Jumaat, 16 Oktober 2015

Syabas Tentera Malaysia..!


Alhamdulilah, syabas dan terima kasih dari kami warganegara Malaysia..!

Anda merupakan aset penting bagi negara..!

Senarai Ranking Tentera Terkuat di Dunia 2015. Indonesia Kalahkan Malaysia. Singapore Tumbang Ditangan Malaysia : Jikalau ditanya persoalan ranking kepada RajaGopal, apa kata beliau? Ranking tidak penting. Tetapi bukan ranking bola sepak Malaysia ingin dikupas hari ini tetapi melibatkan senarai ranking kekutaan tentara di dunia 2014 yang menjadi hangat sejak semalam.  

Apakah kredibiliti yang ada pada GlobalFirePower yang diangkat faktanya melalui laporan berita The Star sehinggalah diwarwar di saluran media-media elektronik utama negara.

Globalfirepower tidak boleh dijadikan indikator bagi kekuatan tentera di seluruh dunia.

GlobalFirepower ini cuma portal peribadi sahaja untuk ”entertainment” semata, jangan percaya. Anda semua boleh baca disclaimer mereka di sini :

http://www.globalfirepower.com/disclaimer.asp

Di antara negara jiran, Negara Indonesia, Thailand, Filipina berjaya mengalahkan Malaysia. Manakala Singapore “tumpas” kepada kekuatan ketenteraan Malaysia. Begitulah gambaran senarai ranking kekuatan tentera di dunia 2014 yang dikeluarkan oleh GlobalFirePower seperti di bawah ini :




Dengan bajet sejumlah RM13 bilion untuk perbelanjaan besar melibatkan sumber ketenteraan Singapore, kami boleh mengatakan teknologi ketenteraan Singapore lebih hebat berbanding negara kita Malaysia.

Tetapi apabila melibatkan aspek strategi taktikal, kekuatan skuad elit dan tentera Malaysia daripada aspek fizikal dan mental, Malaysia sebenarnya berada di kelas tersendiri.
Contohnya sejarah telah membuktikan, bagaimana dalam episod black Hawk Down, pengorbanan tentera Malaysia di Mogadishu, Somalia walaupun cuba dipadamkan catatan sejarah tersbeut dalam filem Black Hawk Down.
Walaubagaiamanapun baru-baru Pemangku Penolong Setiausaha Negara Biro Hal Ehwal Politik Tentera AS, Tom Kelly mengakui dan mengucapkan terima kasih dengan jasa dan pengorbanan tentera Malaysia yang begitu berani mempertaruhkan nyawa demi menyelamatkan tentera elit AS yang ketika itu terperangkap dalam serangan militan Somalia.

Kami yakin, dengan bajet Kementerian Pertahanan yang besar sepertimana yang diumumkan dalam Bajet kerajaan Malaysia, kita mampu melakukan pembelian senjata dan kelengkapan ketenteraan yang lebih berkualiti pada harga yang munasabah jika diuruskan dana dengan lebih cekap, penuh amanah & bertanggungjawab serta dijauhkan oleh kelompok yang lebih mengutamakan keuntungan poket mereka sendiri berbanding kepentingan keselamatan negara.


Jangan ada yang perasan pulak..! jangan ada yang nak ambil untung politik..!

Takkan pengorbanan mulia pejuang negara yang sanggup berkorban darah dan nyawa pun nak dipolitikkan..???

Lu Fikir La Sendiri!!!

23 ulasan:

  1. Sudahlah jangan spin, dengan sulu pun dah macam tengah mampus. Kalau hebat sangat, pasal apa tak serang saja Israel.Baru kan hebat. Hantar pi rejimen askar melayu lawan tentera Israel. Tak cukup tanah korang lari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. oi celaka pasal sulu tu polis punya misi la bodoh bila polis tak buleh handle baru atm take over lpas sj atm over semua pondan2 sulu tu lari abeh, abes yg ko tu tngah bikin apa celaka? kalau rasa ko hebat sngat pigi la attack israel tuh.. babi celaka sungguh org mcm ko ni sembang pumpangpumpang tp telor pun xdak.. berenti la jadi keyboard warrior la bongok, pondan mcm ko ni layak bagi buaya mkn je..

      Padam
    2. Soalnya...sapa menter¡¡ Pertahanan ya..? Awww awww..ProOO00ootTt

      Padam
    3. Ted. Menteri pertahanan msia adalah Tun M atau tsmy atau sapie apda atau khairudin selfie atau mathias chang atau zety. Antara dorang2 tu lah. Prroooottt!

      Padam
    4. Konfem bongok. Israel ada kt belakang rumah ko ke? Malaysia ada di asia tenggara, sementara israel di asia barat. Nak bubuh israel kena bubuh amerika dulu. Apa punya bongok suruh serang israel. Tak tahulah nak nilai otak ko, budak2 yg main kombatpun tahu....

      Padam
    5. Try la suh tentera israel pi tembak kem tentera mesia kat jordan nu.. tgk saper yg lari.. tentera indon ye lari..

