Selasa, 13 Oktober 2015

Cina Ludah Cina..!


Soalan untuk dijawab MCA

Pemimpin MCA berkata saya buta politik dan mahukan saya masuk dalam parti mereka untuk diajar lebih mendalam tentang politik dan cara hidup orang Cina. Sila semak daftar ahli MCA.

Sebelum MCA mahu mengajarkan saya, saya cadangkan MCA baca bahan ilmiah saya bertajuk persepsi Cina terhadap Umno, untuk mengetahui sama ada saya memahami budaya politik Cina atau tidak.

Saya sebenarnya bukan mahu jadi begini, sebagaimana dipersepsikan oleh MCA dan ultra kiasu yang lain. Saya tetap Cina sampai mati kerana itulah hakikat ciptaan Allah. Tidak ada ertinya saya memeluk Islam jika saya anti Cina.

Saya terpaksa jadi begini, sehingga dituduh rasis atau anti Cina, kerana ultra kiasu terlalu mengasak Islam, sehingga ruang untuk Islam bernafas menjadi sempit. Berpolitik boleh, tetapi jangan campurtangan dalam hal ehwal Islam, kerana kami tidak pernah campurtangan dalam hal ehwal agama lain.

Suka atau tidak, MCA dan ultra kiasu yang lain kena menerima hakikat bahawa warna-warni Malaysia tidak dapat lari dari bertunjangkan kepada sistem kenegaraan Melayu Islam (Malay polity atau Malaya canopy). Itulah sejarah dan asal-usul semua negara yang berasaskan bangsa.

Apapun, sebelum MCA mahu mengajar saya tentang politik Cina, mohon jawab dahulu beberapa persoalan ringkas yang saya kemukakan.

Pertama, soalan politik. Apakah kerusi yang dimenangi hari ini kerusi kawasan majoriti Cina atau Melayu? Majoriti undi yang diperolehi di kawasan yang ditandingi sebelum ini, sebelum dipinjamkan kepada Umno, terutama kerusi Kuantan, Gelang Patah dan Wangsa Maju, undi Cina atau undi Melayu yang memberi kelebihan? Kepada siapa MCA sepatutnya berterima kasih?

Apakah MCA mempunyai pengaruh di kalangan orang Cina? Jika MCA kuat, kenapa semua kerusi yang ditandingi kawasan majoriti Cina, kalah teruk? Kenapa tidak meletakkan calon Cina Muslim bertanding kawasan majoriti Melayu? Adakah MCA prejudis terhadap Islam?

Kedua, soalan Pendidikan. Kenapa MCA bersekongkol dengan ultra kiasu bermati-matian mempertahankan operasi SJKC dengan menolak penambahanbaikan oleh Kementerian Pendidikan (KPM)? Kenapa SJKC tidak mahu ikut arahan kerajaan agar masa Pengajaran dan Pembelajaran (P&P) Bahasa Melayu BM) ditambah?

Ketika KPM mencadangkan agar subjek sejarah yang baru diperkenalkan di semua Sekolah Rendah diajar dalam BM, kenapa MCA tidak memberikan sokongan, malahan bersekongkolkan dengan ultra kiasu agar ia diajar dalam bahasa ibunda sehingga KPM terpaksa tunduk?

Kenapa Sekolah Wawasan (SW) gagal mendapat perhatian orang Cina walaupun SJKC ada di situ? Kenapa MCA tidak berkempen memperbanyakkan SW daripada SJKC? Kenapa MCA turut bersetuju dengan tuntutan ultra kiasu agar guru Melayu yang mengajar BI dan BM di SJKC, mesti  mendapat kredit dalam bahasa mandarin di peringkat SPM? Kenapa syarat kredit mandarin dimestikan sehingga KPM terpaksa akur?

Kenapa MCA hanya senyap apabila silibus dan peperiksaan BM di SJKC lebih mudah daripada Sekolah Kebangsaan (SK)? Kenapa silibus dan peperiksaan BM tidak diseragamkan supaya kita berlaku adil? Mana lebih utama, BM atau bahasa ibunda?

Apakah MCA tidak tahu bahawa orang Melayu (Islam) yang menghantar anaknya ke SJKC bertujuan untuk menguasai bahasa lain bagi tujuan dakwah, bukan terlalu obses dengan SJKC seperti yang saya lakukan sendiri? Kenapa hujah ini selalu dijaja?

