Rabu, 7 Oktober 2015

1MDB ~ Raja Raja Melayu Mahu Siasat Dan Tindakan Tegas..!


Nampaknya Raja Raja Melayu pun merasai denyut nadi rakyat..! Baginda Tuanku Sultan Sultan memahami resah gelisah rakyat dalam mendepani isu 1MDB yang dilihat kelabu dan berjerebu..!

Raja-Raja Melayu mahu kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.
Dalam satu kenyataan, baginda sekalian menegaskan semua pihak bertanggungjawab untuk memberi kerjasama yang sebenar dan jujur agar usaha serta maksud siasatan tersebut berjaya.
"Penemuan siasatan ini hendaklah dilaporkan secara lengkap dan telus supaya rakyat dapat diyakinkan akan keikhlasan kerajaan yang sama sekali tidak akan melindungkan fakta dan kebenaran," menurut kenyataan itu.
Kenyataan dikeluarkan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad berikutan mesyuarat Pra-Majlis Raja-raja yang diadakan di Istana Negara hari ini.
Ia berkata: "Kegagalan memberikan penjelasan dan jawapan yang meyakinkan, dikhuatiri telah mengakibatkan berlakunya krisis keyakinan.
"Akibatnya rakyat percaya, sama ada dengan realiti mahupun secara persepsi, bahawa ia turut menjadi antara sebab yang telah mempengaruhi kejatuhan nilai mata wang Ringgit Malaysia secara mendadak, sehingga memberi impak negatif ke atas pasaran kewangan dan iklim ekonomi negara dan sekali gus telah menjejaskan pandangan dunia terhadap Malaysia."
Menurut kenyataan itu, Raja-raja Melayu bimbang jika isu ini tidak ditangani secara bijak, apatah lagi jika berlarutan dan memakan masa terlalu lama, ia berpotensi menjejaskan keadaan ekonomi negara dan memudaratkan kehidupan rakyat jelata.
Ia juga dikhuatiri berkemungkinan pula menjejaskan ketenteraman awam serta keselamatan negara.
"Raja-raja Melayu dengan ini, mengingatkan semua pemimpin agar pada setiap masa mendukung prinsip-prinsip Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang menurut yang termaktub di dalam Rukun Negara.
"Demi memastikan kerajaan mendapat kepercayaan, pemimpin dihormati, kestabilan politik terus terjamin dan ekonomi negara terus berkembang, semua pemimpin wajib pada setiap masa memastikan keadilan dilaksanakan secara saksama lagi telus berpaksikan undang-undang," menurut kenyataan itu.
Untuk itu, menurut kenyataan itu, badan-badan penguatkuasaan serta institusi-institusi kawal selia seperti Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, Bank Negara, Jabatan Peguam Negara dan Badan kehakiman, begitu juga badan-badan serta institusi-institusi kerajaan yang berkaitan hendaklah menyempurnakan amanah Ilahi dan kepercayaan rakyat secara telus, berkredibiliti dan berintegriti.
Raja-Raja juga mahukan para pemimpin sentiasa mengutamakan faktor-faktor keselamatan, ketenteraman, keamanan dan keharmonian serta meletakkan kepentingan negara dan rakyat mengatasi kepentingan peribadi.
"Raja-Raja Melayu memandang berat isu-isu menyentuh kaum dan agama dan dengan ini mengingatkan para pemimpin parti-parti politik dan badan-badan bukan kerajaan agar tidak mensensasikan isu perkauman dan isu agama dalam hasrat meraih sokongan rakyat terhadap parti atau pihak masing-masing," menurut kenyataan itu lagi.
Baginda sekalian mengingatkan hubungan harmoni dan perpaduan antara kaum dan antara agama yang terjalin baik selama hari ini telah berperanan penting sebagai tunggak utama kepada kestabilan sebuah negara Malaysia yang merdeka, aman, maju dan makmur.
Oleh itu, hubungan harmoni dan perpaduan rakyat wajib dipelihara pada setiap masa dan tidak boleh sama sekali dikorbankan kerana matlamat politik yang cetek.
"Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu ada tanggungjawab fardu kifayah untuk memastikan keamanan dan kemakmuran negara dapat berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyatnya hidup dalam harmoni," kata kenyataan itu.
- Bernama
"Kegagalan memberikan penjelasan dan jawapan yang meyakinkan, dikhuatiri telah mengakibatkan berlakunya krisis keyakinan. 
Rakyat kata ke? agak agak lepas ni penjilat@pengampu nak meroyan dan mengamuk mengutuk Raja Raja pulak ke?
Siasatan macam mana? Agensi terlibat nak elak apa lagi lepas ni?
Bangkai walau macam mana di sorok pun tetap berbau..!
Tak Gitu?
Lu FIkir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. DENGAR..DENGAR..DENGAR... blogger BALACI keling BOHONG lagi...

