Rabu, 10 Ogos 2016

BERSATU ~ Disini Lahirnya Sebuah Cinta..!


Bangsa lain boleh jadi ahli sekutu

Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mendedahkan bahawa bangsa lain juga boleh menyertai parti politik baru yang bakal diterajuinya, tetapi hanya sekadar ahli bersekutu.
“Mereka punya hak sama kecuali untuk bertanding mana-mana jawatankuasa. Namun boleh dilantik untuk menganggotai mana-mana jawatan,” katanya.
Bekas timbalan perdana menteri berkata demikian kepada pemberita selepas mengemukakan permohonan untuk mendaftarkan parti itu kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) di Putrajaya.
Beliau juga mengesahkan laporan media bahawa parti itu akan dinamakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Selain Muhyiddin yang bakal menjadi presiden parti, Tun Dr Mahathir Mohamad akan menjadi pengerusinya.
Keahlian parti ini terbuka kepada semua yang berstatus pribumi, Melayu dan bumiputera termasuk org asli di Sabah dan Sarawak.
Wadah baru perjuangan suci lagi abadi..! UMNO sudah dikhianati oleh pemimpinnya dimasa ini..! 

Demi mempastikan kemerdekaan dan kedaulatan Negara, Agama dan Bangsa terus terpelihara..! Agama diangkat..! Bangsa bermartabat..! Negara Berdaulat..!
Bangkit menolak kemungkaran yang merosakkan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

30 ulasan:

  1. Puak Jibo tak payah cakap pasal nak bersatu lagi lah. Istilah itu dah jadi trademark Parti Bersatu, dah di daftarkan di Pendaftar Trademarks juga, hehe.

    Parti Melayu Bumiputera Sabah dan Sarawak, jugak untuk bukan Melayu dan Bukan Bumiputera. Ahli Bersekutu boleh di lantik ke jawatan dalam parti, kata TSMY.

    Gentar le Jibo dengan konco konco nya. Jangan pandang ringan parti baru itu, amaran Khairy Ketua Pemuda. Dia pun ambik peluang nak cucuk jarum tanam kuman bencikan you know who. Dia dah lama umumkan nak jadi PM di umur 40. Kira kira sekarang lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ANJING2 kafir harbi DAP PKR RBA termasuk admin blog ini takkan berhenti memburuk2kan kerajaan sedia ada...walaupun depa tau hujah2 depa itu pembohongan yg jelas semata2... anjing2 ni akan terus cakap putarbelit mempengaruhi rakyat demi memenuhi agenda puak2 kafir harbi DAP PKR RBA utk menguasai negara ini...

      Padam
  2. Tahniah Bersatu... harap harap ahli-ahli bersekutu tidak lebih ramai dari ahli-ahli dedop.

    BalasPadam
  3. Rojak satu .. ABC satu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mee yg ada lendir utk kau, satu.

      Padam
    2. Rojak satu.. cendol satu.. siap...

      Padam
  4. parti org2 kecewa... masa dlm umno bukan main lagi cakap konon nyer ahli totok@tegar umno...sembang lebih je time tu kutuk pakatan haram... betul tu Umno sudah dikhianati pemimpin2 nya...dan kebanyakan yg khianat tu telah ditendang keluar...korang pi jilat la lobang najis kafir2 harbi DAP PKR RBA tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu je bleh hujah?

      Jho low harbi ke x?
      Goldman sach?

      Padam
    2. Goldman Sachs bank Yahudi. Najib beri lesen dan benarkan nya beroperasi di Malaysia. Banyak kes khianat bangsa Melayu, tapi yang ini kes khianat agama Islam,

      Bukan sikit bank Yahudi tu dapat bayaran - US500 juta x 4 = RM2 bilion, Beb.

      Tun M kata di zaman nya ha nya 6% fees utk khidmat consutancy spt itu. Tapi Najib bayar 11% ke apa. Berapa masuk ke poket you know who, Tuhan dan depa saja yang tahu.

      Cilakok.

