Jumaat, 16 Oktober 2015

Khaled Nordin Bikin Panas Lagi..!


Sejak menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Johor, Khaled Nordin seakan tidak dapat berhenti dari memperincikan segala idea dan pandangan yang mungkin sudah lama bersarang didalam pemikiran beliau..!

Itu sebab sebagai MBJ dan Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Khaled sentiasa mendepani akal pemikiran dan memimpin gerak langkah rakyat, kakitangan kerajaan, ahli serta pemimpin UMNO Johor..! 

'Kalau tak betul betul bersedia, susah kita nak beta ayat Khaled' kata seorang sahabat yang menjadi orang kanan pemimpin utama pusat yang pernah satu forum dengan Khaled..! 'Ucapan bernas dari seorang pemimpin' sambung sahabat tersebut..!

Minggu lepas Khaled telah menubuhkan Badan Pemikir Bait Al-Amanah dan merasmikan Seminar Merekayasa Perjuangan Dan Memahami Pemikiran Pendiri Bangsa UMNO Johor..!

Sememangnya idea dan gerak kerja begini lah yang sangat sangat diperlukan bagi pemimpin UMNO hari ini..! 

Buat kerja..! dekati rakyat dan ahli..! Atur strategi..! Bukannya cuma tahu mencium tangan dan menunggu di kaki tangga kapal terbang..!

Layan...


Sesungguhnya UMNO Johor bertuah dipimpin oleh pemimpin seperti ini..! UMNO Malaysia sebenarnya memerlukan lebih ramai Khaled Nordin bagi menggerakkan usaha memartabat parti keramat agar dapat terus berkhidmat dengan mendapat mandat rakyat..!

Khaled perlu disokong dan didokong untuk terus 'memanaskan UMNO'..! UMNO perlu dibugar dan disegarkan peranannya..!

Semoga usaha murni ini akan membuahkan hasil dan semoga kerja baik ini dapat dicontohi oleh UMNO negeri yang lain..!

Tak pun ianya mungkin boleh digerak mula oleh UMNO Malaysia sendiri..!

Itu pun kalau reti mengiktiraf ler..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

64 ulasan:

  1. Balasan
    1. Muslimin sebut "Allahu Akbar"

      org munafik sebut 'takbir'..ini belajar dr Mat Sabu kot

      Padam
  2. Tahukah Anda, Semua Projek Penswastaan Zaman Mahathir Gagal!!

    (Dicatat oleh Pena Dari penadaritanahmelayu.blogspot.)


    BACA..BACA..jangan jadi MACAI Keling yang KAKI SPIN MENIPU...SEMUA MAU TARUH NAJIB!!



    Generasi muda hari ini mungkin tidak mendengar lagi nama-nama seperti LLN (Lembaga Letrik Negara) atau STM (Syarikat Telekom Malaysia). Ini tidak mengejutkan kerana kedua-dua syarikat tersebut yang dulu terletak dibawah kerajaan, telah diswastakan dibawah dasar penswastaan yang diperkenalkan pentadbiran Perdana Menteri ke-4, Tun Mahathir Mohammad.

    LLN kini dikenali sebagai Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan STM sebagai Telekom.

    Syarikat penerbangan nasional negara, MAS juga tidak terlepas dari diswastakan cuma namanya tidak bertukar seperti mana LLN dan STM.

    Termasuk di bawah dasar penswastaan ini juga ialah pembinaan infrastruktur seperti lebuhraya yang sepatutnya menjadi tanggungjawab kerajaan, tapi dipindahkan kepada pihak swasta untuk melaksanakannya dan kemudian syarikat swasta tersebut akan diberikan konsesi untuk mengutip tol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untungnya pada waktu itu, kerajaan berjaya mengurangkan beban kalau menguruskan syarikat ini secara langsung. Lebuhraya juga kerajaan tak perlu keluar duit untuk membinanya kerana tugas itu akan diambil alih oleh pihak swasta yang dianugerahkan dengan konsesi.

      Antara contoh yang paling terkenal ialah Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) yang pada waktu berkenaan terletak dibawah syarikat Renong Berhad dibawah kendalian Tan Sri Halim Saad.

      Bagaimanapun, yang menariknya mengenai dasar penswastaan ini ialah, semua syarikat-syarikat yang disebutkan di atas, akhirnya diambil alih semula oleh kerajaan melalui pegangan langsung oleh Khazanah Holding Berhad, agensi dibawah Kementerian Kewangan.

      Ikut rekod, semua proses pengambilalihan berakhir pada tahun 2001. Dikalangan pembangkang, proses ini dikenali sebagai bail out untuk menyelamatkan individu pemilik syarikat yang dikatakan kroni kepada bekas Perdana Menteri tersebut.

      Renong Berhad selepas pengambilalihan dikenali sebagai UEM Group manakala TNB, Telekom dan MAS kekal dengan jenama masing-masing, cuma penguasaan syarikat kini terletak dibawah Khazanah.

      Padam
    2. Dalam erti kata lain, dasar yang dimulakan di zaman Mahathir, berakhir juga di zaman Mahathir. Gagal lah tu.

      Pentadbiran yang diterajui Datuk Seri Najib Tun Razak paling kesiannya kerana terpaksa menanggung semua beban kegagalan era Mahathir ini.

