Ahad, 14 Ogos 2016

HOT ~ Bertaubat La Najib..!


Sudah terlanjur..kembali ke pangkal jalan..! akui kesilapan..! Lebih malang apabila sudah tahu salah namun tetap mempertahankan kesalahan..! Itu sangat sangat salah..!

Akui kesilapan kamu, Muhyiddin beritahu Najib

Sebagai pemimpin yang bertanggungjawab, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak hendaklah mengakui kesilapan yang pernah dilakukannya, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Bekas timbalan Najib itu berkata, bekas bosnya itu tidak seharusnya bertindak sebaliknya dengan berpura-pura kononnya semua dalam keadaan baik.
"Presiden Umno terpalit dalam banyak skandal yang saya boleh katakan mencecah perkadaran global, inilah yang menjadi keprihatinan setiap rakyat Malaysia.
"Kamu sedang duduk di kerusi itu, jadi, menjadi tanggungjawab kamu untuk melindungi kepentingan negara," kata Muhyiddin lagi.
Beliau berkata demikian selepas merasmikan kempen menderma darah di sebuah pusat membeli-belah di Kuala Lumpur, hari ini.
"Jika kamu hadapi masalah hari ini, kamu harus akui kesilapan yang dibuat. Bukan lagi rahsia. Seluruh negara, seantero dunia tahu mengenainya," ujar beliau lagi.
Kira-kira dua bulan yang lalu, mesyuarat Majlis Tertinggi Umno memutuskan untuk memecat Muhyiddin bersama-sama bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhkriz Mahathir daripada parti itu.
Pengumuman pemecatan itu dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selaku presiden Umno yang berkata keputusan berkenaan dicapai sebulat suara.
Kata Najib, tindakan kedua-dua mereka berkempen bagi pihak pembangkang sehingga menjejaskan parti, begitu dikesali dan satu perbuatan tidak bertanggungjawab.
Susulan pemecatan beliau, Muhyiddin dilihat terus aktif menentang bekas bosnya itu dengan menyertai beberapa ceramah mengkritik Najib dan Umno.
Terbaru, Muhyiddin mendaftar parti politik baru, Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau BERSATU yang menyasarkan untuk bertanding melawan Umno dalam pilihan raya umum akan datang.
Orang yang berani ialah orang berani mengakui kesalahan lalu memperbetulkannya..!
Berani kerana benar..!
Berani ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

74 ulasan:

  1. Macam mana nak taubat, Bang. Taubat makna ngaku salah. Ngaku saja, rakyat keriau mintak di dakwa di mahmakah. Mau tak mau, Pandi kena buat. Jadi, tak mahu, tak boleh taubat lah.

    Takda jalan lain. Kita kena teruskan membidas, mengkritik dan mencaci dia. Dan Parti Pribumi Bersatu bersama barisan Pembangkang gulingkan dia di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan khuatir nak kritik gomen/ public official -

      Appeals court: No one should be afraid of criticising govt / public officers conduct

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/08/appeals-court-no-one-should-be-afraid-of-criticising-govt/

      Federal Constitution allows people to exercise freedom of speech, court says in written judgment when setting aside defamation suit by Pahang MB against newspaper.

      PETALING JAYA: The public should not be afraid to talk about government and public officers’ conduct, says the Court of Appeal.

      In a 31-page written judgment by Court of Appeal Judge Justice Idrus Harun, in the case of Pahang Menteri Besar Adnan Yaacob suing Utusan Melayu for defamation, he noted the people should discuss their government and public officials’ conduct without being subjected to civil actions for their opinion

      The panel .. that the Derbyshire principle, which rules that those holding office in public bodies .. cannot sue in their official capacity, should be applied and be adopted in the country’s defamation laws.

      Padam
  2. ENGLISH LESSON FOR WAK SEMAN KADOK:

    Boboi: Dad, what are we going to do now, we die mind already (kita dah mati akai).
    Madey: Don’t worry son, we have Matyidin as our black goat (kambing hitam).
    Boboi: Why him?
    Madey: Form a new party!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm..kisah dongeng jibon..

      Padam
    2. anjing giler jer yang menyokong pahlawan bugis yang telah membangsatkan orang melayu dan mengharamjadahkan cybertrooper nya sendiri... kalau ketua pun perangai mcm anjing pengikutnya lagi la... patuh dan akur memBABI-buta mcm orang tadak akal... tapi memang betul pun tadak akal... kalau dah terkena dedak standard cibai nya kan... tak gitu 7.22pg?

