Rabu, 3 Ogos 2016

MO1 ~ Tak Sebut Nama Tak Bermakna Bukan Dia..!


Jebat..jebat rimau..! bau..bau rimau..! jejak..jejak rimau..! ngaum..ngaum rimau..! tup tup badak?

Gila ke aper???

Peguam Dr M jelaskan mengapa MO1 tak dinamakan

‘Malaysian Official 1' yang jelas ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, tidak dinamakan dalam dokumen mahkamah di Amerika Syarikat kerana beliau tidak memiliki sebarang aset yang akan dilucutkan haknya dan penyiasat terikat dengan konvensyen antarabangsa, kata peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla.
Beliau berkata walaupun laporan Jabatan Kadilan (DOJ) tidak menamakan Najib secara langsung, ia tidak membebaskan perdana menteri daripada dakwaan penipuan atau sogokan berhubung dengan dana 1MDB.
Haniff, yang mewakili bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam beberapa prosiding mahkamah terhadap Najib berkata, begitu juga dengan pegawai-pegawai 1MDB yang tidak dinamakan secara langsung tidak bermakna mereka bebas daripada dakwaan penipuan.
Beliau berkata, tindakan mahkamah oleh DOJ itu menunjukkan bahawa asas tindakan adalah penipuan dalam 1MDB, dengan dana yang berasal dari Malaysia.
Hasil dana telah disalurkan keluar dari negara ini, termasuk ke Amerika Syarikat, dengan pembelian aset.
"Dokumen mahkamah juga menunjukkan terdapat sogokan, atau dana kemudian kembali ke Malaysia. Ia terletak dalam bidang kuasa Malaysia dan agensi-agensinya untuk menentukan sama ada terdapat unsur rasuah atau sogokan dan tindakan yang perlu diambil terhadap mereka.
"Bolehkah Amerika bertindak terhadap penipuan atau dakwaan rasuah? Tidak boleh, kerana di negara itu ia hanya melibatkan pengubahan wang haram, mereka tidak boleh bertindak (berhubung penipuan) di sana. Mereka tidak boleh bertindak ke atas 1MDB officials 1, 2 atau 3 atau juga Malaysian Official 1 di sana.
"Ini tidak bermakna mereka yang terbabit itu tidak terlibat dalam penipuan atau sogokan. Rakyat perlu memahami ini adalah daripada dokumen mahkamah," kata Haniff.
Tindakan boleh diambil ke atas mereka di Malaysia, kata peguam itu.
Haniff berkata demikian dalam tiga rakaman video mengenai isu 1MDB dan dokumen DOJ, yang telah dirakamkan oleh blogger Dinturtle dan disiarkan di blog dan juga di Facebook peguam itu.
Daripada kertas mahkamah, DOJ melaporkan Malaysian Official 1 menerima wang AS$731 juta, kononnya daripada dana 1MDB.
Bangang memang tak reti..!
Siapa bangang?
Lu Fikir La Sendiri!!!

50 ulasan:

  1. "Dokumen mahkamah juga menunjukkan terdapat sogokan, atau dana kemudian kembali ke Malaysia. Ia terletak dalam bidang kuasa Malaysia dan agensi-agensinya untuk menentukan sama ada terdapat unsur rasuah atau sogokan dan tindakan yang
    perlu diambil terhadap mereka.

    "Bolehkah Amerika bertindak terhadap penipuan atau dakwaan rasuah? Tidak boleh, kerana di negara itu ia hanya melibatkan pengubahan wang haram, mereka tidak boleh bertindak (berhubung penipuan) di sana. Mereka tidak boleh bertindak ke atas 1MDB officials 1, 2 atau 3 atau juga Malaysian Official 1 di sana.

    "Ini tidak bermakna mereka yang terbabit itu tidak terlibat dalam penipuan atau sogokan. Rakyat perlu memahami ini adalah daripada dokumen mahkamah," kata Haniff.
    Tindakan boleh diambil ke atas mereka di Malaysia, kata peguam itu.