      Padam
    3. Itulah sebabnya saya bekerat rotan berpatah arang dgn Najibul Bullshit. Dia lupa ibupejabat UMNO di PWTC & kediaman rasminya di Putrajaya itu siapa yg bina? Waktu itu kita tak guna khidmat Yahudi APCO & Goldman Sachs pun dgn kadar perkhidmatan yg tak masuk akal. Najib seolah-olah tak berkemampuan berdikari, tak percaya kemampuan bangsa sendiri tapi malah bersandar bahu kpd pihak Zionis & Amerika.

      Najib dah longgokkan hutang RM52 bilyon tanpa nampak satu pun legasi atau jasa bermakna kpd negara dan rakyat. Sebaliknya, Tun Mahathir telah menyediakan untuk kita & generasi akan datang legasi bertaraf World Class:-

      1. Bandar Cyber Jaya
      2. Pelabuhan utama negara seperti Pelabuhan Klang atau Tg Pelepas
      3. Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur
      4. Jambatan Pulau Pinang
      5. Stesen LRT Sentral & Kereta Api LRT
      6. Lebuhraya Utara Selatan
      8. Kuala Lumpur Convention Center
      9. Litar Perlumbaan Antarabangsa Sepang
      10.Petronas Twin Tower
      11 Tempat-tempat lain yang akan disebut sepanjang zaman.

      Padam
    4. Tampa umno Dan orang Sokongnya tun m tak boleh buat semua kau sebut ITU diatas..
      Parti tun m tubuhkan ITU sia2 je.
      Parti ITU hanya di lihat perjuang kroni.
      Tun m sebenarnya adalah perjuang yg gagal merelisasikan deb, APA dia tulis dalam buku Malay delema hanya untuk mencipta kroni tun m ITU
      Kau lupa apabila seorang telah melupakan pejuangan asal dia,dia tak layak digelar negarawan.

      Kau juga lupa onn jafar menubuhkan umno dan dia telah melupakan perjuangan asal dia di juga telah tendang oleh umno ITU.

      Tun m berjaya mencipta fasiliti memewah tapi APA orang melayu dapat Dari nya
      1)litar sepang hanya until anak nya
      2)klcc hanya untuk golongan kaya orang putih yg kaya pun tak masuk kedai mewah ITU hanya orang kaya di Malaysia masuk
      3)leborraya utara selatan kalau ikut sejarah tun rakzak buat mengarahkan utara selatan Dan borneo di beri jalan percuma tun m ikut tak rancangan itu, kita tahu Kos bina tinggi, tapi tun m ikut tak rancangan itu bina leboraya borneo dia sebuk bina bakun tak mampu terangkan penduduk bakun ITU.
      4)Petronas twin 'klcc jepun Dan korean binanya jika lihat jepun Dan Korean ADA tak bina banggunan tertinggil dunia ini, jepun Dan Korean mereka berminat bina produk Dari bina banggunan tertinggi hanya simbol merosakan. Shinggakan orang ingat Malaysia Negara pengluar minyak pada hal Malaysia tak penah mendafta jadi OPEC ITU. Najib terpaksa ubah simbol minyak dengan buat menara warisan Dan trx supaya Malaysia jadi Negara kowangan islam.
      5)lrt Dan MRT rancangan ITU bina untuk mengatas kesesakan tapi Dia ambil idea Dari england Dan amerika

      Kalau aku memerintah 22tahun pun aku boleh buat macam2 produk, cerita pada aku ini produk eletik APA di pakai penduduk Malaysia ini semua jepun,Koran Dan China

      Ingat aku suka sangat ke klcc ITU hanya untuk orang kaya je.
      Kau cabar kau pergi makan dekat klcc. Makan tengah hari je 15Rm keatas, kami miskin apa kami dapat Dari klcc tengok orang kaya bebelaja orang putih pun tak masuk klcc untuk bebelaja di klcc

      Padam
    5. Kau miskin sbb tu tkinja2 dpt brim.
      Sokong najis bagai nk gila sbb dedak.