Jika MCA mengatakan sekolah vernakular bukan punca masalah perkauman, bolehkah MCA berikan statistik berapa ramai pelajar-pelajar yang gagal BM dalam UPSR dan berapa ramai pula yang langsung tidak boleh bertutur dalam BM. Termasuk juga di kalangan orang dewasa?

MCA, Gerakan dan ultra kiasu selalu mendesak kerajaan mengiktiraf sijil peperiksaan bersepadu (UEC) sekolah persendirian Cina. Bolehkah MCA jelaskan apakah bentuk silibus dan kurikulumnya? Kenapa UEC tidak patuh kepada kehendak KPM?

Kini, Kerajaan Sarawak telah mengiktriraf UEC. Kenapa MCA mendesak agar kerajaan pusat mengikut langkah kerajaan Sarawak? Tidakkah MCA tahu bahwa EUC tidak berkiblatkan silibus dan kurikulum KPM? Majlis Peperiksaan UEC bukan datang dari KPM? Apakah kita boleh membina peperiksaan dalam peperiksaan, sama seperti membina negara dalam negara?

Hayati apa yang dikatakan oleh Prof Dr Shad Saleem Faruqi, The Chinese and Tamil schools are actually not protected under the constitution. The constitution only permits the right to learn the language but doesn't give you the right to learn in the language. There's a difference. Non-Malays conceded an electoral system with the rural weightage, they conceded the fact that there would be Islam, Malay language, Malay special position and that the royalty is all Malay (The Star  5 Mei 2013).

Kepada orang Melayu, fahamilah, bahawa ultra kiasu terpaksa bertindak sebegini kerana populasi mereka semakin sedikit disebabkan mereka tidak beranak ramai. Populasi mereka akan semakin mengecil dari tahun ke tahun. Jika trend terus berlaku, bermakna hak mereka akan semakin sedikit. Inilah yang menjadikan mereka terpaksa menjadi sedemikian rupa

Lu FIkir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Biasalah...c¡Na ni kalau gaduh...gaduh2 juga tapi kalau kepentingan mereka dicabar..mereka bersatuu..bkn mcm org melayu..tanah sekangkang kera pn boleh gaduh...entahlah..

    BalasPadam
  2. Jawab jangan tak jawabbbbbbb.

    BalasPadam
  3. Semenjak Malaysia ditubuhkan UMNO adalah parti terkuat....
    UMNO kukuh dan kuat dihormati oleh pihak lawan....Generasi UMNO era Tun Razak menjadi fixed deposit kemenagan BN....

    UMNO mula berpecah dizaman Tun M ..pertelingkahan Kuli dan Tun M menyebabkan UMNO berpecah 2...Malangnya ramai melayu pro tun M tak tau sejarah ini...

    Itu psal bila Kuli bersama Tun M aku menyampah tapi bg engkorang.... wow hebat la semnagat juang naik la ....sudah lah...

    Selepas DSAI pula dibuang pada masa itu melayu sudah jadi minoriti dalam UMNO..walaupun UMNO menang dan dapat 2/3 itu adalah kerana tsunami cina...Melayu dah berpecah 3 dan PRU 1999 jelas UMNO bukan mendapat sokongan majoriti Melayu...

    Persoalanya siapa yg menyokong Tun M masa 1999..Jelas itulah generasi UMNO TUn Razak yg taat setia ...Bagaimana generasi yg dilahirkan Tun M...?

    Hari ini Generasi yg dikatakan hebat rata2 menolak UMNO...Perjuangan UMNO di bandar sudah ditolak rata2 anak muda UMNO..Yang tinggal peninggalan Tu Razak generasi FELDA yg masih kukuh...Cuma sejak akhir2 ni golongan yg dikatakan kami hebat seperti Tun M sudah mula merosakkan rakyat Felda..

    Saya yakin anda tidak akan menerima hakikat bahawa generasi tun Razak adalah golongan dilahirkan taat setia pada UMNO..Bagi sahabat sekalian pergilah ke Felda berjumpa dgn orang2 Tua UMNo..tanyalah kenapa anda tetap setia pada UMNO...

    Kesimpulanya Generasi Tun M bukanlah generasi terbaik utk UMNO..hanya cukup minyak naik 10 sen mereka sudah gelisah...mencarut...hilang budaya ketimuran malah lagi parah sudah mula percaya berita dari sumber barat...

