Ahad, 7 Ogos 2016

Ahli Akedemik Akui Parti Baru Mampu Mengganti UMNO..!


Bagi mereka yang berakal dan melihat dari kaca mata benar lagi tulus pasti akan mengakui kebenaran kata kata dibawah ini...

Penubuhan parti baharu demi selamatkan Umno

Penganalisis berkata, kepimpinan Umno menghadapi masalah dan ia perlu diselamatkan kerana parti itu tunggak BN dan negara.
Parti politik baharu berasaskan Melayu dan Bumiputera diterajui bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ditubuhkan hanya kerana Umno kini bermasalah, kata penganalisis politik Prof Dr Ahmad Atory Hussain.
Malah, katanya tujuan sebenar parti politik baharu itu ditubuhkan ialah untuk menyelamatkan Umno kerana parti itu saja yang dianggap memerintah Malaysia.
“Saya rasa soal hendak menyelamatkan Malaysia ini memanglah. Biasanya kalau selamat Umno, selamatlah Malaysia. Sebab Umno tonggak BN dan negara ini.
“Selama ini Umno mendapat dua pertiga, BN dapat dua perempat iaitu 148 daripada 222 (kerusi Parlimen). Kalau kepimpinan Umno dan Melayu ini jatuh, susahlah negara ini,” katanya kepada FMT.
Selain itu, katanya tujuan parti itu ditubuhkan juga untuk membuat persediaan menumbangkan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak pada Raya Umum ke-14.
UMNO keramat dan berjasa tapi pemimpinnya lah yang merosak, membinasa dan menghinakannya..!
Ikan busuk dari kepala..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

99 ulasan:

  1. Assalaamu ‘alaikum, selamat pagi, salam sejahtera dan salam satu Malaysia.

    Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadhrat Allah SWT kerana diberi keizinan untuk meneruskan hayat di bumi tanah air kita yang aman makmur damai sejahtera ini.

    Kita semua rakyat Malaysia patut rasa bersyukur dengan kesejahteraan dan kemammuran negara kita di bawah kerajaan Barisan Nasional yang diterajui Perdana Menteri kita DS Najib. Salah satu bukti kemakmuran negara kita ialah dengan kemasukan begitu ramai rakyat asing rantau Asia ini datang untuk tumpang mencari rezeki di sini. Rakyat Indonesia, Filipina, Thailand, India, Pakistan, Bangladesh, Myanmar, Vietnam, Nepal, Laos, Cambodia, China dll berpusu-pusu dan berebut-rebut datang mencari pekerjaan di negara tercinta ini. Kita patut berbangga dan bersyukur.

    Kita juga patut bersyukur mempunyai seorang Perdana Menteri yang cukup penyabar dan mempunyai sifat toleransi yang amat tinggi. Beliau tenang dan tidak mudah menggelabah menghadapi pelbagai kemelut, tohmahan, fitnah dan cacian yang dilemparkan kepadanya dan juga kerajaaan sepanjang masa memimpin negara ini.

    Kita merasa amat sedih sekali apabila golongan-golongan yang kecewa dalam Barisan Nasional dan UMNO tumpang sekaki dengan modal puak pembangkang ini yang dahulunya mereka sendiri katakan busuk apabila kehendak dan kepentingan peribadi mereka tidak tercapai.

    Pelbagai tuduhan tidak berasas, tohmahan dan fitnah sengaja direka oleh pihak pembangkang dan pembelot dengan tujuan untuk menjatuhkan DS Najib setelah cubaan secara demokrasi gagal. Terkini dengan bermodalkan keputusan DOJ Amerika yang belum dapat dipastikan kebenarannya, Tun M dan sekutunya mengapi-apikan rakyat untuk menentang DS Najib, sehinggakan sanggup untuk berganding bahu dengan DAP kafir yang nyata menentang Melayu.

    DS Najib telah memberitahu sidang media bahawa salah satu sebab mengapa Tun M marah sangat kepadanya ialah ketidakmahuannya untuk menurut semua kehendak dan cadangan Tun M. Kerana keengganan DS NAjib untuk diperkuda dan dijadikan boneka, Tun M dengan rakusnya membuka segala ‘pekong’ DS Najib dan menggunakan segala sumber yang mungkin termasuk penjawat awan dan campurtangan negara asing untuk meyakinkan rakyat bahawa DS Najib adalah PM yang tidak berguna dan perlu disingkirkan.

    Namun DS Najib tetap bersabar. Beliau menyatakan ada lagi sebab lain selain dari sebab di atas, kenapa Tun M begitu marah kepadanya, cuma belum sampai masanya dan belum tergamak lagi beliau untuk memaklumkan kepada rakyat. Dan DS Najib juga berkata, jika dia juga mahu bertindak untuk membuka pekong Tun M, terlalu banyak…tetapi itu bukan cara dia. Syabbas DS Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju semua rakyat Malaysia patut rasa bersyukur, tapi bukan dengan "kesejahteraan dan kemamuran negara di bawah Najib".