      Padam
    3. Bukan anjing gila je..tapi anjing bodoh yang gila. Dah la lidah terjelir2 mintak dedak...buat2 tak nampak pulak kejahatan tuannya.

      Padam
    4. Kisah Bongok Anon 7:22 pg si Anak Haram pemakan dedak Lanun Bugis 1MDB Altantuya Nyut Nyut!!!!

      Padam
    5. ENGLISH LESSON FOR WAK SEMAN KADOK:

      Tak Kelakar Pun .
      Not funny at all

      Lagi bagus tengok Bocey , Putih atau Jozan. Boleh juga ketawa.

      Padam
  3. Memang, omputih kata, two wrongs don't make one right. Tapi Bugis Lanun mana peduli. Tak gitu, dia takkan di gelar Bugis Lanun. Kalau dah melanun tuh, mana peduli undang undang.

    Terutama pula dia pegang kuasa di atas undang undang. Ha nya sorang saja yang ada kuasa mendakwa di seluruh negara ini - Peguam Negara. PN Pandi dia yang lantik. Alih alih si pesara tuh dapat begitu besar kuasa. Ingat, tak terima kasih ke? Ingat, nak dakwa ke? Jadi, kata takda buat kesalahan lah kes RM2.6 bilion tuh.

    Ok, sekarang DoJ dah keluarkan 130 ms laporan kpd mahkamah US. Tapi Pandi boleh kata "Malaysian Official 1" tuh tak sebut pun siapa. Boleh di anggap Pegawai PTD yang paling rendah. Dia jugak MO1 - No 1 dari bawah. Ingat, loyar tak boleh argue ke? Semua Pegawai di Pejabat Peguam Negara ada lah loyar. Jadi, ikut saja lah mana yang convenient.

    BalasPadam
  4. Bertaubat wahai pengikut Protun jangan hanya cantik muka guna botox ITU he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu berani cakap botox sebab Kak Roz tak suka pakai ye? Murahan, kata dia.

      Maalom lah, orang ada berbilion, nak cantik pakai plastic surgery, cekahkan mata supaya tak sepet, potong dan tinggikan hidung supaya mancung, koyakkan mulut supaya bibir macam Paris Hilton ..... oops, bibir ke yang si babi Jho Taek kejor tuh?

      Padam
    2. Si Babi tuh bukan boleh buat apa - penyakit gemuk gedempeol dia makna tak boleh naik bendera.

      Dia nak bergambor aje dgn Paris Hiltong. Di Malaysia, dia boleh kelentong. Bole femes.

      Jutawan murahan. Hehe, ada berjuta pun boleh murah, ye tak?

      Padam
  5. Sarawak Report kata Jibo dan Rozy pakai anti-ageing proses, kos berjuta, di bayar dek SRC International, anak syarikat 1MDB.

    Macam duit bapak dia aje. Celaka.

    Jangan pulak pagi pagi ini ada yang kata tak sopan gunakan istilah celaka. Ini dia makna celaka -

    Khidmat Nasihat - Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP
    prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=celaka&d=10

    Kamus Dewan menakrifkan malang sama ertinya dengan celaka.

    Arti kata celaka - Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) Online
    kbbi.web.id/celaka

    Definisi/arti kata 'celaka' di Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) adalah v 1 mendapat kesulitan, kemalangan, kesusahan, dan sebagainya; malang

    BalasPadam
  6. Chai 7.53,

    Taubatlah kamu dan penyokong yg bersekongkol dan bersubahat dengan najib.

    Kerana najib telah melakukan jenayah dan kesalahan paling besar dari sudut agama dan undang2.

    Kenapa jenayah dan kesalahan undang2 paling besar?

    Kerana menyamun,mensonglap dan mencuri wang, harta milik rakyat dan negara.

    Kerana wang dan hasil curi wang rakyat tersebut digunakan untuk berjoli, bermewah mewah seperti membeli barang2 kemas, melakukan rawatan anti penuaan dan lain2.

    Kerana wang curi hak rakyat digunakan oleh jho lo dan riza untuk minum arak, berjudi, bikin filem lucah, membeli aset seperti apartment, rumah mewah, hotel, lukisan, bot mewah TANPA KEIZINAN RAKYAT.

    Jumlah terkumpul Harta dan wang rakyat yan telah dicuri, disamun dan disonglap oleh Najib pengsubahat2 dan penyokong2nya adalah berjumlah 52 BILLION.

    Kesalahan besar bersyubha ini termasuklah pengundi2 dan bloger2 yg menyokong pentadbiran Najib.

    Cuba tanya diri sendiri,

    Jika Najib tidak bersalah kenapa najib tidak membersihkan diri beliau dari segala kesalahan yg dilemparkan?

