Rabu, 26 November 2014

Shahrizat Tak Perlukan Minyak Pelincir

Lu Fikir La Sendiri


    Walaupun tugas dan tanggungjawab semakin bertambah, Wanita Umno harus ingat bahawa anggota pergerakan itu masih “kuat” dan “bukan sebarang tua”.

    Ketuanya Datuk Seri Shahrizat Jalil berkata, perkara itu tergambar dalam siri pilihan raya sebelum ini apabila mereka turun padang  memainkan peranan besar memenangkan BN.

    I umur 60, you umur 60 mari kita challenge siapa lagi kuat. Tak payah pakai gamat atau minyak pelincir,” ujarnya berseloroh.

    Beliau juga menolak tanggapan bahawa anggota golongan itu semuanya sudah berusia dan tidak lagi berupaya membantu Umno.

    “Tua bukan sebarang tua.

    "(Walaupun) kita tua, kita tidak terlantar (sakit), marilah challenge,” katanya dalam ucapan penggulungan dalam persidangan pergerakan itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (KLCC) hari ini.

    Bekas menteri wanita itu juga menegaskan bahawa Wanita Umno adalah tulang belakang dan memikul tanggungjawab besar dalam parti.

    “Kita bukan sayap parti tetapi tulang belakang,” katanya.

    Shahrizat dalam ucapan dasarnya pagi tadi antaranya meminta satu tempat diberikan kepada wanita Umno bagi jawatan naib presiden apabila pindaan perlembagaan parti dibuat.

    Ucapan Muhyiddin memang 'meletup' 

    Sementara itu, Shahrizat turut mengulas teguran Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin (kiri) semalam supaya Umno melakukan perubahan pendekatan dan gerak kerja secara drastik.

    Shahrizat berkata, Wanita Umno menerima teguran itu walaupun pahit.

    “Ucapannya (Muhyiddin) memang meletup dan saya terdiam, saya akui ia memang pahit.

    “Oleh kerana kita (Umno) tengah demam, kalau tak telan ubat macam mana nak baik,” katanya.

5 ulasan:

  1. Mereka yg hapuskan ISA dan bebaskan banduan sampai rakyat ketakutan buat buat tak tahu aje...dasar muka tembok...tak rasa malu pun...atau tak ada orang bagi tau...atau terlalu banyak makan tahu.....tak kira besar mana pangkat dalam UMNO....bila ko beri nasihat dan cadangan kami juihkan bibir ajer...tq TSMY

    BalasPadam
  2. maknanya anwar tak hebat le,umur nak dekat 70 pun pakai KY JELLY lagi.....tahniah kak jat,lembu potong dadu 2 kilo!!!!

    BalasPadam
  3. Lihatlah betapa KURANG AJAQ dan ANGKUHnya pemimpin MUDA-LIBERAL dlm. PEMUDA UMNO ni; baru setahun jagung; jgn. ingat nak RAMPAS kuasa sesuka hati; seolah pemimpin yg. lebih tua dan matang dah TAK berguna; dan tidak perlu dihargai. Kita tak mahu pemimpin-LIBERAL-PENGKHIANAT/PENIPU/PENYAMAQ yg. tamak kuasa-kemewahan, tua atau MUDA: BUKAN sewenangnya nak MENGHINA pemimpin yg. lebih TUA hanya kerana umur dan budaya/pemikirannya yg. lebih tradisional dan konservativ! Dahlah cakap tak serupa bikin selama ni - si golongan BUDAK-MENTAH-LIBERAL Pemuda UMNO yg. terlalu ANGKUH ini!

    Dan masa Konvensyenlah, si Pemuda UMNO termasuk si mamat-kari-LIBERAL-si LAWAK-pakai-stokin-PINK-dan-kaki-ZUMBA/BERDRAMA-kalah-BOLLYWOOD yg. asyik diPUJA BARUA-BARUAnya termasuk si PENDATANG KAPIRDAJAL EvangeliSStar utk. menjadi bakal TPM, kemudian PM; serta si timbalanROMEO-PENGEPIT-BETINA-KIRI-KANAN, baru nak berlagak menjadi HERO-kalah-BOLLYWOOD!
    Sedgkan NGO-NGO Islam/Melayu yg. sekrg. dituduh mereka sbg. ‘radikal/ekstremis’lah - yg. BERSUSAH-PAYAH, termasuk pemimpin/warga pertengahan/TUA, yg. MEMPERTAHANkan Islam/umatnya serta hak BUMIPUTERA selama ni!

    Lihat KEBIADAPAN PENGEPIT-BETINA ni di -
    http://www.utusan.com.my/berita/politik/jangan-swastakan-perjuangan-melayu-1.29667, Jangan swastakan perjuangan Melayu:Pemuda UMNO akan jadi pejuang sampai bila-bila, 27 November 2014:

    KUALA LUMPUR 26 Nov. - Ahli Pergerakan Pemuda UMNO diingatkan supaya tidak ‘menswastakan’ perjuangan untuk membela Melayu dan bumiputera kepada mana-mana pihak atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

    Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata, pergerakan tersebut perlu berada di barisan hadapan dan menjadi pejuang kepada Melayu serta bumiputera sampai bila-bila.

    Beliau bagaimanapun berkata, Pemuda UMNO akan sentiasa berada dalam nilai-nilai kesederhanaan dan menolak anasir radikal serta ekstremis yang boleh menggugat perpaduan rakyat.

