    Maka ditubuhkan partii baru Bersatu puak haluan kiri
    Hingga sanggup diia liihat perpecahan bangsa sendiri
    Mungkin kerana dia ingat dia dulunya asal lain negeri
    Memang asal usul dia dulu mamak tongkang Malabari
    Dari benua India suku sakat depa inii datang ke mari
    Tok nenek moyang perempuan dia dulu inii pakai sari
    Kalau fitnah tidak jalan maka helah lain dia pastii cari
    Rakyat tidak mudah dipedaya dan mereka menyedari
    Sebab semua dah kenal sangat dia punya rentak tari
    Rasanya kesudahan dia ini polis akan cekup kasi gari
    Eloklah dia keluar UMNO ini dalam daging punya duri
    Kalu dia padam kojol elok sangat UMNO buat kenduri

    BalasPadam
  10. Kertas takkan mampu membungkus api..!

    Betul. Kalau di tulis seperti Laporan Pengerusi "Cari Makan" Hassan PAC, ha nya boleh di gunakan dek Jho Taek Lo di jamban dia.

    BalasPadam
  11. Waah pantun madah Kejora bagaikan peluru meledak
    Pasti ramai cai-cai anjing si Matdey terbatuk tersedak
    Tak akan terjawab oleh ini cai-cai bingai pekak badak
    Jiika dijawab pun hanya setaraf sekolah punya budak

    BalasPadam
  12. Pantun madah Kejora gamat bagaiikan letupan peluru
    Pasti cai-cai Matdey tempat tak gatal dah mula digaru
    Bahkan ada yang terkejut teloncat macam katak puru
    Lain kali usah ke gelanggang kalau tak cukup berguru

    BalasPadam
  13. Bila dah terlalu kekenyangan ..... bukan kenyang aje, Beb. Gambar lembu tu mengelembong mengandong anak. Harap bukan anak puak Jibo dalam nya.

    BalasPadam
  14. Jangan marah nak tanya ya?
    Tarikh kat DOJ masih tak bergerak2 ke, masih lagi 21 Aug ke?

    BalasPadam
  15. 'We are all Malaysians,' Dr M says of 'Bangsa Johor' notion
    Malay Mail Online

    Jibo tak berani pun cakap apa apa. Sebab taukan siapa yang mulakan 'Bangsa Johor' notion itu. Takut.

    Mengarut punya notion. Perlembagaan negara takda provision untuk mana mana negeri keluar dari Malaysia. Menghasut di bawah Akta Hasutan jika cakap begitu. Tapi Jibo diamkan saja selama ini. Takda bola juga. Pemimpin apekename nye macam itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlembagaan negara tu bukannya AL QURAN. Ia boleh diubah dan telah pun diubah beberapa kali dulu.

      Padam
    2. Jangan jadi bodoh bangang lah, Mamat. Ada tau pasal sensitive Articles ke? Yang di lindungi dek Akta Hasutan.

      Kepala hotak kau beri bayangan bahawa negeri negeri dalam Malaysia boleh keluar satu per satu hingga takda lagi negara bernama Malaysia.

      Ko sekola mana dulu? Sikola Cina ka sikola pondok? Atau sikola kau punya datuk.

      Padam
    3. • Sungguhpun Perlembagaan merupakan undang-undang tertinggi namun ia tetap boleh dilentur (flexible). Ini bermakna ia boleh dibuat pindaan demi kepentingan rakyat dan negara. Sungguh pun bengitu pindaan perlembagaan Malaysia tidak boleh dibuat sewenang-wenangnya.

      • Sejak tahun 1957, Perlembagaan Malaysia telah beberapa kali dipinda dengan tujuan melindungi kepentingan rakyat, menjaga keselamatan negara dan melicinkan urusan pentadbiran negara.

