Isnin, 3 November 2014

Lepas Perlembagaan UMNO..Pinda Pula Dalam Akta Hasutan..!


Setuju walau agak lambat...namun biar lambat dari langsung tak buat..!

Mula mula...

Biro Agama Umno bersedia untuk membawa usul meminda Fasal 3.3 Perlembagaan Umno ke Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2014 bagi mengiktiraf Islam sebagai agama persekutuan dan mentakrifkan Islam sebagai apa yang menjadi pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Pengerusinya yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata usul tersebut perlu dipinda kerana terdapat banyak kekeliruan membabitkan agama Islam di dalam masyarakat.

"Fasal itu perlu dipinda memandangkan banyak kekeliruan berlaku dalam masyarakat. Ada Syiah dan terbaru ajaran Milah Abraham. Mengaku Islam tetapi amalan yang dilakukan pelik," katanya.

Jamil Khir yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri Multaqa Kebangsaan Biro Agama Umno yang dirasmikan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.


Selepas itu Menteri yang sama juga harus membawanya ke Dewan Rakyat untuk meminda Akta Hasutan yang akan memasukkan...

Akta Hasutan perlu dipinda dengan memasukkan kepentingan Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad berkata, ia bertujuan agar kedudukan agama tersebut tidak dipersoalkan oleh mana-mana pihak.

“Sekarang ini Seksyen 3 (1) (f) Akta Hasutan hanya memperuntukkan Perkara 152 dan 153 mengenai hak keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera Sabah Sarawak. Tetapi ia tidak menyebut mengenai Islam sebagai agama rasmi.

“Jadi kita mahu Islam sebagai agama rasmi dimasukkan ke dalam Seksyen 3 (1) (f).  Ini bagi memastikan tiada siapa yang boleh mempermainkan Islam,” katanya di sini,  hari ini.

Buat..! Jangan tengok muka MCA dan MIC..! jangan tengok muka cina komunis dan para paderi..! Buat kerana Agama..! Buat kerana mahu mempertahankan kesucian Islam...!

Jangan didepan UMNO cakap lain..! depan kapir laknat cakap lain..! Orang Melayu/Islam mahukan ketegasan..! mahukan keberanian..!

Buktikan kejantanan...! 

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. macamana nak tunjukkan kejantanan kalau boleh disigung bini dalam majlis?

    BalasPadam
  2. Amat sokong dan 200% setuju dgn usaha ini. Suatu usaha tepat dan mulia demi memperkukuhkan Islam berteraskan Al-Quran dan Sunnah, sebagai teras dlm UMNO. Sebagai mengelak ancaman pluralisme, liberalisme, Syiah, Wahabi dan pelbagai lagi songsangan yg mahu merosakkan umat Islam terutama Melayu.

    Jangan ada yg jadi 'iblis' menentang usul pindaan ini bila di bahaskan di PAU 2014 nanti. Semoga Najib laki Rosmah juga diberi tahu tentang apa itu Al-Quran dan As-Sunnah, supaya tak terus 'khayal' dengan agenda2 liberalisme puak2 Melayu elitis dlm UMNO dan PR.

    Semoga dipermudahkan Allah SWT dan Syabas buat Dato Seri Jamil Khir Baharom yang cukup banyak berusaha untuk menerapkan Islam dlm UMNO yg terkenal dgn budaya barat dn suka berfoya2.

    BalasPadam