Isnin, 29 Ogos 2016

PANAS ~ Penjilat Kena Ludah..!


Tak payah tunjuk hero tak bertempat, kata Tok Him

Saya merujuk kepada isu siapakan yang menandatangani perintah tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
Tauddin Rahman berkata orang yang menurunkan tanda tangan untuk arahan penahanan adalah Menteri Dalam Negeri.
Perkara pokok atau asas bagi seseorang yang ditahan di bawah ISA adalah dibuat atas cadangan pihak keselamatan yang membuat pemantaun.
Hasil pemantauan itu dibincangkan di kalangan angota jawatan kuasa yang terdiri daripada pihak polis di bawah pengawasan Ketua Polis Negara adan Pengarah Keselamatan Dalam Negeri.
Merekalah yang membuat cadangan dan secara formaliti, ianya ditandatangani menteri atau timbalannya.
Siapa menurunkan tanda tangan hanya proses formaliti tetapi pembuat keputusan adalah pihak bertangung jawab kepada keselamatan.
Seseorang kena faham, inilah prosedur atau operasinya. Kepada Tajuddin tak payahlah nak tunjuk terror atau nak mengutuk Dr Mahathir.
Paling tidak, Dr Mahathirlah orang yang memberi nyawa politik kepada Tajuddin selepas tiga kali saya berjumpa beliau untuk merayu bagi pihaknya.
Saya juga bangkit tiga kali di mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno agar Tajuddin diterima kembali menjadi ahli umno.
Anwar Ibrahim ketika itu timbalan presiden dan pengerusi pengurusan Umno naik radang kepada saya kerana membela Tajudin semasa mesyuarat MT.
Tidak ada sesiapa yang menyokong saya waktu membela Tajudin. Akhirnya Dr Mahathirlah yang berkata: "Kita terimalah Tajuddin Rahman" dan semua orang diam.
Selepas itu menjelang pilihan raya umum 1999 (kalau tak silap saya), sekali lagi saya berjumpa Dr Mahathir untuk melobi agar Tajuddin dipilih menjadi calon PRU.
Akhirnya Tajuddin dapat bertanding di DUN Sungai Manik.
Moral apabila saya bangkitkan perkara ini, biarlah ada rasa hormat Tajuddin pada orang tua yang sebelum ini menolongnya walaupun wujud perbezaan pendapat.
Tak payahlah nak tunjuk hero secara tidak bertempat.
Kenyataan ini sekadar keluhan dan rasa terkilan saya, Tok Him.

DATUK IBRAHIM ALI ialah Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa
Hero jilat jer rupanya..!
Lu Fikir La Sendiri!!!
p.s ~ siapa gadai kereta kat atas tu???

40 ulasan:

  1. Ini cerita orang politik,Mahahtir pun sama saja,sipa yg selamatkan dia dari tewas di tangan Ku Li?Najib,tapi akhirnya dia tikam Najib.Siapa yg bawa dia masuk balik dalam Umno,Tun Razak,tapi akhirnya dia hentam anak Tun Razak.Begitu juga dgn Anwar yg beria-ria menyokong Mahathir bila beliau berebut jawatan Presiden dgn Ku Li,tapi akhinya Mahahtir jatuhkan maruah Anwar serendah-rendahnya,tanpa belas kasihan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku nak gelak dulu...Kah..kah..kah.. alahai jing projib..Tun Dr Mahathir menang 43 undi bukan undi DS Najib semata2...semua org tahu dia sokong Ku Li..akhirnya berubah pandangan...sokong Tun Dr Mahathir...Ini Fakta...disokong Tan Sri Zam....Yang bawa balik Tun Dr Mahathir Bukan Tun Razak....tapi Mantan Menteri Besar Selangor... Dato' Haron....Fakta....Anwar jatuh bukan sebab Tun Dr. Mahathir....ini sebab moralnya yang rendah...ini Fakta....

      Jangan tulis sembrono jer....

      #SelamatkanMalaysia

      Padam
    2. 12.47
      kihkihkih..lawak le pulak..najib selamatkan tun m..maklumat dari mana saudara dapat ni? dari TV3 suku, Utusan? ini je pahlawan najib hantar? hahahahah..semua org tahu yang anwar jatuh sebab liwat org..kahakahkaha...belajar dulu ye dik...

