Ahad, 14 Ogos 2016

PANAS ~ Saman Terhadap Reza, Jho Low & Sekutu Di Failkan..!


Sepandai pandai tupai melompat..! Tetap tupai..!

Saman baru difailkan di AS untuk tebus dana 1MDB

Bekas setiausaha politik Tun Dr Mahathir Mohamad, Matthias Chang bergandingan dengan ADUN Salor, Datuk Husam Musa dalam memfailkan saman secara berkumpulan di Amerika Syarikat terhadap beberapa individu yang dikaitkan dengan 1MDB.
Saman itu bertujuan memohon ganti rugi bagi kecurian dana firma pelaburan negara dan mendapatkan semula aset yang diperoleh dengan menggunakan dana berkenaan.
Tindakan tersebut dibuat bagi pihak rakyat Malaysia dan difailkan pada Selasa di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Daerah Selatan New York, menurut The Hollywood Reporter.
Chang dan Husam menamakan firma Red Granite, pengasas syarikat pengeluar dan pengedar filem Christopher Joey McFarland dan Riza Shahriz Abdul Aziz yang juga anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai defendan.
Menurut pemfailan mahkamah, Chang dan Husam mendakwa defendan sengaja menggunakan dana yang dicuri dari 1MDB untuk kepentingan peribadi mereka termasuk mengadakan pesta untuk bintang Hollywood, Leonardo DiCaprio.
Turut dinamakan sebagai defendan ialah jutawan yang berasal dari Malaysia, Jho Low dan peguam percukaiannya, Debra Whelan Johnson serta firma miliknya, Metropolis IX Capital Advisors LLC.
Goldman Sachs Group dan bekas jurubank Timothy Leissner juga dinamakan.
Plaintif mendakwa individu-individu dan entiti yang terlibat dalam urus niaga yang menjurus kepada kecurian dana 1MDB.
Sekaligus ianya memberikan gambaran kepada dunia seolah olah keadilan di dalam negara sudah mati..! Tak caya tanya Pandi?
Lu Fikir La Sendiri!!!

75 ulasan:

  1. Bahaya ni, campur tangan asing ni, Peguam Matthias Chang dan Husam Musa perlu ditahan di bawah SOSMA atau POCA kerana telah mensabotaj ekonomi negara kerana telah membuat tuntutan saman terhadap syarikat anak tiri Najib dan kuncu-kuncu Najib.

    Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara perlu segara tangkap Matthias Chang dan Husam Musa dan perlu dilokapkan dengan segera, Peguam Negara Apandi Ali perlu siapkan kertas pertuduhan serta merta, manakala hakim pula perlu stand by di mahkamah untuk luluskan tahanan reman terhadap Peguam Matthias Chang dan Husam Musa.

    Kes ini amat serius, Idris Haron KM Melaka perlu mengadakan mesyuarat tergempar bersama Ali Tinju dan Jamal Ikan Bakar untuk membuat perhimpunan besar-besaran ahli UMNO Baju Merah di seluruh negara untuk menentang campur tangan asing oleh Amerika ni.

    Sama-samalah kita tengok drama bongok para pengampu Najib dan Najib sendiri berhubung isu saman yang difailkan oleh Peguam Matthias Chang dan Datuk Husam Musa yang mahu mendapatkan kembali harta negara yang dicuri oleh penyamun yang dinamakan dalam laporan oleh DOJ sebelum ini, kita akan lihat kisah-kisah dongeng penglipur lara yang akan didendangkan oleh balaci Najib serta Najib sendiri dalam perhimpunan UMNO yang mereka hadiri kelak.

    Sama-samalah kita tengok lawak jenakah Najib and The Gang ni.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Mohamad Faiz Hamzal Ismail
    Ahli PERKASA
    Parlimen Kubang Pasu
    Kedah Darul Aman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si mamat ni menulis cara memberi gambaran dia orang kuat PERKASA, mewakili PERKASA. Tapi dia ha nya "AHLI" - kalau betul pun, kalau di daftar sebagai Ahli pun. Tak sebut No. Ahli pun.

      Dia bukan pun Ahli Jawatan Kuasa. Ha nya Ahli PERKASA. Buat apa nak tulis itu semua? Nak kelentongkan pembaca ke, konon nya dia lebih dari ahli biasa.

