Ahad, 9 November 2014

Barua Menjilat Lagi...!


Utusan hari ini sekali lagi dijadikan alat oleh Aziz, Zaini dan Hassan..! Kali ini sumbu mereka menghala ke Pejabat Menteri Besar Pahang..! ke tubuh badan Tok Nan..!

Sebelum ini utusan telah berjaya menjadi penjilat tegar tokoh koperat hingga tergamak sembah derhaka kepada Sultan Johor dan Kepimpinan Kerajaan Johor yang diketuai Khalid semasa membentangkan RUU LPHJ boleh baca di sini, sinisini dan sini. Tiada rasa kesal dan maaf pun yang utusan berikan hasil dari kebiadapannya kepada DYMM Sultan Johor..!

Kalau utusan boleh bersekongkol dengan Aziz Bari untuk menghentam Sultan Johor tak heran utusan juga pernah senada dengan puak puak bangsat yang menghina DYMM Sultan Pahang agar melepaskan jawatan sebagai Presiden FAM..! 

Kini, para barua di utusan terus menjalankan dakyah jilat menjilat mereka..! Isu utama yang membelenggu seharusnya dicari jalan penyelesaian di Cameron Highland sudah menjadi medan peribadi antara utusan dan Long Nan..! Boleh baca di utusan@jilat.

Sepatutnya cari penyelesaian di Cameron Highland..! cari siapa amalkan rasuah..! tangkap..! bukan sebok nak menjatuhkan Menteri Besar..! Bantu pihak berkuasa menyiasat..! Beri komen dan pandangan yang bernas..! Kalau betul MB dibuktikan terlibat...tangkap..! Apa masaalah..!

Tapi jangan lain sakit, lain yang diubat..! Sebenarnya ramai orang tahu siapa yang teringin sangat nak jadi MB Pahang tu..! Sejak dari PRU yang lalu berangan nak jadi MB tapi tak dapat dapat..! meroyan la tu..!

Pernah ke dengar utusan mengulas isu kehilangan kerusi UMNO/BN didalam PRU yang lalu berpunca dari mangkuk mangkuk didalam war room? 

Pernah ke kita baca utusan mengulas campur tangan JJ yang terlalu dalam menyediakan win cable candidate dalam PRU yang lalu hingga UMNO/BN mengalami kekalahan yang lebih teruk dan paling teruk sejak PRU tahun 1955 lagi..!

Kenapa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. sbelum ni PR yang berkrisis.skrg ni UMNO pulak yang dilanda krisis.Dari isu UMNO Selangor dah ke Pahang.

    BalasPadam
  2. Jika mengacau periuk nasi umno,musuh pun boleh jadi rakan sementara.....itulah umno,jilat je memanjang......umno paling feveret sekali tang jubo x basuh.....licin habis

    BalasPadam
  3. Sejak bila MB Pahang mendapat taraf "maksom" ? Kita masih tidak dapat melupakan semasa proses pemilihan pucuk pimpinan UMNO yang lalu dimana Pahang memberikan undi KOSONG (0) pada Mukhriz.

    BalasPadam
  4. Pahang Darul Balik
    Darul Rasuah
    Darul Jilat...
    Jilat MB... or jilat PM ?

    Haram x guna seduit pemimpin Pahang
    Kpd SPRM.. bila lg nak dpt KPI tinggi
    mana tau... kot2 dakwaan rasuah tu ada melibat tokoh pilitik dr Pekan ker
    Jom tgk adakah SPRM betul2 telus..
    Gabungan Tok Shukri dan Tok Jamidan
    tunjukkan SPRM bukan alat pemuas nafsu pihak tertentu..
    x puas hati x dpt projek, buat report SPRM
    SPRM pulak.. nampak ada report terhadap JUSA, terus kayuh !! KPI weiii...

    BalasPadam
  5. kalo adenan terpelanting, knape ko susah hati? da x de org lain ker dlm umno pahang?!!..perkara rasuah elok saje di dedahkan..survival parti lebih penting dari survival elit politikus bangang!!..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya.. kenapa melenting bagai tenggelam punca, putra merdeka? Adakah anda telah dirasuk oleh RM????
      Mana perginya idea dan pegangan yang saya respect selama ini? Jangan terlalu beremosi, tak kan kemana... takut emosi yang terlebih hanya meny3babkan anda dituduh sebagai makhluk belaan seseorang.... maaf nampak kasar, tapi ini adalah nasihat berguna untuk direnungkan...

      Padam
  6. Apasal ko hangin sangat? Tok nan tu aki ko ke? Apa yg utusan tulis itu salah dan apa yg tok nan hentam utusan itu betul? Ko tau apa masalah utama di cameron highlands? Rasuah, rasuah dan rasuah. Tau tak? Sejak banjir tahun lepas apa penambahbaikan di sana? Nothing!! Lagi banyak tanah teroka haram ada la. Sebagai ketua kerajaan di pahang, wajar tok nan jawab. Jawab dengan tanggungjawab, bukan maki dan salahkan utusan. Aku juga nak tanya pada toj nan, apa tindakan kpd pegawai2 PTG cameron highlands sejak banjir tahun lepas? Ada tak? Kini banjir lagi dan rm10000 seekar akan senyap macam tu sahaja.

    BalasPadam
  7. bau hanyir Macai..

    BalasPadam
  8. Kini Kerajaan perlu habiskan 80 juta untuk memperbaiki semula kerosakan yang dibuat oleh para peneroka cina haram.... utusan yang bersalah ke Tok nan?

    BalasPadam
  9. Akhirnya TPM dah bersuara... MB Adnan patut malu... eloklah Adnan pakai seluar dalam kat kepala macam pegawai kastam lakukan dimahkamah... Pahang dibawah jagaan Adnan tetapi TPM pulak yang bersuara dan mengarahkan agar operasi pembersihan untuk PATI dan rasuah dijalankan besar-besaran di Cameron... apa yang Adnan buat sebagai MB sehingga Pusat pulak yang keluarkan arahan.. buat malu orang pahang je Adnan ni..

    Tentang bagaimana lapuran akhbar melaporkan adalah soal ke lapan belas yang penting tentang kebenaran dan kesahihan lapuran tu.. kalau tak betul tak kan TPM bersuara... tak kan nak kena berpuisi dan bersajak yang penuh dengan metafora untuk melapurkan kemungkaran... Kemungkaran tetap kemungkaran tak kira bagaimana berita itu dilapurkan...

    yang penting kemungkaran mesti di benteras dan diperbetulkan keadaan ini.. dicadangkan agar MB Adnan pergi belajar bagaimana nak handle situasi dengan MB Zambri ( isu mafia kuala sepetang , penyeludupan , pembalakan haram , penerokaan tanah haram) dan KPN Khaled ( isu judi haram)..

    BalasPadam
  10. Manja lah Adnan ni. Dulu khir toyo mb selangor 3 hari dlm utusan kisah bukit cerakah di tarah sampai pak lah naik heli round tengok keadaan. Relax je khir toyo tak bising pun. Dua ke tiga minggu kemudian khir toyo siap pergi melawat kilang utusan lagi.

    Berhenti je la Adnan. Bagi peluang kat orang lain pulak laa. Dah terbukti gagal. Nak kata apa lagi

    BalasPadam
  11. bila lama sangat & selesa dgn jawatan...maka jadi ler macam batu sungai yg berlumut....udah2 ler tu tok nan oii...bagi peluang pada org2 muda yg bertenaga & berotak cergas pula.. bukan otak macam batu sungai yg berlumut..

    Pakcik Sambal Tempoyak.

    BalasPadam