Ahad, 11 Oktober 2015

Zeti Perlu Di Serang..!


Macai Penjilat@pengampu perlu bertindak untuk memburuk dan membusukkan Zeti..! Itu ialah ikrar taat setia yang perlu dilaksanakan sekarang..! Zeti dan Bank Negara merupakan ancaman..! Zeti dan Bank Negara sudah tidak dapat 'di remote' lagi..! Zeti dan Bank Negara sudah menjadi lidah rakyat..! Zeti dan Bank Negara sudah menjunjung titah Raja..! Ini bahaya..!

Itu sebab serangan perlu dilakukan...

Tindakan Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Seri Zeti Akhtar Aziz, mengarahkan 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) membawa pulang USD 1.8 bilion ke Malaysia merupakan satu tindakan merbahaya kepada ekonomi negara dalam jangka masa panjang.
Menurut kenyataan semalam, Bank Negara Malaysia telah membatalkan tiga kebenaran yang diberikan kepada 1MDB di bawah Akta Kawalan Pertukaran 1953 (ECA) untuk pelaburan luar negara berjumlah AS$1.83 bilion (kira-kira RM7.5 bilion pada kadar pertukaran semasa).
Bank pusat itu berkata dalam satu kenyataan bahawa ia juga mengeluarkan arahan di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 (FSA) kepada 1MDB untuk menghantar balik sejumlah AS$1.83 bilion ke Malaysia dan mengemukakan satu pelan baginya untuk tujuan ini.
Bagaimanakah Bank Negara boleh mengarahkan penarikan balik pelaburan di luar negara merupakan satu misteri kepada kita. Kamu sudah benarkan pemindahan wang sekarang kamu arahkan mereka pindahkan semula wang tersebut balik ke sini? Apa Bank Negara ingat pelaburan berbilion ringgit macam arahan pertukaran kerja pegawai kerajaan?
Jika ini dibenarkan berlaku ia juga boleh berlaku kepada mana-mana syarikat negara lain yang melabur di luar negara. 
Ayat perlu direka..! fitnah perlu diperkasa..!

Masaalahnya macai hanya boleh bermain ayat sebegitu jer la..! fakta takde, angka dan maklumat pun hilang entah kemana..!

Hakikatnya apa yang disebut dan dihujahkan oleh pihak Bank Negara tidak mampu disanggah..! Apa yang ditegur oleh pihak Bank Negara tidak pulak didatangkan bukti dan kebenaran..!

Yang mampu..ayat jer la..!

Tak gitu tak macai..! betul tak?

Lu FIkir La Sendiri!!!

71 ulasan:

  1. Habislah...kak mah dah jeling...macaii perlu jalankan tugas..segala jln cerita perlu direka..nek tempoyak..jgn ulang ayat sama..prOoOtT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah ted manoff aku nampak Zety penakutla..sepatutnya dalam pertuduhan itu ikut cakap engkau..mesti ada tuduhan terhadap rosmah..Rosmah kebas 2.6-1.8b jadi 800k..kan cantik baru genap 42B..setuju ted manoff..

      Padam
  2. Hancur.... bangkai nyamuk dan berbau,habislah 1MDB nak bergerak camna ni poket dah kosong.Arul lebih baik anda letak jawatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Arul is just the fall guy, Chairman Board of Advisors-1MDB is Najib, 1MDB under MOF - Finance Minister is Najib, MOF branch of Government - PM is Najib! Infact all roads to 'ROME' leads to NAJIB!

      Segala urusan diputuskan oleh NAJIB!

      Negara huru-hara NAJIB - ISA di Hapuskan

      Cina tsunami, Najib - I Love PM Ahjib Gor (GE13 paling teruk pencapaian tanpa undi melayu mungkin dah BUNGKUS)

      Cina terkurang ajar, Najib - beri banyak PERUNTUKAN dan Manja

      Cina kalah teruk, Najib - naik kan juga beberapa menteri dan timbalan

      Cina Evangelist bermaharajalela, Najib - isu Kalimah ALLAH dan Bible Melayu tiada ketegasan menangani isu sensitive

      Tukar AG, Najib - cantas PENDAKWAAN???

      Kacau perjalanan PAC, Najib - semua orang tahu dah...

      Ganggu SPRM, Najib - guna PDRM lah kira indirectly.....?

      Tukar DyDir SB, Najib - tidak sealiran dan komplot memfitnahkan Tun Mahathir???

      Tipu di Parliament, Najib - Cash jadi Assets jadi UNITS??? Urusan BNM untuk membawa balik wang menyusahkan???

      Pinda kenyataan (kira TIPU juga), Najib - menghalalkan kekata TIPU dengan PINDA???

      Donation yang diluar penerimaan AKAL, Najib - menghalalkan Corruption dengan ubahsuai DONATION??? WTF???

      1MDB tidak bermasaalah, yang kata, Najib - sekarang apa cerita semua terburai!

      Bukan pendek kata, panjang kata sampai tak terutus berjela yang membawa bencana hanya kerana kepimpinan yang,

      SOMBONG dan BONGKAK - tidak mahu menerima teguran dan nasihat secara berhikmah!

      Terus terusan berbohong hanya mahu menegak kan keburukan dan kesalahan yang sungguh TERSERLAH!

      Menyabitkan UMNO dan Cabinet yang tidak tahu menahu diperingkat permulaan dari segala BENCANA yang terburai sekarang,

      Memperkecilkan tahap pemikiran rakyat dengan terus menunjuk KUASA di Tangan?

      Memenjara rakyat prihatin dan yang bertindak dengan bertindak-balas menangkap di bawah akta yang masih boleh dipertikaikan!

      Woi, satu DUNIA nampak MALAYSIA menjadi negara PARIAH!!! Ringgit stabilise hanya kerana TPPA dipersetujui (walau belum dimeterai), dan ia sangat memberi tunjuk yang the Malaysian Economy is PAWNED to a stage. The government and cai Najib can say what they like but the reality is out there and the rakyat are a bunch of thinking people!

      Najib and his lickers, you can all go to the deepest of shit and the rakyat will not cry with your demise, that you can be guaranteed of!

      Padam
    2. Rakyat mana yg Najib perkecilkan? kalau pembangkang memang la tahap pemikiranya teruk...

      Bagi pembangkang hakim mestilah lim kit siang..apa yg dicakap oleh Kit siang kena dengar dan patuh..

      Bank negara tentulah tony pua..kalau Tony kata angguk semua angguk

      Peguam negara tentulah Rafizi...Kalau rafizi kata 42 B lesap semua angguk macam anjing gonggong tulang..... kata ya betul dan sahih...

      Ketua polis tentulah lim guang eng...kalau lim guang eng kata 2.6 B rasuah semua pakat jilat bontotnya...

      Berbeza dengan rakyat yg pertahankan perlembagaab negara....

      Kami menyokong kuat perlembagaan dengan hanya memberi ketaatan pada institusi kerajaan antaranya

      PDRM,SPRM,Bank Negara ,Peguan Negara dan Audit negara...Kalau nak suruh kami taat pada lim kit siang,lim guang eng,rafizi dan pakatan sorry la...

      Padam
    3. Kepada macai Najib, sila beri penjelasan mengenai RM 2.63 bilion a.k.a. USD 700 juta itu derma untuk UMNO atau derma untuk kerajaan?

