Selasa, 11 November 2014

PANAS & TERKINI ! BUBAR 1MDB ~ TUN M..!!!


Tun M tetap dengan pendiriannya bahawa 1MDB merupakan beban yang perlu ditiadakan kewujudannya..!

Malaysia menjadi gergasi ekonomi, pernah menjadi harimau Asia didalam kemajuan ekonomi tanpa 1MDB pun...!

Baca dan fahamkan..!

KUALA LUMPUR 11 Nov - Beban kewangan syarikat pelaburan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) tidak sepatutnya berlaku ekoran badan tersebut seharusnya membawa keuntungan kepada negara bukannya hutang.

Mantan Perdana Menteri Tn Dr Mahathir Mohamad berkata, 1MDB tidak sepatutnya ditubuhkan sejak dari dahulu lagi sekiranya 'kekayaan' yang dicanang sebelum ini hanyalah kerugian.

"1MDB ini dikatakan sebagai kekayaan negara tapi bukan kekayaan negara. Duit ini kita pinjam. Bila kita pinjam duit ini, kita kena bayar balik. Bermakna itu bukan kekayaan.

"Kalau rugi, lagi banyak masalah dan kos. Kita nampak rugi itu kerana kos itu kekal tinggi.

"Saya fikir itu (1MDB) tak ada pun tak apa," katanya lagi, mengulas mengenai projek yang dicetuskan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu.

Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. Salam. mohon mencelah untuk

    iklan

    ada hamba Allah ni nak jual tanah

    reserve melayu milik dia, tanah

    dikatakan di lokasi strategik,

    sedang dibangunkan dan

    berhampiran dengan banyak

    kemudahan, kononnya 2..3

    bidang tanah sekeliling kawasan

    itu sudah dibeli oleh kaum Cina

    dgn menggunakan proksi Melayu,

    sedangkan hamba Allah ini

    berharap ada orang Melayu

    sebagai pemaju atau pelabur

    membeli tanah dia dengan harga

    yang berpatutan dan bawah dari

    harga jualan orang lain di

    kawasan itu..

    apa apa pun lihatlah blog

    berkaitan di

    http://tanahpuchong.blogspot.co

    m untuk keterangan lanjut

    minta tolong sesiapa yg mampu

    untuk beli tanah berpotensi milik

    melayu ini.

    BalasPadam
  2. TM ni kalau orang lain semua tak kena, semua nak kena bubar, Proton dia tu entah berapa banyak sudah merugikan duit rakyat dia buat dek je.Kerana ada nya Proton,kerajaan mengenakan cukai kereta dinaikan sekitar 30,000 seunit sebagai 'perlindungan' Proton dari saingan kereta import.Jadi selama 30 tahu ni dah berapa banyak duit rakyat yg membeli kereta di hisap?.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul betul betul

      Padam
    2. Berapa banyak periuk nasi diisi dalam proton? TM bercakap benar.

      Padam
    3. Kalo tak mahir elok diam. Ekonomi rumahtangga anda pon kelam kabut. Jenuh nak kupas isu ekonomi makro.

      Padam
  3. yg pastinya ialah Tun M lebih pintar drp najib dan Anon 5:20 PTG...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ANON 5:20 TU BESAR PUNYER BAHLOL1111

      Padam
  4. org malaya mak hamun org malaya satu malaya masuk nerka baik sarawak kluar malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masok NERKA WAK LU!!!!!

      Padam
  5. yg pasti anon 5.20 taktau apayg dia ngomel...1md tu apa benda pun tak nampak lagi mau compare dgn proton yg kasi mencerdikkan anak2 melayu jurutera muda dibidang teknologi pembuatan kereta...pulangan modal dari segi knowledge..

    BalasPadam
    Balasan
    1. AKU ULANGI........

      ANON 5:20 TU BESAR PUNYER BAHLOL!!!!

      Padam
  6. Yang jelas Najib tak layak lagi teraju Malaysia, apatah lagi menjadi Menteri Ekonomi yang hanya akan bawa Negara kepada kemusnahan besar.............

    BalasPadam
  7. Kalau Ah Jib Gor benar2 telus, kita mintak supaya 1MDB diaudit oleh Ketua Audit Negara dan hasil dapatan audit hendaklah direport kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC). Amacam Ah Jib ? Ader bran ka ?

    BalasPadam
  8. Ah Jib Gor bila mau berenti la jadi PM, wa manyak susah hati....

    BalasPadam
  9. BIJAN memang bermasalah, dikelilingi consultants yg lebih kuah dari sudu, dan lebih indah dari kabar, opportunists yg terperanjat kaya, yg tak competent....

    Tetapi, TOON, bukanlah the best critic, atau contoh terbaik. ..melayu mudah lupa...siapa yg bela anwar conman sampai jadi dpm? Siapa lantik sleeping bos jadi pm? Siapa yg angkat rammed gopled yg kini loyer anwar, satu masa dulu, tinggi melangit? Siapa yg bagi bisnes to ingrates the likes of whyteeEL, and various other taikuns talam dua muka, yg kini supporting & betting on DAP & PR, on a silver platter? Anak siapa lantang gerakan sesat SIS dan pemuja ambiga lgbt? Era siapa bermulanya kronism yg chronic yg mampu melumpuhkan negara?

    I remembered the jokes in the late 90s....interview anak bos waktu tu....apakah rahsia kejayaan anda? Daddykasi...

    Tau takpe...roots of our miseries and damages today....bermula era that guy....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan, imam tidak dapat di warisi drp ayah yg bertakwa.

      @iman bukan legasi warisan.

      Padam