Jumaat, 16 Oktober 2015

Jauhi Sifat Munafik..!


Setuju..!

Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengajak umat Islam menjauhi sifat-sifat orang munafik dalam perutusan Maal Hijrah 1437H.
 
Sebaliknya Muhyiddin menasihatkan umat Islam mengamalkan sifat-sifat terpuji Rasulullah SAW iaitu siddiq (jujur), amanah dipercayai), tabligh (menyampaikan) dan fatonah (cerdas).
 
“Oleh itu, jauhilah sifat-sifat tercela seperti berdusta, khianat, menyembunyikan kebenaran dan lemah fikiran yang merupakan sifat-sifat orang munafik.
 
“Sebagaimana yang telah diperingatkan oleh junjungan besar Nabi Muhammad SAW, ‘Tanda orang munafik ada tiga iaitu jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercayai (diberi amanah) dia berkhianat’ (HR Bukhari Muslim),” katanya dalam satu kenyataan.
 
Beliau turut berpesan supaya semua umat Islam di negara ini memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.
 
“Mengambil iktibar daripada peristiwa hijrah Rasulullah SAW dari Makkah ke Madinah, saya ingin berpesan kepada diri saya sendiri dan seluruh umat Islam di Malaysia supaya dapat bersama-sama memperbaiki dan menganjak kedudukan kita daripada yang baik kepada yang lebih baik.
 
“Dalam usaha kita ke arah menjadi insan dan ummah yang diberi berkat dan dilimpahi dengan segala rahmatNYA, marilah kita memperkukuhkan kesatuan hati sesama kita supaya terpancar sinar azimat yang menyuluh lorong-lorong perjuangan kita.
 
“Berazamlah untuk menjadi lebih baik dan jauhilah daripada perkara-perkara yang membawa kepada kemungkaran,” katanya.
 
Tambahnya, Maal Hijrah perlu dirai dengan penuh kesedaran dan kefahaman akan pentingnya penghayatan nilai-nilai murni keperibadian Rasulullah SAW dan perjuangan Baginda menegakkan syiar Islam.
 
“Marilah kita sama-sama berdoa ke hadrat ALLAH SWT semoga seluruh umat Islam di negara kita sentiasa dilimpahi rahmat ALLAH SWT dan Malaysia kekal aman, makmur dan sejahtera,” katanya.


Takkan nasihat menasihati pun jadi salah???

Ada yang terasa ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. Hebat la tempat kau putramerdeka...tak dan den nak menjawab berpuluh jawapan bersimpang siur...Nasihat betul cuma tukang bg nasihat ada problem...


    Nasihat menasihat bagus cuma masalahnya Geng Tun M bkn nasihat la depa nak jatuhkan Presiden UMNO yg dipilih secara adil oleh ahli akar umbi...

    Pejuang Generasi Tun Razak yg paling TERBAIK dalam kes nasihat menasihati ini...Depa menjaga kekuatan UMNO dan undang2nya..

    Tun M caranya nak merosakkan UMNO..Alhamdulillah geberasi Tun Razak masih ada didalam UMNO kalau tak semua pakat ikut hawa nafsu masing2...Maksudnya apa tau..Macam ni katakan Muhiydeen jadi PM pastu tun M tengok tak bagus ditukar lagi...Bila Tun M dah takda cara yg ditinggalkan oleh Tun diikuti oleh geng2 Tun M atas nama rakyat..

    .Maknanya pemilihan UMNO dah tk berguna kerana siapa yg terpilih belum tentu terjamin..Persoalan rakyat sudah takda yg ada hanya berpolitik setiap masa...faham tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang bagsunya Pejuang generasi Tun Razak..

      Alhamdulillah keberanian Najib menolak memberi subsidi Tol menyelamatkan duit marhaean rm 400 juta...Hari ini semua geng Kuning semua pakat menjerit.Mereka tak sangka Najib seberani menaikkan tol..

