Ahad, 7 Ogos 2016

Musim Tipu & Menipu..!


Hubaya hubaya..! musim ahli UMNO disogokkan dengan perjuangan suci..! air mata..! pengorbanan..! bla bla bla..!

Musim kelentong..! musim goreng..!

MUSIM PEMIMPIN UMNO MENGAUTAKAN ORANG MELAYU


Daripada 1 Ogos hingga 15 September depan, semua UMNO bahagian akan mengadakan mesyuarat perwakilan masing-masing. Pemimpin tertinggi UMNO, khususnya yang berjawatan menteri dan timbalan menteri akan bertebaran pada setiap hujung minggu untuk melakukan perasmian di sana sini.

UMNO bahagian yang  tertentu pula, mungkin bernasib baik dapat menjemput Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri untuk merasmikannya.

Selain kehadiran pemimpin itu bertujuan untuk melakukan perasmian, udang di sebalik batunya ialah untuk menonjolkan kepimpinan dan meraih undi bagi pemilihan UMNO yang akan datang. Ada yang ingin mengekalkan jawatan, ada juga yang mahu naik lebih tinggi daripada jawatan sekarang.

Maka, ucapan bercorak mempertahankan Melayu dan mengecam Cina adalah lumrah yang biasa kedengaran. Tun Mahathir yang akan menubuhkan parti baru serta mereka yang keluar UMNO, pasti sekali akan menjadi kecaman ramai kali ini.

Dalam masa yang sama, UMNO akan digambarkan sebagai parti yang terbuka, sedia menerima kritikan, manakala yang meninggalkan parti dilabel sebagai penderhaka kepada Melayu.

Oleh kerana tahun ini juga panas dengan isu saman Jabatan Kehakiman AS, isi-isi ucapan akan dilebarkan lagi kepada mengajak orang Melayu untuk mempertahankan negara daripada campurtangan negara asing.

Memandangkan pemimpin yang bercakap itu memakai baju Melayu, bersongkok dan lengkap bersampin, malah ada juga memakai tengkolok, maka bertepuk soraklah yang mendengarnya seolah-olah mereka itulah penyelamat Melayu.

Sedarlah wahai Melayu, sebenarnya mereka itulah pengauta Melayu.

Di sebalik bercakap berkenaan Melayu, menjaga Melayu, hak Melayu mesti dipertahankan dan sebagainya, siapakah di antara pemimpin-pemimpin Melayu tersebut yang tidak ada tauke Cina di belakang mereka?

Siapakah yang menjadikan tanah rizab Melayu semakin pupus sejak puluhan tahun lalu?

Siapakah yang menjual IPP, tanah 1MDB, memberi kontrak berpuluh ribu juta kepada negara China serta tunduk kepada kemahuan Singapura dalam beberapa perkara yang mahu dilakukan di negara sendiri?

Jika tindakan Jabatan Kehakiman AS cuba digambarkan kononnya sebagai percubaan campurtangan asing, siapakah yang menjemput APCO, meletakkan pegawai orang putih di Jabatan Perdana Menteri, menandatangani TPPA dan bangga bermain golf dengan Barack Obama?

Sementara rakyat Malaysia seharusnya berterima kasih kepada AS kerana tindakan mereka itu bertujuan mengembalikan harta curi kepada kita, pemimpin yang bersongkok dan berbaju Melayu tadi dalam masa yang sama seolah-olah mahukan kita menyokong aktiviti pencurian dan penyamunan melakukan pencucian wang dengan membeli harta-harta di luar negara.

Yang kelakar, Najib sendiri lupa apa yang telah dilakukannya. Setelah membuang, menggantung dan memecat mereka yang menegur dan mengkritiknya, di Selangor semalam, beliau berkata, perbezaan pendapat bukanlah  sebab mereka perlu menolak UMNO yang telah berjasa besar kepada negara.

Janganlah disebabkan perbezaan pendapat, kita boleh tolak parti yang begini besar jasanya. Kalau tak setuju, buatlah secara proses dalam parti, kata beliau.

Apakah Najib lupa, daripada timbalan presiden UMNO sehingga kepada ketua cawangan, habis semua digantung atau dipecat hanya kerana menegurnya secara dalaman?

Kenapa baru sekarang bercakap soal proses dalam parti?

Selain itu, dulu ramai pemimpin UMNO yang mengatakan agar menunggu pilihanraya jika ingin menyingkirkan Najib, kini setelah Tun Mahathir menubuhkan parti baru dan semakin hampir ke arah itu, mereka yang sama berlainan nada dengan menyatakan, tindakan tersebut hanya akan memecah-belahkan rakyat dan terbukti mahu menjatuhkan kerajaan.

