Isnin, 1 Ogos 2016

Sekat Kerakusan Najib..!


Rakyat hanya mahu kebenaran terus subur dan mempastikan kemungkaran berkubur..!

Sekat kerakusan Najib elak cucu cicit tanggung hutang: Mukhriz


Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, tindak tanduk Datuk Seri Najib Razak perlu disekat segera jika tidak mahu cucu cicit kita kelak menanggung hutang.
Katanya, atas perlakuan menyalahguna wang dengan hutang berbillion ringgit, generasi kita akan datang terpaksa menanggung beban.
“Kita tak sanggup tengok negara musnah hanya disebabkan kerakusan seorang pemimpin. Kita harap sangat agar Najib paham dan letak jawatan sebagai Perdana Menteri,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis Ramah Mesra bersama Tun Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini hari ini.
Untuk itu Mukhriz berkata, beliau bersama bapanya, Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan yang lain sedang berusaha untuk menjayakan parti baharu ini.
“Niat kami, mahu menjaga hak rakyat. Jika anda mahu masa depan cerah, marilah bersama-sama kami.
“Jika anda rasa kerajaan sekarang tidak berintegriti, marilah bersama-sama kami. Jika anda tidak mahu pemimpin terus mengsonglap duit rakyat, marilah bersama-sama kami. Kami akan pastikan perkara seperti ini tidak akan berlaku lagi selepas ini,” katanya lagi.
Mengulas mengenai perkembangan parti baharu itu katanya, Tun Mahathir sendiri dijangka akan mengemukakan permohonan parti secara peribadi kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS).
“Seboleh-boleh yang dipersetujui rakan-rakan yang lain, bapa sendiri yang akan hantar borang ke ROS.
“Maka kita berharap ROS akan memberi pertimbangan sewajarnya dan tidak ada kekangan sengaja dihalang sebab ini amalan demokrasi. Benarkan parti ini didaftar seperti biasa,” katanya.
Harga menegakkan kebenaran semakin meningkat saban masa dan ketika..! Jangan sampai anak cucu cicit menanggung akibat dari kecuaian kita semua..!
Kewajipan ditangan rakyat..!
Apa tunggu lagi???
Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. Tak guna cakap pasal integriti dan rasuah kalau kat Kuale dan Sabak Bernam orang dengan muka selamba dog boleh queue nak amek 100 ringgit.

    Asakan perlu gunakan konteks ugama. Kena buat research dan banjirkan whatsapp orang kampung dengan argumen hukum rasuah dari perspektif Islam. Misalnya "Rasuah itu umpama bagi anak bini makan daging babi." Itu saja yang mereka akan faham dan taat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dapigs parti sekutu kau kalau pemimpin rasuah kau bolehlah buta kan mata..tak payahlah berlagak bersumber agama..

      Padam
    2. Detuju bro. Makan babi lagi elok dari makan rasuah. Betul tak En Mufti.

      Padam
  2. Agama untuk perpaduan bukan perpecahan.

    BalasPadam
  3. Menentang naj iblis xjdk rakan sekutu dap.
    Cai naj jgn alih tiang gol

    BalasPadam
  4. Dah lah macai tangung hutang buat puterajaya,klcc, tol ada dimalaysia ITU tanggung oleh cucu cicit kita semua bagi pendapatan pada Negara hutang masih belum habis lagi. Ketika paklah ambil jawatan PM dulu dia terpaksa tangung hutang APA bina oleh tun m itu tak pun macai protun Bising, Lupa ketika felda baru menanam kepala sawit dulu hutang pun sampai dua puluh tahun tak ADA orang bising sekarang felda tahun2000 barulah menunjukan keuntungan.

    Macai protun ingat syarikat besar baru bina 8tahun boleh tunjuk keuntungan, orang tanam kelapa sawit pun ambil 10tahun baru tunjuk keuntungan.

    Macai protun mana tahu bisnes yg tahu kroni anak tun m sapura kencana rasuah sana sini he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi bangang org tanam klapa sawit 3 tahun dah untung. Klapa sawit mandol yg 10 tahun tu.
      Klcc petronas punya. Dah untung berbillion tiap tahun. Pasal jibo buat taik 1mdb tahun lepas pelaburan kanada ditolak dan rugi bermillion.
      Zaman Tun hutang negara yg paling rendah. Dah buat putrajaya pun hutang masih rendah. Zaman pak lah meningkat sikit. Zaman jibo hutang negara mencanak naik.

      Lu kalau lepas minum ketum baik jgn tulis fitnah org bukan2.

      Padam
    2. bodoh kan budak macai sipenyamun munafik ni... yg Tun buat hutang utk pembanggunan negara.. logik la... yg si penyamun munafik tu buat hutang masuk akaun sendiri.. rakyat yg tanggung .. nape la ko ni bodoh mcm si mazlan ..

      Padam
    3. Hari ini hutang negara dibawah pentadbiran najib sudah melepasi 870 billion, dalam masa 1 tahun, jika najib masih memerintah akan melepasi SATU TRILLION RINGGIT MALAYSIA!

      TAHNIAH NAJIB!

