Rabu, 5 November 2014

Kenapa MCA Masih Tak Boleh Berpisah Dengan Lucah..!


MCA tak payah sebok urusan orang lain..! MCA kena pecahkan kepala kolop yang tepu tu bagaimana mahu mencari sokongan kaum cina kepada MCA..! Lepas tu baru fikir macam mana nak mengajak cina cina yang menyokong MCA tu menyokong BN..!

Cina MCA pun tak mengundi BN apa cerita? buat kerja sendiri la..! Berhenti jadi duri dalam daging..! Berhenti mempersoal sesuatu yang bukan hak anda..! Berhenti jadi bangsat..!!!

KUALA LUMPUR: MCA disaran lebih sensitif dan merujuk kepada pihak yang lebih arif sebelum memberi reaksi berkenaan Operasi Gempur Aurat yang dilaksanakan kerajaan negeri Kelantan, September lepas, kata ketua Puteri Umno Mas Ermieyati Samsudin.

Beliau berkata meskipun MCA membuat kenyataan yang tertumpu kepada aspek perniagaan, namun perkara itu boleh mengganggu pelaksanaan undang-undang kerajaan negeri itu.

"MCA perlu menghormati undang-undang yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri terutama perkara yang melibatkan agama Islam kerana ia amat sensitif.

"Puteri amat menyokong usaha kerajaan negeri Kelantan yang melaksanakan undang-undang tersebut dan ia seharusnya dihormati oleh pelbagai pihak," katanya.
Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan begi mengulas kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai yang tidak bersetuju dengan operasi itu kerana berpendapat ia akan menjejaskan peniaga terutama komuniti Cina.

"MCA perlu sensitif dan sebagai pendokong aspirasi rakyat mereka juga harus adil kepada semua masyarakat dan agama.

"Puteri bimbang kekeliruan rakyat mengenai agama Islam akan menjejaskan hubungan baik antara masyrakat dalam negara," katanya.

Operasi Gempur Aurat yang dilaksanakan September lepas mengenakan denda maksimum RM500 terhadap peniaga dan pekerja wanita Islam di Kelantan yang tidak berpakaian mengikut syariat Islam.

Pengusaha bukan Islam juga berisiko didenda jika pekerja mereka yang beragama Islam tidak mematuhi peraturan pemakaian seperti memakai pakaian seragam ketat dan berlengan pendek.

Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. Pukimak HaramJaddah punya CINA Babi, undi penyokong Cina pon belom tahu boleh dapat dah Cakap banyak..

    Nie semua Najib Babi Boddoh Ah Jib Gor punya pasal.. Najib Memang Celaka

    BalasPadam
  2. mengapa nak menegur hal ehwal islam kalau tidak faham, ini di kenakan untuk peniaga islam, kaum lain adkah di larang berniaga...asal kan bersopan,..jangan pakai baju Nampak tetek, Nampak lurah gunung kembar, Nampak kaki unta celah peha, kesucian ugama untuk islam, kalau kafir tak mau jangan ikut, tapi ada kesusilaan yang murni..no camel toe, no tight clothing, no busty tits, etc..hide them man, they are so valuable not for offering..

    BalasPadam
  3. bukan semuanya yang dilakukan PAS itu buruk. dalam perkara ini aku sangat bersetuju dengan tindakan kerajaan negeri. diharapkan agar menjadi contoh dinegeri negeri lainya terutamanya negeri negeri yang ditadbir oleh UMNO/BN. usah dipedulikan bantahan kaum lainya asalkan kita tegas didalam menjalankan perintah - buat yang disuruh dan tinggalkan yang ditegah.

    BalasPadam
  4. Pas telah mencemarkan nama islam dgn peraturan2 bengong ciptaan sendiri. Lain tuhan suruh lain yg dia buat. Kemudian kata ini perintah tuhan puihhhhh. Harap umno tak ikut sesat sekali.

    BalasPadam
  5. anon 8:34 pg.
    apa ni, kenapa kasar sangat bunyinya. kalau niat asal nak sokong pelaksanaan undang2 syariah di kelantan maka tak perlulah berlaku kasar dan menggunakan bahasa kesat. luahkan rasa tidak puas hati dengan cara lebih berhemah. nak sokong pelaksanaan undang2 Islam tetapi diri sendiri terikut kehendak iblis....