Adakah suatu kesalahan menjatuhkan kerajaan melalui pilihanraya?

Apakah menjatuhkan Najib bermakna tumbang Melayu dan tumbang UMNO bermakna jatuh Melayu?

Inilah antara auta-auta kepada Melayu dinseluruh negara sepanjang mesyuarat perwakilan UMNO tahun ini.

Menjelang tarikh akhir mesyuarat perwakilan UMNO pada 15 September nanti, pasti macam-macam lagi pengautaan akan terus kedengaran untuk melekakan orang Melayu yang dilakukan oleh pemimpin yang berwajah seperti duit syiling, depan Melayu lain penampilannya, depan tauke Cina dan depan Obama lain pula rupa wajahnya.

Hakikatnya, pemimpin-pemimpin UMNO adalah jenis manusia yang tidak pernah melihat cermin untuk melihat perilaku mereka sendiri.

Lu Fikir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. Yaa..biasalah tuu..kalau tk auta bkn umno namanya..semuanya nk tonjolkan diri..masa nii pelbagai slogan direka utk lekakan melayu..

    BalasPadam
  2. Hahaha...wayang tamil saja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAHLAWAN SEJATI vs PAHLAWAN BACUL

      Tun Mahathir berjiwa besar tidak pernah tunduk ikut telunjuk pemimpin barat. Presiden Bill Clinton tidak diendahkan ketika beliau merayu Tun Mahathir untuk tidak memulaukan persidangan APEC anjuran Amerika. Malah Presiden George Bush dikecam & diusulkan oleh Tun Mahathir (dgn keberaniannya) di PBB New York agar Bush dihadapkan ke mahkamah tribunal antarabangsa atas jenayah perang Iraq. PM Britain Margaret Thatcher dipermalukan oleh Tun Mahathir dgn pemboikotan negara terhadap kempen 'Buy British Last'. Selain itu, Tun dgn cekap & beraninya membuat kejutan & sejarah yg menggemparkan dunia ketika ‘dawn raid’ on the London Stock Exchange on 7/9/81....the premiere British rubber and oil palm conglomerate in Malaysia, the Guthrie Corporation Limited, was taken into local control in less than 4 hours.

      Sebaliknya. Najib amat mengampu & membodek Presiden Obama hingga sanggup mempersetujui perjanjian syaitan TPPA anjuran Amerika. Beliau sering berkunjung ke Amerika untuk menjalin kemesraan dgn Presiden Obama. Malah sanggup bermain golf dgn Obama di Hawaii ketika negara dilanda musibah banjir. Obama serta rombongan disambut besar-besaran ketika kunjungan ke Malaysia dgn hamparan permadani merah yg tak pernah dibuat oleh Tun Razak, Tun Hussein Onn, Tun Mahathir & Tun Abdullah Badawi. Kesudahan, Najib di boomerang oleh Amerika bagai susu diberi, racun tuba pula dibalasnya.

      Saya serahkan kepada pembaca blog untuk menilai siapa pemimpin tulen yg bijaksana, berjiwa besar, berintigriti, tidak tunduk kepada kuasa besar dan punya harga diri.

      Padam
  3. Siapa jual ipp? Kenapa tak tanya siapa yg bagi kontrak berat sebelah ipp?

    Kenapa tak tanya siapa yg pegang konsesi tol yg kena naik setiap 2 tahun kadar tol?

    Kenapa tak tanya pkfz?

    Kenapa tak tanya skandal bmf? Perwaja? Proton? Mas? Renong? Mirzan?

    Oh...melayu mudah lupa.....

    Ada mata pandang.

    Ada telinga dengar.

    kehkehkeh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...alih tiang gol lagi...FuuUcCkkK

      Padam
    2. Nk tnya jgk. Siapa jual ipp?

      Padam
    3. Siapa panjangkan tempoh kontrak ipp ytl?

      Padam
    4. Najib tak mau mengalah.

      Tun bagi IPP kat kroni Cina Malaysia. Najib bagi IPP terus kat Cina yang memang sah dan betul komunis.

      Tun bagi kat kroni tol swasta, tiap 5 tahun naik lima posen. Najib bagi konsesi tol naik tiap 2 tahun 2 ringgit.

      Tun bagi kita makan nasi lemak lima posen, roti canai lapan posen. Zaman Najib kita makan nasi lemak singgit dua kupang telur hiris nipis, roti canai singgit dua kupang.