      Tengku Adnan kata derma untuk UMNO, dia dan Bendahari UMNO tahu pasal derma itu kata Tengku Adnan, tapi pasal apa dalam Penyata Kewangan UMNO 2013 tak dicatatkan wang itu dalam penyata kewangan UMNO itu? Malahan Penyata Kewangan UMNO 2013 itu dah diserahkan kepada ROS, apakah Tengku Adnan, Najib dan Bendahari UMNO Ahmad Husni berniat menipu ROS ke?

      Tetapi kemudiannya Ketua UMNO Bahagian Kuantan Wan Adnan Wan Mamat kata wang RM 2.63 bilion itu adalah derma kepada kerajaan pula, katanya Najib yang beritahu dirinya dan juga 144 ketua bahagian yang lain dalam sebuah perjumpaan dengan Najib.

      Malahan tak lama kemudian Zahid Hamidi pun mencelah sama, dia pun kata wang itu adalah derma dari Arab Saudi untuk Malaysia kerana menghargai Malaysia mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan untuk melawan IS.

      Tak lama kemudian kerana ghairah sangat, Aziz Kaprawi Ketua UMNO Bahagian Sri Gading merangkap Timbalan Menteri Pengangkutan kata pula wang itu adalah derma dari Arab Saudi untuk Malaysia untuk melawan Yahudi dan DAP pula.

      Mana satu yang betul ni? Derma untuk UMNO atau derma untuk kerajaan Malaysia?

      Kalau derma untuk kerajaan Malaysia, mengapakah masuk dalam akaun Najib? Mana ada wang kerajaan boleh disimpan dalam akaun peribadi mana-mana individu, semuanya mesti dalam akaun kerajaan. Tapi pasal apa Najib boleh buat semua ini?

      Malahan kalau kata wang itu derma untuk UMNO, mengapakah tidak dicatatkan dalam Penyata Kewangan UMNO bagi tahun 2013? Malahan mengapakah masuk dalam akaun Najib? Malahan mengapakah Najib hanya buka akaun tu lebih kurang dalam 6 bulan sahaja lepas tu tutup? Malahan mengapakah Najib tak menyerahkan wang itu ke dalam akaun UMNO tetapi sibuk melarikan wang itu ke Singapura pula?

      Apa semua ni? Kepada macai Najib, sila berikan penjelasan, kalau sekadar merapu tak tentu hala, komen bodo piang macam orang tak pernah bersekolah, lebih baik diam sahajalah, kerana kebodohan kamu semua makin terserlah bila kamu semua sibuk menjilat 'cirit' Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. makin lama makin merepek blog ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blog mana?
      Kenapa?

      Pendapat aku, sudah masa MRR, arah Najib dgn segala mangkuk ayun 1MDB yg ada masuk mengadap.

      Panggil juga BNM, SPRM, Polis,ROS,AG, Tun M dan badan2 berkaitan utk duduk bersidang, berdepan2 bagi selesai isu besar ini.

      Jangan lupa buat live telecast dan sediakan hotline, supaya rakyat dapat bertanya dan mencelah secara direct tetapi tersusun.

      Rakyat tak mahu lagi dengar info dari pihak ke2 atau ke3, rakyat mahu direct news.

      Kita boleh tengok nanti siapa yg menggelupur atau terkucil.

      Siapkan juga, gari2, bas penjara, ambulan2 dan penggali2 kubor.

      Najib dan pengampu, ada berani ke?

      Padam
    2. Adzamm aku setuju...

      Paling bagus ikut perlembagaan Negara.Kita ada parlimen.PAC yg diamanah untuk siasat mesti ada telor..Ahli parlimen mesti lagi besar telo nya...

      Harap semua ahli parlimen berani macam Adzzan...tapi apa nak buat?????

      Adzamm apa nak buat nak harapkan Tony Puaka dia pun kaki kecing .......Nak harapkan Muhiydeen lagi teruk sembang kedai kopi...

      Adzzam aku cadangkan kau masuk bertanding bila menang jadi ahli parlimen ....kau gegarkan isu 2.6B.

      Kau buktikan 2.6B najib kebas dan rasuah,,Pastu jgn lupa Aadzam kau buat undang2 agar sapa2 minta derma terus dipancung..

      Ok Azaam semoga berjaya..sebelum lupa ada bukti rasuah bagi kat Tun Mahathir..tadi member call bgtahu tun Mahathir patah balik tak jadi report polis kerana takda bukti nak sabitkan Najib dgn rasuah...

      Tun M bgtahu kat member aku 42B yg lesap itu ada buktinya cuma buat masa ni tak boleh nak serahkan kat polis psal fotostate la..kertas A4..tak cukup besar ..insyaalllah lepas ni Tun Mahathir akan photostate kertas A3..tunggu ya...

      Padam
    3. Tanpa Nama11 Oktober 2015 4:03 PTG, berapa Selasa lagi Najib nak kemukakan saman terhadap Wall Street Journal? Malahan surat saman kepada Tun Dr. Ling Liong Sik dah dihantar ke?

      Macai Najib hanyalah jenis mentaliti kanak-kanak riang sahajalah, mana tau berfikir dengan rasional, hanya tau syok sendiri sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Bro Abu Bakar,
      Abaikan saja, Tanpa Nama 4:03 ni.

      Dia datang utk melalak je sebab blog dia tak laku.
      Buat pos kat blog, lepas tu sendiri jawab. Dia ni penyokong tegar Tungku Dapur Najib.

      Cakap bukan ada isi pun cuma akan putar balik hujah kita dgn isi2 lawak bodoh, kosong.


      Padam
    5. Adzzam....

      Aku dah belasah engkau kat atas itu jawab...kalau tak boleh jawab duduk diam2 jgn bising tau...

      Padam
    6. Ahaiii
      Itu bukan belasah namanya.
      Itu mcm bunyik langau je kat telinga aku, sembur ngan ridsect padam la.

      Apa cerita Arul Kanda ngan Najib ari ni.
      Dengar dah kena check mate.

      Minit mesyuarat 12hb 1MDB dah keluar, dokumen Jho Low, dokumenTIA dah keluar, arahan BNM suruh pulang balik US 1.83 b pun dah keluar.
      Banyak dokumen2 sulit 1MDB dah barai.
      Najib tunggu apa lagi, saman la SR.

      Rahman Dahlan kata 1MDB tak de masalah, tapi kenapa Najib mintak 6 bulan utk settle hal 1MDB.
      Hutang berbilion tu bukan masalah ke.
      Menipu BNM, bawak keluar US1.83b tu bukan masalah ke.

      Kenapa 3 ekor mangkuk ayun Najib masih menyorok tak balik2, mana Jho Lo, Faisal dan Suboh?

      Tu bukan bukti ada masalah ke, pegawai penyiasat nak tanya, belum cakap nak tangkap pun lagi masa tu, dah cabut lari.

      Hehehe...aku tak bising, cuma nak tanya.
      Aku tak pakai cerita2 dari member, yg sahih dah berlambak2, kau je yg tertinggal bas, kata wartawan la sgt.

      Padam
  4. Cai najib takut kebenaran....sbb tu kata blog ni merepek. Tp dia singgah juga baca....nak gelak...haha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendapat saya la isu sekarang memihak kepada pro Najib...

      Apa yg Bank Negara dedahkan bkn lah isu 2.6 B yg selama ini dikatakan Najib "sapu duit"..

