Khamis, 8 Oktober 2015

Taat Titah Raja Raja ATAU Taat Najib..?


Apakah Fendi AG, Khalid IGP, Abu Kassim SPRM dan Zeti Bank Negara akan terus menumpahkan taat setia mereka kepada titah Raja Raja tersebut?

Apakah Speaker dan Ahli Ahli Parlimen akan menjunjung titah tersebut dengan 'menghidupkan' PAC yang telah lumpuh?

Apakah Najib sendiri mengakui bahawa sumpah ikrar dan taat setianya masih tetap terpelihara dengan menjunjung titah kebawah Duli Tuanku?

Baca lanjut di sini.

Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Sorry sorry sayangku i love you. Entah mamat mana nyanyi lagu ni muntah hijau aku

    BalasPadam
    Balasan
    1. ade ekkk lgu cmgitue...nk dgr gakkk huhuhu
      ni msti lgu utk pang5 bugis n osmah nie..

      Padam
    2. iya ada lagu itu, awk buka tv3 jam 7, memang muntah hijau

      Padam
  2. Daulat Tuanku!
    Taat Titah Duli Tuanku untuk menyelesaikan secepat mungkin masalah 1MDB
    Taat Najib selagi mana dia masih tidak dibuktikan bersalah dan sebagai PM.

    Ada macai yang cuba main sentimen Raja-Raja Melayu untuk menghalalkan niat jahat mereka.. diharapkan rakyat tidak terperangkap.
    Fahami sistem Raja Berpelembagaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taat itu untuk Raja-raja

      Tak perlu taat kepada Najib sebagai PM. Najib hanyalah rakyat yang bekerja untuk Raja-raja Melayu dan rakyat. Kita bukan republik. Jika dia tidak bersalah pun tidak perlu taat pada dia. Najib yang sepatutnya ikut cakap Raja-Raja dan Rakyat. Dengan kata lain dia kena taat kepada Raja-raja yang menjaga rakyat. Bukat rakyat yang kena taat pada Najib.

      Yang tepat ialah Taat pada Raja dan MENYOKONG NAJIB selagi dia tidak bersalah dan bekerja dengan baik.

      Akan tetapi jika RAJA sudah bertitah untuk selesaikan 1MDB tetapi Najib gagal menyelesaikannya dalam jangka masa yang munasabah (dengar cerita hari itu Najib/1MDB kata 6 bulan) maka selepas ini jika gagal juga sudah tentu NAJIB bersalah kerana gagal menyambut Titah raja. MAka perlukah rakyat sokong dia lagi?

      Dan yang lagi teruknya 1MDB sudahpun bermasalah berpanjangan. Dengan kata lain NAJIB sendiri sudah gagal pada awalnya kerana tidak menjaga 1MDB hingga bermasalah. Tak kiralah masalah sebenar atau persepsi sahaja sehingga rakyat resah. Walaupuan 1MDB tiada masalah kewangan dan salah laku (sehingga di buktikan) misalnya tetapi dari segi PERSEPSI RAKYAT 1MDB sudah GAGAL. ( Bandingkan: Tabung Haji juga ada masalah kewangan/Korupsi etc tetapi tiada masalah persepsi. Rakyat masih menyokong Tabung Haji) Maka Najib gagal juga di peringkat ini. Perlu sokong dia lagi?

      Nota: Najib perlu di bezakan dengan UMNO.

      Padam
  3. Somebody say,
    money is king.

    BalasPadam
    Balasan
    1. keling tua lahanat said.. Money is god ( to him laa..)

      Padam
    2. tun x penah pon sebut cmgitue... macai pencuci dn penjilat tegar pang5 bugis n rosmah jer yg ckp cmgitue...msti blom dpt derma nie...jilat lg jilat smpai berkilat...hahaha

      Padam
    3. Babi bangsat terbodoh haram.jadah punya statement dah keluar. Otak udang tetap!@9.05
      Emak bapak ajar jadi biadap ke? Atau mmg takde Mak bapak....jumpa tepi longkang lepas tu org ternak?

