Khamis, 25 Ogos 2016

Beza Ada Akal..!


Bagi yang ada akal...

Ku Li beri amaran jangan pandang rendah BERSATU

Pemimpin veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah, hari ini mengingatkan pemimpin Umno supaya tidak mengambil mudah serta memperlekehkan penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Katanya, semua pihak, khususnya Umno perlu memandang serius penubuhan parti baru itu kerana ia dianggotai mereka yang berpengaruh serta pernah berada dalam Umno.
Menurut ahli parlimen Gua Musang itu, ini lebih-lebih lagi dengan kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang mengasas parti berkenaan.
"Kedua-dua pemimpin ini mempunyai pengaruh, berpengalaman dan kita tidak boleh memandang rendah terhadap mereka," katanya yang dipetik oleh Berita Harian Online.



Tapi bagi pemakan dedak ??? Bagi pemimpin UMNO yang hanya tahu mengampu dan menjilat???
Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Yaa...dari pemimpin sampai kemacaii semuanya takut bila sebut bersatu...lagu tema umno mungkin akn diubah...fobia gila bila sebut bersatu...prOoTt 💨💨

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tua nak mampus nak mampus pun masih bodoh lagi kau ni.

      Padam
    2. Golongan si tua2 haramjadah.
      Sial nak mampus.
      Bersatu la sangat konon.
      Dasar si tua babgsat tak pernah bersyukur.

      Padam
  2. Ku Li Kulup dah mula sedar, nyesal tersalah sokong si Najubul bedebah yang hampir nak merebah. Parti yang pernah berjasa ini telah dijarah oleh manusia keparat yang membela bini dengan intan berlian berkarat-karat. Akhirnya Ku Li mula terjaga dari tidur yang lena hingga dinihari... Sokongan pada yang sesat pasti tidak ke mana. Melainkan ke destinasi terakhir manusia iaitu Nerakaaa yang membakar dengan api menyala-nyala...
    Taubatlah wahai kita semua, tidak punya banyak waktu lagi melainkan hapuskan aje si Keparat yang teramat membangsat iaitu lanun Bugis terjahat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau ni otak dah campur najis sebab tu cakap merepek macam orang tak siuman..cermin diri dulu kau siapa..entah2 keluarga sendiri pun tak terurus ini kan pula nak campur politik..

      Padam
  3. Parti Bersatu memberi pilihan pd org melayu yg tidak sehaluan dgn pkr dan pas. Tak perlu keluar Umnu utk undi Bersatu. Biar Umnu terus berangan ingat ada 3 juta ahli. Phuii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu...
      Saya setuju sangat cara ni

      Padam
  4. Terima kasih Tengku yang dapat memberi satu suasana dibuai mimpi yang indah2 kepada puak2 ni sebelum PRU14 ini. Kalau menang dalam mimpi pun dah kira OK lah tu.

    BalasPadam
  5. Sendiri tulis sendiri syok sendiri.... srndiri rasa kuat sendiri rasa hebat... hakikat nya sendiri mau ingat .. nak kumpul deklarasi 10 ribu pun susah tapi deklarasi dah 1.2 juta.... tunggu pru 14 jer nak ajar tua bangka nihhh...

    BalasPadam
  6. Siapa benci tun m 1998 sila undi bn dan pas, siapa benci anwar sebab benci pecat kahlid Ibrahim sila undi bn dan pas, siapa percaya benci dap sila undi pas Dan bn,

    Ini analisis sedang berjalan he.he.he siapa akan menang he.he.he

    BalasPadam
  7. cucu tok selampit26 Ogos 2016 12:01 PG

    HAI KAWAN2 SEMUA, JOM KITA SERTAI BERSATU!!! 27OGOS INI kita gegar kl!!!!!

    BalasPadam
  8. 27 gegar pasal nak merdeka... time merdeka ko nak sabotaj....nak tumpang masa tu org ramai...nak tunjuk ramai kunun....kirja mcm CIFUT BABI

    BalasPadam
  9. Fbi - Fuxking Bitch Intelligent
    Doj - Dept of Jamban

    Kat Malaysia dah masuk 26/8
    Kat Amerika masih 21/8

    Mereka tunggu 22/8 utk dakwa reza dan jho lo, iaitu esok, esok, esok, esok

    BalasPadam
  10. bersatu oleh bekas2 pemimpin yang dipecat dan parti yang berasas dendam politik ..sah tak lama lah hayat parti ni..

