Jumaat, 21 November 2014

Contohi Kerajaan Johor ~ Susah Sangat Ke Najib Nak Cakap..!


Setakat ini Najib masih lagi mendiamkan diri dengan keputusan berani lagi bijaksana Kerajaan Johor dibawah kepimpinan Khaled Nordin yang berusaha keras lagi tegas dalam mempertahankan hak Melayu..!

Sepatutnya semua kerajaan negeri mencontohi cara Johor..! Kerajaan Pusat seharusnya terus menyokong dan menyeru..! Tak gitu..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Johor Bakal Tukar Status Tanah Peneroka Felda, Felcra Kepada Rizab Melayu

Mohamed Khaled Nordin
JOHOR BAHARU: Kerajaan negeri Johor bakal menukar status kesemua tanah peneroka Felda dan Felcra di negeri ini kepada rizab Melayu serta mewujudkan inventori maklumat tanah rizab Melayu.
Mengumumkan perkara itu, Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, usaha itu merupakan antara langkah proaktif kerajaan negeri dalam melindungi dan mempertahankan tanah rizab Melayu di negeri Johor.
Ia bakal melibatkan tanah peneroka Felda seluas 145,970 hektar.
"Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Johor akan menguatkuasakan arahan Pekeliling Bilangan 2/83 kepada semua pentadbiran tanah di negeri Johor supaya maklumat tanah rizab Melayu dilaporkan kepada PTG setiap enam bulan," kata beliau.
Mohamed Khaled berkata demikian ketika menggulung perbahasan Bajet Johor 2015 pada persidangan Dewan Undangan Negeri Johor, di Kota Iskandar, Nusajaya, Khamis.
Menteri Besar berkata, bagi memastikan tanah rizab Melayu yang diluluskan kurniaannya dipatuhi oleh pemilik, kerajaan negeri mensyaratkan supaya hak milik tanah tersebut didaftarkan serentak dengan kaveat pendaftar yang akan bertindak sebagai halangan sekiranya ada cubaan untuk menjual tanah kurniaan tersebut kepada pihak bukan Melayu.
Beliau berkata, bagi menjamin tanah rizab Melayu berkenaan kekal, kerajaan akan menguatkuasakan tindakan perampasan tanah yang didapati sudah bertukar pemilik kepada bukan Melayu sama ada melalui pertukaran pegangan saham atau pengambilalihan syarikat.
"Selain dari itu, bagi mana-mana syarikat yang telah berdaftar sebagai 'Melayu' di bawah Jadual Kedua Enakmen Rizab Melayu Johor 1936, satu endorsemen mengenai kemasukan syarat tersebut sebagai syarikat Melayu akan diturunkan ke atas hak milik tanah yang dipegangnya," kata beliau.
Mohamed Khaled berkata, mempertahankan tanah rizab Melayu dan menambah lebih banyak tanah rizab Melayu akan kekal menjadi sasaran dan antara agenda utama kerajaan negeri di bawah pentadbiran beliau.

12 ulasan:

  1. Alhamdulillah!! Semoga ALLAH SWT selamatkan kamu berkati kamu wahai Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin. Kamu akan diingati sebagai MB yang berjasa buat tanah air
    jangn jadi seperti Najib Sesumpah.. depan Cina ckp lain depan Melayu cakap lain.. dlm PAU ckp lain.. sama mcm Menteri ZUMBA..

    Sepatutnya perwakilan menumpu pasa isu2 semasa yg baru untuk dibahaskan. Tapi Najib sengaja cari masalah, buat isu sendiri, tak pasal2 Perwakilan kena habis masa dan tumpu pada isu yg sudah jelas sperti Akta hasutan

    Najib yg create isu supaya org2 UMNO tak fokus pd isu nasional dan masalah sebenar
    Karut Najib!

    BalasPadam
  2. Aku sokong 200% - pertahankan Tanah orang melayu untuk cucu cicit kita dari mereka yang licik menipu orang melayu .... Tak ada tanah ... Lu sapa. Ini tanah cina punya.
    Melayu masuk hutan jadi sakai .... Apakah kita masih ingat kata-kata ini.
    BANGSA MELAYU HARUS SEDAR DAN SOKONGGGG DATUK KHALED.
    NAJIBBBB STEPPPP DOWNNN.... Ada wawasan tapi melayu dapat ape... HAMPES

    BalasPadam
  3. Betul tu .... Rezabkan tanah melayu seberapa banyak yg mungkin
    Kaum cina sekarang ni ... kejar tanah tak kira apa cara,,, halalke haramke.... janji dapat

    BalasPadam
  4. Perbandingan di antara Tukang Sembang Kedai Kopi dengan Najib Razak adalah sama tapi tak serupa.

    Tukang sembang kedai kopi guna pakai diskus satu topik ke satu topik drp satu kedai ke satu kedai MODAL secawan kopi.

    Najib menghabiskan BERBILLION-BILLION untuk dengar tukang sembang Kolar Putih.

    Itulah perumpamaan Najib yang bodoh banggang lagi Haramjadah men jahanamkan bangsa melayu dan tanah melayu.

    BalasPadam
  5. Aggghhhh, aku belum dapat signal dari Obama lagi , mungkin itu lah apa yang difikirkan oleh najib

    BalasPadam
  6. SYUKUR ALHAMDULILLAH - T'kasih YAB DS Khaled Nordin dan UMNO JOHOR!