      Dia tulis pulak "Parlimen Kubang Pasu". Bukan Ahli Parlimen Kubang Pasu, atau MP. Dia sengaja nak beri gambaran sepintas lalau konon nya dia mustahak, ada jawatan di PERKASA, silap nampak, macam Ahli Parlimen Kubang Pasu.

      Tulis pulak tiru cara Abu Bakar A Ba Ta.

      Nampak nya dia ni penipu. Cara subtle sikit, konon nya. Celaka. Bedabah. Banyak penipu puak Projib ni.

      Padam
    2. Amat bodoh lah Mohamad Faiz mengata "Peguam Matthias Chang dan Husam Musa perlu ditahan di bawah SOSMA atau POCA kerana telah mensabotaj ekonomi negara kerana telah membuat tuntutan saman terhadap syarikat anak tiri Najib dan kuncu-kuncu Najib."

      Dia tak tahu apa itu "sabotaj ekonomi". Dia tak tahu apa itu "saman terhadap syarikat anak tiri Najib dan kuncu-kuncu Najib." Dia pikir dia lebih pandai dari loyar Matthias Chang.

      Suruh pulak tahan di bawah SOSMA atau POCA. Macam lah dia tahu apa itu undang2 baru. Tak pulak sebut jika dia loyar. Dia sewel pemikran nya, gamak nya.

      Padam
    3. Benda Allah 1:34 PTG itu tak mungkin se orang lawyer sebab bahasa nya pun mengandungi hujah hujah remeh temeh dan kata kata seperti "kisah-kisah dongeng penglipur lara yang akan didendangkan .."

      Dia mungkin apa yang di namakan "Jing Jibo", ia itu Resident Pencacai di blog ini, yang selalu keluar sebagai pengkomen pertama di blog ini.

      Padam
    4. Kepada yang menghentam saya seperti tiga anon di atas ni, saya buat kenyataan atas kapasiti saya sebagai ahli PERKASA, bukannya mewakili PERKASA pun, yang kamu sakit hati apahal?

      Parlimen Kubang Pasu tu maksudnya saya ahli PERKASA di kawasan Parlimen Kubang Pasu, kalau tak tau apa lebih baik dok diam saja la, merapu banyak sangat nampak sangat kebodohannya.

      Bila masa saya menyokong Najib? Tak reti ke tengok komen sinis saya yang mengkritik Najib? Saya mengkritik Najib sebab sebelum ni PDRM telah dipergunakan oleh rejim Najib untuk menangkap Datuk Seri Khairuddin dan Peguam Matthias Chang kononnya mereka mensabotaj sistem perbankan negara ini apabila mereka berdua membuat laporan kepada pihak berkuasa di luar negara mengenai penyelewengan di dalam 1MDB selepas dua kali laporan polis oleh Datuk Seri Khairuddin diabaikan oleh pihak polis.

      Anda bertiga sebenarnya satu aliran dengan saya iaitu penentang Najib, tetapi anda bertiga tidak memahami komen sindiran yang saya buat, sila baca betul-betul apa yang saya tulis, saya bukannya penyokong Najib, tetapi menyindir Najib yang mempergunakan kuasa secara salah untuk menindas rakyat.

      Saya tidak menuduh Peguam Matthias Chang dan Dato Husam Musa membuat cerita penglipur lara, tetapi sebenarnya apa yang saya maksudkan adalah Najib dan kuncu-kuncu yang akan mereka cerita penglipur lara dan dongeng untuk disogok kepada ahli-ahli UMNO dalam mesyuarat UMNO di bahagian-bahagian kelak.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    5. Read between the lines... jangan lupa kita tunggu juga jawapan "bijak" dari salleh kerbau menguak...

      Padam
    6. Mohamad Faiz,

      Tak payah lah tulis secara resmi itu. Ini blog, takkan kamu tak tahu. Kamu nak menunjuk apa menulis secara itu, masakan tiada siapa buat begitu di sini.

      Di kata itu ini, kamu marah. Kan cari pasal. Akibat nya, apa yang kamu nak katakan semua nya berborai, berkecai, sebab di cacai. Tapi ini ada sebab sebab genuine kamu di cacai.