      Padam
    3. "sipa yg selamatkan dia dari tewas di tangan Ku Li?Najib"

      -komen Pencacai makan dedak haram pastu sumbat beri anak bini hasilnya darah mengalir keturunan korup, nauzubillah...

      Camni chai,

      Seperti yg kita ketahui, najib blaja kat UK fully sponsored selama 8 tahun, najib golongan bangsawan tidak kenal erti kesusahan rakyat daif lagi miskin. Hidupnya semasa kecil bagai anak raja, makan mandi basuh dan kipas bontot dia ada org gaji cuci lap dan anginkan, kelebihan najib ni adalah bagaimana nak songlap wang dan harta kepunyaan rakyat, walaubagaimanapun dia tugaskan org lain dan punahsihat nya untuk berfikir strategi mengnyonglap, yg najib tau billion2 masuk akaun peribadi, begitu juga dengan rosmah, jelas disini dia takleh berfikir, tak tau apa yg dia blaja kat UK tuh....

      Sejarah najib sebagai mp pekan, mb pahang sehinggalah ke peringkat menteri persekutuan semuanya atas usaha, dorongan, sokongan tun dr mahathir, maksudnya najib tak buat apa pun ini adalah kerana dia anak arwah tun razak.

      Emak najib tun raha pernah berkata najib tak layak jadi pm, sepatutnya adik dia nazir jadi pm.

      Sehinggalah apabila pak lah didesak letak jawatan, itupun atas sokongan tun mahathir dan tsmy, najib diangkat jadi pm.

      Najib telah ditanya beberapa kali..."nak jadi pm tak?" Tetapi najib ni jenis bodoh, bisu, haramjadah dan bangang (sebab dia hanya tau songlap) oleh tun dan tsmy....

      Sehinggalah di suatu peristiwa didalam sebuah pesawat
      kapalterbang menuju ke johor, untuk kali ke beberapa ntah, Tsmy lagi sekali bertanya, ketika itu rosmah duduk bersebelahan najib tersenyum simpul dan najib memberi jawapan..."i'll go for it" seterusnya awan mendung berarak menjadi sejarah dan peristiwa hitam,malang, malapetaka, bencana, buat rakyat dan negara malaysia.

      Ternyata benar, maruah rakyat dan negara ini telah dilacurkan oleh petualang najib.

      Memetik kata2 nukilan permata rosmah...."it's my money tooo...." (jika tidak benar sila saman sarawak report.)

      Hari ini kesannya amat jelas terhadap rakyat negara ini, rakyat menderita, disiksa, dizalimi dan dianaiya.

      Terimakasih kepada parti Untuk Mohd Najib Only.

      Padam
  2. Tajuddin ni manusia sial rupanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si TERORIS si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ ANJINGga KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG-mcm-PUAKA kat si DIKTATOR PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN tu yg. juga pikiaq, Malaysia ni masih depa punya - PI MAMPOS! Sebenaqnya depa ni buat FITNAH tak habis-habis kat YAB PM/UMNO/TH/MARA dan mana-mana institusi BUMIPUTERA yg. agenda utama membantu BUMIPUTERA MISKIN - disyaki adalah utk. MENUTUP PEROMPAKAN/PEMBUNUHAN/PENYAMUNAN si madey ANAK-BERANAK ni ke atas NEGARA ISLAM kami ni serta RAKYAT terutamanya BANGSA Bumiputera kami ni terutamanya MERAMPAS TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kami!

      Tengoklah Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey tu! Lihat di- http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

      Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) bawah si PENYAMUN BANGKAI BABI ni dan kes-disyaki RASUAH 10 BILLION bawah PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu! Di - http://www.malaysia-today.net/the-perwaja-steel-scandal/ , The Perwaja Steel Scandal, by MT Webmaster, September 22, 2015!
      Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ANAK BERANAK ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

      Semua Tokey-Tokey ni sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS2 PENDATANG PENJAJAH KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI-"New World Order" ZIONIS SETAN-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    2. setakat ini jelah penjilat blh komen..tak dpt jwb maki hamun pun jadilah...hahaha

