Khamis, 4 Ogos 2016

Mempertahankan Fitnah Juga Satu Perjuangan..?


Selain dari mempertahankan kemungkaran dan pembohongan nampaknya mempertahankan fitnah juga merupakan satu lagi pakej untuk menjadi balaci@macai yang baik...!

Bukan main bangga lagi si balaci apabila berkata...

Azwan 'bangga' buat laporan polis ke atas tiga Tan Sri

Naib Ketua Umno, Khairul Azwan Harun menganggap, laporan polis yang dibuat ke atas tiga 'Tan Sri' sebelum ini sebagai satu kejayaan pegerakan Pemuda Umno.
Menurutnya, beliau berjaya menghalang 'cubaan' untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan membuat laporan polis pada 27 Julai lalu.
Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita, Khairul enggan menjelaskan secara terperinci berhubung 'kejayaan' dan 'cubaan menjatuhkan Najib' seperti yang didakwanya.
Malah, pada sidang media selama kira-kira 25 minit hari ini, suasana tegang apabila Khairul hanya menjawab "rujuk laporan polis" berulang-kali ketika pelbagai soalan diajukan pemberita berhubung laporannya serta tindakan pihak polis menutup kertas siasatan.
"Rujuk laporan polis saya. Saya buat laporan berdasarkan keyakinan dan kepercayaan saya," katanya pada sidang media di Kelana Jaya.
Hakikatnya apa yang dikupas oleh Ku Seman dibawah ini la yang menjadi perbualan hangat dikalangan rakyat malah ahli UMNO sendiri dalam menghalusi tindak tanduk sebahagian besar pemimpin yang semakin hari semakin lari dari teras perjuangan parti bak sampah hanyut..!
Layan...
Ku Seman Ku Hussain

Semua pemimpin tinggi Umno termasuk Presiden parti, Najib Razak mesti mendesak Naib Ketua Pemuda, Khairul Azwan memohon maaf kepada tiga bekas pegawai tinggi kerajaan yang difitnahnya menjadi dalang menggulingkan Najib.

Kalau benar Najib tidak terlibat dalam konspirasi ini, dia mesti bertegas supaya budak ini dikenakan tindakan. Kalau pemimpin Umno berdiam diri maknanya memang benar budak ini dijadikan kambing hitam.

Kalau pemimpin Umno diam dan tidak ambil tindakan, benarlah Umno sebuah parti yang melindungi orang yang membuat fitnah sekaligus menjadi parti memperjuangkan fitnah.

Fitnah yang sebesar itu tidak boleh dilepaskan begitu saja. Sebelum ini Umno selalu label parti lain suka buat fitnah. Inilah masa untuk membuktikan Umno bukan parti fitnah.

Pihak polis pula takkan tidak ada apa apa tindakan terhadap orang yang membuat laporan polis palsu. Polis sudah memuktamadkan bahawa laporan itu palsu. Takkan buat diam saja.

Selepas ini polis jangan marah kalau dianggap PDRM ialah polis Umno apabila orang yang membuat laporan palsu tentang isu leselamatan negara dilepaskan begitu saja.

Takkan polis dan pemimpin Umno takut kot dengan budak ini untuk mengambil tindakan. Janganlah hanya berani hentam bekas pemimpin macam Dr Mahathir dan Muhyiddin saja. Padahal orang tengok mereka penakut nak tegur atau ambil tindakan ke atas budak ini.

Bagaimanapun terlalu sukar untuk memadam kepercayaan rakyat bahaya laporan polis itu adalah satu konspirasi pihak atasan Umno.

Kita boleh percayakah Naib Ketua Umno ini terlalu patriotik terhadap negara hingga mengambil tindakan peribadi terhadap tiga pegawai tinggi kerajaan yang kebetulan "tidak begitu disenangi" oleh pemimpin tinggi Umno?

Ayuh kita cabar pemimpin pemimpin Umno kalau berani desaklah Naib Ketua Pemuda Umno minta maaf secara terbuka kepada pihak yang difitnah. Buatlah permohonan maaf di TV3 stesen TV Umno yang "paling berpengaruh".

Berani???

