Rabu, 3 Ogos 2016

Laporan DoJ ~ Apa Yang Di Tarik Balik..!


Bukan main lagi para balaci@macai bersorak sorai..! Apa yang ditarik balik???

Setakat ini takde pulak laporan asal dari DoJ berkaitan isu tarik tarik ni..! Ada pun yang boleh dikongsikan ialah posting dari bro din turtle berkaitan isu ini..!

Kalau ikut ceritanya...sekadar tarik sekatan untuk Red Granite berniaga..! tapi bukannya tarik saman sivil..! 

Maknanya DoJ masih berpegang kepada keterangan dan bukti yang mereka miliki..! Bermakna apa juga kesalahan dan tuntutan beku tersebut masih lagi benar untuk dibawa ke muka pengadilan..! 

Maknanya ada penjenayah yang bakal didakwa..! Ada kecurian dan rompakan yang telah berlaku..! Kalau gitu sama la macam asal cerita..! Apa yang tarik tarik..!!!

Baca dan fahamkan..!

Red Granite Boleh Teruskan Aktiviti Perfileman - YAHOOOOOOO ! ! !


Beberapa rakan menarik perhatian saya kepada berita yang sekarang hebat tersebar dikalangan BALACI dan MACAI ( meminjam kata KJ ) kononnya DOJ tarik semula perintah sekatan terhadap Reza dan Red Granite. Ada yang memandai2 tambah spin dengan dakwaan konon saman dah ditarik balik !

Actually malas nak layan spin balaci dan macai ni tapi mungkin ada yang terpengaruh dengan dakyah dan fitnah mereka, takperlah layan sekejap.  

Mereka bersandarkan laporan yang dibuat oleh TV3 ini -



Disebut - DOJ menarik balik perintah sekatan yang dibuat 20 Julai lalu  bla bla bla .....

Kalau tarik balik, kenapa disebut - ... walaubagaimanapun pendapatan masa hadapan kedua2 filem itu akan disimpan dalam escrow ( akaun ) sementara menunggu keputusan daripada saman sivil oleh DOJ ...

Apa yang ditarik balik sebenarnya ? Saman sivil atau sekatan kepada aktiviti perfileman ? Sebenarnya tidak ada apa2 perubahan besar pun melalui pengumuman TV3 itu. Saman tetap jalan. Tak ubah apapun. Cuma sekatan kepada aktiviti perfileman je yang ditarik balik.

Sebab itu sebarang hasil pendapatan akan datang turut di'beku'kan juga yakni dimasukkan dalam escrow akaun di mana sebarang pengeluaran perlu mendapat kelulusan lembaga yang diamanahkan jaga, ( teringat kes lembu NFC di mana perkataan escrow ini mula mendapat perhatian )

Rakan FB YO terlebih awal sudah komen perkara ini -


Seluruh kumpulan pendedak berkokok kuat hari ini..dari pada analyst hantu sehingga lah org tua level SRP. Kunun nya DOJ dah tarik balik saman semuanya .. atau tarik balik sekatan atau saman keatas Red Granite kepunyaan Riza Aziz.

Sebenarnya apa yg berlaku ialah DOJ telah bersetuju utk membenarkan Red Granite terus menjalankan activity seharian nya buat pilem.

DAN DOJ mendapat persetujuan supaya semua future income dari hasil hasil pilem di masukkan ke dalam escrow account yg tidak boleh digunakan pakai atau diambil oleh Red Granite. Sehinggalah apabila mahkamah buat keputusan tentang saman DOJ..suatu hari nanti.

Kalau bahasa bank kita sebut ring-fenced 

Maksud ring fence ialah semua future income akan masuk dalam akaun khas.. tidak boleh di ambil sehinggga mahkamah buat keputusan kes DOJ. Dah di pagar keliling 


Sekian..
Harap maklum.

p.s. Sebenarnya hasil dari red granite tak banyak pun..
Yang berbillion adalah assets tetap dan movable..dan paintings.. itu semua tak berubah.
Filem wolf of wolf street bkn box office macam Star wars or Kabali.
Tak payah nak hepi sgt la oi geng dedak..hangpa hepi pasai pilem soft porno tu? Haish


Nah.... dah jelas ?