      Kesejahteraan negara pun menjadi soal - Najib buang ISA, alat membendung anasir2 subversif yang ramai di DAP, saperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang dua dua nya telah di ISAkan. DAP yang di kenali sebagai anti-Melayu, anti-Islam dan menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Najib juga telah buang Emergency Ordinance yang mengawal penjahat dan gengsters di negara ini. Beribu tahanan di penjara Simpang Rengam dll telah di lepaskan bila Najib buang EO tuh. Berteraburan penjahat dan genster ke seluruh negara ini, menaikkan % jenayah, hingga selalu di beritakan gengster bunuh membunuh antara sendiri.

      Terakhir, keluar di video CCTV pembunuhan seorang memandu BMW menunggu lampu isyarat di Setapak - cold, outright murder - di lakukan oleh dua orang (bukan seorang saha menembak tapi 2 orang) dengan 2 penonggang motorsikal accomplice nya.

      Hingga sudah kurang rasa aman di negara ini di bawah pemerintahan Najib. Tak faham langsung mengapa dia buang ISA dan EO tuh. Akta Hasutan pun dah di putuskan nya di buang tapi nasib lah UMNO bantah dia. Harap UMNO gantikan dia.

      Padam
    2. Amat bodoh lah mengata "Salah satu bukti kemakmuran negara kita ialah dengan kemasukan begitu ramai rakyat asing rantau Asia ini datang.."

      Kamu tak tahukan bahawa sejak beribu tahun dalam sejarah, Tanah Melayu ini ada suku2 kaum Melayu lain di Gugusan Pulau2 Melayu ini (The Malay Archipelago, mereka di kenali sebagai Rumpun Melayu) keluar masuk di gugusan pulau pulau ini dan hal ini masih berlaku di perairan Sabah dan Sarawak sehingga hari ini.

      Maka orang Suluk, orang laut dll sentiasa masuk keluar di Kudat, Semporna dll. Ada jugak yang masuk keluar di Semenanjung.

      Jugak kamu yg coba memuji Jibo tak tahukan bahawa, selain dari masuk keluar suku2 kaum Melayu secara tradisional itu, kebelakangan ini ada ramai jugak pelarian politik (refugees) saperti Rohinggas dari Burma, dan berbagai lain dari Timur Tengah, malahan ada yang dari Eropah saperti Bosnia. Mereka bukan datang kerana kemakmuran Malaysia, lah, tongong. Mereka datang kerana Malaysia negara Islam, boleh mengharap kebenaran menumpang dan bantuan.

      Padam
    3. Hoi...Pukimak kamu ler tongong 8.22 pagi.

      Ramai yang datang dari Vietnam dan Burma tu nak cari kerja kat sini la ngok.. BUkan kerana Malaysia Negara Islam dan mereka pun bukan Islam dan mereka pun menyedari pemimpin mereka menindas orang-orang Islam.

      Ngko tak tahu ke bahalol, selain dari rakyat Indon, Bangla dan Filipin, begitu ramai pekerja buruh dan kilang datang dari Vietnam dan Myanmar (Burma).

      Dasar bodoh bangang tak boleh diajar...

      Padam
    4. Anon 8:32PG

      Betoi, sokong, setuju! Awang boceh 8:22PG ni bodo piang!

      Hang patut kata kat dia tu lagu ni:
      “pukimak hang, pala butoh pak hang”

      Kahh kaahh kaahhh

      Padam
    5. Yg khuatir nya Jibo coba jadi "liberal" konon nya. Longgarkan kebenaran masuk, nak ramaikan pelancong, kata nya. Jadi Cina di negara ini pun ambik peluang bawak masuk saudara mara - dulu ada yg kawin dua bawak masuk pompuan lain sebagai bini, menambahkan penduduk depa.

      Yang dah masuk sebagai turis pun konon nya dari China yang dah maju tapi di negara ini kerja sebagai pelayan bar dan melacur.

      Jibo korapsi 1MDB, pegawai gomen nya pun ikut korapsi, termasuk di Jabatan Imigeresen, di beritakan beberapa kali. Mereka tak balik selepas habis tempoh yg di benarkan. Menyogok berkali kali, kot akhir nya menjadi warga negara, di propa dek DAP, membangkang gomen.

      Ini bahaya besar, mengarut cakap itu "bukti kemakmuran negara kita .. kemasukan begitu ramai rakyat asing".

      Padam
    6. Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
    7. Amat bodoh jugak mempolish bola Jibo dengan mengata Jibo "cukup penyabar dan mempunyai sifat toleransi yang amat tinggi." Sabenar nya dia takda bola, tak berani saman SR, WSJ, NYT, DoJ.

      "Beliau tenang dan tidak mudah menggelabah menghadapi pelbagai kemelut, tohmahan, fitnah dan cacian yang dilemparkan kepadanya". Sabenar nya, cacian itu benar, jadi Jibo dah tak tahu apa nak cakap.

      Bila skandal RM2.6 bilion masuk ekaun dia meletup, dia senyap saja, tak tahu apa nak kata. Ha nya kata sepatah dua, yang lain kroni dia yang jawab. Hingga ada 40 jawapan berlainan pasal dari siapa dan untuk apa.

      Padam
    8. tetap nak bodek najib juga...

      Padam
    9. Anon 8:32 @ Kejora....

      Ewah...sejak lama bapak tiri kamu tidak jenguk ke sini, bukan main lagi biadab kamu yer. Nah, dengar sini baik2 pesanan Bapak Tiri kamu ini...

