Selasa, 27 Oktober 2015

Dengar..! Dengar..! Dengar..!


Patut la bertumbuk orang ramai berebut mendapatkan naskah suratkhabar mereka pagi ni..! Ada berita sensasi rupanyanya..! 

Jangan main main weii..! Orang lain lu boleh langsi tapi abang Taj lu jangan main main bro..!

Itu baru buka sikit jer langkah tu..! Belum buka langkah seribu lagi tu..!!!

Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu percaya dan yakin dengan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana setiap pemimpin memiliki cara dan corak kepimpinan yang tersendiri.
Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman semasa memberi peringatan ini berkata bekas timbalan perdana menteri itu juga tidak seharusnya mengungkit perkara berhubung sokongannya kepada Najib.
"Kita sebagai orang di bawah, sama ada berjawatan, ahli biasa atau penyokong, kena menyesuaikan diri dengan pemimpin, kita pengikut, takkan pemimpin nak ikut pengikut.
"Sebagai ahli (UMNO), kita kena ada keyakinan dan kepercayaan kepada pemimpin, kalau rasa tak boleh berbuat begitu, maka bolehlah mengundur diri supaya tidak terasa ada masalah antara kita dan pemimpin," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, Isnin.
Itu lah masaalah dengan pemimpin hari ni..! Walhal mereka dapat berada diatas kerana diangkat dan diletakkan oleh rakyat yang mereka kata orang bawahan tu..! 
Sedikitpun tidak dan gagal memahami punca dan kenapa rakyat yang selama ni menyokong dan meletakkan kepercayaan bertahun tahun kepada pemimpin tiba tiba berubah hati?
Tiba tiba rakyat marah? tiba tiba rakyat benci? tiba tiba rakyat bersatu hati menolak?
Muhasabah diri la..! Jangan terus menyalahkan kawan kita yang tiba tiba 'dingin' terhadap diri kita..! Mungkin perubahan diri kita sendiri yang menyebabkan rakan kita tadi bersikap sedemikian rupa..!
Rakyat hanya memberi reaksi..! Respon kepada apa yang sedang melanda negara..!
Takkan segala yang membelenggu negara sekarang ni boleh diselesaikan dengan pecat, bubar, buang, pindah, tangguh dan bertempoh..???
Cuba abang Taj pergi urut lutut dulu..! Mungkin elok sikit lepas ni..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. Sorry tajudin...u r no leader at all but an arsehole.

    U have no credibility and integrity and dah dibangsatkan.

    Love to see u after pru14....hihihi

    BalasPadam
  2. Kepercayaan pada pemimpin bukan boleh di buat buat....kami tak pertikai cara najib mentadbir...tapi kes 1 mdb ni menghakis kepercayaan kami sebab tiada penjelasan yg jujur....rasa mcm kena tipu bulat2 aje...jauh disudut hati kami masih sayangkan umno...tapi ...entahlah sukar menerima penjelasan 1mdb...tak yakin langsung...akhirnya ketua cawangan pun kami pandang serong...semuanya seolah makan duit...dan gila kuasa.

    BalasPadam
  3. Ada masanya orang akan teringat-ingat akan perkara yang telah berlalu: "kenapa dulu aku tak pertahankan si polan dari dijatuhkan walhal dia perlu dipertahankan, yakni kalau aku ambil pendirian yang betul -- pertahan ketua darjah aku dulu -- aku tak perlu menyesal sebegini." Dan kalau hari ini muncul situasi seperti itu (situasi rakan hendak dijatuhkan) sudah tentu ia akan dilihat sebagai satu peluang keemasan untuk buat betul (pertahankan rakan). Dengan itu apa jua ingatan-ingatan negatif dapat dikurangkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro ni bukan sekolah dan darjah, ini negara dan rakyat sesalan yang amat sangat mungkin terkesan pada siapa yang terbabit ,apatah lagi orang yang diharapkan memimpin negara sekarang lebih buruk dan banyak musibah dari yang lalu sudah tentu bukan senang nak dikurangkan dengan mudah.

      Padam
    2. Roslan,

      memang betul ini bukan soal sekolah dan darjah. ia hanya metafora. dan kalau kau gantikan ketua darjah dengan Predecessor; dan Rakan dengan successor, kau akan faham lebih lagi.

      Padam
  4. "kita pengikut, takkan pemimpin nak ikut pengikut."

    Sedikitpun tidak dan gagal memahami punca dan kenapa rakyat yang selama ni menyokong dan meletakkan kepercayaan bertahun tahun kepada pemimpin tiba tiba berubah hati?

