Sabtu, 22 November 2014

Barua Siapa Ni..!


Sejak bila Orang Melayu tak pernah terbuka mengenai hak mereka..! Malah atas dasar terbuka yang begitu luas dan mendalam lah segala yang menjadi hak Orang Melayu cuba dirampas oleh orang lain..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan JUS SOLI berlaku dengan membenarkan lebih 1 Juta PENDATANG menjadi warganegara..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita setuju berkongsi kuasa dengan pihak yang tidak pernah menjadi majoriti sejak dari Merdeka lagi..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah orang Melayu memberikan taraf YB sebagi ADUN @ Ahli Parlimen kepada bangsa asing yang langsung tidak mewakili majoriti penduduk di sesebuah kawasan..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan bangsa lain menjadi CM, YDP Negeri juga sebaris sebagai anggota Kabinet..!

Atas dasar terbuka Orang Melayu lah kita membenarkan sekolah jenis kebangsaan bertapak dan terus berkembang malah diberikan peruntukan beratus juta ringgit setiap tahun untuk membenarkan para pendatang belajar dan mengekalkan bahasa ibunda mereka..!

Malah terlalu banyak dasar terbuka Orang Melayu selama ini yang memberikan 'kehidupan' dan 'kemakmuran' bangsa asing untuk hidup aman dan sentosa, maju dan berjaya malah kaya raya di Tanah Milik Melayu selama ini..!

Apa lagi yang Orang Melayu tak terbuka..! Cakap ikut sedap lutut..!

Apa yang susah sangat Orang Melayu nak bersidang ni? 

Apa yang susah sangat Orang Melayu nak memperjuangkan hak mereka ni?

Apa yang nak diatur, digaris, dipandu, dipantau dan pelbagai lagi di, di dan di oleh pemimpin UMNO dalam Perhimpunan Agong UMNO hari ini?

Orang Melayu tahu batas dan susila..! Orang Melayu kaya dengan peradaban yang menyebabkan berjuta bangsa lain datang mengharungi darat, laut dan udara hanya untuk mengecapi nikmat bernegara bersama Orang Melayu di bumi bertuah ini..!

Apa yang pemimpin UMNO takut kan..! Apa yang pemimpin UMNO resah gelisah akan apa yang Orang Melayu nak sampaikan..!

Orang Melayu hanya nak menyampaikan apa yang menjadi hak mereka serta akan  mempastikan hak bangsa lain terus terjamin dan terpelihara seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan..!

Pemimpin UMNO perlu buktikan bahawa diri mereka benar benar pemimpin Orang Melayu..! Benar benar ikhlas dalam memperjuangkan Bangsa, Agama dan Negara yang sememangnya termaktub didalam Perlembagan UMNO selama ini..!

Jangan sebok nak jadi barua orang lain laa...!

Kalau nak terus jadi pemimpin Orang Melayu laa.! Kalau tidak???

Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. bila dah dekat PAU nih, banyaklah citer berkenaan orang Melayulah, bumiputralah. dahlah tuh, segala yang diutarakan oleh perwakilan dalam PAU nanti hendaklah pula ikut garis panduanya, takut pulak dituduh rasis. pendekata kenalah jaga sensitiviti kaum. kalau bangsa lain sebok melanyak orang Melayu takper, sebab orang Melayu bersifat terbuka. kalau dilondehkan hingga nampak kontol dan bebek pun takper kerana sikap keterbukaan orang Melayu. kalau difikirkan, semua pemimpin diatas dari Agong hinggalah ke MB/KM serta pegawai tinggi pentadbiran awam semuanya orang Melayu, tapi naperlah orang Melayu juga yang merintih dan kecewa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul bro
      Dah dkt2 PAU
      Rmi pemimpin UMNO tunjuk hero
      Masa2 lain... dok diam2 kt rmh

      Ckp pulak benda sama...
      mcm lah org Melayu ni bodoh sgt mcm yg ckp..


      Mcm Pelaq !!

