Selasa, 18 November 2014

PANAS DUN Johor ~ Khalid Buat Pembangkang Lari Malam..!


YAB Dato Seri Menteri Besar Johor terus menggorak langkah..! Sejak menduduki kerusi MB dan juga Pengerusi Perhubungan UMNO Johor Khalid Nordin tidak ragu ragu dalam membuat keputusan..!

Minggu lalu didalam konvension UMNO Johor Khalid telah pun menggariskan cabaran dan penyelesaian yang perlu UMNO Johor laksanakan bagi mengembalikan negeri di mana UMNO ditubuhkan itu terus menjadi tiang seri UMNO. 

Bajet yang meletakkan kepentingan dan keselesaan hidup rakyat disamping perbelanjaan pembangunan yang besar jelas memperlihatkan Khalid sedang mengatur langkah untuk meletakkan Johor terus unggul sebagai negeri yang berdaya saing dan maju didalam negara.

Hari ini, didalam persidangan DUN Johor, Khalid sekali lagi membuktikan bahawa teras kuasa yang beliau jungjung mesti bertunjang dan berakar umbi kepada penyumbang kuasa yang beliau miliki. Itulah gaya Khalid sebagai MB..! Cara seorang pemimpin yang mempunyai jati diri..!

Penulis tidak berkesempatan bertemu beliau sejak kembali ke Johor, namun kesederhanaan dan keseriusan yang beliau praktikkan semasa menjadi Ahli Dewan Rakyat @ Menteri menjadikan beliau lebih bersedia untuk menggalas jawatan memimpin sebuah kerajaan negeri.

Semoga semangat yang Kalid buktikan di Johor boleh diikuti oleh sahabat sahabat di negeri lain. UMNO perlukan lebih ramai Khalid Nordin yang mesra dan kelihatan lembut tetapi cukup tegas dengan langkah yang berhati hati..! Di Johor perumpamaan 'menarik rambut didalam tepung' sangat perlu bagi seorang MB..!!! Khalid berjaya menghayati dan mengamalkan perumpamaan ini..!

Nampaknya mood pembangkang di Johor pun sudah tidak sepanas dan seterik dulu lagi..! Sesetengah tempat mendung, ada pula yang banjir air dah naik di buku lali..! Lebih lama lebih tinggi..! Ini kerana UMNO Johor kuat, sedar dan bersatu hati..! Kuasa Melayu WAJIB terus terpatri...! Tersimpan gagah didalam peti besi..! Itu janji..! 

Khalid terus menabur bakti, rakyat Johor menyokong Dato MB, Pembangkang sejuk menggigit jari..! Pengundi tak terkeliru lagi, kerusi kata pergi..! Tak cukup siang..! Malam malam pun dia orang lari..!

Peningkatan tanah rizab Melayu di Johor sejak merdeka membuktikan kerajaan negeri tidak pernah mengabaikan kepentingan tanah rizab Melayu selama ini, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Beliau berkata kawasan tanah rizab Melayu di kawasan Iskandar Malaysia yang merangkumi daerah Johor Baharu dan sebahagian Kulaijaya meningkat 12 kali ganda kepada keluasan 23,517.37 hektar sehingga September ini berbanding sebelum merdeka iaitu 1,921.44 hektar.
"Dengan data peningkatan keluasan tanah rizab Melayu ini, maka, ia secara tidak langsung menolak dakwaan kononnya kerajaan negeri mengabaikan tanggungjawab untuk mempertahan dan memperluaskan tanah rizab Melayu," katanya.
Mohamed Khaled berkata demikian ketika menjawab soalan Datuk Maulizan Bujang (BN-Tiram), Ayub Jamil (BN-Rengit) dan A.Aziz Ismail (BN-Senggarang) pada persidangan Dewan Undangan Negeri Johor, di Kota Iskandar, Nusajaya, Selasa.
Bernama melaporkan Khaled berkata kerajaan negeri memberi jaminan untuk mempertahankan tanah rizab Melayu dan ia merupakan agenda utama kerajaan negeri di bawah pentadbiran beliau.
Menjawab soalan tambahan Datuk Samsolbari Jamali (BN-Senggarang), Mohamed Khaled berkata kerajaan negeri juga bersetuju untuk menguatkuasakan tindakan perampasan tanah rizab Melayu yang sudah bertukar tangan kepada bukan Melayu melalui pengambilalihan pemegang saham atau pemilikan syarikat.
Sesungguhnya orang Melayu mahukan keputusan bijaksana sebegini..! Yakin dan berani..! agak agak ada kengkawan di utusan yang nak ulas isu ini esok..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Alhamdulillah... anak johor jgn gelap mata hingga tanah tergadai pd bangsa lain.

    BalasPadam
  2. Rampasssss semula!!!!!

    BalasPadam
  3. Moga Allah terus merahmati Johor Darul Taakzim

    BalasPadam
  4. SYUKUR ALHAMDULILLAH - T'kasih YAB DS Khalid Nordin dan UMNO JOHOR! Inilah semangat perjuangan ISLAM/Melayu yg. kita mahu dlm. UMNO - bukan semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu Barat-Zionis-si PENDATANG KAPIRDAJAL, serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI!

    Yg. aku heran tu juga, mana pi PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu-HEBAT utk. LAWAN habis-habisan dptkan balik setiap inci Tanah Rizab Melayu yg. diROMPAK, di seluruh Tanah Melayu. PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, terutamanya di P. Pinang dan Selangor?!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu serta Bumiputera Org. Asli, harus miliki paling MINIMA (bukan maksima) 50% dari Tanah Negeri kat Tanah Melayu ni! Kita ada HAK kerana kita adalah penduduk ASAL Tanah Melayu ini, yg. telah DITIPU dan DIPAKSA oleh PENJAJAH si KAPIRDAJAL British-Zionis, utk. memberikan KERAKYATAN dan HAK MILIK TANAH dgn. sewenangnya kpd. BERJUTA kaum PENDATANG!

    Maka, kita tak boleh lagi KOMPROMI - kerana cucu-cicit kita bakal jadi PENGEMIS kat bumi sendiri!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  5. Tahniah YAB .. kami dah lama menunggu pemimpin Johor yang ada jatidiri.. Apa khabar
    Pulau Batu Putih YAB ..dengar kata KBDYMM Sultan dah arahkann kerajaan Johor untuk buat rayuan .. lawan dulu hasilnya kemudian tak apa..

    BalasPadam