      Terutama nya bila fakta2 kamu tak tepat, hujah2 kamu tak convincing.

      Padam
    7. Di blog, bila ada jenis Jing Jibo, tak guna cakap sinis atau menyindir. Depa tak faham. Tak sampai maksud bercakap jika sinis dan orang tak faham. Kan rugi.

      Kan bagus berterus terang, hantam direct. Jenis Jing Jibo jugak sama jenis DAP Red Beans. Kerana jenis2 itu banyak di internet, ramai orang yang sibuk nak membalas, menghentam mereka. Dengan itu, takda masa nak baca dengan teliti, mungkin miss cynicism itu. Kan rugi dari satu pihak lagi.

      Asalamualaikum. Peace. Target lah terang terang. Tembak berdentum. Jangan pakai anak panah, tembak ke atas. jatuh ke bawah. Zaman senjata api, tembak terus, peluru pun pergi terus, takda masa nak argue the science of trajectory dsb nya. Harap faham. Amin.

      Padam
  2. Suruh tun m tujuk muka di doj saman najib ADA berani he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bunyi macam Jing Jibo. Kot yang pakai nama "Mohamad Faiz" itu ia lah kerja Jing Jibo jugak. Dia memang selalu menyamar di masa lalu. Jenis anjing. Binatang.

      Padam
    2. Tak puas hati hentam saya lagi ke? Sila masuk ke facebook Muafakat Kedah, kamu boleh lihat saya menghentam puak Najib dan kuncu-kuncu, dan sila masuk ke facebook Mukhriz Mahathir FC, kamu boleh lihat saya adalah penyokong BERSATU.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    3. Bagus bila menghentam puak Najib. Dah terangkan di atas ini faedah nya tak sinis atau menyindir tapi hentam secara terus.

      Kita sama pentas, harap jangan salah tembak kerana sinis. Salam. Peace. Sama haluan dan tujuan. Syabas. Target kita gantikan Jibo. Bila takda cara lain, gulingkan dia di PRU14.

      Padam
  3. Husam dah kerja dgn Doj ke?
    Matthias pulak dah ambik peranan peguam negara Amerika?

    Muahaha..
    Muahaha..

    Sudahlah tunjuk kemaluan kat trafik light

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takut ke Jing? Aku yakin dia orang sedar (di pandu dek Tun M yang geliga orang nya) akan kuasa US membawa ke Mahkamah Federal di US pemimpin korap saperti Presiden Ukraine di tahun 2014 dulu. Saperti di rekod di bawah ini -

      The Yale Law Journal

      American Prosecutors as Democracy Promoters: Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

      Matthew J. Spence
      114 Yale L.J. 1185 (2005)

      On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

      The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

      A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

      In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

      Padam
    2. Lazarenko di bawa ke Mahkamah Federal US atas misappropriation of funds and money laundering berpuluh juta dolar sahaja.

      Ini kan Najib, US$3.5 billion (x 4 = RM14 billion), kata DoJ.

      Kerana DoJ dah mulakan tindakan mahkamah rampas harta anak tiri dan kroni najib, ada peluang besar mereka teruskan hingga ke peringkat MO1.

      Padam
    3. Apakah ahli-ahli UMNO berasa sangat syok dan bersyukur tidak terhingga melihat USD 25.4 juta bersamaan RM 101.6 juta wang jualan bon 1MDB disonglap dan dipergunakan untuk membayar main judi di dua buah kasino iaitu di Caesar Palace dan Venetian Las Vegas oleh Jho Low dan kawan-kawannya?

      UMNO perjuangkan apa lagi la ni? Mana dia pemimpin UMNO di saat lebih dari seratus juta ringgit wang milik negara dipergunakan untuk bayaran main judi di kasino di Las Vegas oleh Jho Low dan kawan-kawannya? Apa faedah yang orang Melayu terutama ahli UMNO dapat dengan perbuatan Jho Low yang mempergunakan lebih seratus juta ringgit duit jualan bon 1MDB untuk bermain judi dengan kawan-kawannya tu?

      Pemimpin UMNO yang menguasai kerajaan buat bodo saja, tak ambil sebarang tindakan terhadap Jho Low, mereka biarkan Jho Low lepas bebas walaupun menjoli wang negara untuk main judi.

