Rabu, 17 Ogos 2016

Menteri Ludah Najib..?


Beriya iya Najib dan balaci@macai menjelirkan lidah menyembur nyembur air liur mengatakan campur tangan asing..! Ada yang kata Amerika nak bunuh Melayu..! 

Tup tup..! Menteri buat kenyataan sebaliknya..! Habis lah kali ni..! Mesti Menteri ni kena gugur atau ditukar kementerian..! 

Belum ada campur tangan asing, kata menteri luar

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata setakat ini masih belum ada sebarang campur tangan asing dalam hal ehwal negara ini.
Katanya, siasatan Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) terhadap 1MDB belum dianggap mencampuri urusan negara kerana transaksi pelaburan strategik itu tidak dibuat di negara ini sebaliknya di AS.
“Setakat ini tak ada campur tangan asing terhadap negara kita. Tapi saya katakan siasatan oleh DOJ perlu dilakukan secara adil, saksama dan tidak mempunyai apa-apa motif yang lain.
“AS menyiasat perkara itu kerana ada transaksi berlaku di negara mereka. Jadi setakat ini tidak ada campur tangan negara asing dalam hal ehwal negara kita,” katanya dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia.
Rakyat negara ni tak mudah nak dibangsatkan..!
Siapa bangsat?
Lu Fikir La Sendiri!!!

31 ulasan:

  1. Betul apa yang di kata Menteri Luar Malaysia itu.

    Betul, di Malaysia ini yang betul tidak semesti nya sentiasa di anggap begitu oleh puak Pemerintah. Macai@balaci @ pemakan dedak Najib apa tah lagi.

    Tapi Menteri Luar itu coba jugak gesel DoJ USA dengan mengata, "siasatan oleh DOJ perlu dilakukan secara adil, saksama dan tidak mempunyai apa-apa motif yang lain." Nak melepaskan batuk di tangga? Tidak, nak menunjuk Najib dia buat kerja mempertahankan dia (si Najib).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hasil siasatan DOJ itu ibarat tali pencucuk hidung kerbau. sekali tari ditarik, kerbau akan lakukan apa saja mengikut kehendak tuannya..
      pemimpin yang dicucuk hidung akan melakukan apa saja demi mempertahankan rahsianya dari terbongkar...

      Padam
  2. Apende nya motif yang lain, Anifah? Kan US masih bebaik dengan Malaysia. Obama, kawan golof Najib, masih memerintah. Walau ha nya beberapa bulan saja lagi sampai hujung tahun ini.

    Ke dah terasa Obama pun dah "malas" nak main golof dengan Najib? Mana tak nya, DoJ dah tulis 136 ms Laporan salah laku "Malaysian Official 1" untuk mahkamah US. Obama pun seorang loyar, dia politically correct and behavoiurally correct.

    Dan Obama sebagai Presiden, ada akses kpd laporan2 yang menunjukkan siapa MO1 itu. Pengarah Komunikasi Strategik UMNO, A Rahman Dahlan, sendiri mengatakan bodoh lah orang yang tak tahu siapa MO1 itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Anifah di buang sebab mengata takda foreign intervention (sabenar nya dia kata "belom ada" - nakal jugak dia tuh), maka A Rahman Dahlan pun akan di buang jugak.

      Aku nunggukan masa Najib buang semua cabinet nya. Atau masa dia dah takda cabinet.

      Padam
    2. Memang pon si Obama dah malas nak layan si Lanun Bugis sebab lobang dah terlalu besar.

      Obama dah tak boleh layan Lanun Bugis main golf dan sekarang terpaksa main pantat Lanun Bugis.

      Kahkahkahkahkah....

      Padam
    3. Aku rasa kalau Donald Duck Trump menang dan jadi Presiden di hujung tahun ini, Najib akan melulu dan gesa Anifah dapatkan appointment nak sembah dia di Washington secepat mungkin.

      Kalau Hilary Clinton menang, kot Najib kena long queue nak dapat appointment menyembah.

      Tapi si gila Trump tak tau lah. Dia business man, dia makan ampu, tak tau lah jika dia jugak korap. Kalu korap, kot si Lanun Bugis melanun lagi nak dapatkan berpuluh bilion dollars - Jibo nak hadiahkan Trumpo.

      Padam
  3. Suka tengok gambar Najib & Rosmah, macam dia orang tengah bergaduh.

    Pikiran jahat? Tak, ha nya nakkan Najib tak lagi jadi PM, jadik, tak selalu kena nengok muka dia le.

    BalasPadam
  4. kalau nak kata ada campur tangan makna ada 7 negara luar campur tangan.......depa siasat salah laku 1MDB......mengarut....

