Khamis, 6 November 2014

Bila Najib Pun Tak Faham ~ Rakyat Terus Pitam..!!!


Najib kata...!

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa semua negeri mengkaji semula dasar berkaitan rumah kos rendah dan mengemukakan pendekatan telus dan terangkum untuk sistem pengagihan saksama.
Ini katanya, bagi memastikan perumahan kos rendah disediakan di tempat yang diperlukan dan bukan dibina di kawasan yang permintaannya tidak dapat dipastikan.

"Perhatian utama terhadap dasar perumahan dibuat berdasarkan kedudukan uniknya kepada masyarakat; bukan hanya sebagai satu penerokaan perniagaan untuk keuntungan, malah sebagai satu sektor dengan tanggungjawab khusus.


"Menerusi dasar perumahan kos rendah, kos sederhana rendah dan kos sederhana, selain kuota Bumiputera dan diskaun, perumahan merupakan komponen penting dalam agenda pembangunan kerajaan secara menyeluruh," katanya dalam ucapan merasmikan Wisma Rehda di Petaling Jaya di sini, Rabu malam.


Maknanya Najib kata...perumahan kos rendah tidak perlu dibuat atau diadakan disetiap perumahan baru..! Syarat yang memerlukan pemaju perumahan membina rumah kos rendah perlu diubah..!

Dalam kata yang lain...Rumah kos rendah tidak menguntungkan pemaju..! Rumah kos rendah selalunya memperuntukan quota kepada bumiputera maka memberi peluang rumah kos rendah kepada bumiputera harus dihentikan..! 

Senang cerita pemaju perumahan membina tapak perumahan tentunya ditempat yang pesat membangun dengan kepadatan penduduk yang tinggi...kira bandar atau pekan ler...! jadi Bumiputera tidak seharusnya memiliki rumah dibandar atau di pekan pekan..! 

Siapa pemaju perumahan? kebanyakkan pemaju perumahan ialah bangsa komunis..! bangsa komunis buat rumah untuk bangsa komunis..! Itu sebab bangsa komunis hidup senang lenang menikmati kemudahan di bandar bandar besar mahu pun pekan pekan..!

Bumiputera boleh balik kampung..! Inikan negara Malaysia..! negara Melayu..! Negara Bumiputera tentu mereka ada kampung..! Balik kampung tanam jagung..!!!

Sebab itu hanya tinggal Johor Bahru sahaja Bandaraya yang dimenangi oleh UMNO/BN sedang yang lain sudah tergadai ditangan bangsa komunis..!!! 

Sedangkan kerusi luar bandar@kampung kampung ni la yang mengekalkan kuasa UMNO/BN memerintah tapi pemimpin bercakap seolah olah bangsa komunis sahaja yang mempertahankan kuasa mereka selama ini..! 

Ini la kuasa konSETAN..! kuasa punahsihat..! 

Kuasa orang kampung, Melayu dan bumiputera hanya laku bila datang pilihanraya..!

Najib ni faham ke tak..!!! Blur tak sudah sudah..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Kawasan yang tidak di pastikan x perlu buat perumahan kos rendah?

    BalasPadam
  2. Basic Loan Rate (BLR) dan Basic Financing Rate (BFR) naik lagi. Makin kurang duit yang boleh dibelanja atau simpan kerana bayar hutang dan faedah pinjaman rumah, kereta dan pinjaman peribadi.

    BalasPadam
  3. Aku dah kata dah Najib ni tak layak jadi presiden umno dan pm Malaysia.Dunggu,bebal,bodo,pondan itulah perkataan yang sesuai untuk Najib..bodo bertingkat-tingkat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. najib dan kuncu2nya akan terseksa x lama lagi.........wahai rakyat smua kita tgk dan raikan lah kejatuhan umnok dan BN utk selama2nya.....

      Padam
  4. Najib dah jadi Bangang, Bodoh dan Bongok......tak kan ku undi mana mana calun BN lagi dalam PRU akan datang, sekiranya panjang umur, Insya ALLAH.

    PERKASA, ISMA sila caturkan calun calun yang bersesuaian dikawasan kawasan yg strategik.....tangkap REMBAU, TITIWANGSA, TEMERLOH dan lain lain yg dikira halal....

    BalasPadam
  5. Di benua Amerika, Australia UK juga dan Europe dah nampak hasil nya PM Tan ah Melayu nak guna-pakai ie. Petempatan GHETTO!

    Ni permulaan peminggiran diikuti pengasingan cubaan dari PM melayu sendiri. Liberalisasi katakan.

    Aku dah kata lama, dia ni antara beberapa excess baggage UMNO.

    Trojan ke tidak dah nampak dah keruntuhan hak hak melayu, agama terkikis.

    Bukti apa lagi mau?

    For as long UMNO's hierarchy dare not to bite the bullet and purge the head, then the rot will get worst sooner rather than later.

    "Tidak Melayu Hilang Di Dunia?" Chances are....

    Lontar dadu paling tinggi angka 6! Tak seram ke?

    BalasPadam
  6. dari apa yang admin tulis sebagaimana yang diucapkan oleh najib, aku tak nampak pulak dimana kesilapannya. najib kata keutamaan adalah di tempat yang diperlukan. makna kata, kaji dulu keperluan dan laksanakan. susah mana sangat nak paham cakap melayu najib ni. admin, nak cari salah orang memang senang. putar sikit cakap dia dah tentu akan jumpa salah. aku sebetulnya tidak juga suka cara najib memerintah, tetapi dalam bab ini aku tak nak tumpang sekaki melakukan spin! aku nak bagi contoh, jika kawasan perumahan mewah perlu ada 50% untuk rumah kos rendah? ikut keperluan la bro. mungkin kawasan perumahan baru yang bukan terlalu mahal sesuai disediakan rumah kos rendah. so, dalam hal ini siapa blur, najib blur ke admin yang blur...?

    BalasPadam
  7. Ah Jib Gor la katakan...

    BalasPadam
  8. Org yg bodoh dan bebal aja undi dan pilih pemimpin yg bebal dan Dayus..bukan nya irg lsin..salah sendiri

    BalasPadam