      Padam
    6. Anon 3.58
      Sebelum tun mula jadi menteri pelajan, pelajar lelaki hanya pakai seluar pendek kesekolah.
      Saya kesekolah berkaki ayam sebab jalan berlopak dan berair. Sampai disekolah, basuh kaki guna air telaga, baru pakai kasut. Dikampung baru ada 2motorsikal dan tak ada kerata. Kalau ada penduduk yang sakit nak kehospital, kena usung keluar dan sewa kereta.
      Dirumah tiada elektrik dan air.
      Cuba anda fikir dan bayangkan kalau lepas tun razak, diganti pak lah, atau najib. Apakah kita akan menikmati apa yang kita ada pada masa ini?

      Padam
    7. Kalau tak ADA tun razak perkenalkan dasar deb tak adalah felda ITU tak ADA ADA faham tak.
      Tun m nak perkenalkan industry teknologi tinggi tapi buat klcc pun pakai orang jepun Dan Korean yg tak bina bangguanan tertinggi he.he.he.
      Tun m perkenalkan industry teknologi sehingga Sekarang tak ADA produk Malaysia ini terkenal seperti Sony Dan Samsung itu.
      Tun m perkenalkan perkampungan filem sehingga sekarang hanya anak tiri najib berjaya di Hollywood he.he.he.
      Tun m nak jadi proton macam Honda ADA buat kereta Dan ADA buat motorsikal tak ADA duit minta kerajaan bailout proton ITU beli agustar ITU.

      22tahun dasar industari teknologi tinggi Sehingga Sekarang Malaysia hanya bergantung pada pertanian Dan pemprosesan minyak. Ini cukup memalukan kita ,kilang hanya milik amerika,jepun Dan euro ADA pelabor bangga satu hari kita jadi Singapore macam tak ADA kilang industari nya

      Padam
    8. I remembered very well, just 11 days before Tun Mahathir was due to step down as Malaysia’s prime minister, he reflected in an interview with the Bangkok Post on his 22 years at the helm and – as always – spoke his mind: on terrorism, global trade and democracy.

      Tun Mahathir transformed Malaysia from a tin and rubber-producing economic backwater into the 17th biggest trading nation in the world and a model of development for other developing countries.

      After becoming prime minister in 1981, Tun Mahathir set about putting his ideas into practice, following the example set by Japan, transforming Malaysia from an economic backwater, an exporter of rubber and tin, into a manufacturer of electronic equipment, steel and cars.

      His prestige projects included the world’s tallest buildings – the Petronas Towers – and the transformation of a palm oil plantation near the capital, Kuala Lumpur, into the world’s first “Multimedia Super Corridor” – a cyber powerhouse intended to rival California’s Silicon Valley.

      With an average annual income of $ 7,500 per capita (ten times Pakistan’s), Malaysia, today, is a rapidly industrialising country, exporting electronic equipment, petroleum and liquefied natural gas, chemicals, palm oil, wood and wood products, rubber, textiles and a wide range of other products.

      Tun Mahathir’s policies have also given the country an infrastructure as good as that of most developed nations, with modern highways, airports, ports, telecommunication and internet networks, power grids, schools, colleges, hospitals and some of the world’s best tourist resorts.

      It still linggering in my ear & mind when in his opening address at the 10th session of the OIC summit in Putrajaya, Malaysia, on October 16, 2003, Tun Mahathir was again at his acerbic best. To thunderous applause from the gallery, which included representatives of 57 Muslim nations plus Russian President Vladimir Putin and Philippine President Gloria Macapagal-Arroyo, Mahathir let fly with a stinging statement. He said. “1.3 billion Muslims are actually very strong, hence cannot be simply wiped out. The Europeans killed 6 million Jews out of 12 million. But today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them.”

      Muslim world needs another Tun Mahathir to stand up. Najib or KJ or anyone in UMNO supreme council or combine them together do not have the gut & capacity like the Grand Old Statesman, "TUN DR. MAHATHIR"

      Padam
  5. Pertanyaan dari rakyat:

    Ahli bersekutu boleh undi tak?

    Ahli bersekutu boleh dilantik jadi pengerusi atau dilantik setakat jadi CEC saja?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang aku gerenti boeh ia lah menyontot bon.ot kamu, Jing Jibo.

      Padam
    2. Xboleh undi.
      Pemilihan kena tangguh je demi kestabilan parti dan kesenangan presiden.
      Xboleh kritik salah laku presiden.
      Di tuduh membahayakan negara.