      Padam
  3. Ramai orang keberatan untuk bercerita hal kebaikan yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir kepada orang2 pemakan dedak di kala beliau berkuasa dan menjadi Presiden Umno dahulu. Ini kerana menghormati hajat Tun Mahathir agar beliau tidak disanjung-sanjung dan dikompang seluruh alam atas setiap perkara kebaikan yang telah beliau lakukan. Ini adalah kerana jika kita beriman kita sendiri akan insaf dan tak perlu mengangkat-angkat diri untuk disanjung-sanjung. Cukuplah sekadar kita mendapat keredhaan di sisi Allah s.w.t. yang bakal menghitung segala kebajikan yang kita lakukan semasa hayat di dunia. Tak perlu pun nak upah dan ugut rakyat supaya sentiasa menyanjung dan sujud kepada kita sebagaimana yang terjadi kat PM hari ini. Bugis terbangsat eloklah anda berundur...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak mungkin ada manusia yang tak lakukan kesalahan tapi cara Protun melihat Tun M iaitu maksum, itulah yang membuatkan lebih ramai oranmg naik mual dan loya. Tun M tak salah tapi salahkan Protun kerana terover bodek dan menjurus kepada fanatik.

      Padam
  4. Hari ini ini kita kembali ke zaman jahiliyah, yang jahat disokong manakala yang memperjuangkan kebenaran diperlekehkan. Sejarah bangsa Malaysia pula hendak ditukar mengikut selera para pemakan dedak yang bergantung hidup kepada ketua lanun iaitu Raja Najib al Raja Bugis. Sejarah kejayaan dan kemakmuran serta segala mercu tanda kejayaan Negara semuanya dicanangkan sebagai kegagalan pemimpin terdahulu , semua ini bagi menutup kekurangan kejayaan bangsa Malaysia di bawah pentadbiran ketua Lanun. Betapa rakyat masih tidak mengerti yang negara tercinta ini makin tergelincir daripada Rahmat Allah. Hinggakan satu mata pemisah untuk kita mengukir emas pertama Olimpik pun Allah tidak izinkan. Pasti Allah tidak mahu melihat manusia munafik akan bermegah-megah dengan emas olimpik pertama itu. Jika tidak manusia terbangsat ketua lanun ini pasti mengambil untung dan melambung diri sendiri yang dia adalah pemimpin terbaik yang memungkinkan segala kejayaan buat negara. Yang terboleh dilakukan oleh Ketua Lanun munafik ini ialah menyonglap wang ringgit Negara untuk kepentingan keluarga sendiri dan kroni. Orang lain berniaga dan mendapat rugi kerana resmi turun naik perniagaan yang pasti berisiko sejajar dengan pandangan Islam bahawasanya bukanlah perniagaan jika tidak ada masa untuk rugi. Si munafik pula dari awal wujudkan perniagaan yang bukan untuk berdagang melainkan bertujuan mengumpul wang secara meminjam dan masuk akaun peribadi. Hutang yang tinggal biar jadi beban rakyat dan negara. Pemimpin ini paling sial dalam sejarah Malaysia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau lah boleh komen tu di perenggankan, Bang, tak lah teruk sangat orang nak baca dan fahamkan, sokong dsb nya apa yang di kata itu.

      Di masa rehat makan nih, orang ada beberapa minit aje, berkejor nak membaca, susah nak masuk dalam kepala semua nya bila berlonggok dalam satu perenggan aje.

      Assalamualaikum WBT.

      Padam
    2. OI si TERORIS2 si GILA BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu!

      OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      Si ANJING2 DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

      Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)


      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  5. Kasihan lah orang2 kampong. Sampai mencium tangan Najib tapi di tipu helah nya. Di kata nya duit berbilion masuk akaun dia tu derma. Derma kepala hotak dia.

    Takda soal bukti lagi. Jing Jibo di sini tu pun dah tak timbulkan soal bukti lagi. Di balon dengan komen c&p siap dengan fakta dan hujah2 bertalu talu tiap kali dia buat begitu.

    Soal nya ha nya bila tindakan akan di ambil ke atas di Najib. Selagi PN Afandi masih ada, selagi Najib pegang kuasa, susah nak di harap. Sabelom dia di gulingkan di PRU14, boleh harap DoJ ambil tindakan - mula dengan MO1 di beri nama penuh.

