Selasa, 23 Ogos 2016

Patut Ler Najib Selamat..!


Ingat cerita draft pendakwaan di atas tu? rupanya ada pengkhianat..!!!

Najib selamat kerana 3 tokoh dikhianati, kata Dr M

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tiga pegawai tinggi kerajaan yang dituduh bersubahat untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Razak telah "dikhianati".
Jika tidak, kata Dr Mahathir, Najib sudah berdepan dengan tindakan pihak berkaitan di negara ini.
"Zeti tidak bersalah, begitu juga Abu Kassim dan Gani Patail, namun mereka dikhianati oleh salah seorang di kalangan mereka.
"Jika tidak Najib sudah berdepan dengan tindakan sekarang," katanya kepada media di Kuala Lumpur hari ini.
Bagaimanapun Dr Mahathir enggan menjelaskan dengan lebih lanjut sama ada dalang dimaksudkannya itu adalah salah seorang daripada tiga tokoh terbabit.
Beliau merujuk kepada bekas Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, bekas ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Abu Kassim Mohamed dan bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail.
Ketiga-tiga mereka didakwa Naib Ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun bersekongkol untuk menggulingkan Najib daripada jawatannya sebagai perdana menteri.
Tuduhan cari publisiti
Malaysiakini pada 26 Julai melaporkan Khairul Azwan menuduh ketiga-tiga individu berpengaruh itu juga terbabit dalam konspirasi menjatuhkan kerajaan Malaysia.
Laporan polis itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi di Kuala Lumpur.
Dalam laporannya yang juga diperolehi oleh Malaysiakini, Khairul Azwan berkata, ketiga-tiga mereka disyaki memberi dokumen dan maklumat sulit kepada agensi luar negara, termasuk kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI).

Ketika diminta mengulas Zeti enggan memberi sebarang komen terhadap dakwaan Khairul Azwan (gambar) sebaliknya memberitahu beliau akan mendapatkan khidmat peguam.
Gani pula menganggap tuduhan konspirasi itu adalah perbuatan seseorang yang ingin mencari publisiti.
"Percubaan membunuh perwatakan akan hanya mencetuskan tindak balas dan melemahkan kerajaan pada jangka panjang," katanya kepada Bernama.
Bagaimanapun Dr Mahathir berkata apa yang disampaikannya itu sekadar "khabar angin".
"Saya tak boleh biarkan mereka menyaman saya sebab saya tak ada wang seperti dimiliki Najib," katanya.
Semalam Khairul Azwan sekali lagi mengulangi mempertahankan laporan polis dibuatnya dengan mendakwa Dr Mahathir bercadang mengadakan sidang media untuk wartawan asing pada 26 Julai bagi 'menyerang' Najib.
Dia juga mendakwa Dr Mahathir adalah sebahagian daripada konspirasi berkenaan.
"Tidak benar sama sekali. Kalaulah saya boleh berbuat begitu," kata Dr Mahathir mengenai dakwaan Khairul Azwan itu.
Turut hadir di sidang media itu presiden penaja Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presidennya Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
Ingat lagi pasukan penyiasat yang dibubarkan?
Lu Fikir La Sendiri!!!

40 ulasan:

  1. Tak mungkin ada orang yang tahu adanya khianat kalau orang itu bukan perancangnya. Lojiknya begitulah, kik kik kik

    BalasPadam
  2. Sorang di tuduh pekenakan de fac tode dengan tuduhan palsu

    Sorang lagi tutup sebelah mata apabila Jon Doe bawak duit keluo masuk

    Dan sorang lagi menyebabkan rakyat kena tenggung saman susulan kes jatuh bangunan

    Dan sorang yang tiada dalam gambar menyebabkan anda kehilangan berbilion kerana maderism, krunism dan tirism.

    So who ya going to believe?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayat ciptaan syok sendiri pencacai najib pokemon ajaib.

      Najib pokemon ajaib juga ada berkata zaman pemerintahan beliau hebat.

      Apakah kaitan kedua duanya?

      Pencacai mahupun najib dah sewel!!!

