Jumaat, 5 Ogos 2016

HOT ~ Singapura Tiru Wasatiyah..!


Nampaknya berjaya betul la amalan wasatiyah yang dianjurkan oleh pemimpin Malaysia dan keluarga mereka hingga berjaya ditiru dan dibuktikan oleh pemimpin negara jiran apabila isteri seorang Ketua Kerajaan dengan berbesar hati menggayakan beg tangan yang berharga hanya RM45..!

Dilaporkan juga...

Semua 200 dompet ‘murah’ isteri PM Singapura habis dijual

Ibu bapa Sheng Jie menjelaskan kepada anak mereka berita hasil ciptaannya mendapat liputan meluas, walaupun mungkin remaja itu tidak betul-betul faham kepentingan berita itu.
dompet-rm45
Dompet berharga RM45 dengan ukiran dinosaur yang menjadi terkenal serta-merta selepas ia dibawa isteri perdana menteri Singapura ketika lawatan rasmi ke Amerika Syarikat minggu ini habis dijual.
The Straits Times melaporkan kesemua 200 dompet itu habis dijual pada 3 Ogos, sehari selepas Ho Ching, yang menemani suaminya Lee Hsien Loong ketika dialu-alukan ke White House oleh Presiden Barack Obama dan isteri Michelle Obama, dilihat mengepit dompet itu.
See Toh Sheng Jie, anak seorang pemandu teksi dan pelajar berusia 19 tahun di sebalik reka bentuk dompet itu, teruja dengan populariti hasil rekaannya.
“Reaksi pertama ialah, kami terkejut. Ia sungguh menakjubkan,” kata bapanya See Toh.
Ibu Sheng Jie, Wendy Chua, 52, mencelah, “Dan sekarang kami sangat bangga!”
Puan Lee, yang merupakan penaung Persatuan Autisme Singapura, membeli dompet bernama “Denim Pouch-Dino Blue Black” itu ketika menghadiri pertunjukan konsert amal Sabtu lalu bagi mengutip derma membantu perkhidmatan sokongan golongan autistik.
Selepas latar belakang dompet itu dilaporkan, ia terus menjadi popular, malah berita mengenainya dikongsi ramai di media sosial dengan ramai yang memujinya kerana memilih fesyen yang sederhana.
Dompet itu dijual The Art Faculty, sebuah kedai online yang menjual hasil seni pelajar kurang upaya dan autistik di Sekolah Pathlight.
Pelajar menerima royalti hasil jualan reka seni mereka di samping mempertingkatkan kemahiran.
Ibu bapa Sheng Jie menjelaskan kepada anak mereka berita hasil ciptaannya mendapat liputan meluas.
Sheng Jie gembira, walaupun mungkin tidak betul-betul faham kepentingan di sebalik berita itu, kata bapanya kepada ST.
SIngapura pasti akan menghantar 'kawad terima kasih' (bukan cawat) kepada negara Malaysia kerana telah berjaya membentuk hati budi serta pemikiran wasatiyah seperti mana yang dianjurkan oleh pemimpin negara ini serta isteri dan keluarga mereka..!
Semoga anak anak permata pintar beroleh keuntungan kerana selama ini telah diperuntukan berjuta juta ringgit untuk membangunkan program mulia sebegitu apabila segala hasil penat lelah mereka pasti akan berbaloi jika bakal mendapat 'royalti' seperti mana yang berlaku di negara jiran..! 
Tentunya hasil seni dan pelbagai lagi pencapaian telah berjaya mengangkat martabat, harakat dan darjat Malaysia ke mata dunia malah seluruh alam planet yang lain..!
Diberitakan juga sedikit perselisihan faham hingga mencetuskan kekecohan yang hampir membawa kepada pergaduhan berlaku apabila ramai kaum hawa yang terdiri dari nenek nenek, ibu ibu, kakak kakak dan anak anak gadis menyerbu kedai kedai runcit untuk mendapatkan beg tangan wasatiyah yang laris terjual..!
Inilah contoh bagaimana pemimpin, isteri dan anak anak mereka mampu mengubah pola pemikiran rakyat hasil dari sikap wasatiyah yang telah mereka contohkan selama ini..!
Ibarat kata pepatah...kecik kecik tak nak mampus ~ sudah tua menyusahkan orang..!
Ermmm...kena ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. kecik kecik tak nak mampus ~ sudah tua menyusahkan orang..!