    Angkat Majlis Raja-Raja Melayu kunun.. nanti bila Majlis Raja-Raja melayu diberikan taklimat khas oleh Kerajaan..lepas tu mereka puak hati... JANGAN pula blog BALACI keling hina dan kutuk Majlis Raja-Raja then lepas tu cakap Najib tak bayar/beli/rasuah/ tutup mulut mereka pula yerr...


    tunggu.....check mate.... kah..kah...kah....meroyan bernanah macai(s)..nextt...

    BalasPadam
    Balasan
    1. *puas hati

      Padam
    2. Listen here Kejiora Liberal.....

      Our loyalty & patriotism is only to the nation and the royal rukers. Patriotism means to stand by the country. It does not mean to stand by the pm or any other public official, save exactly to the degree in which Najib himself stands by the country. It is patriotic to support him if insofar as he efficiently serves the country, like Tun Razak or Tun Mahathir. It is unpatriotic not to oppose the pm to the exact extent that by inefficiency or otherwise he fails in his duty to serve well the country. In either event, it is unpatriotic not to tell the truth, whether about the pm or anyone else.”

      Padam
  2. Eloklah....bila dah terbukti nanti , sebenarnya tak ada apa apa pun pasal 1MDB

    Persepsi ajer...... Ada org dengki.

    Kalau pasal hutang dijadikan alasan, itu hutang syarikat yg bukannya duit rakyat.kerajaan.

    Asset jauh melebihi hutang.....kalau kita beli rumah RM150,000. tiba tiba tak boleh nak byr hutang sebab masalah ekonomi, Kita jual rumah tu yg sekarang ni mungkin harganya RM 400,000. so, bayar balik hutang rumah, still ada balance...


    Maka, semua yg memfitnah akan disumbat masuk penjara ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. anon 835pg... hutang syarikat ekk... abis kalu hutang syarikat knpe rakyat di knekn gst 6%? duit gst tue utk ape...bkn ke duit gst tue utk baya bunga hutang 1mdb...bnda yg btul jgn di ckp fitnah..nt munafiq jd nya.. mklom laa da mkn duit derma kne back up laa yerr...soohai laa kalu x dpt..huhuhu

      Padam
    2. Chai 8.35,

      1.Tanah TRX, subang dan penang tu bukan milik peribadi najib n rosmah sdn bhd.

      2.ianya milik rakyat marhaen yg melantik najib sebagai wakil kami rakyat marhaen menjaga amanah dan kepentingan tabah tersebut.

      3.apakah faedah untuk rakyat marhaen hasil dari penjualan tanah tersebut.

      4.adakah rakyat keseluruhannya menikmati penghapusan cukai2 yang dikenakan keatas rakyat?

      5.adakah rakyat dapat hidup selesa, aman, damai dan senang seperti zaman Tun?

      6.siapakah yang mendapat untung? Adakah orang tengah? Adakah orang yang meluluskan?

      7.jika ianya hanya menguntungkan orang2 tertentu sahaja maka rakyat tidak izinkan penjualan tanah ini jika ianya tidak memberi faedah kepada rakyat.

      8.Jadi...ianya adalah menyalahi undang2 dan dari segi syaraknya adalah haramnya.

      9.Kepada najib, rosmah, pak menteri, proksi2 mereka, pengampu dan chai ternakan.....bertaubatlah....rakyat tak izinkan.

      Padam
    3. Anon 8:35 pg

      Here is general list you must wrap it around your head, if not your brain :

      1MDB directly-owned by Ministry of Finance

      SRC is subsidiary of 1MDB

      Therefore, the rakyat has a stake because it impacts them.

      SRC took 4 Billion loan from KWAP

      A 970 million Standby Credit was given to 1MDB when it struggled to service its loan-payments recently.

      Ananda lend a further couple of billions.

      So if the economy tanked due to ill-managed government own 1MDB, your so-called 400,000 superficial home price will hit rock-bottom too!

      US sub-prime mortgage crisis 2008 is a fine example of real estate falling to a level you cannot imagine like your 400,000 in your dream price-value is actually worth 50,000 to 70,000!

      I tried to be as simple as junior high explanation but if even these simple facts (bukan fitnah) cannot make you understand, then nothing would! Assuming there is nothing in-between your ears!

      Padam
  3. Sebab tu Allah kata fitnah tu lebih dahsyat dari membunuh

    Lu fikirlah sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ustaz Idris Sulaiman – Salah Faham Ayat : “Fitnah Lebih Berat daripada Membunuh”

      https://www.youtube.com/watch?v=6aPV_z-VUqA

      Padam
  4. Rakyat Malaysia dah keliru akibat fitnah yg berleluasa

    Hinggakan berita dari yahudi dan barat dijadikan rujukan.....orang asing di jadikan rujukan

    Ayat ayat Al Quran tentang berita yg dibawa oleh org fasik dan kafirni yg pelru dikaji , tak diambil peduli dan iktibar...

    Lu Fikr la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.6 bil masuk akaun peribadi najib adalah fitnah yahudi, dapigs, isis, ermmmm...sapa lagi...

      Tapiiiiiiiiiii kan kemudiannya najib sendiri da mengaku duit tu masuk akaun peribadi dia....semua juak2 dia pun bagi pelbagai jenis alasan kenapa duit tu masuk akaun peribadi dia...celah mana plak dtg crite fitnah ni??

      Padam
  5. Mahathir selalu cakap, Najib kena turun, baru ekonomi Malaysia akan naik semula dan ringgit akan naik semula....

    Betul ke???? Dia faham ekonomi tak??? ada 120 negara mengalami penurunan matawang berbanding US sekarang ni

    Malaysia agak ketara sebab bergantung pada minyak dan komoditi yg sekarang kedua duanya harga turun, dan jugak rakan dagangan Malaysia yg terbesar iaitu China, yg ekonomi nya pun jatuh dan matawang China yg diturunka nilai...sebab tu Malaysia terkesan dgn byk. Ditambah buruk lagi dengan kadar faedah di Amerika yg akan dinaikkan...semua ni menyebabkan nilai ringgit jatuh berbanding US..

    semua ni diluar kawalan kita...

    memang faktor 1MDB juga menyumbang, tapi ianya lebih kepada persepsi...

    Persepsi buruk yg diberitakan yg bertujuan untuk merosakkan lebih teruk lagi eknomi Malaysia....tak ada satu pun dakwaan yg dibuat keatas 1 MDB yg telah dibuktikan...semuanya hanyalah berita yg tak sahih dan tak masuk akal. Blogger yg jadi agen yahudi di Malaysia pun menyumbang kepada persepsi buruk....


    Kesimpulannya bukan Najib yg patut turun, Tun M yg patut berhenti bercakap sebab mulut longkang dialah mencemar nama baik 1MDB....masih ingat tak bila dia kata 42 billion hilang/lesap????? .....inilah statement yg paling celaka yg keluar dari mulut longkang dia...

    Tun M perlu berhenti bercakap/menulis, insya Allah krisis ekonomi boleh reda sedikit.
    Yg pasti ada 3 faktor luaran diluar kawalan kita....itu kita kena terus berdoa agar harga minyak & komoditi kembali stabil dan ekonomi china kembali rancak....

    Saya yakin, dengan doa doa jemaah haji kita di tanah suci yg sentiasa mendoakan kesejhateraan dan keamanan negara Malaysia, akan dimakbulkan oleh Allah...Amin

    Ya Allah kau selamatkan negara Malaysia dan berilah hidayah kepada pemimpinnya ....Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untung Najib dapat penyokong-penyokong yang bulat-bulat percaya dengan penipuan dia.

      Padam
    2. Anon Kejora Liberal....

      1mdb memang faktor utama kejatuhan matawang ringgit, hilang keyakinan pelabur asing & saham2. Ini juga disahj & diakui oleh Gabenor Bank Negara hingga membuat Majlis Raja2 menitahkan siasatan 1mdb diselesaikan segera & disambil tindakan pd orang2 yg bertanggung jawab.

      Memang 1mdb bukan saja menyumbang, malah telah membuat terlalu banyak perkara Sumbang hingga maruah & ekonomi negara terjejas teruk.

      Padam
  6. Alhamdulillah! Ada juga kuasa yang lebih atas bersuara. Setakat ini belum lagi kedengaran blogger pre-paid dan post paid yang bangang spinkan isu ini. Kalau setakat balaci balaci yang berikan komen tanpa bukti taklah dihairankan. Sudah semula jadi agaknya perangai macam itu. Mungkin juga sel sel otak mereka dah kena virus.

    Walau bagaimana pun diharapkan skandal itu dapat diselesaikan dengan kadar segera. Terima kasih admin kerana updatekan info terkini untuk difahami oleh mereka mereka yang benar benar waras.

    BalasPadam
  7. tunggu la siasatan 1mdb dahulu. sekarang ni nak tunggu macam mana bila penyiasat di beri jawatan menteri, terpaksa kosongkan kerusi penyiasat. penyiasat sprm ditukarkan, manakala boss sprm bercuti pulak waktu siasatan sedang dipuncak. walaupun dah dikembalikan, tak serupa dolu. penyiasat ag, dipecat, ganti ag baru terus bubar task force. penyiasat kat bnm disiarkan artikel salahlaku keluarga. penyiasat jenayah juga ditukarkan. so, banyak la cerita persepsi yang timbul kerana tindakan pemimpin. auditor minta maklumat pun 1mdb tak beri lagi. polis lambat minta interpol cari orang yang dikehendaki. mungkin polis tak buat siasatan, tak perlu panggil. yang nak cari dan siasat sprm. so, berapa lama punya siasatan. siasatan awal tak umum katanya rahsia. orang yang nak tahu bertanya, orang yang tak ambil tahu tak peduli apa pun. salahkah kalu mendesak agar siasatan dapat diselesaikan dengan segera.

    BalasPadam
  8. 1. Saya melihat pro najib hanya ada satu argument mengenai salahlaku najib iaitu FITNAH, FITNAH, FITNAH. Mereka ini menolak bukti yang berdokumen (tanpa meneliti) yang menyatakan kebenaran salahlaku najib. Mereka langsung tak ada bukti yang berdokumen sebaliknya......TERSERLAH CARA PEMIKIRAN YANG KURANG MATANG

    2. Semua yang diperkatakan oleh zahid mengenai penderma Arab sah adalah palsu. Pembuktian telah dibuat.....bukan fitnah. Kan zahid sekarang rasa marah dan malu. Tapi pro najib kata fitnah lagi tanpa pembuktian berdokumen......BLIND LOYALTY

    3. Dengan tuanku sultan sultan dah bertitah agar siasatan segera dibuat keatas 1MDB, terserlah "blind loyalty" KBAB kepada zahid dan najib. He should resign without any hesitation.

    BalasPadam
  9. PM bolih brief Majlis Raja Raja apa sebenar kedudukan 1MDB. Nothing to hide.

    BalasPadam
  10. FITNAH LA LAGI.......

    BalasPadam
  11. Memandangkan pasukan polis (Polis DiRaja Malaysia PDRM) membawa title DiRaja..mohon sembah Majlis Raja-raja supaya memanggil Ketua Polis Negara dan memberi arahan secara terus supaya dapat menyiasat kes 1MDB ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama7 Oktober 2015 9:44 PG

      Saya sokong komen kamu. KBAB wajib dipanggil untuk brief Raja Raja. Sudah tiba masanya Raja Raja diberikan kefahaman yang jelas.

      Padam
    2. Hahaha......betul kata TS Zam, confirm Utusan Malaysia tidak siarkan kenyataan Malay Rulers on the need to investigate 1MDB urgently and book all criminals implicated.

      Sah UM memang media perdana yang tak boleh dipercayai

      Padam
  12. BARU SKRG TUANKU SEMUA NAK BUKAK MULUT? SETELAH RAKYAT BANYAK KELUAR AIR MATA AKIBAT DIZALIMI?

    BalasPadam
  13. DS Najib' name is now getting clear
    Mat Dey's gang are crying with tear
    They're all indeed in scare and fear
    It is not long yet for Kejora to cheer

    BalasPadam
  14. Kecuali DYMM sultan Johor,Peranan Raja raja yg lain dlm isu kerakusan Najib dan kuncu kuncu nya amat, amat amat amat mengecewakan,Dimana peranan tuanku semua sbg payung rakyat dan payung negara? AMPUN TUANKU!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sultan Johor siapa? malas lah nk bongkar..
      Daulat Buat Raja2 Melayu yg betul2 menjaga HAK MELAYu dan Islam..

      hang tgk Tengku Mahkota Johor.. nk buat contoh? kelab malam guys...?? oh noo.... pity Johorian..

      Padam
  15. KBAB memalukan institusi Diraja...dengan bersikap bias...

    BalasPadam
  16. Daulat Tuanku.. KBAB harus di singkirkan dari jawatan nya dan beri kepada org yg amanah,bertakwa pada ALLAH dan bangsanya

    BalasPadam
  17. Ayat dan perkataan yg digunakan jelas menunjukkan raja2 melayu dah meluat pd madey keling hingga menyindir madey keling.
    Maksud tersirat yg raja2 melayu nak sampaikan pd madey keling berbunyi begini "tak reti bahasa ke madey keling ni ? Bertaubatlah lepas ni. Berhentilah memfitnah, mereka-reka cerita. Cukup2 la auta keling tu. Belajar-belajar la terima kebenaran".

    Syabas raja2 melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.32 pg,

      Ke ko tu yg sedang mereka-reka citer atau memutar belit cerita..?

      Cukup2 la auta..

      Belajar-belajar la terima kebenaran..

      Padam
    2. Tanpa Nama 11.32 pg

      Sudah minum pagi ke?

      Bila last medical check up/IQ test?

      Di sekolah mana awak last sekali belajar?

      Kalau baca, ada pakai cermin matakah?

      Mulut masih dapat mengunyah makanan kah?

      Telinga pakai hearing aid?

      Bukan apa, your comment sound strange and not intellectual at all. Orang yang rasional tak berbincang seperti awak. Kebarangkalian pro najib ni g0having same problem...........aduhhhhhh kesian

      Padam
    3. Anon 11.32 baru bangun..dah gosok gigi,mulut tu berbau busuk kerana jarang gosok gigi.malam2 orang tido tapi engkau pi minum air ketum.tu otak bengap dan x tahu berfikir.sayang negara kita ada rakyat macam ni

      Padam
  18. Raja2 pun dah mula sedar...
    Mereka tak mahu fitnah1MDB yang dilemparkan terhadap PM berlarutan sehingga menjejaskan nama dan ekonomi negara...
    Mereka juga tak berkenan dgn cara Matdey yang suatu masa dulu menggunakan parlimen untuk melucutkan kekebalan raja...
    Kesimpulannya Raja2 tak suka cara Matdey dari dahulu hinggalah sekarang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama 11.45 pg

      Sudah makan tengahari ke?

      Bila last medical check up/IQ test?

      Di sekolah mana awak last sekali belajar?

      Kalau baca, ada pakai cermin matakah?

      Mulut masih dapat mengunyah makanan kah?

      Telinga pakai hearing aid?

      Bukan apa, your comment sound strange and not intellectual at all. Orang yang rasional tak berbincang seperti awak. Kebarangkalian pro najib ni having same problem...........aduhhhhhh kesian

      Cian najib...........

      Padam
  19. Panas punggung Najib and the geng,,,,siasat jgn tak siasat hingga le lubag cacing, ada tiga ekor tengah menyorok...cari sampai dapat...

    BalasPadam
  20. Macai2 Najib mula panas punggung...di spinnya salah Tun M wakakakaka

    BalasPadam
  21. Macai2 Najib mana boleh terima hakikat...dia tak boleh jawab dia serang peribadi orang lain...wakakaka macai Najib lagi low class dari macai Anwar...taraf longkang punya wakakaka

    BalasPadam
  22. Mula2 siasat kes 1mdb macam nak rak2, geledah sana geledah sini, rampas sana rampas sini, pegawai2 SPRM kena tahan, AG kena sack, pegawai bank..bla,bla,,bla..NAMPAK MACAM REAL JE...tup tup, pengerusi PAC dilantik jadi menteri, AG baru di lantik..siasatan terbengkalai, siapa siasat sesiapa pun tak tahu, tak ada pengumuman di buat. Bila orang buat laporang polis, belum apa2..dikatakan guling kjaan, lah.. dokumen palsu. Suka hati MAK Bapak dia buat statement. Cuba check UTUSAN & BERITA HARIAN, TV3 hari ini, ada keluar tak berita diatas ? puuuihhhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai berbayar najib mana nampak semua tu...nampak duit duit duit

      Padam
  23. Kah..kah..kah aku sangka aku je yg benci keling rupanye ramai
    balaci keling terkutuk mcm Danial tu kecewa sbb tak sangka sokongan pd najib semakin kuat..
    hanya prang persepsi skrg ni mcm menyokong keling..tp bila ajak berhimpun tanda sokongan.. Keling hanya mampu menempel BERSHITTY Cina2 kecing tak basuh anti Melayu...

    Cuba geng keling dan balaci2 keling try top organise satu himpunan 'aman' untuk menyatakan bantahan pada najib.. at least la 50% dr baju merah pun dah ok...

    opps satu lg jgn ckp aku dibayar duit pulak ye utk join baju merah.. keikhlasan hati tak perlukan RM... spt mana si penyamun muflis mohon jd balaci seumur hidup keling... SOSMA juga yg dia dapat..


    so by right aku akan sokong sikitlah Keling Lahanat tua ni jika dapat kumpul crowd betul2 dr golongan rakyat jelata.. dgn kata lain bukan muka2 barua elit mahathir.. tp golongan org biasa spt kakitangan awam.. petani peniaga pasar malam.. nelayan...

    kumpul saparuh hari then kiat boleh fikir untuk sokonga keling tua lahanat tu.. otherwise aku tetap sokong Najib..and i got soooo many peoples in my CIRCLE ok.. whaai banghal danial bongok!!

    ahakssssss....

    Hidup Raja-Raja Melayu
    Hidup UMNO
    Hidup Najib Razak


    NYAH PENGKHIANAT & Si KITOL!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wakaka sokongan Najib makin kuat jangan lupa backup Najib dekat facebook tau tiap2 hari kena hentam wakakakKa

      Padam
  24. Dikatanya kita fitnah, sdangkan merekala pembelit. Namun belitan sekawan cacing tidakla skuat mana. Cacing-cacing yg jelas sdang kepanasan ini hkikatnya hanya mau myedapkan hati mereka sndiri. Sdangkan mereka juga sudah mula sedar dan berbelah bg. Tetapi dek kerna myintai brim mereka tewas jua. Malah krinduan kepada rambut ala super saiya kak ros telah mrosakkan secara total daya fikir mereka. Mohon pulih. Seterusnya bpijakla di bumi yg nyata. Ajal kita ni bila2 ms je. Takut tak sempat brtaubat.

    Janganla para Pembelit bangsa ini lupa bhw stiap kebenaran itu tetap akan trtegak, dan stiap kmungkaran tetap akan diadili. Hanya cepat atau lambat shj. Saudara mungkin masih punya ruang menafikan, membelit lalu mengecewakan hati ibu bpa anda. Sboleh-bolehnya juga anda cuba mmbela pengkhianat ngara paling bangsat pernah wujud dlm sjarah tanah melayu. Tapi tidakkah saudara sedar shebat-hebat prncangan manusia, hebat lg prancangan pencipta kita iaitu ALLAH S.W.T. . Lihatla betapa kini kebenaran itu disingkap sdikit demi sdikit. Janganla smpai mmbutakan hati sendiri. Adakah kita ini layaknya hnya utk menjadi pminta sdekah. Seronok ditabur wang ringgit

    Beliau bukanla pemimpin yg patut kita prtahankan. Mmprlakukan rakyat sndiri seperti pngemis. Kesana kesini menabur wang ringgit. Lagak seolah-olah beliaula si kaya yg memberikan rezeki. Sedangkan akhirnya rakyat itu sndiri brtrusan papa kedana, trus miskin dek termakan budi. Djerut lagi leher kita ini dgn gst yg kononya cekap dan jimat. DIMANA CEKAPNYA. UTK SAPE?. Tak perlula brbohong pd diri sndiri.

    Lihatla sndiri. Hayat politiknya sudah tidak lama mana. Pengkhianat paling angkuh ini tetap akan tumbang dan terbangsat di bumi sndiri. Biarpun sekuat mana kamu membelit. Tangguh terus tangguh, brslindung dh cm pondan di blakg israel-palestin, tppa dan pnyokong palsu kmu. Mlah walau kmu bersumpah lknat pun, ssungguhnya kredibiliti kmu sudah hancur lebur. Sudah tiada siapa lg yg mmpercayai kamu. Mungkin btol cash is king. Tp di dunia lg ALLAH S.W.T akan membayar cash kpd kamu. Kerana kepura-puraan dan pjuangan yg sgt palsu. Cukupla di dlm cengkaman kamu, abis sglanya menjd porak peranda. Musnah sgala keharmonian. Kamula kini pemimpin yg dicela, dikeji dan dihina oleh sluruh pnduduk di muka bumi ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wakakaka jaga2 satg macai serang ko...

      Padam
  25. Sdra muhamad daniel,

    Do not worry. I support you witnout reservation or condition. Najib's school boy macais are no match for us reasonable ans rational adults.

    I have seen 5 PMs +1 in my life as a malaysian but the + 1 is the worst one who created 1MDB fiasco and stole RM2.6 bil. And the macais praised him.....gosh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju macai2 tak boleh terima hakikat!

      Padam
  26. Tapi KPN & AG lebih rela pikul amanah Najib dari amanah Allah

    BalasPadam