      Padam
  3. Sudah tentu ada pengkhianat dan pengkhianat ini samalah juga menjual maruah agama bangsa dan negara.

    BalasPadam
  4. Apa yg menarik tentang parti BERSATU adalah;

    1.Ahli dan pemimpin bersumpah tidak korup
    2.presiden hanya boleh pegang kuasa tiga penggal (kalau boleh 2 penggal aje)
    3.bersikap adil terhadap semua kaum tanpa menjual dan memperjudikan nasib kaum bumiputra.
    4.tidak seperti najib yg terbukti menjual segala galanya... seperti maruah agama bangsa serta harta dan aset negara.(maksudnya, br1m tetap diberikan kepada golongan nemerlukan dan berusaha mencari rezeki adalah tuntutan islam)
    4.kuasa DAN kebajikan rakyat diutamakan!

    Best kan parti BERSATU ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sumpah atau sesumpah. Pant juga pernah bersesumpah tak akan khianati bahtera tapi apa ceta lar nih. Makanya eloklah sangat kalau diungkapkan frasa ini: "apa ada pada sesumpah". Nahi!

      Padam
  5. Makin suspen drama terhebat di abad ini, kami selaku rakyat Malaysia berharap agar pihak berwajib mendapatkan perlindungan hak cipta terhadap apa jua entiti yang berkaitan dengan 1MDB. Pasti satu hari nanti kisah 1MDB ini akan dijadikan satu karya filem yang terhebat.. Sekurang-kurangnya nanti hasil bayaran royalti dapat buat bantu lunaskan hutang berlambak yang ada pada syarikat ciptaan Najib ini. Lebih baik bersedia dari sekarang agar keturunan kita nanti tidaklah terkesan sangat dengan kebodohan dan kezaliman Kabinet Kerajaan United Mohd Najib Organ ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi ini lagi banyak pusing, sudah jadi filem tamil. Dus dus dus

      Padam
  6. Dan Najib bakal menganugerahkan projek keretapi laju kepada syarikat negara china secara pukal atau lock stock and barrel.

    Sila baca artikel dari south china morning post ini.


    Fatal crash of Chinese J-15 carrier jet puts question mark over troubled programme
    Mainland report confirms fighter pilot died after failure during test run of aircraft

    A carrier-borne J-15 fighter jet takes off from the Liaoning aircraft carrier. Photo: Xinhua
    Mainland state media confirmed for the first time yesterday that a home-grown, carrier-based J-15 jet fighter crashed during training in April.

    The crash could deal a blow to the development of the fighter jet and cast a shadow over the PLA Navy’s blue sea strategy and aircraft carrier programme.

    J-15s are the core jet fighters for the mainland’s aircraft carrier, the Liaoning, and other more advanced domestic carriers reportedly under construction.

    At the critical moment, Zhang tried his best to save the aircraft. When the pushrods failed, he ejected and died as a result of an injury on landing

    China National Radio reported yesterday that a top-class PLA J-15 pilot died after he lost control of his plane during a simulated deck landing exercise at a unspecified inland base.

    “When Zhang Chao was flying a carrier-based jet fighter in a mock landing on an aircraft carrier on April 27, he encountered a breakdown with the fly-by-wire flight control system,” the report said.

    “At the critical moment, Zhang tried his best to save the aircraft. When the pushrods failed, he ejected and died as a result of an injury on landing.”

    New practise flights from Liaoning for J-15 fighter

    Macau-based military expert Antony Wong Dong warned that the fatal accident might indicate that the J-15 was not of high enough standard for an aircraft carrier, which would be a major disappointment to the navy.

    The reason behind the crash of the J-15 could either be a failure in the flight control system or a problem with production quality
    MILITARY EXPERT ANTONY WONG DONG
    “As was with case with accidents during trial flights of the Su-27s in the 1980s, the reason behind the crash of the J-15 could either be a failure in the flight control system or a problem with production quality,” Wong said.

    Canada-based Kanwa Defence Review reported in January that the programme for the development of the J-15 was well behind the demands of the navy, with the aircraft’s maker, Shenyang Aircraft Corporation, managing to deliver no more than 10 of the planes between 2012 and 2015.