      Kalau GST Tun M kecut berbeza Najib meneruskan walaupun rakyat Kuning demo ratusan ribu...
      Apa maksudnya tau? Najib berani la..Tol naikdan GST dilaksanakan..

      Padam
    2. 12.40

      "Persoalan rakyat sudah takda yg ada hanya berpolitik setiap masa...faham tak?"

      Ko faham tak dgn apa yg ko sendiri tulis..?

      Jgn tau tulis jer.. tp sendiri pun x faham..

      Cakap x serupa bikin.. berpolitik setiap masa..

      Padam
    3. Ahaii

      TN 12:40
      Aku cuba faham apa ko nak komen tapi aku confuse.

      3 kali aku baca pun, masih tak faham jugak.

      Relax bro.

      Tu sebab bila nak tulis jgan emosi sangat, sudahnya jadi bahan lawak.

      Padam
    4. 12.40

      "Pejuang Generasi Tun Razak yg paling TERBAIK dalam kes nasihat menasihati ini...Depa menjaga kekuatan UMNO dan undang2nya.."

      APA yang baiknya chai? Cer citer? Rakyat marhaen hanya mahukan kebenaran....bercakap benarlah Najib, berkatalah dengan penuh yakin sehingga dapat menyakinkan Dan seterusnya members kefahaman kepada rakyat marhaen, ITU pasal Najib dilantik sebagai PM!

      Padam
    5. 12.40

      "Macam ni katakan Muhiydeen jadi PM pastu tun M tengok tak bagus ditukar lagi...Bila Tun M dah takda cara yg ditinggalkan oleh Tun diikuti oleh geng2 Tun M atas nama rakyat.."

      Jika Muhyidin mempunyai tingkahlaku menyeleweng Dan salahgunakuasa, sama lah juga nasib yang akan diterima sepertimana Najib terima

      Padam
    6. 12.40

      "Maknanya pemilihan UMNO dah tk berguna kerana siapa yg terpilih belum tentu terjamin"

      Selagi mana2 pemimpin yang mengangkat sumpah dengan al Quran menjaga Dan memelihara hak Dan kepentingan rakyat tidak diabaikan.

      Padam
  2. Berkenaan isu mesyuarat pertama Arul dan kesilapan asset dan tunai...aku tak nak tolong..Aku suka geng Tun M terus ketinggalan keretapi..Ingat ya siapa ketinggalan keretapi BODOH tau..

    Bgtahu Dinturle lah ulas balik isu itu..aku nak tengok berani ke tak?

    Cuma yg nak tergelak geng2 Tun M tak faham isu bank negara adalah masalah borang takda kena masalah pelari duit 1MDB..ha ha ha ha

    Abu Bakar sila ulas katakan ianya pelari duit 1MDB dan jgn lupa atas kanun undang2 apa..Biar semua dapat nasihat yg betul dari Abu Bakar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alaaaahaiiii pejuwang bugis bapok..nak berhujah ala mad maselan menghalalkan duit haram 1mdb....kahkahkahkhkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah... woiiiii rakyat bukan bodoh lahhhh pejuwang bugis bapok...kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah... berkajang kajang bagi ulasan sekadar utk menjadi bahan ketawa jerr...kahkahkahkahkahkahkahkah!!!... ulasan ngko macai PENYAPU jer yg telan!!... kahkahkahkahkahkahkahkahkah!!!!!!! (sambil menghirup nescafe ais).....


      p/s: RM2.6 Beliyon itu DERMA ...pecaye pecaye pecaye pecaye pecaye pecaye pecaye... kahkahkahkahkahkahkahkah!!!

      Padam
    2. CASH IS KING
      CASH IS KING
      CASH IS KING

      Padam
    3. 12.48

      "Berkenaan isu mesyuarat pertama Arul dan kesilapan asset dan tunai...aku tak nak tolong..Aku suka geng Tun M terus ketinggalan keretapi..Ingat ya siapa ketinggalan keretapi BODOH tau.."