      • Perlembagaan Malaysia boleh dipinda melalui empat cara sepertimana yang digariskan di bawah Perkara 159 dan 161E:

      i. Mendapat pungutan suara majoriti biasa dari tiap-tiap buah Majlis Parlimen (a simple majority at both the Senate and the House of Representatives);

      ii. Mendapat suara dua pertiga dari tiap-tiap Majlis Perlimen (two-thirds majority of the members of both houses) ;

      iii. Mendapat suara dua pertiga dari tiap-tipa Majlis Perlimen dan mendapat keizinan daripada Majlis Raja-raja (consent of the Conference of Rulers) ;

      iv. Perkara yang menyentuh Sabah dan Sarawak memerlukan pungutan suara dua pertiga Parlimen dan persetujuan Yang di-Pertua Negeri (consent of either the Yang diPertua negeri of Sabah or Sarawak) .

      Padam
    4. Perlembagaan Persekutuan Malaysia, mengandungi pindaan terkini Akta 1260/2006
      Berikut adalah teks penuh bagi Perlembagaan Persekutuan Malaysia, mengandungi pindaan terkini Akta 1260/2006. Teks ini diambil daripada wikisource.

      Tuesday, 27 May 2014
      Senarai Perkara yang Dipinda
      Perlembagaan Persekutuan Malaysia/Senarai Perkara yang Dipinda
      Perkara Kuasa meminda Tarikh kuat kuasa
      1 Akta 26/1963 16-09-1963
      Akta 59/1966 09-08-1965
      Akta A206 01-02-1974
      Akta A354 27-08-1976
      Akta A566 01-02-1974
      Akta A585 16-04-1984
      Akta A1095 01-02-1901
      3 Akta 26/1963 16-09-1963
      Akta 59/1966 09-08-1965
      Akta A206 01-02-1974
      Akta A354 27-08-1976
      Akta A585 16-04-1984
      Akta A1095 01-02-2001
      4 Akta 26/1963 16-09-1963
      Akta A885 24-06-1994
      5 Akta 26/1963 16-09-1963
      Akta A354 31-08-1957
      Akta A704 10-06-1988
      6 Akta A354 27-08-1976 .............

      ada banyak lagi pindaan tu


      Ada faham!!!!

      Padam
  16. "Lain kali usah ke gelanggang kalau tak cukup berguru"

    Chai ayat ini lebih sesuai...

    Lain kali usah ke gelanggang kalau ILMU tak cukup berguru.

    itu pun nak ajar ker?

    BalasPadam
  17. Kerja mcm CIFUT BABI.... 30 kali disebut la.. belanja sakan la... fitnah sakan la... toko tambah la... sima duit suda bauar pulih juta dah buat tapi kirija macam CIFUT BABI jugakkk..


    cibai punya CIFUT BABI...

    BalasPadam
  18. Yang ini bukan soal minta maaf. Soal minta kembalikan Altantuya kalau boleh -

    Altantuya family lawyer Ramkarpal Singh says the civil suit against Sirul Azhar Umar and his partner in crime will come up for yet another case management in the Shah Alam High Court on September 27. M Mail.

    Amacam, siapa kata kes Altantuya boleh selesai walau pun dah kecaikan badan nya dek letupan C4 dan body guards si polan di katakan bersalah.

    Bukan senang hidup walau pun ada berbilion Ringgit duit songlapan. Kan aku dah kata Tuhan tu kaya.

    Yang nak coba alihkan MO1 kpd DP Agong pun sekarang gementar hilang status MP dia, si bodoh konon nya engineer tuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Bersumpah Dalam Masjid Tak Kenal Altantuya - YouTube
      https://www.youtube.com/watch?v=ctKoc6RwqXU

      Dalam masjid lagi . Sekarang aku nak tengok ko bersumpah Najib KENAL dg Atantuya ... kalau berani

      Padam
    2. Oikkkk, sensitibbbbbbb plak.....tak sebut pun sapa....... guilty conscious ka........

      sumpah orang yang Yiddin kata curi duit berbilion bole caya ka.......

      bila nak sumpah tak curi duit.... dalam mesjik ke dalam bilik tidor depan Rozy ka......

