Jumaat, 21 November 2014

HOT ~ Hadiah Ganas Pertama Jokowi Kepada Malaysia Sebagai Presiden Indonesia..!


Semangat Nusantara apa Jib..! Kasar betul permainan Jokowi sebagai Presiden Indonesia terhadap negara jiran yang dikatakan rapat@akrab@selfie denganya..! Apakah sudah tiada lagi budi bicara..!

Kita tak pertikai kuasa Indonesia..! Kita juga tak suka mana mana pihak melanggar undang undang seperti melanggar sempadan dan perairan kedaulatan sebuah negara..! Itu jelas..! 

Tapi sebagai sebuah negara jiran yang berkongsi sempadan dan pelbagai lagi perihal kehidupan... takkan la tiada rundingan boleh dilakukan..! Tiada pertimbangan..! 

Mungkin dari 200 nelayan tu ramai yang hanya baru ini ler 'ter' masuk sempadan Indonesia..! Takkan takde rekod yang boleh menentukan hukuman setiap mereka yang melakukan kesalahan..!

Tup..tup..!


KUALA LUMPUR: Kerajaan Republik Indonesia telah menahan 200 nelayan Malaysia ekoran daripada tindakan penangkapan ikan secara haram di perairan negara tersebut pada Rabu.

Penahanan tersebut adalah susulan daripada pendekatan tegas yang baru yang disuarakan oleh Presiden Republik tersebut, Joko Widodo atau lebih dikenali sebagai Jokowi.

"Tidak perlu menahan mereka (nelayan haram), karamkan bot mereka," kata Jokowi seperti yang dilaporkan oleh akhbar Jakarta Post.

Amboi...sombong betul kepala bapak ni..! Bukan kah tindakan ini langsung mematikan sumber pencarian nelayan..! Tidak kah keputusan ini bakal mengundang permasalahan yang lebih besar terhadap hidup nelayan terbabit..! Mana peri kemanusiaan..!

Kita ajer yang cukup bertimbang rasa dan berperikemanusiaan..! Itu sebab rakyat Indon setiap tahun ada ajer yang karam apabila bergelut meredah lautan kerana mahu mencari sesuap nasi di negara ini..! Kita tangkap pun tak pulak kita suruh karamkan kapal dia orang..!

Agak agak selfie Najib tu boleh menyelesaikan masaalah yang semakin karam ni tak..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

38 ulasan:

  1. bagus. lps ni kita pun boleh karamkan beratus dan beribu bot mereka memandangkan mereka pun xde perikemanusiaan. bak kata pepatah inggeris an eye for an eye. masalahnya najib ni pengecut. kalau Mahathir mesti ada cara dia balas. tak terang secara sembunyi. tau2 dah ok. tapi percayalah kalau dikaramkan bot mereka pun xkannye mereka nak pikir gentar. sebab tuntutan hidup lagi penting dan apa jua risiko pun sanggup diharungi demi cari rezeki yang Negara dia sendri tak dapat beri.

    jentayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. pati mereka datang nak masuk malaysia, kita karamkan juga bot mereka walaupun bot pati indonesia tu dah hampir dengan pantai malaysia. Sekurang-kurangnya kalau dah mampus pati indonesia tu, kurang la juga masalah yang melanda malaysia disebabkan oleh rakyat mereka yang sering melakukan jenayah disini.....

      Padam
    2. Oi anon 8.34 pg, lu ni manusia atau SETAN SIAL?! PI MAMPOS lu PENGGANAS kat KANDANG PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-ejen-ZIONIS-no-1!

      Padam
    3. Aku rasa lebih baik kita karamkan dulu najib,itu lebih bermakna!!!

      Bujang Sambal Kuinin

      Padam
    4. Bodoh punya statement! Apasal lak tetiba kat Najib? Bodoh yang tak boleh diajar!

      p/s: Patut la membujang je!

      Padam
    5. Anwar Ibrahim dah kahwin pun balon China doll siap pakej tambahan jubo laki Lagi tau....lebih baik membujang!!!!

      Bujang Sambal Kuinin

      Padam
    6. Wahai sahabatku Malaysia....sebelum kalian membenci kami (Indonesia).....coba kalian bertemu dahulu dengan presiden kalian dan pemerintahan kalian....suruh mereka jujur tentang kebusukan mereka dan kecurangan mereka terhadap Indonesia.....suruh mereka bersumpah dengan Al-Quran saat mereka katakan yang sejujurnya itu tentang kebusukan dan kecurangan mereka terhadap Indonesia......setelah itu silakan kalian Malaysia apakah masih ingin membenci kami (Indonesia).....?

      Padam
    7. Indonesia negara maritim sudah lama sekali kapal2 asing mencuri ikan di laut maritim kami.
      sekarang saatnya indonesia memberikan sanksi yg tegas ( agar ada efek jera )

      Penulis.. nama negara kami Indonesia bukan Indon.

      Padam
  2. Kebanyakan 'Pendatg' Indonesia adalah saudara seBUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Alam Melayu tau!