    Sekurang kurangnya saman lah media2 antarabangsa ini?

    Ingatlah wahai pengundi2 yg undi parti najib, kamu ini turut sama bersyubha dan berkhalwat dengan najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tarikkan DEDAK lebih kuat dari Taubat .
      DEDAKMAN DEDAKMAN AH Jib Gor perlu dapatkan satu ke AJAIBAN baru boleh bertaubat .
      Kalau tak dapat , tunggu sampai Kucing bertanduk , tak akan Taubat.
      DEDAK POWER

      Padam
    2. Jibo punya dedak power ada expiry date. Berkaitan dengan PRU. Atau DoJ atau ajensi berkenaan dedahkan siapa MO1 dan heret dia ke Mahkamah Federal di US.

      Macam di buat kpd Presiden Ukraine di tahun 2014. Tak lama aje dulu. Kot Matthias Chang dan seorang lagi orang Tun M di US tuh sedang coba dapatkan US buat begitu kpd Jibo.

      Padam
    3. tolong bagi satu bukti atas tuduhan karut kau..kalau tat ada atau setakat dengar cakap orang yang kena pecat maka hidup kau akan hina dan bangsat..

      Padam
  7. celaka jahanam kafir2 DAP PKR RBA... kes rasuah si kafir Lim Guan Eng dlm projek terowong dasar laut didiamkan...walaupun sarat dengan bukti2 yg sangat jelas... celaka jahanam puak2 yg bersekongkol dgn para kafirun DAP PKR RBA yg memutarbelit isu 1MDB semata2 untuk menutup salahlaku rasuah dan penyelewengan puak2 kafir DAP PKR RBA... INSAFLAH... melainkan anda juga kafir harbi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Celaka jahanam kafir2 DAP, LIM GUAN ENG sudah pun dihadapkan ke mahkamah.

      Najib bila lagi?

      Padam
    2. Waaah, nate' nih bukan main eksploitasi lagi. Baca aje orang kasi makna celaka, dia pun keluar lah kata celaka. Tambah jahanam pulak.

      Tak sedor yang Najib panggil jenis dia nih bangang hamjadah. Sebab tak membantu dia keluarkan fakta dan hujah yang rakyat dan pengundi boleh terima.

      Main nafi nafi nafi sahaja. Budak kecik pun boleh buat. Dia orang tua tapi akal budak kecik. Kesian.

      Padam
    3. Celaka Anon 8:36 pg yg makan dedak si LanuN Bugis 1MDB Penyamun!!!

      Padam
    4. Jing Jibo curi modal orang Protun dahtu gunakan istilah celaka tak habis habis. Cukup jijik punya nate'.

      Padam
  8. #SELAMATKAN MALAYSIA!! 27OGOS!!! GEGAR KL!!!! MARI BERSATU!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. AYOH. PUAK NAJIB DAH GIGIL LUTUT TU.

      Padam
  9. midin takda locus standi lagi nak bersuara .. masa dlm UMNO dah tunjuk perangai ... tiada jalan mudah cara madey kutty utk jadi PM... ko pun perlu taubat... madey pun perlu taubat dah tua nak mampus tak sedar diri .. jgn nak main politik kotor ... go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. TSMY bukan takde hak bersuara, bertanya pon dah kena buang...zalim tak najib ni?

      Padam
    2. Bukan saja zalim, kuku besi, melanun pulak tuh. Nanti Tuhan balas, kita tunggu.

      903 PG tu Jing Jibo. Bila keluar kata kata go fly kite, konfem itu lah dia yg sabelom nya menyamar mcm org biasa. Kita pun boleh sebat lah dia mcm kita sebat anjing.

      Jangan khuatir dia dah tak boleh gigit. Sebab dah tua, gigi dah takda. Tak macam Tun M, 90 tahun masih tegap minda dan segala.

      Go bang balls, Jing.

      Padam
  10. Bekas setiausaha politik Tun Dr Mahathir Mohamad, Matthias Chang bergandingan dengan ADUN Salor, Datuk Husam Musa dalam memfailkan saman secara berkumpulan di Amerika Syarikat terhadap beberapa individu yang dikaitkan dengan 1MDB.

    Saman itu bertujuan memohon ganti rugi bagi kecurian dana firma pelaburan negara dan mendapatkan semula aset yang diperoleh dengan menggunakan dana berkenaan.

    Tindakan tersebut dibuat bagi pihak rakyat Malaysia dan difailkan pada Selasa di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Daerah Selatan New York, menurut The Hollywood Reporter.