    Ni dah lebih 60 tahun tua pun taknak mampossssss amacam? Aku kena bayor GST dahtu tak tau apa lagi sebab 1MDB banyak benor terhutang........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau 60 tahun tak hairan sangat tapi kalau kau terbalikkan angka 6 ia akan jadi angka 9, 90 tahun tu, kah kah kah

      Padam
    2. 90 tahun xmampos pastu jd pengkhianat. aku kena bayar tol naik setiap 2thn, konsesi gila mak bapak paria kontrol! duit petronas dia rembat bodoh2.. najis kumbahan pn dia buat niaga..mmg si paria tua ni liat nak mampos kalo bab duit rakyat!

      Padam
    3. Pengkhianat?

      Yang pengkhianat dan pendengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia mesti di buang pronto.

      Padam
    4. Isteri pm singapore itu diBanggakan sangat itu he.he.he
      Tahukah anda Isteri apek pm Singapore ITU telah menyebabkan syrikat glc temasak Singapore rugi 800billon dari tahun tahun 2009-2016.

      Padam
  2. kalau berada di Hollywood kenalah pandai berlakon kalau tidak masak lunyai lah dikerjakan oleh perantau anak tempatan Singapura yang berada di sana apatah lagi tersebarnya berita bagaimana GLC yang dinakhodai si isteri SO1 mengalami kerugian! kik kik kik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak menantu Najib di Hollywood - tak boleh berlakun lagi dah, muka sentiasa kerekut, sedih geram, harta nak kena rampas dek DoJ.

      Boleh keluarkan filem lagi tapi mana ada modal dah, duit masuk dari filem Wolf of Malaysia di Hollywood tak banyak, mana nak bayar pekerja pun.

      Padam
  3. anjing pariah sedang promosi cina penternak babi. nohow tiba2 dpt dedak babie pulak.. hadoi laa barua2 ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bandingkan pula dgn kak ros kau. Melayu Islam konon.

      Padam
    2. banding lagi pulak denga Marina D/O Mahathir.. susah mau citer laa.. full church supporters.. ??

      Padam
    3. Anjing Jibo promote Cina makan babi penjenayah setongkol dgn Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun Najib, bni dia, anak tiri dia dan Cina babi Taek Lo.

      Padam
  4. Simple je wife pm spore.
    Takde baju bling bling.
    Rantai dan anting2 berlian pun takde.
    Rambut simple je.
    Rambut beruban pun relaks je.
    Takde pun dia mancungkan hidung kemek dia.
    Takde pun dia cucuk kasi dagu panjang.

    Yang tertarik adalah senyum manis dan originality dia. 2 thumbs up.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wife PM Malaysia pun simple, nak jalan pun mesti ada executif jet, mengalahkan Menteri, tak pernah bini PM macam itu selama hampir 60 tahun Merdeka.

      Ada pejabat di PMO, ada setaf apekebande nye, bila rakyat caci dan kutuk anak nya alih alih kaya raya, keluarkan kenyataan akhbar mengatakan ada legacy of wealth, konon. Tapi semua adik2 Jibo keluarkan kenyataan akhbar menafikan bapak diorang Tun Razak kaya, dengan itu menampar muka si Jibo dan bini dia.

      Padam
  5. Bertaubatkah najib dan pencacai sekalian....hari ini kafir h.a.r.b.i plak yg tunjuk jalan apa itu pentadbiran bersih cekap dan amanah.

    Tak malu ker mufti, ostat najib?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana Jibo dan bini dia ada kemaluan, kulit lebih tebal dari badak sumbu, bola takda, itu pasal tak berani nak sue SR,WSJ, NYT, DoJ.

      Takut di minta peguambela dan di arah dek Hakim dia naik mahkamah jadi saksi, do soal dek peguambela bertalu talu hingga tersasul keluar skandal lain plak.

      Padam
  6. Kahkahkah...

    Ada mata pandang.

    Ada telinga dengar.

    Apa cite glc singapork yg dipengerusikan oleh bini pm singapork yg rugi berbillion dollar? Kali ke 2 pulak tu.

    Kahkahkah...putra dedak jadi anjing kepada babi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah...panas benar telinga macaii kak mah sekelian..rugi tapi tk susahkn rakyat takpe..yg kt sini rakyat yg pikul biawak hidup..