      Tun jahat bagi kita minyak petrol murah. Najib tarik habis subsidi minyak dan harga minyak tunggang terbalik, dekat raya naik diam-diam.

      Jahat betul Tun berbanding anak Tun Razak. Mwahahahahahahahahah.

      Padam
    5. Bagus apa Mujahid kata. Sokong apa yg dia kata. Dia menyindir mengata terbalik Tun jahat Najib tidak. Semua tahu yg benar ia sebalik nya.

      Padam
    6. Keris Berayon ni anjing Najib. Anjing Jibo yang sekor saja di blog ini. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Padam
    7. Oh...melayu mudah lupa.....

      Ada mata pandang.

      Ada telinga dengar...

      Ada Peler Lanun Bugis gosok...

      Ada dedak rembat..

      Kahkahkah....

      Padam
  4. watch it ... well establish UMNO .... party lain jauh panggang dari bara ... parti madey ? belum daftar dah kecoh din beramboi dgn midin ... maluuuu lah madey kutty poodahhhh !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO dah jadi parti Najib. Yang lain enggeh saja kpd dia. Majlis Tertinggi dapat habuan. Tak bantah lagi macam dulu bantah dia buat keputusan nak buang Akta Hasutan. Akta yg melindung Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan Ketuanan Melayu, hak dan kepentingan Melayu. Najib derhaka kpd dan dengkikan kaum Melayu. Ada banyak lain bukti ya.

      Padam
  5. Hah haa blogger PutraAmereka pun dah pandai buat hujah dan huraian berasaskan andaian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang palingf banyak buat andaian ia lah Jing Jibo yang sekor saja di blog ini, menyamar itu ini.

      Padam
  6. Putar Merdeka Lawak antarabangsa meletop dengan andaian...Mr.Dedak Putar merdeka..!! Teruskan dongeng lawak antarabangsa mu hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biolam perit telinga dan tertonjol mata baca apa yang sengit di tulis pasal UMNO pimpinan Jibo, menonyeh le keroje nye si Jing Jibo ini.

      Padam
  7. Blogger PutraAmereka ni tidak habis-habis umpat keji
    Belum pun ada persidangan UMNO dia udah mula taji
    Bahan posting mengarut macam nii pro tun mesti puji
    Wak tidak mahu komen ke ini bahan copy-paste disaji

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah askar baru muncul dengan gaya baru! Nampaknya pakcik ITU ada saingan! Cepat, sapa banyak komen dia akan dapat lima posen lebih!

      Mwahahahahaha.

      Padam
    2. Ewah-ewah kemain lagi dia ni anak hingusan Mujahid
      Duduk elok-elok kenaper buat pasal carii benda pahit
      Komen pun lemah bagai wanita menopos putus haid
      Dear boy.. you look like lacking of brain in your head

      Padam
    3. Tahu pun Jing Jibo di 1143 PTG rasa bila di kutuk di caci salah bawak pimpinan UMNO dek Jibo. Menuduh orang mengarut pada hal dia yang amak karut sekali. Anjing yang terlompat lompat menyalak siang malam tiap hari.

      Padam
    4. Dia bukan askar baru, Mujahid. Bukan gaya baru pun. Dia ha nya pakai gaya berlainan nak menipu helah pembaca di sini. Segala tipu helah yang ada dalam dunia dah di coba dan di buat nya di sini. Tak gitu tak di panggil anjing.

      Padam
  8. Bila nak mendaftakan parti baru triple m ITU he.he.he
    Jangan lupa panggil kami ini he.he.be

    Jangan lupa kami ini'jika tun m jadi ketua umum pakatan haramjadah ITU he.he.he.

    Kami tak lupa jasa triple m ITU he.he.he
    Tun m ketua umum
    Mahyuddin president
    Khairuddin ketua penerangan
    Amina ketua wanita
    Putra merdeka ketua pemuda
    Ketua tentera cyber putra merdeka.
    Bendahari Khairuddin

    Dah cukup untuk syarat untuk daftakan parti baru di Ros ITU he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bad news, pakcik ITU, you are yesterday's news lah. Skang dah ada askar baru, kita layan darah baru pulak. Pakcik menulis tunggang langgang mengeja pun macam Bangla mabuk. Bosan.

      Mwahahahaha.