      Sepatutnya kalau dasar penswastaan ini berjaya dulu, kerajaan tidak perlu pening dengan harga tol nak naik atau turun kerana itu adalah terletak dibawah tanggungjawab syarikat yang mendapat konsesi.

      Tapi kini setelah semuanya dibawah kerajaan, maka mahu tak mahu, kerajaan juga yang terpaksa memikirkannya sehingga menjadi beban politik dalam pilihanraya. Itu baru satu contoh.

      Mahathir boleh senang lenang dan lepas tangan sebab sewaktu semua proses pengambil alihan ini selesai, dia sendiri pada penghujung karier dan akan bersara. Macam mana pun yang penting, lebuhraya di kawasan parlimennya di Kubang Pasu, tidak akan dikenakan tol sampai kiamat.

      Bijak tak?

      Sebetulnya ada banyak lagi, yang terus menerus menanggung kerugian pun ada (macam KTM). Tapi itu bahan untuk penulisan lain kalilah. Cukup buat masa ini.

      Padam
    3. YAA BIJAKKK... BIJAK KELING MENIPU berjuta rakyat Malaysia di zaman xde internet..

      lepas die pencen..die buka internet luas.. supaya jadi senjata untuk jatuhkan next pemimpin yg tak mau ikut TELUNJUK KAKI nya... BIJAK bukan??


      kah..kah..kah Madet Pariah.. geng PARIAH je yg masih sanggup menjilatnya!!

      Padam
    4. Jangan baca isu internet macam tu la...Bkn semua barangan yahudi perlu diboikot....Apa yg perlu geng tun m perjuangjkan mesti pastikan internet ada undang2....Ini tidak mudah sangat menipu dan pastu tk bertanggungjawab...

      cth bula ni Dinturle menipu hanya cerita mesyuarat pertama Arul yg ke 2 sengaja ditutup...persoalanya kenapa? mesyuarat ke 2 itulah Arul membetulkan isu unit dan cash...nampak tak cara geng Tun M menipu....Ingat ya padang masyar tak boleh tipu...

      Padam
    5. Sebenarnya kamu yang spin , cara kamu menulis dan isi yang kamu nyatakan jelas kamu baru bangun tidoq dan tak tahu apa pun.Apa yang kamu tahu hanya ikut dan terima , walau yang kamu terima hanya najis.

      Padam
    6. 9.17

      "Dalam erti kata lain, dasar yang dimulakan di zaman Mahathir, berakhir juga di zaman Mahathir. Gagal lah tu."

      Chai, apa yang gagal? Jika segala kemudahan telah tersedia, dan yang paling penting rakyat tidak dibebankan dengan kos kehidupan yang meningkat setiap hari berbanding dengan pemerintahan rejim najib hari ini.

      Padam
    7. 9.16,

      "Ikut rekod, semua proses pengambilalihan berakhir pada tahun 2001. Dikalangan pembangkang, proses ini dikenali sebagai bail out untuk menyelamatkan individu pemilik syarikat yang dikatakan kroni kepada bekas Perdana Menteri tersebut."

      Nak ulang, Apakah yang dimaksudkan dengan bail out jika kepentingan rakyat diutamakan dan penangguhan diperlukan dengan memanjangkan tempoh perjanjian konsesi.

      Siapakah individu kroni yang dimaksud? Adakak terdapat unsur2 syubha dan riba seperti mana yang telah berjaya dibuktikan dengan persengkokolan rejim najib dan jho lo! Ataupun bukti yang terdapat dalam cakera padat yang disimpan oleh xavier justo? Kenapa tidak sebarkan sahaja kandungan cakera padat milik xavier justo ini? Biarkan rakyat menilai sendiri? Apa masalahnya?

      Padam
    8. Bodohnya yang tulis artikel ni, sekolah tak abis kot pasal tu tak reti dan tak faham apa yang dimaksudkan dengan pengswastaan dan apa yang boleh berlaku didalam proses pengswastaan. Tapi kalau dah cerdik sangat kenapa tak jadi menteri huh ?

      Padam
    9. 9.17

      "Mahathir boleh senang lenang dan lepas tangan sebab sewaktu semua proses pengambil alihan ini selesai, dia sendiri pada penghujung karier dan akan bersara. Macam mana pun yang penting, lebuhraya di kawasan parlimennya di Kubang Pasu, tidak akan dikenakan tol sampai kiamat."

      Kenapa pula rejim najib yang zalim ini nak bising2 dan menyalak tak tentu hala ambil alih pentadbiran negara jika tidak sanggup nak
      menghadapi cabaran yang mendatang? Adakah najib ini bodoh macam kaldai? Adakah hanya mahu rembat duit rakyat kemudian berjoli sakan sebagai contoh berfakta main golf ketika rakyat menghadapi banjir, ubahsuai kapalterbang kunun2 untuk kegunaan Raja, tetapi terbang keliling dunia bermewah mewah,
      manakala jika jerebu melanda beri penasihat untuk atasi masalah?

      Nak ulang lah chai...adakah najib yang zalim ini bodoh macam keldai?

      Padam
    10. 9.17

      "Sebetulnya ada banyak lagi, yang terus menerus menanggung kerugian pun ada (macam KTM). Tapi itu bahan untuk penulisan lain kalilah. Cukup buat masa ini."