      Padam
  4. " YTL PUNYA PASAL..MAHTAHIR MENGAMUK TAK SUDAH.."

    tup..tup.. terbongkar ada sekor balaci VIP veteran pegi nego dgn Najib diam2 di belakang Keling Tua.. makan dua mangkok sekaligus.. kah..kah..kah .. Najib nyahkan balaci tu jer.. skrg meroyan semula join keling tua...SIAPA ekkk?? kah..kah..kah....

    TANYA ITU POKOK..APA PASAI SUDAH GOYANGGGG... kah..kah..kah...

    Tuhan dh mula tunjuk puak Keling ini akan HANCOR!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanya itu pokok apa pasai sudah goyang..? Jawapnya...kt ats tu ada monyetlh..monyet tu tau mohd najib nk tumbang tu psl dia cari dhan baru...umpamakn monyet tu mcm macai mohd najiblah..proOt

      Padam
    2. anjing upahan keling tua det menyalak sakan... mentang2 lah Raja Melayu dh boleh dibeli... kah..kah..kah..

      Padam
    3. anjing upahan najib....dok setia lagi backing najib....awat takut xdapat tulang nak gonggong ka? hahahaha.....pi jilat pungkok ros sana...

      Padam
  5. Danial + blogger BONGOK.. Titah Raja-Raja Melayu suruh selesai IMDB..korang jgn jd iblis pulak spin ckp suruh Najib letak jawatan.. jangan haraplah macai.. Raja-Raja Melayu tak bodoh untuk di peralatkan rejim keling tua lahanat tu.. mahathaik punye movement also on their RADAR la macai madet keling oiii!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.07, mahukah najib selesaikan 1mdb kalau pasukan petugas di bubarkan, pegawai penyiasat di ugut dan ditukar kan?

      Padam
    2. Jilat,jilat lagi sampai licin lubang taik tu.

      Padam
  6. It is beyond reasonable doubts pro najib lupa umno untuk bangsa, agama dan negara Namun setelah dibangsatkan dan maruah digadai dan berajakan WANG, tinggal lah bangsat yang tak bermaruah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keling bangsat ke yg ko maksudkan?
      UMNO tak terdesak..Najib steady.. tun keling amat TERDESAK skrg ni... siapa yg akan kenaa... jeng..jeng.. heheh

      Padam
    2. Ini cerita taat Setia pd DYMM Raja2 Melayu.... Apa kenemengene dgn Tun? Kalau tak sebut nama Tun mati ke?

      Padam
    3. 9.24,

      memang najib dan umno dah terdesak sekarang ni...tak percaya? pergi buat tinjauan pendapat umum tanpa di bayar habuan oleh najib.

      Padam
  7. Yang saya maksudkan adalah kamu.....yes you and all pro najib. Terimakasih kerana ada negeri di malaysia timur tak ada umno.....at least tidak dibangsatkan seprti mereka di malaya.......senyum, senyum, senyum

    BalasPadam
  8. SPRM buka balik kes TokeyBANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni – lihat di http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015! Buka balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey ni! Dan tengok sekoq lagi TOKEY-PENYAMUN yg. jadi hartawan berBILLION masa zaman Madey; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; dan di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!! ! SemuaTokey-Tokey yg. sebenaqnya PEMUJA DAPBANGKAI BABI ni, aku syak akan DEDAHkan rahsia PEYAMUNAN/PENIPUAN-si Diktator madey kalau dia tak ikut gulingkan YAB PM kita serta legasi gemilang bapa beliau, Almarhum YAB Tun Razak – yg. amat diBENCI oleh puak PENGGANAS DAPBANGKAI BABI!

    SPRM buka juga balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk dari SingaPORK dan si PENJILAT PENGKHIANAT Kedah ni! Siasat juga satu lagi hotel mewah VincentPENJILAT ni kat Langkawi - JANGAN pula keadaan pengambilan tanah org. kampung yg. sama spt. di Tioman! Kat siapa RAKYAT boleh MENGADU no, kalau si SPRM ni tak buat KERJA dia dgn. betul – takkan SPRM ni KEBAL undg-undg. pula (yg. ganjilnya bukan main BERAPI nak SIASAT IMDB dan YAB PM kami saja – tapi isu DEIG tu mahupun DERMA utk. PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI dr. CIA-Mossad/Soros-NED/PAP, awat SPRM ni senyap aja?)!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Copy lg...Yg melalak kat sini knp...bg lah tau kat pm kesayangan tu n suroh kpm n peguam negara n sprm buat kerja...salah tempat ni Nek...maafkan je lah... Dah nyanyok

      Padam
  9. Blogger Apa Tersirat kata...

