Jumaat, 5 Ogos 2016

Mahkamah Bakal Tentukan Status OSA Laporan 1MDB..!


Rakyat marhaien tetap berusaha..! Rakyat marhaien tidak mudah berputus asa..!

Seorang anggota seumur hidup Umno Zahid Md Arip memfailkan permohonan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur supaya laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB diubah status sulitnya.

Pemimpin badan yang dinamakan “Gerakan Undur Najib” itu memohon perintah certiorari untuk membatalkan pengelasan laporan itu bawah Akta Rahsia Rasmi 1962.

Beliau juga mahu laporan itu diserahkan kepada pihak berkuasa bertanggungjawab berdasarkan Perkara 107(1) Perlembagaan Persekutuan.

Zahid berkata beliau memfailkan permohonan itu bagi pihak rakyat Malaysia atas alasan Najib mungkir janji dengan tidak mendedahkan dokumen itu kepada awam.

“Tidak pernah terjadi di mana-mana dunia laporan audit dianggap sulit,” katanya.


Benda salah tetap salah..! mana boleh dibenarkan pula..!

Betul tak...Pandi???

Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. APA kata kita boleh minta mahkamah batalkan ost di kerajaan negeri Penang Dan Selangor isu kes terowang dasar laut Dan isu tanah manggis ADA berani tak macai probanglo.
    Kalau dedahkan audit Dan loporan kowangan Selangor Dan Penang ITU ADA berani tak

    Jangan pulak kerajaan selangor dan penang siap bagi amarah mana pegawai dedah ost akan dikenakan tindahkan aktar rahsia rasmi ITU he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lorr..semua laporan audit negeri didedahkan...transparent. Audit negara keatas semua kementerian pun dedah. Lu cerita apa?
      Hanya jibo yg bawa laporan audit 1mdb ke kabinet untuk dirahsiakan.
      Jibo penipu...sebelum rahsia kata tunggu siasatan.
      Patutlah nak rahsia....beli ubat awet muda berjuta dgn duit 1mdb.

      Padam
    2. setuju dan sokong pedapat 11:53 PTG.

      Padam
    3. Bedobah 11:41 PTG asyik coba kenen isu pos kpd lain hal. Buat begitu di tiap pos.

      Jenis yg Najib kata di kempen PRU13 bangang, hamjadah. Sebab tak menolong dia mencari fakta dan hujah melawan speifiks yg rakyat tuduh najib.

      Padam
    4. 11.41.
      Tanya diri kau mangkuk,pasal apa kau ni bangang mcm najib?
      Kenapa kau tak paham bahasa?

      Padam
    5. Meskipun didesak selama 22 taun oleh pakatan namun petronasional tetap tak istihar auduitnya makanya apalah sangat kalau satu lagi GLS tak buat pendedahan. Dan jangan lupa Daputera juga berjanji untuk pulangkan balik kampung buah pala tapi memungkirinya... ini menunjukkan janji tak semetinya ditepati. janji adalah untuk di lupai dan tak semestinya ditepati gitu. Hu hu.

      Padam
    6. Cai najis sokong x tindakah zahid ni?
      Najis berjanji tunggu laporan audit. Tp kenapa kena beku?
      Tolobg cai najis explain

      Padam
  2. mr ITU...otak kat bontot.........lain cerita, lain dia konar......ni la IQ 3 suku....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau punya mulut di lobang bontot kamu. Bau husuk tiap kali bukak mulut

      Padam
  3. BAGUS BAGUS BAGUS

    BUKAKKAN PEKONG JIBO

    RAKYAT BERHAK MENGTAHUI NYA

    1MDB GUNAKAN RM1 JUTA WANG GOMEN SEBAGAI MODAL

    RAKYAT MESTI BERHAK MENGTAHUI BETAPA BUSUK PEKONG SI JIBO

    BalasPadam
  4. Mamat ITU ni Bangla ke apa, mengeja pun tak reti. Mwahahaha. Kantoi pulak tu. Audit kerajaan setiap tahun semua orang boleh baca, kalau nak. Cuma audit 1MDB je yang tiba-tiba tak boleh. Kita nak baca sebab hari tu Najib jugak yang suruh kita baca. Jenuh dia cakap suruh tunggu laporan audit. Sekali Kabinet Kayu pergi masukkan jadi rahsia pulak. Mestilah Najib marah. Dia nak rakyat semua baca. Mwahahahaha.