    "Saya akan bercakap sampai bila-bila mengenai kesederhanaan kerana saya tidak mahu negara kita akhirnya dipimpin oleh golongan hipokrit yang mengelirukan bukan sahaja diri sendiri tetapi juga ahli UMNO dan orang Melayu, rakyat majoriti negara kita.
    "Kekeliruan ini menyebabkan persepsi yang disebut oleh Timbalan Perdana Menteri semalam apabila UMNO dilihat begitu lemah dan dipayungi oleh NGO radikal yang seolah-olah kita tidak ada langsung peranan dan tanggungjawab, bukankah selama ini kita mempertahankan kesucian agama Islam dan memperjuangkan untung nasib orang Melayu di negara kita.

    “Jangan sekali-kali menswastakan perjuangan untung nasib orang Melayu ini kepada mana-mana pihak melainkan hanya Pemuda UMNO, kita akan menjadi pejuang sampai bila-bila,” katanya ketika menggulung perbahasan pada Perhimpunan Agung Pemuda UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.
    Sementara itu, Khairul Azwan berkata, peremajaan parti harus bermula dengan perubahan pemikiran ahli-ahli UMNO dan tidak berada di takuk lama.

    Katanya, UMNO perlu bergerak seiring dengan gaya hidup digital yang diamalkan oleh generasi muda sejak hampir 10 tahun lalu.

    “Peremajaan parti mesti berlaku dalam konteks peremajaan minda, hal ini tak guna kalau kita mempunyai ramai pemimpin pemuda yang kita ketengahkan tetapi pemikiran kita di takuk lama, pemikiran kolot masih kita amalkan," katanya.

    NENEK TUA Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. Inilah Pemuda UMNO-LIBERAL yg. makin melahirkan jenerasi-yg.-BIADAP-pd.yg-lebih-TUA/BERJASA, hanya kerana umur dan budaya konservativ/tradisional mereka! UMNO adalah kepunyaan semua lapisan termasuk yg. dah TUA dan KONSERVATIV/TRADSIONAL, asalkan TIDAK mengkhianati bangsa, agama dan negara spt. si-LIBERAL-PENIPU/PENYAMAQ/PENGKHIANAT!!

    Tengok seorg. lagi ni, sampai pi kutuk sesama Islam “Arab/Bangla“ – kononnya mereka menguasai KL ni; awat tak berani nak kutuk PENDATANG KAPIRDAJAL Cina/India-RASIS pula?!

    Kalau pun nak PERTAHANKan hak Bumiputera mcm. HERO-BOLLYWOOD-hanya-waktu-Konvensyen; TAK payahlah nak sewenangnya MENGHINA pemimpin Islam/Melayu yg. lebih tua yg. banyak JASANya hanya kerana umurnya, serta saudara se Islam kita (yg. ramai dari rakyat Islam BANGLADESH cari kerja kat sini sebab KEMISKINAN); tetapi TAKUT pula nak MENGHINA PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS Cina/India!

    http://www.utusan.com.my/berita/politik/tubuh-jabatan-pantau-tanah-orang-melayu-1.29704, Tubuh jabatan pantau tanah orang Melayu , 27 November 2014
    KUALA LUMPUR 26 Nov. – Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan menggesa satu jabatan baharu diwujudkan di bawah pihak berkuasa pentadbiran Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya khusus untuk memantau serta mengawal selia aktiviti pembangunan di ketiga-tiga wilayah berkenaan supaya tidak menjejaskan kepentingan hartanah bumiputera pada masa depan.

    Gesaan itu dibangkitkan oleh wakilnya, Wan Shahrul Nizam Wan Othman yang mana beliau mahu jabatan berkenaan jika ia benar-benar ditubuhkan harus dikenali sebagai Jabatan Pembangunan Hartanah Bumiputera.

    Katanya, idea jabatan itu diutarakan susulan perkembangan terkini di Kuala Lumpur yang menyaksikan kampung dan tanah milik orang Melayu di ibu kota itu semakin lenyap kerana aktiviti pembangunan sehingga menyebabkan mereka terpaksa beralih ke kawasan pinggir bandar.

    “Pembangunan berlaku begitu pesat, tetapi di sebalik pembangunan itu orang Melayu dan Bumiputera diketepikan. Itu yang menghairankan kita kerana Perdana Menteri, menteri-menteri, pegawai kerajaan dan parti yang memerintah negara ketika ini kesemuanya adalah Melayu.

    “Tapi apabila pembangunan dilaksanakan, orang Melayu dipinggirkan. Seolah-olah orang Melayu mahu dikeluarkan dari Kuala Lumpur dan yang tinggal hanya Arab, Bangla,” katanya ketika membahas ucapan dasar Ketua Pergerakan Pemuda UMNO sempena Perhimpunan Agung pergerakan itu, di sini hari ini. .....

    Menurutnya, UMNO tidak boleh digolongkan sebagai 'parti tua' yang merujuk kepada ramainya pemimpin yang memegang jawatan tertentu melibatkan tempoh yang terlalu lama.

    “Ada ketua bahagian pegang jawatan sampai 20 hingga 30 tahun, suddah-sudahlah...bagi peluang kepada orang muda pula. Ini yang menyebabkan parti kita tidak popular,” katanya.

    NENEK TUA Sambal Belacan.

    BalasPadam
  5. OI si ceosiber-CELAKA, lu punya ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

    Berapa manyak JUBOQ BABI lu SODOM aaah?

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-ejenZIONIS-no-1!

    BalasPadam