      Jadi apa gunanya ahli UMNO masih terhegeh-hegeh nak berada dalam UMNO? Apakah ahli-ahli UMNO rela membiarkan diri diperbodohkan, dipergunakan, diperalatkan oleh Najib dan kuncu-kuncu untuk bersenang lenang sedangkan maruah bangsa dan negara menjadi begitu hina di mata masyarakat antarabangsa?

      Keluarlah dari UMNO selepas BERSATU ditubuhkan kelak, marilah beramai-ramai sertai BERSATU, ahli MCA, MIC, Gerakan, PPP, pun patut keluar dari parti masing-masing, mana dia pemimpin PPP, Gerakan, MCA, MIC apabila duit negara dijoli oleh Jho Low dan kawan-kawan untuk main judi? Semua buat bodo sebab nak jaga kedudukan, negara lingkup, rakyat menderita, ini angkara kepimpinan keparat di dalam Barisan Nasional sekarang ini, Barisan Nasional yang menjadi wadah perjuangan rakyat telah 'dibunuh' oleh kepimpinan keparat dalam Barisan Nasional sekarang ini.

      Ayuhlah semua, keluar parti anda sekarang ini dan sertai BERSATU, usah biarkan diri anda semua diperbodohkan lagi, usah biarkan diri anda dipergunakan lagi, usah biarkan diri anda diperalatkan lagi.

      Pertahankan hak negara kita, pertahankan hak kita sebagai warganegara negara ini, sertai BERSATU untuk Mengembalikan Kegemilangan Malaysia yang hebat dan kuat seperti di zaman Tun Dr. Mahathir dan zaman pemimpin sebelum itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    4. Teruskan perjuangan m.faiz!!!

      Padam
    5. x laku eh parti baru ni....sampai terhegeh2 nak panggil ahli umno utk join...dah baca malaysia today dak?

      Padam
    6. Yes!!!Yes!!!Yes!!! Taksabar menunggu parti Beraatu untuk mendaftar.

      Padam
  4. APA YG DITULIS OLEH FAIZ ITU SATU SINDIRAN KEPADA MACAI NAJIB, KENA FAHAM MAKSUD DISEBALIK AYT TERSEBUT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana faham.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    2. Lama tak dengar berita m.faiz 4.02, dulu lain nama pena, sehinggakan pencacai najib ajak bertumbuk...

      Teruskan perjuangan saudaraku!!!

      Padam
  5. Husam yg bela kambing di Kelantan nun?
    Pengarah lebuhraya rakyat free toll (tollol?)
    Ada lg makhluk atas muka bumi ni yg percaya pd mamat ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling kurang tiada bukti yang menunjukkan RM 2.6 bilion wang yang kononnya derma dari Tok Arab berada di dalam akaun peribadi Datuk Husam Musa, malahan tak ada duit dari SRC International ditemui dalam akaun peribadi Datuk Husam Musa.

      Bukan macam Najib, duit SRC International RM 42 juta tu sampai la ni tak dibagi balik kepada SRC International, tok-tok mufti negeri-negeri tak mau nasihat Najib ka supaya pulangkan balik duit tu kepada SRC International, itu bukan duit Najib, tapi duit SRC International, sebuah syarikat milik kerajaan, milik rakyat negara ini.

      Tok-tok mufti sekelian berani menegakkan kebenaran atau takut kerana bimbang kena buang dari jawatan?

      Bukan suruh Tok Mufti maki Najib, nasihat la ke Najib tu supaya pulangkan wang SRC International tu, kalau sapu duit 1MDB, Najib kena pulangkan juga, kalu Tok Mufti pun buat tak tau pasai hal ni, Tok Mufti rasa layak ka pegang jawatan mufti tu, sedangkan penyelewengan di depan mata pun boleh buat tak tau sebab jawatan lebih penting, macam la jawatan tu boleh dibawa ke dalam kubur dan ke akhirat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    2. Terbaik 4.08!!!

      Padam
  6. Doj dah wakilkan matthias chang dan husam utk saman reza dan jho lo serta mo1.

    Doj tak ada kepakaran dalam mengendalikan kes sebagini.