      Padam
    2. Ada mata pandang,
      Ada batang telanjang,
      Ada bola saman lah SR, WSJ, DoI dll

      Padam
  7. 👜👜 💲💲💲💲

    BalasPadam
  8. kenapa macai pro aljuburi pun tak pakai jersi pelastik selongor ITU lebih jimat he.he.be

    BalasPadam
    Balasan
    1. Team a team b apa crita caii...

      Padam
  9. Ini ted manoff original ke? Atau ini Jing Jibo menyamar sebagai dia?

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, kekadang serius bahasa sikit tinggi.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Original bro...mmg caii mohd najib sekoq 2 jee kt sini..

      Padam
  10. Kah kah kah dah agak dah putramerdekayahudi akan kaut.... sedut.. sampai berkilau citer isteri PM Spork beg tangan 45hengget nyer... kah kah kah asal ada citer dari Spork dan Indonesia mesti kaut punyer.. dati zamam kepala penipu aljuboori sampai kan tun momok asal jadi penfkhianat mesti buat press conference kat Indonesia dan Spork...

    Wife PM Spork tu CEO Temasik ... Temasik pernah rugi 2 kali sebanyak 30billion dan 120billion masa wife Spork jadi CEO Temasik... yg tu tak pulak dikaut oleh bolgger penfkhianat tun momok...puiiii

    klu wife PM Mesia jadi CEO GLC mesia mau tak cukup tanah tak cukup dakwat nak fitnah memacam...
    klu babi kata kan babi...
    Klu dah dasar pengkhianat letak kat mana pun tetap bau pengkhianat...

    kahakkk tuiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo ini lah yang Jibo marah di PRU13, kata jenis dia ni bangang, hamjadah. Sikit pun tak menolong dia, tak cari fakta berapa ratus beg Birkin dll yg Rosmah beli, bandingkan dengan pendapatan negara dan budget perbelanjaan negara, supaya rakyat tahu berapa banyak duit yang Rosmah belanja dan dari mana datang nya duit tuh.

      Padam
    2. klu wife PM Mesia jadi CEO GLC mesia mau tak cukup tanah, berpuluh eksekutif jet, beribu beg Birkin di beli nya untuk keselesaan dan memenuhkan syahwat bukan sex nya.

      Tapi mana ada sesiapa nak bikin dia CEO GLC, not even laki dia ... nak mampossss, kata oang Joho

      Padam
  11. Kesian, asal ada cerita sensasi terus post tak kira sahih atau fake. Tak takut jadi fitnah atau memang sengaja memfitnah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu cari le fakta dan hujah yang boleh menolong Jibo. Kalu tak, nanti dia kata macam di kempen PRU13 bahawa kau ni jenis bangang, hamjadah, sikit pun tak menolong dia.

      Padam
    2. Setidak tidaknya dia tidak tergamak mengatakan rakyat bodoh sebagaimana si Mantan membebel bila rakyat tidak menyokong beliau di KK dan SB. Makanya jangan hairan kalau Pakatun akan terus ditolak oleh rakyat kecuali cai dan fanatikun yang akan terus jadi pengampu setia lagi kekal. Biarkan, biarkan.

      Padam
  12. Todiam Jing Jibo di buek nyo

    BalasPadam
  13. Anon 7.54 ptg
    Bayar tol walaupun naik setiap 2 tahun tak apa sebab kita menggunakan kemudahan jalan tu tapi kalau rakyat bayar hutang 1mdb tu sampai keanak cucu apa yg mereka dapat?

    BalasPadam
  14. Wife pm Singapore mana ada Wang Sekarang sebab nya dulu dia puas rembat Dan curi Wang 800billon di syarikat temasik, apek ini pandai belakon pakai beg 42Rm belakon diHollywood Konon dia miskin he.he.he. jangan percaya lakonan apek Singapore ini kita dah percaya dengan dinasti Lee Singapore itu, dulu Lee kuay way belakon pakai songkok untuk minta sokongan orang melayu sekarang menantu belakon miskin. Dah CAI taktik tak boleh pakai lagi dah diMalaysia ini hanya orang bodoh di Singapore je percaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Wang 800billon..."

      Wang 800 billion mana ada kelas chai, kasi up 1 trillion la chai..sama juga hutang negara, hari ini dah cecah 870 billion, tak lama lagi 1 trillion.

      Timakasih najib.

      Padam