Ahad, 25 Oktober 2015

Perjuangan Demi Kebenaran..!


Hak tetap hak..! benar tetap benar..!

Meskipun masih lagi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempersoalkan peranannya yang kini semakin terhad dan terbatas dalam soal parti selepas digugurkan dari barisan Kabinet, Julai lalu.

"Mengapa selepas tidak lagi berkedudukan dalam Kabinet, kedudukan saya dalam parti juga terjejas," soalnya.

Menurut Muhyiddin, beliau melihat peranan itu ada kelainan walaupun tidak sepatutnya begitu.

"Saya tidak lagi boleh mempengerusikan mesyuarat pengurusan parti atas alasan ia mesyuarat  biro politik khas.

"Sudah tentulah presiden yang pengerusikan, tetapi bila saya hadir, ia hanyalah mesyuarat pengurusan biasa yang dipengerusikan oleh presiden," katanya ketika berucap pada program Bicara Minda anjuran Sinar Harian berjudul 'Berani Kerana Benar', di Hotel Bluewave, di sini, hari ini.


Muhyiddin turut mempersoalkan, adakah beliau tidak lagi berkeupayaan atau kepimpinan tidak lagi mempercayainya apabila tugas itu bukan lagi menjadi tanggungjawabnya kini.

"Saya pun tidak tahu apa masalah saya, saya tidak lagi berkeupayaan atau (mereka) tidak mempercayai saya lagi," katanya.

Muhyiddin berkata, beliau juga tidak pasti apakah selepas ini beliau akan mempengerusikan mesyuarat dewan tertingggi BN yang dipengerusikannya sebelum ini.

"Saya pun tidak pasti apakah ada mesyuarat selepas ini," katanya.

Menurutnya Muhyiddin, tindakan seperti itu juga seolah-olah tidak menghormati keputusan ahli-ahli parti yang memilihnya sebagai timbalan presiden.

"Mereka mudah lupa akan usaha dan pengorbanan yang saya lakukan. Apa salah dan silap saya?," katanya ketika menjawab pertanyaan hadirin apakah ada perbezaan peranannya selepas digugurkan daripada kabinet.

Dalam pada itu, menjawab apakah selepas ini beliau akan diberikan peluang mempengerusikan mesyuarat sayap parti pada Perhimpunan Agung Umno pada Disember akan datang, Muhyiddin hanya menjawab "soal merasmikan atau tidak Waallahualam".

Jelas Muhyiddin, jika mengikut amalan Presiden akan merasmikan perhimpunan agong dan Timbalan Presiden akan merasmikan sayap Wanita dan Puteri.

"Saya ada dengar ada usaha dibuat pihak tertentu bagi meminta Presiden rasmikan sayap Pemuda, Wanita dan Puteri. Adakah benar begitu, atau psiko pihak tertentu agar saya tidak merasmikan. Wallahualam," katanya.


Jawatan dalam kabinet memang hak mutlak Perdana Menteri tetapi jawatan Timbalan Presiden parti adalah hak individu yang telah dipilih secara demokrasi oleh seluruh ahli..!

Macam yang Najib selalu cakap yang dia berhak kerana dipilih oleh rakyat..! Jadi kenapa pulak dalam hal ini tak mengiktiraf hak ahli???

Kenapa double standart???

Lu Fikir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. Tak timbul isu Muhiydeen diketipikan...

    Macam ini lah apa kata minta Muhiydeen siapkan cybertrooper UMNO melawan PAKATAN...bkan lawan cybertrooper pro najib plakya?

    Alahai Muhiydeen bab internet lagi bengong....Baru tahu siapa yg buat kojo selama ni ya...Bila Najib tak bagi jln kojo langsung jadi bodoh ya....

    Pi buat kojo..kau ingat cawangan ada 13 ja ya....pi jumpa semua cawangan gerakkan jumpa rakyat...jgn asyik dalam kepala 1MDB ja...jgn lah bingai sangat...Kau ingat rakyat asyik nk ngadap 1mdb ja la ya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.28..

      Sembang kencang tapi kosong..

      Poyo lebih..

      Padam
    2. itu la aku cakap sekarang semua terbeliak ya?

      Muhiydeen bila buat kojo kena jemput karpet marah...kne pakai kot...pkai t shit takda la...
      ITu ari buat bodoh tak faham duit derma ..Lani camna? duit tara kojo pun tara la ya...