      Padam
    3. Dalam pkr jika mendapat undi ketua cabang Dan ahlinya mesti kemenangan dari Gusti wwf lawan kerusi pelastik.
      Kiran undi tak pakai baju dalam hotel 'sexy ITU anwar pun sokong

      Dalam parti bersatu mesti mendapat kemenangan melalui kroni Dan restu dewa tun m macam dulu2 dalam umno semasa era tun m jadi presiden dan mesti mendapat restu dewa tun m baru jadi timbalan Dan dapat jawatan cawangan

      Macam itu perjalanan parti protun Dan parti al juburi

      Padam
    4. Serupa je. Dlm umno restu dpt dgn membodek bajis

      Padam
    5. Tun razak mmg hebat.
      Tp najis lahanat.
      Tun razak bina umno.
      Tp najis jahanam umno.
      Tun razak buat felda.
      Tp najis pelingkup felda.

      Padam
  6. "UMNO sudah dikhianati oleh pemimpinnya dimasa ini..!"

    Bukan pemimpin aje, Bang. Jugak kroni2 dan konco2 nya. Begitu ramai rakyat meluat bila dengar nama UMNO. Sebab Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, bini dia, anak tiri dia, dll.

    Tak memasal anak tiri dia dapat beratus juta dollar Amerika. Bukan ada khidmat nya kpd 1MDB atau negara. Bukan sikit duit tuh. Bukti nya nyata. 136 pages 1MDB Report and legal action di kemukakan dek DoJ kpd mahkamah, USA. Bukan main main punya pihak yang buat gitu - Jabatan Kerajaan USA.

    Sekarang pakai nama MO1 aje. Sebab nak lindungi perhubungan antara dua negara. Pahal pun, ini di peringkat rampas harta aje. Tentu ada kes jenayah, anak tiri Najib dan kroni dia Jho Taek Lo akan di heret ke mahkamah atas tuduhan misappropriation of funds and money laundering, jenayah yang serius di US.

    Di peringkat kemudian itu nanti, tentu nama penuh MO1 akan di bentangkan. Justifikasi bagi buat begitu kpd Malaysia ialah ini kes jenayah yang serius.

    Di harapkan sampai ke satu tahap di mana Najib di dakwa di mahkamah US. Bila ada nyta bukti nya, bila sampai peringkat mendakwa penjenayah yg dua orang itu, kemungkinan nya besar. Buat masa ini, ha nya kemaluan nya amat besar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan besar macam orang yang kena penyakit angin pasang (Hernia), bola nya mengelembong besar nak jalan pun susah mcm ada dalam gambor.

      Kadang2 di kata kena penyakit bodek. Orang yang kena ampu bodek pun boleh kena. Kalau Jing Jibo ampu bodek nya banyak sangat, nanti bola Jibo meletop, berdentum, hehe.

      Padam
  7. Jing Jibo 3:58 PTG,

    Najibul Jibo dengan sokongan korang 6 tahun merintah buat apa? Coba cakap? Buat bola? Kepal kepal plastocene, buat C5? Kes Atan toya pahal?

    Jangan cakap pasal orang Malaysia tak rasa kemewahan di bina zaman Tun M, le Jing Jibo. 22 tahun dia merintah kaum Melayu ada dapat 23% kekayaan korporat. Jibo dah 6 tahun merintah, tak berani pun nak kira Melyau punya kekayaan korporat tinggal berapa % sekarang.

    DEB di lenyapkan nya, Kementerian Ushawan Bumiputera pun di humban nya, mcm mana Melayu nak dapat kekayaan yg boleh rapatkan jurang ekonomi dan pelajaran antara 70% Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak dengan 23% Cina?

    Tak usah cakap berani kira kekayaan dalam bidang ekonomi lain. Saperti kepunyaan bangunan komersial dan perumahan. Cina ada 2-3 biji rumah, Melayu nak dapat satu pun susah.

    Zaman Tun M menghasilkan seorang bilionare Melayu - Syed Mokhtar Bukhari. Zaman Al Jibo hasilkan seorang bilionaire Melayu jugak - dia sendiri. Berbilion dalam akaun bank, tak payah bertungkus lumus berniaga, dapat jadi bilionaire.