    BalasPadam
  5. tak kemana ushaha protun ni semua ... no surprises in the Audit Report .... saja nak spin ... buang masa je layan ... go fly kite !!!

    BalasPadam
  6. Mufti dan ostat najib tak malu ker? Adakah islam mengajar kita menyembunyikan yang benar? Kenapa perlu takut hadapi hakikat dan ketelusan?

    BalasPadam
  7. sudah2 la nak menipun dan putarbelit tu wahai penjilat2 lobang taik kafir2 harbi DAP PKR RBA... si kafir Lim guan eng sehingga kini belum menyerahkan dokumen berkaitan terowong dasar laut Penang korang tak kecoh pun...sedangkan dah terang lagi nyata si kafir LGE tu amal rasuah dan menyeleweng...sarat dgn bukti2 sahih... melayu bodoh je yg masih terhegeh2 nak jadi pemakan najis puak2 kafir tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banglo taknak nak citer chai?bagaimana pula dengan gereja? Kg manggis? Babi? Lgbt? Hiv? Aids? Plurasima? 100 billion? Memali? Cimb bmb? Maybank? Misc? Petronas?

      Padam

  8. CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

    Friday, August 5, 2016
    [KRIK, KRIK, KRIK] Saman DoJ Amerika tak babitkan saya, kata Najib


    JAKARTA, Jumaat – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, saman oleh Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat baru-baru ini tidak membabitkan beliau, Kerajaan Malaysia atau 1Malaysia Development Berhad (1MDB) secara langsung.
    “Saya ingin menegaskan bahawa apa yang dilakukan oleh DoJ baru-baru ini tidak membabitkan saya atau Kerajaan Malaysia atau 1MDB secara langsung.
    “Saman itu menamakan lima individu. Ini bukan saman jenayah tetapi adalah saman sivil,” katanya dalam temu bual dengan stesen televisyen Metro TV, hari ini.
    Dalam writ saman bagi merampas aset individu dan syarikat difailkan di Los Angeles, DoJ berkata, sejak 2009 sehingga 2015, lebih daripada AS$3.5 bilion (RM14.16 bilion) dana milik 1MDB diseleweng oleh pegawai-pegawai tinggi dan sekutu mereka.
    Defendan yang dinamakan dalam saman itu ialah anak kepada isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor dengan suami pertamanya – Riza Shahriz Abdul Aziz -; Jho Low; Tan Kim Loong (rakan sekutu Jho Low – pemilik beberapa akaun bank di mana dana 1MDB yang diseleweng dipindahkan) dan pegawai kerajaan Abu Dhabi, Khadem al-Qubaisi serta Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny.
    Meskipun nama Najib tidak disebut secara langsung di dalam writ saman itu, tetapi ‘pegawai atasan Malaysia’ yang dirujuk sebagai ‘Malaysian Official 1’ adalah Perdana Menteri yang turut memegang satu jawatan yang berkuasa di dalam 1MDB.
    Najib yang juga Menteri Kewangan adalah Penasihat Eksekutif 1MDB yang berkuasa membuat keputusan berkaitan komitmen kewangan syarikat itu. – Agensi






    Datuk Saifuddin Abdullah


    Tony Pua


    celahgelegar at 9:35 PM
    Share

    3 comments:

    AnonymousAugust 5, 2016 at 10:34 PM
    Aku tengok juga wawancara tu....biasa lah....baca script nya wawancara....tukang tanya mamat INdonesia tu pun kayu....tanyalah soalan siapa 'Gomen Official 1'.....nak juga tengok Nagib Razak gagap sat nak jawab...kahkahkah

    Reply

    AnonymousAugust 5, 2016 at 11:10 PM
    Kih..kih..kih!!!

    Reply

    AnonymousAugust 6, 2016 at 12:51 AM
    Kalau pun nama dia takda tp nama anak tiri dia ada tu. Tak jadi hal ke kalau 1MDB ada kaitan dgn anak beranak dia??

    Reply

    Load more...
    Links to this post
    Create a Link



    BalasPadam
    Balasan
    1. Kirim salam jer ler kalau ko ingat Uncle Kim akan berundur cuma kerana si anaknya terbabit skandal swimming pools no bangalow ... he he

      Padam