      Kepada geng Tun M sedarlah klau Muhiydeen dlm kapala asyik 1MDB ja camna nak kojosaman?

      aku nk tanya la kat engkorang?

      zaman tun razak orang2 melayu dapat tanah bukan? brapa ekar?
      Zaman tun M tanah orang melayu tinggal brapa?

      Padam
    3. Kamu ini Anon 1.22 sama dengan bodoh tak boleh diajar pandai pun tak boleh di ikut , malah bodoh sombong lagi , kalau tak mau cakap pasai 1MDB ok kita cakap pasai wang RM 2.6 billion masuk akaun najib yang disah najib , mana mari dan mana sudah pergi tak jawab , Perkara yang penting sekarang bukan pasal kerjasama isu nya PM dah terpalit dengan skandal yang dia sendiri tak jawab dan kalau ikut akal sepatutnya beliau dah kena undur tapi buat tindakan untuk elak diri dituduh dengan memecat orang tertentu dan menganggu siasatan dan ini fakta jelas .

      Ya la zaman bapak najib tanah banyak terbiar terlalu banyak boleh la buat felda bagi kat orang melayu ,Zaman Mahathir pula banyak industri ,banyak pembangunan fizikal dan dimulakan gerakan besar besaran hantar beribu anak melayu keluar negara untuk kemajuan negara dan banyak la orang boleh bekerja serta banyak pula orang melayu berpeluang jadi koperat pokoknya peluang rezeki untuk semua rakyat malaysia bukan hanya melayu ,tapi malangnya zaman najib banyak pula tanah bumiputra nak tergadai dan terjual fakta tanah TRX asal milik kerajaan untuk pembangunan bumiputra dah nak dijual pada orang asing jadi sedar sedar la sikit. Jaadi bapak bagi tanah ,anak jual tanah hihihi ini macam ka orang mau sokong . puiiii.....

      Padam

    4. Sumbangan dana kepada PM

      · Sebagaimana disebutkan dalam kenyataan media bertarikh 3 Ogos 2015, hasil siasatan SPRM mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah derma yang disumbangkan oleh pihak tertentu.

      SPRM tidak boleh mendedahkan identiti pihak yang mendermakan dana RM2.6 bilion kepada Perdana Menteri. Bagaimanapun untuk makluman orang ramai, SPRM telah memperoleh penjelasan daripada pihak penderma tentang derma yang diberi kepada Perdana Menteri.

      SPRM telah mendapat tahu tentang butir penderma melalui dokumen yang diambil dari bank dan didapati bahawa terdapat empat surat yang diserahkan kepada pihak bank apabila jumlah wang yang besar dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri.

      Dalam dokumen itu ada dijelaskan bahawa sumbangan RM2.6 bilion adalah sebagai derma.

      SPRM telah mendapatkan penjelasan daripada pihak penderma yang berasal dari Timur Tengah dan pihak berkaitan juga telah mengesahkan sumbangan derma tersebut. Sumbangan derma RM2.6 billion itu tiada kaitan langsung dengan 1MDB.

      Perbincangan juga telah diadakan dengan Peguam Negara Malaysia yang meminta supaya SPRM membuat penjelasan mengenai perkara ini sementara siasatan masih dijalankan.

      Sehubungan itu, SPRM juga ingin memaklumkan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan diminta untuk memberi penjelasan mengenai sumbangan derma yang diterima beliau kepada SPRM.


      Roslan tak perlu buat andaian..biarkan pihak berkuasa menjalankan siasatan...Msalahnya engkau roslan jenis banyak ketinggalan keretapi dan suka baca fitnah...

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  2. Kepada para perwakilan Umno,.....beri peluang kepada orang yg lebih layak duduk dikerusi timbalan presiden pada PAU nanti.....

    BalasPadam
  3. Admin...dh lama aku perhatikan kesilapan ni.
    Standard bukan standart. Cintailah bahasa kebangsaan.

    BalasPadam
  4. Mohd najib...tugas utama macai mohd najib sekarang..matikan kerjaya politik muhyiddin..macai apa tau..kalau mohd najib bagi tahi pn dimkn..prOoOtT

    BalasPadam
  5. Umno hancur kerana Najib bukan kerana pengikut...jgn salahkan penyokong jika Umno tumbang...kalau najib makan taik takkan penyokong nak makan taik juga...sayang laki tara mana pun bila masuk liang lahad bini tak ikut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu persepsi buruk dan dengki kpd UMNO....

