Khamis, 4 Ogos 2016

Terengganu Terus Bergegar..!


Dah senget jer berjalan tu..!

Ni semua buat Najib makin tak lelap tidur..!

Ahmad Razif sudah lama nak jatuhkan saya, kata Mat Said


Ahmad Said mendakwa Ahmad Razif salah seorang yang terlibat mempengaruhi Najib menjatuhkan beliau sebagai menteri besar.
Datuk Seri Ahmad Said mengingatkan Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman supaya tidak memusuhi beliau sekiranya mahu menyelesaikan krisis politik negeri itu.
“Setahun lebih saya tidak ganggu pentadbiran kerajaan, saya nak perhatikan gelagat-gelagat menteri besar baharu (Ahmad Razif) yang bercakap dengan penuh pembohongan dan sebagainya.
“Sepatutnya dia (Ahmad Razif) berbaik dengan saya bukan bermusuh dengan saya,” katanya kepada FMT, mengulas keputusan Umno Terengganu membiarkan Lembaga Disiplin parti itu untuk menghukum beliau kerana mengkritik kepimpinan.
Beliau mendakwa Ahmad Razif salah seorang individu yang terlibat mempengaruhi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjatuhkan beliau sebagai menteri besar.
“Beliau (Ahmad Razif), abang beliau, Datuk Jailani sentiasa memberi imput yang tidak betul kepada perdana menteri.
“Saya tahu semua itu, sebab itu saya tidak ambil tindakan, sebab saya tahu kedudukan kerusi DUN ketika itu 17-15 dan saya sayangkan Umno,” katanya.
Ahmad Said berkata, Umno Terengganu tidak sepatutnya membawa usul memecat beliau kerana perkara itu akan merumitkan lagi pentadbiran kerajaan negeri.
“Saya tidak kisah kalau menteri besar dengan ketua bahagian beria nak pecat, dia sedar tak kalau dia pecat, gantung atau saya keluar parti kedudukan kerusi menjadi 16-16,ikut undang-undang negeri Terengganu bila tidak ada majoriti, maknanya menteri besar kena mengadap Tuanku Sultan untuk bubar dewan.
“Kalau Tuanku tidak perkenan maka menteri besar dan exconya kena letak jawatan, bila keadaan itu berlaku maka bergantung pada budi bicara tuanku untuk melantik siapa (jadi MB), itupun kalau wakil rakyat (bebas) tidak memihak kepada pembangkang,” katanya.
Ahmad Said bagaimanapun enggan mengulas desas desus Terengganu mengadakan pilihan raya awal.
The Star hari ini memetik seorang pegawai Umno mengesahkan Ahmad Razif meminta Majlis Tertinggi Umno mempertimbangkan cadangan mengadakan pilihan raya awal bagi menyelesaikan krisis di Terengganu.
Ia turut mendakwa Ahmad Said akan bergabung dengan Adun Ajil, Ghazali Taib untuk menentang kepimpinan Umno.
Ghazali ketika dihubungi FMT enggan mengulas lanjut.
Lain kali jangan buat jahat kat orang..! 
Buat baik dibalas baik, buat jahat???
Lu Fikir La Sendiri!!!

35 ulasan:

  1. Kalau sesiapa berasa dirinya betul dan kuat dia yang sepatutnya istihar diri jadi bebas dan bukannya cakap tapi tak buat-buat. Rakyat menyampah.

    BalasPadam
  2. Nak gi farmasi lah cari ubat tido. Takut malam tak boleh tido. Dah lah igauan momok veteren kacau aku hari hari.

    BalasPadam
  3. Bloomberak pun boleh jadi lalang yakni beralih arah ikut tiupan angin. Itu bukan soal integrutui tapi ia adalah tentang oportuniti dan apa yang Klintonbolehkasi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. .
      Kalau ikut saranan Sarawak Report dalam isu produk kecantikan, yang mana pakar antipenuaan dirayu agar memulangkan wang pelanggan walhal khidmat sah telah diberikan oleh pakar berkenaan, makanya bayangkan apa yang Doj perlu lakukan dalam kes WV yang telah mengaut keuntungan ratusan bilion menerusi penjualan produk yang sepatutnya diharamkan kerana terkandung elemen penipuan.

