Selasa, 9 Ogos 2016

Perlunya Hasan Dalam PAC..!


Muka atak senyum..!!!

PAC tidak akan buka semula siasatan 1MDB, kata Hasan.


Laporan itu dipersetujui secara bersama oleh semua ahli PAC sebelum dibentangkan di Parlimen pada 7 April lalu.
Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) tidak akan membuka semula siasatan ke atas 1MDB kerana laporan komprehensif sudah dibentangkan di Parlimen pada April lalu, tegas pengerusinya, Datuk Hasan Arifin.
Beliau berkata, pembentangan Laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB oleh PAC turut dilaporkan media serta portal berita dari dalam dan luar negara.
“Laporan itu dipersetujui secara konsensus semua ahli jawatankuasa ini sebelum dibentangkan ke Parlimen.
“Rumusan PAC dalam laporan berkenaan jelas meminta agensi penguat kuasa bertanggungjawab mengambil tindakan tegas terhadap pengurusan 1MDB yang bertanggungjawab,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Kenyataan ini adalah maklum balas terhadap tindakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua meninggalkan mesyuarat PAC hari ini, selepas tiga permintaannya ditolak Hasan.
Pertama, wakil rakyat DAP itu mahu mendapatkan penjelasan berhubung laporan terbaru Wall Street Journal yang Good Star Limited adalah milik ahli perniagaan Malaysia, Low Taek Jho.
Kedua, Pua memohon kebenaran membuka semula laporan siasatan 1MDB berdasarkan laporan DoJ menyatakan seorang individu sebagai Malaysian Official 1 dan AS$681 juta dimasukkan dalam akaun peribadi MO1.
Ketiga, setiausaha publisiti DAP itu mahu PAC menyiasat laporan mendakwa SRC International mengambil RM4 bilion daripada Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP).
“Sepanjang mesyuarat, pengerusi asyik kata kami sudah lakukan bahagian kami. Kami sudah tutup kes ini. Macam mana itu boleh berlaku khasnya dengan pendedahan terbaru itu,” soal Pua yang turut mendakwa Hasan cuba “melindungi orang di sebalik 1MDB”.
Pada 7 April lalu, PAC membentangkan laporan hasil siasatannya setebal 106 muka surat di Dewan Rakyat yang menyimpulkan kelemahan tadbir urus 1MDB adalah punca struktur pembiayaan modal dan prestasi kewangan syarikat itu ‘kurang memuaskan’ kerana amalan tidak mematuhi keputusan serta arahan lembaga pengarah.
Cari makan?
Lu Fikir La Sendiri!!!

52 ulasan:

  1. PAC cakap buang masa layan tun m Dan protun he.he.he..
    Cerita bohong di kitar semula berulang kali baik tak payah he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menonyeh aje le kerja kau, Jing Jibo.

      Kalau kau di Philippines dah di tembak mampos di anggap pengedar dadah.

      Kalau kau di Pakistan dah di tangkap, di pelupuh dek ajen2 rahsia pemerintah atas tuduhan kau binatang Taliban.

      Padam
    2. Anjing gila Matdey sekor ni masa kecik hidop nya perit
      Mestii dulu dia kutip makanan darii longkang dan parit
      Merata-rata dia menyalak terloncat-loncat tejerit-jerit
      Kini udah sepi jap agaknya gi jilat mak dia punya burit

      Padam
    3. yg gila meroyan disini jing jibo...tiada istlah jing matdey..jing jibo bekerja utk memburukkan jibo kerana hanya nafi fitnah mencarut alih isu aje kerjanya.
      protun menjawap bersama fakta yg tak boleh disangkal oleh jing jibo..jing jibo bangang jangan jadi seperti jing jibo

      Padam
    4. Setuju dan sokong penuh pendapat 145 PTG.

      Padam
    5. 60 tahun lalu Nona Aishah pernah menyanyikan lagu.....