      Sebetulnya...tak payah copy paste jika kombinasi pemikiran najib dan anwar digabungkan, di bentang oleh chai2 ternakan najib yang zalim ini...kerana hakikatmya dan ianya adalah fakta yang terbukti;

      Anwar ibrahim dan chai2nya, najib yang zalim dan ternakannya adalah keldai!

      Padam
    11. 9.22

      "lepas die pencen..die buka internet luas.. supaya jadi senjata untuk jatuhkan next pemimpin yg tak mau ikut TELUNJUK KAKI nya... BIJAK bukan??"

      Internet ada kebaikan dan keburukan, sebagai contoh sebilah parang jika digunakan untuk berkebun dan pertahankan diri adalah baik dan jika cuba menyerang, mencederakan orang adalah keburukan nya.

      Faham chai ternakan ? Keldai?

      Padam
    12. 10.01

      "mesyuarat ke 2 itulah Arul membetulkan isu unit dan cash...nampak tak cara geng Tun M menipu....Ingat ya padang masyar tak boleh tipu..."

      Apa yang Arul betulkan? Adakah dia tak pakai spender masa meeting pertama? Dimana unit tu? Unit rumah ke? Kat mana letaknya unit rumah tu? Belakang ladang keldai ke? Macam mana plak dengan cash boleh tukar jadi unit? Bolehkah keldai tukar jadi lembu? Dan lembu pula boleh dicucuk hidung dengan beri upah dedak?

      Cuba chai ternakan najib ni perjelaskan dan beri faham kepada rakyat dan seterusnya dengan kefahaman ini mengelak rakyat marhaen dari berperasangka buruk?

      Cer citer?

      Padam
    13. 10.01,

      Bertaubatlah chai...di padang masyar kamu juga akan disoal...kenapa kamu ni mengelirukan? Kenapa tak perjelaskan? Adakah kamu bersyubha? Adakah pemimpin kamu rembat duit rakyat dan ambil sedikit bahagian walau sedikit pun, untuk tujuan peribadi?

      Ingat chai! semua ni akan disoal di padang masyhar.

      Padam
    14. Babi2 sesat najis mmg banyak..

      Pendek kata dulu..zaman madey hidup senang..banyak kerja..bandar nelayu naik mcm bangi dan shah alam..

      Satu dunia , oic cakap contoh

      Zaman ni semua jadi najis..jatuh bawah thai , Vietnam

      Padam
    15. Assalamualaikum Wrt...

      Sebenarnya apa yang di perkatakan tentang mamak tue memang betul pun,pada pendapat aku dialah pemimpin yang paling banyak menyapu khazanah org melayu dan kalau kita perhalusi dalam2 20 tahun memerintah tak kemana pun orang2 melayu.yang banyak naik hanyalah bangsa2 pendatang.Dan 1 lagi segala kesusahan rakyat pada keperluan asas menjadi haru-biru dan menyusahkan rakyat bermula pada tangan dia jugak.Para pemimpin baru hanya meneruskan legasi haprak yang dibawa oleh mamak tue.Sepatutnya pemimpin baru perlu memperbetulkan semula segala kesilapan yang telah dilakukan selama ini.Dan bukan bermaksud suka kat najib,banyak gak menda yang buat org muntah hijau dengan apa yang dia buat dan dia bukan setakat meneruskan legasi Haprak tetapi menambahkan lagi Haprak yang dibuat oleh pemimpin2 terdahulu..pada aku sekarang nie siapa sahaja pemimpin yang yang kita nampak hendak menjahanamkan negara dalam diam atau nampak,memang kita akan tentang habis-habisan.

      Padam
  3. GERAKAN KELING MADET PARIAH PENIPU >>>>>

    1MDB: Tun M tidak buat sebarang laporan polis
    October 15, 2015 Berita Utama #2, Utama 0

    (www.ismaweb.net/2015/10/1mdb-tun-m-tidak-buat-sebarang-laporan-polis)

    AKU KATA : ISMA ini bukan pro Najib.. ISMA pun ckp Madet PENGECUT dlm erti kata lain... kah..kah...kah macai penuh tahi menyalak kat sini...

    BANGI, Khamis – Dakwaan maklumat yang dihantar menerusi aplikasi Whatsapp berhubung satu laporan polis akan dibuat mengenai kes 1MDB oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bersama dua lagi pemimpin Umno esok adalah palsu.

    Perkara tersebut disahkan oleh Pegawai Media Tun M, Sufi Mohd Yusof.

    “Berita itu tidak benar,’ katanya dalam satu kenyataan dipetik daripada portal Free Malaysia Today.

    Sementara itu, dua pemimpin Umno yang turut dikaitkan dalam berita palsu itu ialah bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

    Muhyiddin menerusi kenyataan di akaun laman Facebooknya turut menafikan perkara tersebut.