      Padam
  5. Lah kenapa tak hantar borang ke ros
    Aku cadangkan nama Parti baru protun triple m 'ok,
    Maksut triple m
    1)Menipu
    2)Meliwat
    3)Melancap
    Lepas ITU boleh tun m rebut jawatan ketua umum pakatan haramjadah ITU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun nk tubuh parti baru apa salahnya. Tak salah dari segi undang² dan perlembagaan. Lagi pun Tun hanya mengharap ahli UMNO mnenyokong dia. Najib ada lagi 90%. Masakan 1 > 9.

      Padam
    2. tun nak buat parti jing jibo panas hati..dedak sudah kasi kerja hanya memaki
      jing jibo blah laa menyemak je kat sini..berani buat blog sendiri laa.tapi jing jibo mana ada telo..harap merengek kuat telo da kena kasi...haktuii..

      Padam
  6. Kahkahkah....

    Ada mata pandang.

    Ada telinga dengar.


    Kahkahkah....


    Ibarat ketam mengajar anak berjalan lurus...patutnya mukhriz cakap macam tu kat bapak dia....bapa diktator malaysia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jing jibo penjilat munapik.tu jibun atok segala diktator atok segala rasuah atok segala penyamun

      Padam
  7. allah dh makbul dan perkenankan DOA arwah TUAN GURU FADHIL NOOR..sblm beliau pergi menghadap Ilahi..
    DOA arwah..semoga Allah panjangkan usia Madey dan melihat sdri setiap kehancuran tlh di lakukan..
    skrg..
    allah dh tunjuk satu persatu kpd madey.
    klu dulu dia cantas dan fitnah DSAI..
    skrg tiba la masa Najib sbg ank didik dia..perlakukan perkara yg sama..
    mana nk tumpah kuah klu tidak ke nasi..kan???
    DOA org teraniaya..
    DSAI di aniaya dan di perlakukan dgn segala fitnah dan kejahatan yg di perlakukan kpd beliau..

    BalasPadam
  8. Nasib baik ada Fbi dan Doj yg dapat menyekat kerakusan keluarga jubo dan rosmelda di US. Tak lama lagi siasatan timbangtara UK pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Doj Dan FBI tak boleh pakai he.he.he.
      Padanlah 'Trump cakap 'doj untuk orang white house berkuasa he.he.he

      Padam
  9. http://www.msn.com/en-my/news/national/court-nazifuddin-to-pay-rm212032-over-cimb-hire-purchase-agreement/ar-BBv65t1?li=AAaD62f&ocid=spartandhp

    Hakim mahkamah tinggi menolak rayuan anak Perdana Menteri, Mohd Nazifuddin Mohd Najib bagi mengenepikan perintah mahkamah untuk dia membayar RM212,032 kepada CIMB Bank kerana menjadi penjamin kepada sebuah syarikat dalam perjanjian sewa beli sebuah kenderaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ingat dia anak PM dia boleh lepas...
      undang-undang tetap undang-undang, siapa suruh jadi penjamin...berani jamin kena berani bayar ler...

      Padam
    2. Ini membuktikan bahawa sistem kehakiman dan mahkamah di Negara kita ini bersih dan telus. Tidak kira anak isteri PM pun kalau terbukti bersalah tak akan terlepas dari pertuduhan dan hukuman.
      Tuduhan yang mengatakan sistem perundangan Negara ini korup hanyalah oleh puak-puak yang berkepintangan peribadi dengan agenda tertentu yang tidak sihat.

      Padam
    3. Ini bererti najib tak lindungi Anak dia, tak sama seperti tun m suka lindungi Anak dia apa bila Singpore minta hutang syarikat kapal Anak tun m itu

      Padam
  10. boboi patut jaga ayahanda yg dah tua nyanyok tu dari melalut kelaut ... bukan menyusahkan org tua tu nak tubuh parti baru bagai ... cakap org tua tu dah merapu kesian dia ... anyway mmg madey dah jadi hamba kroni ... so better go fly kite !!!

    BalasPadam
  11. Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata (dalam hati), tindak tanduk Datuk Seri Najib Razak perlu disekat segera jika tidak syarikat2 besar kroni bapak saya akan lungkup...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan juga hasrat bapak saya untuk melihat anak cucu dia jadi tonggak kepimpinan Negara akan tidak kesampaian...

      Padam
  12. tak habis2 lagi admin blog ni nak membohong & memfitnah... dasar anjing penjilat lobang taik kafir2 harbi DAP PKR RBA USA... yg puak2 protun pun bebal jugak... 22 tahun Tun M jadi PM dah kenyang dah kroni2 dan anak2 nya... yg ni korang tak nak ulas ka??? atau tak berani nak ulas...

    BalasPadam
  13. mana macai2 proton ni..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mohd azreen pun dah terkebil-kebil...
      tercekik tulang babi agaknya...hah haa...

      Padam
  14. Anon 6.05..22 tahun bkn kroni tun aje yang kenyang...najib dan menteri2 yg kabinet..mt2 umno..kbu2...dan kroni2 mereka spt razak baginda pun dah sama2 kenyang...tak penah dengar pulak seblm ni di zaman Tun najib dan rakan seperdosaannya kebuloq...

    BalasPadam