    Dangdut. Kudut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ADA kementerian usahawan bumiputera dah cai jangan bodohkan orang..
      Yg ADA mara, teraju, Syed Mokhtar Bukhari kaya disebab patolongan mara,.
      Dalam zaman najib banyak tolong peniaga kecil melayu, nak harap tun m ITU jangan haraplah. Dia sebuk dengan perkayakan anak dia ITU he.he.he

      Padam
    2. Kau cakap palat lah Jing 523.

      Padam
  8. Tak begitu aktif Jing Jibo @ DAP Red Bean Suspect @ Tak Mahu Makan Pil Gila hari ini jugak.

    Betul lah ramalan dia sakit terbaring kena heart attack, dah nak mamposss. Dia musuh, lantak lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lagi tulisan Anjing Giler Madey. Kita yang ninggalkan komen di sini dah tahu dia. Tapi yang hanya masuk membaca tak ninggalkan komen, ada yang masih belom tahu dia.

      Maka di keluarkan sekarang c&p di atas nya:

      Ha ha anjing kurap Madey nii dah mula tak tentu arah
      Luka luar dalam nampak nya semakin teruk dan parah
      Tengok kan gaya tu macam kebulor tak mentekedarah
      Heh he gurua-gurau sikit-sikit Jing jangan pulak marah

      Anjing Madey ni merempat makan nasi dengan kicap
      Diia kena tibai tertiarap tak tahuu berapa kerap acap
      Inii rehat sekejap mesti Jiing nii gosok pelir melancap
      He he bergurau jer Jiing bawak-bawak ler mengucap

      Anjing Madey sekor ni dapat padah pasal cakap takbor
      Sekalii kena tibai sama projib taiik cirit dia bersembor
      Jalan pun dah kengkang iibarat kena liiwat tutoh jubor
      Heh he jangan marah Jiing sekadar melawak berhiibor

      Anjing ni maki caci dia buat dek muka tebal tak malu
      Siang malam tiada henti menyalak je dia bertalu-talu
      Tapi kalu mentekedarah bangkai najis semua dia lalu
      Heh he jangan marah ye Jiing senyum-senyum selalu

      Anjing Madey sekor nii masa kecik tidak pergi sekolah
      Komen Jing ni tak ada aturan pakai main redah belah
      Bingai bahalol tolol tapi tetap tak nak mengaku kalah
      Heh he jangan marah ye Jing gurau senda ni biasalah

      Anjing giler Madey sekor nii kini betul-betul mati kutu
      Berbenjol-benjol kepala kena tiibai paku tala luku latu
      Mesti lepas ini Jing ni menyesal hentak kepala ke batu
      He he jangan marah Jing adat begurau dah macam itu

      Padam
  9. Lambang bersatu kombinasi lambang GAY dan illuminiti.... mereka bersatu dengan PKR lambang 1 mata dajjal pengamal pluralist murtad lgbt dan gay... dah krna ssgt l tu sekongkol dng DAP evangelist komunis ..G25.. Sis In Islam dimana Marina aktif dlm G25 libral.. sedekah kondom dan jarum suntikan .. mereka sudah bergabung dlm 1 pakatan Kafir Murtad dng Slogan Selamatkan Malaysia... yg bermaksud Hancur Islam ..iman dan akidah melalui ajaran pluralist. ..syiah dan komunis...

    Suma dah jelas skg dan hakak dah ingatkan semua rakyat Malaysia utk menjaga kesucian Islam dan akidah AsSunnah WaJamaah...
    Jangan kata akak tak payung...

    BalasPadam
  10. anjing2 kafir harbi DAP PKR RBA termasuk admin blog ini takkan berhenti memburuk2kan kerajaan sedia ada...walaupun depa tau hujah2 depa itu pembohongan yg jelas semata2... anjing2 ni akan terus cakap putarbelit mempengaruhi rakyat demi memenuhi agenda puak2 kafir harbi DAP PKR RBA utk menguasai negara ini...

    BalasPadam