      Hassan memang budak jahat
      Suka curi ikan sepat
      Kalau bapak dia dapat
      Tentu dia kena sebat

      Padam
  2. Punya bodoh si Hasan dulu masa mula jadi Pengerusi PAC dia kata dia "cari makan". Dah lekat gelaran tuh kpd dia. Seumur hidup rasa nya. Sekurang2 nya selagi dia jadai Pengerusi PAC.

    Sapa nak caya Hasan dan PAC macam itu. Kan gila dia memberi tahu witnesses kpd PAC hearing bahawa jika tak mahu apa yang depa kata di rekod dlm Hansard Parlimen, boleh switch off micrphone. Tentu lah pegawai dan lantikan gomen tuh semua nya main switch of microphone aje. Dah jadi phony le PAC dia.

    Dah tu dia buat Laporan PAC tipu. Di buang nya beberapa ayat dari derap Laporan yang telah di setujui dek semua Ahli PAC. Kan dah gila macam tuh.

    BalasPadam
  3. Menda yg sama ko nak ulang2 watpe..tony pua mengada2 nak buat2 mcm tak tau..menyampah tul puak2 drama ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau pigi menyemak di puak Jibo le Jing, kalo tak, kena godok bontot kau di sini, koyak.

      Padam
    2. Kesiannya anjiing Matdey sekor tu kena tibai berasap
      Anjing kurap ni merempat gi tidur perdu buluh kasap
      Biila dia kebulor, batang butoh pak dia pun dia hiisap
      Kena kejor ngan Kejora anjing gila nii cabut lari lesap

      Padam
    3. Waaaaa teruk betul orang tua baka Jing Jibo nih, bila meradang, betul2 macam bebudak, cakap kotor, batang butoh pak dia pun dia hisap.

      Padam
    4. yg gila meroyan disini jing jibo...tiada istlah jing matdey..jing jibo bekerja utk memburukkan jibo kerana hanya nafi fitnah mencarut alih isu aje kerjanya.
      protun menjawap bersama fakta yg tak boleh disangkal oleh jing jibo..jing jibo bangang jangan jadi seperti jing jibo

      Padam
  4. Pac sepatutnya selesaikan dahulu pengauditan Syarikat Komanwel 1998 (sebuah lagi 1GLC) yang berdepan masalah menguruskan wang keluar dan wang masuk sejak 1998 sebelum mengaudit yang lain-lainnya. Apakah Komanwel 1998 tidak penting untuk di audit? he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang le kau Jing Jibo, nak cakap pasal berpuluh tahun yang lalu, pada hal Jibo yang di sontot orang sebab salah laku 1MDB di zaman dia merintah.

      Padam
  5. Dulu DAP Tony Pua dan puak nya aje jeritkan Hasan menipu keluarkan Laporan yang di "doctored" nya. Sekarang kita Protun sama melaungkan nya dan mintak PAC membuka semula siasatan ke atas 1MDB.

    Sebab Tun M dah berdiri sebaris dengan Lim Kit Siang nak dapatkan Najib letak jawatan atau di ganti dek UMNO atau di guling dek pengundi PRU14.

    Dah memang patut. Bila PAC buat semula hearing nya itu, mesti di laungkan jangan Hasan "Cari Makan" beri tahu sesiapa yang testify boleh tutup microphone kalau tak mahu apa yang di kata di rekod dalam Hansard.

    Dan derap Laporan di hantar kpd Polis supaya pihak Polis simpan dan bandingkan jika yang dah di setujui semua Ahli PAC di pinda atau tipu, tangkap Hassan kalau menipu rakyat bila mengeluarkan Laporan terakhir secara rasmi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "tangkap Hassan kalau menipu rakyat..."

      Sokong!!!

      Padam
  6. Dalam isu penggunaan email peribadi bagi urusan negeri, Doj (a.ka. dojeng) telah membebaskan Klenton dari apa jua tuduhan tanpa membawa isu berkenaan di mahkamah.

    Meskipun diasak oleh republikan (baca: pembangkang) agar keputusan berkenaan di kaji semula kerana ia isu besar membabitkan rahsia Antah Berantah, namun asakan tersebut hanya masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri saja.