Saman sivil tetap jalan.  So, amat menghairankan kenapa para balaci dan macai sibuk menyebarkan berita ini seolah satu kemenangan buat Najib ..... terdesak sangatlah tu, berita yang tak tahu hujung pangkal pun diraikan.

Serius .... Red Granite boleh teruskan aktiviti perfileman .... YAHOOOOOO !! 


Tarik apa?

Tarik seluar dalam yang sudah pun melorot???

Seluar dalam siapa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

100 ulasan:

  1. macai ameno kan popular dgn slogan KEBODOHAN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO OK, Jibo yg tak baguih. Hang Pakatun ka? Mari la hantam Jibo. Tak payah sebut UMNO dulu. PRU14 nanti, kalo Jibo masih mimpin lagi, kita hantam perhabaigh la.

      Padam
  2. Cakap je pong pang pong pang
    Dakwalah cepat supaya masuk jel sesiapa yg berkenaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ingat amarika tu a__k kau punya. Rumah sendiri sunyi macam dalam kubo. Rmh jiran bising kau nak heboh. Bising lh sama sama.baru meriah.

      Padam
  3. Jing Jibo yg hingaq di pos lau dok kata semua harta anak tiri Jibo di lepaigh dari sita la ni dok hantuk kepala dia kat dinding. Sebab sabenear nya yang berlaku ha nya syarikat filem dia di bolehkan bikin filem. Harta dia masih lagi di sita.

    Tak boleh caya apa Jing Jibo cakap tuh. Dia gila, cakap memacam tak betui.

    BalasPadam
  4. Kadang2 gua pening beb, ikut faham gua Riza Aziz dan the gang disyaki menjalankan operasi pengubahan wang yg dimiliki 1MDB tanpa 1MDB sedari. Boleh tak bgtau tang mana si Najib terlibat dan boleh didakwa. Ni kadang2 pong pang ja lebih, tapi akhirnya abuk pun tarak brader. Mcm kes scorpene kt Perancis dulu. Gua rasa nak muntah beb!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Toksah muntah, Jing Jibo. Hang ikut bau taek tu ja lah, kan hang Jing hidung baguih untuk bau taek.

      Padam
    2. Awat dia dok minikus. Sampai skrg tak dak yg kena dakwa pun. Tak nampak lagi ke?

      Padam
    3. 5.40 dah baca affidavit DoJ? dalam dokumen tu menunjukkan bagaimana bermulanya wang rakyat dikeluarkan masuk kedalam akaun 1mdb disalurkan ke akaun jho lo, kemudian masuk kedalam akaun riza dan najib.

      Semuanya ada dalam dokumen DoJ, termasuklah no akaun penjenayah2 ini.

      Tak percaya? Bacalah dokumen DoJ tu...

      Lu fikirlah sendiri....

      Padam
    4. Bahaya tu en halim kalau tahan muntah sendiri.tak perlu tahan. Nnti muntah boleh masuk paru². Boleh maut. Masa nak muntah nanti en halim dongakksn kepala. Baru orang kata en halim nuntahkan diri sendiri.

      Padam
    5. 6:48 PTG tolong bagi link kpd Laporan DoJ itu kat sini supaya senang anjing anjing Najib nih nak baca

      Padam
  5. Itu namanya flip-flop dan kita telah menolak Mr flip-flop waima dalam pakatan atau barisan. Mungkin Puan flip-flop ini akan menerima nasib yang sama (ditolak) apabila pentadbiran baru ambil alih kerusi presiden.

    BalasPadam
  6. Kadang2 gua pening beb, ikut faham gua Riza Aziz dan the gang disyaki menjalankan operasi pengubahan wang yg dimiliki 1MDB tanpa 1MDB sedari. Boleh tak bgtau tang mana si Najib terlibat dan boleh didakwa. Ni kadang2 pong pang ja lebih, tapi akhirnya abuk pun tarak brader. Mcm kes scorpene kt Perancis dulu. Gua rasa nak muntah beb!

