Rabu, 3 Ogos 2016

Kerja Macai@Balaci Rupanya..!


Kalau ikut kata Ketua Pemuda rupanya Pemuda UMNO lebih rela jadi macai@balaci ajer..!

Buat report polis lepas tu...

'Plot guling Najib' - IGP tutup kes, laporan hanya andaian

Polis tidak akan menyiasat laporan yang dikemukana oleh Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun yang mendakwa wujudnya konspirasi peringkat tinggi terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata laporan itu berdasarkan "andaian" dan oleh itu tidak mewajarkan siasatan lanjut.
“Kita sudah rakam ucapannya, dan kita dapati Khairul buat cuma membuat laporan itu berdasarkan andaian.
“Dia tidak dapat mkemukakan apa-apa bukti untuk menyokong apa yang didakwanya dalam laporannya.
“Jadi PDRM tidak berhajat untuk meneruskan siasatan, kita telah memberhentikan siasatan,” katanya kepada wartawan.
Cubaan guling ketua negara boleh main tutup tutup kes kira selesai sahaja..! Agak agak kalau bukan Azwan balaci@macai selesai gitu tak? kenapa tak ambil tindakan kerana membuat laporan polis suka suka? tanpa asas? hanya dengar dengar? Ajar la budak tu supaya tahu menggunakan hak serta menghormati hak penjawat awam..!
Makanya apakah benar Pemuda UMNO kini berjuang tanpa asas..! sekadar dengar dengar cakap..! dan gemar mengambil tindakan populis dan terburu buru..! Itu agaknya yang dimaksudkan oleh Ketua mereka sebagai balaci@macai..!
Tak adil la nak menyuruh 3 Tan Sri tu kemukakan saman malu atau saman minta maaf..! Cuma penjawat awam seluruh negara sudah terkesan dengan tindakan tersebut yang memperlihatkan seakan orang politik mengambil sikap menghukum dan memalukan penjawat awam yang jujur dan amanah dalam menjalankan tugas mereka..!
Seperkara yang bermain difikiran rakyat kini ialah kenapa apa jua yang melibatkan Najib mesti kontroversi..!
Kenapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. Melayu islam dan umno dah tak relevant. Retain value BN dah sampai ZERO BOOK VALUE.

    High time melayu islam dan bangsa lain coming up with new coalition. Disassociate yourselves from hypocrisy in BN. Start anew.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bodoh lah mengata Melayu islam dan umno dah tak relevant.

      Yg tak relevant ia lah Jibo. Takda dia aje, UMNO/BN book value melambong tinggi semula.

      Semenatara itu, melayu islam dan bangsa lain boleh coming up with new coalition. Tujuan nya untuk mengenepikan Jibo. Di PRU14 jika dia tak undur atau UMNO gantikan dia.

      Padam
    2. Kalau melayu islam dalam umno masih relevant, mengapa tak bangkit lawan jibo? Mengapa diberi dedak diam membisu?
      Kamu tak akan dapat buang jibo sebab ahli ahli umno dah tak relevant. Melayu dan islam hanyut lebih2 lagi punyai mufti seperti harussaini dan mufti pahang dan the likes of fathul bari.......

      Padam
    3. Aku Protun, mahukan Jibo undur atau di ganti atau di buang di PRU14. Melayu dlm UMNO tak bangkit lawan Jibo tak semesti nya depa tak relevan. Ramai yang makan dedak Jibo, ramai yang takut di buang mcm Anina Langkawi sebab Jibo perintah cara kuku besi, ramai yang tak faham apa dia salah laku Jibo.

      Kita kena beri penerangan bertalu talu apa dia kesalahan Jibo itu. Ulang apa yg di katakan bertalu talu bila perlu. Bila sesuai, copy paste komen yang bagus dengan tambah komen kita.

      Padam
    4. "American intelligence officials believe that the Russian government was behind the breach of the committee’s emails and documents, possibly as part of an effort to damage Mrs. Clinton and sow discord in the Democratic Party.

      An email from Mr. Marshall to Mark Paustenbach, a communications official, and Ms. Dacey suggesting that the committee promote questions about Mr. Sanders’s faith drew particular scorn from the senator and his supporters.

      “It might may no difference, but for KY and WVA can we get someone to ask his belief. Does he believe in a God,” Mr. Marshall wrote, referring to Kentucky and West Virginia. “He had skated on saying he has a Jewish heritage. I think I read he is an atheist. This could make several points difference with my peeps.” NYT

      Komen:

      Mereka begitu tekun sokong LBGT, mereka sokong pencerobohan ke atas Palestine tapi konspirasi di atas (kebocoran maklumat demokrat itu) menunjukkan sokong yang diberikan adalah setakat sokongan sosial semata mata.

      Sokongan sosial semata mata tak cukup untuk dijadikan bekalan untuk mencuba nasib bagi merebut kerusi presiden. Kalau nak jadi Tuan Presiden kenalah tengok dalam cermin beribu ribu kali.

