Jumaat, 23 Oktober 2015

Mana Lebih Bahaya..?


Najib sebelum menghabiskan ayat bajet 2016 yang dibentangkan petang tadi ada menyebut..!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kesal dengan tindakan "musuh dari dalam, mahupun luar" yang katanya cuba merosakkan imej negara termasuk dalam kalangan mereka yang disifatkan sebagai api dalam sekam atau gunting dalam lipatan.

"Kita berasa kesal, bahkan sebenarnya kita amat-amat kesal dengan tindak-tanduk tidak bertanggungjawab musuh dari dalam mahupun luar yang cuba mempalit dan merosakkan imej negara ini.

"Pada kita, perbuatan segelintir pihak ini akan hanya memporak-perandakan sampai boleh memusnahkan apa yang terbina selama ini," katanya semasa menutup pembentangan Bajet 2016 di Dewan Rakyat hari ini.


Mana lebih bahaya? api dalam sekam atau Pagar makan padi?

Mana lebih meroskkan? gunting dalam lipatan atau musang berbulu ayam?

'Layar dah dikembang...sauh dah dilabuh'

Lu Fikir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. Putra Merdeka
    Sudah2 ler tu. Anda kalah.
    Tumpukan perhatian pada pembangkang. Jgn jd api dlm sekam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami akan menumpukan kepada pemimpin yang bersih, cekap dan amanah.

      Kami rakyat marhaen akan beri sokongan jika pas, perkasa dan isma bergabung tanpa pemimpin dari umno yang bernama najib yang korup, menyeleweng dan salahguna kuasa.

      Sudah tiba masanya umno direhatkan dari dunia politik tanah melayu.

      Padam
    2. Ahaiii

      TN 10:48
      Ahaiii

      Mentaliti ko mcm budak tingkatan 3.

      Ko ingat ni pertandingan pidato ke?

      Kalau Najib berani, buat Pemilihan Agong Umno cepat, jgn tangguh2.

      Sekarang pembangkang tak banyak cakap pasal ahli Umno dan rakyat Najib sendiri yg mahu dia berambus.

      Bukti?
      Ko masuklah FB Najib. Nilai sendiri.

      Berbakul2 sumpah seranah, diludah, dikahak oleh rakyat Najib ni, depan2.

      Adakah kerana hasutan Tun M?
      Adakah kerana GST, tol, 1MDB, 2.6b dsb.

      Najib mmg munafik dan seorg Pee Mm yg gagal.

      Padam
    3. TN 10.48

      Apakata mintak taiko hang adakan PRU sekarang.. Atau paling tak PAU ikut jadual. Belum ko habis bercakap, terkentut tercirit taiko jibby hang..

      Padam
    4. Adzzam..ko masih main fb? Old skool sih mcm tun.

      Padam
    5. Ahaiii

      Old skool ke hapa ke, yg penting, maklumat dan bukti.

      Ramai lg pemimpin2 dan org2 terpelajar dunia masih berfb, bilngannya beratus2 juta.


      Kenapa?
      Ko takut nak baca semua yg ada dlm FB Najib kan?

      Dan kenapa Najib pun perlu FB, old skool jugak rupamnya Najib ni.

      Padam
    6. Aku tak takut apa pun. Aku mmg org umno dan bn dr dulu lg. Tp aku tgk Tun dah tewas dlm kempen nya. So jgn membuang masa lg. Sokongan pd Tun dlm kempen ini adalah sokong membawa rebah.
      Ku Li lebih realistik dr Tun M. U know why? Ku Li xde slh laku compare to Tun. Kalo BN kalah, buku2 lama zmn Tun akan terbongkar. Masa tu xde Gani Patail, xde Rahim Noor, xde Bakri utk cover dia. Tu sbbTunall out...bukan kerana sayangkan umno atau negara tp bimbang lubang pecah. Thats why Ku Li more realistic and cool. Got It Chai?

      Padam
    7. Ahaiii

      13 cawangan Umno dah desak Najib angkat kaki.

      Alhamdulillah.
      Aku baru pos cadangan yg sama kat blog Dinturtle pukul 1.35 pagi tadi.

      Allah Maha Mendengar, Dia makbulkan hajat aku.

      Harap lebih banyak cawangan yg akan nyatakan pendirian.

      Berkenaan Ku Li dan Tun M.
      Kedua2 mereka hanya berjuang utk masa depan generasi lebih baik.