    Tahniah matthias dan kusam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Punya kecik nya otak hang kata gitu, Jing Jibo. US hang kata tarak kepakaran. Gomen US - Department of Justice - hang kata tarak kepakaran.

      Awat hang nih? Hang tarok kepala hang kat mana? Kat kelengkang hang ka? Dalam lobang tu ka?

      Padam
    2. Bahlol bongok bodoh bangang.
      Kau tak reti ke 2:21 tu sindir kebodohan dan kebahlolan matthias dan kusam.

      Kecik kecik tak nak mampus, dah besar melancap depan laptop.

      Padam
    3. Jing Jibo 352, kepala hotak hang tak kata apa dia "kebodohan dan kebahlolan matthias dan kusam."

      Hang coba twist sindiran Mohd Faiz ye? Dahtu hang mencarut. Nanti aku sumpah hang jadi katak puru hang baru tahu.

      Padam
  7. Dah CAI cerita tokong kini dah tak boleh pakai selalu sangat di kitar semula, Rakyat dah tahu penipuan macai tokong kini ITU, harapan macai protun Sekarang hanya untuk tokong kini he.he.he.
    Protun mana ADA media sendiri hanya harap tokong kini je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Utusan, TV3 dan seumpama nya aje yang boleh pakai ke Jing? Kan buat pembaca ketawa kat hang je.

      Betui, Protun belum ada media sendiri. Sinar Harian, kot. Tapi kalau nak kira media untuk bantai Jibo, M'Kini pun boleh kata media Protun. Betui tak, Jing?

      Ni Putra M pun meia Tun. Itu pasai hang nak kacau, merapu, mencacai, menyenyeh, kami hantam hang sampai lubang cacing.

      Amacam, bole? Belom keluaq kata kata sengit lagi tuh, Jing. Nanti keluaq, when you deserve it.

      Padam
    2. Terima kasih TV 3, hari-hari keluar berita pasal BERSATU, hang pa kata macam-macam kat BERSATU, tak pa la, terima kasih banyak bukan sebab hang pa maki BERSATU, tapi hang pa dok promote BERSATU, la ni ramai rakyat Malaysia dah tau pasai BERSATU kerana TV3, RTM, Utusan Malaysia dok promote BERSATU, walaupun hang pa mengata macam-macam, tapi orang-orang kampung la ni makin tau bahawa dah ada parti baharu yang akan menggantikan UMNO, terima kasih bebanyaklah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli PERKASA
      Parlimen Kubang Pasu
      Kedah Darul Aman

      Padam
    3. Abu baka dah cai jangan menipu kita orang ini, dulu itu nama lama kau ITU he.he.he dah kecewa ke parti botox ini he.he.he sehinggakan guna nama perkasa ITU he.he.he

      Padam
    4. 7.18 chai dah terang siapa m.faiz? Terburai nama abu bakar; dah lupa lu ajak abu bakar bertumbuk chai?

      Padam
  8. Jing Jibo seorang saja yang buat komen Projib setakat ini, atas beberapa Tanpa nama, atas nama Mohd Faiz, atas nama Cucu Tok Selampit, dsb nya. Ini dia cv nya -

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.


    BalasPadam
    Balasan
    1. PutraAmerika kelihatan seperti dah kehabisan modal
      Satu per satu posting hancur lebur geng pro-jib bedal
      Yang sekor 2.24 ptg ni bingai tolol mau tunjuk handal
      Asyik ulang benda yang sama je serupa bapok sundal

      Padam
    2. Projis bedal..
      He.he.he.

      Komen merapu alih tiang gol.
      He.he.he.

      Org pun mls nk baca nk bls komen.
      He.he.he.

      Itu je cai najis mampu buat.
      He.he.he.

      Cai, sebulan dpt brape sokong najis?

      Padam
    3. Jing Jibo 2:48 PTG,

      Marah ye? Aku punya komen berkesan ye? Aku copy paste cv hang bila aku rasa ada pengkomen2 atau pembaca2 yang tak biasa dengan blog ini.

      Nak kasi tau depa jangan terpedaya dok ingat waaah bukan main ramai Projib di sini. Pada hal hang sekoq ja.

      Aku dah buat tuh, hang enjoy lah Jing. Berpantun selalu le apekebende.