    BalasPadam
  7. Putar putra merdeka... jangan tak putar...
    mari kita lihat...siapa yang kena...
    kah kaah kahhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak putar apa chai? Semuanya tertulis beserta dengan bukti, kalau tak betul dokumen DoJ, samanlah...kenapa? Tak brani?

      Kah kah kah tu ape? Lawak? Part mana lawak?

      Padam
    2. kalau xbetul tuduhan WSJ ckp Madey songlap RM100 billion.. awat tk saman dulu?

      so saman tu 'rukun' tutup pembohongan cacai ketom n tountahik

      Padam
    3. 7.21 ni mana mari? Tun songlap 100 billion najib songlap 300 billion...tak gitu?

      Blum citer najib songlap dan curi duit rakyat 1mdb lagi tuh...

      Padam
    4. cacai madey dedak tahik hbis idea dh nk kelentong 7.58.. makan ubat dh ke??

      Padam
  8. Betul tu 606, bukan kita tak baca sendiri. Blogger ni caba nak bagi penerangan putar belit pulak. Rencana tentang itu ada dalam kedua2 Bahasa Melayu dan Inggeris.
    Sudahlah Putra Merdeka, rentikanlah kerja sebagai penderhaka ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang menderhaka tuh ia lah Jibo yang selewengkan 1MDB dan songlap berbilion masuk ekaun dia, bini dia, anak tiri dia.

      Sekarang harta anak tiri dia kena sita. Di kasi kelonggaran sikit, benarkan syarikat filem nya beroperasi, bukan main spin lagi anjing2 Jibo.

      Anjing lah, katakan.

      Padam
    2. Baca memang lah kau baca. Faham atau tidak. Tapi x pe ! Lumrah alam. Ada yg cerdik , ada juga yg kurang cerdik. Yg cerdik cepat faham. Cuma yg kurang cerdik tu , lambat sikit lah nak faham. Tak pe. Pro Tun akan bantu anda faham . x kesah berapa lama pun masa yg diambil.

      Padam
    3. 6.20 Lebih baik menderhaka kepada pemimpin yg curi duit rakyat.

      Padam
    4. hang nk derhaka hang derhaka la sorng2.
      aku takmau merangkak di Akhirat nnt nk cari pemimpin yg diderhakai itu;

      sbb Tuhan Haramkan derhaka pd pemimpinw pun kaki todi.. curi wang..itupun kalo ada bukti. stkt bohong kecinnn dgn carta alir munafik tu..namanya FITNAH

      so DOUBLE lah DOSA... DOSA DERHAKA satu hal.. DOSA FITNAH PEMIMPIN satu hal.. takut sblm mati lagi Tuhan KAFFARAH kt kau hidup melarat sakit menderita sbb KHIANAT pd pemimpin wahai anonChaii Dedak expired 6.54ptg..

      Padam
    5. Betul, DOSA FITNAH PEMIMPIN tu amat besar. Gila, pemimpin dok kata kita rakyat membohong bila menohmah dia menyeleweng 1MDB dan mengsonglap berbilion Ringgit.

      Bila PEMIMPIN fitnahkan begitu ramai rakyat, tentu lah dosa nya amat besar. Tiada maaf bagi nya.

      Padam
    6. Chai 7.18 meh kita jumpa kat akhirat, lihat siapa yg benar, pada ketika itu anggota tubuh kamu otomatik bercakap...tak caya chai?

      Sdr 7.42, chai 7.18 tu kaldai, bila baca style dan cara komen sdr...nanti dia ingat sokong dia, nama pun kaldai makan dedak cop ayam....jenis komen syok sendiri jer kaldai tu.

      Padam
    7. I'm just a follower, I don't interrupt and neither do I give comment. But I'm really sick of reading comments from Mohd Azreen. This bloody Ezreen is rather selfish, arrogant and too proud of himself. He feels that he is the only one smart and knowledgeable. To him all others ideas or opinion are rubbish. I don’t like the way he responded to others comment, whereby instead of answering to the comment he is more interested ini condemning the person.