    Komen:

    Tak semua loyer celik kerana ramai juga yang tidur dan segelintir panjang tangan. Lupakah atau sengaja terlupa bahawasanya siasatan tempatan telah dibuat oleh pelbagai agensi terhadap 1GLC dan keputusan telah pun dibuat. Jadi apa lagi maunya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Doj dah buat siasatan ke atas calon presiden demokrat berhubung isu email yang mengancam kerahsiaan AS dan tanpa tertuduh (iaitu calon presiden) perlu didadapkan di depan Akim. Ini menunjukkan waima di negara paling maju dan 'adil', Doj mereka sememangnya dibekalkan kelayakan dan keistimewaan untuk sama ada heret atau tidak mana mana kes ke muka pengadilan. Jadinya kalau itulah yang melata di AS, apakah Zaid/Kita akan tuduh Doj AS tak sepatutnya memiliki keistimewaan sebegitu rupa dan akan menyokong Trump untuk menarik balik keistimewaan itu? Ada beran?

      Padam
    2. Macai probanglo dan protun Dokumen apa ditujukkan semua dipalsu untuk kelirukan Rakyat Malaysia ini
      Macai protun cakap kenapa ost 1mbd itu
      Macai protun penah bertanya pada dia kenapa kes perwaja Dan pkfz di ost kan
      Tanya pada kerajaan Penang dap Dan pkr selangor ada mereka tunjuk akaun keluar masuk Wang syarikat mereka, sehingga sekarang mereka tak nak tunjuk akaun pebelanjaan syarikat negeri konon ost Perkara semua telah lakukan tak Kira bn atau pakatan haramjadah...
      Macai protun tak reti apa maksut ost dalam kerajaan, kenapa dokuman pebelanjaan di Penang Dan Selangor ost kan
      Perkara ost semua negeri Dan Malaysia dah lama dilakukan untuk lindungi rahsia kerajaan Dan rahsia negeri

      Semua ost kan sebab ia rahsia kerajaan Dan rahsia syarikat
      ADA tak syarikat dunia ini tunjukan laporan kowangan mereka mereka pasti rahsiakan dari pengtahuan umum.

      Kami hanya minta bukti Wang 1mbd masuk ke dalam akuan najib ITU tak mampu protun bagi bukti.

      Padam
    3. Bukti dari DoJ dah nyata. Hanya siapa MO! belom di namakan depa. Tapi kita semua tau le. Kalau nak bukti lain -

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”


      Padam
    4. Macai probanglo Dan protun cakap pasal bukti dewan bahasa buat kami ketawa je he.he.he.
      Macai protun dan probanglo lain Kali baca Dan tahu situasi politik amerika ITU, kalau tak ADA Wang jangan main politik amerika ITU kalau di amerika semua Wang hanya mahu wang, lihat kes Hillary Clinton,HSBC Dan Goldman Sachs ITU mereka semua telah sebab kroni mereka main dengan Wang.
      Kami tahu mereka cuba jatuh najib sebab dibayar seseorang untuk menjatuh sekarang pemimpin, mereka telah lakuakan pada China,rusia mereka telah gagal.
      Di amerika kalau tak ADA jangan cerita pasal undang2

      Padam
    5. 357 PTG: "... protun cakap pasal bukti dewan bahasa buat kami ketawa je he.he.he."
      Tentulah. Sebab bila engkau cerita pun, tak perlukan bukti, kan?
      Kah kah kah

      Padam
    6. Kalau setakat satu isu saja yang mampu dijadikan modal untuk rebut kerusi presiden, alamatnya salah satu iaitu sama ada republikan atau demokrat akan terlopong. Analisa setakat ini menunjukkan Trump ada sedikit lebihan dari segi isu: Iaitu isu email dan konspirasi dalaman demokrat. Namun apakah Trump yang akan duduk di kerusi berkenaan banyak bergantung pada sokongan pelobi pelobi. Sama seperti keadaannya di sini, sama ada pelobi-pelobi dan pelawak-pelawak Pakatun mampu mengubah takdir, hanya takdir yang akan jadi saksinya.

      Padam
  2. dokumen 2 tu semua dari SR dan Kudin Bangkrap yg mmg sah fabricated utk memfitnah .... so lupakan ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kot Reza anak tiri Jibo nanti bankrap sebab harta dah kena sita. Hasil filem tak cukup nak bayor hutang.

      Go bang balls.

      Padam
    2. check your facts then bang your ball and then go fly kite !!

      Padam
  3. He.he.he. macai probanglo dah protun dah tak ADA idea he.he.he
    doj Lynch dah sahkan menarik balik sekatan harta Anak tiri najib he.he.he
    Macai lupa macai protun kena sedar di amerika siapa ada Wang dia berkuasa,
    Macai probanglo dan protun kena sedar tak guna anda harap doj ITU mereka ITU semua pelakon Hollywood..
    Macai protun kena sedar kes juga tengok kes Hillary Clinton, HSBC,Goldman schs itu mereka semua dilepaskan oleh doj ITU.