    BalasPadam
  4. Dari kecik sampai besar bapa aku pindah byk tmpt yg berjiran dgn org cina. Bila besar aku dok kl ada juga jiran cina. Aku tak bohong....berjiran dgn cina tak pernah ada masalah. Kdg org cina sanggup korban kepentingan anak sendiri demi nak jaga hati jiran. Jiran cina tak penting diri dan senang tolak ansur....cincai. Aku membesar dgn jiran cina dan tak pernah ada problem.

    Percayalah....orang politik yg buat isu perkauman ni supaya kita takut, resah dan terus menyokong mereka. Sebagai contoh....najib buat 1mdb dgn siapa? Cina jho low kan. Kenapa? Sebab dia percaya dgn cina tu. Tapi demi survival politik, dia buat perhimpunan baju merah. Konon baju kuning org cina dan baju merah org melayu. So...siapa sebenarnya yg pecah pecahkan kaum????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dapat jiran yg baik ok la....Kau ingat Cina bagus ya...Alahai sah lah dah kena makan dedak dgn Lim Kit Siang...

      Padam
    2. Lim kit siang pun org politik yg paling berhantu memecahkan kaum. Sejarah aku berjiran baik dgn org cina takde kena mengena dgn lim kit siang.

      Padam
    3. OO aku faham betul la tu....Ahli politik depa pegang kuasa memang la antara kerjanya isu perkauman adalah senjata terus berkuasa....

      Semua parti politik antara agendanya macam itu la...apa nak buat...

      Padam
  5. Minta Puta merdeka keluarkan staement Peguan Negara..Please lah Putra merdeka bg keadilan kat kawan2 engkau..jgn asyik berita sebelah pihak ja...Dah sampai masa berlaku adil..

    Biar kawan engkau faham isu dibangkitkan Bank Negara..dan atas kesalahan apa..Kesian aku kat Abu Bakar..lain yg Bank negara cakap lain plak dia ulas

    BalasPadam
  6. Khas untuk Macai Jibby yang mainkan isu memali

    http://www.mykmu.net/2014/04/tragedi-mamali-musa-hitam-dibayar-putarbelit-fakta-atau-menyesal-keluarkan-arahan-bunuh/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu memali antara isu yg paling misteri dalam kerajaan Malaysia...Danial saya faham anda gunakan mykmu sebagai hujah terkuat..
      Dengan hujah tersebut mengahrapkan agar kami tunduk kerana melawan bermakna tidak taat pada ketua...Sebab itu lah saya satu isu dari blog pembangkang utk anda nilai...

      Danial persolan munafik yg anda bawa sebenarnya antara isu di era dahulu...berkumandang semula..cuma kalau dahulu PAS menuduh tun M..kali ini generasi Tun M yg dikatakan terbaik menuduh kepimpinan UMNO yg sah....

      Padam
  7. 10.27,

    "Semenjak Malaysia ditubuhkan UMNO adalah parti terkuat....
    UMNO kukuh dan kuat dihormati oleh pihak lawan....Generasi UMNO era Tun Razak menjadi fixed deposit kemenagan BN...."

    "UMNO mula berpecah dizaman Tun M ..pertelingkahan Kuli dan Tun M menyebabkan UMNO berpecah 2...Malangnya ramai melayu pro tun M tak tau sejarah ini..."

    Jika cetek pengetahuan sila buat kajian.


    UMNO ditubuhkan telah wujud perpecahan sebagai contoh Dato Onn menubuhkan parti lain, manakala barisan ulama dalam UMNO menubuhkan Parti PAS,

    Walaupun Tengku Razaleigh berpisah dari UMNO dan menubuhkan Semangat 46, parti tersebut dibubarkan dan menyertai semula UMNO.

    "Malangnya ramai melayu pro tun M tak tau sejarah ini..."

    Apakah yang chai maksudkan tak tau sejarah? sila jelaskan?

    "Selepas DSAI pula dibuang pada masa itu melayu sudah jadi minoriti dalam UMNO..walaupun UMNO menang dan dapat 2/3 itu adalah kerana tsunami cina...Melayu dah berpecah 3 dan PRU 1999 jelas UMNO bukan mendapat sokongan majoriti Melayu..."

    DSAI telah mengaburi mata rakyat dengan dakyah dan propaganda di bantu kaum yahudi dan kaum cina, dibantu dengan kewangan dari barat, maka objektif untuk pecah belahkan orang melayu hampir berjaya....pada PRU13 dengan bantuan Tun, majoriti melayu kembali menyokong UMNO.