      Padam
  19. Hahaha hohoho hihihi

    Tuan Ibrahim saran PM buat teka teki MO1

    Aku miss baca itu sampai ke la ni

    Hahaha

    BalasPadam
  20. Menteri kewangan 2 kata boss kat 1mdb mangkuk. Menteri rd kata sapa yg tak tahu mo1 bodoh. So cai jibo jangan masuk sesi meneka mo1 kerana nampak sangat bodoh yg tak boleh diajar macam mp langkawi. Buat malu jer guna ir kat depan nama tu.

    BalasPadam
  21. Anjing Jibo marah c&p CV dia dan tulis macam macam akibat nya. Makna nya dia sensitif kpd apa yang di tulis dalam CV nya. Jadi, aku nak c&p lagi dengan harapan dia begitu sensitif, tulis banyak banyak hingga dia berdebuk jatuh heart attack, mati. (Sori ye, kekawan) -

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai 7.37 ptg asyiik copy and paste benda sama lapok
      Tindakan cai ni tidak ubahlah seperti maknyah bapok
      Setakat cai tolol ni Kejora ratah rapuh bagai keropok
      Pasti dia sakit hatii terasa bagaikan kepala dihempok

      Padam
    2. Caii 7.37 ptg tak ada ilmu di dada masuk gelanggang
      Kejora kejut sikit je dia cabut lari tonggang langgang
      Kinii lemah lesu macam anjing kurap patah pinggang
      Mungkin dia tension pelir tak mahu lagi keras tegang

      Padam
    3. Gaya laku si cai 7.37 ptg ini taraf lorii punya kelindan
      Tapi bila lihat semula gelagat dia rasanya dia pondan
      Dah tak muncul lagi mungkin cai nii sibuk berdandan
      Udah dekat nak malam ni cai bapok ni pasang badan

      Padam
    4. Cai 7.37 tak padan dengan bingai kemain lagii takbor
      Lain dia tiidak tahu hanya kata cacian jer dia hambor
      Kena tibai dengan Kejora cai bapok nii taik beterabor
      Terus menghilang agaknya malam ni pergi jual jubor

      Padam
    5. Wah Kejora ni betul-betul punya lanyak punya godam
      Cai 7.37 terpaksa telan juga walau pahit bagai jadam
      Mesti cai bingai nii berak tak lawas makan tak hadam
      Silap gaya cai mangkok nii sakit jantung terus padam

      Padam
    6. Cai 7.37ptg bingai bahalol kemain mahu beraksi juara
      Apa yang cai ni dapat hanya sakit luka pedih sengsara
      Sakit di hati cai ni tak perlu cakap le bisa tidak terkira
      Ibarat orang pekak bisu tak mampu lagi nak bersuara

      Padam
  22. DoJ .. FBI... wang juta2 suda bayar..Kirja macam CIFUT BABI....puiiiii...

    BalasPadam
  23. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak)

    BalasPadam
  24. Jing Jibo marah lagi sebab aku c&p CV dia lagi. Sibuk bikin counter-comment kpd CV dia yg ke dua nih. Kot dia bedebum heart attack tak lama lagi.

    BalasPadam
  25. Tadi brita tv ada la nampak muka jibp trngah nk meraikan kepulangan ahlit negara dari olimpik dgan muka tak malu ramai jugakla pencacai pun ikut konon bodek la tu.....lanun ni buat mc takda masaalah jet aku tengok athlit mac terpaksa kena senyum aku terfikir takkkan la athlit tak tahu najib bi songlap duit kerajaan .athlit bayar income tax dan lain2 tax lepas tu najob senang jer kasi hilang kan duit.lepas tu belakonla la baik konon prihatin bagila durian runtuh tapi aku tk rasa atlit tu bodo bole kena cucuk hidumg tambah atlit cina lagi aku tkpercaya dia orang akan sokong jibo...loaolang bagi kita ambik kalau election punya tome kita pangkab dap looor....yang kena bdo jibo a

    BalasPadam