    BalasPadam
  5. Siapa bangsat? Najib bangsat. Dan kuncu kuncu nya. Pemakan dedak nya.

    Berjela jela dah di tulis membuktikan nya.

    BalasPadam
  6. Jing Jibo dah mampos. Ok, hampir mampos. Nyawa ikan ... ooops, nyawa anjing yang kena pelupuh. Sekarang ini keluar ha nya bila di tonjol bontot nya dengan kayu. Dia dah jadi Mat Tonjol.

    BalasPadam
  7. semalam aku baru tau yang buat laporang di amerika tu si husam, si mattias, dan khairuddin, penyokong kuat orang tua nyanyuk yang baru keluar ijn, dulu puak ni masa orang tua nyanyuk memerintah kerajaan bukan dedak je dia orang makan tapi dengan guni guni dedak pun dia makan dan jual. sekarang bila pembekal dedak dah nyanyuk, dedak pun ade tokeh dedak baru sibuk nak menyelamatkan negara pi rah, sekarang dedak pun takde dah jadi hampeh tak leh cari makan baru meroyang. padan muka hangpa baru tau langit tinggi rendah itu lah balasan allah swt syukur alhamdulilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tarak fakta Jing, lorr. Only opinion. Mine is better anytime.

      Tipu bohong also. Saying baru tau. Siapa mau caya apa lu kata, Jing.

      Padam
    2. La.. komen takat tu je cai.
      Komen la menarik sikit.

      Semalam baru ku tau yg saman ari selasa tu bukan najis. Walaupun sudah setahun berlalu berazam ingin menyaman pada hari selasa.

      Padam
  8. Aku tunggu Lanun Bugis buang penasihatnya ia itu Losy Sarang Tebuan!!!!

    Wahkahkahkahkah.........

    BalasPadam
  9. Kesian dengan Menteri2 ini yang menjalankan tugas dengan jujur tapi ahirnya kena tendang.

    Aku nasihatkan pada semua Menteri2 supaya tedang si Lanun Bugis Marangprabu Kebunden Marang Sekeper cepat sebelom mereka kena tendang!!!

    BalasPadam
  10. Jing Jibo memang dah nak mampos. Aku cek di blog2 lain dia selalu masuk pun dah takda. Mampos cepat la Jing. Bila dah nanti, tolong kasi tau ye? Nak cerebrat sikit. Dah takda that brat, mesti cerebrat.

    BalasPadam
  11. Menteri luar bercakap hal yg benar pada situasi semasa. Ini tidak bermakna tidak ada keinginan pihak luar utk masuk campur hal dalaman malaysia. Ini benar dan logik bukan? So, kpd blogger, silalah berhati2 ketika memilih isu dan menulis tajuk. Tiada menteri yg ludah najibpun sebenarnya. Hatta jika ds anwar ibrahim atau tun mahathir sendiripun bila berhadapan dgn najib, tiada aktiviti ludah meludah. Jangan jadi pecacai adu domba. Isunya ialah mencari kebenaran adakah benar najib sudah ambil duit negara melalui 1mdb. So istiqomah dgn isu tersebut. Bukan ajak dan paksa orang untuk benci najib kerana kebencian orang pada najib bukan bukti najib rembat duit negara. Fokus cari bukti agar najib akhirnya tdrpaksa mengaku jika bersalah, bukan menggunakan kebencian orang untuk buktikan najib bersalah. Kalau najib turun takhta, adakah kemungkinan harta yg dibisingkan hilang itu dapat dijumpai semula? Adakah perumpamaan lepas dari mulut naga masuk ke mulut singa boleh diguna pakai utk isu ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apasal kau kata Tiada menteri yg ludah najibpun? Sebab kau sedar Najib dah nak kena?

      Dah tak jadi isu pasal najib ambil duit negara melalui 1mdb. Dah jadi fakta. DoJ USA ada kata.

      Ajak dan paksa orang untuk benci najib? Kau terasa gitu? Bagus lah. Selalu nya Najib dan kuncu kuncu nya aje yang paksa. Sampai bekas Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times kata PMO paksa dia terbitkan kenyataan akhbar depa kesemua nya, setiap perkataan.

      kebencian orang pada najib bukan bukti najib rembat duit negara? Kau nak tahu apa makna bukti? Nanti akan di c&p apa dia.

      Kau bangang ke menanya adakah kemungkinan harta yg dibisingkan hilang itu dapat dijumpai semula? Kan dah di jumpai. DoJ sedang nak rampas. Itu lah sebab nya Husam dan Chang mengambil tindakan mahkamah di US bagi pihak rakyat Malaysia untuk mendapatkan nya di pulangkan.