      Serangan kepada Zety kerana selama ini geng2 pro tun Mahathir mewar2kan terdapat penipuan ,pengubah wang haram dan rasuah keatas 2.6B.

      Saya tidak meyokong mana -mana pihak sewajarnya geng tun Mahathir bersedia dgn fakta kenapa 2.6B adalah jenayah.Kegagalan Bank Negara dan SPRM membuktikan 2.8 B adalah jenayag memberi tamparan dan malu besar kepada Tun Mahathir dan pasukan bloggernya..Betul tak Tuan?

      Padam
    2. Habis tuu...2bilion tu jatuh dari langit kee..? Saya tidak meyokong mana2 pihak..ciss ni ayat macaii mohd najib..prOoOtT

      Padam
    3. Bila dah angkat sumpah sebagai PM , tugas sebagai Presiden UMNo jatuhno 2 , PM wajib menjalankan tugas sebagai penjawat awam. Adalah salah bagi penjawat awam menerima derma. Mengikut akta pencegahan rasuah adalah menjadi kesalahan penjawat awam menerima derma dan pemberian.

      Padam
    4. Alhamdulillah ted manof dan anon 310 ada bukti kukuh..

      Harap bagi secepat mungkin kpd Zety yg bingai ini..ada ka patut isu 2,6B tapi dia punya macai sembang 1.83 B...

      Ted Manof dan Anon 310 yg asyik jadi warrior kat blog je..Ikut kata tun M pi balai polis berdekatan bawa bukti itu...jgn lupa bagi salinan kat macai Zety yg tau tido je...

      Padam
    5. Tanpa Nama11 Oktober 2015 3:54 PTG, betul tu bukan macam mangkuk sorang tu, kononnya pahlawan bugis, kononnya tak gentar, tapi bila Tun Dr. Mahathir dan rakan-rakan hadir ke program Nothing to Hide yang juga program untuk mangkuk hayun tu beri penjelasan mengenai 1MDB dan isu semasa, mangkuk hayun jenis bangsat sekor-sekor haram jadah tu larikan diri, hantar Ali Tinju menggelupur di luar pintu dewan sambil menjerit-jerit tak tentu hala, lepas tu Ketua Polis Negara yang dah jadi barua penyamun mangkuk hayun tu pun kata isu keselamatan, program Nothing to Hide dibatalkan, macam pundek sahajalah, tak gitu wahai Tanpa Nama11 Oktober 2015 3:54 PTG.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Tak abis lagi ke citer nothing to hide bakar oii?

      Padam
    7. Nak habis apa, Najib larikan diri, tak ada lagi pun Najib sanggup berhadapan dengan khalayak dan beri penjelasan, malahan kini tentunya Najib takut, dengan macam-macam kes melibatkan dirinya.

      Jawablah soalan dengan fakta, kalau sekadar nak beri komen macam bangsat haram jadah sekor-sekor jenis pemakan dedak belaan Najib, tak ada gunanya, low class. Biasalah pecacai pemakan dedak belaan Najib mana tau berfikir, tau merapu sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    8. Bakar2 fakta apa yg kau cakap ni..

      Kami pejuang2 negara hanya percaya berita dari kerajaan je la..Raja2 dah bertitah dengar pada kerajaan sahaja..

      Kami pejuang negara hanya taat pada undang2..kau faham tak ini?

      SPRM..kerajaan tak?
      PDRM ...kerajaan tak?
      Bank Negara ...Kerajaan tak?
      Audit negara..kerajaan tak?
      Peguan negara ...kerajaan tak?

      Abu bakar kalau kau minta kami percaya pada engkau atas dasar apa? kau kerajaan mana?

      Padam
    9. Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:48 PTG, ada aku minta kau percaya kepada aku ke? Ikut suka kau nak jadi barua bangsat haram jadah sekor-sekor jenis balaci pemakan dedak Najib atau nak jadi manusia sundal jahanam yang maruah boleh dijual beli seperti besi buruk, itu ikut suka kau, aku tak peduli pun.

      Taat undang-undang kepala pundek kau sahajalah, boleh kau jelaskan mengenai isu Datuk Hamid Bador, Timbalan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman yang dipindakah ke Jabatan Perdana Menteri di mana jawatan pun tak diwujudkan lagi, malahan unit di JPM untuk ditempatkan Datuk Hamid pun tak ada lagi, ini undang-undang lubang jubur Najib yang dijunjung oleh Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:48 PTG.

      Biasalah, kalau dah bodo piang jenis pemakan dedak tu, mana tau apa, otak dah rosak, segala neuron, dendron, dendrit, akson dalam kepala otak tu dah jadi biul sebab banyak sangat makan dedak dan dikontrol oleh Najib menggunakan CASH.

      Kepada orang macam kau ni, nasihat aku kepada kau, kau boleh pergi melingkuplah dengan menjadi barua belaan pemakan dedak jenis spesis haram jadah sekor-sekor yang bangsat belaan Najib, itulah maruah kau, lebih hina dari seekor lembu di tepi jalan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    10. Abu bakar kalau kenal baik Datuk Hamid Bador, suruh dia dedahkan penyelewengan Najib..

      Cakap dia jgn jadi dedak ayam Najib mesti berani ayam jatan macam engkau...

      Kalau ada bukti la...buat masa ni Tun Mahathir dah kata takda bukti...

      Padam
  5. Blog merepek ABITW yang kept harping at the BNM and ZOOM-IN on ZETI more like vultures! The ABITW blog used to be sensible in its writing but somehow along the way must have been hooked by the 2.6 Billion bate thrown at them! It sure is a lot of money and being a 'money' blog they must have thought even a 0.5% stake in the pie is a GOOD number to earn, is it not ABITW?

    BalasPadam
  6. Bank Negara hanya keluarkan arahan mengikut undang undang. Adakah sekarang Zeti akan di pecat dan Bank Negara di tutup? muahaha lanun lanun...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau aku geng Tun M dah lama aku pecat..aku lantik Abu bakar..dia banyak bukti penyelewengan..bodoh Zety ni kita sembang 2.6B duit derma dia sembang entah apa apa

      abu bakar kau rasa zety dah kena bayar tak?

      Padam
    2. Tanpa Nama11 Oktober 2015 5:07 PTG, sebab kau tu pemakan dedak belaan Najib, kau pengikut ajaran CASH IS KING, dengan CASH maka semua neuron deria dalam otak kau terencat perkembangannya, maka kau akan jadi barua belaan Najib dengan diberi habuan CASH atau jawatan, lepas tu dengan senang hati kau ikut segala telunjuk Najib, sampaikan Najib suruh kau jilat ciritnya pun kau akan jilat dengan penuh semangat selepas diberikan CASH.

      Manusia bangsat haram jadah sekor-sekor macam kau ni mana tau fikir, otak dah dikawal oleh Najib menggunakan CASH, pengikut CASH IS KING katakan, semuanya boleh bila diberi habuan CASH, maruah diri pun sanggup rendam dalam air longkang.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu bakar....adakah bekerja dengan kerajaan kepimp[inan Najib dikatakan makan dedak ayam?

      Abu bakar kalau kau rasa kami makan duit haram..kau perlu jadi ulamak dulu pastu minta kerja kat kerajaan UMNO .....jadi Ahli Majlis fatwa..baru boleh keluar fatwa...faham tak ini......engkau ingat ni kerajaan monkey ya..senamg2 nak kata kerja gomen makan dedak ayam...

