Isnin, 19 Oktober 2015

Najib Salah Baca Reaksi Rakyat..!


Siapa pulak yang nak menukar kerajaan??? 1MDB yang penuh dengan salah laku pengurusan dan menanggung hutang yang  terlalu besar itu yang rakyat risaukan..! 

Rakyat tak pernah terfikir nak berkerajaankan pembangkang..! tengok apa yang berlaku di Penang...cukup untuk rakyat menolak DAPig dan PKR@PAN berkuasa..!

Dalam masa yang sama Rakyat juga menolak penipuan..! Menolak penyelewengan..! menolak rasuah..! Beza dengan menukar kerajaan..!


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggesa agar isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak digunakan sebagai platform untuk menukar kerajaan.
Beliau menggesa orang ramai agar mempercayai Putrajaya bagi menyelesaikan kemelut ekonomi negara termasuklah 1MDB.

"Apabila anda menyokong kepimpinan (negara), dengan izin Tuhan kita akan mengatasi semua cabaran politik dan ekonomi – termasuklah masalah 1MDB boleh diselesaikan.

"Kalau semua serang kita susahlah. Jangan benarkan 1MDB menjadi platform politik.

"Izinkan 1MDB diselesaikan, jika ada salah laku 1MDB, beri laluan Jawatankuasa Kira-kira Wang
Negara (PAC) menemuinya.

"Tetapi jangan biarkan ia menjadi platform politik hanya kerana kamu mahu menukar kerajaan," katanya sewaktu berucap pada Persidangan Perwakilan Nasional ke-44 Gerakan di Shah Alam, pagi ini. 

Kalau ini pun Najib gagal membaca reaksi rakyat...macam mana rakyat nak membenarkan Najib untuk terus 'salah membaca segala keperluan dan kepentingan rakyat'..!

Sebagai contoh bagaimana 1MDB dilaporkan gagal mengikuti kehendak Lembaga Pengarahnya..!

Kalau nasihat dan pandangan BOD tak diikuti..1MDB ikut cakap siapa?

Baca lanjut pendedahan dinturtle.disini.

Penyelewengan yang berlaku berbeza dengan meminta penangguhan 6 bulan..!

Rakyat boleh terima pembetulan atas kesilapan namun kesalahan perlu diambil tindakan..!

Undang undang tertegak untuk semua..! bukan terkecuali kepada pihak tertentu..!

Akai ada ker???

Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Saya tengok ucapan najib,beliau kata serah pada pac.tapi yg kau pac tu siapa? Najib memang munafik.gerakan pun tepuk tangan menyokong apa yg najib kata.sokong bawa rebah.kami rakyat mahu lihat undang2 dtegakkan.tapi najib yg buat kacau sisatan.rakyat bukan lembu kondo yg diperbodohkan.najib memang bodoh dan bangang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat indon ini dah masuk daun dah

      Padam
  2. Najib memang munafik bila bercakap dan berjanji.rakyat terutama melayu wajib tolak najib kedalam longkang.najib harus tido di sg buloh bukan sri perdana tempat org yg bertamaddun.najib liabeliti org melayu islam

    BalasPadam
  3. RBA anon 8:33PG...detected...baru pas punch in masuk keje kot...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Anon 8.33 tepat sekali walaupun kamu baru masuk kerja , najib masih mengandaikan rakyat bodoh , yang gerakan tu tepuk tangan sebab nak hidup MIC MCA dan Gerakan mana ada nyawa dah memang akan pupus , sekarang berjuang untuk hidup tumpang dengan najib walaupun lanun.

      Padam
    2. 9.05

      Ko tu yg agaknya RBA.. nk kata org lain pulak..

      Padam
  4. Ahaii

    Najib bukan gagal membaca reaksi rakyat tetapi sebenarnya amat takut utk menerima hakikat rakyat telah menolak.

