Rabu, 17 Ogos 2016

PANAS ~ Najib Kuda Jho Low..? ATAU Jho Low Kuda Najib..?


Kit Siang ni pun satu hal..! buat buat tanya pulak..! Cuma soalan siapa kuda siapa tu perlukan jawapan..!

Kit Siang: Najib perkudakan Jho Low atau sebaliknya

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu menjelaskan hubungannya dengan jutawan kelahiran Pulau Pinang Jho Low, kata pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang.
Lim berkata demikian ketika merujuk peranan Low dalam saman sivil Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika yang mendakwa dana AS$3.5 bilion diselewengkan daripada 1MDB.
"Biar Najib nyatakan dengan jelas siapa yang perkudakan siapa dalam skandal 1MDB - Jho Low mempergunakan Najib atau Najib mempergunakan Jho Low?
"Siapa yang menipu siapa?" katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya, saman DOJ setebal 136-halaman yang difailkan itu memperincikan bagaimana Low membelanjakan wang yang diseleweng itu bagi membeli hartanah mewah dan karya seni, sementara rujukan juga dibuat terhadap pemimpin kerajaan yang tidak dinamakan.
"Adakah Jho Low dalang di sebalik skandal kewangan global 1MDB ... atau adakah Najib dalang yang dirujuk sebagai 'Malaysian Official 1' sebanyak 36 kali dalam saman setebal 136 muka surat DOJ itu?" soalnya.
DOJ memfailkan saman itu untuk merampas aset bernilai lebih AS$1 bilion yang dipercayai dibeli menggunakan wang yang diseleweng daripada 1MDB.
Lim berkata, Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Parlimen dalam siasatan ke atas 1MDB juga gagal memanggil dua lelaki berkenaan yang adalah kunci kepada isu ini.
"Salah satu sebab mengapa laporan PAC ke atas 1MDB tidak lengkap dan tidak memuaskan adalah kerana dua ekor gajah tidak diendahkan - Najib dan Jho Low, sedangkan mereka penting dalam siasatan untuk setiap fasa skandal 1MDB.
"Saya percaya bahawa pelbagai pemimpin bahagian dan ahli-ahli Umno lebih berminat untuk mengetahui hubungan sebenar antara Najib-Jho Low dan skandal global 1MDB, dan bukannya Najib mengulangi dakwaannya menuduh DAP sebagai anti-Melayu dan anti-Islam," katanya.
Beliau berkata bahawa tidak ada orang yang lebih arif untuk menjelaskan hubungan sebenar kedua-dua mereka, selain diri Najib sendiri.
"Mengapa Najib mesti begitu berahsia tentang hubungannya dengan Jho Low?" soalnya.
Atau kedua duanya pun kuda..?
Kuda siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

27 ulasan:

  1. Bertaubatlah pencacai2 sekalian, duit rakyat disonglap tu hanya sementara jer...duit rakyat tak izinkan.

    Termasuk juga yg bersubahat dan bersekongkol termasuklah pengundi2 k.kangsar dan sg besar tu...

    Bertaubatlah...peringatan ikhlas dari kami rakyat marhaen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik kau suruh siti asmah bertaubat rambut palsu. Dah tak ada ,siti asmah geng skinhead pulak ITU macam kita orang tak tahu he.he.he

      Padam
    2. Rambut palsu xpe bukan aurat.
      Rosmah ko xnk kritik?
      He.he.he

      Padam
    3. Jing Jibo10:46 PTG,

      Ingat, apa saja kau go personal on Protun people, orang boleh buat gitu jugak kpd Rozy. Worse. Much worse.

      Rambut? Rozy rambut sarang tebuan
      Mata? - Rozy mata di koyakkan taknak sepet
      Hidung? Di potong, tinggikan, nak senang Jibo ......
      Mulut? Di rabakkan jadi besau taknak mcm jubur ayam

      Mau lagi?

      Padam
  2. Dah lama ada terlintas dlm kepala saya soalan yang sama di pos Putra M ini. Sekarang keluar soalan yang rupa nya dari Lim Kit Siang.

    Dulu, apa saja Kit Siang kata, cari fakta dan hujah membangkang nya. Tapi sejak Tun M sapentas dengan nya, saya pun setuju dengan nya dalam banyak hal.

    Soal mendalam ia lah siapa yg mula urakan komplot 1MDB itu. Saya rasa kemungkinan nya Jho Taek Lo (nama kedua nya tu perlu selalu di tuliskan). Dia kawan sekolah Reza Aziz, anak tiri Najib, dapat akses kpd Najib melalui nya.

    Mungkin dia yang buat cadangan kapada Najib ambil alih Trengganu Investments Authority yang dia mulakan dengan anak raja Trengganu dulu dan tukarkan nama nya kpd 1MDB.

    Kalau benar bgitu, makna nya dia lah yang mengkudakan Najib.