      Siapakah si bedebah yg gatal tangan menjemput, memberi lesen dan melantik banker Zionis, Goldman Sachs sebagai konsutlan bagi 1MDB . Bukankah Zionis itu musuh nyata dgn slogan terkenal mereka, "To conquer a nation by sword or debt"? Namun kerana kegolojohan untuk memilikki wang berbilyon-bilyon, kedua pasangan MO1 & FLOM telah besekongkol dgn puak Zionis. MO1 malah rela memberi yuran riba perkhidmatan 11% berjumlah US$500 juta (bersamaan RM2,000,000,000 atau RM2,000 juta). Kerana nafsu serakah & kebebalan kedua pasangan ini, mereka telah masuk perangkap pihak Zionis & Amerika untuk menjajah negara kita. Najib & Rosmah sekeluarga telah menggadai bumi Malaysia dgn hutang menimbun-bimbun serta bunga faedah riba yg amat tinggi.
      FAHAMMMMMM......???????

      My firm assertion all these years is now crystal clear. The Malaysian Official No. 1 & FLOM's greed is the root of the nation's shame, liability & chaos. They were the ones invited & granted license to Goldman Sachs to operate its evil-usury banking business & appointed the notorious banker as consultant solely for obtaining RM42 billion loan & siphoning US$billions for their filthy shopping spree, grandeur-luxurious lifestyle & acquiring multi million assets on foreign soils.

      UMNO Najib sering mewar-warkan konon 1MDB membiayai Melayu Islam menunaikan ibadat haji/umrah. Sahkah ibadat sedemikian bila pembiayaan itu dibuat atas duit haram riba yg asalnya diselengara pakai oleh syarikat Perbank Yahudi Zionis, Goldman Sachs...?????

      Padam
    10. ds najib bukannya sabar tetapi tersangatlah boros. seorang yang terkenal dengan sikap playsafe dan terlalu takut menerima kekalahan.
      Pemimpin seperti ini kurang berprinsip serta mudah dipermainkan hanya dengan pujian dan pujukrayu.
      oleh itu, dedak yang banyak diperlukan bagi membeli ayam sabung yang berani untuk mempertahankan dirinya. Dalam ertikata lain, berkokok ada melawan tiada..

      Padam
    11. Heyy Wak Seman!, go to hell with your damn assertion
      Your accusation is just based on your blind assumption
      Show us any clear proof DS Najib involve in corruption
      Otherwise you can be detained under Sedition Section

      Padam
    12. Wak Seman Kadok dalam hati kudis bernanah
      Ingat ke dah tertanam tujuh kaki dalam tanah
      Darii muda sampai ke tua makanan dia fitnah
      Rasa syukur terima kasih langsung tak pernah

      Padam
    13. Wajar bangett ini Seman goblok dikasi sedikit amaran
      Lo lemparin tuduhan di mana buktii polisi atau waran
      Kamii tetap menyokong Bapak Najib dari negara jiran
      Emangnya kami tampilin diri mahu kasi lo pengajaran

      Padam
    14. Ewaah...Wak Seman Kadok umpama mimpi kesiangan
      Gaya macam pukul curi lempar batu sembunyi tangan
      Belum serik-serik lagi ke kena Kejora punya penangan
      Dah tak nampak kelibat lagi ini tua kutok gelandangan

      Padam
    15. Alahai idop lago ropanya ini penjilat Matdey tongkang
      Ingatkan si tua kutok nii udah mamphoss terbongkang
      Dulu kat blog Parpukarii bangsat ni lari lintang pukang
      Mana tidaknya geng Kejora tibai dia berbirat belakang

      Padam
    16. Wak Seman Kadok tersesat masuk sini tersalah haluan
      Lama juga dia lari dari Kejora macam binatang buruan
      Tak disangka dia rupa nya dia menjolok sarang tabuan
      Kinii dah datang menyerah dirii terima sajalah habuan

      Padam
    17. Kejora Anak Haramjadah dah membuktikan dirinya keseorangan di portal ini tapi berlakun pelbagai watak konon dia punya banyak geng2 bajingan pengampu Najibul Bullshit.

      Padam
    18. Setuju sorang saja di sini si Bangang Hamjadah - kata kata Jibo sendiri di kempen PRU13 bila dia fedap dengan penyokong2 dia tak membantu dia keluarkan fakta dan hujah munasabah.

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terkhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
  2. Setuju bebenor dengan pendapat itu - Penubuhan parti baharu demi selamatkan Umno.

    Parti baharu akan mengumpulkan Melayu yang tulus ikhlas, bukan yang Jibo gunakan bagi mengisi tembolok sendiri dan kroni sahaja. Parti baharu yang memperjuangkan nasib Melayu yang Jibo tidak endahkan, hingga ketepikan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membantu Bumiputera, dan sebagai nya.

    Bila parti baharu sudah tegap, menewaskan UMNO sekarang, boleh dapatkan nama UMNO itu bagi nya.