      Ingat tak isu GST...apa engkorang kutuk Ahmad Maslan?

      Kau hina pemimpin2 UMNO kan jgn lupa hasad dengki engkorang ya...

      Aku nak tanya budget malaysia camna berkurang ka atau merosot?
      Aku nak tanya dividen Petronas banyak ka teruk?
      Aku nak tanya kalau Najib masih bergantung pd hasilminyak macam Tun M apa jadi?


      Alahai bila GST terbukti menampung kekurangan korang konar baring bgtahu ketirisan dan rasuah la yg hilangkan banyak duit negara....

      Alahai alasan bodoh...

      Aku nak tanya sistem cukai zaman Tun M sst tiris ke tak?

      Percaya tak zaman Tun M bila cina import brg 10 kontena yg bayau cukai 1 kontena?
      lagi 9 kontena rasuah?
      cuma kenapa tak boleh tangkap...tanya la agensi yg dilahirkan Tun M..

      ingat ya sst gagal dan tak cekap GST sistem yg lebih baik...

      malah kelebihan GST adalah penggunaan software yg lebih tepat dan dipercayai...jgn lupa ya Najib telah memberi impak besar kpd dunia perniagaan...Tak percaya cuba tanya pegawai bank kalau buat pinjaman syarikat yg bayar GST mudah tak?

      Ingat ya GST tida penipuan sst banyak konar baring..

      Padam
    2. Rasuah di mana2 ada..zaman madey pun ada..zaman najis pun ada..zaman Najib pun ada..

      Mcm tu juga untung ruggi..

      Cuama zaman Najis ni satu dunia menngagnap Malaysia bukan Negara contoh..baik oic atau kewangan..

      Vietnam dan Thai lebih kedepan..pelabur jepun german us semua keluar dari kerajaan Najib..

      Keyakinan kpd Najis,? Pelabur ini masok zaman Madey..Cyberjaya Madey boleh tarik Panasonic, Microsoft..zaman ni sebab PM dan Ahmad Maslan bingai..semua pakat lari..

      Padam
    3. TM 1:40...mat maselan ckp dulu topup xde gst..tapi sekarang..? Betul ke rakyat terima baik gst..? Atau nii semua andaian mat maselan semata2..? Mohd najib nk rakyat berjimat...tapi dia sendiri tk beri contoh yg baik..ProOO00ootTt

      Padam
    4. 1:40. 1:53

      Aku rasa ko org yg sama.

      Bajet kali ni aku panggil Bajet Wow.
      Mmg hebat.

      Cuma nak pencerahan la sikit.
      GST katanya banyak bebeno membantu.

      Kenapa yg kerja gomen mati2an, bayar pelbagai cukai, bayar GST, bayar tol, bayar harga barang/sewa melambung2, bayar lot parking dsb, dapat RM500 je.

      Kutip GST bayar Brim
      Kutip Tol bayar Brim
      Kutip pelbagai cukai bayar Brim

      Penerima BR1M dapat RM800 hingga RM1000...Wooowww.

      Jabatan Perdana Menteri dapat peruntukan 20.3b.
      Sektor pertanian dapat bawah 9b.

      Kementerian Pendidikan Tinggi kena cantas 5% lebihkurang 2.4b berkurangan drpd tahun lepas ( 15 ++b)

      Wooww..hebat JPM ye.

      Najib sembang kencang, leher rakyat diikat supaya bayar GST.
      Lepas tu berlagak sombong kononnya tanpa GST bajet 2016 tak mungkin dicapai sehebat ini.

      Memang hebat, Najib jadikan rakyat lembu pawah utk penuhkan kantung kerajaan.

      Ini namanya besar punya CELAKA.

      Padam
    5. Masalah kau adzam bila sembang tak memahami situasi terkini....

      Aku nak tanya klau takda GST apa jadi?
      Kau mesti ingat adzam hasil minyak jatuh..dividen petronas menjunam...ingat ya zaman tun M kita bergantung pd hasil minyak diatas kebijaksanaan Najib hasil sudah perlbagai

      Apa yg kau perlu faham suasana ekonomi 2014 berbeza dgn 2015...

      Psal itu lah aku katakan klau takda GST kita mengalami defisit..