    1. DS Najib Razak seorang Perdana Menteri yang mendapat jawatan politik, tetapi cara beliau betindak bukan cara orang politik.

    2. Kemelut yang menyelubungi beliau pada masa kini, kerana sifat beliau yang lurus bendul, sehingga mengakibatkan seolah-olah semua masalah disebabkan oleh tindakan beliau seorang.

    3. Kemelut yang berlaku dalam 1MDB, yang menyebabkan beliau dihentam kiri dan kanan, dan yang terkini, kenyataan majlis raja-raja melayu berkaitan syarikat gergasi milik kementerian kewangan tersebut.

    4. Najib hanya sebagai penasihat kepada lembaga pengarah 1MDB, beliau tidak terlibat menjalankan operasi syarikat.

    5. Memang benar menurut peraturan syarikat itu, semua tindak tanduk syarikat perlu mendapat kelulusan bertulis daripada Perdana Menteri (keputusan bertulis). Dan setiap keputusan bertulis itu, perlu disertakan cadangan daripada pengurusan dan seterusnya diluluskan oleh lembaga pengarah. Apabila semua urusan muktamad, maka diserahkan cadangan tersebut kepada Perdana Menteri sebagai penasihat untuk mendapatkan persetujuan bertulis.

    6. Kemelut 1MDB diketahui umum pada akhir tahun 2014, apabila timbul masalah kecairan syarikat tersebut untuk membayar hutang tertunggak. Akibat masalah kecairan tersebut, maka terpaksa meminta standby credit daripada kerajaan sebanyak RM970juta, selain itu telah mendapat pinjaman budiman daripada Ananda Krishnan sebanyak RM2bilion.

    BalasPadam
  10. 7. Ekoran masalah kecairan tersebut, pihak pembangkang terutama Tony Pua daripada DAP mengangkat isu 1MDB sebagai menu harian mengecam Perdana Menteri.

    8. Tun Dr Mahathir bermula menggunakan isu 1MDB apabila terbaca satu tulisan daripada Datuk Salleh Tun Said, kini Menteri Komunikasi dan Multimedia berkaitan CSR syarikat tersebut. Dalam tindak balas Tun terhadap tulisan Datuk Salleh tersebut, maka timbullah berbagai bentuk pertanyaan daripada mantan Perdana Menteri tersebut.

    9. Oleh kerana berbagai dakwaan terhadap 1MDB, maka pada Mac, DS Najib Razak mengarahkan Ketua Audit Negara memeriksa syarikat tersebut. Dalam masa yang hampir sama. PAC parlimen mengumumkan turut serta memeriksa syarikat tersebut. Rentetan daripada itu, ditubuhkan pasukan khas yang dianggotai Gabnor Bank Negara, Pesuruhjaya SPRM, Ketua Polis negara dan diketuai oleh Peguam negara.

    10. Dalam perjalanan siasatan tersebut, maka muncullah laporan The Wall Street Journal pada 2 Julai, kononnya memetik daripada temuan mereka yang menyiasat 1MDB, bahawa sebanyak USD681milion wang syarikat itu telah berakhir ke dalam akaun Perdana Menteri di Ambank Kuala Lumpur.

    11. Pada 3 Ogos, menurut SPRM, wang USD681milion (atau RM2.6bilion, berasas pertukaran tahun 2013) bukan wang 1MDB, melainkan wang sumbangan daripada pihak tertentu daripada Timur Tengah.

    12. Pihak pengeritik DS Najib Razak, terutama Tun Dr Mahatir, bertindak berkaitan penjelasan SPRM tersebut, dengan mengolah, mengadun berbagai pengalaman beliau selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri, bahawa sesuatu yang ganjil, bagi penderma arab memberi sumbangan sebanyak itu, malah menurut Perdana Menteri terlama itu, selama 22 tahun, beliau belum pernah mendapat derma satu senpun daripada jutawan arab.