    “Whatsapp yang tersebar mengenai laporan polis oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah PALSU,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awal pagii dah melalak..baru dpt wang derma kee...?ProOO00ootTt di muka nek tempoyak

      Padam
    2. Ini lagi seorang yang buta fakta cuma menjadi pengikut tongkol , walaupun Tun M tidak buat report tetapi dia sudah banyak mengeluarkan tudohan dan kenyataan tentang penyelewengan najib melalui blog nya yang jelas dan mudah di asses oleh sesiapa diserata negara didunia ini jadi sepatutnya kalau najib berani dan rasa tidak bersalah dia wajib saman Tun M atau buat report atas kesalahan kianat dan menghasut kerana bukti melalui catatan Tun M bukan secaral oral .jadi tak payah nak spin kerana Tun m tak payah nak report polis tulisan nya dibaca seluruh dunia sudah cukup untuk orang semua membuat pengadilan buruk atas najib lanun, lagi pun sekarang kalau buat report polis dah tak guna bukan polis nak siasat pun najib, di malaysia pelik orang buat aduan akan ditangkap dan yang lanun hidup dalam kemewahan kerana banyak macai suka jilat najis - roslan othman penang

      Padam
    3. kah..kah..kah wpun dia tak buat report polis.. jd buat apa dia menyalak mcm anjing tua nak mapos tepi jalan.. itu maksudnya xde kredibilit lah..

      kalau dh teruk sgt jenayah najib undang2 yg akan tangkap najib bukan balaci keling tua.. negara ini ada undang2..

      tp kalau awal2 dh menipu..mcm mana berani nk lapor polis.. itu pasal keling tua gila tu tak berani lapor... PENGECUT beb..macai bwh2 ni lagi lah 10x PENGECUT

      aku rasa kalau tun madet mintak anak pmpuan atau bini korang tido dgn die pon kornag kasi.ye lah.. taksobb...!!

      Padam
    4. 9.20.

      Yang ni tak dapat nak tangkap maksud chai ni? Kenapa tun nak buat laporan polis? What is the drift chai? Tolong beri bantuan dan penjelasan supaya boleh kami rakyat marhaen jawab balik persoalan keldai ni?

      Padam
    5. 11.33..

      Aku rasa kalau N mintak anak pmpuan atau bini korang tido dgn die pon kornag kasi.ye lah.. taksobb...!!

      Padam
    6. 11.33

      Oh chai tun tak buat laporan polis bermaksud tun menipu lah? Berfikiran

      1.waras lah skit chai lu ada mental problem ke?
      2.berfikiran matang lah kalau lu waras.

      Sudahkah rejim najib yang zalim ni menangani persoalan dan laporan serta aduan yang dibuat oleh rakyat marhaen sebelum ini?

      Chai ternakan...najib dah beri dedak ke belum?

      Padam
  4. Drama keling, undi tak percaya, serang 1MDB dan gagalkan bajet pada sesi parlimen

    (theunspinners.blogspot)

    Semakin dekat ke Parlimen Oktober 19, makin banyak drama keling yang sedang dimainkan pelbagai pihak.

    Kita melihat sidang akhbar 6 pemimpin yang sebenarnya hanya permainan drama untuk selamatkan Khairuddin dan Matthias sambil mendapatkan media mileage dan mencetus sentimen negatif terhadap AG dan pihak berkuasa.

    Hari ini tersebar mesej palsu seolah-olah ada 3 laporan polis oleh Tun M, TS Muhyidfin dan D Shafie Apdal. Tujuannya untuk membina suspens dan mengekalkan perhatian ramai.

    Tony Pua masih lagi terus bersuara dengan mengulang-ulang pelbagai tuduhan tentang IPIC.

    Sebagaimana diketahui rancangan adalah untuk adakan undi tidak percaya.

    Serangan ini akan melibatkan kumpulan pro-tun bekerjasama rapat dengan DAP dan PKR serta mungkin sekali Amanah.




    Wahai semua.. inilah wajah sebenar PENGKHIANAT yang bertenggek dalam UMNO! Bukan Najib..bukan Pak Lah.. bukan Tun Musa Hitam.. tetapi Tun Mahakeling Madet PARIAH....

    dia sanggup jilat lendir2 busuk Pakatan Haram demi menjatuhkan partinya sendiri kerana dendam tak dapat apa yang di idam kan nya..

    makhluk khianat begini memang besar dosa nya krn banyak manusia akan tergoda dgn ayat2 tipu dayanya!! akhirnya jemaah hancor bangsa berpecah..runtuh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai ternakan 9.26,

      The unspinner ni masih lagi admin dan orang yang sama kah? Kali terakhir kami beri pendapat, hujah panjang lebar, tepat dan berfakta yang mengambil masa yang lama untuk ditulis...telah di hijack oleh pihak ketiga, adilkah unspinners memotong dan membuang komen kami yang memakan masa yang lama untuk ditulis membalas hujah di pihak yang bertentangan?

      Masih ingat lagi, unspinners pernah mengatakan mereka ada terima bantuan tetapi lebih kepada bantuan membayar sewa kemudahan sewa internet!

      Boleh percaya kah, disebalik pengakuan ini? Adakah the unspinner masih punyai kredibiliti dan intergriti?

      Padam
    2. 9.26

      "Kita melihat sidang akhbar 6 pemimpin yang sebenarnya hanya permainan drama untuk selamatkan Khairuddin dan Matthias sambil mendapatkan media mileage dan mencetus sentimen negatif terhadap AG dan pihak berkuasa."

      Jawab je lah persoalan rakyat tu...bukan pula apa yang kami rakyat marhaen persoalkan di balas dengan mahukan bukti, apabila bukti dan fakta serta persoalan diberi tidak di tepis?

      Tak perlu main wayang persepsi lah chai....jika wang rakyat hilang, berikan penjelasan, jika IPIC tak terima wang billion2 kenapa 1MDb dan najib sertai keldai2nya boleh lalai? Dan cuai? Wang billion2 boleh 1mdb jawab dah beri dah transfer, terpulang kepada IPIC bagaimana nak
      Uruskan wang tersebut.