    "Persoalanya siapa yg menyokong Tun M masa 1999..Jelas itulah generasi UMNO TUn Razak yg taat setia ...Bagaimana generasi yg dilahirkan Tun M...?"

    Chai apa persoalan nya? Undi kaum cina BN mendapat mandat semula memerintah kerajaan? jelaskan chai...

    "Hari ini Generasi yg dikatakan hebat rata2 menolak UMNO...Perjuangan UMNO di bandar sudah ditolak rata2 anak muda UMNO..Yang tinggal peninggalan Tu Razak generasi FELDA yg masih kukuh...Cuma sejak akhir2 ni golongan yg dikatakan kami hebat seperti Tun M sudah mula merosakkan rakyat Felda.."

    Chai apa persoalan nya? Adakah kaum melayu makin merosot kepercayaan terhadap UMNO? kenapa? adakah pemimipin bernama Najib dan barisan pengampunya merembat duit rakyat, mengyonglap hak rakyat dan berbaik baik dengan kaum cina? Bukan kah lebih baik jika segala jenis parti melayu dan bumiputra di nengara ini berkongsi kuasa dan sekaligus kita boleh menubuhkan sekolah satu aliran dan menghapuskan sekola vernakular di negara ini? lagi sekali siapakah yang terlalu menjaga hati kaum cina? bukan kah pengyonlap tersohor negara ini? siapakah beliau?

    "Saya yakin anda tidak akan menerima hakikat bahawa generasi tun Razak adalah golongan dilahirkan taat setia pada UMNO..Bagi sahabat sekalian pergilah ke Felda berjumpa dgn orang2 Tua UMNo..tanyalah kenapa anda tetap setia pada UMNO..."

    Jangan Salah faham Chai, Taat kepada pemimpin yang tidak korup, tidak rembat duit rakyat, tidak menyeleweng dan tidak salahgunakuasa. Orang Felda juga telah diberi pelajaran yang cukup dan Tun telah mengajar kita rakyat marhaen bukan setakat celik huruf malah kita juga perlu celik mata hati kita, yang salah tetap salah dan yang benar kita perjuangkan. Kita bukanlah seperti negara india, bangladesh mahupun Nepal...sebaliknya pemikiran kita telah diasah untuk bercakap benar dan tiada putar belit...

    "Kesimpulanya Generasi Tun M bukanlah generasi terbaik utk UMNO..hanya cukup minyak naik 10 sen mereka sudah gelisah...mencarut...hilang budaya ketimuran malah lagi parah sudah mula percaya berita dari sumber barat..."

    Yang ni kena tanya pada diri sendiri, nak ulanglah tanya pada diri sendiri, adakah mak bapa tak ajar budaya ketimuran, adakah kita terbawa ciri india, bangladesh dan asia selatan? ohhh chai...siapa masterji dan pengampu najib yang bernama Habibur Rahman tu? Adakah beliau perkenalkan budaya maki hamun dan carut marut ini? kesimpulannya kenapa pula Generasi Tun M adalah tebaik? kenapa? adakah kerana mereka tidak mahu menyokong sang Penyamun dan pengampu bernama Habibul Rahman ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seperti saya katakan zaman era tun razak UMNO cukup kuat...perpecahan dato onn dan PAS tidak menjadikan UMNO lemah...Isu perpecahan UMNO era DSAI adalah fokus kepada teruknya perpecahan melayu...

      apa yang anda tulis betul tentang perpecahan UMNO sejak zaman awal...lagi..terima kasih kerana membantu membetulkan...


      Saya faham anda tetap mengatakan Tun M terbaik.....Terserlah sejarah tidakboleh dipadam...

      Sejarah telah terbukti Generasi Tun Razak paling taat setia..Kalau anda tetap berpegang generasiu Tun M terbaik ...terbukti sekarang bukan masa menuai Najib..Najib perlu perbetulkan semua masalah peninggalan Tun M...

      Tun M beruntung kerana generasi UMNO Tun Razak adalah pengikut tegar UMNO..Walaupun banyak berlaku kerosakan(anda akan tolak) Melayu Tetap menyokong UMNO...

      Padam
  8. Alhamdulillah tadi baca komen di Dinturle..dah ada perubahan Dinturle ni...bagus ..Dah mula faham tidak boleh ,mengulas Isu AG sebelum Zety yg jawab....

    Ini tidak AGcakap sebaris Dinturle ulas macam la baguss sangat...last2 bodoh semacam...