    Chang dan Husam menamakan firma Red Granite, pengasas syarikat pengeluar dan pengedar filem Christopher Joey McFarland dan Riza Shahriz Abdul Aziz yang juga anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai defendan.

    Menurut pemfailan mahkamah, Chang dan Husam mendakwa defendan sengaja menggunakan dana yang dicuri dari 1MDB untuk kepentingan peribadi mereka termasuk mengadakan pesta untuk bintang Hollywood, Leonardo DiCaprio.

    Turut dinamakan sebagai defendan ialah jutawan yang berasal dari Malaysia, Jho Low dan peguam percukaiannya, Debra Whelan Johnson serta firma miliknya, Metropolis IX Capital Advisors LLC.

    Goldman Sachs Group dan bekas jurubank Timothy Leissner juga dinamakan.

    Plaintif mendakwa individu-individu dan entiti yang terlibat dalam urus niaga yang menjurus kepada kecurian dana 1MDB.

    Kedahlanie.blog

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka perlu di gesa desakkan pihak berkuasa US supaya dakwa Jibo saperti pernah di buat kapada Presiden Ukraine di tahun 2014 -

      DESAKKAN SUPAYA US DAKWA NAJIB DI US FEDERAL COURT.

      CONTOH MEREKA DAH BUAT BEGITU DI BAWAH INI MELIBATKAN HANYA PULUHAN JUTA SAJA, MASAKAN MISAPPROPRIATION OF 1MDB FUNDS AND MONEY LAUNDERING DI US SAJA IA LAH BERBILION, YG TERBESAR DALAM SEJARAH, KATA DOJ -

      The Yale Law Journal

      American Prosecutors as Democracy Promoters: Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

      Matthew J. Spence
      114 Yale L.J. 1185 (2005)

      On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

      The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

      A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

      In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

      Padam
  11. 3.7 Billion USD belom cukop lagi.

    Lanun Bugis Nyut Nyut takkan bertaubat.. Nak kumpul duit banyak nak bawak gi kubur enjoy dgn Bini si rambut sarang tebuan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana tau takda bini lain di masa tuh? Kalu tak, tak gitu banyak duit nak di kumpul.

      Padam
  12. Apa ke jadah Putera Amerika bahlol ni punya musibat
    Sepatut nya si tua Mahdey tu yang disuruh bertaubat
    22 tahun punya kuku besii berbilion si tua ini rembat
    Cuma di zaman Mahafiraun ni rakyat sedar terlambat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.... Anon 9:51PG bangun pagi di atas bantal betidi dedak dari si Lanun Bugis 1MDB Nyut Nyut!!!

      Padam
    2. Jing Jibo, givap lah. Bos kau dah di sebutb sebagai MO1 dek DoJ. Tak lama akan keluar nama penuh.

      Dah tu akan berlku macam macam lagi. Kot kot US heret dia ke mahkamah Federal US, macam di komen 10:04 PG.

      Kau siap lah cari kandang lain. Takda dia nanti, habis kau di kejor dek Majlis Bandaran sebab berak bersepah dsb nya.

      Padam
  13. Lawak betul bila tuan admin suruh DS Najib bertaubat
    Wal hal si Matdey nyanyuk itu sebesar-besar musiibat
    Tercungap kat IJN pun masih mau ajak Najib berdebat
    Malangnya disokong cai gila meroyan tak makan ubat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cari kandang di lain tempat, Jing Jibo. Kalau tak, nanti kau di kejor, di tangkap kau, di hantar di RSPCA - Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals.

      Padam
  14. Hai mana dah hiilang si tua bahalol Wak Seman Kadok
    Tak kan le anjing pemburu dah bertukar jadi pelandok
    Tak tahan ker kepala asyik kena sekeh dengan sendok
    Agaknya si tua ni udah insaf pergi mengaji kat pondok

    BalasPadam
  15. Tak tahu lah apa nak jadii dengan blogger Putracelaka
    Taksub dengan Matdey negara nak dijual kat Amerika
    Hanya kerana dengkii pelbagai maklumat palsu direka
    Untuk korang malekat tempah bilik khas dekat neraka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hell hath no fury like Najib scorned.

      The evil that men do lives after them.

      RM14 billion songlap evil. DoJ figures, mind you - US3.5 billion.

      Padam
  16. LUMPUR, Aug 13 — Parti Pribumi Bersatu Malaysia can be a game changer if it wins a sizeable portion of Umno votes in next general election, DAP parliamentary leader Lim Kit Siang said today.

    He said it is not enough for the opposition to have straight fights against Barisan Nasional (BN) to prevent Selangor from falling back to the federal ruling coalition.