      Padam
    4. Hok lain aku ulang tuh sebab mustahak. Aku tau hang fedap kat aku sebab kasi tau semua orang bahawa US dah pernah heret ke mahkamah depa pemimpin negara lain yang korap. Aku sendiri pun dah lupa benda tu berlaku di 2014. jadi, aku c&p utk maalumat pembaca bila perlu lah.

      Amacam, nanti Jibo kena hukum dek mahkamh di US, hang macam mana nak makan. Nak tumpang dedak sapa?

      Padam
    5. American hanya jaga kepentingan dia je tak payah bodohkan orang lihat je APA belaku di ukriane, pemimpin boneka di buat mata2 berperang dengan rusia. Padahai president ukriane baru dipilih oleh amerima kaki rasuah presidet dulu pro rusia pun amerika cakap rasuah, kalau betul kenapa amerika tak nak tangkap je president baru Ukraine ITU pro amerika ITU alasan paling baik dia mahu orang tunduk pada American new order a.k.a new kronima

      Padam
    6. Abes tu sign tppa buat pe?
      Cai, najis nk saman selasa bila?
      Org lain dh saman dl sblm dia ni.

      Padam
  9. Shabas Faiz. Sindiran yang bersahaja. Biarpun ahli biasa, rakyat biasa tetapi tetap hamba Allah yang bercita-citakan Syurga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, hang jawab komen hang sendighi ka? pakai nama lain pulak nooooo.

      Padam
  10. My view,

    1. Biarkan macai najib berguling2 ketawakan rakyat marhaen yang cuba najib bangsatkan. Sesungguhnya rakyat marhaen tak akan dibangsatkan....insyaAllah

    2. Biarkan macai najib seronok dalam dunia fantasi mereka iaitu najib suci dari kesalahan

    3. Biarkan macai najib gembira kutuk mahathir, matthias, khairuddin, husam sehingga mulut mereka tertutup rapst dek tercekik dedak.

    Sesungguhnya,

    1. Bila kes DoJ buktikan mereka berjaya rampas harta dari duit penyelewengan 1MDB....kita aka rasa amat bersyukur Allah tunjuk kebenaran dan kita gagal dibangsatkan

    2. Bila kes saman matthias dan husam berjaya.....kita akan berterimakasih kerans kita gagal dibangsatkan

    3. Ketika kemenangan berpihak pada pihak rakyat marhaen, masa itu kita boleh meraikan kemenangan kita dengan gemilang sekali. Kita buat kempen pakai baju t shirt.....KAMI TELAH GAGAL DIBANGSATKAN

    apa macam.....?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju kebanyakan nya, bro.

      Tapi nak kena tenyeh sesiapa yang masuk sini coba nafikan selewengan 1MDB, songlapan berbilion masuk akaun Jibo, bini dia, anak tiri dia dan kroni dia.

      Tak boleh tahan tengok anak tiri dia tarak buat satu apa untuk 1MDB atau negara pun tapi dapat beratus juta US$ masuk akaun dia, beli harta, buat filem, judi dsb nya.

      Tak kisah lah harta untuk Jibo atau emak dia, tapi celaka hamjadah betui punya keroja - keroja MO1 lah tu.

      Jadi mesti bantai depa yang coba menafikan, termasuk apa yang ada di 136 ms dokumen DoJ tuh.

      Padam
  11. Blogspot PutraAmerika ni seperti tempat ajaran sesat
    Macai-macai Mahdey komen serupa hanjiing bangsat
    Rasanya tidak lama lagi SKMM akan tampil menyiasat
    Lepas ni sentap habis le batang pelir kat bawah pusat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi hang ada batang pelir ke Jing? Kot dah kena potong jadi eunuch nak elakkan hangpa kacau gundek gundek Maharaja di PMO ... oops... di Imperial Palace.

      Padam
    2. mak nyah pun tak selera la dgn jing jibo ni...nafsu je besar barang tak de..tu yg dia tau mencarut je nak sembunyikkan ketiadaan telurnye

      Padam
  12. Bila lah Fbi nak selesaikan siasatan
    Bila lah Doj nak dakwa dan sita harta

    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent
    Doj - Dept Of Jamban

    Ada ke patut hanya wakilkan matthias chang dan husam sahaja saman 1mdb?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa tak lah budak kecik macam hang dok kata FBI & DoJ lagu tuh

      Padam
    2. UMNO Untuk Macai Najib Only.