      Padam
    4. Bekerja dengan kerajaan bukanlah makan dedak ayam, tapi menjadi barua belaan yang menjadi pemakan dedak Najib dengan memusingkan fakta, membuat cerita-cerita palsu tak tentu hala untuk sorokkan skandal jenayah Najib inilah yang menjadi pemakan dedak.

      Kau kerja dengan kerajaan ke? Kau sedar sikit, beza antara kerja dengan kerajaan dengan kerja menjadi barua belaan pemakan dedak Najib, pegawai atau kakitangan kerajaan adalah berkhidmat untuk negara, tetapi barua belaan pemakan dedak jenis haram jadah bangsat sekor-sekor belaan Najib bukannya bekerja untuk negara dan rakyat, tapi menjadi bangsat suruhan Najib, pengkhianat negara.

      Inilah yang saya katakan neuron otak macai pemakan dedak spesis bangsat haram jadah sekor-sekor belaan Najib ni dah lingkup, sebab banyak sangat makan dedak, banyak sangat dikontrol oleh CASH, sampaikan berkhidmat dengan kerajaan dengan menjadi barua suruhan Najib pun tak tau beza.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada

      Abu Bakar

      Padam
    5. Abu bakar..sebagai rakyat kalau kau ada bukti bawalah ke agensi yg diberi amanah..Tun Mahathir sendiri sudah akui beliau tiada bukti...

      Abu bakar...

      Negara kita mempunyai undang2 dan sitem..kita bkn duduk dihutan...Ada bukti maka tunjukkan bkn sekadar bercakap macam orang gila?

      Aku yakin la kalau engkau ada bukti bawa ke Tun Mahathir pasti Tun mahathir war2kan..cuma kau hanya ayam yg makan dedak ..kehulu kehilir kais maki makan malam...

      Sebagai seorang yg bekerja dgn kerajaan kami bekerja dengan amanah seperti mana ditintut oleh agama...Buat masa ni Najib dah serahkan isu ni kepada agensi yg bertauliah..Malah Raja juga suruh taat pada kerajaan....



      Padam
  7. Ted manof ni zombi..dia apa tau tv tk tngok.paper tk baca..yg dia hadam blog2 macam nilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak baca paper pun semua cerita indah2 ja buat apa....

      Padam
    2. Biasalah muhamad danial, jenis manusia seperti Tanpa Nama11 Oktober 2015 4:28 PTG golongan pengikut ajaran CASH IS KING, kalau Najib kata Tanpa Nama11 Oktober 2015 4:28 PTG ni manusia haram jadah sekor-sekor yang bangsat pun, mesti Tanpa Nama11 Oktober 2015 4:28 PTG melompat riang kegembiraan dan percaya bulat-bulat, dengan syarat beri CASH kepadanya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. danial apa khabar..rupa2nya kau kat sini ya..
      Marah kat kluang diamond ke?

      Aku suka danial sampai sekarang percaya Najib mengaku 2.6B masuk ke akaun peribadinya..Danial dia faham akaun amanah adalah akaun peribadi..bagusla dia ini...

      Padam
  8. tiba tiba je zeti jadi org jahat,yg disiasat takde ape ape ....nampak tak korabg bangkitkan isu 1mdb je ...teruk korang kena termasuklah zati....raja raja pun kena....hulubalang melayu takde sorang pun ke nak berarak protes ,raya kita ditegur jgn masuk campur urusan 1mdb...tak ke kurabg ajar mereja mereja yang tegur raja raja kita....mana kipidap...mana perkasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak buat mcm mana....duit dah bayar...nak tak nak kena serang la...Najib sendiri kata bukan aku kata....

      Padam
    2. Alamak patutla..geng tun m salah fahamla..Baca balik apa kata zahid...

      Zahid bgtahu apa yg Raja kata adalah benar kerana undang2 kita berpegang kpd pembahagian kuasa..kuasa legislatif..search kalau nak faham..

      Tak timbul engkar Raja la..cuma Raja tak berhak campurtangan dalam hal undang2..apa yg zahid nak fahamkan kat macai pembangkang kuasa peguam negara membawa pesalah ke mahkamah.

      .Jadi raja kata betul la ..Isu 1MDB perlu diselesaikan oleh kerajaan....

      Baca balik kat utusan dan bharian..Raja jelas bgtahu serahkan kpd KERAJAAN la..

      maksud kerajaan adalah PDRM,Bank Negara,SPRM dan Peguam Negara.
      aku harap geng Tun M kena faham ya..Yun M bukan kerajaan,,Beliau rakyat biasa je dan pencen...

      Padam
    3. Tanpa Nama11 Oktober 2015 5:05 PTG, Najib pun kena sedar juga bahawa USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO bak kata Tengku Adnan ataupun derma kepada kerajaan bak kata Zahid Hamidi, Wan Adnan Wan Mamat dan Aziz Kaprawi.

      Sesama sendiri pun keliru apa kejadah ni, sekejap derma kepada UMNO, bila dah tak boleh nak kelentong lagi, kata derma kepada kerajaan pula, mana satu yang betul ni?

      Patutlah Tanpa Nama11 Oktober 2015 5:05 PTG ni bengap sangat, sebab banyak sangat makan dedak, terpengaruh dengan ajaran sesat CASH IS KING yang dibawa oleh Najib Penyamun ini.

      Hoi bangsat haram jadah sekor-sekor belaan Najib sekalian, sila jawab, USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion itu wang derma untuk kerajaan atau wang derma untuk UMNO? Pasal apa Tengku Adnan cakap lain, Zahid, Aziz Kaprawi, dan Wan Adnan pula cakap macam lain pasal duit tu?

      Itulah nak kelentong sampai makan diri sendiri, jenis penyamun katakan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Alhamdulillah Abu Bakar ada bukti kukuh la...Alhamdulillah ini lah melayu terakhir yg dikatakan Tun M sebelum dia demam...

      Dia bgtahu member aku akan ada seorang rakyat yg mempunyai bukti kukuh bakal jatuhkan Najib..Tak sangka Abu bakar rupanya...

      Abu Bakar berita terbaru tau kan..tun Mahathir tak jadi la report polis...Bukan takut tapi bukti tak cukup indah la..

      Tun Mahathir negarawan mana standard 1.8B..Tun Mahathir paling cikai 42B...

      Kepada semua geng2 Tun Mahathir sila ambil pen dan kertas..Tulis semua apa yg Abu bakar habaq kat atas ini,,,pastu pi kedai mamak berdekatan ..buat selfie dan viralkan..Insyaallah kita bakal intergriti dan bijak macam Abu Bakar..

      Padam
    5. Jawablah pasal USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu, derma untuk UMNO ke derma untuk kerajaan? Pasal apa Tengku Adnan kata derma untuk UMNO tapi lepas Wan Adnan Wan Mamat, Zahid, dan Aziz Kaprawi kata derma untuk kerajaan pula? Mana satu yang betul ni?

      Kepada Tanpa Nama11 Oktober 2015 5:23 PTG, kau tu makan dedak banyak sangat, neuron otak kau dah rosak, dah dikontrol oleh Najib dengan menggunakan CASH hingga menjadikan kau pengikut ajaran CASH IS KING, dengan CASH semuanya boleh, jilat cirit Najib pun kau sanggup, akal fikiran dah hilang sebab CASH punya pasal.