    BalasPadam
  11. Dah sorang lagi orang kuat UMNO kasi warning kp Jibo jangan pandang enteng kpd parti Bersatu.

    Dulu Kerry Okspod. Dia menangguh di air keroh kot. Dia dah kata nak jadi PM di umru 40 - anggaran sekarang.

    Sekarang Ku Li pun warning Jibo jangan pandang rengan parti Bersatu itu. Dia tak pernah jadi Timbalan PM. Dia pun mesti minat nak jadi PM. 2 tahun lagi giliran Sultan Kelantan jadi YDP Agong. Dia jadi penasihat kpd Sultan Kelantan, anak saudara dia.

    BalasPadam
  12. Betul tu Tengku. Sebab BERSATU umpama mirror image atau adik pd UMNO...bermaana jika ada ahli akar umbi UMNO yg fed up dgn Pemimpin UMNO skg akan bertukar arah ke BERSATU, mereka hanya tunggu BERSATU disahkan oleh ROS sahaja....so hati2 lah UMNO yg menghadapi perang gerila.dlm.UMNO dimana kita tk kenal kawa.atau musuh

    BalasPadam
  13. Betul tu Tengku. Sebab BERSATU umpama mirror image atau adik pd UMNO...bermaana jika ada ahli akar umbi UMNO yg fed up dgn Pemimpin UMNO skg akan bertukar arah ke BERSATU, mereka hanya tunggu BERSATU disahkan oleh ROS sahaja....so hati2 lah UMNO yg menghadapi perang gerila.dlm.UMNO dimana kita tk kenal kawa.atau musuh

    BalasPadam
  14. Parti Botox Bersatu ini khas untuk puak jahat kecewa
    Bekas ahli Umno yang udah kenyang bagai ular sawa
    Bila sudah nak mampos carii tempat sambung nyawa
    Menagih sesuap dedak dari Matdey depa punya dewa

    BalasPadam
  15. Penyokong Bersatu ni cai-cai bingai nak lagak pandai
    Depa inii tak sedar yang depa hanya akan jadi kaldai
    Kepada perpaduan Melayu ia muncul jadi ribut badai
    Riuh rendah bersorak akhirnya negara akan tergadai

    BalasPadam
  16. Memang tak ada halatuju perjuangan ini parti Bersatu
    Kepala-kepala donganya puak kecewa yang mati kutu
    Kepada perpaduan Melayu puak ini bagai setan hantu
    Dengan DAP kominis bangsat sanggup nak bersekutu

    BalasPadam
  17. Sekarang munkin cai Bersatu ni bersorak riuh rendah
    Ibarat penagih mabok lalok gembira bila dapat dadah
    Mereka tak pernah sedari bangsa Melayu akan padah
    Apabila kuasa Melayu tergadai baru le nak terngadah

    BalasPadam
  18. Penyokong Bersatu ni bingai bahlol mengalahkan unta
    Kepada keutuhan perpaduan bangsa terus pekak buta
    Mereka hanyut lalut sekarang seronok bagaii berpesta
    Bila Melayu udah hancur tak guna berendam air mata

    BalasPadam
  19. Penyokong Bersatu ni sebenarnya dah cacat tempang
    Cuma gah jer macam kosong punya peluru senapang
    Dah lemah letih semua cai-cai bahalol anak gampang
    Lebih-lebih lagi bila si Madey tua Sultan nak lempang

    BalasPadam
  20. Senyap sunyi pendekar mustar dibelasah geng kejora.

    BalasPadam
  21. Tempang dan cacat....ya kami memang tempang dan cacat...
    Gah cam peluru kosong....ya kami gah cam peluru kosong...
    Letih....ya kami amat letih....tetapi bukan anak gampang...
    Mahathir...biar dia selesai dengan Sultan...

    BERSTU....ya kami akan berstu
    Menuju era baru,
    Agar tidak di tipu,
    Tidak ingin hidup haru biru,

    Hidup BERSATU
    Hidup BERSATU
    Hidup BERSATU.

    BalasPadam