    China's Liaoning aircraft carrier completes test-landing of jets

    Some military observer suggested that the People’s Liberation Army might reconsider its commitment to the J-15, but Wong said he thought the reverse might be the case. “As there is no alternative in sight, I think the Chinese military will not abandon its plan but be forced to go on building J-15s,” Wong said.

    The state radio report said Zhang, a 29-year-old Hunan native, had just been promoted as a full battalion ranking lieutenant commander this month.

    The defence ministry said late last year that it was building its second aircraft carrier, the first to be made in China.It would adopt the same ski-jump take-off design that analysts said would suit J-15 jets. Analysts had expected the carrier to be ready for use by 2020.

    BalasPadam
    Balasan
    1. What is that got to do with the 4 figures?

      Padam
  7. Rakyat sarankan 3 watak berkenaan disoal untuk perjelas dakwaan.

    BalasPadam
  8. Lagi satu artikel south china morning post bagaimana najib jual aset dan maruah negara!!!!

    feline in the 1MDB scandal
    With Malaysia facing long-term repercussions for embracing Chinese money, experts warn prime minister is turning a personal scandal into a national problem
    -SHERIDAN MAHAVERA

    Critics say Malaysia's Prime Minister Najib Razak is turning a personal scandal into a national problem. Photo: AFP
    By spending about RM16 billion ringgit (US$4 billion) on troubled Malaysian state investor 1Malaysia Development Berhad (1MDB), China has bought a lot of clout in the corridors of power in this Southeast Asian nation.

    Last month’s civil suit by US authorities against personalities tied to 1MDB and their assets comes as local leaders worry the global financial scandal will have a deeper impact.

    It is not just a question of whether Malaysia’s Prime Minister Najib Razak will serve out his term, or whether 1MDB’s mammoth debts will be fully repaid.

    It’s not me: Malaysian PM Najib says US 1MDB lawsuit doesn’t involve him

    It is also now the country’s shrinking ability to chart independent domestic and foreign policy because of the expensive deals – overt and covert – that will have to be made to resolve the scandal.

    Some 1MDB critics also claim it is no coincidence the suit by the US’ Department of Justice comes at a time of growing Chinese influence in Najib’s administration.

    They point to the backdrop of the South China Sea disputes, where Malaysia and other Association of Southeast Asian (Asean) countries are locked in overlapping territorial claims with Beijing, and where the United States wants to maintain its dominance.

    The sale of 1MDB’s power assets and property in November and December to two separate Chinese firms last year was part of the company’s push to raise money to pay the company’s debts.

    Former Malaysian prime minister Mahathir Mohamad is campaigning for current PM Najib Razak to resign. Photo: AFP
    Former Malaysian prime minister Mahathir Mohamad is campaigning for current PM Najib Razak to resign. Photo: AFP

    1MDB, which is Najib’s brain child and whose advisory board he heads, racked up RM42 billion in debts within five years of operation. A former prime minister, Dr Mahathir Mohamad, described 1MDB as the country’s single largest financial scandal and has been campaigning for Najib to resign.

    Although Najib has repeatedly denied wrongdoing, the US civil suit pointedly states that US$3.5 billion was “stolen from 1MDB” by its officials and their associates. Of that amount, about

    US$1 billion was laundered through the US and used to buy lavish properties, expensive paintings and pay gambling expenses in the US.

    ‘Not protesting is not an option’: Malaysian democracy group ‘Bersih’ plans 1MDB protest rally

    China’s purchases of 1MDB assets had helped reduce its debts to RM40.4 billion, Najib said in his 2016 New Year’s Day address. But at least one deal was controversial.

    The sale of 1MDB’s power assets to China General Nuclear Power Corp would have breached the limit of foreign ownership rules for local electricity companies.

    1MDB critic and opposition law maker Rafizi Ramli had campaigned unsuccessfully to block the sale, claiming that it would threaten local jobs in the energy sector.