    BalasPadam
  11. 13. Ekoran kecaman dan keadaan yang berlaku terhadap siasatan terhadap syarikat tersebut, khususnya kebocoran kepada pihak media, maka berlaku rombakkan kabinet, serta pemecatan Peguan Negara, selain menangkap beberapa individu yang disyaki terlibat dalam pembocoran maklumat 1MDB.

    14. Pihak pengeritik Najib menambah frekunesi serangan mereka, ekoran rombakan kabinet termasuk pemecatan Timbalan Perdana Menteri dan seorang menteri kanan, malah media asing seperti The New York Times dan lain-lain terus menerus menulis berkaitan 1MDB, malah The WSJ meneruskan tulisan dengan berbagai maklumat spekulasi, mengadun, mengolah maklumat itu sebagai fakta yang benar.

    15. Akibat daripada laporan-laporan media antarabangsa tersebut, maka berlaku persepsi negatif terhadap ekonomi negara, apabila berlaku demikian, maka berimpak segera kepada mata wang negara dan pasaran saham Kuala Lumpur.

    16. Memang, kalau dilihat daripada segi ekonomi nyata, penurunan nilai ringgit, bukanlah disebabkan hanya oleh kemelut 1MDB, akan tetapi persekitan ekonomi dunia yang tidak menentu, khususnya menjunamnya harga minyak, cadangan Amerika menaikkan kadar bunga bank, serta devaluasi mata wang Yuan, China. Penurunan mata wang ringgit, terhadap dollar amerika, bukanlah seteruk mana, dibanding mata wang negara-negara lain, termasuklah dollar Australia.

    17. Oleh kerana, berbagai cerita yang diolah dan diadun setiap hari, khususnya oleh mantan Perdana Menteri, sehingga menuduh DS Najib mencuri wang, ertinya dakwaan itu, merupakan dakwaan peringkat tinggi bagi seseorang yang menunjukkan tidak amanah, tidak bermoral,kurang fahaman agama, kerana meraka yang mempunyai kelakuan demikian sahaja, boleh bertindak mencuri.

    18. Dengan menumpuknya berbagai dakwaan terhadap 1MDB dan DS Najib, maka bukan sahaja berakibat memburukkan imej beliau, malah kini, Majlis Raja-rajapun telah turut sama, percaya, bahawa kemelut 1MDB boleh memudaratkan ekonomi negara sehingga berimpak negatif kepada rakyat.

    19. Walaupun Majlis Raja-Raja tidak menyebut secara langsung nama DS Najib, namun memberi reaksi negatif terhadap 1MDB, merupakan tindakan pukul anak sindir menantu. Bidalan melayu itu, sungguh berat ertinya dalam situasi ini, seolah-olah majlis Raja-Raja, sudah memberi isyarat kepada DS Najib Razak, jika persepsi terhadap 1MDB tidak boleh dibendung, maka beliau perlu melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

    20. Tindakan menyelesaikan kemelut 1MDB, tidak sama dengan membendung persepsi. Bagi AYT, majlis raja-raja sudah membuat ketetapan, bahawa, persepsi terhadap 1MDB tidak akan berjaya dihilangkan untuk waktu yang singkat, malah perlu waktu yang panjang. Lagipun, apapun bentuk penyelesaian terhadap 1MDB, persepsi negatif terhadap DS Najib akan terus bertapak.

    21. Sebenarnya, tindakan majlis raja-raja pada selesa, merupakan dilema kepada para penyokong DS Najib Razak, kerana biasanya Majlis Raja-Raja hanya membuat kenyataan bagi isu-isu besar yang boleh menggugat negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah..kah..kah..kah.. Danial Bongok + blogger macai(s) madett keling.. selamat MENCACI Najib yer.. kah..kah...kah bernanah beb..

      MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI... yessss!!! idup MELAYOOOO

      Padam
    2. Yang di-Pertuan Agong adalah Sovereign Ruler (bukan pm) & Baginda boleh bertindak mengikut budi bicara dalam tiga fungsi Perlembagaan iaitu:

      1. Melantik seorang Perdana Menteri.

      2. Bersetuju atau tidak mempersetujui permintaan membubarkan Parlimen.

      3. Meminta mesyuarat Majlis Raja-Raja diadakan semata-mata mengenai keistimewaan, kedudukan, kemuliaan dan kebesaran raja dan mengambil tindakan dalam mesyuarat itu.