      Lagi sekali nak ulang keldai2 semua...kenapa begitu lalai dan cuai?

      Padam
    3. 9.26

      "dia sanggup jilat lendir2 busuk Pakatan Haram demi menjatuhkan partinya sendiri kerana dendam tak dapat apa yang di idam kan nya.."

      Berkata benarlah chai, kami rakyat marhaen hanya mahukan dan taat kepada pemimpin yang bersih, cekap dan amanah.

      Berkata benarlah chai, jangan main wayang persepsi dan maki hamun beserta cacian terhadap Tun...beliau mewakili rakyat yang mahukan kebenaran.

      Padam
    4. Sape rakyat marhaen tu..akupun rakyat marhaen gk tpi aku tk percayapun onar keling tua tuh!

      Padam
  5. Kasian penjilat pm...siapa Yg menipu? Siapa Yg pandai cari derma peribadi.... Siapa Yg kenalkan gst...siapa Yg penakut... Siapa Yg kayaraya... Siapa Yg hilangkan duit berbelion... Siapa Yg membazirkan wang rakyat tp bukan untuk rakyat... Siapa Yg menggunakan wang simpananrakyat...tun m ke


    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah Tun M sudah berleluasa kerana ramai tertipu....Aku ingat Tun M nak report bangga gak aku rupa2nya kelentong..Sah lah tu takda bukti..

      Ingat ya kata2 Arul "Jangan cakap sahaja tunjukkan bukti"

      Padam
    2. Ahaii
      TN 9:57 PG.
      Tak yah tunjuk bukti bro.

      Sendiri buat program Nothing To Hide, sendiri lari menyorok.

      Tun M datang nak bertanya, Najib kata org tua tu dtg nak berdebat.
      Takut berdebat rupanya.

      Dunia luar datang bincang pasal rasuah belakang rumah, pun dia lari menyorok.

      Itulah bukti, Najib seorang Pengecut bertaraf dunia.

      Jika benar semua dakwaan Tun M salahguna kuasa, makan duit sila repot

      Mengalihkan serangan kpd Tun M tidak memberi makna yg besar.

      Kerosakan besar dilakukan di sebelah Najib.
      GST dan BR1M jadi punca besar rakyat membenci Najib.

      BR1M kononnya membantu rakyat susah tetapi rakyat tahu ia alat pembeli undi dan populariti.

      Rakyat pembayar cukai marah.
      Cukai tanah, pendapatan, pintu, lesen2 serta permit dikutip utk diagihkan kpd BR1M.

      Walaupun tidak semua duit cukai diguna bagi membayar BR1M tetapi hanya pembayar cukai yg tahu betapa terbukunya marah dan benci di hati.

      Keputusan PRU13, Tsunami Undi Cina sebenarnya banyak berpunca drpd BR1M.

      Golongan yg berpendapatan RM4500 ke bawah, golongan menengah yg tinggal di bandar2 juga marah dan benci.
      Mereka ini tergolong dlm miskin bandar.
      Nak dapat BR1M, jauh sekali.

      Bagi golongan ini yg bekerja dengan kerajaan, potongan cukai pendapatan adalah wajib setiap bulan. Ditambah pula dgn segala cukai2 lain termasuk yuran2 anak yg terpaksa dibayar.

      Kerana itulah makin ramai kakitangan kerajaan menyokong pembangkang.
      Kerana ini jugalah kebocoran maklumat dan rahsia2 kerajaan semakin menjadi2.

      Najib begitu menjaga anak emas Feldanya. Di sini dicurah segala permintaan, segala permohonan dikabul secepat mungkin, tetapi yg menangis diluar cuma diberi tulang seperti kucing.


      Isu 1MDB hanya melengkapkan pakej kerana hutangnya yg berbilion sering dikaitkan dgn pungutan GST.

      Terbaru kenaikkan tol, ramai persoal kemana duit GST?

      Sikap Najib yg suka berdiam diri bila ada isu menjadi ulat pemakan isi.

      Enggan berterus terang, berhelah dan menipu seakan menjadi sifat peribadi.

      Menteri dan pengampu disuruh menjadi balaci utk menjawab bagi pihak diri.

      Mahu realiti?

      Bukalah Najib punya FB.

      Amat menyedihkan, seorang ketua negara beragama Islam, mewakili Melayu, dimaki hamun, dicerca dan dikahak berdepan2 setiap hari.

      Baca rintihan, aduan dan permintaan mereka.

      Baca kebencian dan kemarahan mereka.

      ADAKAH SEBAB TERBESAR KEMELUT DAN KEBENCIAN INI KERANA TUN MAHATHIR MOHAMAD ?????

      Padam
    3. bongok.. Nthing to Hide tu majlis munafik yg penuh dengan perangkap. utk menghina PM dan membawa pertembungan pergaduhan

      Bodoh org mcm ko boleh support program terang2 yg di anjungkan keling tun.. last2 dia yg naik bercakap..nmpak sgt tk boleh lepas geram pd Najib

      Cuna join himpunan baju merah tgk..suruh tun dtg..,adamau?

      Padam
    4. 11.30

      Pada mulanya kata setuju nk dtg nothing to hide.. pastu batalkan kehadiran

      Alih2.. ko nk kata majlis tu majlis munafik..?!!