    Kalau protun ingat doj tak makan rasuah 'doj seorang penipu Dan nak kena Malaysia ini tak jadi.

    Dah, kalau orang macai protun tak mahir politik amerika mereka semua ITU pelakon Hollywood, bakata Trump doj untuk orang berkuasa dalam white house.he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila DoJ sahkan menarik balik sekatan harta Anak tiri najib? Apasai tak kasi link? Ko membohong, menipu dan memfitnah ye?

      Dahtu kau keluarkan perkara yg takda kait mengait. Banglo lah, Hilary Clinton lah, Donald Duck Trump lah. Ko dah sewel ke, Jing Jibo?

      Padam
    2. Nak buat camner ... dia tak dapat membezakan diantara penyelewengan dan penyewelan

      Padam
  4. "Daripada kertas mahkamah, DOJ melaporkan Malaysian Official 1 menerima wang AS$731 juta, kononnya daripada dana 1MDB."

    Kononnya? kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi kau tak nafikan terima wang AS$731.

      Wang songlap lah. kuh kuh kuh

      Padam
  5. Pandangan dari lawyer kita sendiri untuk buat hujah disini rasanya sangat tidak releven.Tempatnya ialah hanya dalam mahkamah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan ha nya loyar yang boleh keluarkan hujah. Bukan ha nya di mahkamah. Jangan jadi bodoh lah tak tahu apa makna demokrasi.

      MOI dah nyata. Sapa lagi kalau tak Jibo.

      Padam
  6. Tindakan Mahathir & konco-konconya adalah ibarat "marahkan nyamuk, kelambu nak dibakar"...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan juga "menangguk di air keruh"..

      Padam
    2. Bukan nak bakar nyamuk atau kelambu, Dol. Tun cuma nak bakar pemimipin yg seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit.

      Dengan cara dapatkan penyeleweng dan pengsonglap tuh undur atau UMNO gantikan dia atau pengundi gulingkan dia di PRU14.

      Padam
    3. Kelambu tu walapun dah lama digunakan, masih elok lagi. Nyamuk kerap masuk. Disuruh basuh dan dijahit lubang2 yg ada ... tak mau pula.Eloknya ... bakor aje...

      Padam
    4. Dengan memecah belahkan Melayu kepada kumpulan2 yg lebih kecil...dan akhirnya melayu lingkup...

      Padam
  7. Hoi KJ. Aku dah brithu kau jgan antar Macai ¾ masak. Kau sendiri tengok apa dia org tulis. Merapu macam ...xxxxxx mabuk todi. Merepek yg bukan². Lain kali antar yg waras sikit. Yg adaa ni kau antar BERUBAT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada maraa ka caitun azreen..?

      Padam
    2. marah yer bang? sebab doj dah tarik balik perintah sekatan tu?

      Padam
    3. Tarik apa, 213? Tarik yg bergayut tu ke?

      Sapa kata dah tarik balik perintah sekatan ke apa? Kasi link le, Mamat. Jangan membohong, menipu memfitnah.

      Padam
    4. 213 tarik gam

      Padam
  8. DOL = department of liers

    BalasPadam
  9. Budak kecik nak mengacau orang dewasa diskusi di sini. Pergi kau, budak, main jauh jauh dari sini.

    BalasPadam
  10. Kahkahkah....

    Ada mata pandang.

    Ada telinga dengar.


    Kahkahkah.....mana aset yg kena rampas dek dojjol? Malaysia dah bankrup ke belum?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, Ada masa bang balls, pigi lah buat dgn Jibo.

      Padam
  11. Undang2 klepet hanya mula diadakan pada 2010. Ini tidak bermakna tangan tangan terdahulu tidak klepet apa apa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye le, Jibo pun dah pegang jawatan PM di tahun 2009.

      Padam
    2. 2009-2010 hanya 365 hari tapi tangan yang pegang jawatan selama 365x22 hari apa cer? Nak lepaskan gitu gitu jer ker? hik hik.

      Padam
  12. Ayuh cai naj iblis..
    Bersatulah menentang komplotan 4 org.
    IGP terlibat sama dgn kuasa asing apabila tidak mahu mnyiasat laporan naib ketuih pemudi.
    Jika naib ketuih pemudi hanya bermain2 dgn laporan polis hendaklah dia ditangkap di bwh akta ROSMAH spt mana khairudin dan peguamnya.
    IGP membiarkan shj komplotan 3 org membongkarkan rahsia pahlawan islam kpd kafir harbi.
    Ini tindakan memalukan.
    Memalukan sayap pemudi umno yg senantiasa berani memperjuangkan hak golongan tertindas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai Jing Jibo,

      Keputusan IGP tak siasat itu bagus untuk Jibo, kau buta tak nampak hal itu ke?