      Padam
    8. Setuju sangat sdr 8.22 ptg.
      Caitun sekor ni ingat dia sorang jer pandai, orang lain semua bodoh dan tak setanding dia. Ntah2 sekadar drebar lori jer dia ni, tapi berlagak cakap mcm dia tu professor. Ptuihhh…!

      Padam
    9. Kalau rasa sakit atau muntah itu bukan salah aku. Salah korang yg baca. Mengapa sentap. Kalau kau rasa sentap. Kira ok la. Kira ada rasa la. Tak suka jgn baca . Bila nampak komen aku , kau boleh skip.

      Padam
  9. KEGAGALAN DEMI KEGAGALKAN PUAK PRO-TUN MahaTAHIK!

    5. Lihat cara CBI mengeluarkan saman mereka terus menamakan Ananda Krishnan walaupun dia seorang jutawan. Tidak seperti DOJ Amerika Syarikat 20 Julai lalu membacakan saman sivil terhadap individu yang dikaitkan dengan IMDB tanpa bukti kukuh apa yang dikatakan Quintin Rozario, seorang peguam litigasi terkemuka di Brisbane (kelahiran Malaysia) DOJ "mempunyai kecacatan dari segi undang-undang" Kenyataan terbuka 'keterlaluan dan melanggar keadilan asasi".


    6. Akhirnya Peguam Negara Loretta Lynch dan DOJ pada 2 Ogos terpaksa menarik balik perintah sekatan sebelum ini yang dibuat dalam tuntutan mahkamah sivil untuk merampas aset-aset yand dibuat pada 20 Julai terhadap Red Granite Pictures milik Riza Aziz. Red Granite dibenarkan untuk beroperasi seperti biasa dan bank-bank diperintahkan oleh Jabatan Kehakiman untuk meneruskan urusan dengan Red Granite. Riza juga telah kembali ke Amerika Syarikat untuk membuat filem.



    PUAK ANTI NAJIB KENCINN MELELEH SAMPAI KE PUNGGUNG LAAA... kah..kah..kah...kah.. bau busuk yg sgt menjijikan akhirnya terhambur dr kebodohna mereka sendiri!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. LAGI MAU GULING NAJIB.. LAGI DEPA YANG KENA!!

      ALLAH MAHA KUASA!! ORG BAIK BERSABAR DGN PENJAHAT2 SEBENAR TUHAN AKAN TOLONG!


      SKANDAL 18.2Billion Anandad-rakan sebantal tido MadeyTahik AIRCEL-MAXIS.. mampos2 le silap2 Madey pun ada saham dlm kes pengubahan wang haram sebenar ini...

      org jahat selalu looser!

      http://riziqin.blogspot.my/2016/08/ananda-krishnan-kroni-mahathir-sebabkan.html

      Padam
    2. Ya Allah, bangang nya 7.11 ni

      Padam
    3. guna nama Allah pastu maki org..
      ini kata spesis munafik. geng2 TonTahik.. anak sesat join geng gereja dia xpedulik.. najib jgk yg dia kacau!

      Padam
    4. Soalan no 5 kau aku jawab. Siapa anandan. Kroni Tun m atau Najib. Pihak negara India sudah keluar waran. KPN kata negara tiada perjanjian entradisi. Sedangkan pihak kerajaan India kata ada. Mari kita tengok silat KPN lepas ni. Kalau ada perjanjian extradisi antara keduanya. Siapa yg nk menyelamatkan KRONI
      Soalan 6, malas lah aku nak tersngkan . Korang amat faham ttapi sengaja di spin. Masalahnya. Korang kata ini emas.sedangkan kami lihat ianya taik. Dan korang sedar yg itu memang taik.

      Padam
    5. JAWAB PUN TERGAGAP2.. pro TounTahik tgh SENTAPPP skrg.

      kau takmau jwb soalan 5 dgn kadar tipu yg tinggi..
      kah..kah.. sejarah tk boleh tipu

      siapa yg 'pampered' ananda sampai makan duit tk habis..