    Pahal pun nama UMNO asal pun sudah tiada. Parti yang Jibo hancaikan sekarang itu ia lah UMNO Baru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Parti konon umno baru he.he.he siapa buat nama baru umno Cuba selami sejarah umno ITU tun m merosakan nama umno dengan cipta nama umno baru ketika bergaduh dengan ku-li
      Tun m dengan umno baru, ku-li dengan semagat46 seperna ambil nama penibuhan umno.
      Tak percaya cek nama umno ITU
      Selepas umno di haramkan dulu
      Tun m dan para pengikutnya pergi Ros mendaftakan nama baru umno dengan umno baru. Yg dulu tak ADA perkataaan baru
      Dan ku-li mendaftakan semagat46
      Mari siapa pengkhianat umno tun m mendaftakan nama umno baru.
      He.he.he siapa tak hormati undang2 tun m sebab buang tun abas.

      Padam
    2. ITU nih sakit anu sampai ke kepala otak dia......

      Obat dedak tak cukup kuat....cuba lagi!

      Padam
  3. Parti baru nanti buan diterajui pemimpin yg pengecut lagi pebohong
    Siakal senohong, gelama ikan duri
    Suka cakap bohong, suka pulak mencuri

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemimpin umno skrg semua jenis yes boss...penting diri sendiri drp rakyat..dpt kuasa..kedudukan cukup. ada kesalahan tutup mulut..

      Padam
    2. Di peringkat bawah, dedak punya pasal. Di peringkat atas, a small share of the ill-gotten loot.

      Seleweng 1MDB, songlap berbilion masuk akaun Jibo, isteri dia, anak tiri dia.

      DoJ dah keluorkan 136 mukasurat report & court filing nak rampas harta si anak tiri dan kroni Jibo. Kot tak lama lagi akan keluor nama penuh MO1.

      Padam
  4. Penjilat bola Jibo pengkomen pertama di 7:51 PG kata:

    Pelbagai tuduhan tidak berasas, tohmahan dan fitnah sengaja direka oleh pihak pembangkang dan pembelot dengan tujuan untuk menjatuhkan DS Najib setelah cubaan secara demokrasi gagal.

    Tak betul. Hampir kesemua tuduhan itu betul. Kalau DoJ pun dah keluarkan laporan 136 mukasurat di filing depa di mahkamah USA, apa tak betul nya. Bukan macam apa yang Pandi kata - Najib tak bersalah. Sekarang kita tunggu nama penuh MO1 yang DoJ sebut 36 kali itu.

    Bukan "Tun M dan sekutunya mengapi-apikan rakyat untuk menentang DS Najib", tapi ha nya menyatakan kebenaran dan atas rakyat lah mahu menerima apa yg DoJ USA, Peguam Negara Switzerland dan Monetary Authority of Singapore tuh kata.

    Kot tak lama lagi pihak2 berkuasa di 4 negara lain akan keluarkan bukti penyelewengan 1MDB, pengsonglapan wang berbilion Ringgit dan money laundering di negara negara depa pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju sgt dgn penubuhan parti baru ni..kita patut sokong. umno nampaknya seperti sdh tidak ada arah tuju..yg ada semua jenis yes bos..yg rakyat tak boleh terima ialah masalah 1mdb dah 2.6 juta. boles terlepas pula tu..klu rakyat biasa pasti sdh ke dalam..aku yakin

      Padam
    2. Mana nak ada arah tuju bila dasar yang di guna Jibo ia lah "Cash Is King". Gila punya dasar, manusia takda perinsip langsung. Aku dan ramai rakyat lain amat kecewa dia jadi PM negara ini.

      Bermakna semua di korapkan nya. Orang politik, pegawai gomen, sekarang SPRM di ketuai dek pegawai di pejabat Peguam negara yang umur ha nya 48 tahun, jadi pengalaman nya ha nya 2-3 jengkal saja.

      Padam
    3. Perlu diketahui.....

      1 Almarhum Dato' Onn Jaafar bukan dipecat tanpa 'due inquiry'. Beliau gagal mendapat sokongan kerana UMNO ketika itu masih suci dalam perjuangan menobatkan demi Agama, Bangsa & Tanah Air.

      2. Ku Li juga bukan dipecat tanpa 'due inquiry'. Beliau tidak mendapat keredhaan Illahi kerana ketika itu UMNO di puncak kejayaan gemilang sebagai wadah perjuangan demi Agama, bangsa & tanah air.

      3. TSMY telah dipecat dgn zalim 'tanpa pengadilan' atau 'due inquiry' oleh UMNO yg bergelumang dgn penipuan, pembohongan, pengkhianatan, korup serta tanggapan hina/jijik seantero dunia tertaierhadap kredibiliti kewibawaan Islam, Melayu dan Negara.

      Saya sekeluarga menyokong penuh & akan menyertai parti baru ini demi memartabatk semula Agama, Bangsa & Tanah Air.

      Padam
    4. Selamat kembali bro. We're readying our arsenals, only timing it from the get go to launch....

      Meantime we give UMNO some heat!

      And we're 100% voluntary brigade from overseas.

      Crew MLN

      Padam
    5. Diorang tak faham apa itu "due inquiry", Bang. Yg paham, buat tak paham. Dah ambik dedak berkampit. Ada dedak gred A sampai Z. Semua nya tarak zat, tak membina minda depa. Itu pasai menjadi jongos Jibo sokmo = seumor hidup.

      Padam
    6. Many thanks Crew MLN,

      Keep up to the noble voluntary strive. Let's give relentless lesson to this 'fly kite' punk that his skating on thin ice & Najib's survival are left numbered each passes by.