    (Pssst, sekarang baru saya nak baca pos Putra M, hehe).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooo baertatih jadi Barua kit sial ye..
      syabassss.. kit sial berlakon concern pasal Cinapek Low ni.. tp dia lupa anak jantan dia simpan BETINA nama Miss Phang.. bkn shj utk 'geli2'.. tp untuk rompak billion2 duit rakyat penang..

      tp nasib baik Dato shahbudin dpt cantas projek multi-gila-billion terowong idaman LGE.. kos kajian shj sudha cecah stgh billion.. xde pulak macai bising.. xde open tender.. direct nego.

      itu cerita2 haram jadah PDC yg anak Kit Sial jd Chairman.. melibatkan perasuah2 yg ada kaitan dgn kongsi gelap cina...

      bodoh barua kelahitan putra pariah ni.. hari2 tayang gmbr jho low minum arak.. konon nk psiko itu nama Najib.. xjln la weii.. fitnah makan sorng2 la.. esok2 dlm kubur ko jwb la putra pariah!

      Padam
    2. cyberpariah madey tetiba slow mcm ayam katik berak kapor, ku sangka Madey tenat kot..sbbtu diorng slow..rupanya bkn sbb itu.. tp sbb DEDAKKK!! cehhh..!

      ... kini 'bersemangat' semula setelah 1 minggu lebih tak bermaya macam nak mampos.. lesu xde entry 'fresh'...

      kluar je si Pengkhianat Tua tu dr IJN.. wowwww kemainn galak cyberpariah Madey posting..

      dgr citer 'DEDAK' baru lulus lps Madey kuar sepital??

      hahahahaha... cyberpariah oiii...dedak dh masyokkk... apesal archive citer2 Najib lg.... naik muak lerr...!

      Padam
    3. Zaid ibrahim plk dh saman.
      Salah dia xikot rule ari selasa.

      Najis bila lg nk saman?
      Sbg cacai korg xtau lg ke bila najis nk saman?

      Padam
    4. Jing Jibo,

      Orang bersama pentas dengan Kit Siang nakkan Najib gugur 1,2,3 cara termasuk di PRU14.

      Kau ha nya mencium kaki (tak payak cakap bontot lah pepagi ni, ok?) si Jibo untuk ha nya dapat dedak. Orang dapat berjuta, beratus ribu, berpuluh ribu. Kau ha nya dapat dedak. Apa daaaaaa......

      Padam
  3. Macai protun cemburu , jho low dapat menari dengan orang putih, dia dapat jadi ketua syarikat Emi jadi macai protun langsung tak ADA percapaian di amerika ITU he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malu lah bila keluar hujah macam tu. Biar miskin harta , jgn miskin jiwa.

      Padam
    2. mohd azren biar miskin harta jangan pandai fitnah orang
      'Ada faham tak

      Padam
    3. Tanpa Nama 10.41 .

      bukannya cemburu pun tidak sakit hati bila melihat jho low menari dengan orang putih . Dia nak " partying , fucking , sucking every single white female is up to him ... we do not give a damn shit " .

      Masaalah nya , di berjoli sakan dengan duit 1MDB . Duit 1MDB di tanggung olih kementerian kewangan . Dari mana KKM dapat sumber kewangan .

      Bagi manusia saperti kami , termasuk kawan kita Rahman jpc yang tergulung sebagai " warga emas " , kami lakukan semua ini kerana sayangkan Negara ini , kerana sayangkan warisan warisan Negara ini . Kami kasihankan anak anak Melayu . Kami di lahirkan ketika bumi ini di panggil Tanah Melayu tapi sedihnya sekarang banyak orang melayu tidak bertanah .

      Padam
    4. Jho Taek Lo (nama kedua dia mesti di tulis tiap kali sebut nama dia) bukan dapat apa. Ha nya bergambar banyak banyak dengan Paris Hilton. Tengok lah, dengan gitu banyak gambor, pegang tangan pun tarak.

      Syiok sendiri aje si Taek tuh.

      Padam
  4. pendapat ikhlas saya sudah pun saya kongsi bersama mungkin dlm blog yg lain.

    semua pemimpin (PEMBANGKANG ATUA PEMRINTAH) sama ada d sedari atau tidak, terlibat dgn salah guna kuasa. beza nya hanya lah sama ada mereka sempat menutup nya sebelum d tankap tangan (caught red handed).

    najib terlalu cuai n 'over confident' sahingga tidak menyedari bahawa beliau tlh d permainkan/d tipu olih budak tionhua yg masih berhingus.

    banyak yg berpendapat hahawa jho lo ini berani kerana beliau tlh mendapat perlindungan drpd insan yg lebih berkuas n berpengaruh drpd najib.

    semua usaha utk menutup salah laku sama ada melalui penyenaraian asset yg malang nya gagal atau pun penjualan aset tidak mampu menutup lubang yg begitu besar.

    buat masa sekarang, saya percaya hanya dgn memohon perlindungan drpd Allah swt (devine intervention) saja yg mampu menyelamatkan hayat serta reputasi poltik nya.

    selain drpd itu saya secara ikhlas tidak nampak jln keluar yg semakin tertutup bagi nya.

    wallahuaklam.