      Maxis Binariang ragut wang negara dgn kontrak2 billion.. control airspace utk satellite broadcasting berpuluh tahun konsesi.. amacam lu mau kencinnn rakyat lagi kaa?


      najib trpksa ikut legasi kontrak sedia ada oleh mamak tountahik!

      at leat Najib berani tubuhkan MyTV Digital FREE utk pecah monopoli!

      Padam
    6. Yang Taek tu ia lah Jibo dan Jho Taek Lo.

      Tapi kepala taek 7:11 PTG lah mengata Quentin Rozario tu peguam terkemuka di Brisbane. Bernama pun tak kata begitu. Cakap pasal sovereignty tapi tak tau pun bahawa US sebuah negara sovereign ada hak mendakwa penjenayah di negara mereka.

      Terkemuka apa macam itu. Meluat orang dengor kamu cakap begitu.

      Padam
    7. 7:15 PTG kamu bodoh sangat ke? Orang cakap pasal Jibo, anak tiri dia dan rakan sesonglap dia, apasal kau cakap pasal Ananda Krishnan. Kau otak tak center ke?

      Padam
    8. 7:33 PTG kau cakap pasal orang lain dari yang di bincang di pos ini. Kalau aku cakap pasal Ahmad Zahid dah ada RM230 juta masa dia Ketua Pemuda UMNO, amacam?

      Padam
    9. 7.33 apa citer kaldai ni? Apa kena mengena artikel atas dengan ananda dan tun?

      Padam
  10. Ya rasul, bengap juga 7.15 ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lps hina nama Allah..
      dia main nama 'rasul' pulak

      ini spesis2 munafik mcm ratunaga.. guna bnda jht konon nk cuci jht.. sewel!

      Padam
    2. anontahik 7.20ptg ko tu bongok.

      xyh le tunjuk pndai.. lagi idiot ade la..

      Padam
    3. ratunaga tu yang gemok pendek di PMO tu ke?

      Padam
    4. 7.27 takat tu je? Bongok? Apa yg bongok tentang najib songlap duit rakyat? Meh citer skit?

      Padam
  11. Guna nama Allah bukan hak kau, sam dol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nama Allah hak yg WAJIB dipelihara!
      bukan hak kau syaitan utk pakai suka2 hati utk maki2.

      semoga kau kena balasan!

      Padam
    2. Ha ha iblis ini dah marah dah.
      Apa hak kau panggil orang syaitan. Boleh tak aku panggil kau iblis.
      Jangan marah nanti terbakar nanti.

      Padam
    3. apa kau meroyan anondedak 7.29 oii??

      Padam
    4. Jing Jibo memang selalu meroyan .. tu saja keroje die....

      Padam
    5. 7.41 meh citer skit najib songlap duit rakyat atau tidak? Ada data? Ada fakta? Ada bukti? nak backup najib tak? Takyah nak naki hamun chai.

      Padam
  12. pasal ananda krisnan kroni mahathir jangan la dibisingkan sangat. nanti ramai yang sentap. syyyhhhh!!! elok bising2 pasal DoJ, 1mdb, riza aziz, jho lho, 2.6 bilion tapi jangan usik kroni2 mahathir....please!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. mahafiraun buat dosa marina boleh tlh cuci..kan dia rapat dgn pope gereja!

      Padam
    2. Si gedempol Cik Roz rapat dgn sapa plak? Ada yg kata sesapa saja yg boleh ahem ahem......

      Padam
    3. 7.23 & 7.24 apa citer? Lim guan eng? banglo?, lgbt?, yahudi? tak masuk komen dah ker?

      Padam
  13. Betul Allah akan tolong najib,rosmah,reza, jo low yang kuat zikir tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cara posting ni aku ragu la mamat ni kapir ke muslim ke.
      Nama Allah bkn bhn utk kau main2 maki2. kau akan terima kaffarah.

      nk politik ada hadnya. tp ini spesis2 mahazalim smua nk dihina!

      Padam
    2. Mamat 7.26 ni lagi terer, posting saja dia tahu ugama orang. Bila aku maki la sarip Dol.