    “If Bersatu can win 40 per cent of the popular vote in Umno-contested constituencies, then Bersatu can win up to 23 state assembly seats in Selangor, which will deny Umno/ BN the prize of recapturing the Selangor state government in 14GE.

    “Similarly, for Johor and the states outside the northern belt of Peninsular Malaysia, Bersatu can play a catalytic and far-reaching impact in the outcome of the 14GE results,” Lim said in a statement.

    Former deputy prime minister Tan Sri Muhyiddin Yassin registered Bumiputera-centred Parti Pribumi with the Registrar of Societies Tuesday.



    The party, of which Muhyiddin is president while former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad is chairman, will restrict non-Bumiputera to associate membership, which means they will not be allowed to vote or contest for party positions.

    Lim stressed today that the opposition must present a cohesive purpose and be united beyond one-to-one contests against BN in order to win back voters’ trust.

    “The opposition needs a new agenda for change that builds on the Common Policy Framework and the many policy positions which Pakatan Rakyat took as a united coalition before it was dissolved,” said the Gelang Patah MP.

    He estimated a drop of support for DAP, PKR and PAS in Selangor in the 14th general election, due by 2018, based on the recent Sungai Besar by-election results that saw BN sweep to victory in a multi-cornered contest against PAS and Parti Amanah Negara (Amanah).

    Lim said based on his projection, the DAP, PKR and PAS would only win 24 seats out of the 56-seat state legislative assembly in Selangor, short of five seats to retain the state government.

    He predicted that PAS would win only one seat from 15 previously won in the 13th general election, PKR 11 seats from the previous 14, and the DAP 12 seats from the previous 15.

    “The reality that PAS will be the biggest losers in Selangor is no great comfort to the DAP given the likelihood that the Selangor state government will fall back to the BN.

    “This can and should be avoided. But it cannot be avoided merely by agreeing to have one-on-one fights against the BN in Selangor,” said Lim.

    Kredit kepada: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/kit-siang-parti-pribumi-can-be-game-changer#sthash.ea2OItY2.dpuf

    Kesimpulan kenyataan lim kit siang...

    Penyertaan parti BERSATU dalam gabungan parti pembangkang amat kritikal, mustahak dan amat penting!!!

    Bukan sahaja Lawan satu sama satu diantara gabungan parti pembangkang dengan BN penting lagi mustahak, malahan parti BERSATU berupaya memecahkan sokongan kuat pengundi terhadap umno dan BN.

    Analisa lim kit siang berdasarkan pengalaman politik beliau lebih 50 tahun.

    Kepada pengundi2 sekalian sudah2 lah.....jangan kita bersekongkol bersyubha dan berkhalwat dengan parti najib ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Singkirkan Najib di PRU14.

      Padam
  17. Jing jibbo situa bangka, dok sini seorang aje,cuba guna pelbagai nama,tapi masuk dia kena,kita bantai gitu aje,sebab mata jing buta, otak kosong akal takde, masuk blog buat angkara,maki hamun brand dia, mencarut tu pusaka bapak nya,janji masuk nak cover jibbo, kalau tak dedak zero, jing ingat dia hero, kita tahu dia bagero, sama Seman cari pasal, memang jing tua sundal, Seman fakta jing auta,Seman pandai jing kotai, parti Bersatu sudah daftar, jing jadi terketar ketar, kena kutuk maki lontar, jika tidak buat begitu, takde dedak sepanjang minggu, sekali seminggu pi Putrajaya, cium bontot jibbo dia, dedak dapat buat belanja,bagi makan anak bininya,sekarang Bersatu sudah mara, jing jibbo tak tentu hala,peluh panik sudah keluar, jibbo jatuh masuk penjara, jing pulak kerja takde, diri sendiri macamana sara,mintak kerja tidak terima, jing jibbo sudah tua, jadi model gigi tak ada, jual lah bontot sama bangla, agaknya laku dua dolar, jing jibbo memang gila, Madey boboi kegemaran dia, hari hari teringat sahaja,mesti sebut mesti kira, kalau tak sebut gilalah dia,memang jing cai paria..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong sokong sokong.

      Bukan main rhythmic tu, Bang. Mana Jing Jibo boleh lawan.

      Tak pun di tulis bentuk puisi. Tapi kesan lebih dari puisi. Power mengetuk dan menyekel kepala mengalahkan besi berat se tan.

      Dia takda muka, takda maruah, maalom lah anjing. Kalau manusia, dah terojun ke landasan keretapi, bunuh diri.

