Jumaat, 30 Oktober 2015

HOT ~ SPRM Akan Panggil Najib..!


Di laporkan

Walaupun dua bulan sudah berlalu, namun sehingga hari ini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) masih belum menyoal Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berhubung ‘derma’ RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun bank peribadinya.
Dalam jawapan bertulis kepada Hanipa Maidin (AMANAH-Sepang), Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Paul Low berkata kenyataan Najib akan dirakamkan apabila tiba masanya.
"SPRM juga ingin memaklumkan, setiap saksi atau individu yang berkaitan dengan kes ini akan dipanggil bagi tujuan siasatan.
"Setakat ini, keterangan perdana menteri belum lagi diambil dan ia akan dilakukan apabila tiba masanya nanti," kata Low dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat hari ini.
Beliau juga memaklumkan bahawa siasatan masih berterusan.
Soalnya bila???
Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. Statement dari macc ini saya langsung tak percaya. Sehingga ianya dibuktikan dengan tindakan, baru saya percaya.

    Maaf abu kassim, my respect for you has gone down to the drain. You are no different from Arul The Liar and Najib NTH

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Statement dari macc ini saya langsung tak percaya. Sehingga ianya dibuktikan dengan tindakan, baru saya percaya."

      Selagi tindakan ini tak berlaku, selagi itu saya perpegang kepada pendapat bahawa berbagai pihak sedang melakukan cover-up untuk mempertahankan penyelewengan Najib.

      Padam
  2. Sokong.

    Akan, akan, akan...dah nampak se akan2 sama makan dedak yg ditabur Najib.

    Kalau org awam, tak sempat pagi dah kena heret ke mahkamah dah.

    BalasPadam
  3. hebat ananimus dan adzzam diatas... nak soal dalam undang-undang salah ke terima derma politik... tak ada satu pun undang-undang kata ia salah... sprm dah sahkan dana ini merupakan derma dari timur tengah... dan bukan duit dari 1MDb... SO APA MASALAHNYA??? Kelahap sgt ke pembangkan and macai nk sudit tu... one more thing... sibuk tanya fund derma politik UMNO... fund politik pembangkang dari mana??? ce cari ce google... at least umno dan Najib dari Saudara seislam kita... pembangkang??? menkebulur duit CIA yahudi dan fund amerika...

    macai 2 ekor diatas ni MACAM pernah jadi ketua pengarah SPRM kut... macam hebat sangat tahu SOP SPRM macam mana sebab sibuk persoal cara SPRM bekerja... kalau fact dan siasatan tak lengkap nk panggil buat apa??? buat sembang2? or buat tuduhan melulu dan palsu??? paksa dan seksa bagi mengaku??? ingat cerita TAMIL or FILEM 007 ke???

    Jus watch out tuduhan "makan dedak dutabur najib" kalau tidak benar boleh membawa kau berdepan 'lawsuit' jelas menuduh Abu Kasim pengarah SPRM... dan menanggung dosa besar membuat fitnah!!!

    Tuduh org pembohong... mana fact dan buktinya... jus dengar cakap2 najis pembangkang nak terus percaya??? Jelas 1MDB dan arul dengan berani dan menjawab tuduhan... masalahnya otak macai yg kena liwat lebih percaya cakap bohong dan fitnah pembangkang...

    Kesian blog ni x ada modal dah... fund dah makin kering... sampai modal "murahan" pembangkang pun kau jilat semata nak membela munafik YIDEN dan MADER mudah lupa... apa betul sgt ke apa depa buat... sembang merata tapi suruh bawa bukti dan lapor polis TAK BERANI... yang ada hanya tuduhan dan cakap-cakap... dedahkanlah bukti pada public... tak berani sbb mereka pun hanya dengar2 dan terpengaruh cakap tokey cina yang sebenarnya bertindak begitu kerana marah biz kena ambil dengan 1MDB...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ProOO00ootTt..

      Padam
    2. Open mind... bole jelaskan peranan jho low dlm 1mdb?.. org yg tak sokong 1mdb ngko kate takder fakta..cer tulis fakta ngko ttg jho low..

      Padam
    3. saya persoal kenapa dimasukan kedalaam akaun peribadi? kenapa tidak dimasukan keakaun umno..kes ni dah lama berlaku kenapa bila terbongkar baru kata duit derma?..kemana duit tu pergi sekarang?

      Padam
    4. contoh seorang pegawai daerah terima duit dari sesaorang dan dibank in keakaunnya..apakah duit itu rasuah atau derma?
      fikirkan lah wahai beruk beruk najib

      Padam
    5. Open mind

      Kat SPRM masih ada rakaman video Najib berucap pasal duit derma politik.