      Padam
  5. Tosonyap Jing Jibo

    BalasPadam
  6. Boleh hidup ke parti baru cap ayam ni dengan diketuai Matyidin?Ramai orang citer dia ada skandal dgn MakNya China bini orang.

    Pie Pedal pun tak nak masuk parti ni, tak mahu berboskan Matyidin. Dia mungkin tubuh parti baru sendiri atau join mana2 parti pembangkang yd ada di Sabah. Maknanya parti cap ayam ni tak dapat nak berkembang di Sabah.

    Sekutu rapat Matdey, Si Khairudin pun terang2 cakap, dia tak sudi bertuankan Matyidin.

    Lagi pun motif penubuhan parti cap ayam ini hanya satu, nak tumbangkan UMNO dan sekaligus nak tumbangkan Najib dan halatuju seterusnya adalah kabur.

    Tentang pandangan Khairy tu, memanglah dia mintak semua ahli UMNO waspada dan jangan pandang enteng sebab geng cai2 parti cap ayam ni akan cuba merebut ahli dari UMNO.

    Sejarah lalu telah memperlihat bukti kpd kita, parti yg timbul dari serpihan UMNO tidak akan ke mana-mana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat Tonjol Jing Jibo,

      Tak kisah lah DS Shafie Afdal nak tubuh parti baru sendiri atau join mana2 parti pembangkang yg ada di Sabah, asalkan boleh membu.uhkan UMNO pimpinan Jibo.

      Gitu jugak Khairudin yang jugak terang2 cakap dia buat acara sendiri tapi bersama rapat dengan Tun M, akan lakukan apa saja Tun M minta dia lakukan.

      Khairy Pemuda nak lakukan apa saja Jibo nak dia lakukan? Jangan ambik enteng aje parti baru TS Muhyiddin nak daftarkan, kata dia kpd Jibo. Tak ke berdesing telinga Jibo, Ahmad Zahid dll dengor?

      Padam
    2. Cara kau cakap pun dah songsang, Jing -

      "nak tumbangkan UMNO dan sekaligus nak tumbangkan Najib "

      Yang sebenar nya, nak tumbangkan Jibo, kalau tak mahu undur atau UMNO gantikan dia, baru tumbangkan UMNO.

      Kau puak songlap pemikiran pun songsang. Bila nak songdong? Dalam tong.

      Hehe, marah betul kau bila di kata nak masukkan kau dalam tong, ye? Tak dapat berkung kung ye?

      Padam
    3. Kejora Anak Haramjadah memang sejak dulu lagi di blog Parpukari mengaku mengagumi & memuja KJ @ Kitol Jahanam. Si Kitol Jahanam masih berkhayal untuk menjadi PM termuda dgn sikap munafik play-safe nya.

      Padam
    4. Baru2 ini (2 hari lepas) tersebar luas di media & dunia cyber bahawa dalam joint press conference antara Najib & Presiden Ukraine, Najib tersipu malu bila Presiden Ukraine memuji & kagum dengan pembinaan mercu landmark seperti Petronas Twin Tower, KLCC, serta permodenan infra struktur lain2 peninggalan Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    5. Agaknya Wak Seman Kadok pagi ni belum lagi mandi
      Apahal pulak tetiba terjah macam orang mabuk todi
      Kita tahu ler si tua ni dengan Matdey terhutang budi
      Mereka berdua ni dulu bersekongkol dengan Yahudi

      Padam
    6. Dah takda hujah nak pakai, cakap pasal orang mandi tak mandi. Punya bodoh macam itu.

      Takda cerita lain, cakap pasal Yhudi. Punya bodoh, tak tahu yg Madey dok hentam Yahudi termasuk George Soros yang coba gentarkan ekonomi Malaysia cara spekulasi mata wang di Malaysia.

      Bodoh sangat, kamu terojun ke laut Cina Selatan le, Jing.

      Padam
  7. Kesedihan Bangsa Melayu kini amat parah...dipimpin oleh seorang munafik;bila berbicara dia bohong...

    Mudah2n MAJORITI SENYAP akan turut serta di parti baru melayu ini....dan akan kalahkan UMNO untuk selamatkan Bangsa,Agama dan Negara...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau boleh jangan sampai lingkupkan UMNO, melainkan Jibo tak undur atau tak di ganti dek UMNO sebelom PRU14.

      Padam
  8. bila nak daftar parti baru, dok tunggu tapi tak juga daftar, jangan jadi mcm lain parti baru yg daftar lps tu hilang dan mati tanpa nesan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Tun M, TS M, DS M dll orang yg gigih nak menegakkan kebenaran dan mengikis korapsi 1MDB Jibo, tak akan jadi macam kau cakap, Jing.

      Tapi bila bos kau mati, tak tau le di mana kubur dan batu nesan nya. Kot bila dia rasa gomen baru nak masuk aje, dia cabut ke Kazakhstan ke.

      Di USA, UK dll dah di pandang serong, malah di keji si MO1 tuh.

      Padam
  9. Ronaldo memang hebat tapi itu dulu dulu. Dulu dulu adalah gambaran semata mata tapi sekarang adalah pertandingan sebenar yang melata.

    Usia satu nikmat tapi bukan kilang kudrat. Bila faktor usia jadi penghambat, Ronaldo terkeluar seawal separuh masa pertama.