      Padam
    3. sapa makn cili dia terasa panas la bongok oii!

      Padam
    4. Hahaha "jo low yang kuat zikir" -

      Silap eja tu, Bang. Terutama nya bila dia dgn Paris Hilton.

      Tapi tak tau le boleh berfungsi ke tak.

      Padam
    5. "cara posting ni aku ragu...."

      Bukan ragu lagi chai, was was pun bukan memang SAH...nampak tak pikiran keldai sekor ni.

      Padam
  14. Knp ye belaci belaci ni macam Mabok tadi? Sekarang Terang dan nyata mereka bukan menjadi belaci kpd mo1 Tetapi pd dua pencuri tu...ckp kes ni takena mengene dgn pm tp knp bising se kampong?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab yg 2 ekor pencuri tuh belaci kpd Ketua Kampong

      Padam
  15. Takyah gaduh² lah sape yg mulia disisi tuhan. Yg menang jadi arang yg kalah jadi abu. Silap² 22 ken humban dalam neraka.kita berdoa je yg no 2 berubah hati untuk bersama kita. Tungguuu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg hang tabur fitnah mereta blog tu masok mulia tera mana?

      sapa kasi kau tiket sorga? ckp meunafik belit2..
      apa mtlamat kalau asyik fitnah siang mlm?

      Padam
    2. Jing Jibo munafik sekor sini tuh lebih teruk asyik fitnah siang mlm.

      Dia sekor saja, menyamar macam dia ramai konon.

      Padam
    3. 8.13..
      dgn gelar org cmtu ko dh rase boleh tumbng Najib ke?

      sian mahabodoh masih byk kt sini!

      Padam
    4. 7.26

      "yg hang tabur fitnah mereta blog tu masok mulia tera mana?"

      Jawapan : Mulia tera mana takder....

      "sapa kasi kau tiket sorga? ckp meunafik belit2.."

      Jawapan: kat sini pintu sorga untuk najib dan pencacai takder....


      Fitnah siang malam?

      Jawapan: nak takut aper chai? Tubuh badan otomatik jawab ler chai kat akhirat nanti.

      Padam
  16. Kumpulan pendedak berkokok hanya untuk kaum-kaum dedak saja. ini semata-mata percubaan untuk menaikkan sedikit semangat kaum-kaum dedak yang semakin hari semakin tertekan, terhimpit dan lemas. Ada kaum-kaum yang bukan 100% pendedak telah pun berpaling tadah. Itulah sebab Kumpulan pendedak cuba juga cari sesuatu untuk dikokokkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kokokan pendedak tua kutuk yg semakin lemah..

      ketom dlm penjara xblh control apa2..sbb dulu ligat main 'belakang'

      cubaan demi cobaan FAILED!
      duit labur dh berjuta2..
      Najib tk ajtuh jgk

      yg tergolek ialah si BOTAK cheng anak lembap dia

      moheden tgh ANGAU sakan... sampah sarap dikutip..ANGAU lah skrg ni.. perasan nk jd Pii EMM!!

      lupa skandal dgn betina bini org.. madey tgh gengam telor dia utk jdkan alat tunduk patuh!

      cian pendedak tua yg mahabodoh ikut jilat propa!

      Padam
    2. Setuju "semangat kaum-kaum dedak yang semakin hari semakin tertekan, terhimpit dan lemas." Memang ada peluang Jibo undur. Terutama bila US & Spore dah ambik tindakan ke atas penyelewengan dan pengsonglapan duit 1MDB.

      Tak lama lagi 5 negara lain akan buat demikian rasa nya. Sentap, kata Jing Jibo. Kena heart attack kot makna nya. Bagus lah.

      Padam
    3. 7:39 PTG, takpa lah Najib tk ajtuh jgk sampai la ni mcm hang kata. Tak lama lagi jatuh lah dia. Selewat lewat nya di PRU14.

      Awat dok fitnah pasai bini oang. Jibo banyak kes dgn pompuan. Nanti oang keluaqkan, hangpa nak marah, tak boleh.