      Padam
    2. Alahai kesiannya dekat ini bahlol bingai macai protun
      Tulisan tu bunyi ada le juga nak macam bunyi pantun
      Tapii aturan rangkap lintang pukang melantun-lantun
      Pantun bukan sajak bukan lebiih kepada dialog katun

      Padam
  18. Matdey kalu baca komen cai dia mesti batuk tersedak
    Ramai cai bengap bahalol komen seperti budak-budak
    Tak kurang juga yang bingai dungu tollol pekak badak
    Komen bukan ikut akal tapi ikut hati punya kehendak

    BalasPadam
  19. CIFUT BABI sudah kuar IJN ka..?bila mau sita..rampas...beku assets 1mdb... Wang sudah kasi puluh juta tapi kirija macam CIFUT BABI...puiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau menggoncang dah keluar lendir ke Jing? Jaga, jangan kena boss Jibo. Kalau tak, benang basah. Selalu nya basah sebab dia lendirkan. Tapi sesekali anjing nya pun ada buat. Maalom lah, Team A & Jing.

      Padam
  20. Rindu juga komen cai-cai tegar Madey anak gampang
    Mat Majereen keliihatan macam kakii sudah tempang
    Si Taik Manop terkejut Kejora punya peluru senapang
    Seman Kadok dah senyap sepii kena sebiji pelempang

    BalasPadam
  21. Harap sume kawan2 jangan layan cai penyamun. Bia lantak dia menyalak sorang2 macam anjing salakkan bukit. Jom...kita tengok tv sambil kunyah kacang lagi baik beb.....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waa hang pun tngok tv3 kaa!

      Padam
    2. Sapa yang sempat boleh layan. Selectively, lah. Mana yang berdenting kpd kepala dia. Yang kasi kesan sekel tak terhingga.

      Padam
    3. 11.46 ada aku kata tengok tv3???
      Ada baca betul2 tak? Ada???

      Padam
  22. Seeloknya admin blog PutraAmerika le bertaubat dulu
    Lepas itu suruh le pula Matdey ko punya tok penghulu
    Diikuti dengan si Boboi kepala botak licin tak ada bulu
    Kemudiian suruh pula bertaubat Matyiidin si ulat bulu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo tak akan bertaubat. Caya taubat pun entah lah. Dia bukan hidup ikut budaya Melayu. Dia kata dia Bugis, "pendatang juga". Dia ngaku di Pekan, dia cakap Melayu pun kokak. Jadi, cara hidup (budaya) pun bengkak, entah entah koyak.

      Tapi Tuhan akan balaskan dia. Taubat tak taubat, masa nya akan sampai di mana dia akan di adilkan. Kalau tak cara undang undang, cara ghaib Tuhan. Pahal pun dia pernah gunakan "tangah ghaib (hidden hands)", kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas PDRM.

      Padam
  23. NAMA DAN MARUAL MALAYSIA KENA JUAL?

    The response of Malaysian government authorities to the civil suits filed by the US Department of Justice to seize more than US$ 1 billion (RM 4.02 billion) in assets allegedly linked to 1MDB has been a huge disappointment. Faced with suits that allege massive embezzlement of funds and one of the worst money laundering scams in history, Cabinet Ministers and the Attorney-General are determined to absolve “ Malaysian Official 1” of any wrongdoing. They are obsessed with preserving, protecting and perpetuating the Prime Minister’s position whatever the costs and consequences.

    It is not just the US Attorney-General that has gone public on this shameful attempt to launder perhaps US 3.5 billion (RM 14.07 billion) from a state investment company established ostensibly for the people’s benefit. Singapore authorities have also seized assets worth S$ 240 million (RM 717.45 million) in an investigation of 1MDB related fund flows for possible money-laundering. Switzerland is another international financial hub that has begun to take action. 1MDB’s activities between 2009 and 2013 have now been exposed as utterly fraudulent on a global scale.

    The government should face up to this reality. As has been proposed by a number of groups and individuals in the last few days, it should set up an independent tribunal comprising men and women of integrity and credibility which will once and for all establish the whole truth about 1MDB and its activities and recommend appropriate action against the wrongdoers.

    Apart from individuals with legal expertise, the tribunal should also have members with in-depth knowledge of the intricacies of money-laundering and money flows in today’s world. It should consist of both Malaysians and non-Malaysians. Cooperation with relevant agencies in the US, Switzerland, Singapore and other countries would be crucial. The tribunal should also have unhindered access to all those linked directly or indirectly to 1MDB and its affiliates. All the information gathered and analysis undertaken by the Auditor-General, Parliament’s Public Accounts Committee, Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC), the Central Bank, the Attorney-General’s Chambers and the Police in the last few years should be made available to the tribunal.