      Maka nak bayar gaji pekerja kena pinjam..apa jadi dgn penarafan pakar ekonomi?

      Kau mesti ingat yg boleh rosakkan ekonomi adalah penarafan dari agensi ekonomi dunia...bkn engkorang...Msalahnya engkorang jenis tak faham pun apa itu fitch rating pun...


      Masalah Najib potong peruntukan apa msalahnya?

      Yang penting ada yg dapat lebih ada yg dapat kurang...Isunya budget berkurang ke jatuh? Ingat ya hasil minyak yg selama ni menjadi hasil utama dah jatuh..faham tak?

      Kalau Dividen petronas macam biasa baru lah boleh sembang..Duit lagi banyak...

      Padam
    6. Mengaku pulak ko, Najib jugak bergantung hasil minyak.

      Sebelum2 ni bukan main melalak caci org tua tu makan hasil minyak Petronas.

      Aku tak faham atau ko.

      Najib jerut leher rakyat dgn GST.
      Maksudnya duit rakyat dikorek dan dibelasah utk ttup hutang negara termasuk 1MDB.

      Najib mempelbagai bidang ekonomi menatang apa?
      Cuba tunjuk aku satu yg berjaya.

      1MDB, yg berhutang berbilion2, rugi pun berbilion2.

      Setiap tahun negara mengalami kerugian 35b tahu tak?

      6 tahun Najib beraksi, cuba kira berapa?

      Sekarang ko dah tahu kenapa Najib potong peruntukan kan?

      Sebab Najib sombong bongkak.
      Hutang melambak.
      Idea jana ekonomi zero.

      Yg dia buat, belasah duit rakyat dgn GST.

      Budget meningkat ttp bnyak pemotongan, yg Najib sorok tak ceritakan pun.

      Pengajian utk pelajar miskin contohnya jatuh sehingga tinggal 10 juta shj!!

      Tu pasal aku nak tahu kenapa JPM pulak dapat sehingga 20.3b?

      Padam
    7. Azam
      maksud aku Najib tak bergantung pada hasil minyal..yg aku cakap tun M bergantung pada hasil minyak...Najib pelbagai hasil negara...

      Hasil minyak berjkurang adzam oii bknnya 1MDB cekau duit..alhai adzam 1MDB hanya 1`juta ja duit kerajaan yg lain depa buat pinjaman..kau ni tahu ke tak ini?

      1MDB niaga tau..dia buat pinjaman,,,cuma disebabkan korang asyik sembang pinjaman 42B korang terlupa Asset nya lebih drp pinjaman...faham tak ini? Maknay 1MDB bawa keuntungan la kalau dijual assetnya...cuma takkan bangang sangat nbaru niaga nak jual...sabau la bila niaga dah berjalan baru untung sampai...

      Padam
    8. http://www.mida.gov.my/home/2402/news/langkah-pelbagai-ekonomi-bantu-capai-pertumbuhan/

      Padam
    9. Adzam aku nak tanya budget 2016 merosot tak?

      Harap kau baca budget betul2....meningkat tau..maknaya apa? tak bankrap la...ada peningkatan...

      Psal apa plak meningkat sedangkan dividen petronas merosot? cuba jawab...

      Berkenaan pemotongan itu kena tengok la...cth pengajian tinggi zaman Najib dah boleh cari duit sendiri..Maknanya zaman Najib Universiti tak bertongkat la kena la fikir bagaimana menjana pendapatan...

      Cuma berlaku adil lah yg dapat banyak antranya TVET...tahu tak apa itu TVET..bacalah bagaimana Najib membantu meningkat ekonomi B40...

      Zaman Najib nak kaya kena ada ilmu tau bkn asyik nk bertongkat ja...

      Padam
    10. Adzzam ni sbnrnya fikirannya cuma copypaste jer. Dia komen tak guna otak. Level wan azizah...keretapi ada tol.

      Padam
  6. Bila ada pemakan dedak Najib masuk mcm bese la tanya soklan2 mcm org perasan pandai...konon mcm org lain bodoh sgt..dah malas nak maki2 gi sbb merata2 puak2 depa nie singgah konon nak tarbiyah skit betapa si Najib nie maksum...tak makan cai maki beb sebab dedak si najib nie ada mcm kuasa penebal kulit muka...bahalol2 nie masih tak paham isu2 individu mcm si najib dgn isu2 parti....dua menda yg berbeza sungguh...kalau najib berak kt muka depa pon takpa sebab hak pahlawan bugis tu sebagai presiden parti...mcm la presiden parti mcm presiden negara...creeettttt laa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya nasihat kan anda baca undang2 UMNO...ingat ya bila nak bercakap psal UMNO baca undang2nya jgn nak buat kerek ya...