    Opposition law maker Rafizi Ramli campaigned to block the sale of 1MDB’s power assets to China General Nuclear Power Corp. Photo: AFP
    Opposition law maker Rafizi Ramli campaigned to block the sale of 1MDB’s power assets to China General Nuclear Power Corp. Photo: AFP

    Bersambung...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Our beloved and trusted man always do the unthinkable and opposite to what was told to the people. In the case of the under the sea tunnel, it was told 25% will be given to Chinese based companies but in the end only 0.001 % goes to them. So how to give them more power after losing so much people's trust? Maybe they have to wait until the cow comes home!

      Padam
  9. Zeti tidak bersalah, begitu juga Abu Kassim dan Gani Patail, namun mereka dikhianati oleh salah seorang di kalangan mereka.

    Ini apa punya putar belit bin Putar alam punya cakap ni, tak logik langsung cakap ko la ni Mahathir, atau ko tiru Pope punya logik 1+1+1=1. Buat rosakkan nahu Bahasa Melayu saja.

    Kalau Nur izzah membaca blok ini tentu dia ketawa besar kerana org yang mendakwa (pendakwaraya) bapanya dulu telah ditendang keluar oleh Najib.

    BalasPadam
  10. Bersambung dari atas....

    “Allowing a foreign company to fully control electricity production operations for a major national power producer has great risk.

    “Electricity supply could be disrupted if there are future problems and the increase in tariffs would be based on the interests of these foreign companies,” Rafizi said last November.

    Another parliamentarian, Wong Chen, said in the end the cabinet allowed an exemption to the foreign equity rules so that the deal could go through.

    The government had made an exception because it was desperate to bring in money to pay 1MDB’s debts, Wong said.

    Malaysian Prime Minister Najib Razak vested with sweeping new security powers as backlash over 1MDB scandal intensifies

    “There will be long-term geopolitical repercussions for Malaysia because of this intense interest in embracing Chinese money,” Wong told This Week in Asia.

    The trend of favouring mainland companies over others in large infrastructure projects in the future was likely to continue, said another parliamentarian, Charles Santiago.

    The RM50 billion Singapore-Kuala Lumpur High Speed Rail project is another venture that could involve either expertise or money from China, he said.

    “The Najib administration had also floated the idea of a nuclear power plant and this too could involve money from China.”

    In Sarawak, a region that straddles the island of Borneo in East Malaysia, China’s pull in Malaysia is already affecting the incomes of local fishermen.

    China’s pull in Malaysia is already affecting the incomes of fishermen in Sarawak. Photo: AFP
    China’s pull in Malaysia is already affecting the incomes of fishermen in Sarawak. Photo: AFP

    Reports from late last year claimed that Sarawakian fishermen – like their counterparts in Indonesia and the Philippines – had been chased away from their traditional fishing grounds in the Luconia

    Shoals by armed Chinese vessels.

    In March, the Malaysian Maritime Enforcement Authority (MMEA) had reportedly spotted a fleet of Chinese trawlers fishing in the area.

    Malaysia claims the shoals as being in its waters. But unlike Indonesia and the Philippines, it has yet to confront or capture Chinese fishing boats that poach in the area, despite vowing to do so.

    Malaysia’s low key approach could be due to both China’s help with 1MDB and the country’s history with the superpower, said Dr Tang Siew Mun, a senior fellow at ISEAS-Yusof Ishak Institute in Singapore.

    It’s business as usual for Malaysian Prime Minister Najib Razak amid 1MDB graft scandal

    “Malaysia was the first Asean state to normalise relations with Beijing [in 1974] and it was the current prime minister’s father who paved the way for the renewed bilateral relations,” Tang said.

    “Malaysia’s growing dependence on China for not only trade but investment, too, has had a direct impact on its response to the South China Sea disputes.”

    In June, Malaysia unilaterally released what was supposed to be a joint-Asean statement on disputes in the South China sea after an Asean meeting with China in Kunming ( ζ˜†ζ˜Ž ). However, the statement was retracted hours later, raising eyebrows all-round as to why Malaysia did it – to force Asean’s hand or to show China up.