      Macai Najib bodoh, Tun Dr. Mahathir tak pernah kata pun RM 42 bilion tu hilang, Tun Dr. Mahathir hanya kata 1MDB pinjam RM 42 bilion sedangkan modal berbayar 1MDB hanyalah RM 1 juta, pinjam sampai 42,000 kali ganda dari modal berbayar, itu yang dipertikaikan, lepas tu dalam RM 42 bilion tu, pada mulanya sebanyak RM 14 bilion tak dapat dikesan, kemudian berdasarkan laporan oleh 1MDB sendiri yang mengeluarkan data gambarajah pelaburan mereka, didapati sekurang-kurangnya RM 27 bilion tak dapat dikesan ke manakah wang itu seperti pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion di dalam Brazen Sky, GIL Fund, dan Aabar Deposit, tak diketahui dalam bidang apa dan di manakah pelaburan itu dibuat. Malahan sebanyak RM 6 bilion hutang warisan pembeliaan IPP, tak dapat dijelaskan, mengapakah 1MDB beli dengan hutang-hutang sekaligus, patutnya ditolak dari kos pembelian di mana hutang warisan itu adalah 50% dari kos pembelian IPP yang mana harga IPP yang dibeli oleh 1MDB adalah RM 12 bilion, tambah lagi hutang warisan RM 6 bilion jadi RM 18 bilion, urusniaga gila babi apakah pun tak tahulah sampai begini sekali.

      Kemudian wang yang dipinjamkan kepada Petrosaudi sebanyak USD 1.89 bilion melibatkan beberapa transaksi, 1MDB ni bank komersil ke? Apa kejadahnya beri pinjam kepada 1MDB pula? Itu sahaja pun dah melibatkan lebih kurang RM 5.67 bilion jika ditukarkan kepada nilai ringgit.

      Kepada macai pemakan dedak belaan Najib yang mengikut fahaman CASH IS KING, sila beri penjelasan mengenai perkara ini, kalau sekadar beri komen tanpa fakta, tak ada gunanya.

      Sedarlah semua.

      Salam ikhlas, salam perjuangan A Ba Ta, daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Abu bakar kesian engkau ..Punya la banyak kau ulas 2.6B akhirnya Zety sembang 1.83B..

    Kecewa aku wei..itu ari 42B syok la sikit banyak nak gebvang kira bankrap la malaysia.

    Pastu turun 25 B masih ok la lagi walaupun dah mula terbatuk..pokok tak bergoyang turun lagi kepada 2.6B..ini sudah angin satu badan..

    .Nasib ada Abu bakar panglima kita terus menerus memahamkan rakyat Tun M...

    Entah gila apa ke..jerebu je masuk jadi 1.8B..isunya salah type kat borang..

    Nak menangis aku..apa2 hal kepada Abu bakar teruskan perjuangan..Insyallah ada rezki hujung bulan 10 Najib turun je.......kita semua pakat minta Abu Bakar jadi Peguam Negara dan Ketua Bank Negara..mudah sikit bayar gaji pakai satu akaun je..

    Nak songlap pun mudah bkn apa zaman Tun M sekali songlap tak main la 2.6B...anaknya jadi org terkaya tak sampai 3 tahun..

    Aku cabar macai Najib siapa boleh kayakan anaknya dalam 3 tahun

    p/s..insyallah Tun M sedang karang buku bagaimana jadikan anak jutawan dalam masa 3 tahun,,,tunggu ya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama11 Oktober 2015 5:17 PTG, kau paut kesiankan diri kau, isu USD 1.89 bilion itu adalah melibatkan urusniaga 1MDB dengan Petrosaudi yang kononnya nak buat syarikat kerjasama, baru beberapa hari tandatangan dokumen perjanjian dah berikan USD 700 juta kepada Petrosaudi, lepas tu 6 bulan kemudian syarikat kerjasama itu dibatalkan, Petrosaudi tak pulangkan wang USD 700 juta yang merupakan pelaburan oleh 1MDB pun, malahan 1MDB siap berikan pinjaman lagi sebanyak USD 500 juta, lepas tu beri lagi USD 350 juta, kemudian beri lagi berberapa ratus juta USD lagi kononnya pinjaman murabahah kepada Petrosaudi. Dalam isu ini, 1MDB apa kejadahnya nak beri pinjaman kepada Petrosaudi? 1MDB ni bank komersil ke? Kes ini disiasat oleh Bank Negara Malaysia.

      Harapnya macai pemakan dedak belaan Najib yang bermentalitikan CASH IS KING dapat memjawab isu ini.

      Dalam isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion itu pula adalah wang yang entah dari mana entah yang dimasukkan ke dalam akaun Najib di AmBank, sekejap derma untuk UMNO, lepas tu bertukar pula derma untuk kerajaan, sekejap seorang tok arab yang ikhlas beri kepada UMNO, lepas tu bertukar pula Arab Saudi pula yang beri kepada kerajaan, tapi pasal apa masuk akaun Najib? Pasal apa tak masuk akaun UMNO kalau itu derma untuk UMNO? Pasal apa tak masuk akaun kerajaan jika derma itu untuk kerajaan? Pasal apa Najib larikan lebih kurang USD 650 juta wang itu ke Singapura? Pasal apa Najib tak serahkan wang itu kepada UMNO jika wang itu derma untuk UMNO? Pasal apa Najib tak serahkan kepada kerajaan atau sekurang-kurangnya dibincangkan dalam mesyuarat jemaah kabinet jika wang itu adalah derma untuk kerajaan? Kes ini disiasat oleh SPRM.

      Macai pemakan dedak belaan Najib yang mengikut ajaran CASH IS KING harapnya jawablah soalan ini, itu pun kalau bolehlah, tapi saya fahamlah, jenis pemakan dedak, lepas tu mengikut ajaran CASH IS KING pula, neuron otak mereka ni dah terencat tumbersarannya, segala dendron, dendrit, akson dalam kepala otak mereka dah jadi caca marba akibat banyak sangat makan dedak dan dikontrol oleh CASH oleh Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu Bakar aku faham perasan engkau...berjuang bagai nak gila ujungnya Zety sekadar kata ada masalah teknikal...

      Yang kita hendak unsur rasuah betul tak Abu bakar?
      Yang kita hendak Najib pelesap duit betul tak?
      Yang kita hendak duit derma itu penipu betul tak?

      Patutla gani patail senyap je..nak bawa kes malu la...

      Abu Bakar sekarang aku tengok engkau dah bersemangat semula.cuma dah kurang la plak..itu ari 2.6B lani1.89B.

      Abu Bakar kau kena faham rakyat hanya nak tahu Najib songlap ke tak ? faham tak?

      Kau ulas bagai nak gila sapa yg baca? rakyat kita hampir 28 juta tau...kau tulis agak2 la berapa juta baca?
      kalau campur dengan lipas ,semut dan ayam boleh la cecah 1.89 juta... itu pun Najib tak gentar...Najib UMNO sokong 3 juta.

      Maaf La Abu Bakar selagi kau memekak macam ini takda sapa nak dengar...cuma aku cadangkan...

      Kau jumpa Nurul izzah...kau fahamkan jalan cerita dan bukti 1.89B yg kau ada ni...Nurul izzah setakat Najib campak 2 B dia tak kisah la..Bapaknya DSAI banyak duit wooo...

      Jangan kau jumpa Muhiydeen..dia takda telor..Nurul Izzah ok dia confirm takda telor.

      Apa maksudnya?