      Padam
    3. apakah mencari naugan Institusi DI Raja demi keuntungan tertentu atas isu tertentu semata2?

      ikhlas ke?

      Padam
    4. Baginda Sultan adalah Sovereign Ruler yg mutlak dan juga merupakan payung bagi rakyat..tempat mengadu memohon perlindungan & keadilan. Saya yakin Baginda2 Sultan telah menimbang duduk perkara sebelum mengeluarkan Titah kpd Najib.

      Everything & everyone (except the corrupted ones) is not favouring him & time is severely running out for Najib & his regime....One Israel & Satu Malaysia.

      Padam
  12. Rukun Negara yg diilhamkan oleh Allahyarham Tun Razak tak sebutpun taat pada pm.. ...

    .Kepercayaan kepada Tuhan
    Kesetiaan kepada Raja dan Negara
    Keluhuran Perlembagaan
    Kedaulatan Undang-undang
    Kesopanan dan Kesusilaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. 22 tahun keling suruh taat kt dia mcm mana?
      pastu dia kata jgn taat pd Agama.. taat pd WANG??

      "zaman Nabi mana ada pisau Gilatte...sbb tu ada janggut " >>> keling pernah kata..celaka keling jahil ni!

      Padam
    2. Anon 11.48 pg,
      Mana lagi teruk antara ayat TUN dgn ayat Nabi Muhammad masih kecil serupa dgn mamat-mamat kampung lain?Mohon pencerahan sikit.

      Padam
  13. Eh2 Jho low la ni wakakaka macai kata tak kenal...

    BalasPadam
  14. Isu besar melibatkan hak Melayu dan Islam..
    seperti kes kalimah Allah SWT oleh gereja,
    isu kebebasan Murtad kepada org Melayu..
    larangan pembesar suara Azan di Pulau Pinang,
    menghina Azan,
    menghina pemimpin Islam BERSHIT 4.0, hina Khutbah,
    hina undang2 Islam ...

    LANGSUNG tidak mendapat perhatian Majlis Raja-Raja Melayu.. tetapi secara tiba2 dua isu ini IMDB dan perkauman jadi menyebabkan Majlis Raja-Raja Melayu berbunyi? Bukan hendak menderhakai Raja-Raja Melayu tapi mengharapkan keadilan sejati di bawah Payun Naungan Insitusi Di-Raja.. jangan diperalatkan oleh golongan tertentu..


    .. bangsa Cina DAP berterusan menghina Islam dan pemimpin Melayu terang2an tidak ada apa2 amaran Majlis Raja-Raja Melayu.. tetapi lepas sahaja himpunan baju Merah berjaya counter back sokongan terhadap PM dan Melayu.. barulah isu perkauman dibangkitkan?

    amat ganjil keadaan ini.. siapa yang membela siapa? siapa yang ditindas? siapa yang mulakan perkauman? siapa yg bocorkan rahsia siasatan IMDB yg jelas melanggar Akta Rahsia??

    Kenapa org2 yg diamanahkan untuk menyiasat IMDB khianat dan bocorkan maklumat kepada musuh2 asing.. dan itu sepatutnya menjadi perhatian Majlis Raja-Raja Melayu jika betul2 mahu isu 1mDB ini di bersihkan secara telus..

    sebuah negara berdaulat boleh dibiarkan campur tangan asing.. dengan membiarkan org2 yg diamanahkan membocoran maklumat dan diubahsuai dan akhirnya caca marba jadinya negara.. bahkan Gabenor Bank negara sendiri membuat kenyataan yang bersifat mensabotaj pada bulan lepas, seolah-olah sentimen anti PM dibawa masuk ke dalam amanahnya sebagai Gabenor.


    Malaysia tunggang terbalik skrg kerana terlalu banyak PARASIT dlm UMNO dn Kerajaan.. sorry to say..

    diharapkan Majlis Raja-Raja Melayu tidak diperalatkan oleh sesiapa. Letakkan priority yang betul dalam menyatakan teguran.

    Raja Berdaulat Negara Sejahtera.

    Daulat Tuanku!
    Sayang Malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. pada izham;

      yg menipu pembohongan demi pembohongan memang tetap saya menolak sebagai contoh tauladan muslim.

      dalam memperjuangkan menegakkan akidah Islam saya bersama anda dan memberi sokongan sepenuhnya.