      Munafik.. bodoh dan bongok tu macam kata kepada diri ko sendiri jer..

      Padam
    5. Ahaiii
      TN 11:54
      Sabo, tu kecik punya hal.
      Kan dia terperangkap dlm kata2 dia sendiri.
      Anyway ,tq.

      TN 11:30
      Huhuhu.
      Bila pulak Tun M yg anjurkan program tu.
      NGO yg anjur, Najib dah setuju la sesangat.
      Bab persidangan rasuah, Tun M jugak yg anjurkan ke?

      Peserta2 tu Tun M yg briefing dulu ke?
      Sebagai tuan rumah, kerajaan pimpinan siapa yg jemput dan setuju nak buat di Putrajaya?

      Dah g melawat FB Najib?

      Padam
  6. Kasian penjilat pm...siapa Yg menipu? Siapa Yg pandai cari derma peribadi.... Siapa Yg kenalkan gst...siapa Yg penakut... Siapa Yg kayaraya... Siapa Yg hilangkan duit berbelion... Siapa Yg membazirkan wang rakyat tp bukan untuk rakyat... Siapa Yg menggunakan wang simpananrakyat...tun m ke


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bapak aku cakap Mahathir Keling tu BAPAK PENIPU MALAYSIA..

      so aku patuh nasihat dan ckp bapa aku.. dia lebih tahu dr budak2 hingus dlm blog ni.. bapa bagi nasihat mesti tepat.. macai2 dlm bg nasihat sbb nak jd pencacai tun madey

      full stop!

      Padam
    2. 11.28

      Mahathir keling..?!

      Patut la bahasa yang ko guna penuh dgn kejian dan hinaan..

      Nak buat camner.. dah itulah didikan dan nasihat yg ko dapat daripada bapak ko kan..?

      Patuh jela..

      #teruknya didikan

      Padam
  7. Assalamualaikum Putamerdeka....

    Bila nak jadi pejuang UMNO perjuangankan isu rakyat..apa dia? bkn sekadar cium tangan...apa yg Khalid dah lakukan menyebabkan cina2 angin satu badan?

    Ingat ya terimalah hakikat zaman Tun M tanah2 milik Melayu boleh bertukar milik....

    Maknanya apa Katakan anda melayu ada tanah..Maka nak jual kat cina boleh tak? tentulah tak boleh tetapi dizaman Tun M berlaku pengkhianatan bangsa melayu..Tanah boleh dijual kpd Cina...

    Dizaman Najib pejuang2 generasi Tun Razak bangkit akhirnya Mb Khalid akur bahawa tanah2 melayu perlu dipertahankan...samada Tun M suka atau tidak undang2 perlu tegas...Alhamdulillah inilah kejayaan terbesar generasi Tun Razak iaitu mempertahankan hak-hak melayu...

    Saya Yakin 120% kalau Najib dijatuhkan Tun M lah yg pertama akan tukar semula undang2 pemilikan tanah ini....percaya atau tidak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.07

      "Ingat ya terimalah hakikat zaman Tun M tanah2 milik Melayu boleh bertukar milik...."

      Sila beri maklumat kepada rakyat berapa peratuskah pegangan tanah kaum bumiputra telah berpindah tangan?

      Ingatlah ye juga, najib beri kuasa kepada jho lo untuk jual harta dan hak rakyat kepada orang asing...nak ulang orang asing.

      Tak percaya? Dedahkan salinan hard disk yang terdapat dalam simpanan xavier justo tu.

      Padam
    2. 10.07

      "Maknanya apa Katakan anda melayu ada tanah..Maka nak jual kat cina boleh tak? tentulah tak boleh tetapi dizaman Tun M berlaku pengkhianatan bangsa melayu..Tanah boleh dijual kpd Cina..."

      Maknanya juga najib keldai beri kuasa kepada jho lo berbangsa cina tu kuasa untuk jual harta dan hak rakyat kepada bangsa asing...nak ulang kepada bangsa asing.

      Tak percaya? Dedahkan salinan hard disk yang terdapat dalam simpanan xavier justo tu.

      Padam
    3. 10.07,

      "Maknanya apa Katakan anda melayu ada tanah..Maka nak jual kat cina boleh tak? tentulah tak boleh tetapi dizaman Tun M berlaku pengkhianatan bangsa melayu..Tanah boleh dijual kpd Cina..."

      Pergi tanya najib zalim keldai tu....projek PRIMA tu beri pada majoriti kontraktor cina kenapa? Kaum Bumi tak leh buat ke? Begitu juga projek lebuhraya pan borneo tu nanti....kaum bumi akan dipinggirkan.

      Chai ternakan tak percaya ke?

      Padam
    4. 10.07

      "Dizaman Najib pejuang2 generasi Tun Razak bangkit akhirnya Mb Khalid akur bahawa tanah2 melayu perlu dipertahankan...samada Tun M suka atau tidak undang2 perlu tegas...Alhamdulillah inilah kejayaan terbesar generasi Tun Razak iaitu mempertahankan hak-hak melayu..."

      Pejuang generasi Tun Razak hanya ingin memuaskan nafsu syahwat mereka je, iaitu mengisi tembolok mereka dengan membuncitkan perut mereka hasil dari pendapatan wang syubha al harami...itu jer sebenarnya.