      Dalam konteks lokal, situasi sama juga berlaku. Kebanyakan sokongan yang diterima oleh pihak-pihak tertentu sebenarnya hanyalah diperingkat sosial dan riadah semata-mata yakni bukan untuk pihak yang disokong pergi lebih jauh. Makanya elok diperingatkan iaitu usah hidung tak mancung pipi tersorong-sorong, nanti banyak yang meroyan dan meraban.

      Padam
    5. 9:06 PG tulaigh panjang lebaq awat tak terang, awat tak nyatakan siapa di maksudkan. Kalau nak hantam Jibo, habaq lagu tu teruigh teruigh lah.

      Kalau nak lebih ramai paham Jibo buat taik, kena lah cakap terang terang. Kami bukan semua yg belajaq tinggi.

      Padam
    6. AKU SETUJU!!

      MELAYU/UMNO MASIH RELEVAN YANG TAK RELEVAN ADALAH SI LANUN BUGIS!!!

      Padam
  2. Dah tahu akan backfire Putra..so..tutup jer lar kes...harap2 3 Tan Sri tu tak tutup kes..teruskan je saman..biar semua terbarai dalam mahkamah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, biar semua salah laku Jibo keluar di mahkamah.

      Jibo cukup takut naik ke mahkamah sebab takut di soal dek peguambela bertalu talu hingga tersasul keluar lagi pekong skandal lain.

      Kes dia saman orang pun disuruh nya loyar dia dapatkan "summary judgment", ia itu tak payah sampai peringkat "full hearing" di mana dia boleh di arah dek Hakim menjadi saksi dan di soal dek peguambela.

      Itu pasal dia hilang bola tak saman SR, WSJ, NYT, DoJ dll.

      Padam
    2. Lazimnya tikus tak akan dapat memberikan nilai tambah ke atas LABU waima kalaupun tikus cuba sehabis upaya memperbaikinya. Niat tikus cuba perbaiki sesuatu mungkin murni tetapi tanpa sedar tikus akan menyebabkan lebih banyak kerosakan, nilai bertambah menyusut dan akhirnya satu kerugian bilamana LABU yang rosak tidak lagi mempunyai nilai.

      Keadaan sama banyak berlaku di luar sana. Kes terbaru seperti dilaporkan oleh WSJ, SR dan NYT dan media sewaktu dengannya iaitu rampasan kuasa di Turkia. Susulan kegagalan beribu tikus pengkhianat membaiki LABU, LABU tak jadi lebih baik malah bertambah rosak. Dianggarkan Turkia berdepan kerugian 404 bilion yakni keuntungan kecil yang dikejar tak dapat apa yang dikendong berciciran.

      Kalau itu di Turkia, bagaimana di tempat lain. Bagaimana dengan usaha tikus-tikus (WSJ, SR dan Guardian, NYT) yang kononnya jadi lidah antarabangsa dunia tampa sempadan, yang kononnya giat berusaha dan ikhlas memperbaiki LABU yang dikenali sebagai LABU 1GLC di mana? Oh ya di Semerah Padi. Cumanya persoalan besar yang sengaja disembunyikan ialah apakah mereka mampu melakukannya dan kalau mampu tidak adakah impak tersembunyi dari usaha berkenaan.

      Sudah tentu niat yang baik perlu disokong tetapi ada syaratnya. Niat tikus membaiki LABU ada syaratnya. Niat WSJ dan SR dalam membaiki 1GLC harus direstui kalau ianya membawa keuntungan namun kalau ianya membawa kerugian yang bukan kepalang apakah ianya harus disokong membabi buta atau tidakkah patriotisme mengatakan tikus tadi adalah pengkhianat antarabangsa yang harus dibenci sebanyak 7 keturunan.

      Akhirul kalam, bayangkan kalau apa yang WSJ dan SR buat adalah semata-mata bagi mendapatkan balik LABU 1 bilion wal dalam masa sama apa yang dapat adalah kerugian baik secara lansaung dan tidak langsung sebanyak 404 bilion!!! apakah itu rasional atau mereka (konspirators) ini adalah pengkhianat irasional? Dan tidak dapat tidak kepada pihak yang terkait: rasionalkah mereka (penyokong WSJ dan SR)?

      Padam
    3. Aahhhh .... yawnnnn!!! Next ....

      Padam
  3. Kes besar nk menjatuhkan naj iblis dipandang remeh je oleh igp.
    Maka dari komplot 3 org dh jdk komplot 4 org.
    Khairudin bersama peguam kena tangap under ROSMAH kerana membuat lapora polis. knp ketui pemudi dilepaskn begitu shj.
    Ini lg bukti komplotan 4 org.
    Cai naj iblis harus bangkit menentang komplotan ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. IGP kata tugas dia menjaga keamanan. Atas interpretasi dia mana yang di fikir nya merosakkan keamanan. Kita pun tahu dia mencari makan. Dia professional Policeman. Bila ada kemuskhilan, benefit of the doubt tentu lah di beri kpd Jibo. Kita kena lah teruskan beri pendapat mana yang kita nampak tak patut.