    Jing Jibo di sini pun tak sabar nakkan Najib di kenakan tindakan. Takpa lah, kita tunggu. Spore pun ambik tindakan mahkamah, kot Switzerland dan lain2 antara 7 negara yang siasat 1MDB tu jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si TERORIS si JIJIK GILA BABI HOMO PENYAMAQ si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS DAPJUBOQ BABI dpt. RASUAH HARAM JADAH yang berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

      OI si TERORIS si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila depa MENYERANG/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuak hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan lihat siapa PENGGANAS Soros- PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK/PENGGANAS-no-1 dunia ni (juga lihat pertalian dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH- lepas tu K’jaan Switzerland/US-barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU nak MAMPOS!) ; di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      Padam
    2. Budaya orang melayu cium tangan peminpin APA bodohnya macai protun ini tak faham budaya orang melayu, di Arab pun mengamalkan cium tangan peminpin,Rakyat Iraq pun cium tangan sadam husin ,Cium tangan tun m suci, bersih walau bukan jadi PM lagi ITU Cara protun m ITU he.he.he malah macai protun m sangup cuim bontot tun m ITU he.he.he

      Padam
  6. Demo jalanan baru2 ini heret pelajar U budak mentah
    Kalau tengok gambar amoi-amoi pakai short bergetah
    Siswi-siwi comei lotey pun ramai jugak turun melatah
    Lepas bersurai kenyang ler puak Madey nii tibai ratah

    BalasPadam
  7. OI si PerkasaSIAL-PENJILAT-si DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey berIJAZAH JAMBAN; PI MAMPOS lu dgn. OTAK BANGANG-mcm-KERBAU lu! Si Madey dan nak BOTAK SIAL dia dok JILAT si KETURUNAN PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu JIJIK aaahhh?! Dasar si PENGKHIANAT/ PENIPU-KITUL HARAM JADAH -. berjuang utk. BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu konon!

    Si DIKTATOR tu kan Menteri KDN dulu - tentulah dia BERTANGGUNGJAWAB, si BANGANG OI!

    TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. RASUAH berBILLION oleh si PENJAJAH BINATANG BUAS DAPJUBOQ BABI tu; hasil dr. ROMPAKAN Tanah2 PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA Islam/MMelayu kami di PP tu aaahhh?? Di - http://mymassa.blogspot.my/2016/02/hampir-13-billion-disimpan-di-singapura.html:

    HAMPIR 13 BILLION DISIMPAN DI SINGAPURA?
    2/18/2016 |

    Agenda DAP ialah menjadikan Pulau Pinang sebagai Singapura kedua. Selepas lawatan Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang sebagai permulaan tampuk kekuasaan DAP ia sudah menunjukkan hala tuju DAP di negara ini.

    Lihat sahaja cara DAP menutup kg Melayu di Singapura kini sudah berlaku di Pulau Pinang.

    Tahun 2011-2014 sepanjang pentadbirannya LGE lebih 1,100 ekar tanah telah pun dijual oleh kerajaan DAP Pulau Pinang kepada pihak luar samada dari dalam negeri mahupun dari luar negara. Jumlah hasil jualan ini dianggarkan mencecah RM 12.5 bilion.

    Segalanya bermula pada tahun 2011 dimana kerajaan negeri menjual sebidang tanah berkeluasan 102 ekar hak milik kerajaan negeri kepada Ivory Properties dengan nilai RM 1.07 bilion. Ini dikuti oleh pejualan 110 ekar lagi kepada Consortium Zenith dengan nilai RM 6.3 bilion pada tahun 2013. Pada tahun yang sama juga, kerajaan DAP Pulau Pinang telah menjual sebidang tanah seluas 40 ekar bernilai RM 600 juta kepada P. E Land.

    Pada 2014, kerajaan DAP Pulau Pinang dengan 4 transaksi jual beli dilakukan. Sebidang tanah seluas 245 ekar dengan anggaran nilai RM 2.4 bilion telah dijual kepada Aspen Vission. Ini diikuti dengan penjualan 30 ekar tanah yang dianggarkan bernilai RM 57 juta kepada Paramount Group.

    Sebidang lagi tanah berkeluasan 470 ekar yang dianggarkan bernilai RM 1.02 bilion dijual kepada Eco World dan diakhiri dengan penjualan 103 ekar yang dianggarkan bernilai RM 1.09 bilion kepada Temasik Holding.