Sampah hanyut mana ada harga diri lagi..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

41 ulasan:

  1. TErbuktilah Parti Umno semakin membangsat dibawah kepimpinan Najibul. Sebelum ini parti Umno bolehlah dianggap sebagai parti yang masih boleh diharapkan walaupun pada level cukup2 makan. Malangnya hari ini dibawah kepimpinan seorang kepala kleptokrasi yang menyembah Cash is King, UMno telah transform menjadi sebuah parti paling pariah lagi menjijikkan. Berdoa kami yang masih menjadi ahli Umno agar parti Melayu baru yang akan ditubuhkan oleh para pejuang bangsa, agama dan negara yang dipimpin oleh Tun Mahathir akan berjaya dan diberkati Allah s.w.t dan akhirnya parti baru ini akan dapat menelan segala keahlian dalam Umno lalu Umno milik Najibul itu akan tinggal membusuk bersendirian bersama para pemakan lendir dan dedak Najibul suami isteri. Mudah-mudahab roh dan semangat Umno yang sentiasa berlandaskan Islam dan di jalan yang benar akan terus wujud dalam parti Baru Melayu yang akan tercipta ini. Maka akan tertunai juga hasrat si TGNA untuk membunuh Umno, itu yang anak dia si Nik Buduh itu berjuang sekarang untuk rapat dengan Najibul yang sememangnya sudah rosak teruk akhlaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. buatlah tomahan .. dah tau ko frust madey kutty gagal lagi ... ko mengata sesiapa pun tak kemana ... madey kutty tetap makan angin keluar asap .... gagal dan kecewa ... go fly kite jer ler !!!

      Padam
    2. Laporan tu Takada kaitan dgn tun pun...kenapalah bengap sangat ni?...oh lupa jd belaci n macai mana ada fikiran... Yg tau bercakap je walau nampak bodoh

      Padam
    3. Najib tak kata bodoh.
      Dia kata BANGANG

      Padam
  2. Kenapa tak ada yg buat ulasan mengenai tindakan DoJ kpd 1mdb mlm ni?

    Department of Jamban.

    BalasPadam
  3. mempertahankan fitnah dan membuat fitnah,dua-dua nya sama bangsatu.

    BalasPadam
  4. KPN tu kalau dengan Tun Mahathir nampak geram bebenor nak pi siasat tetapi kalau dengan orang2 Najib sengaja tutup kes...ingat KPN rakyat Malaysia ni bukan bodoh,kamu sedang diperhati!!....akan tiba masanya kami akan bertindak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya ler bertindak ler ... madey kutty yg banyak duit dan pengaruh tu pun masih gagal dan gagal .. ko lagi lah ... go fly kite !!!

      Padam
    2. Mr Go Fly Kite yang mati pucuk masuk blog pagi pagi.
      hmm
      DEDAKMAN kerja keras nampaknya

      Padam
  5. Aku rasa kita2 aja yang dok kalut.tetapi ketiga2 orang besar tu buat dek je.....dedak,dedak....jadi2lah kita jadi bodoh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau pun bodoh ... jgn dilayan madey kutty tu ... go fly kite jer let

      Padam
    2. Mr Go Fly Kite yang mati pucuk masuk blog pagi pagi.
      hmm
      DEDAKMAN kerja keras nampaknya

      Padam
  6. Hari tu masa Tun jadi saksi Lee Leong Sik diMahkamah riuh rendah cai2 dok menyundal kononnya Tun fitnah Najib pasal 2.6 billion kerana tidak dapat tunjuk bukti dan hanya dengar cakap2 saja,sedangkan orang yang cakap tu bukan saja didalam negeri tetapi diseluruh dunia.Tetapi yang peliknya hari ini bila KPN kata siAzwan tu buat aduan berdasarkan andaian dan dengar cakap2 orang saja dan tak perlu diambl apa2 tindakan.Kalau Tun semuanya tak kena tetapi kalau siAzwan yang ternyata bodo dan banggang ni boleh pula diberi nasihat dengan baik oleh KPN.Cukup2lah siKhalid,rakyat Malaysia dah sangat2 menyampah dah ....boleh pergi mampus la kamu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m juga lindungi kroni Lee Leong Sik kes rasuah pkfz dari tindakan mahkamah 'kami tak lupa itu, tun m melindungi perasuah yg ditangkap oleh bpr, salah satu sebab Pak lah tutup bpr ITU adalah kes Lee Leong Sik rasuah tanah pkfz itu, dalam bpr terdapat ramai orang tun m dalam mampu hapuskan bukti pkfz itu..

      Selepas Pak lah tutup bpr ITU maka ramai macai protun sakit hati dengan Pak lah ITU Cuba jatuh dia dengan berjaya, jangan harap najib ikut jejak Pak lah senang di jatuhkan dengan mudah

      Padam
    2. Jawab mcm mn pun cai najis tetap bodoh.
      Najis ada kuasa heret la ling liong sik kes pkfz.
      Najis sendr nk setel luar mahkamah kes saman dia terhdp ling liong sik. Maklumlah najis pahlawan bugis kehilangan telur.
      Najis sendiri bersekongkol menjatuhkan pak lah. Cai najis berlakon bebal xtau apa2.

      Padam
    3. Najib tak kata bodoh.
      Dia kata BANGANG

      Padam
    4. Ada juga masuk mahkamah utj diadili. Ada satu kes tu jgn kata masuk mahkamah ! Pintu makamah pun tak lepas sebab AG suruh balek je. Alasan si tertuduh tak tahu siapa yg masukkan duit dlm akaun nya.