      Alhamdullillah.....kami memohon kesyukuran kehadrat ilahi...

      Padam
    4. 12.48

      "Cuma yg nak tergelak geng2 Tun M tak faham isu bank negara adalah masalah borang takda kena masalah pelari duit 1MDB..ha ha ha ha*

      Hmmmm berikut adalah point2 yg Cuba diketengahkan oleh chai2 ternakan Najib...

      1.tergelak
      2.tak faham
      3.bank negara
      4.masalah borang
      5.takda kena
      6.pelari
      7.duit 1mdb ha ha ha

      Hmmmm....susah juga nak jawab persoalan persoalan ni....hmmmmm

      Hmmmmm Tidur dululah.

      Padam
    5. Bro 12.48, macai keling madet ni kite jelas mcm mana pun mereka akan spin dan fitnah.. sbb matlamat mereka bukan kebenaran atau utk cari penyelesaian.. matlamat mereka ialah Najib tak berguna lagi utk teruskan cita2 TAMAK tun keling madet.. so skrg masa utk kick out lah.. itu je..

      Muhyiddin munafik tu je BODOH.. buat2 tak paham..atau dia ada REKOD BUSUK yang ditersmbunyi??

      Padam
  3. Daulat Tuanku.....
    Hahaha....putrajaya nak cakap apa sekarang? Tmj dah cakap terang...Johor akan keluar dari Msia jika putrajaya langgar kontrak. Habislah Msia kalau Johor keluar.
    Hidup Johor!

    BalasPadam
  4. g mamposla sama lanun johor, ko ingat johor keluar negeri lain xblh makan nasi ke! bodo pnya mangkuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg bangsa Temenggong Johor ni bangsa sombong angkuh.. lihat muka mereka pun tahu dah sbb mereka LANUN yang merampas takhta sebenar kesultanan Johor..

      Kalau nak keluar..silalah keluar..negeri bongkak mcm tu biarkan.. Pattani dan Yala kalau diberi peluang sanggup masuk Malaysia krn mereka kenal nikmat dan susah.. ini negeri sombong. berambuslah.. takde nak heran!

      Padam
    2. Lek eleh.....dah rasa terancam? Rilek la....nanti bila dah sampai masa, jangan jilat ludah. Kot betul Johor blah pastu team up dengan singapore dalam business dan ekonomi, baru ko terhegeh hegeh suruh johor masuk malaysia semula.
      Ooops....jangan marah...kat sempadan johor kena tunjuk passport tau....hahaha....

      Padam
  5. Aku rasa blog ni yg berciri munafik

    Org Munafik takkan mengaku munafik.. mereka akan pusing2.. matlamat mereka ialah menegakkan kekufuran dan kebathilan..fitnah, bohong, khianat.. ini sifat2 mereka..

    blog munafik yg ckp pasal munafik.. aduhhh... terok2...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.20

      Blogger hanya kata jauhi sifat munafik..

      Artikel yg ditulis jg adalah satu kenyataan umum yg ditujukan kpd semua agar tdk bsifat munafik.. peringatan yg cukup baik kpd sesiapa saja agar kita beringat..

      Tp ko mbalas dgn mengatakan:

      "Aku rasa blog ni yg berciri munafik

      Org Munafik takkan mengaku munafik.."

      Hmm.. nampak nya ko yg menujukan pkataan munafik itu kpd seseorang dgn jelas..

      Jd apa yg aku nmpak adalah.. benar la apa yg ko sendiri kata:

      "Org Munafik takkan mengaku munafik.. mereka akan pusing2.. matlamat mereka ialah menegakkan kekufuran dan kebathilan..fitnah, bohong, khianat.. ini sifat2 mereka.."

      Seperti apa yg ko kata itu merujuk kpd diri ko sendiri..





      Padam