    Tang of ISEAS believes China is likely to continue to deploy large-scale fishing fleets to affirm its claims over the sea. This could trigger more friction between the maritime forces and fishing fleets of Malaysia and China.

    “This puts pressure on Malaysia to respond to these Chinese intrusions, pitting its political-economic [interests] against strategic interests,” said Tang.

    In the end, said lawmaker Santiago, “Najib has succeeded in turning his personal scandal into a national problem”.

    Sheridan Mahavera is a Kuala Lumpur-based journalist

    P.s

    Pencacai makan duit haram jadah dan bangang (najib cakap) jangan malas...

    Jangan nak tunggu dan disuapkan sumbat kedalam mulut oleh orang lain. Baca baca baca dan iqra.

    Najib tu dah la kehidupan dari kecik dah senang omputih cakap "silver spoon fed"

    Cari link artikel ni sendiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allowing a foreign company to fully control electricity production operations for a major national power producer has great risk.....
      --------------------------------

      1 Bila ada hutang korang gaduh.
      2 Bila jual aset untuk bayar hutang pun korang gaduh
      3.Apasal korang tak beli.
      4.Memang korang kaki gaduh.. lah

      Padam
    2. AS dah ada tangan dalam kemusnahan negara Islam dan misi seterus ialah musnahkan komunism? Mungkin ada kebenarannya.

      Padam
  11. Apa ke jadah nii PuteraAmerika mahu jual temberang
    Surat macam tu budak2 sekolah pun tahu nak karang
    Tidak ada cop jabatan apa pun meniipu terang-terang
    Sdr admin kalu tak mahu jadi insan pun jadilah orang

    BalasPadam
  12. Tersebut lah kisaah seorang mamak tua punya cerita
    Pasti akan tercatat dalam sejarah negara punya tinta
    Dia diizinkan rakyat 22 tahun lama mendudukii tahta
    Tapii dia belum puas lagii mahu kaut wang dan harta
    Dulu dah kaut berbilion-bilion bukanlah lagi riibu juta
    Tapi dengan duit mamak kerala ni terus kalabu mata
    Terus dia naik angin bila tak tunai hajat yang dipinta
    Maka dibuat fitnah dan tohmah perdana menteri kita
    Benda seincii tokok tambah hingga dijadikan sehasta
    Semua nya berlandas bohong rekaan dan tiipu dusta
    Rakyat cuba mahu diperdaya dengan kelentong aota
    Diupahnya cai-cai dengan dedak untuk dijaja merata
    Konon semua itu adalah benar punya bukti dan fakta
    Cai-cai pula tokok tambah dan dongeng karut dicipta
    Bahkan ramai pula yang lemparkan cacian kata nista
    Mereka inii termakan oleh pembohongan yang nyata
    Memang cai-cai nii taksub abis jadi tolol bahalol unta
    Mereka anggap ibarat hadis Matdey punya kata-kata
    Namun begitu rakyat semua cerdik dan tidak le buta
    Mereka dapat beza penipuan dengan buktii dan data
    Perjuangan Matdey hanyalah menuju ke jalan geliita
    Rakyat tidak mahu liihat kehancuran negara tercinta

    BalasPadam
  13. Buku ini lagi hebatlah, tapi terlalu besar untuk komen.


    MAHATHIR - FATHER OF ALL CORRUPTIONS
    Mahathir squandered RM100 bil, says new book
    From Malaysiakini

    Malaysia has squandered an estimated RM100 billion on financial scandals under the 22-year rule of Dr Mahathir Mohamad, according to a new book about the former prime minister.

    According to Barry Wain, author of the soon-to-be launched ‘Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times’, direct financial losses amounted to about RM50 billion.

    This doubled once the invisible costs, such as unrecorded write-offs, were taken into account. The RM100 billion total loss was equivalent to US$40 billion at then prevailing exchange rates.

    Barry, who is a former editor of the Asian Wall Street Journal, says most of the scams, which included a government attempt to manipulate the international tin price and gambling by Bank Negara on global currency markets, occurred in the 1980s......