      Padam
  13. Husam bekas ceo Projek lebuhraya rakyat tanpa toll (protolol)

    Husam bekas ceo projek kambing jamnapari (prokambing)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo sekarang dah masuk mode atau cara komen macam budak kecik, nak tunjukkan dia konon nya ada kumpulan terdiri dari orang dewasa, tak berapa dewasa tapi bodoh, budak kecik dsb nya.

      Padam
  14. 3.24ptg
    Semuga Allah membuka pintu hidayah kepada kamu. InsyaAllah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih, Jing Jibo. Aku tahu ada masa hang nak tunjukkan hang orang biasa, nak tunjuk kpd pembaca konon nya ada ramai Projib di sini, pada hal hang sekoq je.

      Pssst, kalau hang genuine bukan Jing Jibo, awat tak jawab oghang tanya senang aje - hang jawab komen sendighi ka? Lihat lah tu, oghang tu bukan tuduh pun, oghang tu tanya. Tak boleh ka kata, "Bukan, aku lain oghang yang menjawab nih."

      Padam
    2. Apa kau merepek ni bahlol. Bahasa org asli suku apa yang kau tulis ni

      Padam
    3. Jing Jibo, hang cakap bahasa anjing, bahasa binatang, awat nak hingaq kat sini. Hang keji Orang Asli pulak. Anjing betui hang nih.

      Padam
  15. Demi kerana anaknda si boboi Mathadey terus melobi
    Udah kalah di bidang politik dicipta fitnah pasal 1MDB
    Yang sedih nya sanngup bersekongkol DAP kafiir harbi
    Orang difitnah tak jadi apa tukang fitnah jadi gila babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi Najib belom Mahkamah Federal US di hadapi
      Dia perlu di tuding, di tuduh, di mahkamah rakyat bertubi tubi

      Padam
  16. "Saman itu bertujuan memohon ganti rugi bagi kecurian dana firma pelaburan negara dan mendapatkan semula aset yang diperoleh dengan menggunakan dana berkenaan."

    Bagus. Coba dapatkan balik asset negara. Tapi lebih dari itu, tentukan isu Najib seleweng dan songlap duit 1MDB itu berterusan. Sehingga

    1. Nama penuh MO1 di umumkan

    2. Anak tiri Najib dan Jho Taek Lo di dakwa di mahkamah atas tuduhan misappropriation of 1MDB funds and money laundering, jenayah yang serius

    3. Segala apa bukti yang keluar di bicara bicara itu di gunkan untuk menyediakan kes terhadap Najib. Malumat tambahan dari 6 negara asing yang telah menyiasat 1MDB pun perlu di perolehi - tak boleh di harapkan dari SPRM, PDRM atau AGC Malaysia yang terikat kpd kehendak dan kepentingan Najib.

    4. Dalam pada itu semua, usahakan bagi mendapatkan pihak berkuasa US dakwa Najib di Mahkamah Federal US, saperti di buat mereka kapada Lazarenko, PM Ukraine di tahun 2014.

    BalasPadam
  17. Walau dilempar pelbagai fitnah Najib tetap bertenang
    Inii yang membuat cai-cai si Matdey duduk tak senang
    Dah bodoh bengap bingai pun masih juga nak menang
    Bagai kata bidalan mau menegak basah punya benang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benang basah penuh Najib punya lendir
      Kau nak coba tegakkan macam Pak Pandir
      Nanti otak kau semua jadi cair
      Nak Najib baikkan pun duit berbilion dah hanyut di air

      Padam
    2. Aiikk.. kenapa anon 5.54 ptg tetiba jer rasa tersentuh
      Kalau tak duduk tempat tinggi tak mungkin nak jatuh
      Cara tulisan tu mirip orang yang imannya dah runtuh
      Teringin jugak nak berpantun tapi macam pala butuh