      Padam
    2. Jang ooo jang...tang mana Najib anak beranak takbersalah cekik bermuntah kedarah dari hasil curian duit rakyat melalui 1Mdb. Engkau Matikanlah lampu suloh tuu. Kita berada di tempat terang.

      Padam
  12. Mantra campurtangan asing bukan satu kali ini didendangkan malah telah beratus kali didendangkan sejak zaman pak kaduk lagi. Waima kedatangan al Gore di sini juga di kompang sebagai campurtangan asing dalam negara ini satu masa dulu. Wakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan negara kecil saja takut akan campurtangan asing malah Amerika yang sebesar badak sumbu itupun kalau boleh tidak mahu Putin campurtangan dalam hal ehwal mereka. Kah kah kah

      Padam
    2. Paling membanggakan ialah bilamana bekas Duta AS yang telah bersara iaitu Mr Mallot masih tidak boleh melupakan kenangan pahit manis ketika bertugas di sini dan ianya sering dinukilkan dalam penulisan-penulisan beliau.

      Padam
    3. John Mallot bukan pandai sangat orang nya. Dalam ertikata lain, dia bodoh.

      Dia dah tua, pemikiran nya kolot, di US pun tak banyak contacts nya. Jadi, mana lah dia boleh dapat fakta yang membolehkan dia keluarkan pendapat yang di hemah orang.

      Tak ramai yang percaya apa dia cakap. Inconsequential old man.

      Padam
  13. buat masa sekarang tiada seorang menteri pun berani memberi pendapat ikhlas perhadap najib yg amat jelas sekali tlh menyalah gunakan kuasa.

    mereka tidak mahu menerima nasib yg menimpa ts muyid n ds shafei.

    saya amat yakin sekali semua sedang d pantau olih orang2 najib.

    saya juga perecaya bahawa najib amat khuatir sekali dgn ds zahid kerana beliau saja yg mempunyai pengaruh n kekuatan utk menggugat kedudukan nya.

    olih demikian saya tidak heran jika sakira nya gerak geri ds zahid d pantau 24/7.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Isa masih ada macam satu masa dulu tak lah perlu pantau pergerakan lawan 24/7. Susah-susah hantar aje lawan ke Kemunting.

      Padam
    2. Betul, Najib paling tak bijak buang ISA, nak menyenangkan hati DAP, dua beranak Lim dulu pernah kena ISA dan bencikan nya.

      Cakap tak bijak tuh cara polite, tak macam Jing Jibo di sini.

      Padam
    3. Ketua Pemuda Kerry Jamaludin pun minatkan jawatan PM. Dia dah ikrar di khalayak ramai lama dulu bahawa dia nak jdi PM pada umur 40 - anggaran sekarang.

      Dia pun menangguk di air keruh. Dia kasi warning kpd Najib jangan pandang enteng Parti Pribumi Bersatu.

      Padam
    4. Zahid Menteri Dalam Negeri i/c PDRM. Tapi biasa nya Pengarah SPRM beri briefing kpd PM sejak dulu lagi. Macam masa Anwar Al Jub sodok bontot dreber dia dll.

      Jadi betul lah kemungkinan Zahid di pantau 24/7 tuh.

      Padam
    5. Pembetulan:

      Pengarah Cawangan Khas PDRM, bukan SPRM.

      Padam
  14. Pastii ramai ternanti-nanti rindukan komen dari Kejora
    Sejak akhir-akhir inii kitorang jadii ibarat penglipor lara
    Nak harap cai-cai anjing Matdey setakat kasi huru hara
    Tak dapat khianat kat sinii pergi luar jual rahsia negara

    BalasPadam
  15. Memang di nanti nantikan komen dari kejora, yg ingat dia terror nak buat huru hara,anjing tong sampah yg perasan kuda juara, meh masuk sini kita tekeh luku kepala..
    Perasan ko sendiri konon jadi penglipur lara, tapi betul sangat kau jibbo punya barua, hari hari menyalak mcm anjing pondan tua,perasan gigit orang tapi gigi sudah tiada..
    Tiada rahsia negara semua rakyat sudah tahu,penipu paling besar adalah kau punya sifu, jelas sangat siapa Malaysian official nombor satu, nenek kau di rumah bila tanya pun tahu..
    Jangan sebut khianat kalau kau bebal dungu,banyak negara siasat Malaysia mula siasat dulu,pecat sini sana sebab rahsia sudah tahu, tuduh pulak Amerika mahu serang orang Melayu..
    Bangsat lu jing muka tak malu!

    BalasPadam