Khamis, 20 November 2014

HOT ~ Utusan Yang Pertama Dipukul Oleh Sultan Pahang..!


Dalam isu di Cameron Highland dinyatakan sebelum ini bahawa DYMM Sultan Pahang bertitah dengan menyebutkan bahawa...

"Saya sudah penat dengan semua ini. They (peneroka haram) employ (guna) gangsters, saya tahu mereka ada duit," katanya.

Ditanya mengenai wujudnya surat kuning atau surat daripada istana untuk tujuan pembangunan atau pertanian di daerah itu, Sultan bertitah baginda tidak mengetahui mengenai perkara tersebut.

"Jika ada yang mengemukakan surat kuning terbabit guna nama istana, saya sendiri akan pukul dia, saya nasihatkan jangan percaya," titah baginda.

"Semak dahulu dengan kerajaan negeri, mereka jangan sewenang-wenangnya menggunakan nama orang lain, jika saya tahu siapa, saya akan bagi cukup-cukup," titah baginda.

Itu isu surat kuning yang disebutkan secara meluas sebelum ini..! Hari ini sekali lagi DYMM Tuanku bertitah...

Demikian yang dititah Sultan Pahang, Sultan Haji Ahmad Shah berhubung kenyataan akhbar tempatan mengenai kebanjiran 30 ribu warga Bangladesh di tanah tinggi Cameron Highlands.

Titah Baginda, kenyataan itu bukan sahaja menakutkan rakyat Pahang, malahan baginda turut berdukacita berhubung kenyataan itu.

Baginda bagaimanapun tidak menafikan wujud pendatang asing warga Bangladesh yang diambil bekerja secara tidak sah.

Namun jumlah yang digembar gemburkan di dada-dada akhbar SEBELUM INI adalah tidak benar.

"KITA TAK ADA SAMPAI 30 RIBU WARGA BANGLADESH DISINI,INI SEMUA KHABARAN - KHABARAN PALSU. 

IN ENGLISH THE NEWS IS VERY DAMAGING.. TO MY RAKYAT. KITA TAK BOLEH CUBA CAKAP TANPA ADA INFORMASI YANG BENAR. 


JANGAN CUBA NAK TAKUTKAN RAKYAT SAYA, TERUTAMA SEKALI DI CAMERON HIGHLANDS.


Sehubungan itu, baginda mahu semua pihak perlu mendapatkan maklumat sahih berhubung kenyataan itu daripada pegawai daerah Cameron Highlands, dan agensi-agensi terlibat.


"SO SAYA BERHARAP KEPADA TUAN - TUAN DAN PUAN - PUAN PERKARA NI KALAU NAK DIBUAT PADA MASA AKAN DATANG BERJUMPA PIHAK YANG BERKUASA. 

MACAM DI CAMERON HIGHLANDS DATUK DO SAYA ADA DISINI. WE GIVE U WHATEVER INFORMATION U WANT. WE WILL NOT HIDE FROM U."

Puak di Utusan reti tak titah Baginda tu..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. MB Pahang pun pernah kata...Tanah Cameron Highland Tiada Pencerobohan Haram...semuanya berpermit...TP skrg ni dah LICIN...tiba2 je ada peneroka haram...

    Takkan lah orang teroka hutan dlm masa 24 jam...

    Tuanku...suruh la MB dan bahagian perhutanan Pahang bentangkan.. rakyat pun nak tahu juga...

    BalasPadam
  2. Inilah Dunia. Kalau DO boleh dirujuk untuk mendapatkan maklumat sahih, Cameron Highland tak mungkin boleh terjadi macam tu. Inilah Politik inilah kuasa. Gangster lebih berkuasa...kah kh kah!

    BalasPadam
  3. At least Utusan managed to get the Sultan's attention. Kalau tak 30 ribu pun, bukit dah gondol. MB pahang masih tak nampak lagi tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong. Kalau laporan macam pondan sapa nak pandang. Utusan pun mempunyai fakta sokongan berdasarkan kepada maklumat dari orang tempatan. Mungkin, ini lah 30,000 bangla-bangla yang Anwar cakap dibawa untuk undi UBN. Bagaimana pulak ratus ribu chinadoll yang telah melebehi tempoh lawatan? Mereka pun mengundi dalam PRU13 kot.

      Padam
  4. He he he
    Teringat lagu klasik Anaj Kecil Main Api.
    Yg buncit .......