    Kepada rakan2 semua jgn lupa baca komen Abu Bakar Kat mykmu berkenaan jawapan AG...KITA TENGOK YG BINGAI KE TAK?

    Cuma aku harap sangat la jgn plak bila Zety cakap lain... mula la kau kata Zety dah makand dedak ayam payah la camni....

    BalasPadam
  9. Sebelum itu Panglima 6 orang Tua kaki SPIN dan Tipu.....Bangsat betul akhirnya aku kena tipu gak...Khairudin dan Mathis bkn atas undang2 SOSMA...

    Psal itu la aku marahkan kepada penipu korang jgn marah....Cth kenapa aku dah tak percaya pada DinTurtle bila dia ulas Goodwill tak perlu dalam akaun..Bodoh piang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh betul blongang Najib ni kan.

      http://www.mykmu.net/2015/10/matthias-chang-ditahan-polis-di-bawah-sosma/

      Padam
    2. Lepas tu blogang kena jilat ludah balik ni lah realiti blongang2 Najib pemakan dedak

      http://www.mykmu.net/2015/10/khairuddin-dan-matthias-tidak-didakwa-di-bawah-sosma-peguam-negara/

      Padam
  10. Apalah bodoh punya timbalan KPN undang2 sosma pun tak tau ke? Tu la lain kali jangan lawan cakap AG pemakan dedak baru
    Khairuddin ditahan 28 hari di bawah SOSMA - Timbalan KPN
    http://www.bharian.com.my/node/84109?m=1

    BalasPadam
  11. IGP pun dah confirm mereka berdua ditahan bawah sosma. Yg pelik sekarang ni kenapa AG buat pertuduhan guna akta lain. Kat situ pun dah nampak tak betul. Itu sebab orang marah....salah guna kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah kantoi kena spin la............haih tak kan tak paham2 kot dah nama pun prepaid berbayar....

      Padam
  12. 12.20

    "Seperti saya katakan zaman era tun razak UMNO cukup kuat...perpecahan dato onn dan PAS tidak menjadikan UMNO lemah...Isu perpecahan UMNO era DSAI adalah fokus kepada teruknya perpecahan melayu..."

    Sudah diperjelaskan tidak mahu ulang lagi.

    "apa yang anda tulis betul tentang perpecahan UMNO sejak zaman awal...lagi..terima kasih kerana membantu membetulkan..."

    Berterimakasih lah pada Allah SWT yg membantu kita semua, kami rakyat marhaen hanyalah perjuangkan yang benar!

    "Saya faham anda tetap mengatakan Tun M terbaik.....Terserlah sejarah tidakboleh dipadam..."

    Tidak benar, Tun bukan maksum, dan ada perbezaan diantara pendapat kami rakyat marhaen dengan Tun, manakala Tun mahukan rakyat berbilang kaum hidup mana damai dan berkongsi kuasa, kami mahukan Malaysia berpaksikan parti melayu dan bumiputra, dengan agama islam hak adat istiadat kaum bumiputra dihormati, dipelihara dan diperkasakan. kami mahukan sekolah vernakular dihapuskan dan sekolah satu aliran diperkenalkan,bahasa inggeris untuk matematik dan sains, bukalah semua pintu mrsm dan uitm kepada kaum cina dan india, tidak sekali kali Sekolah Agama Rakyat dibubarkan dan dihapuskan! Berikan Parti Gabungan Melayu dan Bumiputra berkongsi kuasa dan berkongsi memegang jawatan. Kaum cina dan india boleh menyalak tetapi mereka tiada kuasa dan suara!

    inilah impian kami!

    "Sejarah telah terbukti Generasi Tun Razak paling taat setia..Kalau anda tetap berpegang generasiu Tun M terbaik ...terbukti sekarang bukan masa menuai Najib..Najib perlu perbetulkan semua masalah peninggalan Tun M..."

    Tun bukan maksum dan ada cacat celanya, Dan Najib telah diberi kepercayaan untuk memandu negara ke arah jalan yang betul, segalanya telah tersedia, hanya perlu pegang stering dan tekan minyak sahaja, malangnya apakah telah beliau lakukan?dengan segala kerosakan dan menjahanamkan negara!

    Najib pernah berkata ; layar telah dikibarkan sauh telah dilabuhkan? apakah maksud najib ini?

    "Tun M beruntung kerana generasi UMNO Tun Razak adalah pengikut tegar UMNO..Walaupun banyak berlaku kerosakan(anda akan tolak) Melayu Tetap menyokong UMNO..."