      Padam
  7. cakap ler apa pun ... yg penting madey kutty dan protun jadi bangang dan hampa .... go fly kite jer lah bro !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. oit..bangang tu jibon dah bagi pada pencacainya dan jing jibo sahaja yek.jgn pulak menafikannya.

      Padam
    2. tak nafi pun mmg benar madey kutty bangang sebangang bangang nya ... go fly kite !!!

      Padam
    3. Sembang kdai kopi boleh la cai.
      Bangang2 najis takot nk jmp.
      Nk saman takot, nothing2hide takot, nk jawab soalan wartawan takot.
      Cai najis bangang sebangang bangang nya.
      Cai, sebulan dpt brapa jdk bangang sokong najis?

      Padam
    4. Mr Go Fly Kite yang mati pucuk masuk blog pagi pagi.
      hmm
      DEDAKMAN kerja keras nampaknya

      Padam
    5. Jgn di tekan sangat bro fly Kite tu. Stress dia, sebab tu mula nak naik angin. Tak pe bro, panadol ada.

      Padam
  8. Tun m dah kroni nya bertambah begang dengan najib sebab dia tak tolong kes rasuah sapura kencana he.he.he
    Maklumlah dulu ADA bpr boleh tolong macai protun 'Sekarang dah bpr dah he.he.he

    BalasPadam
  9. Kasihan KPN… pasti dia tidur tak lena, dia dalam dilemma. Kalau dia nak terima aduan dan laporan Azwan, bermakna nak kena tahan dan siasat ketiga-tiga Tan Sri tu…sudah tentu ini akan mengundang padah.

    Bila dia tolak aduan Azwan dan tutup kes dengan alasan laporan budak tu tiada bukti, bermakna budak tu buat laporan palsu. Bila budak tu buat laporan palsu, banyak pihak mendesak KPN supaya tahan dan siasat budak tu. Kalau dia tahan dan siasat budak tu…juga akan mengundang padah sebab budak tu akan kemukakan semua bukti berkaitan aduannya itu. Bila budak tu kemukakan semua bukti, terpaksalah KPN tahan dan siasat ketiga-tiga Tan Sri tu…

    Maka, mahu tidak mahu…malu tidak malu…terpaksalah budak tu dilepaskan begitu saja…

    BalasPadam
  10. Maaf, nak mencelah sedikit. Gua tau ini gelanggang didominasi oleh geng protun. Sekarang gua nak tanya cai2 protun, kalu betul Khairul Azwan buat laporan palsu dan tak berasas, kenapa tiga orang Tan Sri tu tidak bertindak balas mendakwa atau saman Khairul Azwan?

    Kenapa buat diam bodoh jer? Bila ditemuramah wartawan, sorang dari mereka cakap Khairul Azwan nak cari publisiti dan dua lagi cakap kena rujuk peguam mereka dulu. Dah rujuk peguam, kenapa diam? Kenapa tak buat pendakwaan?

    Sudah tentu peguam mereka bagi nasihat, “jangan cari pasal…hukuman untuk pengkhianat negara ni berat Tan Sri…”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab yg ber3 tu tak mahu layan budak msbuk. Sekejap aduan kspasiti mewakili. Bos tua kata atas peribadi, bos muda kata sama gak mcm bos tua. Yg tu buat simamat ni x puas hati. Terasa pedih diliwat bos sendiri. Alaa bukan kk Ros je baik hati tak Mau Saman. Depa pun nk dapat gak kredit mcm kak Ros. Biar dpt pahals sama².

      Padam
  11. kah3...macai2 proton dah senyap sepi...
    tak dapat dedak lagi ke? tabor tun tabor...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jenis dilahirkan mak bapak tak nikah!!!

      Padam
    2. Teroskan makan dedak dari Lanun Bugis... BERBILLION USD TABURKAN TAK HABIS!!

      Padam
  12. 5.37 & 5.50 bodoh ke per? Tak saman? Yg buat laporan polis berkenaan skandal 1mdb ni dengan lawyer2 masuk ke dalam.