    Namun ketiadaan Ronaldo tidak menjejaskan prestasi Portugal malah ianya seolah olah a blessing in disguise.

    Portugal muncul juara apabila pemain muda mampu menjaringkan gol sementara pemain sehebat Ronaldo jadi penonton di tepi gelanggang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Go orang muda, go go. Orang muda boleh!

      Padam
    2. Ada kait mengait dengan harga garam di Timbuktu?

      Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
    3. Tahun berganti tahun, PRU berganti PRU dan analisisan berganti analisisan namun semua itu tidak memutusasakan cai-cai untuk terus buat analisa preemtif semata mata untuk tujuan propa semata mata.

      Kalau ada kerajinan menggoogle, lihatlah berapa ramai penganalisa yang dengan yakinnya membuat analisa positif dan melambung-lambung untuk pakatan seribu malang (PSM), tetapi apabila keputusan keluar semua itu dapat markah F?

      Kalau di Barat, mereka yang dapat markah F lebih dari sekali akan otomatik bersara dari membuat analisa syok sendiri sementara di Timur kebanyakannya membenamkan kepala di dalam timbunan pasir.

      Sementara di Malaysia mereka yang sudah acap kali dapat markah F masih diberi kepercayaan untuk jadi tukang karut dan tukang propa.

      Biarkan, biarkan si lABU dengan kemediokeran ini asalkan depa bahagia, kik kik kik!

      Padam
    4. Betul, Jibo dapat markah double atu treble F pun tak mahu bersara.

      Korang nak tegakkan benang basah. Mana boleh. Benang dah di lendirkan dek Jibo. Terutama bila dah dapat berbilion Ringgit dalam akaun bank dia.

      Korang makan dedak saja. Sian.

      Padam
  10. Tosonyap Jing Jibo

    BalasPadam
  11. tak lama lagi dlm masa 2 thn akan diadakan pilihanraya, pilihan ada ditangan masing masing. samada dikuburkan, terkubur atau hanya mimpi utk berkuasa bolih ditukarkan menjadi kenyataan terpulang pada semua. negara masih demokratik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Negara "masih" demokratik. Tekanan kpd perkataan masih.

      Sekarang pimpinan kuku besi, pakai "tangan ghaib" atau hidden hands, kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas PDRM.

      Pandi buat sesuka hati, bos lama dia di Pejabat Peguam Negara selama 10 tahun di bawah Abu Talib Othman dulu, dan bekas Ketua Hakim Tun Zaki Azmi pun kata Pandi salah mengarahkan SPRM hentikan siasat 1MDB dan RM2.6 bilion yang di ketahui dalam akaun bank Najib di masa itu.

      Padam
    2. Korang nak kena tunjuk punggong? Mcm veterans tentera nak buat kpd Ambiga Bersih depan rumah nya dulu?

      Padam
  12. Parti gelek punggong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang nak kena tunjuk punggong? Mcm veterans tentera nak buat kpd Ambiga Bersih depan rumah nya dulu?

      Padam
    2. Syok juga tengok tarian punggung puteri umno.

      Padam
    3. Menjelang tunggu election , mereka buat latihan erection... Takut masa pru14 nnti kejantanan semakin lemah.

      Padam
  13. Tun m ketua umum
    Mahyuddin presiden
    Syafee apdal timbalan
    Khairuddin ketua penerangan
    Amina ketua wanita
    Ketua pemuda putramerdeka
    Tentera cyber putra merdeka

    Bolehlah rebut jawatan ketua umum pakatan haramjadah he.he.he
    Kita lihat anwar pasti akan mehalang protun berkuasa di pakatan haramjadah,.
    Kita akan lihat siapa dap akan sokong protun atau pro aljuburi.

    ITU yg nantikan ahli akedemik ITU he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pahal nak cakap pasal Anwar Al Jubo. Pahal taknak cakap pasal Najib Al Jibo?

      Depa berdua tu satu masa nanti akan diam bersama dlm cell sebelah menyebelah di Sg Buluh.

      Bila Jibo hilang aje jawatan PM, akan di dakwa, akan begitu le scenario nya.

      Padam
    2. Budak hingusan Kejora 10:30 pg yg tidak diketahui asal usul, tahap pendidikan, tanpa nama & ayah ada hati membuat usul-sasul. Saya masih menanti jawapan budak biadab ini berdebat face-to-face. Where is your balls, punkie.....????

      Padam
    3. Aik kelihatannya Wak nii marah ada becampur geram
      Ingat sikit ooii dalam darah tu banyak gula dan garam
      Apa sebab dia tetiiba marah sangat tu kita ada faham
      Kitorang tahu le Wak ni dengan si Matdey ada saham

      Padam
    4. Bertekak dengan Wak tua nii memang tak der pekdah
      Tapi kalu nak kasi muka kat dia pun macam tak sudah
      Pehal tetiiba jer terjah menuduh serupa haram jadah
      Nampaknya Wak ni sengaja mau mengundang padah

      Padam
    5. Tak cukup lagi ke saham sebagai kroni Madey beri
      Jangan sampai dipanggil tua kutok tidak sedar diri
      Baik ler gii berwirid atau bertahlil tempat kenduri
      Wak ooii.. rumah dah kata pergii kubor kata mari

      Padam
    6. Jing Jibo di 1105 dah tak tau nak jawab, mengata tak der pekdah nak jawab.