      Abu Bakar sedar lah diri..Ahli parlimen pun tak hingin la citer warung kopi engkau...Danial boleh lah percaya..Siapa ahli parlimen yg percaya kat engkau? kesian aku kat engkau...

      Apa2 hal bacalah statement SPRM berkenaan isu 2.6b dan bank negara 1.83 B..

      Sebelum itu aku respek engkau jadi aku nak minta tolong la ...

      Cuba kaji 1MDB ni syarikat sapa ya..dengaq citer anak Najib betul ke?

      Padam
    3. Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:31 PTG, berjuang bagai nak gila tu lebih mula dari menjual maruah diri menjadi pemakan dedak belaan Najib.

      Dalam isu USD 1.89 bilion itu, mengapakah hingga kini 1MDB tak membawa pulang wang itu ke Malaysia? Apa dah jadi dengan wang itu sebenarnya? Apakah dari tunai dengan tak semena-mena berubah menjadi aset, lepas tu tak semena-mena lagi berubah menjadi unit dan akhinrya jadi habuk sahajalah?

      Pasal aku tulis berapa ramai yang baca kau peduli apa? Kau sendiri pun baca dan beri ulasan tahap longkang sahaja, biasalah macai pemakan dedak, mana tau apa, tak ada pemikiran, neuron, akson, dendron, dendrit otak dah rosak binasa sebab banyak sangat makan dedak dan dikontrol oleh Najib menggunakan CASH. Sebenarnya kau takut dengan ulasan aku, sebab tu kau nak buat reverse psychology terhadap aku, blah la dengan reverse psychology bodo kau tu, aku tak akan termakan dengan umpan bodo kau tu, kau tu bolehlah, dengan CASH, maruah diri boleh dijual seperti menjual besi buruk sahajalah.

      Kalau ahli parlimen tak ingin dengan cerita warung kopi saya ini, itu mereka punya pasal, ada saya kisah ke? Ahli parlimen pun bebal tak boleh jawab mengenai isu 1MDB ni, TPM baharu yang kononnya pandai pun dah jadi terlajak bodo piang pula beri kenyataan yang entah apa-apa setiap hari, dia sendiri tak tahu hujung pangkal, lepas tu menyalahkan orang lain pula. Isunya kini kita mau tau apa dah jadi dengan wang 1MDB yang dipertikaikan oleh rakyat.

      Aku dah baca mengenai kenyataan oleh SPRM itu, kalau sekadar derma, apakah derma itu untuk parti atau untuk kerajaan? Tengku Adnan kata derma untuk parti, Zahid Hamidi, Aziz Kaprawi, dan Wan Adnan Wan Mamat kata derma untuk kerajaan, mana satu yang betul ni? Kenyataan SPRM itu pun boleh dipertikaikan, cincai, malahan pendedahan oleh Mustafar Ali Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM II mengenai derma yang kononnya boleh diterima oleh Najib itu, kalau derma tu untuk parti, pasal apa tak diserahkan kepada parti? Kalau derma itu untuk kerajaan, pasal apa tak diserahkan kepada kerajaan? Malahan mengapakah wang itu dibawa keluar ke Singapura sebanyak lebih kurang USD 650 juta? Mustafar Ali pasal apa tak jelaskan mengenai isu ini? Berkemungkinan Mustafar Ali dah makan dedak yang ditabur oleh Najib, sebab tu dia berbeza dengan pegawai tinggi SPRM yang lain yang berhempas pulas menyiasat kes ini demi negara sedangkan Mustafar Ali pula berhempas pulas untuk makan dedak yang ditabur oleh Najib tanpa mempedulikan kepentingan ugama, bangsa dan tanah air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abu bakar baca lah utusan dan bhrian...

      Disitu Arul sudah jelas (isu tunai, asset,Unit.)..

      Masalah geng korang hanya harapkan berita dari pakatan dan media asing..inilah masalah kerajaan hari ini..Sikap segelintir rakyat yg tidak mahu membaca media kerajaan akhirnya menyusahkan negara...

      Berkenaan isu Derma bacalah kenyataan rasmi kerajaan dan menteri buat perbandingan dengan Tony pua..jgn terlampau percaya pada Tony Pua..payah kemudian hari...

      Isu cash is king hanya propaganda murahan Tun Mahathir...Bila mana isu 1MDB semakin jelas dan terang mengelupurlah maka diwar2kan cash is king....

      bila mana himpunan merah baru 1st time turun maka dikatakan semua dibayar...bila mana Rakyat sabah puluhan ribu memberi sokongan kpd Najib dikatakan sogok dengan duit...

      Cash is King hanya gula2 utk engkorang berjuang melawan najib sedangkan hakikatnya BRIM adalah fakta...kenaikan duit elaun kebajikan dari rm 300 kpd rm350 adalah fakta..kenaikan gaji sektor awam dan swasta adalah hakikat....

      Abu Bakar sabarlah hanya penghujung bulan 12 semuanya akan berakhir...Bila mana 1MDB dibawa ke parlimen semuanya akan terserlah..

      Kemarahan dan emosi tak kemana..Beri keyakinan pada parlimen...Apa gunanya pembangkang kalau tidak bersuara.ahli parlimen BN juga boleh bertanya agar isu ni bertambah jernih dan terang....


      Apa yg pasti IPP yg selama ni dikuasai kroni Tun Mahathir sudah kembali kepada Rakyat...

      Alhamdulillah doa Alyarham Ust Fadhil agar rakyat tidak dibebani caj berlebih elektrik terkabul walaupun beliau sudah pergi selama-lamanya..

      Padam
    5. Baca la utusan dan bharian??!!.. KAHKAHKAHKAHKAHKAHLAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHLAH!!!!!

      Padam
    6. kan aku dah kata bila aku suruh baca utusan ni la jadinya..sebab itulah aku katakan geng engkorang hanya percaya WSJ dan malaysiakini..itu aje dihadamnya...

      Insyallah bila geng engkorang baca je utusan faham la isu 1MDB kalau tak macam nilah sembang kedai kopi..ada yg jadi peguam negara..ada yg jadi ketua polis dan ada yg jadi Ketua hakim...

      Padam
    7. Ahaii
      Aku nak tanya sikit je.
      Dulu bukan main besar mulut Najib dgn pengampu2nya kata isu 1MDB ni tak ada kena mengena dgn kejatuhan nilai ringgit.
      Kejatuhan ringgit kononnya hanya dipengaruhi oleh sentimen luar.
      Ini terpampang dlm Utusan dan BH, aku ada baca.

      Baru2 ni, Zeti kata, kerajaan kena buat pencerahan isu 1MDB kalau nak lonjakkan semula nilai ringgit.
      Tapi kenyataan ni tak keluar pun dlm Utusan,TV3 suku dan BH.

      Sama juga dgn NASIHAT majlis raja2 supaya isu 1MDB diselesaikan secepat mungkin utk tarik keyakinan rakyat.

      Utusan dan BH serta TV3 suku pun langsung tak siar keputusan mesyuarat tersebut.
      Zahid pulak sesedap mulut mengatakan raja2 cuba campurtangan.
      Memang bahlol, Zahid tak paham2 fungsi raja ke atas kesejahteraan negara.
      Tanpa perkenan YDPA, Najib takkan dapat duduk sebagai Pee Mm sekarang.