      Padam
    2. Orang Melayu kebanyakan dah lali kena tipu dengan pemimpin umno,Dari sebelum merdeka sampai la sekarang,cuba bayangkan betapa hancingnya kepala kita ditipu bulat2.maslan cakap jangan terlampau terbuka sewaktu kemuka isu,mahyudin nyatakan bebas kemuka isu.....lancau apa umno?

      Bodyguard Makcik Sambal Belacan

      Padam
  2. ARTIKEL yg, BERNAS Putra Merdeka!

    Inilah semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat Islam/Melayu-LIBERAL kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu si PENDATANG KAPIRDAJAL- Barat/ZIONIS- serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI! Bahkan demi menjaga hati PENDATANG-memanjang, mamat-mamat-LIBERAL ini disyaki akan terus giat berusaha mengHARAMKan kat TANAH Melayu ni penggunaan perkataan 'Pendtg' mahupun membangkitkan SEJARAH ketidakadilan "Jus Soli" ini, yg. diPAKSA ke atas MAJORITI BUMIPUTERA Islam/Melayu MISKIN dari Org. Kpg, oleh PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT!

    Yg. aku heran tu juga, mana pi PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu-HEBAT utk. LAWAN habis-habisan dptkan balik setiap inci Tanah Rizab Melayu yg. diROMPAK, di seluruh Tanah Melayu. PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, terutamanya di P. Pinang dan Selangor?!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu/Org. Asli, harus miliki paling MINIMA (bukan maksima) 50% dari Tanah Negeri kat Tanah Melayu ni! Tapi si LIBERAL UMNO ni bilang kita harus BERKONGSI dgn. kaum lain!

    SedangkanTanah Rizab Melayu boleh hanya tinggal 20% dari keseluruhan Tanah Melayu kerana diROMPAK – maka apahal lagi masih nak terus TUNDUK-mcm-KULI dan terus “KONGSI, KONGSI"-MEMBUTA TULI! Bakal kita jadi spt. BUMIPUTERA Palestin yg. sungguh malang, habis diROMPAK hampir keseluruhan Tanah PUSAKA nenek moyang depa oleh si ZIONIS-paling-KEPARAT yg. asalnya dari Eropah; mahupun spt. Bumiputera Islam/Melayu di Singapura!

    Lihat artikel BERNAS tentang PENINDASAN DAJAL ke atas BUMIPUTERA ISLAM/Melayu berkaitan Tanah Rizab Melayu ini – di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pemimpin-politik-tidak-serius-1.17675, Pemimpin politik tidak serius, OLEH MUZDALIFAH MUSTAPHA (PENGARANG@UTUSAN.COM.MY) | 28 Oktober 2014:

    KUALA LUMPUR 27 Okt. – Tidak serius menjaga kepentingan Melayu bagi pemilikan hartanah dalam kalangan pemimpin politik antara punca tanah rizab Melayu yang masih dimiliki oleh orang Melayu hanya tinggal 20 peratus daripada keseluruhan tanah di Semenanjung.

    Bekas Ketua Pengarah Pejabat Tanah dan Galian, Prof. Datuk Dr. Nik Mohd. Zain Nik Yusof berkata, sikap memandang remeh tersebut bukan baru berlaku bahkan 10 tahun lalu, menyebabkan isu itu tidak pernah menemui jalan penyelesaian.

    “Sudahlah bumiputera gagal mencapai sasaran 30 peratus pegangan ekuiti ketika Dasar Ekonomi Baru (DEB) sehingga sekarang. Wujud pula satu lagi masalah, tanah yang sepatutnya milik orang Melayu turut gagal dipertahankan.