      Padam
    2. Aduhai budak cikai Mujahid tetiba je nak tunjuk hebat
      Ada hati nak sibuk bulu pelir pun belum tumbuh lebat
      Tak pasal-pasal melompat sakit Kejora kasi tibai sebat
      Lepas ini mesti dia tak akan nak ganggu lagi… tobaaat

      Padam
    3. Jing Jibo di 1143 PTG dan 1228 PG itu saja coba menyakitkan hati pembaca dengan membayangkan belom di hantar permohonan daftar parti baru itu. Dia jenis biadap dan kurang ajar. Macam Red Beans DAP.

      Kekadang terlintas di fikiran jika dia ni orang DAP. Di bayar melondeh di sini dengan tujuan nak pecahkan bangsa Melayu sebanyak banyak nya.

      Bedebah betul dia. Harus di heret ke tepi pantai, sebamkan dia, muka ke pasir, sula lubang bontot dia dengan buluh tajam. Macam di zaman Kesultanan Melayu Melaka. Bagi orang yng derhaka kapada bangsa dan negara.

      Padam
  9. Memang tak boleh pakai punya Blogger PutraAmereka
    Macam-macam tohmahan ceriita karut sengaja direka
    Yang dia copy-paste bawak masuk pun andaian belaka
    Elok sangat le kalu blogger ni jadi sahabat Tony Puaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari pukul 1052 malam hingga hampir ke pukul 1 pagi Jing Jibo ini meroyan. Tak berhenti henti.

      Masuk sini pagi petang siang malam, kekadang pada pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Main tohmah melulu aje dia. Jenis yng Jibo kata di kempen PRU13 sebagai "bangang, hamjadah". Kerana tak membantu Jibo sikit pun. Tak mencari dan keluarkan fakta dan hujah yang boleh di terima dek pengundi.

      Hingga Jibo kalah undi popular, hilang majoriti 2/3 di Parlimen, di kasi Tsunami Cina dan dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah. Mungkin dia dapat Tsunami Melayu pulak di PRU14.

      Padam
  10. Mana melingkup habis semua cai Tun dah senyap sepi
    Biidalan kata jangan kerja bomba kalau takut pada api
    Takkan le masih awal semua dak nenyak dibuai mimpi
    Mungkin kekenyangan Madey jamu dedak lembu sapi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dekat pukul 1 pagi dia masih nak challenge Protun membedal dia. Jenis yg tak tidur sampai 2,3,4 pagi. Tak boleh tidur sebab risaukan the onslaught of the 3M party.

      Bukan ada adab tata tertib pun Jing Jibo nih. Anjing le katakan. Orang ada masa dengan keluarga, masa makan anak beranak, masa sembahyang, zikir, masa rehat, baca atau dengar berita di TV dsb nya.

      Anjing Jibo nih main terus mengkung kung kung kung saja, tak peduli apa, tak kira pukul berapa. Nasib le Jibo dapat penyokong saperti ini. Atau kena hentam dek Red Bean DAP. Yang menyamar sebagai Jing Jibo.

      Padam
    2. Mana tak risau Najib dan anjing2 dia. Keadaan di Trengganu tuh genting. Amat serius.

      Najib main bior aje, cara biasa dia merintah negara, mimpin party. Hah, sekarang keadaan jadi kritikal.

      Ahmad Said bekas MB cadangkan undi tak percaya ke atas MB sekarang, dan dia nak di pecat dek JK Disiplin UMNO.

      BN ada ha nya 17 kerusi di DUN Trengganu, Pembangkang ada 15 - PAS punyai 14. Kalau pecat Ahmad Said, BN tinggal 16 kerusi, sama banyak dengan Pembangkang 15 + 1 Bebas. Tak ke rebeh UMNO di Trengganu. Tombang di buek nyo.

      Silap silap kena heart attack si Jibo. Terbongkang anjing dia di sini.

      Padam
    3. 6.03 pg nii dia anggap cakap Matdey ibarat hadis nabi
      Seronok dia dengan maklumat palsu DOJ pasal 1MBD
      Namun nyata perangai dia busuk lebih dari tahik babi
      Agaknya ini semua hasil dia berkawan DAP kafir harbi

      Padam
    4. Aku agak 5.58 pg ni lahir dulu mak dia tak kerat pusat
      Orang hujah sopan pun diia lemparkan kata-kata kesat
      Mengata orang dirii sendiri macam iblis barua bangsat
      Aku pasti dajal ini agama Pagan penganut ajaran sesat

      Padam
    5. Sedih le Tun dapat cai 5.58 pg yang dungu lagak cerdik
      Inilah kesan nya bila masa kecik mak bapak tidak didik
      Orang berhujah dengan elok dia main caci maki herdik
      Memang dia ni barua anak haram tak perlu nak selidik

      Padam
    6. Ha engkau, bukan main terasa Jing Jibo kena balun bertalu talu pagi pagi lagi.