    Apa yang sebenarnya DAP lakukan?Pengumpulan dana besar-besaran? Mengapa dalam masa lima tahun Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menjual 33% tanah Kerajaan Negeri kepada pemaju-pemaju proksi DAP?

    Kemanakah wang RM 12.5 bilion ini pergi dan dibelanjakan?

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
  8. Jing Jibo dah main copy paste pantun memantun dia dan yang atas nama Nek Tempoyak yang bunyi macam orang gila tuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si TERORIS si JUBOQ BABI si SEKOQ GILA BABI HOMO JIJIK BANGKAI BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu!

      OI si TERORIS si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      Apahal si TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

      Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      #Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

      Padam
    2. itulah..dah tak boleh jawab dpt maki hamun sikit pun jadilah..

      Padam
    3. itulah..dah tak boleh jawab dpt maki hamun sikit pun jadilah..

      Padam
    4. Maki hamun dan mencarut, dapat dedak lebih kut.

      Padam
  9. Rakyat udah masak sangat perangaii Matdey beruang
    Si tua nyanyuk ni bertuhankan nafsu kuasa dan wang
    Buka setakat timbalan jer ketua hakim pun dia buang
    Kini bertopeng Negarawang dia kembali intai peluang

    BalasPadam
  10. mcm tu ceritanya...ingat hebat sgt. kejentong org kampong boleh la..itu pun bkn semua percaya. malulah sikit muka tu..

    BalasPadam
  11. Bukan kah mahathir pernah kata. "Yang tinggal dalam ameno adalah yang kurung cerdik". Yang cerdik semua dah meninggalkan ameno. Kerana apa? Sbb yg tinggal semua kaki ZAPU,kaki ampu,kaki jilat.. Hidup pun atas ihsan pihak atasan. Kita tunggu, tak lama lagi adw yg mengaku Tuhan.

    BalasPadam
  12. Sejarah Matdey dulu diperang raja dan kaum kerabat
    Pelajar universiti masih mentah dia hasut ikut terlibat
    Parti baru dia kepada perpaduan Melayu jadii musibat
    Dia ada ijazah doktor tak mungkiin salah makan ubat

    BalasPadam
  13. SIAPA DULU?

    Siapa dulu yang bergaduh dengan Perdana Menteri pertama?

    Siapa dulu yang bergaduh dengan Perdana Menteri kedua?

    Siapa dulu yang bergaduh dengan Agung dan raja?

    Siapa dulu yang lucutkan kuasa Agong?

    Siapa dulu yang ugut raja2 untuk tarik semua kemudahan jika tidak ikut kehendaknya?

    Siapa dulu yang pecat 6 orang hakim serentak kerana tidak sebulu dengannya?

    Siapa dulu yang pecat Ketua Hakim Negara kerana tidak mahu ikut kemahuannya?

    Siapa dulu yang songlap duit Petronas berbilion untukl selamatkan syarikat anak-anaknya?

    Siapa dulu yang menipu dalam pemilihan UMNO hingga UMNO diharamkan?

    Siapa dulu yang dua tiga kali keluar masuk UMNO kerana kehendak tak dituruti?

    Siapa dulu yang membina empayar kekayaan melalui UMNO dan kini bersekongkol dengan DAP kafir jahanam untuk menghancurkan UMNO?

    Begitulah sifat manusia durjana ini…DULU, KINI dan SELAMANYA….

    BalasPadam
  14. Pemimpin utara mme pengkhianat bangsa
    TAR... melayu tuan dinegara ini... Spork senang kimak bagi kat Cina.. bangsa melayu johor dapat pulau batu putih... mme kimak bangsa kedah lama ni..
    Tun ZzZZz... 5 negeri jatuh ke pembangkang
    Aljuboori...Bapa segala penipu dan bapa pluralisna murtad paling bangsat dari kedah lama
    Tun Mamak hujung nyawa bersekongkol dng pluralisma murtad PKR.. Syiah..Komunis DAP evangelist. .. Mat Sabu bala Syiah Malaysia
    Asal jer dari kedah lama... bangsa ni pengkhianat bangsa dan mrlacurkan agamanya dng slogan yg indah spt Islam madani.. Islamic state fundmentalisr...dll bangsa yg suka mengundang penjajah ke nrgara nya..