      Padam
    4. awat duk mintak najib jatuh tu kira mulia ka?
      kalau tk mulia jgn hrp la ada bantuan Tuhan.

      hangpa mintak lah bantuan dajjal. dajjal sedia berkhidmat dgn geng hanpa..mahazalim

      Padam
    5. Perlu hati hati dgn dakyah zionis illuminati. Cerdik le sikit.

      Padam
    6. aku rasa madeymahataik mmg support illuminati
      dpn melayoo je dia buat lembik tengkok.. tgk si marina gereja sentiaaasaa riang ria..

      Padam
    7. 8.27 dok ehhh..dajjal tu yg curi duit rakyat, kalau bukan disebabkan mahazalim, hari ni rakyat tak tau baca buku, kenal huruf ka, malahan internet pon takder....

      Padam
    8. 8.42 mana banglo? Mana lim guan eng? Yahudi? Lgbt? Gereja? Tak lengkap ayat tuh....

      Padam
  17. Kah kah mme la masuk dlm escrow account sbb DiSYAKI terbabit dng 1mdb... DOJ dah istihar tuada essets dibekukan... 2 perkara yg berasingan yg putrayuhudimerdeka nak spin lagi... tak abis abis nk spin... bab Obama sound DOJ pasal *hearsay* ko nak campak kemano....?

    FuuUUuCCCkkkkkkkKkk.....!!@

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg fu*k betol laa admin blog ni
      hearsay mahatahik boleh sampai ke DoJ

      smlm baru DoJ tersentap..rupanya hearsay..

      Reza xpasal2 jd mangsa si nyayok tua tu..

      kit atgk je la blog dajjal ni beroperasi..
      apa bnda lg dia nk buat

      pembunuhn upahan pun ramai..aku tk rasa mahazalim takkan pilih option tu.. sbb zaman tragedi Memali dlu dia dh buktikan siapa dia MAHAZALIM..!! keta kebal lawan kayu dan parang.. pengecut MAHAZALIM..!!!

      Padam
    2. Mister FuuUUuCCCkkkkkkkKkk.....!!@,

      Kalau betul pun hearsay, kamu bodoh sangat tak tahu bahawa hearsay itu boleh di terima sebagai evidence.

      Baca nih -

      Types of evidence allowed in court

      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.

      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.

      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.

      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.

      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
    3. 8.19 jadi maksudnya najib tak curi duit rakyat dan 1mdb lar ye?

      Padam
    4. 8.30 syok S.E.N.D.R.I ker?

      Padam
    5. Jing Jibo 8:30 PTG, apasai hang jawab sendiri komen hang di 8:19 PTG? Hang bodo sangat dok ingat pembaca tak tau ka?

      Dua dua komen tu bodo sebab tak tau hearsay evidence boleh di benarkan di mahkamah.

      Hang baca lah komen aku di ataigh tuh.

      Padam
    6. jing mamaktahik terkeliru.. dia rasa mcm seorng tp sbrnya lebih..

      bodoh yg makin bahlol.. Najib dlm peliharaan Tuhan Yg Esa.

      lanun tua yg anak dia suka duk gereja katholik tu aku tktau la dia nk doa 'tuhan' mama utk BAPAK dia si KEPALA PENYANGAK BESAR tu!

      maklom laa god marina ada tuhan bapa tuhan anak tuhan - madey xkisah pon bab tu wpun tua dh nak mampos. bab duit jgk yg dia nk bwk masuk kubor..

      Padam
    7. 8.39 kalau najib dlm peliharan tuhan bagitau sama najib...LAWAN dan SAMAN semua fitnah tu....tak gitu?

      Padam
  18. STOP PRESS, STOP PRESS, STOP PRESS -

    CNN KELUAQ BERITA TUN M CALLS FOR NAJIB TO QUIT.

    PANJANG BERITA TUH. OLEH ANDREW STEVENS DARI CNN HONG KONG. MACAM MACAM NAJIB KENA.

    MARINA CHIN BERSIH PUN DI INTERVIEW.

    BalasPadam
    Balasan
    1. so..? najib d letak jwtn ke tadi??

      awwwww mockeris botak cheng serunuk laaaa... ketom yg keciwa

      kuang kuang kuang...