    Ini menunjukkan pembangkang boleh asak, bising, pekik dan terlolong tetapi mereka tidak boleh memaksa. Sesungguhnya tidak ada paksaan baik di AS mahupun di sini!

    Muahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo menonyeh lagi. Time to put out the c&p on him:

      Anjing Jibo
      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terkhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    2. Anjing gila Matdey sekor ni masa kecik hidop nya perit
      Mestii dulu dia kutip makanan darii longkang dan parit
      Merata-rata dia menyalak terloncat-loncat tejerit-jerit
      Tadi dia rehat jap agaknya gi jilat mak dia punya burit

      Padam
    3. yg gila meroyan disini jing jibo...tiada istlah jing matdey..jing jibo bekerja utk memburukkan jibo kerana hanya nafi fitnah mencarut alih isu aje kerjanya.
      protun menjawap bersama fakta yg tak boleh disangkal oleh jing jibo..jing jibo bangang jangan jadi seperti jing jibo

      Padam
    4. Kejora 1.15 ptg..

      Nik Faisal of SRC masih bersembunyi melarikan diri & dipercayai berada di Indonesia sejak dia meninggalkan Malaysia. Kenapa sampai saat ini pihak Polis & Peguam Negara tidak memburu Nik Faisal...

      Since you're die-hard Najib's fan, pls explain why did the the police chief, AG & Najib himself are so reluctant to hunt & reprimand the fugitive, Nik Faisal? Is this another cover-up? Answer me.....!!

      Padam
    5. Damn old man.

      I'm just a layman. Do you expect me to go and ask the police or the ministers in every affairs going on every day in the country? Only the police and the authorities concerned know what they are doing or what should be done. How do we know otherwise that the police are not chasing after him.

      Why don't you yourself go and query?

      Padam
    6. Jing Jibo,

      Since you are so adamantly and persistently defending Najib in here, you should go to him or any Officer in the PMO, ask at least why no action has been taken.

      Tell them you need the facts and the arguments to use when defending Najib, you have been abused and disused so many times being unable to have the facts and logical arguments, being lambasted on a daily basis for merely denying the host of allegations, charges and insinuations against Najib but unable to substantiate with facts and valid arguments.

      Try those and tell us. I'll guarantee you we will be more understanding of your position if you have tried and they don't entertain you, or say they themselves have no facts and valid arguments.

      Ask those very questions you put out - why since "the police and the authorities concerned know what they are doing or what should be done" but are not telling the rakyat. Ask, if the police are chasing after him, what's the position now, surely after a long time, the rakyat is entitled to know if he is still alive or already dead with millions stuffed into his mouth or stomach.

      How about trying? Come and tell us soon, will you? We look forward to hearing from you.

      Padam
    7. Sorry brother.
      1. That's not my job.
      2. I have a lot of other things to do.
      3. Not every progress in the police investigation will be opened to public, there are some which are strictly confidential.

      Padam
    8. I've no faith on the existing ruling govt due to :-

      The clean, efficient & trust-worthy governance are gone.
      The Credible Institutions are gone.
      The good name & image of the nation are gone.
      The huge monumental loan of RM42 billions are gone.
      The Malay Reserve Land of TR Exchange has gone.
      The RM (Ringgit Msia) continue going down.
      But..RM (Rosmah Mansor) is still at Putrajaya.

      Padam
  7. Jig Jibo 1:15 PTG,

    Kau bahalul betul mencuri modal Protun dah lama di sini mengata kau masa kecil di tinggal mak bapak kau di tepi kandang kambing masa menoreh getah, kau lapar, pungut tahi kambing, makan, jadi busuk mulut kau tiap kali kau bukak.