      Kau pun sesuka hati nak tuduh Zeti kaki tidur.
      Kalau setakat blogger dan wartawan longkang mcm ko, tak usah la nak memperleceh Zeti yg dah 3 kali dapat pengiktirafan dunia.

      Kau pun asyik kata jangan dengar WSJ, SR ,The Edge dan media luar.Konon2nya semua menipu.

      Kalau menipu, saman ajelah. Buktikanlah. Kau ingat media2 ni takut.
      Kenapa The Edge dah dibebaskan?

      Kenapa Najib tak saman2 lagi WSJ?

      Mengapa Interpol tolak permintaan Malaysia utk tolong tangkap Clare Brown?

      Bila Najib nak saman LLS?

      Kenapa tak saman Tun M yg terang2 kata Najib mencuri duit?

      Kenapa Sosmakan Khairudin dan Mathias tapi tak Sosmakan Tun M kerana isu yg mereka bawak adalah sama?

      Kenapa Khairudin kena Sosma, adakah dia pengganas/ merancang keganasan?

      Kenapa polis Malaysia tak siasat2 laporan polis yg Khairudin buat?
      Apa jadi kpd repot polis yg dibuat ke atas Najib oleh beberapa org awam selain Anina?

      Ko makan dedak Najib banyak sangat, tu sebab hati dah hitam. Jangan hati anak bini kau pun jadi hitam dahlah. Aku tak nak tengok kau merayau2 sasau sebab anak bini dah cabut lari.

      Padam
  10. Nak rembat duit masuk dlm akaun sendiri... benda tak logik dah jdi semakin logik bila pembohongan itu diulang2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Usin kau sepupu ngan usai bolt ke?

      Yg bohong 42B sapa?
      Yg bohong 25B sapa?
      yg bohong 2.6B sapa?
      Bank Negara kata 1.8B je? kau ketinggalan keretapi ini..SPRM kata 2.6 B takda kes..ok lain clear...tahu tak citer ni?

      Padam
    2. Pasal RM 42 bilion tu, tak ada yang bohong pun, macai Najib saja yang spin, Tun Dr. Mahathir tak pernah kata pun RM 42 bilion tu hilang semuanya, tapi pertikaikan pasal apa sebuah syarikat yang modal RM 1 juta buat pinjaman sampai RM 42 bilion, 42,000 kali ganda dari modal asal.

      Pasal RM 25 bilion tu memang 1MDB tak boleh jawab mengenai pelaburan RM 15.4 bilion di dalam Brazen Sky, GIL Fund, dan Aabar Deposit, dalam bidang apa dan di manakah pelaburan itu dibuat. Malahan dalam isu hutang warisan sebanyak RM 6 bilion beli IPP tu, 1MDB sendiri tak boleh jelaskan apakah hutang warisan itu. Malahan dalam isu RM 2.63 bilion itu, Ahmad Maslan kata bodohlah Najib terima masuk wang itu dalam akaunnya, dan terbukti Najib memang bodoh kerana terima masuk wang itu, bukan saya mula kata, Ahmad Maslan yang kata dulu.

      Dalam isu USD 1.89 bilion itu mengenai pelaburan 1MDB di dalam syarikat kerjasama dengan Petrosaudi yang mana syarikat kerjasama itu dah dibatalkan sedangkan wang USD 1.89 bilion itu tak dipulangkan kepada 1MDB pun, segala unit aset tunai bagai yang dibohong oleh Najib dan Arul Kanda itulah.

      Dalam isu RM 2.63 bilion pula, kalau SPRM kata tiada kes, mengapakah masih disiasat? Malahan Ketua Pesuruhjaya SPRM dan Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM I pun tak pernah buat kenyataan rasmi mengenai isu ini, pasal kata tak ada kes itu kenyataan yang dibuat oleh Mustafar Ali Timbalan Ketua Persuruhjaya SPRM II sahajalah, derma konon, pasal apa tak diishtiharkan? Tak salah ke ikut undang-undang kalau tak ishtiharkan derma yang diterima oleh seseorang penjawat awam? Jawatan Perdana Menteri tu adalah jawatan perkhidmatan awam. Sila Mustafar Ali tu baca balik mengenai Peraturan Tatatertib penjawat awam yang mana segala hadiah atau apa-apa yang diterima oleh penjawat awam mesti diishtiharkan. Malahan atas kapasiti apa Najib terima derma tu? Kalau derma untuk UMNO, mengapakah Najib tak serahkan wang itu kepada UMNO? kalau derma tu untuk kerajaan, pasal apa Najib tak serahkan wang derma itu kepada kerajaan, malahan bawa lari ke Singapura pula, apa kejadahnya semua ni?

      Sila macai pemakan dedak belaan Najib yang mengikut ajaran CASH IS KING menjawab perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Wow hebat la Abu bakar ....modal rm 1Hutang 42B..bukannya lesap...faham2 aku abu bakar...

      Danial mana? KD mana? dan din turtle mana...KadirJasin sebelum aku lupa mana...sudah sampai masanya kau belajar ngan Abu bakar....Bukan lesap tau..

      Terima Kasih Abu bakar macam ni la ayam jantan...

      Padam
    4. Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:41 PTG, perjuangan untuk rakyat dan negara perlu diutamakan, bukannya jadi macam bangsat haram jadah sekor-sekor barua pemakan dedak belaan Najib, bukannya tau apa, komen bodo piang tak tentu hala, bila kita balas komen bukan tau jawab, merapu tak tentu hala sahajalah.

      Kepada macai belaan Najib jenis spesis haram jadah sekor-sekor yang bangsat, teruskan makan dedak dan dikontrol kepalal otak korang dengan CASH oleh Najib, jadilah pengikut ajaran CASH IS KING yang setia, kerana maruah anda semua hanyalah setaraf taik di loji kumbahan Indahwater sahajalah, tak gitu wahai Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:41 PTG? Sedarlah kalau nak sedar diri.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Abu Bakar bukan aku tak nak jawab..Zety la tak jawab..kau faham tak?

      Macam ni la

      bagai dedak ayam kau citer Najib sapu duit 2.6B..tulisan engkau tahap PT3 je..aku faham rakyat noreh getah pun faham...tak susah la nak faham...cuma yg tak faham Zety pemakan dedak ayam belaan Najib...betul tak Abu Bakar?

      Zety ni bingai tak faham2 tang mana Najib sapu duit betul tak Abu bakar...

      pssss.....abu bakar ingat dia ketua Bank negara dan peguam negara...aku cuma cadangkan je..alahai bakar2..syyy jgn bgtahu dia tau...

      Padam
    6. Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:57 PTG, komen kau pun menyerlahkan manusia otak bingai, sedarlah diri.

      Tulisan aku tahap PT3 ke UPSR ke, kau pedulia apa? Nampaknya kau sendiri tak boleh jawab apa yang aku tanya, pemikiran kau ni lebih rendah dari pelajar di tadika KEMAS sahajalah.

      Dalam isu USD 1.89 bilion itu, ada Tan Sri Zeti tuduh Najib samun duit itu ke? Dia hanya kata wang itu terlibat pengubahan wang yang tak mengikut undang-undang, dia minta perkara ini dibawa ke muka pengadilan, tetapi Peguam Negara yang juga bekas bendahari UMNO kelantan iaitu Apandi Ali pula buang kes sebab biasalah Apandi ni bukan ada fungsi pun, hanya jadi boneka suruhan Najib sahajalah.