    Inilah semangat perjuangan ISLAM/Melayu yg. kita mahu dlm. UMNO - bukan semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat Islam/Melayu-LIBERAL kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu Barat-Zionis-si PENDATANG KAPIRDAJAL, serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI!

    Yg. aku heran tu juga, mana pi PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu-HEBAT utk. LAWAN habis-habisan dptkan balik setiap inci Tanah Rizab Melayu yg. diROMPAK, di seluruh Tanah Melayu. PUSAKA nenek moyang berzaman kita ini, terutamanya di P. Pinang dan Selangor?!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu serta Bumiputera Org. Asli, harus miliki paling MINIMA (bukan maksima) 50% dari Tanah Negeri kat Tanah Melayu ni! Ada si LIBERAL UMNO hari ni bilang kita harus BERKONGSI dgn. kaum lain! SedangkanTanah Rizab Melayu boleh hanya tinggal 20% dari kesuluruhan Tanah Melayu kerana diROMPAK – maka apahal lagi masih nak terus TUNDUK.mcm-KULI dan terus “KONGSI, KONGSI"-MEMBUTA TULI! Bakal kita jadi spt. BUMIPUTERA Palestin yg. sungguh malang, habis diROMPAK Tanah PUSAKA nenek moyang depa oleh si ZIONIS-paling-KEPARAT yg. asalnya dari Eropah; mahupun spt. Bumiputera Islam/Melayu di Singapura!

    Lihat artikel BERNAS tentang PENINDASAN DAJAL ke atas BUMIPUTERA ISLAM/Melayu berkaitan Tanah Rezab Melayu ini – di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pemimpin-politik-tidak-serius-1.17675, Pemimpin politik tidak serius, OLEH MUZDALIFAH MUSTAPHA (PENGARANG@UTUSAN.COM.MY) | 28 Oktober 2014:

    KUALA LUMPUR 27 Okt. – Tidak serius menjaga kepentingan Melayu bagi pemilikan hartanah dalam kalangan pemimpin politik antara punca tanah rizab Melayu yang masih dimiliki oleh orang Melayu hanya tinggal 20 peratus daripada keseluruhan tanah di Semenanjung.

    Bekas Ketua Pengarah Pejabat Tanah dan Galian, Prof. Datuk Dr. Nik Mohd. Zain Nik Yusof berkata, sikap memandang remeh tersebut bukan baru berlaku bahkan 10 tahun lalu, menyebabkan isu itu tidak pernah menemui jalan penyelesaian.

    “Sudahlah bumiputera gagal mencapai sasaran 30 peratus pegangan ekuiti ketika Dasar Ekonomi Baru (DEB) sehingga sekarang. Wujud pula satu lagi masalah, tanah yang sepatutnya milik orang Melayu turut gagal dipertahankan.

    “Sikap tidak serius pemimpin politik ini wujud dari dahulu lagi. Pernah saya bawa isu ini semasa mesyuarat Majlis Tanah Negara yang dihadiri oleh semua Menteri Besar, Ketua Menteri dan 10 menteri Kabinet. Tetapi maklum balas yang saya terima amat mengecewakan. Mereka kata akan lihat perkara itu tetapi sampai hari ini tiada tindakan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau semasa menjadi panel Wacana dan Forum: Isu Tanah Rizab Melayu semalam mendedahkan tanah rizab Melayu yang dimiliki oleh orang Melayu kini hanya tinggal 3.6 juta hektar atau 20 peratus daripada 12.8 juta hektar keseluruhan tanah rizab Melayu di Semenanjung.......

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  7. Harap lepas ni Khaled Nordin tengok isu kos rumah yg tinggi di Johor dan yg penting isu sekolah agama yg dh lama terbengkalai..

    BalasPadam
  8. Aku cabar Ah Jib Gor supaya mengambil tindakan terhadap kaum kiasu yang menjadi peneroka-peneroka haram kat Cameron Highlands. Aku berani kerat kuku lah kalau Ah Jib Gor menyahut cabaran aku ni.

    BalasPadam
  9. Mamak berlagak melayu Kat Perak ni bila Nak ikut?ke tgh susun duit nak bwk Kat swiss?

    Tokey Nasi Ganja Ipoh

    BalasPadam
  10. tahniah di atas komen anda semua......thaniah untuk khalid...dgn itu marilah kita sama2 berharap agar najib ditelingkopkan secepat mungkin moga virus adik beradik ebola ini dpt dihapuskan selamanya.......dia ni la yg byk menimbulkan masalah kpd rakyat malaysia......

    BalasPadam
  11. kita pakat komen berapi2 kat sini...najib dengar ke?para2 pemimpin umno baca ke ?kita penat berkomen...hati bertambah sakit......mereka bersenang lenang dgn kedudukan & kekayaan...kecuali lah admin ada direct link ke pejabat najib atau ke pemimpin2 umno...itu pun kalau depa ada minat nak baca...

    Pakcik Sambal Tempoyak.

    BalasPadam
  12. Tanah lizap malayu talak halega maa. Kalu tukat sama antalabangsa punya stetes, halega musti akan naik punya, atak mutut? Olang malayu akan luluk susah sibab lia punya tanah talak boleh juai, kalu juaipun, belapa luit bole lapat? Aiyo...susa la ini maciam....

    BalasPadam