      Padam
    2. yg BAPAK PENIPU PEMBOHONG PUTAR BELIT lidah KELING memang WAJIB kita tolak..berdosa bila sokong..kena pulak makhluk lahanat tu suka hina Islam..hina Nabi Muhammad SAW.. kau nk ckp bab Aqidah dgn Mahathaik ke? dia kan ckp syaitan yang dikenali lebih baik dr Malaikat?

      Astgahfirullah mmg dah jelas kufur si tua keparat tu!

      Padam
    3. kalau tak setuju dgn TDM , jgn namakan dia sebagai "mahataik", itu bukan contoh akhlak muslim berpandukan pengajaran dari sirah Rasullullah saw.

      Padam
    4. 42 ribu juta hangus..14 Oktober 2015 10:56 PTG

      Saudara Izham penyokng tegar Najib semoga anda boleh maklumkan berapa banyak duit yang telah anda terima mcm Rahman Dahlan dan Shahrir sekurangnya mereka dapat 2 atau 1 juta.
      Tapi kalau tak dapat jual air liur saja dan menderhaka pada Majlis Raja Raja kerana Raja Najib muahaha..
      Kalimah Allah bukan Najib yang perjuang tapi Perkasa.
      Yang membawa wakil Pope, Duta Vatican yang menentang kuasa Raja Raja Melayu bermula dari zaman kejahatan Portugis adalah Najib.
      Larangan bukan pada azan, ini menunjuk kan kau munafik. Mufti kata laragangan pada main pita rakaman pagi buta ganggu tidur orang lain, tok siak tidur nyenyak. Yang kalah di Pulau Pinang adalah Najib tak mampu lawan Kristian DAP. Tak ada kaitan dengan Raja Raja. Raja Raja dah bantu bangunkan UMNO tapi Najib khianat.
      Soal 1MDB songlap 42 ribu juta bagi kepada yahudi, india, arab dan cina ini cuba disorokan dan institusi negara di terbalikan. jumlah ini besar. Sungguh besar. Hutang 42 ribu juta ini mesti dibayar. Gangster ghaib akan curi duit TAbung Haji, Angkatan Tentera, PNB, EPF, KWAP.
      Mana lagi nak dapat duit? IPP tak ada nilai dah habis nyawa.
      mustafa87 jgn dengar berita dari munafik mcm izham ni.
      Dia tak bagi solusi mcm mana nak dapat balik 42 ribu juta yang telah diagihkan oleh 1MDB.
      Bajet tahunan trengganu cuma 800 juta setahun!!

      Daulat Tuanku..

      Padam
  15. Setakat in TV3 langung tidak siarkah titah Raja2 melayu fasal 1MDB...kalau semuanya okay, teruskanlah siasatan...puuuiiiihhhhhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. TV 3 kini umpama suatu entiti yg tak cukup sifat atau lebih tepat lagi bagai makhluk dilahirkan tak cukup bulan...bukan tv3 lagi tapi TV 3/4.

      Padam
    2. Tangan ghaib yang ditimbulkan oleh Timbalan Presiden UMNO sungguh licik, mereka ni dah meresap ke dalam Tv3,NST, Utusan, Berita Harian, RTM. Mereka bukan melayu mereka menyamar macam melayu, nama mcm melayu, tapi rupa bukan melayu, matlamat adalah untuk plunder kekayaan tanah melayu.
      Selama ini mereka jual air liur dan hypekan orang tak ada spm, orang tepi jalan...

      Padam
  16. Sdra idzam mohd,

    1. You get your discussion and argument wrong

    2. The current issues at hand are 1MDB, the need for investigation and to get to the root of the problems so that course of actions can be taken.

    3. The issues of chinese insulting malays are diversions

    4. Insulting muslims by non muslims were/are "invited" by we muslims ourselves viz our actions, our behaviour, riduculing others etc etc

    5. Respect has to be earned not imposed.

    6. Examples of ridiculous statements and or actions by late nik aziz, hadi awang, anwar ibrahim, ali tinju, jamal, zahid, rahman dahlan, salleh, ahmad maslan etc etc have caused non malays and non muslims looked down upon us malays and muslims. Do not forget overnight ustaza and ustazah who had actually clouded muslims belief, issue of syiah and ASWJ are adding to our own dilemma.