      Kalau di siasat, sampai ke mahkamah, Jibo tak akan mahu jadi saksi, kan "embracing" tuh? Sapa yg di embrace nye tak tahu le, yaakin bukan kamu, jenis yg dia kata di kempen PRU13 ada lah bangang hamjadah tak membantu dia memberi keterangan mengurangkan tuduhan dan cacian rakyat ke atas nya.

      Padam
    2. caci je lah mmg protun enjoy giler caci PM ...yg penting 3 stooges dah kena check-mate ... padan muka madey kutty ... cepat ler buat parti baru jgn acah jer... jgn buat shadow jer ... yg sebenarnya masih buat dirty politics ... nasib tak baik plan kantoi konspirator dah kena gempak ... kih kih kih kesian protun kempunan ... try again if masih ada org dalam yg nak layan konspirasi giler madey ... grandmaster konon... bodoh piang tua nyanyok tak sedar diri madey kutty nih.. go open new pary cepattt or else better go fly kite !!!

      Padam
  13. Bising kemain pasal MO1. Sekali dog eh, DoJ lepaskan semua penyitaan atas harta riza aziz & company. Cacat dan tak cermat atau sengaja dicacatkan? Protun dan pembangkang sebenarnya dah kena kencing. Kesian sungguh, dlm menunggu DoJ umum siapa MO1, lain pulak yg DoJ buat. Lain kali percaya la dgn setan gondol, belum apa2 dah hancing....

    BalasPadam
  14. DOJ@DOG DAH LEPASKAN SEMUA SEKATAN ASSETS 1MDB.... KAH KAH DOJ@DOG KENA SOUND OLEH OBAMA KENYATAAN BERDASARKAN * HEARSAY* ....KAH KAH KAH

    PUTRA YAHUDIMERDEKA MANO NAK LETAK MUKO.. MALU WEEEII.... PADAN MUKO... GEBANG LEBIH .. DAH BANGKRAP KA BLOM NEGARA NIH...

    KAH KAH kah kah.....MUAHAHAHAHAAA...!!

    Paert baru momok guna fb nak cari ahli.. jom kito daftar 1 orang letak 10 nama... kah kah kah

    bukti mana..? Fakta ado...?

    Puiiiiiiii.....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lepaskan sekatan aset?? Jangan beranganlah dan jangan mimpi di siang hari.
      Doj anerika bukan mcm negara pariah boleh pecat gantung sesukahati.
      Doj kasi lampu hijau boleh terus buat filem, macai terus terkinja kinja seluar terlondeh. Bangang tak bertempat....baca betul2 Doj cakap tu.....ish ish ish...macai asyik kena tipu je dengan jibo.

      Padam
  15. MENGAPA DOJ MENARIK BALIK SAMAN MEREKA TERHADAP SYARIKAT & INDIVIDU TERTENTU YG KONONNYA DIKAITKAN DENGAN 1MDB???... sebab DOJ takut kena sama semula sebab mengambil tindakan tanpa bukti sahih...hanya bersandarkan fakta palsu dan cerita2 rekaan puak2 bebal kat negara ini...yg semuanya adalah penjilat lobang taik kafir2 harbi DAP PKR RBA... fitnah ini sengaja direka untuk mengalih perhatian rakyat daripada kes rasuah LGE yg sarat dengan bukti2 sahih yg sukar dinafikan... admin blog ni pun sedar ttg hal tu... hanya melayu2 bebal je yg terhegeh2 nak percaya segala pembohongan puak2 kafir ini...

    BalasPadam
  16. Bukan nak sokong sangat mat najib ni tapi banyak sangat fitnah yang menimpa dirinya dari sejak sebelum menjadi PM lagi sehinggalah sekarang menyebabkan orang yang tiada berkepentingan dalam berpolitik terpaksa berfikir apakah masaalah sebenarnya.

    Cerita pasal Rosmah ada ditapak pembunuhan,kapal selam tokleh menyelam,cincin 24 juta,seludup 40 ribu Bangla,kena sapina ke mahkamah Perancis macam-macam.Ini pulak pasal rompakan terbesar dalam sejarah tamadun manusia...kes havyweight saja.