      Dia kata, duit tu mesti masuk akaun parti utk elak salahguna dan penyelewengan.

      Dia tambah lagi, mesti ada rekod duit keluar masuk supaya senang diaudit tiap hujung tahun.

      Tapi apa Najib buat dgn 2.6b.
      Dia sendiri cakap tak serupa bikin.

      Kalau bukan WSJ yg bogelkan pasal duit tu, sekor makhluk pun tak tau, Najib salah sorang yv terkaya di Malaysia.

      Tapi Najib bijak, siang2 dia dah counter dgn pelbagai bukti yg tak boleh dipersoal oleh mana2 agensi penguatkuasaan.

      Paling cerdik, Najib alih isu derma peribadi menjadi sumbangan utk Umno.
      Tak pasal2 Umno diheret utk lepas tengkuk Najib.

      Bila ahli mintak bukti2, rekod2 penggunaan duit, terus dia kata, pak Arab tak mahu semua tu ditunjuk kpd umum.
      Semua mesti dirahsiakan.

      Sebelum bajet 2016, Azalina pulak tambah rencah, dia kata kerajaan akan jawab pasal 2.6b.

      Tak pasal2 kerajaan pulak diheret dlm isu 2.6b.

      Yg dapat duit siapa?
      Yg punya akaun siapa?
      Kalau jawapannya Najib, kenapa kerajaan yg kena jawab?

      Sejak bila kerajaan BN istihar duit 2.6b tu ada berkaitan dgn kerajaan?

      Ada bukti ke, duit ini diguna utk perkara2 yg melibatkan kerajaan?

      Jika benar, APA STATUS DUIT INI SEKARANG?

      Adakah Najib masih berhak ke atas duit tersebut?

      Jika benar kerajaan terlibat, mengapa duit tersebut tidak diserah kpd perbendaharaan?

      Open mind...

      Ini semua alasan cari penyakit, cari mati drpd Najib dan juak2 pengampunya.

      Rakyat tak persoal kalau bukn Najib sendiri yg buka pintu kpd pelbagai persoalan yg banyak tak berjawab sampai sekarang.

      Ada rakyat mintak duit tersebut?
      Ada mana2 parti yg minta duit tersebut?

      Kecuali Datuk Shahrir yg mengaku terima 1 juta kononnya drpd duit 2.6b.

      Menteri2, wakil2 rakyat, ketua2 bahagian, cawangan2, tak ada seorang pun yg mengaku ada terima duit drpd Najib yg berpunca drpd 2.6b.

      Bila ada yg menyoal mesti Najib dan penjilat kata, haaa.... dia ni puak pembngkang, anjing DAP, budak Tun, dah makan hasutan dsb.

      Atas sikit, bila rakyat mintak Najib letak jawatan dikata rakyat nak guling kerajaan.

      Sampai bila Najib dgn pengampu nak hidup dlm penafian.

      Penafian yg langsung tak diterima akal, yg akhirnya menjadi bahan lawak di mana2 sahaja.

      Apa kesudahannya ?
      Bila?

      Padam
  4. Kesian open mind.......

    ..................keep on believing in fantasy i/o reality, choosing falsity i/o truth and reading fictions i/o facts.

    BalasPadam
  5. Tunggu hari selasa 29 februari.

    BalasPadam
  6. Aku tidak nampak apa kesalahan PM Najib. MIthalnya aku terima wang derma dari seseorang dan dimasukan kedalam akaun peribadi aku dan aku mengenali penderma tersebut, maka aku boleh buat apa yang aku suka dengan duit u, dah jadi hak aku. Kenapa ada ramai anjing menyalak di sana sini termasuk dalam Parlimen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam ni rupanya macai punya pemikiran kata bodo nati marah wakakaka

      Padam
    2. Macam ni rupanya macai punya pemikiran kata bodo nati marah wakakaka

      Padam
  7. Tanpa nama 12.12,

    Seorang penagih adadah kan tidak dapa bezakan yang baik dan tak baik. Sama juga dengan seorang penerime dedak, sukar melihat yang hak dan yang bathil.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  8. Beruk betuk macai najib ni memang akai x da,tahap cuci jamban atau mandi babi boleh lah.Nak pertahan ketua perompak,penyamun buàt apa....cerreet muka sekali

    BalasPadam
  9. SPRM NAK PANGGIL SI PENYAMUNRM2.6 BILLION UNTOK BERBINCANG MCM MANA PUTAR BELIT DAN SOROKKAN DUIT TU

    BalasPadam