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah...
    Walaupun x dpt laksanakan hudud 100%.. tp permulaannya mesti ada..
    Never saya NO to hukum Allah
    Allah Maha Mengetahui keupayaan kita..
    Tapi kita mesti berusaha ke arah Hudud

    Ingatlah... kita hidup ada 2 pilihan saja.. YA atau TIDAK..
    Walaupun x mampu Hudud sepenuhnya, jgn sesekali berkata TIDAK.. berusahalah ke arahnya

    Tapi kalau kata YA hanya utk menang PRU.. laknatlah mereka itu.. itu sifat munafik yg amat jelas. Munafik lg bahaya dr kafir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hukuman yg diorang buat tu bukan hukum allah. Tapi hukum rekaan diorang sendiri. Tuhan tak suruh denda sebat atau penjara org buka tudung. Nabi pun tak suruh. Jadi munafiknya adalah pas kelantan. Yg menipu org dgn kata ini hukum allah.

      Padam
    2. Hudud merupakan senjata politik pas sejak berzaman untuk menumbangkan umno....kalau pas betul2 parti Islam masakan Allah x menolong?....faktor utama perpecahan umat Islam di Malaysia dengan wujudnya parti pas!!!

      Padam
    3. Acheh pun ada undang2 mcm tu..
      Munafik jugak ker
      Sekurang2nya berusaha ke arah baik..

      Nko p Mekah naik unta ker kapalterbang ?
      nabi naik unta

      Nko x pnh berbakti pd kedua ibubapa dia
      Naper nko berbakti pd mak bapak nko ?

      Anon 11.12pg.. pki otaklah sikit
      Aku pun meluat apa PAS buat
      Tp klu benda baik.. terima jerlah

      Padam
  7. Yang nak pergi menyertai I.s tu jangan jadi bodoh.....musuh seperti parti MCA,dap,gerakan patut hapuskan dulu...Baru jihad sebenarnya....

    BalasPadam
  8. Pengemis undi org Melayu ini yg selama ini hidup dengan tongkat undi org Melayu harus sedar diri.

    Tanpa merit, jangan banyak bercakap.

    http://www.bangkit.info/2014/10/militan-anti-demokrasi-berparlimen.html

    BalasPadam
  9. Cina makin melampau smapai perkara2 yang berkaitzn dgn agama lslam pun dipertikai. Ada ka org melayu memprrtikaikan tentang agama mereka? Sangat kurang ajar....

    BalasPadam
  10. MCA tak payah sebok urusan orang lain..! MCA kena pecahkan kepala kolop yang tepu tu bagaimana mahu mencari sokongan kaum cina kepada MCA..! Lepas tu baru fikir macam mana nak mengajak cina cina yang menyokong MCA tu menyokong BN..!

    Cina MCA pun tak mengundi BN apa cerita? buat kerja sendiri la..! Berhenti jadi duri dalam daging..! Berhenti mempersoal sesuatu yang bukan hak anda..! Berhenti jadi bangsat..!!!
    PERINGATAN YANG PALING BEST BUAT MCA...KERJA TAK BUAT TAPI DAPAT JUGA EHSAN NAJIB SIAP LANTIK JADI MENTERI LAGI...PUNYA BAIK KITA MELAYU...TAPI HARAP MCA SEDARLAH DIRI SIKIT JANGAN JADI CELAKA DALAM KAIN.

    BalasPadam
  11. 3:49 Ptg.saya amat bersetuju pendapat anda.cina bersatu tidak mengundi BN kecuali cina buta dan rabun saja yg undi BN.MCA GERAKAN,kau orang cina ambillah cermin besar2 tengok kau orang punya lancau ada ke tak ada.Nak pertikai hal agama Islam.

    BalasPadam
  12. Patutnya mca tuntut supaya org islam dimudahkan untuk murtad.Siapa taknak kena hudud boleh tukar agama. Siapa taknak kena denda, penjara dan sebat sebab tudung sila keluar dari islam. Ulama pun kalau meyampah pada umat islam yg tak pakai tudung biarkan diorang keluar islam. Jgn nak seksa orang. Aku yakin dgn undang undang zalim islam keatas umatnya, ramai yg akan murtad. Jadi org islam hari ni lebih banyak mudarat dari manfaat.

    BalasPadam