      Mereka tahu zaman mereka dah berlalu.
      Mereka bukan kejar pangkat dan kedudukkan.

      Pasal buku lama Tun M, ini cerita basi.
      Idola kau Najib punya kuasa paling besar sekarang.

      AG ,Polis, Tentera semua dlm poket dia.
      Apa tunggu lagi, suruhlah bapak tiri kau tu siasat Tun M.

      Padam
  2. Pagar makan padi..itulah untuk najib,rakyat kena tolak najib dan humbankan kedalam penjara macam khir toyo yg merompak duit negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada bukti Najib rompak duit Negara? Cakap semua orang boleh cakap. Jangan fitnah. Sekarang ni Allah sedang menguji rakyat Malaysia supaya muhasabah diri dari membuat fitnah, menabur fitnah, menyampaikan fitnah, menyambung fitnah. Kamu masuk dalam gulungan mana? Jangan nanti kita mencari2 orang yg kita fitnah.

      Padam
    2. alamak...anon 549
      anda angkat najib mcm almarhum nik aziz kew...perghh dahsyat pemakan dedak nie..

      Padam
  3. BODOH..punya manusia..Orang suruh makan nasi bukannya makan padi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai 11.11,

      Ini lah akibatnya dan hasilnya dari dedak yang di tabur oleh najib si perompak harta rakyat ni.

      Jawapan yang diberikan "BODOH..punya manusia..Orang suruh makan nasi bukannya makan padi." menunjukkan tahap IQ kamu amat rendah, jika ajar binatang pun lebih pandai dari kamu.

      Berusahalah untuk maju kan diri sendiri chai.

      Padam
    2. anon 1111... xkn xreti peribahasa...tai leng ngong pnye olang

      Padam
  4. Tun M dewata raya minta tolong suratkhabar barat lagi..I
    tu ja kerja Tun Mahathir asyik minta tolong barat ja...

    Dah jelas kekalahan demi kekalahan..tun M pun tau lepas ni dia kne ngadap PDRM..

    Biarkanlah kepada blogger pro Tun m ...mereka berhak bersuara..Mereka adalah contoh generasi Tun m yg dikatakan sayangkan bangsa..

    Alahai lepas ni jgn lupa angkat akhbar Guardian plak ya...Washington post sudah..Aljazeera sudah..CNN sudah..la ni guardian la plak...makin kecut aku la...macam biasa ayat dunia ketawakan kita...

    cuma jgn lupa tambah dunia ketawakan kita tapi pelaburan terus meningkat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.36

      Najib apa perlu takut dan gentar jika tun ingin bercakap dengan media barat?

      Perjuangan Tun adakah perjuangan rakyat juga, yang menentang kemunafikan, kebatilan dan menegak yang hak serta yang benar!

      Jika najib tak boleh menutup mulut rakyat maka fasa berikutnya yang akan dilakukan oleh rejim najib adalah mengugut rakyat.

      Lihatlah rakyat, apa yang terjadi kepada mereka yang buat laporan polis? Penyiasat kes 1MDB? yang bertanya seperti TSMY pun kena tendang!

      Adalah tidak menghairankan fasa seterusnya yang akan dilakukan oleh rejim najib akan lebih kejam dan tidak berperikemanusiaan!

      Padam
    2. Apa yg kalah cai?? Game is still on. Pilihanraya pun belum lg.
      Jangan lupa cai, dunia ketawakan kita sebab money laundering. Setakat interview mcm tun tu, hari hari pemimpin dunia dicari oleh media.

      Padam
    3. Kata mendiang Ustad Fadhil Noor, Mahathir akan lihat segala2 kekejaman yang dia lakukan sebelum dua mati. Rupa2nya Allah sedang menunjukkan apa kezalimannya. Satu persatu keburukkannya timbul. Allah bayar cash.

      Padam
    4. Ahaiii

      Kenapa ko guna perkataan mendiang?
      Lihat betapa besarnya kuasa Allah kpd mereka yg cuba berburuk sangka.

      Tun M masih steady je.
      Selalu ke masjid.
      Masih petah berhujah.

      Shahnon yg kutuk Tun dulu pun sempat mohon maaf sebelum dia pergi.

      Allah beri kesihatan terbaik utknya berbeza drpd org2 tua lain yg dah berumur 90 tahun.

      Padam
  5. Chai ternakan najib,

    Kami dah nak tidur ni kerana esok nak cari rezeki yang halal, kalau ada komen lagi sila bentangkan sekarang....ada lagi tak?