    The Prime Minister Najib should not have anything to do with the appointment of the proposed tribunal. Since 1MDB is wholly owned by the Ministry of Finance and he is the Minister of Finance and was also the Chairman of 1MDB’s Board of Advisers, he should keep his distance from the tribunal. Isn’t it also true that right from the outset he was involved in the creation of the company and was, to all intents and purposes, its principal decision-maker? Besides, in the US Department of Justice’s civil suits he is alluded to as ‘Malaysian Official 1’ 36 times.

    Bersambung...

    BalasPadam
  24. Jing cai jibbo jilat bontot, dia dah tua pulak kerepot, umur dalam 60an janggut kontot, dulu tujuh tahun Tampoi ada rekod,betul kawan2 dia seorang, bila dia masuk kita kasi terajang, nanti jibbo jatuh mata dia buntang, mana mau lari jail sudah datang, dia kata orang anak gampang, Mak bapak dia tak dak nikah punya orang, masa buat dia ada campur air kencing, itu sebab gila bila tua serupa anjing..

    BalasPadam
  25. ...Bersambung

    To give moral ballast to the formation of the tribunal and its work, Najib should in fact relinquish his position as Prime Minister and Minister of Finance until the tribunal presents its findings to the nation. If the tribunal exonerates him, he can always return to his job. I had suggested on 10 July 2015 that to facilitate investigations into 1MDB he should step aside temporarily. The situation has now become a lot worse.

    What if the government does not want to initiate a tribunal and Najib is determined to cling on to power? The people could through their members of Parliament try to persuade the Speaker to hold an emergency session of Parliament. Both the proposal on a tribunal and the position of Najib could be resolved through a parliamentary vote. But for the vote to reflect the feelings of the people, the whip should be lifted and members on both sides of the House should be encouraged to vote according to their conscience.

    If Parliament fails to act, one hopes the Conference of Rulers which had already expressed its profound concern over 1MDB in October 2015, will assume its moral responsibility to the nation and advice the Cabinet to do what is right on both the tribunal and the Prime Minister. The Rulers’ advice will carry much weight.

    The Rulers one hopes will also impress upon everyone that resolving the 1MDB debacle is the nation’s top priority at this point in time. It is a moral issue of tremendous significance and should not be marginalised through inter-party, inter-personal politics and the desire to retain or to attain power. The 1MDB issue is not about ousting or hoisting anyone.

    Similarly, legitimate concerns about Daesh terrorism and security should not be manipulated to divert attention from 1MDB. The people should not allow “a security situation” to be created which is then used to suppress the truth about 1MDB. There are many instances in history when the elite’s fear of being exposed for corruption or abuse of power has led to the victimisation of justice and the curtailment of freedom. In this regard, those who are dedicated to espousing integrity through demonstrations and the like must always be cognisant of the danger of their protest being hijacked by others with their own mischievous agenda.

    Instead of demonstrating, it is much more important at this stage for more and more groups to speak up. If the voices of concern reach a crescendo, the powers-that-be will not be able to ignore their plea for truth and justice. The alternative media today offer unfettered channels of communication which have not been utilised to the fullest.

    A sector of society that has yet to add its moral strength (there have been some isolated voices here and there) to the struggle for accountability and transparency on 1MDB are established religious personalities from the different faiths. They don’t have to be told that at its root 1MDB is about values that lie at the core of religion, values such as honesty, truthfulness and trustworthiness. This is why Muslim, Buddhist, Confucianist, Hindu and Christian theologians should take a stand now for what is at stake is the moral character of the nation itself and its future. Is it so difficult to uphold what is right and denounce what is wrong?

    Dr Chandra Muzaffar chairs the Board of Trustees of Yayasan 1 Malaysia.

    :-Kredit kepada FMT.

    BalasPadam
  26. UMNOnok tunggu masa!!

    Bertahun nama harum sekelip mata dimusnahkab Si Lanun Bugis 1MDB ALTANTUYA NYUT NYUT.

    BAPAK BIBA UMNO ANAK KUBURKAN UMNO.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak kata anak gampang, anak haram tak betul. Tapi tabiat nya macam gitu lah. Kesian Tun Razak.

      Padam
  27. UMNOnok tunggu masa!!

    Bertahun nama harum sekelip mata dimusnahkab Si Lanun Bugis 1MDB ALTANTUYA NYUT NYUT.

    BAPAK BINA UMNO ANAK KUBURKAN UMNO.....