      Kalau Doj ikut cara SR berfikir dan mengatasi penipuan, Doj tidak ada pilihan lain selain mengarahkan syarikat kereta WV yang menipu unian pengeluaran asap supaya pulangkan kesemua duit pelanggan yang dikaut menerusi urusan jualan haram yakni yang diselubungi unsur kelicikan dan 'penggubahan wang' dipihak pengeluar. Itu tidak berlaku dan yang berlaku ialah WV hanya disuruh pulankan balik sepertausan kecil dari keuntungan yang diperoleh.

      Ini jelas menunjukkan ada perbezaan ketara antara otak belakang Minah Doj dan Minah SR. Soalan seterusnya siapa lebih betul: apakah Minah Doj atau Minah SR?

      Padam
    2. Mamat 7:27 PTG,

      Apa itu WV? Tak pernah dengor. Aku baca Google News headings tiap hari. Kalau WJ tu terkenal, tentu pernah keluar dlm Gooble Page news.

      Aku ingat ramai jugak yg lain yang tak pernah dengor. Jadi, apasal kau tulis panjang lebar atas perkara yg orang tak pernah atau jarang dengor. VW orang selalu dengor - Volkswagen.

      Ini lah masalah nya kamu orang Projibo. Mula dengan boss korang, tak tahu nak jawab. Termasuk bila skandal RM2.6 bilion masuk ekaun dia, senyap aje. Pastu kata sepatah dua. Pastu konco konco dia yang jawab duit dari siapa, untuk apa. Hingga ada 40 jawapan yang berlainan yang di senaraikan seorang hamba Allah.

      Kalau ancient Roman General, kalau ada keadaan tak tahu jawab SR, WSJ, DoJ, tentu bikin dia fall on his sword. Kalau Jepun, depa terojun ke landasan keretapi, hara kiri. Di Malaysia, korang ha nya jadi katak puru.

      Padam
    3. Projibo tak tahu tepis; ProTun hanya nasi tambah. 2x5 ja, hu hu

      Padam
  4. “Saya tahu semua itu, sebab itu saya tidak ambil tindakan, sebab saya tahu kedudukan kerusi DUN ketika itu 17-15 dan saya sayangkan Umno,” katanya.

    Masih sayangkan umno...ahmad said.

    Baik najib mahupun razif, bubarkan dun terengganu kalau berani...

    Takkan tak berani? PRN sarawak BN menang (muka najib tidak ditayangkan, pengundi diberi habuan), PRK sg besar dan k.kangsar pun umno BN menang (muka najib tak ditayangkan,pengundi diberi habuan)

    Negeri Terengganu buatlah modus operandi yg sama? Beri habuan? Kali ini ambil dan pangkah pembangkang...

    Pembangkang pula jangan buat kerja bodoh, takkan nak pisang berbuah dua kali? Dah ada pengajaran, belajar dari kesilapan. Allah jua tunjukkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana berani. Tarak bola. SR, WSJ, NYT, DoJ pun tak berani saman dah berapa lama mendayuskan dia.

      Padam
    2. Mana tumpahnya kuah Mantan kalau tidak pada Manten, hu hu.

      Padam
  5. Tiada Manusia yang sempurna dan akan hidup lebih lama dari ajalnya. Meskipun mendapat peluang kurang dari 22 tahun untuk menikmati apa yang dikerjakan ia bukan bermakna tiada kebahagian dan kepuasan. Kebahagian dan kepuasan tidak akan cukup waima diberikan ruang dan peluang berterusan selama 22 tahun. Kalau tidak percaya anda boleh uji dengan memberikan bahan kaji ruang dan peluang 22 + 22 tahun lagi, dan lihat dihujungnya nanti apakah akan ada kepuasan dan kebahagian maksima. Cubalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu tanda Tuhan tkberkati 'sumbangannya' selama 22 tahun..sbb dia tersiksa jiwa meruntun hati ketamakan yg Mahadahsyat

      cuba lihat bekas PM2 lain termasuk Pak Lah. Jiwa mereka tenang n tak kacau pengganti..

      si Tua Munafik yg ckp kt kubur nnt mana tau apa jadi sbb xdk siapa yg dh mati dtg balik cerita (aku quote ayat Madey lbh kurng thn 2000 cmtu)

      Padam
    2. Tapi Jibo percaya dia kucing, kot, ada 9 nyawa. Tapi tak tau le lepas sita harta anak tiri dan kroni dia, depa di US akan dakwa jenayah kot, di bicara depa akan keluar siapa MO! itu dengan nama penuh.

