Ahad, 30 November 2014

BLOGGERS ~ Najib Bengang Kerana Bangang Si Pembangang..!


Petang tadi semasa menggulung perbahasan didalam Perhimpunan Agong UMNO 2014, Presiden UMNO telah mendedahkan bahawa...

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak mengecam sikap sebilangan blogger pro UMNO yang bertindak menyerang pemimpin parti atas dasar 'friendly fire'.

Perdana Menteri itu berkata, blogger  yang menyatakan prinsip menyokong parti UMNO sewajarnya lebih fokus menyerang pemimpin pembangkang jika benar mahu parti teras Barisan Nasional (BN) itu terus kekal sebagai pemerintah kerajaan.  

“Saya setuju kata Datuk Zahid yang kata bloggers kita ni kadang-kadang tembak kita.

"Dalam istilah perang, friendly fire. Friendly fire is not friendly," katanya dalam ucapan penggulungan pada Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Beliau menegaskan, blogger pro UMNO seharusnya menjadi benteng dalam peperangan dengan parti lawan dan bukan bertindak menyerang sesama sendiri.

“Bloggers kita ni cari makan dengan siapa? Pergilah tembak pembangkang.

Itu cara kita nak menang dalam peperangan. Jangan perang sesama sendiri. Tak masuk akal. Bangang,” tegasnya.

Katanya riuh dikalangan bloggers UMNO yang tertanya tanya siapa diantara mereka yang selama ini mengambil gaji dari UMNO, sedangkan ramai diantara mereka ini mengaku tidak menerima sebarang bayaran terutama selepas PRU13 yang lalu. Kini sesama bloggers berteka teki siapa yang selama ini mendapat 'habuan' tetapi merahsiakan dari kalangan mereka..!

Itu satu hal..!

Seperkara yang menarik perhatian disini ialah akhirnya Najib dan barisan kepimpinan UMNO mula sedar dan nampak bahawa segala perbelanjaan dan modal yang UMNO keluarkan 'menyuap nasi ke mulut' bloggers pilihan mereka telah gagal melaksanakan tanggungjawab dan amanah dengan berkesan..!

Mendengar berita bahawa dikalangan bloggers kalut dan tertanya tanya apakah mungkin juga bahawa bukan sahaja Najib dan barisan kepimpinan UMNO yang baru sedar malah dikalangan bloggers pun turut sama tersedar dan terjaga..!

Kalau bloggers tak sedar dan tak tahu maka siapa pula yang menerima habuanya?  Apakah ada dikalangan para punahsihat atau para agent@orang tengah yang konon mendakwa menguruskan bloggers selama ini 'kenyang' dengan 'gerakan senyap' mereka..!

Ini kerana sebagai bloggers yang mendokong UMNO dan menyokong Kerajaan Barisan Nasional selama ini penulis juga pernah melalui pengalaman yang sama semenjak sebelum PRU13 yang lalu dimana ada dikalangan pemimpin UMNO dan mereka yang berjawatan telah menjaja dan melelong nama nama bloggers yang kononnya dibawah jagaan mereka untuk meraih habuan peribadi dan kelompok..! 

Hakikatnya ada dikalangan sahabat bloggers yang terpaksa berhenti menulis walau mempunyai rating yang tinggi kerana tuntutan kerja untuk menyara keluarga. Mustahil kalau mereka ini menerima bayaran yang lumayan terpaksa menutup blog..!

Dalam satu kejadian seorang pembesar UMNO @ Mad TAK authentic pernah berjanji dengan bloggers dijalan Bellamy 2 minggu sebelum PRU13 yang lalu untuk memberikan saguhati kepada mereka semasa bekerja semasa pilihanraya namun akhirnya satu sen pun tidak diterima..!

Bayangkan berapa banyak duit yang berjaya 'diselewengkan' oleh Mad TAK authentic dan kelompoknya? Berapa besar perut Mad TAK authentic dan kuncu kuncunya menghisap darah bloggers ketika itu kerana yang hadir didalam perjumpaan tersebut lebih kurang 200-300 orang..! 

Semenjak itu penulis tidak lagi melibatkan diri dengan siapa jua yang konon mendakwa mereka mewakili kerajaan mahupun UMNO..!