      Tapi Peguam Negara Pandi pulak kata Jibo tak bersalah. Nampak nya begitu sampai selagi dia Peguam Negara. Kita harapkan tindakan pihak berkuasa di luar negara spt DoJ USA keluarkan lagi skandal. Harap nama MO1 akan di keluarkan di mahkamah masa bicara dsb nya.

      Padam
  4. Wei kalau org lain terus kena pecat. Yg ni boleh takpe plak.
    Umnu rosak dan hancur sama sendiri.

    BalasPadam
  5. Kalau orang jepun ni malam tadi dah terjun direl keretapi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak usah nak harapkan semangat samurai le di Malaysia nih. Semangat Hang Tuah pun tarak. Semangat si Jebat aje banyak. Menderhaka kpd bangsa dan negara. Seleweng 1MDB, songlap berbilion.

      Padam
  6. Hidup PM Najib.. Hidup POTA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia hidup takpa. Sebagai PM dah ramai rakyat tak mahu. Keriau di sana sini supaya di undur atau UMNO gantikan dia atau rakyat gulingkan dia dan UMNO/BN di PRU14.

      Padam
    2. Betul X3 ... walaupun di penjara ... dia tetap hidup. Tak perlu renovation.

      Padam
  7. Kalau melayu islam sendiri baik dalam umno atau luar masih tak bertindak, jangan harap ada perubahan.

    Saya berdoa agar siasatan di luar negara dapat bantu rakyat malaysia.

    Melayu islam...respect has to be earned but perbetulkan diri dulu, bukan paksa

    Melayu islam...trust has to be sought but be honest.

    Melayu islam....syurgs dsn neraka hak Allah swt....neither muftis nor religious teachers can ensure you the path coz they are equally human with erroneous interpretations and vested interests.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  8. Jiby Jiby jibor
    Mati nnt tak berkubur
    Pasal takdak telor
    Tinggal kerandut kendor

    Dasar pengkhianat bangsa

    BalasPadam
  9. Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padahnya.
    Ini bukan setakat terlajak kata lagi tapi buat kerja tak berpedoman...nama berpendidikan tinggi tapi buat tuduhan tanpa berfikir sehingga tergamak membuat laporan polis..kata orang tu orang ni pengkhianat. Umur tak seberapa , tahu ke pengkianat tu sape? macamana rupenye? apa buktinya?


    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo pasai seleweng songlap 1MDB bukti nya dok ada banyak tan.

      Aku nak tanya, kalau bukan Jibo, awat Jibo tak pernah kata sapa yg buat taik tu semua?

      Pahai pun Jibo di ataigh nya tanggungjawab semua.

      Padam
  10. Bila difikirkan....tak mungkin dia nak buat laporan polis jika tiada arahan dari jibo. Besar kemaluan nak tanggung. Tapi ada org sanggup bila dicempak dedak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana depa ada kemaluan, tak kena potong, tapi dah hilang sedighi, jadi eunuch kata oghang. nyata tarak bola sebab tak berani saman sr, wsj, dll

      Padam
  11. Mana geng projib ni,senyap sepi jer?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samada tengah q atau Dedak lewat sampai....biasalah mana ada advance.....hahaha

      Padam
    2. Lori dedak rosak ataupun ... dah terbalik(accident).

      Padam
  12. KALAU AHLI UMNO PEMAKAN DEDAK MENGANGGAP SI LANUN MASIH RELEVAN JADI SECARA OTOMATIS UMNO DAH TAK RELEVAN!!

    BalasPadam
  13. Rasanya geng jibo tak masuk gelanggang kalau topiknya hanya sekladar nak hentam naib ketua pemuda,tak menenyengat langsung.Cuba admin tukar buat topik jibo ke,kak mah ke atau DOJ ke,itu baru la ada umpp.

    BalasPadam
  14. Alhamdullilah kita diberi kesempatan untuk ditunjukkan betap rosaknya UMNO ini angkara Pemimpin2 yang rata2nya pemakan dedak bertopengkan kononnya pejuang bangsa, agama...kita perlu istiqamah dan sentiasa ingt bilamana smpai masa nti terkuburnya UMNO angkara mereka2 itu (PROJIBOON), jangan lah diterima mereka2 ini semula walau betapa "insafnya" mereka nti...

    BalasPadam
  15. 11.02 pagi,

    Dalam umno, Pemimpin satu hal, self proclaim ulama satu hal lagi. Pro umno seperti mufti harussaini dan pahang yang menguatkan bahawa najib betul tak bersalah....

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  16. Macai2 protun ni, semua yg KPN buat tak akan kena atau betul bagi mereka. Kalau pihak polis tahan dan siasat ketiga2 Tan Sri tu, mereka akan kata polis kejam, kerajaan jahat..bla bla bla...
    Bila polis lepaskan dan kata tiada kes bersabit pun mereka ruih, cakap KPN kena beli lah, dsb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naib ketuih pemudi harus ditangkap mcm khairudin. Kasi ROSMAH sama dia

      Padam