      Kalau tak di US, di Singapore kot. Atau Switzerland. Atau di 4 negara lain lagi.

      Bila nama MO1 keluar dengan penuh, nyawa kucing akan tinggal satengah sahaja.

      Padam
  6. kpd chai2 barua LANUN TUA.. pemuja KAPIR LAKNAT utk jatuhkan sesama Islam.. sila baca nasihat sibawah ini.. itupun kalo jiwa kalian tk terpengaruh dgn dakyah Marina Gereja d/o Mahadey!

    ISMAWEB:

    KUALA LUMPUR, Khamis – Tokoh Akademik, Prof Madya Hanafiah Harun mengingatkan umat Islam di negara ini supaya berhati-hati dalam menerima atau mempercayai maklumat atau dakwaan terhadap kepimpinan negara khususnya dari pihak luar.

    Hanafiah berkata demikian sebagai mengulas tindakan saman sivil Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat (AS) berhubung penyelewengan dana berkaitan 1MDB.

    Ini kerana, dikhuatiri pihak luar itu mempunyai agenda dan muslihat untuk campur tangan dalam pentadbiran negara, katanya.

    “Apa juga maklumat yang kita terima, sebagai umat Islam kita mestilah menyiasat terlebih dulu untuk memastikan kesahihan perkara tersebut sebelum kita mempercayainya,” katanya yang dipetik daripada Umno Online.

    Beliau yang juga seorang profesor itu menegaskan mengenai kepentingan memperhalusi maklumat terlebih dahulu daripada menelannya bulat-bulat.

    “Kita bimbangi jika maklumat yang datang dari mereka itu bertujuan untuk memecah belahkan rakyat dan mengkucar kacirkan politik negara demi agenda tertentu mereka,” katanya.

    Beliau turut mengingatkan bahawa al-Quran juga menekankan kepentingan berhati-hati ketika menerima berita dari orang-orang yang fasik.

    “Dalam isu-isu yang mengaitkan kepimpinan negara, ia adalah bersumberkan dari pihak luar yang bukan setakat fasik, malah mereka itu adalah orang-orang kafir.

    “Jika menerima berita daripada orang-orang fasik pun kita mestilah siasat terlebih dulu, apatah lagi kalau maklumat dan berita itu datang dari orang kafir,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caitun azreen mesti terkedu punya...

      Padam
    2. Yang MO1 tu pun dah ada tanda orang fasik apa cerita?

      Padam
    3. BUGIS LANUN pun tua. Walau pun bayar berjuta pakai ubat mengelak tua. Mana nak lawan kuasa Tuhan, Jing Jibo?

      InsyaAllah nama penuh MOI akan keluar satu masa tak berapa lama dari sekarang. Bila itu berlaku, Jibo dan bini dia akan jadi tua 90 tahun serta merta. Tak tahu macam mana nak jadi masih muda mcm Tun M di umur 91 plak.

      Padam
    4. kalau bab putar belit satu2 fakta ni dr dulu aku tau dh..mmg macai Ketom dn MamakTahik!

      bangsa lain xpndai belit2 hujah mcm ni.

      bila Agama ckp Fasik dia orang ni pusing balik fasik kt org lain. Ini celaka punya makhkuk>> Raja Kumbang.

      tkpyh lah nk sandar nama Allah utk kerja2 jahat fasiq lagi munafik sbb akan berbalik pd ko wahai chai Mahatahik!

      Padam
  7. Fuyooooo... ganu kite bergegarrr... dolu deklarasi skmt kan boboi bergegar... pas tu DOK bergegarrr. . Pas tu negara bangkrap bergegarrr. .. suma pasal tun momok pasti bergegarrr... kah kah kah.. nak tonggu banglo lajak laris atau ganubkite yg brrgegar dolu.. kikikiki.... gegarrrr dng gebang2 kosong ... kahkahaakah..

    muahahahahahahahahah..!!!!!