    Dah tu kau mencarut memburitkan mak kau pulak. Sian oang tua noreh getah nak kasi kau makan tuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha ha anjing kurap Madey nii dah mula tak tentu arah
      Luka luar dalam nampak nya semakin teruk dan parah
      Tengok kan gaya tu macam kebulor tak mentekedarah
      Heh he gurua-gurau sikit-sikit Jing jangan pulak marah

      Padam
    2. Gurau kata dia, pada hal dah takda modal. Pethetic kau, Jing.

      Padam
    3. Jig Jibo 1:50 PTG,

      Molampau le kau Jing Jibo, nak cakap orang teruk dan parah, pada hal kau Jing Jibo yang tak cukup montokodarah ditinggal omak kau dalam kandang kambing. Kau montokodarah taik kambing banyak, lancap batang butoh bapak kau, gentel biji kelentik omak kau Jing Jibo haram jadah. Kalau jumpa kau aku torajang kau mampus, bangsat, sial, pukimak, anak haram Jing Jibo.

      Padam
    4. Heh hee anjing kurap Madey marah-marah ni kenapa
      Terasa sangat tu, apa ko ni memang betul-betul papa
      Tekaan aku ko punya mak bapak tak nikah, betul apa
      Jangan marah ye Jing gurau jer lepas ni ko gi bertapa

      Padam
    5. Kih kih anjiing gila Madey sekor ni mula tunjuk garang
      Ingat ke ramai penjilat cai pro Tun rupanya dia sorang
      Kita boleh terasa bagai mana Jing nii sakit mengerang
      Okey okey lepas ini kita sekeh anjing nii jarang-jarang

      Padam
    6. Jig Jibo 2:46 PTG,

      Memang kau Jing Jibo tua nak mampos, perangai kebudakan, bodoh bangang, haram jadah, bangsat babi. Daripada kau menyemak menonyeh kat sini, lebih baik kau balik kampung, tebas hutan, tanam ubi.

      Padam
    7. Padan muka kau Jing Jibo, kena maki dek sorang lagi Protun, yg ko coba kata sama orang nya dgn aku. Lantak lah apa kau nak kata, aku puas hati komen terakhir atas tu ada lah Protun lain.

      Putra M pun boleh akui dari IP kita orang bedua berlain sebab pakai komputer berlain. Tapi dia tak akan buat gitu sebab dasar semua pemunya blog tak akan dedahkan maalumat peribadi pengkomen.

      Gigit jari aje le ko tak dapat puas hati menuduh aku sorang aje Protun tak pakai nama di blog ini.

      Btw, bila nak mampos? Orbituari kau dah keluor.

      Padam
    8. Heh hee naper Jing Matdey mengelupor tahap biawak
      Takkan tak boleh kot Jiing kurap sikit-siki nak melawak
      Ini ler akibatnya bila perangai hanjing terbawak-bawak
      Kesudahan nya perangai haram jadah tu balik ke awak

      Padam
    9. Jing Madey 3.07ptg rentikan le ko punya angan-angan
      Ini le yang kata bidalan lempar batu sembunyii tangan
      Lain kali anjing jangan suka tuduh orang sembarangan
      Terbukti jelas ngko ni jenis munafiq dajal gelandangan

      Padam
    10. Hah ha kerisauan Jing Madey 3.07ptg mula meruntun
      Jelas sekali tulisan dia dicakapnya sorang lagi pro tun
      Sudaah lah Jing tak usah lah ko nak buat lawak katun
      Lain ler Kejora style kitorang inii guna madah pantun

      Padam
    11. Komen anjing gila sekor ni kesian juga kalu tak dilayan
      Tapi nampak jelas Jing ni gila dia dah tahap meghoyan
      Kate oghang Peghak demer terlebih makan deghoyan
      Ini le padahnya Jing kalu dah bersifat mulut tempayan

      Padam
  8. Macam macam si Jibo nih. Jibo seleweng 1MDB lah, songlap berbilion Ringgit lah, Hasan "Cari Makan" PAC tak mau re open 1MDB investigations lah, ni pulak

    BOMBSHELL: HAS NAJIB SECRETLY 'SOLD' MALAYSIA'S RIGHTS TO LUCONIA SHOALS TO CHINA IN BID TO ...