    BalasPadam
  13. dgan teretubuhnya parti baru ,maka secara tak langsung umno akan pecah 2, kami pun tang dulu umno akan join tumpang sekaki,,,,,puak yang di ketepikan bila berkata benar,,puak yang yang cintakan kebenaran., BERAPA RAMAI KAH PENGIKUTV MEREKA KELAK,,,, INI MENJADI PERSOALAN....Bagi aku ramai tak ramai itu bukan persoalan yang menjadi persoalan berapa ramai kah rakyat lagi sanggup bersetonkol dengan segala macam kebatilan , ketidak tirisan atau sanggup memejam mata atas segala kerosakkkan, ,,,,,sangggupkah kita meemjam kan mata demi wang, kuasa, tamak,,,,,munkin kita bole berpurapura baik dan kononnya seperti orang berakal tapi berapakah ramai yang sangggup di perbodoh ,,,bole tutup bankai gajah,,,,,,kecilkah tsmy didalam umno ooooi kalaian dia timbalan president lah secara tak lanssung dia mempunyai ramai pengilut didalam umno kenapa pecat dia.....macamNA PLAK MUKRIZ SEORANG PEMIMIPIN YANG TELAH MENAKLUUK KEDAH,,,,YANG NYATANYA DIA DIILIH SEBULAT SUARA OLEH ORANG KEDAH SEKALIGUS MEMENANGKAN BARISAN NASIONAL PRU LEPAS,,,,,adakah mereka ini yang dikatakan tidak berpengaruh tu pasal jangan buat tak nampak ye umno.....SHAFIE AFDAL sati ikon pemimipin sabah tak payah tanya jasanya kt sabah sampaikan dia memmpunyai pgaruh yang lebih dari km sabah sendiri...siapa tak caya bole tanya sabahan......tunjau orang umno selain najib,,,,,zahid brapa ramai yang kompain diaorang cakap macam ganster susah orang nak minta tolong banyak komen negatif jer pasal dia,,,,hisamudin dulu pernah lagi sikit nak kalah dengan mukriz sebijik macam badawi suka ply safe,,,okla jugak low profile tapi tak bole jadi pm terlalu bertimbang rasa,,,,,sharizat kes lembu jadi kondo....tahpaapatah, anuar musa diani dulu ada kes yang terbaru mara,,,,isa samad ada kes, jamil khir sampai skarang kes dia gantung...kj aku tenggok mamat ni dah blur tak tahu nak ikut mana....pening,,,,,,,okla kita tak yah crita pasal tun M,,,,,BANYAK PENCACAI CAKAP TUN MACAM MACAM LA....TUN M TAK KENAL AKU TAPI AKU SANGGAT MENGENALI DIA,,,,,kisis kewangan 1998.....sentiaa berfikiran sendiri dan sentiasa ada jalan keluar,,,walaupun langkahnya tidak popular.....tun ada instinc yang betul dalam membuat setiap keputusan,,,,koran pangggil dia kuttty korang ingat dia peduli,,,berapA RIBU PLAK MELAYU HABISKAN DUIT KAT RESTORAN KUTTTY SETIAP HARImengaku jer lah MELAYU CEMBURU DENGAN KUTTTY,,,,bagi aku aku cuma mau pemmpin yang jujur tiada agenda tersembunyi itu jer....bagi aku zaman umno akan kelam ternyata perpecahan ini bole menguburkan umno , ,,,jadi macam parti golkar,,,,,,dan aku tak rasa orang pas undi bn....tun dulu pernah announce kt meeting mca dengan gerakan yang MALaysia ni negara islam,,,,,aku nak tunnngu najib cakap lpak kt mca dan gerakan,,,,,pasti tak brani punya,,,,hidup pakai otak baru susah nak kena klepet,,,,,,UMNO ,,,STOP,,,,,EXPIRED,,,,,KALAU NAK JADI CALON BAHAGIAN PUN BANYAK PAKAI DUIT OOOOOOO,,,,ORANG UMNO SEMUA TAHU BENDA INI...TAK YAH TIPU...tanya perwakilan,,,,JAHANAM,,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg majoriti melayu kesal kn mengapa bersekongkol dgn dapigs.
      X kn x tau agenda dapigs (dogs and pigs).

      Padam
    2. Salahkan sekongkol dgn dap.
      Pemimpin umno semua sanggup melihatkan kehancuran umno.
      Knp dikesalkan jikalau melayu memilih dap

      Padam
    3. Agenda dapigs

      Agama Islam akan dipinggirkn
      Negara republik
      Lgbt
      Pluralisma agama
      Bnyk lgi agenda kafirin akan dilakukn

      Padam
    4. Saya pasti bersama saudara.

      Padam
    5. Sehingga kini hanya PAS dan UMNO shja tempat mengadu utk majoriti umat Melayu. Harap PAS jentik UMNO jika UMNO lari dari landasan Islam dan begitu lh sebalik nya. Kita harus menguat kn sesama kita.
      Nk harap kn parti haprak x de makna nye.

      Padam
  14. Apa punya bingonglah pemuda umno pilih pemimpin macam ni.

    BalasPadam
  15. Apa punya goblok lh orang yg pilih utk bersekongkol dgn dapigs (dogs and pigs).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alasan dah tersepit . Mulalah guna isu daps. Apa yg nak ditakutkan ngan momok jirat. Tak seramai mana pun. PKR dah buktikan . Org Umno je yg masih bermimpi momok jirat disiang hari.

      Padam
    2. Jirat tu kubur........
      X de kena pengena pun dgn kubur

      Padam