    “Sikap tidak serius pemimpin politik ini wujud dari dahulu lagi. Pernah saya bawa isu ini semasa mesyuarat Majlis Tanah Negara yang dihadiri oleh semua Menteri Besar, Ketua Menteri dan 10 menteri Kabinet. Tetapi maklum balas yang saya terima amat mengecewakan. Mereka kata akan lihat perkara itu tetapi sampai hari ini tiada tindakan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau semasa menjadi panel Wacana dan Forum: Isu Tanah Rizab Melayu semalam mendedahkan tanah rizab Melayu yang dimiliki oleh orang Melayu kini hanya tinggal 3.6 juta hektar atau 20 peratus daripada 12.8 juta hektar keseluruhan tanah rizab Melayu di Semenanjung.......(Teruskan membaca)

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  3. PEMBETULAN: (perenggan pertama)

    Inilah semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat Islam/Melayu-LIBERAL kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu si PENDATANG KAPIRDAJAL- Barat/ZIONIS- serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI! Bahkan demi menjaga hati PENDATANG-memanjang, mamat-mamat-LIBERAL ini disyaki akan terus giat berusaha mengHARAMKan kat TANAH Melayu ni penggunaan perkataan 'Pendtg' mahupun, mengHARAMkan membangkitkan SEJARAH ketidakadilan "Jus Soli" ini, yg. diPAKSA ke atas MAJORITI BUMIPUTERA Islam/Melayu MISKIN dari Org. Kpg, oleh PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. haram jadah pemimpin UMNO mcm ni
    Melayu seudah terlalu terbuka sampai semua hal terhina.
    Menterti bangang mcm ni lah punca Cina naik kepala.
    Yg menghina dan menggugat hak Melayu sehingga melanggar perlembagaan kenapa Menteri bodoh ni xberani ckp?
    Cina kiasau bahasa kebangsaan pun xboleh ckp.. Bangla lagi fasih cakap.. so hak siapa yg dicabuli?

    Celaka org2 atasan UMNO ni sama shj dhn puak2 KETUM
    bila dh selesa dan kaya raya mula persoal hak itu dan ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya bro
      Menteri @ Pembesar Melayu haramjadah mcm ni dah lama wujud
      Sejak beratus tahun

      Dan hr ni masih ada la
      Anak haram sungguh !

      Hak2 Melayu tergadai pun disebab adanya Pemimpin Babi mcm dok ckp tu lah..

      Padam
  5. agaknya dah ada komisyen nak roboh kampong Chubadak, kemudian kampong baru..Kerana nafsu menteri jadi sewel.

    mcm kata Ust riduan thee, yg merasuah ada 20 juta, yg dirasuah cuma 20 hinggit tak cukup sampai anak cucu, lalu dipenjarakan

    BalasPadam
  6. Patutnya PAU ni dipentaskan di panggung wayang, bukan PWTC. Wayang pemimpin umno tipu ahli akan bermula hujung bulan ni. Kalau charge tiket murah2, boleh untung ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah sbhgn MLM 2014...
      X bnyk beza

      Padam
  7. Segalanya telah ditentukan didalam perjalanan kita menempuh kehidupan ini...bersyukurlah disamping istiqamah memperbaiki apa2 yg tidak betul...

    BalasPadam
  8. PEMIMPIN BANGSAT
    MELAYU MEREMPAT

    AKu tak nampak apa apa istimewanya PAU ni, yang aku nampak, KLL penuh dengan bajingan bajingan perompak berperut boroi dan bergelak ketawa berdekah dekah macam setan gondol.

    UMNO=PAS=PKR=Penjilat burit cina cina DAP/MCA/GERAKAN

    KAMI ORANG MELAYU MAHU HAK BUMIPUTRA DIJALANKAN DENGAN ADIL SUPAYA KAMI DAPAT BERSAING SECARA SIHAT DALAM EKONOMI NEGARA.

    BalasPadam
  9. Sedih dan meleleh air mata aku bila aku tengok seorang Tengku cakap macam ini...memalukan kerabat di raja saja..si kitul ni kerabat raja mana...bole aku tahu???
    Aku rasa dah tiba nama UMNO -United Malays National Organisation di tukar kepada United Malaysian National Organisation (UMSNO) ..Semangat Umno dulu telah pupus di sebabkan pemimpin yg dipilih tidak pernah rasa susah ...anak anak bangsawan...Kepala butolah tengku....UMNO bukan ko punyalah...orang melayu punya...ko ni sunat ke tak sunat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keturunan Rajagopal kot
      X pun raja judi..



      Kawan Tiri Makcik Sambal Belacan

      Padam