    Memang BANGSAT betullah si Jokowi-LIBERAL pro-Barat/ZIONIS ni kalau betul dia buat arahan DAJAL ni - tetapi ini TIDAK bermakna kita harus MENGANIAYA saudara se BUMIPUTERA kita; yg. kebanyakan jadi KULI kat M'sia ni sebab KEMISKINAN dan PENINDASAN K'jaannnya; terutamanya terhadap BUMIPUTERAnya; apalagi kaum PENDATANG KAPIR di Indonesia juga MENGUASAI ekonomi spt. di Tanah Melayu ni!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang terutamanya, demi ISLAM/umatnya serta seluruh kaum BUMIPUTERA yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamipun juga berfikiran sama dengan anda dan berharap bisa bersatu atas nama serumpun melayu ,,,,tapi kenyataanya di indonesia juga masih dicengkram atau dikendalikan pihak luar yang juga menginginkan kami terpecah belah ,,,,,(,trimakasih,,, salam hangat dari saudara serumpun)

      Padam
  3. Si Jokowi-LIBERAL pro-Barat/ZIONIS serta 'PENCIUM' kaki PENDATANG ni; akan menjadikan lebih ramai saudara se BUMIPUTERA dari Alam Melayu kita di Indonesia terutamanya Bumiputera Islam/Melayu, yang sungguh malang, akan terus menjadi KULI termasuk sbg. org. gaji-buruh-pengutip sampah (di Indonesia juga ada perkampungan "Rubbish Slum" spt. BUMIPUTERA miskin di Manila), serta jadi mangsa bot-karam kat Malaysia ni apabila terpaksa naik bot haram untuk pulang bercuti Hari Raya/Ramadhan dsbnya!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. rotan je pendatang asing yg tak de permit, singapore boleh buat kenapa Malaysia takut, takpe aku nak selfi dulu ha ha ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi anon 9.12pg, PATI dari BERATUS RIBU PELANCHONG CHINA yg. hilang tu apahal pula?!

      Padam
    2. Tanya sama Anwar...salah sorang dah jadi china-doll beliau

      Padam
  5. Indon x sedar diri
    Barua !!

    Salah kita pun ada jugak
    Dok amik indon keja
    Puki indon pun rembat

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI anon 9.31pg, lu ni SETAN BABI RASIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahhh! PI MAMPOS lu!

      Padam
    2. Mgkn Anon 10.55 salah sorang penggemar puki indon
      Sapa makan cili.. akan cpt terasa pedas

      Padam
  6. Malaysia pun kena ikut cara yg sama jugak....kalau 2000 bot nelayan negara ni kena tenggelamkan pun,paling bangsat pun ,sebulan lepas tu dah dapat ganti yg baru,,kalau bot nelayan mereka pulak yg kena,..agak2 berapa lamalah pulak nelayan mereka dapat kembali kelaut mencari rezeki?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. MUSUH Islam/Melayu nak MELAGAkan Malaysia-Indonesia; dan si Jokowi-LIBERAL-pro Barat-ZIONIS ni disyaki juga nak MENGALIH perhatian dari kebencian BUMIPUTERA Islam/Melayu-BUKAN-LIBERAL kat dia, dan dasar naik harga minyak!

      Padam
  7. penguatkuasaan undang2 mengikut musim dan mood menteri yg menjaganya.. jika terdapat pati2 yg menimbulkan masalah... kalau tak semua yg terlibat asyik goyang kaki je atau butakan mata saja jika pati lalu depan mata sbb dah disuap...tak hairanlah pati naik lemak termasuk taukeh2 besar yg melindungi pati,,,,, sbb tau undang2 malaysia lemah dan badan yg b. jawab takut nak ambil tindakan...balik2 tan tu jugak yg kayanya pati dan taukeh cina

    BalasPadam
  8. Ini juga disyaki adalah MO licik si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-ZIONISnya - untuk MENGALIH perhatian dari berpuluh ribu PATI Cina dari PELANCONG China yg. HILANG; serta usaha PENIPUAN disyaki utk. menambah jumlah kaum Cina di negara ini melalui pemberian Mykad milik mereka yang telah meninggal dunia – lihat di . http://sarawakia.blogspot.com/2014/11/orang-cina-tidak-tahu-bahasa-melayu.html, Orang Cina tidak tahu bahasa melayu adalah PATI? , November 19, 2014!

    Sebab itu aku syak sampai BERATUS pelatih PKLN hari tu TAK boleh Bahasa MELAYU/KEBANGSAAN lansung – yg. amat MUSTAHIL kalau rakyat Negara ini; jadi ini amat MENGANCAM KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara Islam ini serta umatnya!

