Khamis, 22 Oktober 2015

BR1M Tak Selesai Masaalah Rakyat ~ Pemuda UMNO..!


Banyak sangat angin..! tu yang menggelupur macam tu..! Tapi, macam mana tak angin satu badan kalau kenyataan sebegini masih lagi kedengaran..!


Pergerakan Pemuda Umno Johor berpendapat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang bersifat ‘sekali beri’ tidak menyelesaikan masalah kos sara hidup rakyat ketika ini.
Ketuanya, Hahasrin Hashim berkata, kerajaan sebaliknya perlu mewujudkan keseimbangan antara pemberian tunai dan subsidi yang selama ini diamalkan.
Jelas beliau, berikutan itu Pemuda Umno Johor berpendapat Bajet 2016 yang akan dibentangkan pada Jumaat ini dapat mendahulukan keperluan asas rakyat selain memperkukuhkan kembali ekonomi negara.
"Kerajaan boleh mengambil alternatif lain dalam membantu rakyat untuk menangani kos sara hidup dengan mengurangkan cukai–cukai dengan meneliti semula golongan yang paling terkesan.
"Pemuda Umno Johor juga berharap  kerajaan meneliti dan mengkaji sebaik-baiknya dalam merangka Bajet 2016, dengan mengutamakan keperluan rakyat khususnya anak muda yang kian tersepit dengan perubahan landskap ekonomi yang tidak menentu," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.
Hahasrin memberitahu, pihaknya menggesa kerajaan menyediakan program sosial yang komprehensif dan akses kepada kesihatan, pendidikan dan pekerjaan bagi golongan muda.
Menurut beliau, langkah drastik untuk menangani kesukaran memiliki rumah pertama perlu menjadi kutamaan dalam bajet kali ini.
"Permasalahan ini (membeli rumah) timbul disebabkan harganya yang melambung tinggi dan kesukaran bagi pembeli, khususnya golongan muda dalam mendapatkan kelulusan pinjaman.
"Kami mencadangkan supaya dalam bajet kali ini menggariskan semula syarat bagi memudahkan pemilikan rumah, menilai semula polisi kuota Bumiputera, meningkatkan bekalan rumah mampu milik, serta pengecualian Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) bagi rumah mampu milik atau hartanah kawalan," tegasnya.
Selain itu, Hahasrin memberitahu, pihaknya menyarankan kerajaan  memandang serius dalam merancang dan melaksanakan pelbagai aspek pembangunan usahawan khususnya industri mikro, kecil dan sederhana dalam mengurangkan kebergantungan negara terhadap eksport komoditi yang kian melambung.
Katanya, hal ini kerana keusahawanan merupakan sektor penting dalam memacu pertumbuhan ekonomi Malaysia ke arah sebuah negara berpendapatan tinggi.
Tegap pendirian yang berjuang untuk rakyat demi agama, bangsa dan negara tidak akan menyerahkan dirinya hanya untuk menjadi pak hangguk ajer..!
Ramai sebenarnya pemimpin UMNO yang berjiwa sebegini..!
Syabas..! Pemuda UMNO Johor terutama Ketuanya Hahasrin..! 
Nak tengok lebih ramai pemimpin berani sebegini? adakan pemilihan UMNO tahun depan..!
Ada berani?
Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. Bagus putra merdeka cepat2 keluarkan artikel bila dah nak kalah ya

    BalasPadam
  2. Ramai geng Tun M masih tidak faham zaman Najib rupanya?

    Zaman Tun M memang kita tak boleh bersuara ya...Ini zaman Najib semua pemimpin UMNO berhak bersuara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rumah masa Madey 25 k aja..

      Zaman paklah 100k

      Zaman Najib 1 juta....

      Madey boleh tekan pemaju kena down harga..

      Sekarang Najib tekan harga beli hutang billion2..

      Gst ada toll naik juga..kalau Madey kasi kroni Toll..pasal apa Najib tak tangkap kroni madey?

      Sebab..
      Tangkap kroni tak dapat toll rakyat..gst tak cukup..

      Bodoh..

      Cakap majority sokong..undi 48% sebelum gst..

      Lepas ni pru jadi Najisla lu orang

      Padam
    2. Kentut lah zaman najis boleh bersuara! Lawyer dtg nak tgj anak guam pun kena penjara. Ko cerita apa cai? Berapa gelas kencing najis ko minum. AG yg nak jalankan undang2 pun kena pecat.
      Malaysia is in pariah state....ada faham.