      Padam
  2. Patutnya korang aje yg pergi Israel ,tolong askar Yahudi bunuh orang Palestine...askar Malaysia dah ada kat Lebanon ...dah dekat tu....serang lah askar Msia...aku nak tengok siapa yg cabot lari tercirit2...rasanya sekutu Israel mcm ko yg lari masuk lobang taik...Kau ingat askar malaysia takut mati mcm askar Israel ke...serang dari jauh boleh lah..cuba hantar askar infantri Israel...kami tak undur setapak pun...omputih cakap patah sayap bertongkat paroh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Infantiri Israel dah berapa kali masuk selatan lebonan, tak dengar pun tentera malaysia, malbatt ke butuhbatt melawan. Yang ada dengar lari masuk berek adalah. Selalu masuk dulu unit Ghud Herev, lain kali dia orang masuk, suruh tentera malaysia pi kacau unit ini, tengok apa jadi.

      Padam
  3. Negara lain pencipta, pembina, dan penjual senjata kepada negara2 lain, dan sudah tentulah mereka juga membina penangkis bagi senjata yg mereka jual kepada negara lain..jadi kalau sekadar pembeli senjata apalah sangat yg nak dibanggakan dengan rangking tu.. India, pakistan dan taiwan dah ada senjata ciptaan sendiri..china tak payah cerita, USA jugak gentar dgn keupayaan senjata mereka dewasa ini..hmmmmm

    BalasPadam
  4. ATM memang boleh dimegahkan. Yang keliru tentang Lahad Datu perlu tahu bahawa ATM tidak terlibat secara langsung. ATM hanya memainkan peranan membantu. Jika ATM yang ditugaskan dalam operasi itu, risiko untuk kuasa luar campur tangan adalah besar. ATM pernah membantu Bosnia dalam perang dengan Serbia. Tu atas keberanian PM Malaysia ketika itu. Nak lawan Israel kena la tanya PM yang sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa, ini pasal tentera malaysia di serbia. Ada 2 tiga ekor pi tendang jatuh salib kristian, lepas itu terkencing pulak bila dikepung oleh pejuang serbia. Nasib baik ada seorang askar iban yang masuk campur tunjuk salib yang dia pakai, baru kena lepas. Kalau tak memang dah kena panggang dengan AK 47. Mau tunjuk hebat pun kena tengok tempat dulu, kat kampung bolehlah.

      Padam
    2. Hoi babi..sembang lebih la..lu pun bukan kuat sangat.. bising2 mcm tong kosong sakit jiwa..

      Padam
    3. Yg buta sejarah yg komen x ada otak ckp lbih...x ada aska mlysia korang pon nk tido x aman lah ngok

      Padam
  5. Tuan punya blog dah kata jangan politikan isu ni , tapi kau orang ni......???

    BalasPadam
  6. Butuh pukimak la..nanti semua peralatan perang yg dibeli semua kena tipu..dpt yg xde kualiti.pastu charge mahal..mcm kena kat TLDM..jgn percayakan propaganda tentera yg nak songlap duit..biar kita perang pakai lastik je..celaka punya tentera.

    BalasPadam
  7. ATM memang boleh dimegahkan. Aku tabik...!!! Yang Hancus PM kita jerr.....!!!! Askar kita bersabung nyawa bila dipanggil bertugas oleh PBB.., si Najib sedap-sedap mentekedarah duit Pak Arab RM 2.6 Billion.....Binaweeee.....!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sokong 9.55ptg...binawee punya Pee Emm....

      Padam
  8. Anggota tentera Malaysia adalah dari kalangan perajurit terbaik...DiAKUI....tapi sayang kala ini byk percaturan ketenteraan di bayangi oleh permainan politik....baik konflik dalam atau luar negara...harus difahami..terutama oleh individu yg cetek aka bodoh baghal bahlol...jgn main sedap mulut je menghina ATM dan angotanya......HIDUP MALAYSIA HIDUP ATM....

    BalasPadam
  9. Harus difahami oleh yg dangkal akal ye mcm filem himdustan bole la inspektor sahab g serang org jahat sorang2 tanpa sop atau arahan.setiap tindakan pasti ada akibat jadi ATM lebih arif dan BIJAK kerana tidak melakukan sebarang gerakan haram secara terangan ....HIDUP ATM...yg dok maki atm dan anggotanya mmglah àPENGKHIANAT BANGSAT ....X SEDAR DIRI...X LAYAK JADI WARGANEGARA BERTUAH MALAYSIA ...layak jd anjing dan babi ISRAEL....anak bini atau mak bapak ngan abg kakak dia klu mcm dia gak mau di hantaq p ISRAEL je...tau la hang nasib....HIDUP ATM

    BalasPadam
  10. Bangga dgn ATM dan warganya..walau ada kekurangan atau kesilapan mereka tetap yg terbaik dikalangan yg terbaik....dikala diperlukan merekalah yh tampil bkn mcm setengah yg pandai menghina saja tp bila terjadi krisis keselamatan hanya fikir ttg diri aendiri harta mende..iphone dia ..puki simpanan dia dan etc..etc

    BalasPadam
  11. Anggota tentera Malaysia adalah dari kalangan perajurit terbaik...DiAKUI....tapi sayang kala ini byk percaturan ketenteraan di bayangi oleh permainan politik....baik konflik dalam atau luar negara...harus difahami..terutama oleh individu yg cetek aka bodoh baghal bahlol...jgn main sedap mulut je menghina ATM dan angotanya......HIDUP MALAYSIA HIDUP ATM....

    BalasPadam
  12. ATM MMG TERBAIK... TAPI BAGI AKU BRIGET AL QASSAM YG TERBAIK DI ANTARA YG TERBAIK...

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam