Isnin, 5 Oktober 2015

HOT ~ Zahid Bakal Menggantikan Najib..!


Banyak cakap cakap yang mengatakan Najib bersedia berundur jika beliau dapat mempastikan penggantinya ialah Zahid..! 

Zahid pula apabila mengangkat jawatan sebagai Perdana Menteri akan memilih Hishammuddin sebagai Timbalan beliau..!

Itu antara persetujuan 'Mekah' yang dicapai oleh mereka 2 bulan lalu..kata seorang kawan yang dikenali sebagai orang kuat Zahid..! 

Rakyat dan dunia sebenarnya faham kenapa Najib berusaha untuk menentukannya begitu..! 

Seperti mana yang diulang dan diulang oleh Tun M, Najib takut beliau diheret ke Mahkamah...! Najib tidak akan meletak jawatan selagi tidak berasa selamat dari jeriji besi..!

Rakyat juga perlu membaca apa yang dikatakan oleh Kadir Jasin di kadirjasin.blogspot.disini. Banyak ilmu yang terhidang.


It is for the above reasons that I had braved the possibility of being condemned by suggesting that we should allow him safe passage. I am saying it again. Let’s give him a safe passage. Let's make it easier for him to leave.

We have to ask ourselves, which is more important - putting him on trial for alleged corruption or saving the country?

Tun Dr Mahathir Mohamad wasn’t stating anything new when he said, Mohd Najib won’t leave because he is afraid of being arrested and charged, and that the ringgit would recover if he resigns.

Want To Be Like Zimbabwe?


Bahasa Melayu di sini.

Menarik dan ada kewajarannya..! Rakyat tak mahu negara menjadi seperti Zimbabwe..! 

Soalnya bersedia ke rakyat terbanyak  menerima Zahid sebagai bakal Perdana Menteri? kata abang Din yang terkenal sebagai orang kuat Hishammuddin..!

Dah gitu pulak???

Habis tu nak macam mana???

Lu Fikir La Sendiri!!!

29 ulasan:

  1. lepas satu satu fitnah olih goBLOAAer ni.....selagi najib tak turun.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saudara/i nii macai mohd najib kee..? Klau nk ganti pn carilah yg berkaliber...tin kosong..apa..? Kerismudin..? Tolonglahhh...

      Padam
    2. Ted. Cuba cadangkan sape yg bnr2 layak jd PM dlm golongan umno yg ade ni?

      Padam
    3. A) kak mah

      B) kak ros

      C) rosmah

      D) rosmah mansur

      Padam
  2. zahid ganti najib hisyam ambik tempat zahid...kah kah kah..awat ingat umno n msia ni makbapak depa punya...ganti lah selagi blh ganti..kami rakyat akan ganti bn dgn pembangkang...masa tu nanti najib zahid hisyam eyc kebab igp ksn ag. etc..beratur kat mahkamah utk dengar sebutan...melakukan jenayah dan melindungi jenayah etc...dap nk dok diam...kit siang malam nak dok diam.n tony puaka nk dok diam...perang tk habis lg dah meroyan nk peraid harta...kot pembangkan peraid hangpa baru hangpa tau..org pukiaq mcmne nk menang pru...ni dok sibuk nk jaga ponggong sendiri...ni lah pemimpin umno...dulu kini selama nya tk habis habis syok sendiri...tk serik serik..ngaji ugama tinggi songkok tgi senget sebelah..ngalah ulamak tp perangai...mcm penyamun penyangak..cuba pukir bgaimana nk tolong rakyat yang seksa akibat gst etc..harga naik giller gile...hangpa tkpa lah..mentedarak duit rakyat...takpun ..mentedarah free bila p buka kain sana sini...kdg kdg ada org huloq sponsor..minta projek..kami ni ..kami ni..rakyat nk mentedarah apa...takat brim...patut brim tu ganti dgn cukai yg lbh mesra rakyat..ni hang rasuah rakyat....ale uto lah

    BalasPadam
  3. zahid ganti najib hisyam ambik tempat zahid...kah kah kah..awat ingat umno n msia ni makbapak depa punya...ganti lah selagi blh ganti..kami rakyat akan ganti bn dgn pembangkang...masa tu nanti najib zahid hisyam eyc kebab igp ksn ag. etc..beratur kat mahkamah utk dengar sebutan...melakukan jenayah dan melindungi jenayah etc...dap nk dok diam...kit siang malam nak dok diam.n tony puaka nk dok diam...perang tk habis lg dah meroyan nk peraid harta...kot pembangkan peraid hangpa baru hangpa tau..org pukiaq mcmne nk menang pru...ni dok sibuk nk jaga ponggong sendiri...ni lah pemimpin umno...dulu kini selama nya tk habis habis syok sendiri...tk serik serik..ngaji ugama tinggi songkok tgi senget sebelah..ngalah ulamak tp perangai...mcm penyamun penyangak..cuba pukir bgaimana nk tolong rakyat yang seksa akibat gst etc..harga naik giller gile...hangpa tkpa lah..mentedarak duit rakyat...takpun ..mentedarah free bila p buka kain sana sini...kdg kdg ada org huloq sponsor..minta projek..kami ni ..kami ni..rakyat nk mentedarah apa...takat brim...patut brim tu ganti dgn cukai yg lbh mesra rakyat..ni hang rasuah rakyat....ale uto lah

    BalasPadam
  4. zahid ganti najib hisyam ambik tempat zahid...kah kah kah..awat ingat umno n msia ni makbapak depa punya...ganti lah selagi blh ganti..kami rakyat akan ganti bn dgn pembangkang...masa tu nanti najib zahid hisyam eyc kebab igp ksn ag. etc..beratur kat mahkamah utk dengar sebutan...melakukan jenayah dan melindungi jenayah etc...dap nk dok diam...kit siang malam nak dok diam.n tony puaka nk dok diam...perang tk habis lg dah meroyan nk peraid harta...kot pembangkan peraid hangpa baru hangpa tau..org pukiaq mcmne nk menang pru...ni dok sibuk nk jaga ponggong sendiri...ni lah pemimpin umno...dulu kini selama nya tk habis habis syok sendiri...tk serik serik..ngaji ugama tinggi songkok tgi senget sebelah..ngalah ulamak tp perangai...mcm penyamun penyangak..cuba pukir bgaimana nk tolong rakyat yang seksa akibat gst etc..harga naik giller gile...hangpa tkpa lah..mentedarak duit rakyat...takpun ..mentedarah free bila p buka kain sana sini...kdg kdg ada org huloq sponsor..minta projek..kami ni ..kami ni..rakyat nk mentedarah apa...takat brim...patut brim tu ganti dgn cukai yg lbh mesra rakyat..ni hang rasuah rakyat....ale uto lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. bapak rahmad bastian5 Oktober 2015 3:24 PTG

      Brapa manyak post komen ko ini?

      Padam
  5. Kesian la rakyat Malaysia kalau Najib turun. Kita lepas dari mulut buaya, masuk mulut singa. Zahid tu pandai ke pasal ekonomi? Mungkin boleh tunjukkan pencapaian dalam bidang ekonomi yang sebelum ini. Mengapa ekonomi? Sebab itulah yang perlu diperbetulkan segera oleh PM yang akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah agak, mesti ni salah satu spin drpd puak Najib nak tutup isu surat terbuka bekas Tim.Pengarah SB, Dato Hamid Bador.

      Lepas ni semua tumpu kat cerita longkang pasal Zahid.

      Biar buta mata jangan buta hati.

      Padam
    2. aku agak dah ini salah satu cerita fitnah macai Mahadey yg skrg ni tgh mroyan sbb semua plan nya utk jatuhkan Najib telah GAGAL

      berjuta2 RM telah di gadaikan untuk plan jatuhkan najib..tp najib tetap kekal sbg PM sehingga hari ini.. ALHAMDULILLAH..

      jgn biarkan mamak kutty umur 90 itu memerintah kita.. kita bebas tentukan halatuju demokrasi negara.. hasutan mamak kutty tua itu tak jejaskan apa2..kecuali manusia2 korup dan mangkok ayun mcm Adzzam dan penama2 jadian di blog2 pencacai Madeey tua kutuk tu.

      Sekian..

      Padam
    3. Aku ada nama, mak bapak aku bagi nama.
      Ko, mungkin anak pungut Najib tepi longkang, sebab tu takut nak letak nama.
      Sama mcm Najib, suka menyorok tapi berkokok mengaku pahlawan.

      Baru tadi, negara tergadai, TPPA dah disign.
      Tak sampai seminggu Tok Pa buat briefing, terus sign.
      Memang bedebah lagi celaka.

      Padam
  6. FBI dah tangkap ke......hehehehehe

    BalasPadam
  7. Kata FBI nk tangkap........ T. I . P.U

    BalasPadam
  8. tiada laluan selamat utk najib n rosmah...knpe masa di bisik ngn tun m, najib di suruh letak jwatan dia x mau letak...sebalik nya dgn angkuh menggertak tun m.... biar najib dn ahli kabinet nya di sumbat di dlm jel di atas pengkiatan dn pecah amanah terhadap negara... agar menjadi pengajaran kepada pengganti selepas nya dn ahli politik yg lain...
    mereka pembuat dasar tp mereka yg curang.... blog akj tdak boleh diterima kalu itu cara nya

    BalasPadam
  9. By now pun kita dah tahu mana pemimpin umno yg boleh diketengah dan yg mana patut direhatkan. Yg busuk busuk tu kasi reput....buat malu negara je ada pm penipu.

    BalasPadam
  10. Tahu tak semuanya adalah ketentuan Allah.
    Tidak semua yang kita rancang akan menjadi.
    Cerita pasal Zimbabwe ni dari zaman Mahathir lagi, siap ada yang mengatakan Mahathir dan Mugabe tu adik beradik lagi.

    Najib mesti turun tapi sebelum nak mengatakan Malaysia ni teruk sangat macam Zimbabwe; sila pandang dulu atas bawah, kiri kanan. Thailand, Indonesia, Filipina, Vietnam, Myammar etc. Tanah tumpah darah inilah yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kekalkan Najib.. dia tak perlu turun ikut suara2 dajjal bertopng manusia ini
      Sampai masa kita ikut sistem amalan UMNO yg berhemah, jangan ikut amalan KURANG AJAR Tun Mahadey yg melawan pemimpin, menjahanamkan UMNO sehingga di haramkan dan menjadikan UMNO lubuk wang bg anak2 dan kroni2nya dr bangsa melayu sekerat dua dan Cina berkerat2.

      Ada paham?

      Padam
  11. Saya orang kampong. Saya berasa hairan juga kenapa Najib harus letak jawatan. Beliau adalah Perdana Menteri yaag sah sehingga pilihan raya akan datang. Beliau tidak ada melalukan apa apa kesalahan. Ini telah dibuktikan oleh siasatan SPRM dan Ketua Odit Negara. Ini cuma desakan pembangkang dan veteran UMNO yang cemburu kepada beliau dan ada niat yang tersembunyi. Teruskan berkhidmat dan buktikan kepimpinan Dato kuat. Saya lihat akar umbi UMNO tenang dan tidak termakan fitnah, tidak kelam kabut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah sedar diri tu orang kampang baguslah , pi toreh getah diam diam tak perlu nak campuri urusan politik kalau dah berada ditahap "bangang politik"

      Padam
    2. ini dia puak2 angkuh dr kumpulan2 elit mamak dan ketom.
      mereka hina org2 susah..org2 kg yg dpt rezeki halal..
      mereka2 ini makan rezeki melalui wang2 haram.. hasil kerja politik kotor yg kunun ' tak bangang'

      wahai saudara orang kampung.. saudara jgn kecil hati dengan manusia2 tamak haloba angkuh spt LABU 8455 ini.. ini lah wajah2 yg menentang Najib

      maka lagi yakin kita Najib di pihak benar Insya Allah

      Jangan jatuhkan pemimpin yg banyak bantu org kampung.. jangan termakan fitnah2 jahat dalam blog. Allah Maha Mengetahui. Org baik tetap baik wataknya walaupun beratus kali cubaan menjahanamkan namanya..


      Kita org kampung yag syukur dgn apa di berikan.. sifat itulah menjadikan kita berjaya lahirkan anak2 yg berjaya.. anak2 yg lahir dr haprak2 politik yg hanya bergayut di celah kangkang bapaknya seorang bekas PM.. org2 ini tidak akan berjaya.. malah penipu besar dalam segala urusan..

      Berbanggalah saudara kita org2 Kampung yg cari rezeki halal dan dibantu ole kerajaan dan kita syukur Allah beri Rahmat NYA dan rezeki limpah ruah di berkati-NYA.

      Ameen!

      Padam
    3. Bila masa pulak ketua odit negara dah selesaikan siasatan pakcik??

      Padam
  12. Untuk makluman labu 8455 yang meletakkan UMNO dan BN pada tahap sekarang adalah oraadi jangan pandang rendah pada orang kampong.

    BalasPadam
  13. Blog yg paling takdak kerja lain melainkan mengadu domba dan fikir tamak dunia.. tadak langsung nk fikir cerita ketentuan Allah SWT, wktu skrg waktu brkerja, bina umat bukan nak cari jarum bertelagah

    Ini manusia2 berwatak Abu Lahab Abu Jahal zaman moden.. hati kotor busuk bernanah..

    Dgn pelbagai ujian menimpa umat Islam spy trus bersatu dan berbaik sangka blogger2 yg ditaja kumpulan Melayu Mamak Aties ini terus menjalankan kerja2 yg mandatangkan murka Allah SWT

    Dunia mana yg aman dengan kaedah menjatuh2kan pemimpin..melaga2kan puak2..??? sila jawab?

    BalasPadam
  14. Eh wah Eh wah sodap nya ya,?zahid ganti Najib ,rakyat nak terima ke? macam lah rakyat tak kenal dua ekok ni macamana .Sepanjang krisis ( sebut bala) 1MDB dua dua ekok ni bersikap menyelamat kan tengkok masing masing .Makna nya penjenayah VVIP boleh lepas ye kadir jasin? matematik mana yg hang pakai no?Kalau nak pilih zahid juga silakan !! tapi tunggulah PRU BN akan dibungkus ketat ketat dan di humbankan kelaut

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau sapa nak bungkus ketat BN? kau ni dajjal kiriman kah?
      Kau nak lawan ketentuan Tuhan kah?
      Atau kau nak nak ketrunan mamak kutty rampas kerusi PM itu baru kau puas hati?

      Siapa yg dipilih secara konsesus utk terajui kerusi PM kita terima.. selagi org itu tidak khianat mcm mamak dan ketom. Kalau khianat org2 mcm ini yg kita kena terajang keluar dr UMNO

      ada paham?

      Padam
    2. He he he ! khianat sapa dol ?khianat rakyat ke khianat idola kau?

      Padam
  15. Orang susah macam saya tetap mahukan DS Najib jadi PM. Dia banyak membantu rakyat yang susah. Contohnya pemberian BR1M.

    BalasPadam
  16. FITNAH TAK SUDAH SUDAH.....DAH TUMBOH TANDUK BELUM.....

    BalasPadam