      Padam
    5. 10.07

      "Saya Yakin 120% kalau Najib dijatuhkan Tun M lah yg pertama akan tukar semula undang2 pemilikan tanah ini....percaya atau tidak?"

      Kami rakyat marhaen juga yakin 120% kalau najib jatuh, ya Allah SWT, harap makbul lah permintaan chai ternakan ni, seluruh parti melayu dan bumiputra bergabung dengan berpegang kepada prinsip adil, bersih, cekap dan amanah seterusnya mengembalikan kegemilangan dan maruah agama bangsa dan negara.

      Malahan tanah dan hakmilik kepunyaan orang melayu terus berkembang dan dibangunkan seterusnya penguasaan 100%.

      Padam
  8. Wassalam. Eden tau apo yang dilakukan olih Khaled. Tapi dalam Umno ni kalo tunjuk pandai nanti konolah. Nak hidup mosti kipas satay-baru selamat macam duo orang dari Sabah tu. Kipas habis habis baru selamat dan dapet jawatan. Tak nanti jadi macam Shafee Afdal dan Muhyiddin. Jangan ganggu dio punyo agenda sudah selamatlah. Ya kito nak ramai oran yang bolih jadi peminpim bukan dipimpin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman Tun M bolehlah kipas2 ni zaman Najib...Hang kena tunduk dgn pejuang generasi Tun Razak...

      Bila generasi Tun Razak kata hak milik melayu dikembalikan kne ikut ada faham tak?

      Bila Pejuang generasi Tun Razak kata highway takeover agar Tol tak naik maka kne ikut la..ada faham?

      Bila Pejuang generasi Tun Razak kata IPP kroni Tun M kena ambil cara paksa maka kne la ikut suara pejuang...faham tak ini?

      Jadi nak tanya tang mana kipas????

      Padam
    2. Apa yg anon 1015 katakan betul. UMNO sebuah yg kuat berkuasa.Pemimpin yg melawan arus bakal tersingkir.
      Malah yang lebih teruk bila mana semua mengaku Aku lah yang paling Bersih sedangkan hakikatnya bila sebut UMNO maka rasuah lah yg rakyat faham..

      Padam
    3. Perjuangan tun razak memang untuk melayu..
      Anaknya memalukan...penipuan..penakut...mengbangsat melayu Yg tak sealiran dgnnya...


      Padam
    4. Aku rasa anak Marina madet keling tu paling kotor dan memalukan sbb boleh join gereja oastu kutuk undang2 Islam.. woi kalau ko Islam.. baik ko tolak habis2an Madet sbb anak dia sendiri pun susah nk ckp.. apa Aqidah

      Org mcm ni kalau anak sndiri pun GAGAL di jaga.. boleh harap ke nk jaga billion wang rakyat negara?

      Tun Razak mmg pembela Melayu dn Najib turut bapanya cuma dlm suasana dan cabaran sgt berbeza.. yg pasti Najib tak lahirkan beratus taikun cina pemakan babi yg akhirnya mencekik hidup kita semula!!

      Kedai Rakyat 1 Malaysia
      UTC RTC
      Klinik 1 Malaysia
      PR1MA
      BR1M

      setakat 2.6 billion masuk dlm kocek mahadey..agak2 nak turun ke bawah ke?

      Padam
    5. Ahaiii

      Marina tu mmg salah.
      Tapi ko tolong baca juga sirah para Nabi dan Rasul.
      Adakah Nabi Noh bersalah kerana tak dapat selamatkan aqidah anaknya?

      Padam
  9. PENCACAI KELING MAHAZALIM sedang KEGELISAHAN!

    Lain yang diserang lain yang backfired...DUIT sudah berjuta dihabiskan utk projek jatuhkan Najib.. Zeti pun dh jalankan tugas sabotajnya.. tp Najib tak jatuh2 jugak...

    ALLAH MAHA KUASA.. nyah kau PENGKHIANAT.. Mahazalim keling kau pasti akan terima azab balasan Tuhan Yang Esa.. dosa2 kau sejak 22 tahun dlu pun belum diselesaikan..skrg kau tambah lebih banyak..



    tunggguuuu..... ada banyak lagi..... kah..kah...kah.. Najib tak perlu bayar atau arahkan sesiapa tp SIMPATI rakyat amat banyak.. keyboard warrior yg kutuk dia hari2 takkan boleh lawan movement rakyat awam di luar sana..

    bukti himpunan merah salah satu movement tersebut..kalau mereka benci Najib xde sapa bodoh2 nkl dtg penat2 berpuluh ribu mcm tu..

    suruh MAHAZALIM keling anjur satu himpunan..aku nk measure tgk berapa ramai macai keling tua gila ni yg akan turun join.. ????

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.36

      "Mahazalim keling kau pasti akan terima azab balasan Tuhan Yang Esa.."

      Jgn apa yang ko kata itu terkena kepada diri ko sendiri sudah la..

      #takbur dan riak




      Padam
    2. 11.36,


      "Lain yang diserang lain yang backfired...DUIT sudah berjuta dihabiskan utk projek jatuhkan Najib.. Zeti pun dh jalankan tugas sabotajnya.. tp Najib tak jatuh2 jugak..."

      Aduh!!! Naik senak perut gua ketawa, hasil titipan chai ternakan sekor ni, berjuta habis nak jatuhkan najib? Dah brapa juta pula Najib habiskan untuk beli dedak untuk ternakannya?