      Padam
  18. Cara tindakan si Madey nii pasti rakyat tidak berkenan
    Nak guling kerajaan dia ajak buat demonstrasi jalanan
    Parti baru tak diyakini Kairudin dia punya orang kanan
    Rentikan ler Tong baik buka kedai capati atau roti nan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Roti nan di buat dek TEUKU (bukan Tengku) Adnan
      Rasa bersepai tak sedap semua rakyat tak berkenan
      Jibo pun coba BRIM kasi makan
      Bedebah kata rakyat GST dia kasi tekan

      Padam
  19. Anjiing gila Madey yang sekor mana udah tak nampak
    Dia buat komen bingai serupa dia punya kepala bapak
    Aku rasa anjing ni mak dia jalang bapa pula perompak
    Mungkin disumpah orang anjing ni dipatuk ular kapak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo mula mode berpantun menyamar pujangga
      Tipu helah membohong memfitnah di bilik dan di tangga
      Bini dia pun di tipu hingga selalu ternganga
      Di atas di bawah di tengah juga
      Pahal pun dia tak boleh buat apa dah tua tak terdaya
      Asyik nak mamposssssss sahaja

      Ok Jing, beat it, enough entertainment abusing you in verse form but otherwise very unproductive, fit only for Jing Jibos

      Padam
  20. Anjing kurap Madey yang sekor tu rasa dah mati kutu
    Agaknya tekena sakit gila babii atau tersampuk hantu
    Atau mungkin berubat benjol kepala geng kejora latu
    Boleh jadii jugak siibuk daftar parti cap ayam Bersatu

    BalasPadam
  21. Dah agak dah..yg bawak kes kes ni untuk tindakan US adalah loyer dan penasihat Tun..walaupun Tun tak mengaku. Mengapa mudah sangat Peguam Negara As tu terima walaupun kes tu hanya hearsay?. Sudah menjadi adat..antara profesional ni ada kawan kawan ..ada yg rapat dll. seperti doktor..Loyer. Kekadang mereka juga mungkin rakan college ..rakan sekelas dsb. Tak payah secara official pun dah boleh minta dibawa keatas. Mereka ada link. Begitu juga dgn loyer loyer Amerika nih..mungkin juga mereka boleh sampai tahap bertepuk tampar..sebab itu kes ni mudah d terima..hingga Presden obama pun tegur...mereka mereka ini ada supporter dan banyak duit...

    BalasPadam
  22. Sudah lesap Madey punya anjiing gila setan bertanduk
    Kena tiibai lanyak balun dengan Kejora jatuh terduduk
    Mungkiin udah terlantar tenat macam si Seman Kaduk
    Bila udah mamphos nanti jadi neraka punya penduduk

    BalasPadam
  23. Adakah anda rasa kes ini boleh selesai dalam masa satu bulan? atau 2 bulan?..rasanya kat amerika lagi menimbun kes yang belum selesai..Juga adaka mereka kira pihak di sana tidak ada peguam bela?...sedangkan diketahui mereka pun hartawan..jutawan. Tak mungkinkah mereka boleh upah peguam terbaik?. Bagai mana jika kes ini berlanjutan bertahun tahun?..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes ini berprofil tinggi. Ialah jumlah paling besar dalam sejarah mahkamah amerika dah tentu ramai yg berminat. Cuma ag malaysia je yg butamata buta hati.

      Padam
  24. Dah lesap terus anjing gila belaan si Matdey tongkang
    Kemain mau tunjuk hebat tak padan biingai kongkang
    Sekali Geng Kejora balun berbirat dia punya belakang
    Tunggu apa lagi anjing kurap ni lari ler lintang pukang

    BalasPadam
  25. 6.28 6.30 7.58,

    Kunun2 lu menang bila beri komen terakhir artikel ni?

    Kunun2 penutup la? Kiranya lu tunjuk kat masterji lu dah menang? Dah jalankan tugas hasil duit haram tu?

    BalasPadam
  26. Najib dah makin melalut daaaa... Hari ini tak pasal2 orang Melayu pulak dijolok supaya mempertahankan Umno konon parti Umno itu keramat buat Melayu... Memang benar ianya keramat lagi Mulia jika sentiasa dipimpin oleh Melayu Islam yang beriman selari dengan ajaran agama Islam dan adab Melayu yang menawan bukannya di bawah pemimpin iblis bertopeng kepala botak yang bernafsu serakah kepada kekayaan dunia yang terkumpul secara haram jadah.

    BalasPadam