Sabtu, 8 November 2014

Dendangan Seorang Hamba..!


APa nak heran..! barua ni hanya menjalankan kerja..! kerja seorang hamba..! kerja seorang 'father'..!

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mempersoalkan fatwa yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor yang melibatkan kumpulan feminis.
"Terdapat banyak perkara yang saya tidak dapat lihat secara bertentangan mata dengan SIS.

"Kami banyak berdebat, pada saya, prinsip keadilan adalah kita tidak boleh menilai tanpa memberi ruang untuk membela diri.

"Inilah sebabnya mengapa saya bercakap mengenai perkara ini," katanya.

Pada Selasa, Khalid dan dua lagi Ahli Parlimen daripada PAS - Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar) dan Hanipa Maidin (Sepang) – mempertikaikan jawatankuasa tersebut berhubung keputusan sebelum ini bahawa 'pluralisme' dan liberalisme bertentangan dengan ajaram Islam.

SIS memfailkan semakan kehakiman kerana tidak berpuas hati dengan fatwa Mais terhadap pengharaman itu dengan alasan mereka tidak menentang sebarang undang-undang sebaliknya hanya menggunakan hak kebebasan sebagai orang Islam dan rakyat Malaysia yang dijamin Perlembagaan.

Menyifatkan proses (mengeluarkan fatwa) dipersoalkan, Khalid berkata adalah salah untuk menghukum sebuah parti tanpa memberi peluang kepada mereka untuk membela diri.

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Fatwa di pertikaikan atas alasan apa ? Sultan Selangor sudah menerangkan dan menasihati keadaan.

    SIS sudah lama berlawanan Akidah wal Jamaah dan keadaan mereka dalam pertubuhan ini tidak mewakili AsSunnah Wal Jamaah dan tertakluk kepada pandangan sendiri yang tidak beritjmak.

    BalasPadam
  2. OI SISsiFEMINIS-PENJILATKAPIRDAJAL-Barat-ZIONIS, pi BERAMBOS dr. Tanah Melayu ISLAM ni, lagi bagus - aku syak ramai PENYAMAQ ISLAM; ejen ZIONIS!

    Sebenaqnya, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, ejen Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak liberal Islam - yg. ramai dah hidup mcm. omputih! Lihat sajalah perangai si SODOM-no-1; dari jadi pemimpin mahasiswa Islam kat universiti, sampai boleh jadi puak songsang – tapi yg. herannya, bininya tak pula kisah!

    Lihatlah kebencian meningkat dr. puak SYAITAN Barat-ZIONIS ini pd. ISLAM/umatnya – tengok bagaimana si FEMINIS KAPIR hampir TELANJANG mcm si BINATANGBUAS Barat-ZIONIS menyerang dan menghina umat Islam di Jerman/Barat sewaktu “Berlin's Islamic Week“ - di akhbar-ANTI-ISLAM, di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2586403/Troupe-topless-Femen-protesters-dragged-kicking-screaming-Berlins-Islamic-Week-meeting-covering-anti-Islam-messages.html ! Tak pula si HIPOKRIT Barat-Zionis ni, termasuk si Feminis ni, mahu hak asasi "Kesamarataan-Kebebasan" dan 'Pluralisme' bila berkaitan Islam!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  3. father khalid& father mujahid memang dah terkenal dgn perangai merosakan akidah org Islam yg jahil...cuma yg pelik.. tok2 guru & ulamak2 pas terkunci mulut & terkaku seluruh badan...atau mereka juga seperti father2 ni?wallahu aqlam....

    Pakcik Sambal Tempoyak.

    BalasPadam