      Chai2 bertaubatlah....kubur kata mari tak semestinya di penghujung senja.....

      Padam
    3. 11.36,

      "ALLAH MAHA KUASA.. nyah kau PENGKHIANAT.. Mahazalim keling kau pasti akan terima azab balasan Tuhan Yang Esa.. dosa2 kau sejak 22 tahun dlu pun belum diselesaikan..skrg kau tambah lebih banyak.."

      Betul dan kami sokong!!!!!!
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      Ini adalah kerana Najib telah merembat dan mengyonglap duit rakyat disingkirkan seterusnya dihadap ke mahkamah bersama dengan pengampu2nya kerana menyeleweng dan salahgunakuasa!

      Padam
    4. 11.36,

      "kah..kah...kah......"

      Chai ni dah buat balik dah...ketawa sorang2...angin sejuk satu badan dah datang balik dah....

      Padam
    5. 11.36

      "bukti himpunan merah salah satu movement tersebut..kalau mereka benci Najib xde sapa bodoh2 nkl dtg penat2 berpuluh ribu mcm tu.."

      Dah dibayar datang ler...itu bayar apabila dah masuk dalam bas,ini contoh chai.... najib keldai beri rm 200 setiap peserta, orang tengah dah rembat rm 100 untuk setiap peserta yang hadir, kendian kena rembat lagi rm 50.00 oleh drebar bas dan ketua mereka...jadiknya yang tinggal hanyalah rm 50.00...itulah nilai maruah orang melayu hari ini oleh najib keldai cash is king!

      Padam
  10. Mahathir turun sorang diri di forum N2H...Ajib dah lari ikut pintu belakang.
    Saranan minta Mahathir anjurkan satu himpunan ?!!!b Cukup tanah ke Najib nak lari...

    BalasPadam
  11. Macai PENYAPU ( pengidap skizorfernia ) TeTap Dan Berpencen Bugis Bapok.. zikir hariannya mencaci mencarut TDM.. kali ini dia kate hasil didikan bapanya.. dgn ini menjelaskan penyakit skizorfernia si macai ini adalah penyakit genetik turun temurun..

    #macaiispenyapu
    #tisujambanpengelapbontotrosmah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahaii

      Pengampu2 Najib ni sebenarnya suka sgt dgn Tun M.
      Benci tapi rindu.

      Kalau Najib baca komen2 diaorg mesti terbongkang Najib pengsan.

      Najib suruh julang cerita2 ttg diri dia. Kejayaan dia, pencapaian dia, sumbangan dsb.

      Tapi KW2 , sekor2, bodoh tak boleh diharap, bangsat ( istilah2 Najib), asyik la bukak lagu lama ttg org tua pencen tu

      Bukan menambah sokongan, tetapi menambah kebencian kpd Najib .

      Paling teruk jadi bahan lawak la pulak.

      Kepada yg pejuang Najib la sgt, aku nak cadang.
      Korang pergi tengok FB Najib.
      Buat analisa, kenapa Najib, idola korang boleh dikahak, dimaki hamun, depan2.

      Secara jujur dlm hati, kau bertanya pada diri korang balik...

      Adakah sebahagian besar kemarahan dan kebencian mereka kpd Najib berpunca daripada Tun M?

      Padam
    2. Sape yg serang sape bro dn jika pehak lawan myerang balik kena terimalh bodoi macau keling tua.

      Padam
    3. Ahaii

      TN 3:23

      Apa class serang, fakta basi.
      Yg ada cuma sumpah seranah, carut marut.

      Korang tonjolkan semua keburukkan Tun M pun, dapat apa?
      Zaman dia dah lepas.
      Tak puas hati, repot, dakwalah dia, apa susah.
      Inikan zaman Najib berkuasa.

      Tapi objektif korang utk pulihkan imej Najib tercapai ke?

      Kalau Tun M masuk jel, korang yakin ke semua akan senyap?

      Tu pasal, aku kata teliti semula kenapa rakyat makin benci Najib.

      Pendapat aku simple, isu besarnya GST dan BR1M .
      1MDB cuma perencah.

      Tambah pulak dgn sikap Najib yg suka berbohong terang2, semua ni dah dirakam secara audio video.
      Tengoklah semula dlm media kerajaan dan pembangkang, bersepah.

      Yang aku gelihati, korang tertonggeng2 mempertahankan Najib, tapi dia buat dono je.
      Kalau korang kata Tun M banyak buruknya Najib pun tak ada sentuh sangat. Risau agaknya.

      Tau kenapa?
      Sebab Najib pun adalah sebahagian daripada 'peserta' dlm kabinet Tun M dulu.

      Padam
  12. Keling tua tulah Yg credit...harapkan bugis... Penakut...berani buat tp takut nak tanggung sorang...terpaksalah gunakan macai Yg tak ada cerita lain maki hamun n mencarut saja Yg tau...

    BalasPadam
  13. Sebut umno teringat rasuah,Sebut najid teringat derna bilion billion,Sebut rosmah teringat beg dan cincin,Sebut ahmad maslan teringat 3.85,Sebut Rahman dahlan teringat jilatan yg terbaik buat ternakan,Sebut macai macai teringat bebal dan bodoh piang,Sebut nek tempoyak teringat meroyan dgn caci maki x bertempat.Alahai....ahli umnongok

    BalasPadam