Rabu, 19 November 2014

Malaysia Dah Jadi Kuda Padi Amerika..!

abang atau adik yang berdiri sebelah tu..?
Kenapa kita harus akur dan sujud kepada Amerika? Kenapa setelah 2 hari dan setelah bertemu dengan wakil Iblis dunia ini maka kita terus putuskan kenyataan diatas?

Apakah negara kita sentiasa mendapat nasihat dan petunjuk dari Amerika dalam membuat keputusan? kenapa pemimpin kita terus setuju dengan apa yang dikatakan oleh Amerika dan sekutunya?

Sebagai negara yang menjadi mangsa kenapa kita tidak desak agar rakaman video yang ditunjukkan oleh Rusia itu terus disiasat? Kenapa kita desak siasatan atas pendedahan satelit tersebut? Kenapa kita tak boleh berfikir waras kenapa Putin hadir G20, dedah satelit dan meninggalkan mesyuarat?

Sebagai sebuah negara mangsa kenapa kita mesti berpihak? sedangkan belum ada lagi jawapan pasti yang kita temui..! Kenapa masih tiada lagi pendedahan keatas kotak hitam yang telah lama pun ditemui?

Dalam kes MH370 kenapa sehingga hari ini Boeing masih menutup mulut akan persoalan kuasa boeing untuk mengawal pesawat dari jarak jauh? kenapa kerajaan kita tak desak?

Itu belum masuk cerita TPP lagi..! Soalnya Bila? Kenapa? Mengapa? dan Siapa?

Kata sesetengah orang...ada orang yang dah dapat untung dalam kes MH370 ni tapi bila dah seronok mengaut untung..tup! tup! meletup MH17..! langsung terkedu, kelu tapi dah duduk dalam karung..!!!

Siapa yer..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Aku x yakin rusia yang lakukan....cuma terasa masalah akan terus menimpa Dan Malaysia akan terus dipermainkan selagi najib menjadi p.m....masakan mat saleh/yahudi tak boleh buli,majoriti yang sokong dia silap sikit dikenakan tindakan....minoriti yang tolak dia 100% ,terang2 melakukan kesalahan di lepaskan.....matematik mudah bagi serigala....haha....'orang bodoh dan selalu lupa akan terus dipermainkan'-pendita

    BalasPadam
  2. Negara2 kuasa besar sudah melihat Najib sebagai seorang budak yg mudah dibuli dan sgt mudah dipijak2 kepala org asia mcm najib ni!........sgttttt mudah!......kita yg sebagai rakyat dan penonton terlopong mulut melihat lakonan mereka yg hebat2 ni...ye tak?!...malang sungguh ada PM mcm ni....sedih!!....sedih!!!......x ade air mata lagi............

    BalasPadam
  3. Najib dan Hishamudin mesti berundor dari memimpin negara. Mereka ini telah termakan budi dengan Obama dan kuncu kuncu nya. Mereka tidak boleh membuat "independent decision".
    UMNO mesti terajang mereka berdua ini kalau mahu negara selamat. Tidak lama lagi kita akan mengalami krisis ekonomi dunia yang teruk. Kita perlukan pemimpin yang berani membuat keputusan tanpa dipengaruhi oleh sesiapa seperti Tun Mahathir.
    Sekarang terpulanglah kepada ahli UMNO menentukannya.

    BalasPadam
  4. +biasalah budak kecik..kalau tak US buli, China akan buli juga..kalau tak China, Russia..tengok mana paling kurang risiko & kejam

    BalasPadam
  5. MH17 katanya Russia... MH370 SIAPA PULAK????...Sekecil2 manusia dlm jamban dia boleh cari... SEBESAR2 KAPAL TERBANG TAK JUMPA LANGSUNG...PERMAINAN APAKAH INI...?

    BalasPadam
  6. PM Najib terlalu percayakan Amerika...kena tipu je la...dia lupa ke blkg Amerika tu Yahudi...x amek contoh kepimpinan Tun yg lebih kepada negara maju Jepun...ekonomi skrg dh mcm serabut...foreign fund pun x masuk2.

    BalasPadam
  7. Please answer a simple question all umno members who read this comment
    DO U STILL WANT A WEAK NAJIB, FLIP FLOP ZAHIDI, NOT CORROBORATED HISHAMUDDIN, A BRAINLESS LEGALLY TRAINED NAZRI AND EMPTY CAM KHAIRY?
    1. If yes, prepare for an eventual exit of umno as the backbone party.
    2. If no, pleasr get muhyiddin to lead with some guidance from mahathir.

    Trust me, sarawak cud never be forever an FD for BN....BYE BYE UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. You're not wrong, you're absolutely right!

      Now let's begin the culling, say from the top?

      Padam
    2. Saya Sokong !!!

      Padam
    3. Unfortunately i am a sarawakian living in kuching. I cud not help umno members to initiate culling process but they umno members can do it from within. It wud be great to hear members calling for najib to step down prior to UMNO PAU 2014 running parallel to what the ngo assrmbly on 23 nov is going to say in their memorandum before submitting to najib. I will be sttending the assrmbly to hear what mahathir is going to say and what tun hamid is going to disclose. Umno membersm ifu dont get najib out b4 pru14, be preparef to say bye bye to the power u had since 1957.....wallahualam

      Padam
  8. Pendapat Blogger Putra Merdeka Masuk Akal, Waras dan Wajar diperjuangkan.

    Hishamudden.. Apa nak jadi, Tak kan BODOH SANGAT.,

    NAJIB LAGI BODOH.

    Ke Dua-dua ini memang anak bangsawan yg bodoh. Jadi Mesia ada pemimpin atasan yg BODOH.

    Sungguh Pelik...Kenaper PM Najib & Hisham asyik takut sangat pd US???

    Apakah Pihak Luar ada bukti Kes Altantuya ke atas Najib? Pihak Luar juga ada Bukti hubungan Hishamuddin dengan Anuar Zain?

    Sepupu sepapa nie Dua-Dua Minat anak2 Pak Zain rupanya!!!!! Sorang dah KANTOI...sorang lagi belom lagi eeek!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hisam ckmm pun kaki bontot macam nuar ke.eeyarrkkk

      Padam