    BalasPadam
  15. Ada video Muidin dajal kata DAP parti totok chauvenis
    Waktu itu dia belum jatuh cinta sama ini parti kominis
    Kinii jika cakap DAP antiMelayu Muidin kata tak manis
    Dekat ketua parti botox ni kita boleh ler senyum sinis

    BalasPadam
  16. Sejak bila braim dapat mandat ahli untuk perkasa gaul dalam permainan politik

    BalasPadam
  17. 1.ungkit adalah tanda perkosa tidak ikhlas.

    2.bila perkosa nak tunjukkan betapa lakunya cakap dia hinggakan dapat pengaruhi Tun M untuk dengar cadangannya itu... ia seumpama masuk bakul

    1&2. bukanlah ciri-ciri orang Melayu sejati.

    BalasPadam
  18. MONDAY, AUGUST 29, 2016

    Rupanya ramai peserta baju merah tak tahu apa satu pun! Peserta Baju Merah mahu 'musnahkan' BERSIH, tak tahu apa DOJ.

    Himpunan Baju Merah yang diketuai Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos hari ini didakwanya mempamerkan peserta berbilang kaum yang terdiri daripada kira-kira 300 peserta Melayu termasuk puluhan kaum India dan Cina. Jamal mendakwa mereka yang hadir mewakili beratus NGO Melayu, India dan Cina yang akan digerakkan untuk menghadapi Himpunan Bersih 5 tidak lama lagi. Bagaimanapun, sesetengah daripada mereka yang hadir sidang akhbar gerakan itu di perkarangan PWTC hari ini seolah-olah tidak tahu cerita sebenar. Mereka yang ditemui Malaysiakini kebanyakannya mendakwa mereka berada di sana untuk menyokong 'keamanan, Jamal dan BN'. Beberapa orang lain mendakwa mahu 'memusnahkan Bersih', meskipun tidak dapat menjelaskan perbezaan warna baju mereka. Tidak ramai juga yang sedar mengenai saman difailkan Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat untuk merampas aset yang dibeli menggunakan wang daripada dana 1MDB, yang menjadi sebab mengapa BERSIH 2.0 merancang untuk mengadakan himpunan mereka. Loh Chan Soy berkata beliau datang dari Klang untuk hadir ke himpunan Baju Merah, namun apabila ditanya mengapa dia datang, Loh berkata : "Susah mau jawab. Kita datang harap aman saja." Apabila ditanya adakah beliau faham maksud DOJ, Loh berkata "Saya tak tahu. Kita harap aman saja. Saya tak tahu." Ditanya sama ada Malaysiakini boleh menemu bual rakan yang mengiringi beliau, Loh berkata, "Ini (kawan) lagi kurang tahu." Seorang lagi lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Raja Kamal turut mengatakan "Saya tidak tahu" apabila ditanya mengenai perkara yang sama. Beliau mendakwa antara 40 orang yang datang dari Sabak Bernam ke PWTC dengan menaiki sebuah bas. Sementara itu peserta lain Sarimalinggam Doraisamy menegaskan mereka bukan datang ke himpunan itu untuk 'membantah kerajaan Malaysia'. "Kita datang bukan untuk bantah kerajaan Malaysia. Kita faham isu...kita datang untuk bersatu dengan masyarakat," katanya yang mendakwa mewakili Persatuan Kebajikan India Malaysia. "Saya pun tak tahu apa maksud dia (DOJ)," sambil menambah beliau tahu mengenai 1MDB tetapi tidak pasti isu yang dibangkitkan. Sementara itu Raziq Razihan, berkata beliau tidak mendengar ucapan Jamal mengenai DOJ tetapi datang bersama kawan-kawannya dari Keramat untuk menyokong beliau dan Barisan Nasional bagi "memusnahkan BERSIH." Ketika ditanya mengapa beliau mahu 'memusnahkan BERSIH', remaja berusia 19 tahun itu berkata, "Sebab dia colour (warna) kuning kita warna merah." Jamal sebelum ini mendakwa BERSIH dan pembangkang berselindung di belakang pelajar yang mengetuai perhimpunan #TangkapMO1 di Kuala Lumpur semalam. Beliau mendakwa pelajar dan peserta himpunan jahil terhadap saman sivil DOJ dan dibayar oleh pembangkang untuk menghadiri perhimpunan itu. Semalam, kira-kira 1,500 menyertai himpunan #TangkapMO1 untuk memberi tekanan kepada pihak berkuasa supaya mengenal pasti, menyiasat dan mendakwa individu yang disebut 36 kali dalam saman sivil DOJ. Satu lagi Gerakan Merah yang diketuai Datuk Mohd Ali Baharom atau lebih dikenali sebagai Ali Tinju membatalkan himpunan balas pada saat akhir kerana mendakwa himpunan #TangkapMO1 adalah himpunan 'budak kecil'.