Itu semasa PRU..! Jika dikaji sebelum, semasa PRU dan sehingga kini tentu puak puak penghisap darah ini berjaya menjadikan kerja merompak hasil penulisan bloggers sebagai kerja yang cukup lumayan dan menyeronokkan..! 

Bagus lah Najib sedar bahawa puak punahsihat bangang ini bukan sahaja telah berjaya  melelong bloggers MALAH Najib juga turut sama dilelong oleh mereka..! Baca kupasan parpukari. berkaitan bloggers yang mendapat habuan ini di sini.

Najib dan pengurusan tertinggi UMNO perlu melihat senarai dan mengaudit kemana sebenarnya duit yang diserahkan kepada para pembangang pembangang selama ini..!

Waktu tu baru kita tahu mana satu yang betul betul banganggggg..!!!

Bangang membangang membawa bencana..! 

Lu Fikir La Sendir!!!

Solidariti..! kita cerita lepas ni..

7 ulasan:

  1. Najib selama ini memang kena tipu gunting dalam lipatan. Bodoh betul.

    BalasPadam
  2. Bila bloggers balun atasan baru tersedar. Memang "bangang" bila membunuh dan meracun sesama sendiri.

    Paling bangan Umno juga. Masih tidur berdengkur :-

    1. Tidak pernah menyenarai, merekrut dan mengiktiraf kepelbagaian bloggers agar menjadi penyokong tegar. Satu blogger popular mempunyai "hits" satu juta orang, jika sepuluh bloggers ? Tidak nampak "ikutan" nya ? Itu kenapa syarikat-syarikat akan memilih mengiklankan produk dalam laman web yang mempunyai rating tinggi. Bagaimana " facebook" buat duit dan mengayakan pemilik nya ? Begitu juga Umno menarik undi. Pembangkang lebih menonjol di alam siber. Pencarian di internet, berita dan utube, sepanjang masa kelihatan kepentingan pembangkan berleluasa mengetuk kerajaan Umno / BN.

    2. Perbuatan dan perilaku atas begitu menjengkelkan. Rasuah bak cendawan tumbuh. Segala perbuatan tidak lain menjadi bahan menarik untuk di kritik dan di pulas. Menteri-menteri sudah berpengalaman, kebudak-budakan seolah tidak pandai membuat kenyataan dasar dan menjaga wibawa kepimpinan. Mudah di manipulasi dan tidak tahu pula mempertahankan diri. Siapa bangang !

    3. Umno mesti pandai bersaing. Mesti pandai mengolah dan merebut peluang. Bukan semua blggers bijak dan pro kerajaan, malah meteka tidak menerima satu sen pun sumbangan dari Umno. Begitu juga bloggers secara ikhlas penyokong tegar tidak berimbuh pun !

    Sampai bila mesti memilih dan berpilih-pilih, wahai warlord dan redaksi Umno ? Keluar dari kejumudan, makan sendiri pentingkan kelompok sendiri berusaha dan senaraikan berapa ramai bloggers, pra bloggers, akaun whats appers, facebookers, para pemilik tweeters dan seumpama nya
    yang boleh dan berpotensi menjadi sibertruper Umno.

    Lihat pembangkang. Berjuta di peruntukan khas untuk kerja-kerja kempen fitnah dalam alam siber. Portal kuat mereka terus popular, malah warga Umno sendiri merujuk dan mempromosikan mereka secara percuma !

    Istilah bangang terkeluar hanya dari bos bangang ! Tidak mahu berterimakasih. Beri pendapat, di cedok di plagrias seolah nya ide-inde bernas sendiri ! Hakikat hanya cak lampong yang bermewah di atas penyokong-penyokong yang di perbodohkan ! Bila Melayu hendak maju ?

    Kritik itu juga satu dasar. Perbetulkan dan perelokan. Politik bukan dunia glamor untuk menjadi seleberiti politik ! Politik itu perjuangan tidak pernah padam ! Melayu pula meminta hak, perkasakan itu ini, walhal sudah terjamin selama ini. Siapa yang "bangang biso bona?"