      Padam
    2. 8.40 najib ltk jawatan dok ehhh, najib curi duit rakyat tu memang betul.

      Padam
    3. CNN was the only channel who did not make the live coverage at the ground zero when MHI 017 were shot down. No gutso only gusto reporting from inside the cocoon. kik kik kik

      Padam
    4. don't believe jing jibo, he has been lying and bluffing all over.

      cnn has the most correspondents the world over, embedded their correspondents in war situations, even female ones.

      don't believe the kik kik kind of comments - all are by the same demented jing jibo.

      Padam
  19. Waaaaaa, steady, ada momentum langkah langkah terhadap Najib letak jawatan, atau di ganti dek UMNO, atau di guling dek pengundi di PRU14.

    Di luar negara, Monetary Authority of Spore, Dept of Justice of USA, kot ada yang lian tak lama lagi.

    Dalam negara, sekarang ini Bersih nak buat demo. Aku gembira.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wow sembang kencang anondedak.. ketom dlu boleh turunkan 100k supporters satu mlm

      ini stkt tabur dedak lepastu mcm haram je nk pksa PM turun.. mimpi basah xhbis lg chai mahatahik oii

      Padam
  20. Peerghhh... CNN... hong kong plak dahhh... rsok mesti buat press conference kat Indonesia atsu di Spork... dari dolu lagi sesapa pengkhianat especially dari Utara mesti buat kat Indonesia atau Spork... bila la nak buat Bersih 5 nih... rindu plak nk tgk puak babi dan puak babi murtad pluralism kena hambat dng pulis dan SB... lama tak tgk puak babi ni guling gulung atas jln raya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak Babi dan Jing Jibo tak usah demo le. Bang balls aja.

      Padam
    2. 8.44 ok jer, yg penting " TANGKAP MALAYSIA OFFICIAL 1"!

      Padam
    3. 853, setuju setuju setuju

      Padam
    4. chai2 penyamun tua sdg deal sama2 depa.. kah..kah.. syok sendiri laa angauu mcm moheden!

      Padam
    5. kah..kah..kah
      nmpk sgt 'perjuangan' xbetul

      chai2 dedaktua oii..
      dlu si tua kutuk mahatahik ckp CNN media2 asing itu semua JAHAT.. xboleh percaya.. siap sekat lgi masuk malaysia.

      kunun skg ken asembah world media.. puiiii... lagu ni pon dok ada.. nk kencinnnn bnyk mana lagi chai oiii


      gi cari sat Marina duduk kt gereja mana skg.. kasi tau lah bapak dia tgh sempott! pope ventican bolh tlg tak??

      Padam
  21. Kah kah kah...
    Kelakar dan kesian aku baca.
    Kesimpulanya macai tengok berita tv3 yang diedit untuk bodek dan sedapkan hati jibo.
    Macai semua kena baca world news. Itu yang sebenarnya statement dari DOJ Amerika. Kalau tak faham BI, tanya sapa yang faham.
    Taklah macai sengeh suka tanpa sebab.
    Kah kah kah
    Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. si sewel yg seronok dlm sentappppp...

      sgguh2 berguling nih nk ckp najib slh curi wang jgk. korek satud unia habuk bukti xjumpa2.. failed!

      kailudin penyamun tgh penin, cmne ade tukang sabotaj.. makloom laah pkt2 nk rebut jwtn dlm parti baru mahadey@mahataik...

      kahh..kah..kah..kah..kah..kah
      kahh..kah..kah..kah..kah..kah
      kahh..kah..kah..kah..kah..kah
      kahh..kah..kah..kah..kah..kah

      Padam
  22. Minggu lepas puak2 anjing pakatan kata najib tak akan keluar negara kerana takut kena tangkap.
    Semalam najib ada di jakarta, tak ada sekor pun anjing pengesan melaporkan bhw najib dah kena tangkap.

    Pembangkang di Malaysia memang bodoh. Kalau cerdik dah lama umno tumbang.

    PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

    BalasPadam