Isnin, 10 November 2014

HOT ! Wanita Baru Bangun..!


Akhirnya bangun jugak wanita dari tidur yang panjang..! bukan main lama dan berapi api isu ini di hidangkan ke muka rakyat, baru hari ini Wanita UMNO respond..! ermmm..!!! baru dapat lampu hijau agaknya..!!!

Pasti akan ada yang kata ~ biar lambat tapi respond jugak kan..! ahaa..ler..!

Wanita Umno tidak bersetuju dengan pemansuhan Akta Hasutan 1948 kerana berpendapat akta itu masih diperlukan bagi menjamin keselamatan dan keamanan negara.
   
Ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, ketiadaan akta itu pada masa hadapan dibimbangi boleh mencetuskan situasi yang membimbangkan khususnya yang melibatkan isu perkauman, agama dan institusi kesultanan Melayu.
   
"Punca berlaku isu-isu ini disebabkan hasutan, ditambah pula dengan kebebasan yang ada di media sosial," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Program Pemahaman Akta Hasutan 1948 anjuran Biro Perundangan dan Advokasi Wanita Umno di sini, hari ini.

Ingat lagi satu negara sebok isu Akta Hasutan...Wanita dicawangan dan bahagian sebok buat apa? kan waktu itu semua cawangan dan bahagian sebok buat usul Wanita mesti diberi jawatan kerusi Naib Presiden..! lepas tu senyap..!!!

Cuba tanya apa jadi pada usul tu? ada dibincang di peringkat MT? Kalau takde bincang buat apa kerah buat usul? kenapa tak fokus kepada usul semasa dan lebih utama?

Kerana apa? kerana Akta Hasutan usul umum..! sementara usul Wanita Naib Presiden usul tertentu..! usul individu..!!! tak gitu???

Lu Fikri La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. bro,

    saya alu2 kan perkembangan ini. tp kita jgn tersilap. mereka bknlah baru bgn.

    kalau x silap ade perkembangan besar pau nnt. maka sharizat membaca situasi dan scenario yg bakal berlaku. serta merta sokongan dia tiba2 shifted. kalau dulu beliau antara penyokong kuat pm.

    menghidu sesuatu bakal berlaku tindakan ini tidak lebih dr menjaga survival sendiri saja.

    adalah kesilapan besar utk kita bulat2 percaya politician.

    BalasPadam
  2. Lembu oh lembu.....

    Bra oh bra....

    BalasPadam
  3. Di PAU akan datang, nampaknya Najib akan diminta utk berundur dari jawatan PM.
    Shahrizat dah tukar utk menyokong Mahyuddin. Tunggu dan lihat ........

    BalasPadam