    Kredit : mountdweller.blogspot.com

    BalasPadam
  19. Tahniah dan syabas kepada mahasiswa #tangkap mo1!!!

    Kami kisahkan kepadamu (Muhammad) cerita ini dengan benar. Sesungguhnya mereka adalah pemuda-pemuda yang beriman kepada Tuhan mereka,
    dan Kami tambah pula untuk mereka petunjuk. Dan Kami meneguhkan hati mereka diwaktu mereka berdiri, lalu mereka pun berkata, “Tuhan kami adalah Tuhan seluruh langit dan bumi; kami sekali-kali tidak menyeru Tuhan selain Dia, sesungguhnya jika kami berkata demikian, kami telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran.” (QS Al-Kahfi 13-14)

    Kredit : greenboc.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. ngok 5.32 ptg,
      apa sangkut paut ayat surah alkahfi ni dengan tangkap MO1?
      ko samakan kebenaran puak siswa siswi tu dgn kebenaran AlQuran ke?

      ngko ni pengikut ayah pin ke?

      Padam
    2. A,kum, Bukan samakan, tapi dijadikan panduan. Ape nak buat kena la ada panduan.

      Padam
  20. aku sangat benci najib kerana dia penipu, pencuri, pembunuh dan petualang bangsa. kaki2 bodek dia semua pemalas nak cari duit senang, senang aje ampu najib dapat lah dedak atau takut tak dapat dedak.kesian sungguh bangsa melayu ditipu bulat2 dek bugis dan bini.
    mahadhir dah berjasa 22 tahun ada dengar bini dia joli sakan? ada dengar dia songlap berbillion duit rakyat. wahai bangsa melayu lagi lama dibiarkan sinajib tu berkuasa lagi macam2 akan berlaku.
    pada era dia yg sesingkat 6 tahun ni berbagai telah berlaku,kapal terbang jatuh, orang2 yg ada kaitan dengan 1mdb lari luar negara dan ada yg mati, ada yg mati cara paling ngeri dengan bomb dan pengebom itu kakitangan polis bawah rosmah, banyak lagi...

    BalasPadam
  21. Najibul Al Raja Dedak makin kepanasan, bukan sahaja di Malaysia malah seluruh dunia sedang mengutuk salahlaku beliau dalam menyonglap harta negara bagi kegunaan sendiri.

    Dari awal kejadian lagi si Jibon ni tak pernah menjawab isu yang terpalit kepada batang tubuh beliau. Sepanjang masa mencari jalan mengelak soalan dan pada masa yang sama membunuh karier politik para pengkritik beliau di dalam Umno.

    Jibon juga berjaya memecahkan kesatuan parti PAS hingga berpecah kepada Amanah hingga menyebabkan golongan pengkritik beliau terbuang daripada arus kepimpinan PAS. Semua hasil daripada permainan wang ringgit bersalut dedak.

    Bila ditanya hal 1MDB, boleh pula dia melalut ke tebang balak dan bauksit yang tidak beliau terlibat. Kalau jantan jawablah soalan berkaitan 1MDB dengan sedetail-detailnya.

    Siang malam rakyaT Malaysia berdoa, pasti doa akan termakbul yang zalim dan maha jahat ini akan jatuh bersama para pengikut ajaran sesat "Cash is King" yang jibon anuti selama ini.

    BalasPadam
  22. Aku sokong anon 1.13 PTG 1000%,orang bijak dan cerdek mesti menulis dengan fakta.Tak macam penyokong Najib menyanggah macam orang gila babi.

    BalasPadam
  23. Boleh tanya satu soalan..?
    Siapa Perdana Menteri Malaysia skrg...
    DS Najib...kbai

    BalasPadam