    BalasPadam
  8. Bukan suruh tolak bro. Tapi siasat dahulu.kau ni faham atau tak faham. Setakat 4 komen diatas ni adalah org yg sama. Pets yg berkebolehan menukar tone suara pelbagai watak. Macam ni punya sasau pun ada. Suruh orang faham sedangkan sendiri pun bingai. Sudah lah sman oii. Cukup² lah tu .agak nya kau lah orang yg dimaksudkan org fasik tu.

    BalasPadam
  9. "Apa juga maklumat yang kita terima, sebagai umat Islam kita mestilah menyiasat terlebih dulu untuk memastikan kesahihan perkara tersebut sebelum kita mempercayainya,”

    Najib dah siasat? Dah buat forensik investigation? Dah sahkan laporan audit negara? Kenapa di OSA kan? Laporan sprm macam mana? Macam mana boleh masuk billion2? Duit SRC tak tau? Macam mana boleh bersyopping sakan? Terbaru buat rawatan muka sampai berjuta? Profesor kangkung mana mari ni? Profesor boleh tolong jawab dengan jelas? Nafikan bukti bagaimana urusniaga perbankan dalam talian ni palsu ke? Boleh prof hanafiah jelaskan dan sudah tentu prof kena buat siasatan...tabur air liur kumbahan tepu tepi bibir sahaja kah?

    Pencacai main copy paste aje keskrg ni...? carilah manusia yg lebih berwibawa skit...nafikan dengan bukti, nak jadi cam pencacai juga ke? dah2 pergi patuk dan makan dedak haram tu.....penuhkan tembolok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana dia nak umumkan Laporan Audit Negara? Sebab ada di sebut pebende yang boleh bikin kalah tuntutan Pak Arab sebanyak RM28 bilion di London.

      Padam
    2. yang boleh bikin 1MDB kalah tuntutan Pak Arab sebanyak RM28 bilion di London.

      Padam
    3. Akaun di Ost jika hanya sprm boleh siasat tapi dia tak boleh dedahkan akaun hanya sprm tahu akuan itu, tersebut jika dedahkan pada orang merosakan melaporan syrikat itu. Sebab ia terbabit ost, jadi sprm tak boleh mendedahkan maklumat syrikat ITU sesuka hati, sprm menyatakan najib tak bersalah, lagi pun sprm bukanya bpr bidang kuasanya dibawah jabatan pedana menteri era tun m itu boleh menipu

      Di amerika lagi teruk akuan orang persendiri tak boleh didedahkan pada orang ramai kalau dedahkan ia akan di kenakan ditindakan saman, di Malaysia ADA satu kes di mana orang mendedah akuan no tel pada orang tak kenal 'orang tersebut telah menyaman syarikat telcom ,orang menyaman telah menang kes tersebut.

      Korang tak tabu kalau APA ost Dan aktar rahsia rasmi ITU baik jangan cakap nanti buat malu je. Kalau rosmah nak ambil tindakan menyaman siapa dedahkan akaun dia di dia boleh lakukan tapi dia tak nak buang masa je saman orang sana sini.

      Kalau anwar saman sana sini boleh lakukan sebab dia tak ADA kerja, kerja anwar sebagai penasihat dia tak lakukan hanya menhabis beras kerajaan negeri selangor je

      Padam
  10. Kat Trengganu ni, dek angkara Mat Said, paling teruk pun kerajaan negeri jatuh dekat PAS, pemerintahan Melayu jugak.
    Tapi peringkat negara, angkara geng Tong Mahataik, dengan penubuhan parti baru (Melayu)… silap2 gaya hilang ketuanan Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooooo Mat, aku ingat ko org Jibo, tapi tak kisah UMNO/BN hilang Trengganu ye?

      Siapa cakap akan hilang Ketuanan Melayu selain dari tangan Jibo, Mat. Ko baca nih -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia mesti di buang pronto.

      Padam
    2. Tanpa nama 9:26 ptg...
      Ngko mabuk ketum ke nak?
      Najib cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei...???
      Ngko masuk raja lawak tahun depan nak!

      Warghhh...kaahhh..kaahhhhhh...
      Lawok, lawok, berguling-guling pak cik kat lantai nih...