      Dah kena tibai bertalu talu tiap2 komen dia, satu ada yg di kerumun 2,3,4 komen Protun, mengharamjadah kan orang pulak le dia.

      Pada hal toke dia Al Jibo yang gunakan istilah bangang hamjadah kpd jenis dia, penyokong yang tak membantu nya secara keluarkan fakta dan hujah yg munasabah.

      Goblok punya Projibo.

      Padam
    7. Kitorang nii bukan apa saja jer seronok nak bermadah
      Tetapi Wak Seman keburukan orang asyik nak dedah
      Tua nak mampos masih lagi berperangai haram jadah
      Sudah lah baik Wak pergi carii Quran dengan sejadah

      Padam
    8. Realitinya ialah hampir 2 dekad si A dijulang oleh 100% warga pakatan dan dua dekad jugalah si M dipalam oleh 100% warga pakatan.

      Dalam bentuk nisbah ialah sokongan warga pakatan terhadap A dan M adalah 100:0! Soalnya ialah apakah nisbah tersebut bakal berubah dan kalau berubah apakah nisbah terbaru itu nanti.

      Melihat kepada mudahnya warga pakatan beralih selera dan arah, nisbah 50:50 antara A:M bukanlah satu yang mustahil.

      Cumanya apakah ianya membantut atau melestarikan lagi "divide and rule", itulah yang harus difikirkan masak masak.

      Padam
    9. Jing Jibo punya tua baka, dah pencen tak keroje, mengkomen tiap hari, siang malam pagi petang, hingga pukul 2,3,4 pagi.

      Kekadang frus, tak tau nak jawab, memaki hamun aje le keroje nya. Orang tua dah jadi bebudak semula.

      Padam
  14. Parti boleh tumbuh macam cendawan selepas hujan tapi Amerika telah tahu iaitu di akhirnya hanya ada dua saja yang mampu kekal (demokrat dan republikan).

    Dalam konteks lokal, siapa yang masuk pertandingan bukanlah isu besar apabila sudah sampai di peringkat ini: "no winner will take all"

    Akan tetapi siapa yang akan muncul pemenang yang akan dijadikan asas untuk membuat pilihan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah keluar cerita lain, Jing Jibo nih. Takda kena mengena dengan tajuk atau isi pos atau komen komen yang berdasarkan post blog ini.

      Dah bankrap hujah, dayus tak melawan secara terus menerus, sewel pemikiran nya. Puak yang tarak bola, tak berani saman SR, WSJ, NYT, DoJ.

      Padam
  15. Cara2 najib berunding berhubung pembelian kapal selam scorpene....

    “Najib moved rooms so that the ‘commission’ could be dealt with and he observed a large suitcase stuffed with millions of dollars being offered to Malaysia’s Defence Minister“, says a source. “In turn, Najib waived to staff to take it to another nearby room …… where Rosmah was waiting. Within minutes, she was out of the place, police escort in tow, sirens wailing, to the diamond shops of the Faubourg St Honore“.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu lagi tanda dah bankrap fakta dan hujah, Jing Jibo ini. Tak menjawab soalan atau points yang di keluarkan puak Protun di sini.

      Silap silap dia telanjang di sini tapi takut tak nampak apa di kelengkang nya sebab dia eunuch. Di buat gitu supaya tak ngacau gundik gundik di PMO.

      Padam
    2. Altantuya gundik nya?

      Padam
  16. Penyiasatan masih berlangsung di peranchis...(fitnah pencacai najib kes dah tutup) berhubung skandal kapal selam scorpene.

    “The ex-president of a subsidiary of Thales, is suspected of having corrupted the present Prime Minister of Malaysia. Bernard Bioco, 72, ex-president of Thales Int Asia was put under criminal investigation on 15th sept 2014 concerning bribery of foreign public officials namely Najib Razak, the then Minister of Defence and one of his advisers Abdul Razak Baginda” [Le Point and other newspapers]

    BalasPadam
  17. keyword: namely Najib Razak. (Mahkamah peranchis)

    BalasPadam
  18. Scorpene Peranchis pasal korapsi Jibo, setuju, sokong, boleh keluorkan di sini.

    Double standard? Jibo yang takda standard punya orang, apa saja boleh hentam.

    BalasPadam
  19. othman ahmad minum air ketum kah kah kah bersama ahmad atory kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora 11:40 pg

      Read this which is announced & spread at every corner of the earth.

      US federal prosecutors launched one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund. Authorities filed civil lawsuits on Wednesday morning seeking to seize more than $1 billion worth of assets, including properties and other assets purchased with money allegedly misappropriated from the Malaysian fund. The Wall Street Journal has reported that people linked to the fund have invested millions of dollars in real estate and businesses in the U.S. Agents from the Federal Bureau of Investigation’s international corruption unit have also been conducting a wide-ranging criminal investigation into people and institutions connected with 1Malaysia Development Bhd., known as 1MDB, a sovereign-wealth fund set up by Prime Minister Najib Razak in 2009 to drive the country’s economy. The asset seizures would be the U.S. government’s first action tied to the 1MDB investigation.

      Now don't talk much, care to debate me on this topic....???

      Padam
  20. Ahli Akedemik Akui Parti Baru Mampu Mengganti UMNO..!