      Kau ingat UMNO macam PKR ya...lepas pewakilan pilih pastu jatuhkan balik ikut hawa nafsu engkau...
      Ingat ya UMNO parti yg memerintah Malaysia semnjak zaman kemerdekaan lagi...
      UMNO ada sistemnya...tak suka sistem pemilihan ketua ..anda dinasihatkan boleh BLAH ada faham tak?

      Padam
  7. Anon 1:53
    Mungkin masa gawat 1997 dulu awk masih muda atau tak amik tau psl ekonomi negara.
    Pelabur2 dr luar cabut lari kerana polisi bru yg tun kenakan pd syrkt gergasi yg membuka kilang2 disini. Kilang2 jepun dan US mula mencari negara ke3 lain krn polisi itu. Cuba google. Bukan sbb najib mereka ni lari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman Najib la banyak kilang tutup..

      Intel, balupunk, naza, jvc, amd, dll..

      Kilang2 tu wujud zaman Madey..

      Kalau urus duit pun kacau bilau..2 billion sampai 2 tahun pun tak jawab..mana ada pelabur yakib..

      Apa yg Najib buat nak tarik semula..Thai dan Vietnam banyak pelabur baru..

      Kalau nj buka kilang tanpa FTZ sapa mau..lagi2 kena bayar kuih POW berbilion kpd politicians bodoh..paksa lantik director binngai teknikal jadi share..

      Dah tau bongok..sapa mau bg share..

      Pelabur cari lah negara lain..Rakyat dibuang kerja tak ada kerja baru..takkan semua nak niaga nasi lemak??

      Padam
    2. Alamak zaman najib banyak tutup kedai la ya...hmmm...

      http://www.mida.gov.my/env3/uploads/PerformanceReport/2013/LPT2013.pdf

      Padam
    3. Bhai 6.31, kita kira lepas GST, berapa banyak bisnes tutup..

      Naza pun dh buang orang..mana kat gurun nk dpat kerja..tunggu Br1m setahun sekali..1000/ 12 = 80 tolak gst..? Takkan nak jadikan Gurun Dannok no2?

      Bayar Rambut FLom lagi mahal..bhai 2015..

      Padam
  8. mUHYIDDIN, kepala butoh LAA LUU.

    mUKA BODOH, NASIB DAH KELUAR DRP KERAJAAN.

    Sukanya aku bila kau dipecat, diterajang, dikeluarkan drp Kerajaan.. keranan KAU memang bodoh, haprak, tiada pendirian..hanya ikut Mamakkutty Mahathir pukimak perompak, lanun, pencuri malaysia dan dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn layan sesiapa gunakan ayat mencarut ni...jgn tertipu dgn lakonan PKR

      Padam
  9. Pelabur lari pun rakyat tak di bebankan dgn gst. Masa itu memang gawat, tapi sekarang gawat kerana salah guna wang negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/bm/2014/cp01.pdf

      Padam
  10. 1. Tahun 98 ekonomi merudum teruk
    2. Tanpa gst kerajaan masih mampu membayar gaji, malah ada bonus lg
    3.Tahun 2015 ekonomi pun merudum, mengikut kata wahid omar disebabkan 3 +1, dan +1 ialah faktor 1mdb
    4. Sekiranya gst tidak dijalankan, kerjaan tidak mampu membayar gj kakitangan awam, kata Najib

    Persoalan dia, pemimpin mana yg lebih bagus?

    BalasPadam
  11. Teruknya kewangan sampai semua kementerian kena potong peruntukan, tapiiiii jab pm di tambah peruntukan. Kem pendidikan dan kesihatan pun dikurangkan peruntukan. Janji dulu nak guna gst untuk meringankan beban rakyat, tapi rupanya nak bayar gaji pegawai kerajaan sampai dpt 2 kenaikan gaji. Bertuah punya pemimpin. Aku pun kerja gomen juga, tapi boleh fikir juga.

    BalasPadam