    BalasPadam
  28. Kalau UMNO tak nak bungkuskn si Lanun Bugis... Bungkuskan saja UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Tun M pun dah kata gitu. Itu pasal dia usahakan Parti Pribumi Bersatu di tubuhkan.

      Dah tubuh, tunggu daftar saja sekarang. Jika UMNO tak ganti Jibo sabelom PRU14, tetap tanding 1 x 1 di semua PRU constituencies lah. Dah rancang strategi pun macam itu.

      Padam
  29. Jing jibbo haram zadah hari hari maki tak sudah, sama Tun dia gundah sebab BERSATU wujud sudah, kalau BERSATU di terima rakyat, parti jibbo TAMAT hayat, jing menangis sampai akhirat, sebab dedak sudah tak dapat, jibbo pulak dak kena ikat, hippo pulak lari tak sempat, jing pulak dicari rakyat sebab nak balas maki hamunnya hebat, buat jing bertambah tenat, dahlah tua kerja dah hilang, jibbo dan hippo lari menghilang, mat must learn dan karabau buat tak pandang, akhirnya jing ke Tampoi balik ke kandang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atau barang dia yang di celah kelengkang di kerat. Kalau manusia, jadi eunuch. Dia anjing, jadi jingnuch.

      Padam
  30. Hai semua pemakan2 dedak PUTRA MEDEKA .. bertaubatlah kamu dahulu sebelum menyuruh orang lain bertaubat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Projibo buta bertaubat.

      Padam
    2. di sini tiada pemakan dedak putra merdeka.yg ada hanyalah jing jibo pemakan dedak jibo..kerjanya maki hamun merapu fitnah..jibo kata jing jingnuya bangang tapi jing jibo tetap setia takut dedak tak dapat.jing jibo bangang jangan jadi seperti jing jibo.

      Padam
  31. Protun tahu apa yang nak di taubat, bila nak taubat.

    Malang nya, Jibo tak tahu langsung apa yang nak di taubat, apa tah lagi bila nak taubat. Anjing nya, lebih lagi, sebab specie binatang.

    Aku fikir, agama perkara enteng bagi Jibo. Tak boleh nak kata itu antara dia dengan Tuhan. Sebab dia pemimpin. Ini negara Islam, Islam di sebut di Perkara 3 Perlembagaan sebagai agama negara ini. Jadi, bila tak ambik enteng pasal agama Islam, kita desak dia di ganti atau di guling di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, bila tak ambik penting pasal agama Islam, kita desak dia di ganti atau di guling di PRU14.

      Kuil India dan Tokong Buddhis pun dah merecup di bawah Jibo. Patong Buddha di Batu Caves itu yang terbesaqr di rantau ini.

      Padam
  32. Jing jibbo cuba berpantun, konon mau kenakan protun, konon nya hebat melantun lantun, katanya pantunku seperti katun, sekurang2nya aku dah tulis buku pantun, kau hanya ada telor tergantung,kena bantai disini mulut melopong,hari2 mendedak jibbo nak isi kantung, kalau tak carut sehari kau tak untung, sebab mak bapak kau tak ajar budi bahasa di kampung, kau nama saja tua kutuk, tapi haram zadah mengalahkan beruk,mintak bukti sama Ted hari2 kau harok, Ted kasi bukti kau diam tergarok garok, sama Seman kau ingin bantai, dengan kau Seman jauh lebih pandai, protun cakap semua berfakta, kau pulak sarat dengan auta..ubat dah makan orang tua? Kena darah tinggi kang bala,Tun sihat2 aje, kau yg meninggal dunia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kaah kaahh mangkok ayun ini mengaku tulis buku
      Kat sini mahu cakap karang novel pun boleh mengaku
      Kalu betul bingai nii tulis senasykah pun tak akan laku
      Tak tahu ler mala‘un ni musang beruk atau kera duku

      Padam
  33. 2.20 Kena darah tinggi kang bala,Tun sihat2 aje, kau yg meninggal dunia..

    Ayat meninggal dunia tak sesuai...mampos dan berambos pi ngadap malaikat maut pencacai sekor hidup hasil sumbat duit haram....baru ok.

    BalasPadam
  34. Jing jibbo baik mampos, elok makan racun tikus, kalau tidak mati terus, air menggelegak boleh jirus..

    BalasPadam
  35. ENGLISH LESSON FOR LICKERS.
    StepSon: Morning dad. What you did was wrong.
    Dad: Oh is it? I am sorry.
    Stepson: Evening dad. Your action are wrong again.
    Dad: Really...really....sorry again. it is a mistake.
    Stepson: Night Dad. You make same action again. This time I think your are STUPID dad. hahahahahahha

    BalasPadam