    BalasPadam
  5. Dah CAI ingat lagi macai protun cakap dulu dakwaan setebal 79 boleh tambah 136. Pedakwaan boleh tambah2 he.he.he
    Dulu macai protun cakap siasat 7negara lepas ITU kurang jadi 4 negara.
    Lepas ini APA lagi macai protun nak menipu.
    Orang pun dah tak percaya macai protun ini
    Lebih tun m jaga Bini skinhead dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa kau nak tunjukkan bodoh sangat, Jing Jibo. Kau baca komen orang pun tak reti. Dah tua sangat ke? Takda good attention span tak boleh fokus. Dahtu kau macam bebudak pulak. Keluarkan isu mukasurat, berapa negara yang dah tahikan bos kau. Komen kasi isi lah, Jing.

      Padam
    2. Jing Jibo, kau tidur lebih lewat dari pukul 2 pagi lagi. Tak boleh tidur ye? Banyak yang mengacau dalam pikiran kau, ye? Asyik ada gambar budak kecik macam toyol dalam kepala kau ye? Macam macam lagi yang aku baca di medical websites sebab nak pahamkan jenis kau ni, Jing.

      Tu semua tanda psychotic state kamu, Jing, Makan pil kamu tu awal tiap malam. Supaya senang tidur dan tak meroyan, tak bikin kau nampak bodoh dan mcm mcm lagi.

      Padam
  6. Jing jadah dah abis idea, semakin lama semakin gila, memaki mencarut pusaka dia, sekarang Tun Siti dijadikan mangsa..
    Rambut palsu dijadikan isu, Tun Siti tak punya dua juta di buku, beg Biskins mahal Tun Siti tak mahu, wanita hebat lagi berilmu..
    Memang 'skinhead' perkataan tepat, 'head' pemimpin yang suka rembat,harta negara di 'skin' disiat, skinhead jibbo tersangatlah tepat..
    Jing jibbo buta nya perut, tak sah dia kalau tak carut,gigi takde mulut dah herot, memaki di Tampoi dah ada rekod..
    Nasihat baik mana nak jalan, pemakan dedak tegar katakan, walaupun dapat memang tak padan,memaki hamun nak impress matmaslan..
    Jing ingat dirinya aksi, mencabar protun setiap hari, namun di rumah takut kan bini, selalu mintak bini tak kasi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha, selalu mintak bini tak kasi..

      Dia tak boleh mintak pun, Beb. Dia dah tua sangat, dah takda bini, kalau ada pun bendera dia dah tak boleh kibar lagi. Itu pasal selau geram, frust, panas hati, lepaskan di sana sini.

      His mind is willing, his barang not responding. Mana tak frust, asyik maki hamun saja. Kita hantam dia berterusan le bior dia dapat heart attack, gol, takda nuisance di blog ini.

      Bukan tak berperi kemaanusiaan kata gitu. Sebab ini keadaan perang dengan puak Jibo. There's no love in politics and war.

      Padam
  7. "Mengapa Najib mesti begitu berahsia tentang hubungannya dengan Jho Low?" soalnya.

    Mana dia boleh rahsiakan kesemua nya? Gambar dia, Rozy dan Pak Arab tak tau siapa tuh dah keluar bertalu talu di sini sana. Laporan 136 muka DoJ kemukakan kpd mahkamah USA tuh menyebut MO1 36 kali, Jho Taek Lo kot 100 kali.

    Tentu lah Jibo diamkan aja beribu komen di blogs dll pasal dia dengan Jho Taek. Takut tersasul cakap. Atau nak coba nafikan apa yang di tuduh. Nak lead the public up the garden path. Bedebah. Celaka (makna nya termasuk membawa malang - kpd diri nya sendiri).

    BalasPadam
  8. Tak tau bila la kamu org semua nak bertaubat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Jing Jibo perlu buat gitu. Sekor aje puak Jibo di blog ini, menyamar berbagai.

      Padam
  9. Admin blogger taksub betul dengan Matdey apa nama
    Dah kehabisan modal asyik ulang tayang gambar sama
    Kalau mau buat tohmah fitnah pun agak-agaklah sama
    Ini lah jadah nya ikut Matdey tak ada pegangan agama

    BalasPadam
  10. Jho low kuda najis
    Rosmah kuda najis
    Riza aziz kuda najis

    Najis kuda umno
    Najis kuda pas
    Najis kuda IGP
    Najis kuda AG

    Umno kuda melayu
    Pas kuda islam

    BalasPadam
  11. Kemain lagii cai-cai anjiing Matdey suka bersorak riang
    Tapii bersandar kepada hujah bapak komunis Kit Siang
    Matdey kini dah beralih kiblat bukan setakat alih tiang
    Kalu mampos tua kutuk nii elok jer dipanggil mendiang

    BalasPadam
  12. Mendiang jing dan mendiang jibbo, dikenali orang species kotor, dalam kemungkaran memang tersohor, di kencing orang diatas kubor..

    BalasPadam