    Maka, baik KDN periksa balik kes ini yg. telah SENYAP – dan pastikan pemillik IC tersebut samada betul rakyat Malaysia! Kes ini bukan hanya pd. tanggungjawab Kem. Pendidikan! Malangnya juga sekrg.. polis nak dipastikan semua tahu bahasa INGGERIS - jadi ini juga amat bahaya kalau PATI yg. tak tahu lansung cakap Melayu serta PENYAMAQ boleh jadi polis nanti dgn. IC palsu - dan hanya perlu berbahasa Inggeris! Bahkan aku pernah telefon JPA termasuk PDRM - ada yg. tak fasih Bahasa Melayunya; heran betul aku!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  9. Itu hak dia, cara dia.....jgn salahkan dia...singapura thailand pun ada cara tersendiri, enforcement mereka memang ganas....takde bagi muka, demi menjaga kedaulatan egara sendiri. ..

    SINI JER YG TEMBAK LANUN PUN TAK BOLEH!

    jgn salahkan cara orang, cek dulu diri sendiri yg bodoh...jgn salahkan pemimpin yg bodoh, yg pilih pemimpin tu yg bodoh....

    Pembangkang lagi lah bodoh, lagi hancur negara ni, lagi lah depa ketawa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko jela jadi pm. Semua salah. Kikkki

      Padam
  10. Jangan bila jawatan sudah besar kentut pun mau besar Pak? Takut nanti bila kentut besar baunya pun besar aduh malu nanti. Bila Tarik rambut dalam tepung biar tepung tidak berselerak dan rambut tidak putus. Belajar lagi pak dari pengalaman.

    BalasPadam
  11. Aku heran dan pelik dgn org kita. Tak nampak ke Najib ni pro-liberal?
    masih sokong Najib jd Presiden UMNO? Sama je Najib dgn Anwar..cuma bumbung berbeza.. matlamat sama.

    Lagi satu.. NAJIB ni PM yg GILA SELFIE.. sikit2 dia nak selfie! Memalukan dan tiada credibility.
    Org yg hebat djpemimpin tak berkelakuan seperti Najib. Mcm budak2.
    Nak ambil hati org muda atau nk express something yg berteraskan media sosial pun letaklah kedudukan sbg pemimpin tu sbg panduan.

    Ini mcm budak2.. nothing. U CANT SOLVE ANYTHING BY SELFIE wahai NAJIBGORRR!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua nampak.. termasuk hang
      Tp klu stkt dok bising.. pki pulak nana "Anon".. sana la mcm x nampak

      Padam
  12. kita ikut je cara mereka. jika bot nelayan kita yg terbabas ke perairan mereka, mereka karamkan apa salahnya kita follow je cara mereka. bot nelayan, bot pati dan segala bagai bot dan kapal indonesia yang masuk secara tidak sah ke perairan malaysia kita karamkan. moga2 dengan 'action' kita ini, dapat mengajar mereka bahawa kita juga reti nak karamkan bot dan kapal. selain itu, ia juga rahmat kepada ikan dan hidupan laut kerana kapal dan bot yang diakramkan itu boleh menjadi tukun. paling tidak, ikan akan mengucapkan terima kasih kepada malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mau kebalikan ye??? Mimpi di siang hari ... Wehehehehe

      Padam
  13. INI LAH AKIBAT MEMILIH PEMIMPIN YG MENGIDOLAKAN AMERIKA.DIA TAK AMBIL PEDULI PUN BAB SERUMPUN DAN SEAGAMA.DIA SENDIRI PUN ADA YG MERAGUI STASUS AGAMA DIA.BAYANG KAN DATO BANDAR JAKARTA SENDIRI PUN DIA PILIH SI AH HOCK CINABENG .KRISTIAN .MACAM DAH TAK ADA KALANGAN ORANG ISLAM YG LAYAK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nah ini namanya malon jancuk... Otaknya udah digenjot umno kale ya... Wehehehehe

      Padam
  14. jerrrrrrrrrrrr

    BalasPadam
  15. Hahaha.. . Maling ikan

    BalasPadam
  16. Kalau mahu boleh dibeli, tapi jangan mencuri. Tak perlulah awak merasa suci...

    BalasPadam
  17. Betul tu.. . Napa la qt mencuri, . jangan lah kite dianggap maling...

    BalasPadam
  18. Luas x ada pagar..
    Kemungkinan besar iakn2 yg ditangkap milok malaysia punya
    Ikan2 tu terlepas berenang ke laut indon sial tu..
    So.. nelayan kita p la tangkap ikan milik malaysia punya
    Salah sgt ker ?

    Padan muka Najib
    Muka x hensem
    Pipi sorong2
    Nak selfie la.. apa ra..
    Org haram x hormat dia pun
    Senang2 org nak karamkan kapal rakyat dia...
    Klu org lain.. tobat letak muka dlm mangkuk jamban
    Malu wooiiiii

    BalasPadam
  19. Jaga2 malon, bot nelayan kalian bakalan jadi tempat ikan membiak wehehehe

    BalasPadam
  20. Cooling down saudara-saudariku di malaysia, kita seharusnya saling mawas diri agar bisa hidup berdampingan dengan damai sesama negara muslim Indonesia dan Malaysia.

    BalasPadam
  21. Jokowi Anak Luar Nikahin hahaha

    BalasPadam