    BalasPadam
  5. Kalau utusan tak siar mungkin 10 tahun Lagi negeri pahang Ada adun Dari kalangan warga Bangladesh.....raja adil disembah raja zalim disanggah ingat tu....xde rakyat xde sultan.....!!!

    BalasPadam
  6. Kebanjiran pendatang asing menyebabkan org tempatan tiada nilai. Jika di Pahang itu tiada rakyat sekalipun tokey2 masih boleh buat duit. Upah je pendatang. Kerajaan negeri masih untung. Rakyat tiada guna dan tiada harga.

    BalasPadam
  7. KEPADA UTUSAN MALAYSIA...........LEPAS NI TAK PAYAH DEDAH APA DAH.........SEPATUTNYA MEREKA BERTERIMA KASIH.........LAST2 ORANG YANG MEMBONGKARKAN KEBURUKAN YANG KENA HENTAM...........DAH JADI BUDAYA MALAYSIA........MACAM KES VIDEO SEX KETUM DENGAN JALANG CINA........YANG KENA ESKAY AND THE GANG........SEKARANG NI DIMALAYSIA BUAT JAHAT BOLEH.....TUKANG LAPUR KEJAHATAN DIA YANG KENA..........NAN YAKOB GUNA ISTANA NAK TUTUP KEPINCANGAN.......KEPADA UTUSAN MALAYSIA SAYA CDANGKAN BIARKAN....BIARKAN....BIARKAN......KITA TUNGGU MALAYSIA NI HANCUR........PM AND KABINET LENA BIULIK MIMPI........KABINET DAH JADI CABINET DAPUR.

    BalasPadam
  8. Yang bijak adalah tok nan...yg bodoh adalah kita semua...bangkai gajah mana boleh tutup...bau...sekampung..Daulat Tuanku mohon patik di ampun beribu ampun...patik pacal yg hina ini nak maklumkan sebenarnya tuan ku telah di guna guna sehingga mencemar duli....tak payahlah jumpa najib...cukuplah bertitah pada tok nan utk jumpa ketua pengarah imigresen dan sprm utk selesaikan perkara ini...

    BalasPadam
  9. akhirnya siapa yg jadi MB? Si Adnan ker atau Tuanku Sultan? Nampak sangat Adnan ni tak boleh pakai., tak guna punya MB sampai Sultan sendiri kena turun...huffttt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi si BANGANG, BERIBU PATI CHINA kat P. Pinang tu; lu tak bising pula aaahhh?! PI MAMPOS kat KANDANG DAPBANGKAI/PKRSODOM!

      Padam
  10. Kes gondol cameron highland sentiasa kedengaran dari dulu lagi.......tak selesai selesai.

    Serah je kepada tentera untuk jaga...............

    BalasPadam
  11. Fuyyoo...sampai tahap sultan pahang turun sendiri cameron utk pertahan denan.pengajaran utk media ..utk negeri yg diperintah umno ..kalo nak lapor ..laporkan perkara yg elok elok aje..yg cantik cantik..kalo bole mb negeri puji puji dan puja puja..pemimpin umno ni bukan setakat suka dgn duit tuan tuan..puji puji, bersambut bunga manggar, berkompang kalo bole turun jer dr kereta ..bertandu..sesuai dgn slogan umno..tradisi membela pemimpin korup...so lain kali jgn lapor cerita negatif ..tak gitu tuan blogger

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi si BANGANG, lagi-lagi lu punya ekoq PENGGANAS Red bean RASIS-PELAHAP KANGKANG BABI DAPBANGKAI/PKRSODOM; - tak habis-habis MENGHINA Islam/umatnya serta KESULTANAN Islam/Melayu dan UMNO kami!! PI MAMPOS!

      Padam
    2. Oi anon 4.16pg, lu punya ekoq ni PENGGANAS Red bean RASIS-PELAHAP KANGKANG BABI DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahhh ?! Tak habis-habis MENGHINA Islam/umatnya serta KESULTANAN ISLAM/Melayu dan UMNO kami!! PI MAMPOS dari TANAH MELAYU ni!

      Padam
  12. Isunya siapa yang tanam sayur....yang tanam sayur ni puak tamak....

    Bagi sikit nak banyak.....maka terlebih lemak....bila masalah datang tuduh kerajaan.....sedangkan mereka senyap...sullah untung ma..