    Nasi tambah...maksud tajudin tu rakyat harus
    patuh apa yang najib cakap (najib : ini kapten kapal bercakap....kapal yang sedang belayar berjalan lancar...padahal kapal dah senget sebelah berpusing pusing tak pergi ke mana...tunggu masa nak tenggelam....bila dah kritikal kapten kapal yang terjun dulu senyap2 menyelamatkan diri sendiri meninggalkan anak2 kapal)

    Itulah najib!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama27 Oktober 2015 5:39 PTG
      Betullah tu. Kalau dah sauh dilabohkan dan layar dikembangkan nak kemana lagi? Kena tunggu masa untuk terjun. Nak kena ikut pemimpin konon. Kalau pemimpin terjun gaung nak ikut jugak? Cuba pemimpin tunjukkan caranya macamana nak jadi senang dan kaya raya macam pemimpin. Kslau takat berbohong tak payahlah nak ikut. RM2.6b macamana? Zahid cakap nah jumpa penderma Arab. Kenapa najib tak jawab sendiri?

      Padam
  5. Ini dinamakan menyokong membabi buta...walaupun pemimpin lemah tetap beri sokongan?...kalau begini pandangan seorang pemimpin takpayah diadakan sebarang pertandingan dlm umno...kesian akar umbi umno... Mungkin ada Yg berpotensi menjadi pemimpin simpan saja sahingga pemimpin atasan berundur dulu

    BalasPadam
  6. tajudin, kau memang paria.kalau hendak mengampu biar berpada2,jangan sampai engkau di lihat macam anjing kurap. kalau standard macam kau dekat lorong hj
    taib KL ramai boleh jumpa. pada aku engkau adalah satu2 spesis yg memualkan dan memalukan malaysia. kalau nak bandingkan kau dgn tun M belum masuk gelanggang kau dah tercirit dalam seluar.aku cadsngkan kau pergi buat botok supaya dapat ubah muka kau macam penyamun tarbus danberok

    BalasPadam
  7. Panggil semua ahli umno adakan mensyuarat tergempar bagi memilih siapa yang patu duduk disinggahsana bagi mentabir umno.Yang duduk ampu sangat buat apa,jadi gentalmen sikit,biar ahli membuang undi lepas itu dah habis tutup mulut.bercakap /jawapan yang tak masuk bakul langsung.

    BalasPadam
  8. lu kasi panas....hari2 kasi api. tu sebab rakyat naik angin. wa sudah tau taktik madey. ini bukan sebab 1mdb punya pasal. ini pasal najib tak ikut cakap madey. sudah2 la.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. atau sbb PM2 ikut cakap PM1 kott...

      Padam
    2. ini satu lagi penjilat tegar.habis licin mencirit na*ib kau jilat.orang cerita lain kau lain cerita
      bangang betul

      Padam
  9. Nak berdalih lg 8.41... Memang lah Najib tak ikut nasihat tun untuk Kebaikan negara...Najib ikut cakap kak mah je...pencuci ikut ckp Najib bulat2... 1 mdb adalah segalanya n ditambah dgn 2.6 n 2 m kak mah ada...persoalan tak dijawab... Fitnah fitnah fitnah...saman tak jalan juga...barulah namanya... Ckp Punyalah garang tindakan hampas







    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro 8.56

      "Fitnah fitnah fitnah...saman tak jalan juga.."

      Ohhhwwww baru teringat...cakap nak saman tun ling leong sik aper citer?

      Padam
  10. teman org pasir salak teman kenei sgt si taajudin nii....kaki ciom. tgn rosmah mmg laa

    BalasPadam
  11. Teman org kualo,sedara sedara banyak kat pasior salak.banyak yg x gemor dgn taj ni.samseng kpg dusun katanya.banyak duit tabor nak menang pru dulu.bela samseng samseng kpg.

    BalasPadam
  12. Tajuddin orang kg gajah, ketua pemuda perak suatu masa dahulu. Six million dollar man. Sama kg dgn bomoh Ibrahim Zain yang cari mh370 guna kelapa tu. Tak duduk kg dah lebih 30 tahun tapi jadi wakil rakyat kg gajah. Dengor cerite sebok nak naikkan anak dia jadi ketua pemuda umno bahagian. Tun M tak bagi anak2 masuk politik masa dia berkuasa tapi Tajuddin beria2 nak letak anak dia dalam umno bahagian. Cer tanya Tajuddin betui ke tidak cerite anak dia ni. Jangan nak lempang teman pulak, karang belum sampai pelempang tu penumbuk dah kena dulu. Hehehe.

    BalasPadam
  13. aaate betoi sesangat ler tue...mmg betui pon..bkn semenggah sgt si tajuddin ni....

    BalasPadam