    BalasPadam
  6. Woi blogger banggang putra merdeka, macai mamakkutty haramjaddah, luu semua orang yg kecewa...

    Lu pukimak sudah kalah... Najib masih PM, belznjawan sudah dibentangkan, undi tak percaya pembangkang yg kau pukimak semua dok berharap gagal..siooolll.

    Kecewa lah kau, aku peduli apa...lancau luu orang semua ok!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahaiii
      TN 12:59

      Dalam politik pusingan ibarat roda.
      Apa kemenangan Najib?

      Baca keputusan PRU13, berapa banyak sejarah keaiban BN yg dibuat oleh Najib.

      Pertama kali dlm sejarah, BN di bawah General Perang Najib gagal mendapat majoriti mudah 2/3 di parlimen.

      Tsunami Cina berlaku, walaupun beratus juta dah ditabur dlm rally2 bersama masyarakat Cina.

      Penang dan Selangor makin mengukuh majoriti undi pembangkang.

      Di bawah Najib, undi2 utk BN mengalami majoriti kemerosotan yg ketara.

      Undi majoriti di PR2 kecil juga merudum walaupun jentera BN seluruh negara digerakkan.

      Pertama kali undi popular rakyat beralih kpd pembangkang. Najib terselamat kerana sistem demokrasi berparlimen tidak mengambil kira peratusan undi popular.

      Bukak FB Najib bro, kat situ ko nak berkahak, mencarut dibolehkan.

      Padam
    2. Setuju bro.

      Padam
    3. Adzzam2...sblum pakatan rakyat ditubuhkan, ape nama gabungan pembangkang yek?

      Padam
  7. Najib cakap pun mcm org meteng...layar dah kembang...buat apa labuhkan sauh..macamana kapal nak berlsyar ha!!!!

    BalasPadam
  8. Macamana kita guna rasional tolak Anwar, mcm tu lah kita akan tolak Najib. Tak sabar nk tnggu PRU14. MAAF UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rugilah orang Melayu. DAP tersenyum.

      Padam
    2. Welcome to pakatan mr amran ibrahim.
      Come pru14, u will experience the amazing new govt rulings.
      Ask the malay penangites.

      Padam
    3. Amran aku cabar keluar UMNO tk payah nak ugut2 tau....Aku cabar tau...kalau asyik nk layan kau yg main tarik tali sampai ke laut la jawabnya

      Padam
  9. Bajet Najib Pendusta Besar semalam adalah pemangkin kepada kami penyokong UMNO untuk menolak BN! Barua Najib hanya cakap besar seperti ketuanya. Kenapa Pilihanraya Negeri Sarawak dilambatkan? Katanya ramai yg masih sokong Najib dan BN.? Bacul ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahaiii

      Penjawat awam yg berkerja bertungkus lumus utk kerajaan Najib dapat RM500.

      Orang BR1M dapat ...?

      Mampus, dahlah kena lanyak, terpaksa bayar cukai2 lagi, last2 kena flying ke tepi.

      Kutip GST bayar Brim
      Kutip tol bayar Brim
      Kutip cukai2 bayar Brim.

      Hidup Baju Merah
      Hidup Najib
      Muah muah muah.

      Padam
  10. "layar dikembang,sauh dilabuhkan"-mungkin nak diumpamakan seperti pukat jerut semua sekali sapu bersih.Kemungkinan boleh diketogarikan dalam golongan diktator juga kut buat pemerintah Malaysia masa kini.Sokong selamat tak sokong kena?.

    BalasPadam
  11. Apa yg tong tang tong tang perang sabil ni ..
    Jgn gaduh-gaduh, walau dari kem mana pun,
    Kalau rasa Tun betul, Najib salah,
    begitu jugak, kalau ada yg rasa Najib betul Tun salah,
    sudahlah, bawa bertenang, padamkan saja api kemarahan dihati,
    jgn biarkan ia membakar hangus seluruh tubuh.
    Kita ambil jalan tengah,
    Lantiklah AKU sbg PM.
    Pasti anda semua akan rasa bahagia ....

    BalasPadam
  12. Fuh teori baru makan dedak lemau ...najib dapat derma 2.6 billion akibat dari kezaliman Tun M masa pegang kuasa dulu...
    Kah kah kah tambah cili sikit bini PM gila shoppin pun akibat dari kezaliman Tun M dulu

    BalasPadam