    BalasPadam
  13. Kita jgn. TERPERANGKAP dgn. MO si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM, yg. mahu MENGHASUT umat Islam/Melayu kita utk. membenci saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Indonesia, selatan Thailand dan Selatan Filipina termasuk BUMIPUTERA Melayu Sulu dan dsbnya serta pekerja ISLAM Bangladesh dan pelarian ISLAM Rohingya!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  14. Ini juga disyaki adalah MO licik si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-ZIONISnya - untuk MENGALIH perhatian dari berpuluh ribu PATI Cina dari PELANCONG China yg. HILANG; serta usaha PENIPUAN disyaki utk. menambah jumlah kaum Cina di negara ini melalui pemberian Mykad milik mereka yang telah meninggal dunia – lihat di . http://sarawakia.blogspot.com/2014/11/orang-cina-tidak-tahu-bahasa-melayu.html, Orang Cina tidak tahu bahasa melayu adalah PATI? , November 19, 2014!

    Sebab itu aku syak sampai BERATUS pelatih PKLN hari tu TAK boleh Bahasa MELAYU/KEBANGSAAN lansung – yg. amat MUSTAHIL kalau rakyat Negara ini; jadi ini amat MENGANCAM KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara Islam ini serta umatnya!

    Maka, baik KDN periksa balik kes ini yg. telah SENYAP – dan pastikan pemillik IC tersebut samada betul rakyat Malaysia! Kes ini bukan hanya pd. tanggungjawab Kem. Pendidikan! Malangnya juga sekrg.. polis nak dipastikan semua tahu bahasa INGGERIS - jadi ini juga amat bahaya kalau PATI yg. tak tahu lansung cakap Melayu serta PENYAMAQ boleh jadi polis nanti dgn. IC palsu - dan hanya perlu berbahasa Inggeris! Bahkan aku pernah telefon JPA termasuk PDRM - ada yg. tak fasih Bahasa Melayunya; heran betul aku!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  15. Apakah ada permainan balaci dari kalangan politik atau puak samseng mengikut kata Tuanku yang sememanngnya amat berharap Tuanku SUltan trun padang bagi menutu segala kepincangan dan kerakusan mereka yang menggunakan nama dan surat kuning.
    Apa itu surat kuning , adakah ianya satu titah sultan atau iannya satu surat sokongan atau ianya satu surat perintah < hanya tahu hanya pihak istana , rakyat tidak tahu apa-apa , maka ini lah baru kita dengar ada surat kuning dan nanti selepas ini akan keluar pula surat biru atau surat merah ..

    Entah ..

    BalasPadam
  16. Adnan terus bergayut di seluar tuanku.... Kesian aku kat rakyat pahang sebab dapat MB macam Adnan...
    Pahang negeri yg besar... tanah nya banyak dan subur sampai P.Ramlee pun nyanyi
    " Negeri Pahang aman sentosa
    Kaya dengan tumbuh-tumbuhan"
    Tapi pahang masih ketinggalan dari segi kemajuan dan pembangunan. Ini ranking negeri yg maju dari kaca mata AKU..

    1. Kuala Lumpur
    2. Selangor
    3. Johor
    4. Melaka
    5. Sarawak
    6. Penang
    7. Sabah
    8. Negeri Sembilan
    9. Terengganu
    10. Kedah
    11. Pahang
    12. Kelantan
    13. Perlis

    Nah... Itu yg aku nampak sendiri kemajuan di setiap negeri dari segi pembangunan... Korang bole nilai sendiri la ikut kriteria korang dan aku tetap percaya pahang takkan masuk dalam top 5.. Apa yang adnan buat lama-lama sebagai MB kalau tahap kemajuan macam tu juga.. pelabuhan ada tapi hidup segan mati tak mau... Negeri harap je besar gadang tapi pertanian tak de... harap kat cameron je.. Harap kayu balak yang Allah bagi je laa.... nasib baik la ada petronas sikit kat Gebeng.. nak tarik pelabur tak reti... harap Pusat dgn Najib je... apa lagiiiiii....

    Tapi Adnan boleh jadi contoh utk Menteri Besar lain belajar macamane nak maintain lama jadi MB walaupun negeri tak maju-maju...

    BalasPadam
  17. Kesian rakyat pahang.... budaya sindrom penafian terlalu subur di bawah pentadbiran Dato Adnan.. sekali lagi MB pahang menunjukkan skil berlindung dibawah ketiak sultan.. hebat dia..

    Tahniah kepada pakatan rakyat.... ada sinar yang cerah di pahang

    BalasPadam
  18. Siapa yang menteri besar Pahang sebenarnya ni. Sultan Pahang ke atau Dato Adnan. Confuse aku

    BalasPadam