Ahad, 16 November 2014

MCA Tak Payah Jadi Pelacur Kehilangan Pelanggan..!


MCA jangan sebok nak mengajar UMNO dan orang Melayu mentadbir negara ni..! Dek kerana kebijaksanaan dan sikap bertolak ansur orang Melayu lah kaum pendatang seperti MCA boleh hidup senang lenang dan kaya raya dibumi Melayu ni..!

APa yang MCA takutkan..! atau MCA sebenarnya berperanan seperti DAPig yang sengaja mahu melihat Umat Islam didalam negara ini porak peranda? MCA suka melihat Umat Islam negara ini rosak akhlaknya?

MCA tak payah meroyan dengan kewujudan Mahkamah Syariah..! Malah kewujudan Mahkamah Syariah sedikit pun tidak pernah melanggar funsi dan peranan Mahkamah SIvil seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan..!

Tapi tidak bermakna Mahkamah Sivil boleh mencampuri dan mengganggu gugat keputusan yang telah dibuat oleh Mahkamah Syariah..! Umat Islam ada amalan hidup dan peraturan yang mesti kami ikuti..! Ajaran agama jelas..! Larangan juga jelas..! Dalam Islam tiada yang kabur atau berada di tengah tengah dan Mahkamah Syariah selama ini berjaya menegakkanya..!

MCA jangan jadi anjing menyalak bukit..! MCA baik fikir nak cari sokongan kaum cina komunis yang sudah lama lupa daratan dan tidak lagi reti berterima kasih kepada orang Melayu dan Umat Islam yang sedia memberikan ruang untuk kaum ini hidup bebas dan merdeka seperti mana manusia lain hidup didalam dunia ni..!

Pengerusi biro keharmonian agama MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker bimbang sekiranya penubuhan Mahkamah Persekutuan Syariah, seperti dicadangkan oleh kerajaan, akan mengatasi Mahkamah Rayuan Sivil.

Katanya, penubuhan mahkamah itu akan melanggar peruntukan Perkara 4(1) dan Perkara 74(3) Perlembagaan Persekutuan

Ti berkata, peruntukan Perkara 4(1) menetapkan bahawa undang-undang paling intggi adalah Perlembagaan Persekutuan.

Ini menunjukkan bahawa undang-undang syariah hanya termaktub ke atas orang Islam dan tidak boleh dikuatkuasa ke atas orang bukan Islam.

"Maka, apa juga penguatkuasaan mahkamah syariah perlu tertakluk kepada perkara ini dengan kesedaran bahawa ia tidak diperluas untuk melipu8ti orang bukan Islam atau mengabaikan peruntukan undang-undang sivil.

"Kecenderungan untuk menganggap undang-undang Tuhan adalah lebih tinggi berbanding undang-undang sekular adalah salah kerana manusia tidak boleh dipercayai apabila berlagak seperti Tuhan,” katanya dalam satu kenyataan.

MCA tak payah melolong seperti pelacur hilang pelanggan..! Kami lebih arif dan faham akan undang undang yang termaktub didalam Perlembagaan..! Tidak pernah pun Mahkamah Syariah mencampuri hidup orang bukan Islam..!

Umat Islam tidak pernah berlagak menjadi tuhan..! Tapi Umat Islam ada Tuhan dan agama yang mesti dihormati oleh siapa jua termasuk MCA..!

Diam dan buat kerja kamu..! 

Lu FIkir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Sikap orang Melayu ni sebenarnya sederhana dan baik baik saja...Sejak akhir akhir ni orang Melayu semakin benci dengan puak pendatang...ini bukan salah kami...terlampau banyak penghinaan terhadap orang melayu dan rasa tak boleh tanggung lagi...lebih lebih lagi ..bila ada perhimpunan UMNO,PKR dan PAS...pemimpin sebutlah masyarakat majmuklah,1 Msialah ,berbilang kaumlah...sedangkan org melayu nak dengar apa pemimpin buat utk melayu...tak bolekah lupakan sebentar puak pendatang dan fokus pada melayu dalam perhimpunan utk org melayu....meluat betullah.

    BalasPadam
  2. Aiyaaaaaaa langan macam2 luan blogeeee.....lanti wa lepot sama ah jib gor balu butui ale akai.....ranciao!!!!kita 1 Malaysia ma....bolo punyia melayu!!!!ranciao

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.01 sohih babi tengah meroyan. Nak termuntah . . .

      Padam