      Padam
    3. Pak cik percaya ngko fail matematik masa SPM dulu nak...
      Najib lahir tahun 1953, tahun 1969 umur dia 16 tahun, baru tingkatan 4, dia masih sekolah lagi nak...

      [Pak cik kembali berguling-guling kat lantai ni nak..]

      Padam
    4. 9:39 PTG & 9:47 PTG,

      Ko sekolah mana dulu? Sekolah pondok ke? Dok tanya Najib cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei tu bikin kau amat bodoh.

      Aku tau kau ia lah Jing Jibo. Sekarang pakai nada budak kecik. Tapi aku mesti tibai kau jugak. Kau bodoh bangang nak menyamar macam budak kecik.

      Makan pil kau tuh. Gelak banyak sangat tuh tanda masa makan pil sakit jiwa tuh, Jing.

      Padam
    5. Satu yang tak dapat dinafikan ialah kalau Umno dan Pas bekerjasama di Terengganu, tiada kerusi akan terlepas pada pembangang. Dalam kata lain pembangang boleh menonton dari bawah pokok ru.

      Muahahaha

      Padam
    6. Chai, memang betul najib ada menghasut 13may, tak percaya?

      Padam
    7. TunTahik plak bangsa paria kerala tu lg jauh nun dtg nk jajah Melayoo bodoh mcm korang?

      kah..kah..kah.

      13 May Madey la dalang bakar perkauman Melayoo. Tanya org lama UMNO la sapa yg dtg ke Sungai Acheh penang utk hasut bakar rumah Cina..!!

      Madey Paria kerala mmg dajal berkepala manusia no.1. lakonan licik dia sampai kes Memali bunuh mcm katak org2 yg xbersalah.. tp Tun Musa Hitam yg kena kambingkan!

      Madey Laknatullah
      MAdey Laknatullah
      Madey Laknatullah!

      Padam
  11. UMNO bergegar bila digegar. Dah presiden mengaku pahlawan bugis ,pantang berundur apatah mengaku kalah.
    Yng mencabar pun kental dan hebat. Debat semakin hebat. Yg menguja bila membaca komen-komen bernas neitizen melontarkan persoalan hebat yang mencairkan hati akal dan perasaan. Neitizen melayu berdebat berbagai gaya. Ada bersantun, Ada bahasa stress, Ada menyokong dan Ada mengusik. Melayu bukan bergaduh cuma....bertembung mencari kepuasan hati yg. tergantung.
    Respek kpd bukan melayu.... hanya diam melihat dr jauh. Seolah memahami cara melayu berbicara seketika demi mencari sebuah kebenaran. Begitulah parti UMNO yg tertua pasti dimamah berani oleh aliran pemikiran melayu baru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada yg menyalak sebagai Anjing Jibo. Coba menegak benag basah yang telah di lendirkan dek Jibo. Mana boleh.

      Bukan Melayu.... hanya diam melihat dr jauh? Sori brader, where have you been all this while?

      Jibo perlu di ganti, kalau tak UMNO/BN lingkup di PRU14.

      Padam
    2. Pemuda umno bakal menerajui kepimpinan umno.
      Jika pemimpin hari ini rosak, harapan adalah pemuda.
      Apa arti seorg pemuda lulusan oxford yg mahu jdk macai dan balaci kpd presiden.
      Seorg pemuda dibawah portfolionya hilang 100juta.
      Tiada perkembangan lngsng psl kehilangan itu.
      Timbalannya pula buat laporan polis terhadap pegawai kerajaan yg mnyiasat.
      Laporannya disahkan oleh ketua polis hanyalah andaian dari hearsay.
      Sipelapor pula berasa bangga dgn laporannya.
      Umno hanya tinggal sejarah.

      Padam
  12. chai Barua Mahatahik nk pusing apa lagi.. kalau nk bohong pasal Najib.. tp Mahatahik sendiri yg pergi belot bangsa dgn join pelok cium DAPiG..

    bongok ehh sgt..klu btul Najib tu salah.. tkkn lah sanggup join dgn DAPiG sbb DAPiG ibarat singa lapar yg akan baham sesiapa shj.

    so itu tanda Mahatahik penipu. dia kena join org jht sbb agenda dia nk jatuhkan Najib ialah agenda JAHAT! bkn psl Najib ambik duit etc.

    BalasPadam