    Komen:

    Gantikan UMNO atau gantikan PKR dan Pas dalam gerobolan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gantikan Najib. Apa hal pun. Kalau tak, jahanam UMNO dan Malaysia di buek nyo.

      Padam
  21. Ada beza besar antara Melayu dan bumiputera dan tapi antara Melayu dan Melayu ultra adalah ibarat langit dan bumi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu ultra ia lah Jibo yg mahu liberak konon nya tapi seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit.

      Padam
  22. Waduhai ramai jugak muncul cai-cai pro-tun berbayar
    Tapii ramai yang tergelincir serupa botak punya tayar
    Tak kurang jugak yang komen mirip otak putus wayar
    Kita tunggu tengok jer ler arah kapal tun nak berlayar

    BalasPadam
  23. Kahh kah Wak Seman langkah sumbang ingin bersilat
    Namun Geng Kejora muncul bertindak sepantas kilat
    Orang tua cabuk nii terus cabut larii tak tahan daulat
    Udah tak nampak bayang lagii si tua busuk taiik palat

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.02, Apa ko merapu chai? Syok sendiri ker? Dah makan ubat ke belum, pergilah berubat, pastu jgn lupa buat rawatan kejutan letrik, bagus untuk sel2 otak berhubung.

      Padam
    2. Kejora 12:02 kejora musibat
      Kejora musibat tak tahu adat
      Kencing Najib lagi dijilat
      Memang dasar jenis bangsat

      Padam
    3. Amboi-amboi kemain lagi Wak Seman macai pro tun
      Gatal jubor juga dia si tua cabuk nii mahu berpantun
      Namun bahasa dan perenggan bagaii bola melantun
      Tiidak nampak indah ler Wak nampak macam katun

      Padam
  24. Bila UltraKiasu, bergabung dengan Ultra Malay dan Ultraserba tahu, tak tahulah apa balak yang akan datang menggolek, muahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.02 bala yg dibawa najib cammana? Banjir,el nino el nina,mh 370, puncak gunung kinabalu pun runtuh disebabkan najib

      Padam
  25. Kami tak dibayar chai dedaki harami, kerana kami sedar unsur syubha dan riba adalah yang paling dibenci Allah. Bayangkan makan mentekedarah duit haram? Sumbat pula pada anak bini? Akhirat nanti seluruh tubuh badan otomatik jawab....mufti pun tak terkecuali.

    BalasPadam
  26. 11.50 tidak sedikit pun kami tergelincir dari wadah perjuangan demi agama bangsa dan tanahair.

    BalasPadam
  27. 11.50 otak putus wayar apabila gagal memberi fatka hujan dan bukti sehingga rakyat faham.

    BalasPadam
  28. 11.50 kapal dah belayar dan 50% sudah dicapai dan sedang menuju matlamatnya dan tidak pula kapal najib.

    BalasPadam
  29. Ha ha Otaman is walloped by the supporters of Khairy
    He must regret of trying to be the hero ot the country
    For what he had done for sure Otaman felt very sorry
    To the Kejoras congratulation for our glorious victory

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.13 perjuangan membersihkan rasuah dan penyelewengan tidak bertuankan najib, lim guan eng, khairi, zahid, tun mahathir, anwar malah sesiapa pun.

      Menyokong mereka2 yg salahgunakuasa termasuk yg bersekongkol dan menyokong akan disoal diakhirat, tubuh badan otomatik akan jawab.

      Padam
  30. Tanpa Nama 12.29 ptg

    9.29pg Wak Seman dulu yang mulakan siakap biadap
    Dia hantam kitorang dulu ikut mulut dia punya sedap
    Kiita pun balas terang-terangan tiidak serang hendap
    Sekarang larii sembunyii le dia tak beranii mengadap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora 12:29 ptg.....

      Read this which is announced & spread at every corner of the earth.

      US federal prosecutors launched one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund. Authorities filed civil lawsuits on Wednesday morning seeking to seize more than $1 billion worth of assets, including properties and other assets purchased with money allegedly misappropriated from the Malaysian fund. The Wall Street Journal has reported that people linked to the fund have invested millions of dollars in real estate and businesses in the U.S. Agents from the Federal Bureau of Investigation’s international corruption unit have also been conducting a wide-ranging criminal investigation into people and institutions connected with 1Malaysia Development Bhd., known as 1MDB, a sovereign-wealth fund set up by Prime Minister Najib Razak in 2009 to drive the country’s economy. The asset seizures would be the U.S. government’s first action tied to the 1MDB investigation.

      Don't talk much, care to debate me on this topic....???

      Padam
    2. That was not the only blunder made by Unmo, in fact during the reign of regime22 Unmo, that regime made more blunder than any other blunder made by other regimes added together. That is fact. Nope?

      Padam
  31. Dia kata kita patut bangga rakyat asing pati dan bukan pati datang berebut pekerjaan dgn rakyat kita... sungguh dia tak sedar diri apa yg sedang berlaku. ...kesian...kesian

    BalasPadam
  32. Dia kata kita patut bangga rakyat asing pati dan bukan pati datang berebut pekerjaan dgn rakyat kita... sungguh dia tak sedar diri apa yg sedang berlaku. ...kesian...kesian

    BalasPadam