      Sampai keluar dia di 6:30 PG menangis tersedu sedu, tak tau lain nak cakap, gunakan hujah yg orang pakai menghentam dia sabelom nya.

      Padan muka.

      Padam
    7. Dah lah gitu, pening epala mcm nak pecah rasa, gamak nya.

      Sebab ada pulak orang kata:

      ZAHID STARTS CALL TO DISLODGE NAJIB? UMNO LEADERS MUST SOLVE INTERNAL PROBLEMS FAST - DPM

      BERA - Umno vice-president Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi has urged the party leadership to solve internal problems immediately before they further damage the party's good name.

      Padam
    8. 6.38 pg dek bodoh jahil maka ngko dipandang rendah
      Nyata ngko ni bingai bahalol komen pakai main redah
      Bukan saja orang nampak nko nii serupa haram jadah
      Kalu ada dekat rasa tak sabar muka ko nak aku ludah

      Padam
    9. Nampak nya dah gemeng gamong UMNO pimpinan Najib nih.

      Bukan kah Ahmad Zahid sendiri sebahagian dari pemimpin UMNO?

      Jadi, betul le dia mendesak Najib? Sebab ada udang di sebalik kacang? Dia Naib Presiden yng terkanan. Kalau Najib jatuh, dia le yg jadi Presiden, ambik alih jawatan Najib?

      Padam
    10. Eh, kalau air dah keruh dalam UMNO, Khairy Pemuda macam mana? Kan dia dah declare bertahun dulu dia nak jadi PM di umur 40. Masa nya dah sampai tuh.

      Jangan main main, sebagai Ketua UMNO, Khairy jugak Naib Presiden, berhak jugak jawatan Presiden sebab Timbalan Presiden, TS Muhyiddin dah di gantung jawatan, kemudian di pecat dari UMNO.

      Aku nak tengok amacam drama itu bergerak selepas nih.

      Padam
  11. Ada juga menteri perasmi persidangan yang tak berani sebut nama Tun M. mungkin kalau dikutuk tun M akan jd meluat perwakilan ..atau menteri tersebut sedia maklum najib ada buat salah dan tindakan tun M adalah sebagai penyelamat negara. apapun keranamu jawatan terpaksa dia turutkan..

    BalasPadam
  12. DUNIA AKHIR ZAMAN... penipuan dan fitnah berleluasa... tak puas hati penipuan dalam negara tak berhasil, teruskan menipu dgn bantuan pihak asing US yg memang kaki penipu... penipuan akan berterusan selagi ada anjing2 yg sanggup melaksanakan tugas menipu bagi pihak bapak penipu termasuk admin blog ni... pihak pakatan haram tak heran la memang diwujudkan oleh sekumpulan penipu untuk menipu rakyat...semua orang tau... Tun M pula dulu kutuk campurtangan pihak asing..skrg ni bersekongkol pula... haiii...dah terdedah pula sisi hitamnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang penpu bukan admin blog ini tapi Anjing Jibo yang mungkin Red Bean DAP menyamar sebagai Jing Jibo, bertujuan nak memecah belah kaum Melayu sehabis habis nya.

      Ingat, ada Cina pun yg cekap BM, di upah DAP menyucuk berbagai jarum di blog ini dll. Kalau bukan Cina pun, ada Melayu yang boleh di bayar dek Setiausaha Akhbar Lim Gongeng di Tingkat 7, Bangunan KOMTAR di Penang.

      Fikirkan lah. Mungkin ke tak bahawa Jing Jibo ini ia lah Red Bean DAP. Coba menjahanamkan bangsa Melayu.

      Padam
  13. Ada sekor caiTun kat sini seperti jiwa dia tak tenteram
    Nampak mangkok ayun nii seperti marah jugak geram
    Mungkin barua ni rasa dia udah banyak makan garam
    Tetapi komen malam tumpu pagii serupa anak haram

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah memenat menjawab berok Jing Jibo nih (muka anjing, tabiat beruk hehe).

      Pos baru tak lama lagi nak keluar. Jadi aku copy paste aje le pasal Jing Jibo nih -

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terkhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    2. Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
    3. 6.56, 6.58 macam budak-budak walau pun orang tua
      He he sayang sekali kita tak dapat bersemuka bersua
      Kalau tidak gigi ngko mahu lucut patah sebatang dua
      Apahal pun tahniah ler dilantik Matdey punya barua

      Padam