    Yang peliknya mat najib rilek saja walhal seluruh dunia heboh mengatakan yang dia tak boleh keluar Malaysia sbb fbi nak tangkap tapi tiba-tiba boleh pulak dia pergi New York...halimunan ke dia ni.

    Itulah sebab netiezen2 yang tak berparti masih memberi sokongan kepadanya kerana merasakan dia teruk difitnah atau dianiaya gamaknya la.Kalau tidak masakan BN boleh menang dgn cemerlang di PRN Sarawak dan 2 PRK....kesian mat najib

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adalah penting rakyat diberi penerangan secukupnya kenapa wang rakyat dicuri? Bagaimana berbillion billion boleh masuk ke akaun peribadi najib, ianya telah disahkan oleh DoJ, kenapa 6 buah negara turut menyiasat skandal 1mdb ini? Dimanakah maruah negara apabila dimalukan oleh masyarakat luar negara? Apakah hukumnya bersekongkol dengan pemimpin yg mencuri duit rakyat? Jika najib tidak bersalah apa perlu takut dengan kebenaran? Saman malu kepada yg berbuat fitnah? Tiada siapa mahu bersubahat dengan mereka2 yg melakukan jenayah, tidak kira najib, tun mahathir, anewar ibrahim malahan sesiapa pun.

      Hak rakyat jangan dicuri dan disamun apabila pemimpin telah bersumpah untuk menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat dan negara.

      Padam
    2. bangang ke apa ko ni ... DSAI dulu tuduh madey macam2 bila gerakan reformasi .. ada madey saman malu ??

      ini namanya fitnah politik nak perangkap ... so terbuang masa dari buat kerja PM ... hilang fokus mengurus negara ... itulah game madey kutty .. dalam politik yg penting deliver pada pengundi yg akan undi BN menang... voter yg percaya madey kutty dan pembangang tak cukup nak swing voters hanya dgn menjaja isu 1MDB ... itu sebab madey kutty bermatian ikhtiar nak topple PM ... sebab madey kutty tau rakyat bukan bodoh piang macam dia .. rakyat nak parti yg stabil ... nak yg kuat bersatu sesama parti komponen BN ... ingat rakyat nak apa ???? mmg bodoh piang protun ni semua layan madey kutty .. go fly kite je lerr !!

      Padam
  17. http://riziqin.blogspot.my/2016/08/ananda-krishnan-kroni-mahathir-sebabkan.html?m=1

    contoh DOJ dan DOI (Dept Justice of India )... kroni ton momok terus disiarjan dan tindakan utk tangkap kroni Ton Momok hingga kini... DOJ ada brani sebut nama MO1 ... kan tak pasal kena sound oleh Obama kerana menalukan USA... yg pelik kat Malaysia terkinji kinja macai bongok tun momok siar dan viralkan benda yg tak ada....


    Kahakkk thuiiiii....

    BalasPadam
  18. 7.27 yg penting "Tangkap Malaysia Official 1"!

    BalasPadam
    Balasan
    1. bangang piang lah lu .. siapa tu? MO1 bin Madey Kutty ker ???

      kalau takda nama makna nya fitnah ler bangsat ooiii !!

      Padam
  19. Badak pun badak lah....lagi baik, lebih besar dari rimau banyak daging pulak tu...kita campak badak tu bagi buaya makan...lazat dan berkrim!!!

    BalasPadam
  20. nasihat buat protun yg sokong sgt madey kutty ... daripada melalak buang masa dok cerita pasal 1MDB yg madey kutty pun sendiri cakap dgn jelas yg dia takda bukti .. lebih baik fokus sokong madey segerakan penubuhan parti ... jgn melilau melalak lagi ... madey kutty dah habih akal nak topple PM period ! muktamat ! ... hanya dgn gabungan parti madey baru dan pembangang jer boleh cuba kalahkan BN pada PRU14 .. seperti setiap PRU sebelum ini ... usaha tanda kejayaan .. kipidap .. dongibab .. or else go fly kite lorrr!!!

    BalasPadam
  21. jing jibo ni bukan paham inglish sbb tu meroyan cerita lain.dah le bodoh bangga plak menunjukkan kebodohannye...igt lg istilah shell company? kerja rba belaan mat 3.8 ni hanya alih isu kata fitnah maki hamun...bila tuan mati anjing anjing akan berkeliaran makan sampah sementara mencari tuan baru...bertaubat lah jing jibo.

    BalasPadam