    Dalam psikologi seorg penipu, dia akan cuba menjernihkan keadaan dgn mengalih perhatian kpd isu2 yg paling mudah ditanggapi oleh awam.

    Terdapat juga yg menyerang semula kreadibiliti mereka yg mendakwa sehingga isu yg diperkatakan seakan2 akhirnya memihak kpd yg dituduh.

    BalasPadam
  5. Najib pandai main kata2. Tp buat sembang kt kedai kopi boleh lah sambil gelak2. orang pun x rasa diperbodohkan.

    BalasPadam
  6. SALAM BRO,AKU MALU KERANA BERPERDANA MENTERIKAN SIBONGOK........

    BalasPadam
  7. Najib ingat rakyat bodoh kot...yang bodoh tu macai2 dia...dah makan duit haram banyak sangat kot sampai otak pun jadi tepu...wakakaakaka

    BalasPadam
  8. Hassan ripin pengerusi pac...kah kah kah......serupa rosmah manspr betyang tu lah pengerusinya..telesuri siapa hasan ripin dgn najib dan rosmah....nw he is opps..she is controlling every where..hebat otak org paling berkuasa di msia ni..las las tutup kes wanemdeebee....tk percaya..tgulah..bn no tumbang dia apa kira..billion dah menunggu di luar negeri...

    BalasPadam
  9. ini bukan soal politik la jibby! isu nya sekarang isu intergriti seorang perdana menteri yang paling banyak terpalit dgn skandal & kontroversi...kebanyakkan orang ramai yg suarakan kemarahan adalah kerana najib tidak menjawab isu2 1mdb secara terus...hanya melalui pencacai serta pengampu yang mengharapkan dedak!

    BalasPadam
  10. setahu saya , tugas PAC ( Public Account Commitee ) adalah mengkaji dan memeriksa setiap Lapuran Ketua Audit Negara . Tetapi apa yang di katakan oleh PM , biar lah PAC yg siasat , bertentangan dengan peraturan dan arahan . PAC adalah satu commitee yg dilantik oleh dewan . Audit Negara adalah sebuah jabatan mengaudit akaun dan harta milik kerajaan dan badan berkanun & berkitan GLC dan mempunyai kuasa yg mutlak . rakyat telah keliru dengan kenyataan PM .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelirulh sgt dh habis pusing najib tk jatuh2 gk.khabarnya undi tk percaya nti jika berjaya diadakn lima mp dari umno akn myeberang ke kem pembangan tapi sepuloh mp pembangan akn myokong pihak kerajaan..apalh malang nasib ko mahataik.

      Padam
    2. Ahaiii

      Masih dlm mimpi ngeri seorg tua memegang tongkat sambil mengetuk2 kepala ko.

      Kahkahkah.

      Padam
  11. Betul.

    1. Kami pejuang kerajaan Melayu Islam takkan menyokong apa-apa kerajaan yang dituruti DAP. Tapi pada masa yang sama, ini tidak boleh diambil kesempatan untuk mengayakan diri sendiri sehingga berbilion-bilion, apatah lagi secara terang-terangan.

    2. Kita tidak hanya mahu hutang 1MDB diselesaikan, tapi kita juga menuntut semua pesalah laku dihadapkan ke mahkamah dan dibicarakan seadilnya.

    3. Siapa yang mahu menunggu siasatan PAC, kalau si bercakap tu sendiri pun cuba sedaya upaya untuk mengekang terus PAC tempohari dengan pelbagai cara yang keji lagi terkutuk? Bila dah ditegur oleh Raja-Raja, tiba-tiba Pasukan Petugas Khas yang mulanya dikatakan "illegal" oleh sekor macai tu, dikata oleh AG Baru tak pernah ditutup! Pulak! Sekarang baru kelam kabut nak buat PAC Baru yang lebih handal dalam mengekalkan kotoran degil. Syabas. Tunggu hasil siasatan? Mwakakaka.

    BalasPadam