    ABC TV reported on Sunday 7 August an incident on or about 31 August 2015 when Malaysian Maritime Enforcement Agency(Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia) officers removed a Malaysian flag that had been planted on Luconia Shoals

    Jual semua lah, Jibo. Bugis Lanun, Penjual Hak dan Maruah negara.

    BalasPadam
  9. Tosonyap Jing Jibo

    BalasPadam
  10. Kesian Matdey terbela anjiing kurap tolol pekak badak
    Gatal nak komen merata tapi hanya style budak-budak
    Terhege-hegeh nak tunjuk juga hero tiidak dapat tidak
    Agaknya anjing ni termakan taik babi masuk kat dedak

    BalasPadam
  11. Tak usah cerita pan jang le, news headlines ini saja pun dah cukup betapa kesan nya parti baru 3M -

    Dr M's Umno 2.0 has ruling party in its crosshairs

    Although as a general principle, a race-based party is a big no-no, in this unique case, the formation of an Umno-style party by ex-Umno president and deputy president who have many supporters in Umno has the potential ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama nya Parti Pribumi Bersatu Malaysia - Malaysiakini

      Former deputy prime minister Muhyiddin Yassin is set to register his new political party, dubbed Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

      Padam
  12. Lagi satu -

    Muhyiddin's involvement in PKR's 1MDB roadshow a 'good ...
    New Straits Times Online - ‎Jul 31, 2016‎

    SHAH ALAM: Tan Sri Muhyiddin Yassin's involvement with PKR on its 1Malaysia Development Bhd (1MDB) roadshow has been described as a "good ...

    Yg bagus nya tu, NST, Jibo punya grup, yang laporkan nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zuraida welcomes Muhyiddin's ... Malaysiakini

      Wanita PKR has expressed confidence in the new party to be led by former Umno deputy president Muhyiddin Yassin

      Padam
    2. 'The more, the merrier', Ambiga says about Muhyiddin's new party ... Malay Mail Online

      PUTRAJAYA, Aug 4 - Prominent human rights activist Datuk Ambiga Sreenevasan welcomed today the formation of a new party led by former deputy prime ...

      Padam
  13. Berita ini pun menarik -

    Zaid: Muhyiddin as opposition's PM designate? - Malaysiakini

    Former minister Zaid Ibrahim has hinted at new developments over the new opposition political party mooted by Dr Mahathir Mohamad.

    BalasPadam
  14. Ini jugak menarik -

    confirmed: najib & rosmah's days of 'wine & roses' are over

    ... following the civil suit by the United States Department of Justice ...

    BalasPadam
  15. ORBITUARY

    The old but childish old man (in his 2nd childhood, actually) always talking nonsense here has died of heart attack, unable to close his eyes because seeing so many comments by Protun staring into his face.

    Al Fatihah to him and his family (though appearing like he has none). Those wishing to donate, pls send pisang to the nearest mosque. But pls don't send billions even in Rupiah or Yen. As such may shock his soul - however much he condones selewangan 1MDB dan pengsonglapan berbilion Ringgit into Najib's bank account, alas, he does have a soul manifested when dead.

    BalasPadam
  16. Anjing kurap gila sekor belaan Madey jenis gila sawan
    Dia ikut komen orang dan coret merapu tak ketahuan
    Namun kini udah senyap sepii tak daya lagi nak lawan
    Agaknya dah ditembak atau ditangkap jabatan hewan

    BalasPadam
  17. Najibulshit suka aniya orang, satu negara mendapat susah kerana kejahatan jibon niee. Balasan buat beliau dan para rakan subahat makin mendekat, setiap hari terasa panas bagai tidak ada reda.. Kuasa Tuhan pasti tiada yang boleh menahan, kifarah buat si botak nieee pasti bala celaka, biar dia tahu itulah hukum alam juga hukum karma.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedapnya kau hina orang, kau ingat kau tak mampus ke?

      Padam
    2. 4.44 lu fikir sendiri la....

      Padam