    BalasPadam
  14. Kutty tononok pundek dah kantoi utk membarua kan 3 ekor tan sri ... then tononok buat u turn sambil menyalahkan 3 tan sri ini.... sbb tononok cuma 'hearsay' pasal ketiga tiga tuduhan yg kononya tam sri buat terhadap PM najib....

    blogger batuapi putramerdeka cuba nak spin dan fitnah lagi... alahaiii

    kirja mc CIFUT BABI... dah kantoi mula spin

    dah tangkap ka blom... dah dakwa ka blommm.. 22 hb dah habuk pun tarak...CIFUT BABI punya olang putih...puiiiiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puki Mak Lu la Anon 11:44 PTG!!!

      Padam
    2. Amerika mmg jahat.

      Tapi aku telah 100% yakin dan pasti bahawa MO1 itu memang NAJIB.

      Padam
    3. Lar nih Turki pun dah tak percaya sama itu uncle Sam sampaikan TPM Bidin kena mengadap. Terbaru TNYT kena hecking, apa yang ada di situ? Apakah terlalu banyak memfitnah?

      Padam
  15. Madey nii umpama dalam hati dia ada kudis bernanah
    Tak habis-habis lepas satu-satu reka tohmahan fitnah
    Sehari dua lagii jalan lah dia sekali dia punya kerenah
    Pas tu buka le pula parti baru tujuh kaki bawah tanah

    BalasPadam
  16. Cai-cai bingai Matdey udah tak terdaya lagi membalas
    Satu per satu tohmahan fiitnah dibawa abis kena kilas
    Mungkiin mereka udah sedar tiada beban batu digalas
    Nak keluar beri komen pun masing-masing dah malas

    BalasPadam
  17. Maap la menyampuk kot ada sapa sapa tahu boleh ada crita. Pakcik nak tahu pasal kapal terbang kite dua bijik ilang tu. Kalau ada bagitau la pakcik. Okay ya. Sambung la balik debat hampa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang susah nak percaya tapi kalau tak silap Mader suspek ASs terlibat dalam kehilangan kapal terbang berkenaan. Dan kalau Mader yang cakap ia mesti betoi punya.

      Padam
  18. jing jibo takut bini...hanya maki fitnah dalam blog ini...bila bicara fakta asik lari...sebab tu diajak debat dia lari lari...
    jing jibo sakit otak...di rumah selalu kena hentak...bini tak kasi dia nak membentak...tak sempat bersuara dah makan penyepak...
    jing jibo kuat fitnah...dalam kepala penuh nanah...busuk hati menyumpah seranah...selalu meroyan otak dah punah...

    BalasPadam
  19. Punya banyak tipu helah Jing Jibo malam tadi, naik melanda landa dia. Tak renti renti mencaci Tun M sampai pukul 3:29 PG. Cara dia eja nama Tun M menunjukkan dia Jing Jibo.

    Dia takut sangat dengan pengaruh Tun M. Di caci fitnah nya Tun M dengan harapan orang kurang respek Tun M. Belom Parti Pribumi Bersatu di luluskan pendaftaran nya pun dah bukan main ramai yang nak masuk jadi ahli. Mana tak gobar dan gigil lutut Jing Jibo dan boss nya Jibo juga.

    BalasPadam
  20. Siapa kata takda yang berjiwa rakyat di Pejabat Peguam Negara. Di a, beri nya salinan derap kertas pendakwaan Najib dan yang sekor lagi pengkhianat negara.

    Najib gunakan kuasa, keluarkan "hidden hands" (kata Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis yang di tukar tempat kerja serta merta) untuk berhentikan Gani Pattail serta merta tanpa notis dan tanpa alasan munasabah dan tukarkan tempat kerja pegawai2 tinggi PDRM dan SPRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion (jumlah yang di ketahui di masa itu) dalam akaun bank dia.

    Celaka Najib membawak berbagai malang kpd pegawai2 tinggi Kerajaan dan rakyat biasa. Di seleweng nya 1MDB dan di songlap nya berbilion hingga terhutang RM53 bilion dan IPIC pulak tuntut RM28 bilion. Menjadi beban rakyat sebab bila gomen takda duit, di cukai nya GST dan tak tahu apa lagi di masa depan.