    7. Compounding this was the fact that najib has committed corruption and this has reinforced our opponents that inspite of islam and its teachings, we are not what we have all these while claimed.

    So stop question the rulers for overlooking these unwarranted issues but more of giving good examples of our religion andour race. Insyallah, we prevail.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. hak masing2 untuk menyatakan kebenaran.. u have no right to say he's wrong ok..! who are u want to justify others? on what capacity?

      Allah Maha Megetahui. Allahu Sami'ul Alim.!

      Padam
    2. 12:52 is more reasonable than Najib's scumbags, looking at their manner of expressions.

      Padam
    3. Othaman Jabariyyah Laknatullah.. kau kejap pakai anon kejap pakai Othaman.. mmg kepala munafik besar.. ko sembanh Mahataik ke setiap hari?

      Padam
    4. Gua setuju Othaman.. Najib scumbags dapat duit tak sampai 1 juta dah meroyan.

      Padam
  17. Insya Allah saya sebagai rakyat biasa tetap bersama kepimpinan DS Najib Razak sebagai PM. Demi Allah saya melihat sendiri bagaimana keluarga saya mendapat manfaat B1RM yang dihina oleh golongan kaya elit Mahathir. Org tua saya begitu gembira mendapat wang BR1M yang akhirnya dia gunakan untuk membaiki motorsikalnya yg telah berusai 25 tahun.

    Pelbagai lagi contoh manfaat dasar Kerajaan Najib telah membuktikan beliau cukup dengar suara rakyat bawahan.

    Saya belum pernah lihat sejak celik mata kerajaan beri bantuan direct sampai kepada golongan sasar-iaitu rakyat bawahan tanpa orang tengah (kroni2 pemeras projek). Hanya di zaman Tun Razak, Pak Lah dan paling ketara zaman Najib Razak. Saya amet bersyukur dan tidak akan berpaling pada beliau selagi mana beliau tidak disahkan bersalah di mana2 perundangan negara.

    Saya tetap doakan DS Najib diRahmati Allah SWT wpun 1 juta manusia menghina dan mencacinya. Saya sentiasa ingat nikmat Allah SWT ini melalui pemimpin yang baik. kerendahan budinya ketika program2 bersama rakyat suatu contoh beliau PM yang dekat dengan rakyat jelata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon Kejora Liberal...

      Penganut Judaism seperti kamu juga menyembah & mengesakan Allah SWT tapi kenapa mereka tak diterima & tetap digelar kaum Laknatullah. Itu kerana sifat ego, degil & menghalalkan perniagaan pinjaman riba. Najib memilih yahudi sebagai sahabat & pedoman hidup. Tun Mahathir pula diketepikan.

      Padam
    2. Othaman Laknatullah Penganut Jabariyyah!!

      ko sedar tak Mahathaik tu pahaman apa? ko xnampak ke Marina si anak betina kesygn Mahataik tu penganut Aties??

      ko ni meroyan ape Othaman?
      ko ni fahaman Syiah ke Wahabi? pelik benar ayat2 ko.. ape yg ko sakit ahti sgt anon1.12 tu post kan?

      woi bongok Mahathir bapak Rasuah dgn Judi Riba ko suruh jilat? Apa kena mengena perniagaan riba dgn Najib?

      Padam
    3. Anon 2.38,

      Anda dah dibangsatkan?
      Maruah dah dijual?

      Apabila dah bangsat dan tiada maruah, guna isu perkauman....terus connect mahathir....semua tak islamik. Akan tetapi setia pada pencuri, pengkhianat negara......sokong nik, subuh dan jho low lari menyorok di luar negara. Ispamik kah itu? Antara mahathir dan awak, bumi dan langit....Allah yang maha adil....dosa pahala, shorga neraka adalah Hak Mutlak Allah

      Padam
    4. Macai Macai Ah Jib Gor dan Macai Macai Al Juburi serupanya.
      Mereka tidak berahlak. Memaki hamun dan hina menghina dah jadi cara hidup mereka.
      Sungguh memalukan.
      Adakah Macai Macai Ah Jib Gor diberi DERMA untuk memaki hamun dan menghina ?

      Padam