      Aku dgn keluarga semua termasuk keluarga adik beradik seramai 43 org yg eligible mengundi nanti tidak akan mengundi BN....sekali lg TIDAK...mengundi BN lg...noktah bagi kami....muntah tgk perangai najis dan pengampu tahap dewa.

      Padam
    3. Bagus ni yg kami hendak awak boleh undi anwar atau lim kit siang dipersilakan...
      atau saya cadangkan anda boleh berpindah ke Pulau pinang negeri syurga ..

      .Disana ada pemimpin terbijak lim guan eng hidup pun seronok dan kaya raya....

      Padam
    4. Bebas bercakap, boleh bersuara apanya? Cakap sikit kedalam! khak...ptuih!

      Padam
  3. Najib : Anda nak brim?
    Rakyat : Tidakkkkkk

    Wakaka....berpeluh ketiak terkesima.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah sebarkan fitnah Dinturle..dia penipu dan tidak hadir semasa persidangan UMNO pasir gudang...

      Padam
  4. Macamana la pelabur asing nk masuk, CEO Msia sendiri perompak/penyamun duit rakyat sendiri...bila pelabur kluar, pasaran saham jatuh, ringgit makin merosot...semua benda/projek perlu duit, duit semakin berkurangan, makin x de la projek2 baru...every year ada lepasan SPM, diploma, degree...semua nk keja... makin la ramai org menganggur, then jenayah meningkat la...p sana sini senyum monyet suruh wartawan amek gmbr dia...memang bangsat Najib nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. brother jgn asyik nganga mulut malaysiakini...malu la wei

      Agak2 ni sumber berita dari mana?

      KUALA LUMPUR: Malaysia mencatat pelaburan berjumlah RM57.4 bilion bagi suku pertama 2015 dengan sektor pembuatan mendahului pelaburan tertinggi berjumlah RM33.6 bilion. Sektor itu mewakili 58.5 peratus daripada pelaburan keseluruhan, diikuti sektor perkhidmatan sebanyak RM22.3 bilion atau 38.9 peratus dan sektor utama RM1.5 bilion (2.6 peratus). Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata jumlah pelaburan yang dicatat pada suku pertama itu mewakili 18.8 peratus peningkatan daripada tempoh sama tahun lalu, yang mencatatkan jumlah pelaburan sebanyak RM48.3 bilion. Beliau berkata, peningkatan itu dicatat di sebalik unjuran lebih rendah oleh Bank Dunia untuk ekonomi Malaysia bagi 2015. "Ia menggambarkan keyakinan pelabur terhadap Malaysia sebagai destinasi pelaburan menarik dan keupayaan negara mengekalkan daya saing dalam persekitaran yang semakin kompetitif," katanya pada sidang media mengumumkan prestasi pelaburan dalam sektor pembuatan dan perkhidmatan untuk tempoh Januari-Mac 2015 di sini, hari ini.

      Padam
    2. aku harap geng Tun M tak bingai la..asyik ngadap malaysiakini ja ni lah jadinya otak dungu dan bodoh..

      bila sebut pelaburan ingat sembang kat kedai kopi..ya

      Padam
  5. Baik saman saja penulis tanpa nama 1.23 ptg diatas kerana membuat tuduhan tanpa bukti kepada pemimpin negara. Bahasanya macam budak tak sekolah. Awak ingat boleh berseronok ke buat tuduhan. Awak ni melayu ke pendatang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blah lah.....leong sik bila nak saman?

      Padam
    2. aku suka cara Najib berpolitik...bagi bola tanggong antaranya saman...ha ha ha itu la saja hujah korang saman saman....ya

      teruskan perjuangan saman ya...jgn lupa suruh dinturle sembang isu saman setahun ya...

      Padam
    3. Bodoh dan bingai...

      Yang sembang punya hangat Najib bakal kena undi tak percaya rupa2nya kesudahan Lim Kit Siang kena tendang dgn jumlah undi bertambah..Nampak sangat geng engkorang ni taik ayam...

      Padam
  6. suara babi :"Bagus ni yg kami hendak awak boleh undi anwar atau lim kit siang dipersilakan"


    Hoi BABI, kami semua tak mau Anwar, LIMKIT SIANG & Najib..


    semua tu sama sahaja..


    Kami juga bukan mahu Madey jadi PM..

    cari yg baru: Mahyudin, Hisham dll..

    Yg hang babi sangat apa hal..sapa kata Penang tu syurga??

    BalasPadam
  7. 3.00

    "aku suka cara Najib berpolitik.."

    Kami rakyat marhaen pun suka cara najib berpolitik yang untung lim kit siang dan DAP.

    BalasPadam