    BalasPadam
  21. Puak cai-cai Madey kini dah semakin kekok dan kaku
    Hujah fiitnah mereka dah makin tawar dan tidak laku
    Komplot guling Najib tu Matdey sendiri dah mengaku
    Ini sudah boleh dikira buah keras punya pulang paku

    BalasPadam
  22. Makin seharii makin matii akal si Matdey keling Kerala
    Nampak jelas si tua ini udah kehilangan arah dan hala
    Kita yakin tak lama lagi Tuhan akan bagi balasan bala
    Usah terkejut jika sehari dua ni dia masuk IJN semula

    BalasPadam
  23. "Jika tidak Najib sudah berdepan dengan tindakan (mahkamah) sekarang," kata Tun M kepada media di Kuala Lumpur hari ini (yang lalu).

    Mahkamah amat di takuti Najib. Gigil lutut dia bila dengar mahkamah. Pulak nya tiap hari ada di sebut perkara mahkamah.

    Sekarang nampak nya tiada siapa antara yang harta nya nak di rampas DoJ di US itu tampil ke mahkamah lawan tindakan DoJ itu pada 22 Ogos. Sebab Najib suruh depa diam saja.

    Kalau lawan, akan sampai ke bicara penuh. Najib gigil lutut lagi takut di saman jadi saksi. Sebab nama MO1 di sebut 36 kali dalam Laporan 136 ms DoJ itu.

    BalasPadam
  24. Kat Malaysia dah 24/8
    Kat Amerika baru 20/8

    Kita tunggu dua hari lagi, iaitu 22/8

    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent dan
    DoJ - Dept of Jamban akan bertindak

    BalasPadam
  25. Jangan risau. Macam mana pandai pun Najib gunakan kuasa nak panjangkan nyawa politik nya, satu masa dia akan gedebub jatuh tergelempang kuasa politik nya.

    Tuhan tu kaya. Tuhan tu adil. Takkan Tuhan biarkan Najib melanda landa tak terhingga, rakyat saja yang merana. Dah lah kena GST, harga barangan melambung naik, di bebankan nya pulak dengan 1MDB terhutang RM53 bilion, IPIC pulak tuntut RM28 bilion.

    BalasPadam
  26. Takkan Tuhan nak kasi Jibo hidup senang lenang sentiasa dapat apa yang dia nak, Tun M kasi dia jadi MP di umur 20an, jadi Timbalan Menteri, jadi Menteri Besar, jadi Timbalan PM, kamdian jadi PM, dahtu bergelumang dengan duit berbilion Ringgit.

    Asyik begitu nasib baik aje ke dia? Mana boleh. Najib = Nasib baik ke? Tapi fikirkan lah, dia dapat Rozy dah jadi satu balasan Tuhan. Tengok lah apa jadi kpd dia. Dorongan Rozy pendirian Cash Is King tuh. Hah, sekarang sentiasa pening sejak meletup skandal 1MDB dan berbilion dalam akaun bank dia.

    Jangan kata Tuhan tu tak adil. Dia dah merana. Di rumah dia. Di US juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mujur bapa Najib bagi jawatan pada Mahathir, Kalau tidak dia sekarang jual goring pisang di pekan Rabu aje.

      Padam
    2. Najib kalau takda Tun M jadi tukang gosok Rozy aje. Gosok apa, tau le.

      Padam
  27. Teka-teki mudah.Dalam gambar di atas tu kan ada 4 orang.Tapi hanya 3 orang didakwa,yg sorang lagi tidak.

    3 orang yg diadu dengan tuduhan berat tapi yang no 4 tak ambil tindakan pun setakat ini.Entahlah aku pun dengar khabar2 angin aje.Orang2 marhaen macam aku ni mudah aje nak diangkut kalau cakap lebih2.

    Pengkhianat atau dapat arahan atau apa2lah,banyak sangat cerita belakang tabir.3 tan sri pun tak berani buka mulut.Kalau didakwa habislah terbongkar semua rahsia.Lebih baik diam2..aman2 saja.

    BalasPadam