      Kepada pemakan dedak jenis spesis haram jadah sekor-sekor yang bangsa macam kau ni, cuba kau ambil besi buruk di tepi jalan dan bandingkan dengan diri kau, besi buruk tu lebih berharga sebab boleh digunakan untuk bangunkan negara dengan diproses menjadi besi waja, tapi manusia pemakan dedak belaan Najib macam kau ni pula adalah pengkhianat negara, kerana CASH maruah diri boleh dijual timbang kilo sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. Lagi satu Tanpa Nama11 Oktober 2015 6:57 PTG, dalam akaun peribadi siapa yang ada sampai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion itu? Walaupun Tan Sri Zeti tak kata Najib samun wang itu, tapi faham-faham sendiri sahajalah siapa yang menyamunnya.

      Pasal USD 1.89 bilion itu, pasal apa hingga kini 1MDB masih tak dapat buktikan kewujudan wang tersebut? Sila berikan penyata bank kepada pihak berkuasa untuk disiasat, malahan sila bentangkan dalam parlimen mengenai untung rugi 1MDB di dalam sidang parlimen.

      Najib Run To Hide mana berani semua ni, pahlawan bugis konon, kembangkan layar tapi labuhkan sauh, lepas tu paksa kapal berlayar, jenis bodo piang macam inilah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    8. Abu Bakar macam aku kata la ayat engkau seronok didengar hakikatnya tiada nilai dan intergriti..Ingat Abu Bakar malaysia ada parlimen,,,,Tak lama lagi audit negara akan bentang di parlimen..

      Arul dah bgthu ada masalah cerita abis2 kat PAC...

      Cerita angka2 ni macam aku kata la rakyat tak nak sembang...yg rakyat nak tahu 2.6B Najib kebas itu aje..bukan 1.83B duit pelaburan ada faham?
      masalah pelaburan hanya berkisar pada masalah teknikal...yg rakyat nak tahu 2.6B lesap tiada dalam akaun itu aje...

      Abu Bakar sebagai rakyat malaysia kau kena patuh pada undang2...Bila mana Audit negara kata tunggu maka tunggu jangan jadi bodoh ...

      isu 1.8B yg diketengah oleh Zety pun ramai persoalkan kerana isunya bkn 2015 tetapi semenjak 2010...kerana itulah isu Zety tido diwar2kan.

      Isu duit derma masuk 2.6b dalam akaun pun dipersoalkan kerana duit sebanyak itu adakah Zety tido?

      Sebab itulah bila Zety mengatakan 1.8B maka isu 2,6B sudah terpadam..Rakyat himpunan merah semakin yakin dengan kepimpinan Najib.

      Bagi rakyat Bersih baju kuning seperti biasa jgn katakan 30B .........liwat pun tak percaya....

      Padam
    9. Ahaiii
      Jangan nak putar belit la.
      Duit derma 2.6b tu, SPRM masih siasat.

      Duit US1.83 b tidak pernah Zeti kaitkan dgn duit derma 2.6b tersebut.

      Dua isu yg berbeza dgn jumlah duit yg berbeza. Ada faham.

      Kalau kau kata Zeti kaki tidur kerana ia isu 2010 dan tak menyedari ttg duit US1.83b bermakna kau MEMANG MENGAKUI DAN MENYOKONG Najib serta barisan pengendali 1MDB telah melakukan penipuan terbesar terhadap BNM.

      Jika ini benar, aku tak kisah dan menyokong jika Zeti dipecat atau diambil tindakan kerana cuai.
      TETAPI penyamun2 dan penipu2 yg dikepalai oleh panglima dedak tertinggi ini juga MESTI dihukum kerana kesalahan mereka amat berat.

      Selagi Najib masih berada di kerusi jawatannya sekarang, ketelusan siasatan amat diragui.
      Sepatutnya, Najib perlu bercuti sementara semua siasatan dijalankan.

      Bila Najib nak jawab pasal 14 resolusi si Baju Merah?
      Aku nak dengar jugak apa kata Najib ttg desakan minta ISA dikembalikan.

      Lawak tersohor tu.
      Najib yg mansuhkan kemudian suruh dia kembalikan. Sampai sekarang panglima dedak tak jawab2.
      Mungkin 6 berbulan2 lagi kut baru Najib jawab.

      Padam
  11. Semuga Allah berikan kekuatan kpd Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu la geng...Puak2 anti Najib tak tahu Allah jaga pemimpin....Depa gunakan media asing lagi..tak abis2 zikirnya WSJ WSJ...Tapi Allah maha berkuasa Najib bukan sahaja kata puak2 ni kaki bising malah masa hari sukan Najib asyik senyum dan ketawa la...

      Padam
    2. Ini bukan soal anti Najib, tapi ini isu integriti, isu amanah, pemimpin kalau tak amanah, hancur negara ini.

      Sila macai pemakan dedak belaan Najib jawab soalan saya mengenai isu derma USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion itu derma untuk UMNO dari seorang tok arab yang bukan ahli UMNO ke atau derma untuk kerajaan dari Arab Saudi? Sila beri penjelasan.


      Sila macai pemakan dedak belaan Najib yang mengikut ajaran CASH IS KING menjawab perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu Bakar...
      Seperti yg kami katakan kami adalah pejuang kerajaan.Berpegang pada undang-undang dan perlembagaan.Mempertahankan tanah air berdasarkan keluruhan perlembagaan...

      Kau minta kami jawab isu 2.6B..bukankah Najib sebagai ketua kerajaan Malaysia sudah mengarahkan agensi yg diberi amanah menjalankan tanggungjawabnya?

      Intergriti dan amanah kah kami bila mendahului agensi? Kau siapa Abu bakar? untuk apa kami percayakan engkau?

      Ingat ya Abu Bakar rakyat yg bodoh boleh lah kau tipu tetapi rakyat semakin pandai...

      Dulu aku dah komen kat kadir jasin jgn asyik nak jadi "peguam negara" satu hari nanti kantoi..lihat keputusan pilihanraya kampus universiti..siapa yg menang?


      Abu Bakar ...geng2 engkau bila mai isu ikut serkap jarang je..semua nak balun akhirnya semuanya persepsi bila mana fakta datang maka hancurlah persepsi...

      Padam
    4. Hancur??!!.. perkara batil pasti akan menemui kehancuran..time tu kite tgk pejuang kerajaan ka atau pejuwang kera beruk!!

      Padam
    5. Pejuang kerajaan mempertahankan perlembagaan kini dan selamanya2nya..manakala pejuang beruk mempertahan undang2 rimba..

      Padam
    6. 8.59

      cer citer skit apa perlembagaan yang lu nak pertahankan?

      Padam
    7. bang baca kat atas itu nanti faham la apa yg kami pertahankan dalam perlembagaan..

      ini lah masalahnya geng Tun M jenis malas nak membaca tahu nak menyuap je...Minta maaf ya zaman bertongkat dah takda tau..sendiri mahu ingat..

      Padam
  12. 737.. (pembaca utusan dan bharian).. kalo ko komen kat blog kadir jasin.. pakai nama apa..beruk ternama ka??!!

    BalasPadam
  13. Kepada semua pejuang2 najib, buka minda dan baca" Arul Spins A Changing Story As We Publish More Documents He Can’t Deny!"

    Rujuklah mana2 perlembagaan. Birds of the same feather flock together. Since I am not in complicit with thieves. I will pursue the dream of having a cleaner PM in very near future.

    BalasPadam