    BalasPadam
  3. salam,
    ucapan ah jib gor menonjolkan betapa bangangnya peeee emmmmm dalam mendengar nasihat daripada orang kelilingnya yang bangang. bila bangang berjumpa bangang, jadi la bengong. sekarang ni, ada tak blogger yang berani nak memuji kerajaan dan membela pemimpin umno. mereka akan dicop dibayar dan dalam golongan blogger bangang. tulisan mereka tu akan dipercayai ker atau sekadar tulisan kosong dan tak mampu untuk menarik minat kerana diupah untuk menulis. memang bangang yang tulis ucapan untuk presiden umno tu.

    BalasPadam
  4. Awatlah YAB PM kita ni boleh menggelar blogger pro-UMNO ‘BANGANG‘ - aku syak beliau diHASUT PUNAHsihat-LIBERAL-BANGANG yg. tengah BERDENDAM membara, akibat dikutuk dan didedahkan si para blogger pro-UMNO yg. JUJUR, BERANI, TEGAS dan TIDAK TAMAK KUASA/PUJIAN (BUKAN PEMBODEK-mcm-KULI)!

    Aku tak setuju MO ‘attack‘ hanya pd. PEMBANGKANGTERKANGKANG, tapi juga perlu pd. mana-mana si MUSUH ISLAM/umatnya dari dlm. UMNO/BN sendiri serta pemimpin UMNO-LIBERAL/TAMAK KUASA-PENGKHIANAT-BANGANG, kerana yg. diperjuangkan utamanya oleh PENCINTA-UMNO-TULEN, adalah ISLAM/umatnya, sbg. “TIANG TUA“ UMNO, supaya “RUMAH ADAT“ UMNO TIDAK diROBOHkan puak PENGKHIANAT ni (lihat makna "Tiang Tua" dlm. adat Melayu berzaman kita ni di - http://kesenianrahmat.blogspot.com/ , Rumah Adat Melayu, 11 Desember 2011)!

    Tapi kalau pemimpin UMNO ANGKUH yg. TAK nak MENGHARGAI jasa dan penat-lelah blogger-blogger pro-UMNO yg. JUJUR/IKHLAS/BERANI, tapi asyik nak TUNDUK pd. HASUTAN DALANG-DUA-MUKA-Islam/Melayu LIBERAL serta kaum Pendatang KAPIRDAJAL RASIS termasuk dlm. BN sendiri – percayalah, akan hilang terus KEPERCAYAAN pd. UMNO sedangkan UMNO bukan kepunyaan depa dan KETURUNAN depa saja, tetapi adalah kepunyaan SELURUH umat Islam/Melayu, untuk MEMPERTAHANkan ISLAM serta hak mereka dari mana-mana PENGKHIANAT agama/bangsa/negara!!

    Dan mulai sekarang, JANGAN lagi dok PERTAHANKAN lagi pemimpin UMNO yg. asyik diKEJI puak PENGGANAS Siber DAPBANGKAI/PKRSODOM kecuali pemimipin Islam/Melayu-UMNO TULEN– biaq pemimipin UMNO-BANGANG, pi terus layan-mcm-“anak emas“ si puak MUDA-LIBERAL yg. KONONnya “generasi-proaktif-X/Y-DIGITAL“ dan mendabik dada-dgn-angkuh “I-moden/moderat/cergas/progresif- jenis liberal-tau you“, namun asyik terus TIDOQ/BERZUMBA/BERGLAMER-termasuk-bersosial-ala-omputih-di ‘CAFE‘ mcm. biasa, bila ejen-ejen si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-Zionisnya, terus MENYERANG bertubi-tubi ISLAM/umatnya yg. termasuk Kesultanan Melayu kita, serta hak Bumiputera, kat sosial media!

    Nenek TUA Sambal Petai.

    BalasPadam
  5. mana makcik sambal balacan ni...senyap jer...dah bagi peluang pada nenek tua sambal petai pulak ke?hahahaa

    Pakcik Sambal Tempoyak.

    BalasPadam
  6. Kalau dari rezeki yang tak berkat tak kemana hidup kita..kaya tak kaya miskin tak miskin tapi hati tak tenang..berkatalah yang jujur walaupun pahit..5 sen pun berkat kalau dari jalan yang lurus..amin

    BalasPadam