    Bukan kah adalah lebih baik jika kita taat kepada pemimpin yang amanah? tidak korup, tidak menyeleweng dan tidak salahgunakuasa. Apa yang kami dapat dari menjadi pengikut kepada mana2 pemimpin termasuk Tun M? Bukan kah lebih baik kita hasilkan pemimpin yang amanah? Bagaimana pula dengan pendidikan dan masa depan anak kita? Adakah kita dibolehkan mengajar anak2 kita supaya menerima pemimpin yang korup? Bolehkah mereka yang bekerja di jabatan kerajaan berkata : jika Najib boleh terima habuan dan derma, kenapa kami tak boleh?



    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan saya tak paham la ni tuan tuju kat sapa? Macai Najib ke?

      Padam
    2. Bro Muhamad Danial 1.10pm

      Teruskan perjuangan menentang mana2 pemimpin yang korup!

      Salam Maal Hijrah.

      Padam
  13. 12.20

    "Seperti saya katakan zaman era tun razak UMNO cukup kuat...perpecahan dato onn dan PAS tidak menjadikan UMNO lemah...Isu perpecahan UMNO era DSAI adalah fokus kepada teruknya perpecahan melayu..."

    Sudah diperjelaskan tidak mahu ulang lagi.

    "apa yang anda tulis betul tentang perpecahan UMNO sejak zaman awal...lagi..terima kasih kerana membantu membetulkan..."

    Berterimakasih lah pada Allah SWT yg membantu kita semua, kami rakyat marhaen hanyalah perjuangkan yang benar!

    "Saya faham anda tetap mengatakan Tun M terbaik.....Terserlah sejarah tidakboleh dipadam..."

    Tidak benar, Tun bukan maksum, dan ada perbezaan diantara pendapat kami rakyat marhaen dengan Tun, manakala Tun mahukan rakyat berbilang kaum hidup mana damai dan berkongsi kuasa, kami mahukan Malaysia berpaksikan parti melayu dan bumiputra, dengan agama islam hak adat istiadat kaum bumiputra dihormati, dipelihara dan diperkasakan. kami mahukan sekolah vernakular dihapuskan dan sekolah satu aliran diperkenalkan,bahasa inggeris untuk matematik dan sains, bukalah semua pintu mrsm dan uitm kepada kaum cina dan india, tidak sekali kali Sekolah Agama Rakyat dibubarkan dan dihapuskan! Berikan Parti Gabungan Melayu dan Bumiputra berkongsi kuasa dan berkongsi memegang jawatan. Kaum cina dan india boleh menyalak tetapi mereka tiada kuasa dan suara!

    inilah impian kami!

    "Sejarah telah terbukti Generasi Tun Razak paling taat setia..Kalau anda tetap berpegang generasiu Tun M terbaik ...terbukti sekarang bukan masa menuai Najib..Najib perlu perbetulkan semua masalah peninggalan Tun M..."

    Tun bukan maksum dan ada cacat celanya, Dan Najib telah diberi kepercayaan untuk memandu negara ke arah jalan yang betul, segalanya telah tersedia, hanya perlu pegang stering dan tekan minyak sahaja, malangnya apakah telah beliau lakukan?dengan segala kerosakan dan menjahanamkan negara!

    Najib pernah berkata ; layar telah dikibarkan sauh telah dilabuhkan? apakah maksud najib ini?

    "Tun M beruntung kerana generasi UMNO Tun Razak adalah pengikut tegar UMNO..Walaupun banyak berlaku kerosakan(anda akan tolak) Melayu Tetap menyokong UMNO..."

    Bukan kah adalah lebih baik jika kita taat kepada pemimpin yang amanah? tidak korup, tidak menyeleweng dan tidak salahgunakuasa. Apa yang kami dapat dari menjadi pengikut kepada mana2 pemimpin termasuk Tun M? Bukan kah lebih baik kita hasilkan pemimpin yang amanah? Bagaimana pula dengan pendidikan dan masa depan anak kita? Adakah kita dibolehkan mengajar anak2 kita supaya menerima pemimpin yang korup? Bolehkah mereka yang bekerja di jabatan kerajaan berkata : jika Najib boleh terima habuan dan derma, kenapa kami tak boleh?



    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar kira generasi Tun Razak macam engkau la..Ya ..bila dah takut takda tanda tangan...Oiii ABu Bakar penakut nak mampus....

      Padam